eitaa logo
بصیر | سنگرسازان بی‌سنگر مرکز
687 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
588 ویدیو
37 فایل
بصیر | کانال رسمی کانون سنگرسازان بی‌سنگر (ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 شهید آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رحمت‌الله‌علیه: 💠 آن جايی که حرکت و روح جهادی وجود دارد، انسان در ايمان و آرمان و خدمت به ديگران حل می‌شود و خود را فراموش می‌کند. اين روحیه را بايد در جامعه تقويت کرد. 💠 من که به جبهه می‌رفتم، کارهای عظیمی را که در اين زمینه شده بود، از نزديک مشاهده می‌کردم. هیچ‌کس هم خبردار نمیشد! هیچ هیجانی هم در آن محیط حاکم نبود! 💠 کسی بايد ايمان داشته باشد تا بتواند اين کارها را انجام دهد. برادرهای جهاد، اين کار را کردند. ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹از همه مهم تر نمازه..! ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
🔹امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: 💠 دانشجوهای عزيز،متخصصین، مهندسین، بازاريان، کشاورز، همه قشرهای ملت داوطلب برای اين است که ايرانی که بطور مخروبه به دست ما آمده است، بسازند. از اين جهت، بايد ما بگوئیم يک جهاد سازندگی، موسوم کنیم اين را به جهادسازندگی که همه قشرهای ملت، زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهی و دانشجو، مهندسین و متخصصین، شهری و دهاتی همه با هم بايد تشريک مساعی کنند و اين ايران را که خراب شده است، بسازند 💠 ما دستمان را پیش ملت دراز می‌کنیم و از ملت می‌خواهیم که همه در اين نهضت شرکت کنند و همه دست برادری به هم بدهند و اين سازندگی و جهاد سازندگی را شروع کنند ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تغییر صحنه نبرد و کنش پدافندی مردم ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهادسازندگی) @sangarsazan_ir
هدایت شده از @sangar sazan hamedan
🔺 سابقه تاریخی حضور شبانه مردم در خیابان در صدر اسلام : 🔷مسلمانان در جنگ احزاب ۳۰۰۰ نفر و دشمن حدود ۱۵۰۰۰ نفر بودند ◻️ به رسول الله (ص) خبر دادند، یهودیان بنی قریظه داخل مدینه، پیمان شکنی کردند، و اهل مدینه از فتنه داخلی آنها در خطرند. ♦️ رسول الله (ص) امام علی(ع) را فرمانده جنگ منصوب کردند، و زید بن حارثه را فراخواندند و ۵۰۰ نفر از سپاهیان را انتخاب نمودند و فرمودند: 🔹در قالب ١٠ گروه ۵۰ نفره، هر شب در کوچه و خیابان‌های مدینه در حال تکبیر گفتن با صدای بلند حرکت (راهپیمایی) کنید. 🔸 ولوله‌ای در شهر مدینه افتاد ؛ شب‌ها، مدینه بعنوان پشت جبهه جنگ پر از گروه‌های تکبیرگو شد در حالی که سپاه اسلام در میدان جنگ احزاب در بیرون شهر مدینه مستقر بود این حرکت تجمع شبانه در شهر مدینه بود که پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب را با ایجاد روحیه به ارمغان آورد؛ ▪️سیره حلبی ج ۲ ص ۳۱۵ 🌹لطفا با صلوات نشر دهید. 🇮🇷 🌹الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ🌹 ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌کانال اصلی ایتا https://eitaa.com/joinchat/3665232093C056ba017e3💙
🔹 💠 انقلاب آمد و در این تشکیلات (جهادسازندگی) معیارهای دینی و انقلابی را حاکم کرد. جهاد، از اول اینطور بودو کسانی بر اساس معیارها آمدند و در جهاد مسئولیت گرفتند که معیارهای انقلابی در آنها به صورت کامل وجود داشت. ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
👌 داستان 📍نوبت من هم رسیده! 🎙رمضان‌علی دهقان نیری 💠بنده از ابتدای سال ۱۳۶۰ با شهیدرضوی آشنا شدم و تا زمان شهادتش با ایشان بودم. 💠 آقای شهید رضوی در قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیا مشغول فعالیت بودند قرار بود عملیاتی در شمال‌‌غرب منطقه بانه صورت گیرد. آقای رضوی با گروهی از اهواز به بانه رفتند و در آنجا ستادی تشکیل دادند. بعد از چند ماهی که در منطقه مستقر بودیم آقای رضوی گفتند: « خانواده من در اهواز هستند و چون قرار است ما مدت زیادی در این منطقه بمانیم شما خانه‌ای در ارومیه برای من اجاره کن صبح همان روز شهادت من به طرف ارومیه حرکت کردم و ایشان با تعدادی از برادران سپاه به طرف منطقه جنگی حرکت کردند. 💠 من پس از رسیدن به ارومیه با هماهنگی قبلی به استانداری رفتم. در آنجا با آقای سعادت معاون استانداری که بعدا استاندار شد موضوع را مطرح کردم ایشان خودش با من حرکت کرد. چند ملکی را بازدید کردیم یکی از آنها مورد قبول واقع شد. مجددا به استانداری برگشتیم. آقای سعادت ما را به شخصی جهت نقل و انتقال ملک معرفی کرد. در حال نقل و انتقال ملک برای اجاره بودیم که از رادیو اعلام شد رضوی و تعدادی از همراهانش زخمی و به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. آقایانی که داشتند نقل و انتقال را انجام می‌دادند متوجه پیام رادیو نبودند. من به آنها گفتم من از گرفتن خانه منصرف شدم و می خواهم به بانه برگردم آنها گفتند: «تو ما را مسخره کردی از صبح یک معاون استاندار را با خودت همراه کردی و حالا میگویی من نمیخواهم. بلافاصله از محل استانداری خارج و به طرف بانه حرکت کردم 💠 یک هفته قبل از شهادت شهید رضوی با دعوت برادران ستاد حمزه قرار بود از پلی که ساختش در حال اتمام بود در منطقه بوالحسن بانه بازدید به عمل آید. من به اتفاق شهید رضوی و مسئول آب قرارگاه خاتم‌الانبیا آقای مهندس مدرسی با یک وانت تویوتا لندکروزر به طرف منطقه حرکت کردیم پس از رسیدن به مقصد و بازدید از پل تعدادی از برادران ستاد حمزه که فکر میکنم از واحد تبلیغات بودند شروع به عکس گرفتن کردند. آقای رضوی از این کار خوشش نمی‌آمد و به نحوی خود را از دوربین دور می‌کرد. در این عکس‌ها سفید به تن داشت که آن عکس‌ها بعدا به صورت پوستر در زمان شهادت ایشان پخش شد. آنها به اعتراض رضوی توجه نکردند و به شوخی گفتند: برای بعد از شهادت لازم است ا پس از بازدید و افتتاح پل هنگام برگشتن گفت: «تو رانندگی بلد نیستی پیاده شو من رانندگی کنم. من پیاده شدم و شهید رضوی رانندگی را بر عهده گرفت. من کنار ایشان و آقای مهندس مدرسی سمت راست کنار پنجره سوار شدیم و حرکت کردیم. او در بین راه تعدادی بسیجی را هم سوار کرد و گفت: اگر می خواهید شهید شوید سوار شوید. به منطقه بوالحسن که رسیدیم هواپیماها شروع به بمباران خوشه‌ای در منطقه کردند. در این هنگام یک گلوله کنار ماشین خورد و با پاشیده شدن گل و لای روی شیشه و اصابت ترکش به کتف شهید رضوی و افرادی که در پشت سوار شده بودند خودرو با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر واژگون شد. 💠 پس از این حادثه شهید رضوی گفت: دیگر وقت و نوبت من هم رسیده که به آرزویم برسم که پس از یک هفته در همان منطقه بانه در اثر اصابت گلوله به شهادت می رسند. ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
هدایت شده از ۲۷ خرداد {جهاد تبیین جهاد}
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯💢 استفاده از ظرفیت ها = حل مشکلات کشور؛ (۵تیر۱۴۰۳): «دولت سیزدهم از دولت هایی بود که خوب استفاده کرد از های فراوان کشور؛ اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد بنده احتمال زیاد میدهم که بسیاری از کشور، عمدتا مشکلات اقتصادی حل می‌شد» 💡این همان فرمول است که امام شهید، و امام راحل، و امام حاضر مان بر آن تاکید فراوان داشته و دارند. باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود...
💢 معرفی کتاب (به بهانه‌ی ایام نمایشگاه کتاب تهران) 💠 کتاب «سبک زندگی کارمندی» نویسنده: دکتر سید ابراهیم ریوف موسوی ناشر: سوره مهر ❇️ کتاب نوع تولد سازمان مدرن در ۲۵۰سال پیش را ریشه یابی و ابعاد عدم تناسب سازمان بوروکرات با روح انقلاب اسلامی را تبیین می‌کند. قسمتی از متن کتاب: 💠 «اداره» برای بسیاری تداعی کننده‌ی گیرهای بی‌دلیل و بادلیل تاخیر در کارها، فشلی و ناکارآمدی، کاغذبازی، امضا گرفتن‌های پر مکافات، کار راه نینداختن، فساد، نیاز شدید به آشنا و پارتی و … است و «کارمند» علاوه بر این‌ها تداعی کننده‌ی حوصله نداشتن، جواب سلام سرد و نامفهوم «نمی‌شود» بی‌نشاطی، تکرار، اطاله، روزمرگی، رکود انگیزه، هدف‌های دست‌نیافته و فراموش‌شده، غباری بر آرزوهای بلند، پرده‌ای خاک گرفته بر آرمان‌های بزرگ، از بین رفتن هیجان‌ها، دل مشغولی‌های روزمره، ملال و بی‌رمقی، رنگ و نوری خفه و کم‌سو از گرایشات انسانی، نداشتن نو آوری، کندکاری، آزادی گرفتار در هشت صبح تا چهار بعداز ظهر و شنبه صبح تا پنج‌شنبه ظهر، استعداد‌های شکوفا نشده، خلاقیت‌های سرکوب شده، و در شهرهای بزرگ، ترافیک و دیر رسیدن و ناکافی بودن وقت و درآمد برای رسیدگی به خانواده و اخیرا نداشتن زندگی گرم و با نشاط و… است. گویا کارمندان، علاوه بر رعایت مقررات اداره، به سبک خاصی از زندگی نیز موظف شده‌اند. •┈┈••••✾•🔸🔷🔸•✾•••┈┈• 📖 محفل بررسی سبک اداره کشور توسط امام خمینی(ره) با استفاده از ابزار نهادهای انقلابی در دهه شصت •┈┈••••✾•🔸🔷🔸•✾•••┈┈• ✅ کانال معجزه نهادهای انقلابی ↙️ 🔗 @nahadenghelabi
🔹 💠 برای انتخاب مسئولین جهاد استان‌ها، تعهد خیلی مهم است. تخصص هم خیلی مهم است، ولی روحیه تشکیلات پذیری از هر دو آن‌ها مهم‌تر است.تکرو و خودرای نباشد. (شهید آیت‌الله بهشتی رحمت‌الله‌علیه) ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
🔹 سنگرهایی با سقف انفجار! 💠 امروز موضوع پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که متفکرین اقتصادی اجتماعی و نظامی‌ما در حال مطالعه روی این بحث می‌باشند. تمام وزارتخانه های ما در حال حضظر روی بحث پدافند غیرعامل در حال مطالعه و تبیین روش‌ها و شیوه‌هایی هستند که در حوزه مسئولیت های محوله هر وزارتخانه خسارات ناشی از یک حمله طراحی شده را به حداقل کاهش دهند. 💠در زمان جنگ سنگر ساختن برای نیروهای رزمی یکی از وظایف ثابت بچه‌های جهاد بود. در خاطرات یکی از برادران جهادی خواندم که چند نفر نیروی غیرمتخصص قبل از رسیدن بچه‌های جهاد سنگری را داشتند بنا می‌کردند که درش به سمت دشمن بود اگر اجازه ساخت می‌دادیم خمپاره می‌آمد مستقیم میرفت توی سنگر سمت و سوی ساخت سنگر مصالح به کار گرفته شده در ساخت سنگر اینکه چقدر فرصت برای ساخت وجود دارد چقدر قرار است در این محل بمانیم موضوع سرعت ساخت انطباق روش‌ها ساخت و مصالح با شرایط و نیازی که برای آن سنگر خاص در هر منطقه تعریف میشد تخصصی بود که بچه های جهادی (پ م ج ج) به خوبی از عهده آن بر می آمدند. 💠 یک موضوع جدید که به وجود آمد این بود که سنگرهای فرماندهی ایرانی را بعثی‌ها با موشک‌های خاصی میزدند که این موشک‌ها به محض برخورد به سنگر منفجر نمیشد. بلکه لایه خاکی که روی غالب سنگرها بود را عبور میکرد می‌رفت توی فضای محبوس سنگر و سنگر و افراد آن را به طور کامل منهدم میکرد. چون که فضای سنگرها بسته بود و موشک مذکور در داخل فضای سنگر منفجر میشد خسارات زیادی به جا می گذاشت. 💠 بچه های جهادی سنگرها را در عمق بیشتر می‌ساختند و علاوه بر خاکی که روی سنگرها میریختند یک لایه غیرقابل نفوذ برای موشک‌ها روی سقف سنگرها می ساختند که دیگر موشکها از جداره سنگرها نمی‌توانستند نفوذ کنند و در فضای بیرون سنگرها منفجر می‌شدند. این نوع سنگرها به سنگرهایی با سقف انفجار معروف شده‌بود و کار پدافندی فوق العاده مترقی و کارآمدی بود. 💠 سنگرسازان بی‌سنگر در هر رشته ای که وارد میشدند خوب عمل می‌کردند. بهترین راه را پیدا می کردند و فورا همه جا تکرار می شد. ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir
🔹 💠جایگاه نیروهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در حال حاضر برای توسعه کشور کجاست؟ آیا نباید جهادگران دفاع‌مقدس جهادسازندگی در توسعه کشور نقش بالاتری داشته باشند؟ آیا واقعا احساس مسئولیت نمی‌کنیم و به آنچه که هست راضی هستیم؟ (شهید حسینعلی عظیمی) ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🌹 (رزمندگان و ایثارگران پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی) @sangarsazan_ir