eitaa logo
بصیرت افزایی
54 دنبال‌کننده
5هزار عکس
8هزار ویدیو
168 فایل
السلام علیک یا حجت ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف بصیرت افزایی الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (٢) 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) ⚔ ب. ترور عبدالمطلب 1⃣ فرزند هاشم در مدینه به دنیا آمد و رشد كرد. او را نامیدند. به توصیهٔ هاشم، مادر، پاسداری از او را برعهده گرفت و جالب است كه مادر دیگر ازدواج نکرد. 2⃣ مردی از بنی‌عبدمناف برای تجارت به یثرب رفته بود، کودکی را در آنجا دید که خود را فرزند هاشم می‌خواند. از حال او پرسید و او خود را معرفی کرد. 3⃣ آن مرد این خبر را به مُطلب رساند و مُطلب کودک را از این خانه فراری داده، همراه خود به مکه برد. [طبق نقلی دیگر وی با توافق مادر شیبه این کار را کرد.] 4⃣ به‌هنگام بازگشت مطلب و شیبه، آنان را شناسایی كرده و به آنها حمله کردند که آن دو با اعجاز نجات یافتند. 5⃣ وقتی مطلب شیبه را به مکه آورد؛ مردم به گمان این‌که وی غلام مطلب است، او را نام نهادند و این نام بر وی ماند. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (٣) 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) ⚔ ج. ترور عبدالله 1⃣ یهود در عبدالمطلب ناكام ماند و از او عبدالله به‌دنیا آمد. عبدالله اهل مکّه بود ولی قبرش در مدینه (مقرّ یهود) است و این عجیب می‌نماید! 2⃣ دربارهٔ عبدالله، داستان‌ها صریح‌تر است. یهودیان بارها دست به او زده و ناکام ماندند. 3⃣ روزی وهب بن عبدمناف، یکی از تاجران مکه، عبدالله ٢۵ساله را دید که در میانش گرفته بودند و می‌خواستند او را بکشند. وهب گریخت و میان بنی‌هاشم آمد و فریاد زد: عبدالله را دریایید که دشمنان، او را در میان گرفته‌اند. عبدالله معجزه‌آسا نجات یافت. 4⃣ وهب که شاهد نجات معجزه‌آسای عبدالله بود و نور نبوت را در چهرهٔ او می‌دید، پیشنهاد ازدواج دخترش، آمنه و عبدالله را داد و این ازدواج مبارک سر گرفت. 5⃣ گفته‌اند: یهودی زنی را فرستادند که همسر عبدالله شود تا نطفهٔ پیامبر آخرالزمان به این زن منتقل گردد. وی هر روز راه بر عبدالله می‌گرفت و به او پیشنهاد ازدواج می‌داد، ولی بعد از ازدواج عبدالله، دیگر این پیشنهاد را نداد. عبدالله از او پرسید: چرا این بار سخن پیشینت را تکرار نکردی؟ زن گفت: نوری که در پیشانی تو بود، دیگر نیست! عبدالله، ازدواج کرده بود. 6⃣ چند ماه پس از ازدواج آن‌دو و در شرایطی که آمنه باردار بود. عبدالله در راه بازگشت از شام بیمار شد و در مدینه از دنیا رفت! 7⃣ تیر برای بار دوم دیر به هدف می‌خورد. عبدالله به‌گونه‌ای کاملاً مشکوک در یثرب درگذشت، اما نمی‌توان خط ترور را ردیابی کرد. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۴) 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) ⚔ د. تلاش برای ترور پیامبر (ص) 1⃣ یک روز بعد از میلاد حضرت محمد (ص)، یکی از علمای یهود به آمد و از حاضران پرسید: آیا امشب در میان شما فردی متولد شده است؟ گفتند: نه. گفت: پس باید در فلسطین متولد شده باشد؛ پسری که نامش احمد است و به‌دست او خواهد بود! 2⃣ حاضران، پس از جلسه، سراغ گرفتند و دریافتند که پسری برای عبدالله بن عبدالمطلب به‌دنیا آمده است. پس آن عالم را خبر کردند و بنابر درخواست وی، او را نزد کودک بردند. او به محض دیدن طفل، بی‌هوش شد. 3⃣ چون به‌هوش آمد گفت:... این همان کسی است که بنی‌اسرائیل را نابود می‌کند. آن‌گاه با دیدن شادی از این خبر، ادامه داد: به خدا قسم، کاری با شما کند که اهل مشرق و مغرب از آن یاد کنند. 4⃣ به این ترتیب، حضرت محمد (ص) از همان نخستین روز تولد شناسایی شد. تیرهای برای جلوگیری از تولد او، همه به خطا رفته بود و آنها برای رسیدن به هدفشان، می‌بایست ایشان را از میان برمی‌داشتند. 5⃣ در مقابل این توطئه‌ها، برای جلوگیری از پیامبر (ص) نیز تلاش‌هایی صورت گرفت که در ادامه به آنها می‌پردازیم: ✍ حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۵) 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) 🌐 ١- دوری از محیط مکه 1⃣ در آن شرایط، وظیفه‌ای خطیر بر عهده داشت. پیامبر (ص) برای مادر و نیز جدّمادری و جدّپدری بسیار محبوب بود. 2⃣ عبدالمطلب، محبوب‌ترین فرزندش، ، را از دست داده و دختر وهب نیز دو ماه پس از ازدواج بیوه شده بود. 3⃣ محصول این ازدواج، یک پسر بسیار زیبا بود. از این‌رو، اهمیت پاسداری از محمد (ص) برای سرپرستان ایشان، کاملاً آشکار بود. 4⃣ او در محیط مکه، به‌دلیل رفت و آمد کاروان‌های تجاری و زیارتی، در امان نبود. تنها چاره، دور کردن وی از مکه بود؛ آن هم مخفیانه و دور از چشم اغیار. 5⃣ محمد (ص) را به دایه سپردند تا ایشان را در سرزمینی دورتر از مکه و پنهانی نگهداری کند. منطقهٔ سکونت از مکه، بسیار دور بود. 6⃣ اما چرا عبدالمطلب، محمد (ص) را پس از ۵سال به مکه بازگرداند؟ در تاریخ، دلایلی برای بازگرداندن پیامبر (ص) نقل کرده‌اند. 7⃣ علت بازگرداندن حضرت به مکه، آن بود که ایشان را شناسایی کرده بودند و می‌خواستند او را با خود ببرند. نقل‌هایی، این مطلب را تایید می‌کنند. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۶) 🎯 تلاش‌های یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) 🌐 ٢- پاسداری مداوم 1⃣ رفتار عبدالمطلب نشان می‌دهد که اهمیت حفاظت از پیامبر (ص) برایش کاملاً روشن بوده است؛ چرا که حتی هنگام جلسات نیز، وی را همراه می‌برد و به‌جای خود می‌نشاند. 2⃣ اهمیت این حفاظت در نظر عبدالمطلب، در وصیت‌نامهٔ او به نیز آشکار می‌شود. 3⃣ محمد (ص) ٨ساله بود که مرگ فرا رسید. رسم عرب، وصیّت به فرزند بزرگ‌تر است، ولی عبدالمطلب برخلاف این رسم عرب، ابوطالب را وصی خود قرار داد؛ در حالی‌که او فرزند بزرگ‌تر عبدالمطلب نبود و برادر بزرگ‌ترش نیز زنده بود. 4⃣ بیش از دو سوّم وصیت‌نامهٔ عبدالمطلب، سفارش به حفاظت از کودک بود و در پایان فرمود: «اگر به من قول ندهی که از این کودک حفاظت کنی، راحت جان نخواهم داد». ابوطالب دست پدر را گرفت و قول داد که با جان و مال از محمد (ص) پاسداری کند. ✍ حجةالاسلام مهدی طائب 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/3kDUc1 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🔷👆حمایت استاد رحیم پور ازغدی از حجت‌الاسلام والمسلمین ❎منتظر حملات شدید این جماعت علیه استاد رحیم پور ازغدی هم باشید! آیا می توانند بگویند ایشان نیست؟! ویدیوچکـ / @videocheck_media 💢 رسانه ای متفاوت برای شما☝️
🔷👆حمایت استاد رحیم پور ازغدی از حجت‌الاسلام والمسلمین ❎منتظر حملات شدید این جماعت علیه استاد رحیم پور ازغدی هم باشید! آیا می توانند بگویند ایشان نیست؟! ویدیوچکـ / @videocheck_media 💢 رسانه ای متفاوت برای شما☝️
این عبارت درباره معدود اصحابّ حضرت اومده که ابی عبدالله روز صورتشون رو بر صورت کسی گذاشته باشن جز حضرت ، فرزند رشیدش و .... اما یکی از اونها که ابی عبدالله صورت بر صورتش گذاشت ، بود! صورتشو گذاشت رو صورت سیاه جَون و واسش دعاکرد : اللهم بیض وجهه و طیّب ریحه و احشره مع محمد و ال محمد و.... آخر عاقبت نوکر شدن قشنگه ! باید خوب نوکری کنی ! خادم باش ! ! ولی وفادار باش ! @Jauwn_ir | جون عاشق الحسین
🔴 سال ۹۶ دولتی‌ها میگفتن رئیسی علیه مردم و حضورش وضعیت رو بدتر میکنه! سعید نوروزی @fetan2
معرفی بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام https://www.yjc.ir/fa/amp/news/7165810 لینک دانلود فیلم و عکس از اینستاگرام https://aloinstagram.com/
نهج‌البلاغه حکمت ۲ وَ قَالَ ( علیه السلام ) : أَزْرَی بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ وَ رَضِیَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ وَ هَانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَیْهَا لِسَانَهُ . و درود خدا بر او فرمود: آنکه جان را با طمع ورزی بپوشاند خود را پست کرده، و آنکه راز سختی های خود را آشکار سازد خود را خوار کرده، و آن که زبان را بر خود، حاکم کند، خود را بی ارزش کرده است. 📑nahjolbalagheh 📚@sbasirv 🌐https://eitaa.com/sbasirv
شرح و تفسیر از اين کارها بپرهيز امام(عليه السلام) در اين کلام نورانى اش به پيامدها و آثار سوء سه رذيله اخلاقى در عباراتى کوتاه و فشرده اشاره فرموده است. نخست مى فرمايد: «هر کس طمع را پيشه کند خود را حقير ساخته است». (أَزْرَى بِنَفْسِهِ مَنِ اسْتَشْعَرَ الطَّمَعَ). واژه «طمع» به معناى بيش از حق خود طالب بودن و گرفتن مواهب زندگى از دست ديگران است و تعبير به «استشعر» که به معناى پوشيدن لباس زيرين است اشاره به اين است که طمع را به خود چسبانده و از آن جدا نمى شود; بديهى است که افراد طماع براى رسيدن به مقصود خود بايد تن به هر ذلتى بدهند و دست سؤال به سوى هرکس دراز کنند و شخصيت خود را براى نيل به اهداف طمعکارانه خود بشکنند. در سخنان رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «بِئْسَ الْعَبْدُ عَبْدٌ لَهُ طَمَعٌ يَقُودُهُ إِلَى طَبَع». در حديث ديگرى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) درباره خطر اين صفت مذموم مخصوصاً براى علما وارد شده است که فرمود: «إن الصّفاة الزّلال الذي لا تَثْبُتُ عَلَيْهِ أقْدامُ». و عجيب اين که هنگامى که طمع فزونى يابد کارهايى از انسان سر مى زند که کاملاً احمقانه است; شبيه آنچه درباره طماع معروف عرب به نام «اشعب» نقل شده که بسيارى از اوقات هنگامى که راه مى رفت دامن خود را به دست مى گرفت و آن را در برابر آسمان باز نگه مى داشت و مى گفت: شنيده ام بعضى از پرندگان در حال پرواز تخم مى گذارند شايد تخم آن پرنده در دامن من بيفتد. و يا نقل مى کنند هنگامى که گروهى از کودکان او را در کوچه و بازار آزار مى دادند براى پراکنده ساختن آنها گفت: شنيده ام در فلان خانه حلوا پخش مى کنند بچه ها به سوى آن خانه دويدند ناگهان ديدند خود اشعب نيز به سوى آن خانه مى دود گفتند: تو چرا؟ گفت: شايد حرف من درست باشد. اين داستان ها خواه واقعيت داشته باشد يا نه اشاره به کارهاى ننگ آورى است که انسان به جهت طمع انجام مى دهد. نقطه مقابل طمع قناعت است که سبب عزت آدمى مى شود همان گونه که اميرمؤمنان فرمود: «عَزَّ مَنْ قَنَعَ; آن کس که قناعت پيشه کند عزيز خواهد بود». و به گفته شاعر: آز بگذار و پادشاهى کن * گردن بى طمع بلند بود! در دومين نکته مى فرمايد: «کسى که سفره دل خويش را (نزد اين و آن بدون هيچ فايده) باز کند (و مشکلات خود را فاش سازد) رضايت به ذلت خود داده است»; (وَ رَضِيَ بِالذُّلِّ مَنْ کَشَفَ عَنْ ضُرِّهِ). روشن است هرگاه انسان نزد طبيب درد خود را بگويد و از وى راه درمان بطلبد يا پيش قاضى ظلمى را که بر او رفته بيان سازد و از او احقاق حق بخواهد يا نزد دوستش از گرفتارى خود براى گرفتن وام سخن بگويد کار خلافى نکرده و به دنبال مشکل گشايى بوده; اما طرح مشکلات نزد کسانى که هيچ گونه توانايى بر حل آن ندارند اثرى جز ذلت و سرافکندگى انسان نخواهد داشت. در اين گونه موارد بايد خويشتن دار بود و لب به شکايت نگشود. آن گاه امام(عليه السلام) در جمله سوم مى فرمايد: «کسى که زبانش را بر خود امير سازد شخصيت او تحقير مى شود»; (وَهَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ مَنْ أَمَّرَ عَلَيْهَا لِسَانَهُ). منظور از امير شدن زبان آن است که از تحت کنترل عقل و فکر خارج شود و هرچه بر زبانش آمد بگويد. بديهى است سخنانى که از فکر و عقل و تقوا سرچشمه نمى گيرد در بسيارى از موارد خطرهايى ايجاد مى کند که انسان قادر بر جبران آن نيست و گاه اسباب رنجش افراد آبرومند و سبب ايجاد اختلاف در ميان مردم و کينه و دشمنى نسبت به گوينده و ديگران مى شود و چه زيبا مى گويد شاعر عرب: اِحْفَظْ لِسانَکَ اَيُّهَا الاْنْسانُ * لا يَلْدَغَنَّکَ إنَّهُ ثُعْبانٌ کَمْ فِى الْمَقابِرِ مِنْ قَتيلِ لِسانِهِ *** کانَتْ تُهابُ لِقاءُهُ الاْقْرانُ اى انسان زبان خود را حفظ کن ـ مراقب باش تو را نگزد که اژدهايى است. چه بسيارند کسانى که در گورستان ها خفته اند و کشته زبان خويشند ـ همان کسانى که همطرازان آنها از ملاقات با آنها وحشت داشتند. در حديث ديگرى در سلسله همين کلمات قصار مى خوانيم: «مَنْ کَثُرَ کَلاَمُهُ کَثُرَ خَطَؤُهُ; کسى که زياد سخن گويد اشتباهات زيادى خواهد کرد». و اين خطاى بسيار باعت تحقير و بى ارزش شدن او در نظرها مى شود. کوتاه سخن اين که انسان عاقل بايد زبانش را در اختيار عقلش قرار دهد نه اين که عقلش را در اختيار زبان که اولى مايه سعادت است و دومى اسباب حقارت. شايان توجه است صفات سه گانه نکوهيده اى را که امام در اين بيان کوتاه ذکر کرده (طمع، فاش کردن ناراحتى ها نزد هرکس و امير ساختن زبان بر خود) هرسه در اين جهت مشترکند که سبب ذلت و خوارى مى شوند و اين هماهنگى در اثر سبب شده است که امام(عليه السلام) هر سه را کنار هم قرار دهد.
🔺 عملیات بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شمال عراق/حملات گسترده به مقر تروریست‌ها در جدار مرزی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ساعت 03:45به وقت اربیل، با فرماندهی مستقیم سردار پاکپور طی یک سلسله عملیات گسترده مقرهای گروهک تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران در جدار مرز اقلیم کردستان عراق را منهدم کرد. در این عملیات مهم که از نیمه های شب آغاز شد تعداد زیادی از مقرهای گروهک‌ تروریستی حزب دمکرات در سیدکان و ارتفاعات ته لان، منهدم شد. همچنین در این عملیات از پهپاد، توپخانه و موشک های هوشمند نیروی زمینی سپاه استفاده شد. طبق شنیده ها تعدادی زیادی از عناصر مهم و سرشناس دشمن به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شدند. طبق این خبر مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تله های انفجاری از تروریستها در جدار مرزی کشف و ضبط شد. فرماندهی مستقیم این عملیات بر عهده سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه بود. این یکی از بزرگترین عملیات های نیروی زمینی سپاه بود که طی آن تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است. رسانه های ضدانقلاب با سانسور گسترده خبری تلاش می کنند تا از اهمیت عملیات کم کنند. نکته مهم و قابل توجه در این عملیات مهم این است که این عملیات دقیقا در سالگرد حملات 19 شهریورماه سال 97 به مقر اصلی تروریستهای حزب منحله دمکرات کردستان ایران اتفاق افتاد که طی آن جمع کثیری از اعضای کمیته مرکزی حزب منحله دمکرات کردستان ایران به هلاکت رسیدند. 💬 رزنانس @tahlile_siasi @tahlile_siasi
📸 اطلاع نگاشت | توصیه‎های راهبردی شهید آیت‎الله مدنی به مسئولان دیروز و امروز 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالیباف رئیس سازمان بورس پس از جلسه شورایعالی بورس ۹۹/۶/۲۰: 🔸نوسانات بورس مختص کوتاه مدت است ولی کسانی که نگاه بلندمدت دارند حتما سود مناسبی می برند. 🔸کسانی که سهمشان در کوتاه مدت پایین آمده باشد با صبر و حوصله حتما جبران میشود و به سود می رسند. 🔸مطالعات نشان می دهد بازدهی بورس در مقایسه با سایر بازارها همواره بیشتر بوده است. 📈📊📉📋 @bourseoiran https://eitaa.com/bourseoiran
سوره مبارکه سبأ آیه 36. قل ان ربی یبسط الرزق لمن یشاء ویقدر ولکن اکثر الناس لا یعلمون بگو: «پروردگار من روزی را برای هر کس بخواهد وسیع یا تنگ می‌کند، (این ربطی به قرب در درگاه او ندارد)؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند!
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نیکزاد، نائب رئیس مجلس: "اقدام ملی مسکن" طرح نیست! همان طرح مسکن مهر است که اسمش را عوض کرده‌اند که انجام هم نشد😐😂😐 🆔👇👇👇 @javan_hezbollahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 «تورم و روسای جمهور» 🔹بررسی شاخص های اقتصادی به ویژه تورم نشان می دهد که بالاترین تورم بعد از دولت هاشمی رفسنجانی در سال ٧٤، متعلق به دولت روحانی در سال٩٨ با میزان ٤١/٢ درصد است 🔻رقابت تنگانگ هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی تو بدبخت کردن مردم جای تقدیر واقعا! حقا که شاگرد راستین حاج آقاست! 🆔👇👇👇 @javan_hezbollahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله طالقانی: ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار آن است ❗️علی برکت الله.... 🆔👇👇👇 @javan_hezbollahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله طالقانی: چگونه نماز می‌‏خوانید، ولی نسبت به حق پایمال‏ شده سکوت می‌‏کنید؟ 🆔👇👇👇 @javan_hezbollahi