🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#وصیت #رد
🔰ایا حدیث وصیت توسط علماء حدیث رد شده است⁉️
🍃ناظم العقیلی ادعا میکند که حدیث وصیت توسط علماحدیثی رد نشده است
⭕️بررسی ادعا👇
دلیل اول: مدعی ترین مدعیان ادعا دارد که روایت را شیخ طوسی از کتاب اقای بزوفری نقل میکند که یکی از معتبرترین کتب حدیثی نزد شیعه است.
این در حالی است که ما هیچ یک از علما متقدم را نمی یابیم که این حدیث را نقل کرده باشند،به جز شیخ طوسی.
با وجود اینکه بسیاری از این علما درباره مهدویت نگاشته هایی داشتند،مانند شیخ صدوق وشیخ مفید وشیخ نعمانی.
وبعصی از این علما به موضوع مهدویت در نگاشته هایشان اولویت ویژه ای داشته اند.با این وجود حدیث #وصیت را در کتابهای خود ذکر نکرده اند.
💯این نشان از توقف برحدیث وصیت وعدم نقل ان میباشد💯
دلیل دوم: سخنان علما روایت را به صراحت رد نمیکند بلکه مضمون آن را رد میکند
برای نمونه
شیخ صدوق : اعتقاد ما این است که حجت خدا بر زمین وخلیفه بر بندگان خدا در زمان ما حجت بن الحسن العسکری است....وقائم امکان ندارد غیر از حضرت مهدی(عج)باشد، در غیبت است وغیبت او اگر همه عمر دنیا باشد غیر از ایشان کسی قائم نیست،چرا که پیامبر (ص)وائمه (ع)به ایشان اشاره کرده واورا با اسم ونسب وبا نص معرفی کرده اند وبه ایشان بشارت داده اند.
📚الاعتقاد فی دین الامامیه،ص۹۵.
ادامه دارد....
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#وصیت #رد
🍃ایا حدیث وصیت رد شده است⁉️
دلیل سوم: آن چیزی که علماء در پذیرش روایات یا عدمپذیرش به آن استناد کردند نه به معنای تکذیب روایت است بلکه به معنای توقف در ان وعدم عمل به آن است که علماء حدیثی سخنان صریحی درباره این روایت دارند
🍃سخن شیخ بیاضی العاملی
روایت #۱۲مهدی بعد از ۱۲ معصوم بسیار نادر است(شاذاست) ومخالف روایات صحیح،متواترومشهور است که میگویند بعد از قائم دولتی نخواهد بود.
📚الصراط المستقیم،ج۲،ص۱۵۲
سخن شیخ حر عاملی
۱۲#مهدی بعد از ۱۲ معصوم قطعی ویقین اور نخواهد بودبه دلیل نادر وشاذ بودن حدیث #وصیت.
وهمچنین فراوانی احادیث معارض ان که نمونه هایی در پست های قبلی بود.
تواتر احادیث #حصرائمهدر۱۲نفر، امام مهدی(عج)#خاتمالاوصیا است وموارد دیگر.
اگر قرار بود اعتقاد به #۱۲مهدی بعد از ۱۲ معصوم داشته باشیم باید روایات متواتری مبنی بر این مضمون از اهل بیت روایت میشد.
اندکی تفکر
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسی_نصوص_تعداد_اوصیاءع
✅تعبیر چهارم:(الأوصياء بعدي_بعدك_من ولدي):
👈🏻4⃣درمعراج برساق عرش دیدم باخطی ازنور نوشته است:...علی ،حسن،حسین...،حسن وحجت.گفتم خدایا اینها چه کسانی هستند؟ندا آمد:اینها اولیاء تو وائمه بعداز تو می باشند:
✍🏻لمّا عرج بي ألي السماء نظرت ألي ساق العرش فأذا هو مكتوب بالنور :لااله الا الله محمد رسول الله أيّدته بعليٍّ ونصرته بعليٍّ،ورأيت أحد عشر اسماً مكتوباً بالنّور علي ساق العرش بعد عليٍّ منهم الحسن و الحسين وعليّاً عليّاًعليّاً ومحمداًومحمداً وجعفراً وموسي والحسن والحجّة قلت ألهي من هولاء الّذين أكرمتهم وقرنت أسماءهم باسمك فنوديت يامحمدُ هم الأوصياء بعدك والائمه فطوبي لمحبيهم والويل لمبغضهم .
📚فضائل أمير المومنين عليه السلام ،ص١٦٨وص١٩٠،كفاية الأثر في النص علي الائمة الأثني عشر ،ص١١٨.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🔹وهابی ها میگویند
بلاها و کرونا
بخاطر دشمنی با عمر و ابوبکراست.
🔹بهائی ها
رئیس بهائیان چین :
کرونا به دلیل بی توجهی به حضرت بهاء الله است.
🔹همبوشی ها(پیروان یمانی دروغین)
کرونا به دلیل بی توجهی به احمد اسماعیل بصری از طایفه همبوش عراق است.
🙈مدعی کذاب دیگه نبود؟؟؟؟؟.....بریم
@sarabeaeteghad
🍃❀🌼❀🍃🌸🍃❀🌼❀🍃
⇠[ #پرسشوپاسخ⁉️
⇠[ #اثباتحصرعدداوصیاعلیهالسلام
❇سوال↓
🔸چگونه میتوان ثابت کرد که عدد اوصیا علیه السلام در دوازده حصر شده و پیش دوازده وصی ممکن نیست؟
❇پاسخ↓
🔹روایات متواتری مبنی بر حصر عدد ائمه معصومین علیهم السلام صادر شده است که دلالت بر حصر عدد آن بزرگواران در ۱۲ می کند. به عنوان مثال در روایتی آمده است:
🔺و عن سلیم بن قیس عن سلمان الفارسی عن النبی(ص)قال:"... اخی والاحدعشر امام من اوصیائی الی یوم القیامه،کلهم هادون مهدییون اول الاوصیاء بعد اخی الحسن،ثم الحسین ثم تسعه من ولد الحسین..".(اثبات الهداه بالنصوص والمعجزات،ج۲،ص۲۴۷)
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود برادرم و یازده امام تا روز قیامت اوصیاء من هستند، همه آنان هدایت کننده و هدایت شده هستند ،اولین وصی بعد از برادرم حسن علیه السلام ،سپس حسین علیه السلام ،سپس نه نفر از فرزندان حسین است.... .
🔺همچنین در روایت دیگر آمده است:
عن عبدالله بن عباس قال قال رسول الله (ص)"انا سید النبیین وعلی بن ابی طالب سید الوصیین وان اوصیائی بعدی اثنا عشر ،اولهم علی بن ابی طالب(ع) واخرهم القائم"(عیون اخبار الرضا،ج۱،ص۶۴)
🔺پیامبر اکرم فرمود: من سید انبیا وعلی بن ابی طالب سید اوصیاء هستیم و همانا عدد اوصیاء بعد از من دوازده است. اولین آنان علی بن ابی طالب و آخرین آن قائم است .
تمامی روایات عدداوصیاء را در دوازده امام حصر کرده و علاوه بر آن ها برخی از روایات بیش از آن را نیز نفی نمودند به عنوان مثال :
امام صادق فرمود: ائمه بعد از پیغمبر ما محمد صلی الله علیه وآله دوازده تن است که جملگی برگزیده و مرتبط با فهم الهی هستند. پس هر کس یکی از آنها را کم کند یا یک تن بر آن ها اضافه کند از دین خارج گشته و از ولایت ما بهره مند نمی گردد
(الاختصاص،۲۳۳)
✳ضمن اینکه در روایاتی نیز امام دوازدهم علیه السلام را خاتم الاوصیا معرفی کردهاند :
💠پیامبر اکرم فرمود : ای علی! من به مومنین سزاوارتر از خودشان هستم سپس تو سزاوار تر از مومنین به خودشان هستی،.... سپس حجت فرزند حسن زاور تر است، همان کسی که خلافت و وصایت با آن به پایان می رسد و مدت طولانی غایب میشود و بعد از آن ظاهر شده و زمین را با عدل و داد پر می کند کما اینکه با ظلم وجور پر شده است.
(اثبات الهداه بالنصوصوالمعجزات،ج۲،ص۲۳۴)
بنابر این این روایات عدد اوصیاء رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله در دوازده حصر شده و بیش از آن مورد پذیرش نخواخد بود.
🍃❀🌼❀🍃🌸🍃❀🌼❀🍃
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#پرسش_و_پاسخ
#وصیت_ظاهرة
#قسمت_اول
پرسش : يكى از علائم شناخت وصي، برخورداری از وصیت ظاهره است. آیا وصیت رسول خدا صلی الله علیه وآله در حق ائمه عليهم السلام ظاهره است یا خیر؟
پاسخ: در بخشی از وصیت ر سول خدا(ص) به مردم، اسامی ۱۲ وصی، که تمامی آنان امام معصوم هستند شمارش شده است. (. عن سلیم بن قیس، قال: سمعت سلمان يقول سمعت علي عليه السلام - بعد ما قال ذلك الرجل ما قال و غضب رسول الله صلى الله عليه و آله ودفع الكتف -: ألا نسأل رسول الله عن الذي كان أراد أن يكتب في الكتف مما لوكتبه لم يضل أحد ولم يختلف اثنان فسکت حتى إذا قام من في البيت وبقي على وفاطمة والحسن والحسين عليهم السلام وذهبنا نقوم أنا وصاحبي أبوذر والمقداد ، قال لناعلی عليه السلام: اجلسواء فأراد أن يسأل رسول الله صلى الله عليه وآله وخئ شمع، فابتدأ رسول الله صلى الله عليه و آله فقال: «يا أخي، أما سمعت ما قال عدو الله أتانی جبرئیل قبل فأخبرني أنه سامرئ هذه الأمة وأن صاحبه عجلها ، و أن الله قد قضى الفرقة والاختلاف على أمتي من بعدي ، فأمرني أن أكتب لك الكتاب الذي أردت أن أكتبه في الكتف لك ، و أشهد هؤلاء الثلاثة عليه ، ادع لي بصحيفة». فأتى بها.
فأملى عليه أسماء الأمة الهداة من بعده رجلا رجلا وعلى عليه السلام یحفظه بيده . وقال صلى الله عليه و آله : إنى أشهدكم أن أخی و وزیری و وارثی و خليفتي في أمتي على بن أبي طالب، ثم الحسن ثم الحسين ثم من بعدهم تسعة من ولد الحسین، کتاب سليم بن قيس الهلالى، ج ۲، ص ۸۷۷)
این وصیت که به خط امیرالمؤمنین علیه السلام انجام شده و سلیم بن قیس هلالی نیز آن را در کتابش آورده است، صرفا در حق امیرالمومنین علی بن ابی طالب، امام حسن و امام حسین علیهم السلام مصداق ظاهره بوده و در خصوص سایر ائمه معصومین (ع) غير ظاهره می باشد. چرا که وصیت ظاهره بایستی برای مردم همان زمان ظاهره باشد که آنهم با شناخت مصداق صاحب وصیت محقق می گردد، نه با شناختن نامی که کثيرالصدق برکثیرین باشد. علاوه برآن، جهت اتمام حجت ، امیرالمؤمنین برای باری دیگر در غدير خم به مردم معرفی مصداقی گردید. همچنین امام حسن (ع) هنگام شهادت امیرالمومنین(ع) به مردم معرفی شد و مصداق وصی بعد از امام حسن (ع) نیز به هنگام شهادتشان معرفی گردید.
با این وجود، وصیت رسول اکرم (ص) نمی تواند به عنوان وصیت ظاهره در حق سایر ائمه علا محسوب گردد. لذا بایستی هر کدام از امامان معصوم با امام بعد از خود را به استناد وصیت رسول اکرم (ص)برای مردم معرفی کرده و سلاح و پرچم و لوازم انبیاء را در نزد او به ودیعه گذارند.
بر این اساس برای اثبات وصایت به دو چیز نیاز است:
1. الف. اثبات وصایت و قرابت با رسول خدا (ص)به واسطه وصیت آن حضرت چنانچه در روایت آمده است:
الفضل بن شاذان النيسابوري قال سمعت عن الرضا علی بن موسی علیه السلام.. فإن قال فلم لا يجوز أن يكون الإمام من غير جنس اارسول(ص) قيل لعلل منها أنه لما كان الإمام مفترض الطاعة لم يكن بد من دلاله تدل عليه؛ و يتميز بها من غيره وهى القرابة المشهوره و الوصية الظاهره ليعرف من غيره».
بحار الانوار،ج۶،ص۵۸
اگر گفته شود که چرا نباید امام از غیر جنس (نسل) پیامبر اکرم (ص) باشد چه باید گفت؟ گفته می شود به خاطر چند دلیل: یکی از آنها این است که اگر امام مفترض الطاعه باشد، چاره ای ندارد که برای خود دلیلی داشته باشد تا او را از دیگران متمایز کرده و بر امامتش دلالت کند. آن دلایل می تواند خویشاوندی مشهور و وصیت ظاهره باشد تا از دیگری باز شناخته شود.
۲. وصیت ظاهره برای تعیین مصداق وصی:
وصیت ظاهره به دو حالت ممکن است صورت بپذیرد
الف) اینکه نوشته ای از جانب امام قبلی به امام بعدی داده شود تا به واسطه آن مصداق وصی برای مردم آشکار گردد. چنانچه در روایت آمده است:
عن أبي الجارود قال سمعت أبا جعفر علیه السلام یقول « إن الحسين بن علي علیه السلام لما حضره الذی حضره دعا ابنته الكبرى فاطمة ابنة الحسين فدفع إليها كتابا ملفوفا و وصية ظاهرة و كان علئ بن الحسين مبطونا معهم لا يرون إلا لما به فدفعت فاطمة الكتاب إلى علي بن الحسين ثم صار ذلك الكتاب و الله إليتا».
بصائر الدرجات،ج۱،ص۱۶۳
امام باقر(ع) فرمود: هنگامی که لحظه شهادت امام حسین (ع) فرا رسید، دختر بزرگش، فاطمه را فراخواند و کتاب ملفوف ( عهد النبي) و وصیت آشکارش را به او داد در حالیکه علی بن حسين (ع) از بیماری دلدرد رنج میبرد .لذا فاطمه کتاب (ودیعه پدر) را به امام سجاد (ع) داد.سپس به خدا قسم که این کتاب به دست ما رسید.
( توضیح کافی: کتاب ملفوفة ، ولعله كان فيه الأسرار التي لا ينبغي أن يطلع عليها المخالفون بل غير أهل البيت عليهم السلام و وصية ظاهرة أي كتابا كتب فيه أله وصبه وهو أول بأمور من غيره ، وبالجملة مالاينبغي ستره ، بل يجب إظهاره للناس ليعرف شيعته بهذه العلامة إمامته . کافی ، ج ۲، ص ۱۸)
ادامه دارد
@sarabeaeteghad
👈 دین را به کارشناسان دین بسپاریم.
#چله_قرن
✅ در زمان غیبت کبری که امام زمان (علیه السلام) غایب هستند رفتن به سوی مراجع تقلید و فقهاء، از سوی معصوم به ما سفارش شده است و فقهاء، حجت های امام زمان (علیه السلام) هستند.
🔸🔹🔸 امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)می فرمایند:
« أمّا الحَوادثُ الواقِعةُ فَارجِعوا فیها إلی رواةِ حَدیثِنا فَإِنَّهُم حُجَّتی عَلَیکُم وَ أَنا حُجَّةُ اللهِ عَلَیهِم»
📚(کمال الدین و تمام النعمه.ج۲.ب۴۵.ح۴).
درحوادث ورخدادهای زمان غیبت به علماء و راویان حدیث مراجعه کنید،پس همانا آنان حجت های من بر شما هستند ومن حجت خدا بر آنان هست.
🔶🔷🔶 کارشناسان دین (فقهاء) بهتر از هر کسی، مذاق شارع را می دانند، پس در امور دین باید به فقهاء مراجعه کرد، نه دیگران؛ زیرا رفتن به سوی دیگران، سبب انحرافات و یا برداشتهای سلیقهای از دین و یا آسیب های جدی تر می شود.
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسی_نصوص_تعداد_اوصیاءع
✅تعبیر چهارم:(الأوصياء بعدي_بعدك_من ولدي):
👈🏻5⃣عایشه:جبرئیل به رسول خدا گفت:خداوند توسط قائمِ شمابرای حسین انتقام می گیرد...قائمتان نهمین فرزند از فرزندان حسین است...خدا از حسین فرزندی به نام علی خارج میکند وازعلی فرزندی به نام محمد...واز حسن فرزندی خارج می کند که حجت خداست وغیبتی طولانی دارد...به عایشه گفتم:آیا پیامبر به شماها نفرمودبعداز او چند خلیفه هست؟عایشه گفت آری وکتاب را باز کردودوباره همین حدیث را خواند ومن نوشتم،واو گفت این حدیث را از من مخفی بدار ومن کتمان کردم ....ولی علی مرا نزد خود خوانده،فرمود:آن حدیث را که از عایشه نوشتی به من نشان بده.گفتم کدام حدیث ای امیرمومنان؟فرمود:همان که اسم های اوصیاء بعداز من درآن بود:
✍🏻عن عائشة...فقال له جبرئيل يارسول الله لاتبك فسوف ينتقم الله منهم بقائمكم أهل البيت قال رسول الله حبيبي جبرئيل ومن قائمنا أهل البيت قال هو التاسع من ولد الحسين...سيخلق من صلب الحسين ولداًوسماه عنده عليّاً...ثم يخرج من صلي علي أبنه وسمّاه عنده(محمداً...جعفراً....)موسي...علياً...محمداً...علياً...الحسن ...ويخرج من صلبه كلمة الحق ولسان الصدق ومظهرالحق حجة الله علي بريّته له غيبة طويلة يظهر الله تعالي به الاسلام وأهله ويخسف به الكفر وأهله...قلت يا أم المومنين هل عهدأليكم نبيكم كم يكون من بعده من الخلفاء قالت فاطبقت الكتاب.ثم قالت نعم وفتحت الكتاب وقالت يا أباسلمة كانت لنا مشربة وذكرت الحديث فأخرجت البياض وكتبت هذا الخبر فأملت عليَّ حفظاً ولفظاً ثمّ قالت أكتمه عليَّ يا أباسلمة مادمت حيّةً فكتمت عليها فلمّا كان بعد مضيّها دعاني عليٌّ ع وقال أرني الخبر الذي أملت عليك عائشة قلت وماالخبر يا أميرالمومنين قال الذي فيه أسماء الأوصياء بعدي .
📚كفاية الأثر في النص علي الأئمة الأثني عشر ،ص١٨٧-١٩٠
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرچهارم:(الأوصياء بعدي_بعدك_من ولدي):
👈🏻6⃣ لوحي نزدفاطمه س دختر رسول خدا ص ديدم كه در آن دوازده اسم بود، پرسیدم این اسامی کیست ؟ فرمود :اسامی اوصیاء که اولشان پسرعمویم علی است و ۱۱ فرزند از نسلم که آخرینشان همان قائم است... در میان آنها سه محمد و چهار علی وجود داشت:
✍🏻عن جابر بن عبد الله الانصاري قال: دخلت على فاطمه بنت رسول الله ص وقدامها لوحٌ يكاد ضوؤهُ يغشي الابصار وفيه أثناعشر اسماً ثلاثه في ظاهره وثلاثه في باطنه وثلاثه اسماء في اخره وثلاثه اسماء في طرفه فعددتها فاذا هي أثناعشر قلت اسماء من هؤلاء قالت هذه اسماء الاوصياء اولهم ابن عمي واحد عشر من ولدي اخرهم القائم قال جابر فرايت فيه محمدا ًمحمداً محمداً في ثلاثه مواضع و علياً علياً علياً علياً في اربعه مواضع.
📚عيون أخبار الرضا ع ،ج١،ص٤٦،ح٥
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسی_نصوص_تعداد_اوصیاءع
✅تعبیر پنجم:(أوصيائي):
👈🏻1⃣ پیامبر ص به فاطمه س فرمودند: خدا از میان بشر، من و شوهرت و تو و ۱۱ نفر از فرزندان تو و علی را انتخاب نمود ... و برادرم و یازده امام که اوصیاء من تا روز قیامت هستند، همهی ایشان هادی و مهدی می باشند... اول اوصیاء بعد از علی، حسن است سپس حسین وسپس ۹ نفر از فرزندان حسین:
✍🏻 ان الله تبارك وتعالى اطلع الى الارض اطلاعة فاختارني منهم فجعلني نبياً ثم اطلع الى الارض ثانيه فاختار بعلك وامرني ان ازوجك اياه وان اتخذه اخاً و وزيراً و وصياً وان أجعله خليفتي في امتي فأبوك خير انبياء الله ورسله و بعلك خير الاوصياء والوزراء وانت اول من يلحقني من أهلي ثم اطلع ألي الارض اطلاعة ثالثه فأختارك واحد عشر رجلا من ولدك وولد اخي بعلك منك... انا واخي والاحد عشر اماما اوصيائي الى يوم القيامه كلهم هادون مهديّون أول الاوصياء بعد اخي الحسن ثم الحسين ثم (تسعة من)ولد الحسين في منزل واحد في الجنه.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص٥٦٥_٥٦٦،كمال الدين وتمام النعمة ،ج١،ص٢٦٣
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#پرسش_و_پاسخ
#وصیت_ظاهره
#قسمت_دوم
ب) امام قبلی امام بعدی را با نص آشکار و روشن برای مردم معرفی کند. لذا شیخ مفید در باب معرفی امام بعد از امام باقر آورده است:
«وکان الصادق جعفر بن محمد بن علي بن الحسین من بين إخوته خليفة أبيه و وصيه و القائم بالإمامة من بعده ... و وصی إليه أبو جعفر وصية ظاهرة و نص عليه بالإمامة تصا جليا» .
(کشف الغمه،ج۲،ص۱۶۶)
و امام صادق ع در بین برادرانش، خلیفه و وصی و قائم به امامت پس از پدرش بود. و امام باقر(ع)به ایشان وصیت
آشکار کرده و به امامتش تصریح آشکاری نمود.
در این نوع از وصیت ، بایستی امام قبلی امام بعدی را نام برده و نشان داده و بر امامتش شهادت دهد. به عنوان نمونه:
عن داود الرقی قال: قلت لابی إبراهيم علية السلام جعلت فداك إنی قد کبر سنی فخذ بيدي من النار قال فأشار إلى ابنه أبي الحسن(ع) فقال هذاصاحبكم من بعدى».
(الکافی،ج۱،ص۳۱۲)
داود رقی می گوید: به امام کاظم علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم ، سن من رو به پیری رفته است، دستم را بگیر و از آتش نجاتم بده . امام (ع) به فرزندش علی (ع) اشاره کرده و فرمود: این بعد از من صاحب شما است.
أحمد بن مهران عن محمد بن علي عن محمد بن الفضيل قال المخزومئ و کانت أمه من ولد جعفر بن أبي طالب عليه السلام قال: بعث الینا ابو الحسن موسی(ع) فجمعنا ثم قال لنا اتدرون لم دعوتکم فقلنا لا فقال اشهدوا ان ابنی هذا وصیّی والقیم بامری وخلیفتی من بعدی"
(الکافی ،ج۱،ص۳۱۲)
مخزومی میگوید :امام موسی کاظم (ع) به نزد ما آمده وهمه ما را جمع کرد.سپس فرمود: ایا میدانید که چرا شما را جمع کرده ام ؟ عرض کردیم خیر. فرمود:شاهد باشید که این فرزندم؛وصی وقیام کننده به امر من وخلیفه بعد از من است
احمد بن ادریس عن محمد بن عبد الجبار عن صفوان عن ابن مسکان عن سلیمان بن خالد قال:دعا ابو عبدالله علیه السلام ابا الحسن علیه السلام یوما ونحن عنده فقال لنا علیکم بهذا فهو و الله صاحبکم بعدی".(الکافی،ج۱،ص۳۱۰)
سلیمان بن خالد می گوید :روزی امام صادق علیه السلام فرزندش موسی کاظم علیه السلام را فراخواند در حالیکه ما در محضر ایشان بودیم .پس به ما فرمود : برشما باد پیروی از این .پس به خدا قسم که او صاحب شما بعد از من است.
علی بن محمد عن جعفر بن محمد الکوفی عن جعفر بن محمد المکفوف عن عمرو الاهوازی قال: ارانی ابو محمد ابنه وقال هذا صاحبکم من بعدی".(الکافی ،ج۱،ص۳۲۸)
عمرو اهوازی می گوید: امام حسن عسگری علیه السلام فرزندش (حجت بن الحسن ) را به ما نشان داد و فرمود: این صاحب شما بعد از من است.
نتیجه اینکه وصیت ظاهره صرفا به تعیین مصداق توسط امام قبلی محقق می گردد و چنانچه احمد الحسن بصری بخواهد خودش را وصی رسول گرامی اسلام (ص)معرفی کند، بایستی نص صریح و تعیین کننده ای از جانب امام قبلی ارائه دهد تا حقانیت او را به عنوان بپذیریم. البته این مساله بستگی به پذیرش پیش فرضی باطل با عنوان ۱۳ وصی یا بیشتر
دارد.
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسی_نصوص_تعداد_اوصیاءع
✅تعبیرپنجم:(اوصيائي):
👈🏻2⃣اوصیاء من تا روز قیامت علی سپس حسن سپس حسین هستند، سپس ۹ نفر از فرزندان حسین یکی بعد از دیگری تا کنار حوض من بر من وارد شوند:
✍🏻 فقام ابو بكر وعمر فقالا يا رسول الله هذه الايات خاصه في علي قال بلي فيه وفي اوصيائي الى يوم القيامه قالا يا رسول الله بينهم لنا قال علي ...ثم ابني الحسن ثم ابني الحسين ثم تسعة من ولد ابني الحسين واحد بعد واحد القران معهم وهم مع القران لا يفارقونه ولا يفارقهم حتى يردوا علي حوضي.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص٦٤٥،كمال الدين وتمام النعمة،ج١،ص٢٧٧،الاحتجاج علي أهل اللجاج،ج١،ص١٤٧_١٤٨.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرپنجم:(أوصيائي):
👈🏻3⃣اوصیاء من از اهل بیت من هستند که اولشان علی است...سپس نه نفر از فرزندان حسین یکی بعداز دیگری تاکنار حوض برمن وارد شوند:
✍🏻 فقام عمر بن الخطاب وهو شبه المغضب فقال يا رسول الله اكل اهل بيتك قال لا ولكن اوصيائي منهم اولهم اخي علي ...هو اولهم ثم أبني الحسن ثم ابني الحسين ثم ثم تسعة من ولد الحسين واحد بعد واحد حتى يردوا علي الحوض.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص ٦٤٧_٦٤٨،كمال الدين وتمام النعمة،ج١،ص٢٧٩.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#پرسش_و_پاسخ
#وصیت_ظاهره
#قسمت_دوم
ب) امام قبلی امام بعدی را با نص آشکار و روشن برای مردم معرفی کند. لذا شیخ مفید در باب معرفی امام بعد از امام باقر آورده است:
«وکان الصادق جعفر بن محمد بن علي بن الحسین من بين إخوته خليفة أبيه و وصيه و القائم بالإمامة من بعده ... و وصی إليه أبو جعفر وصية ظاهرة و نص عليه بالإمامة تصا جليا» .
(کشف الغمه،ج۲،ص۱۶۶)
و امام صادق ع در بین برادرانش، خلیفه و وصی و قائم به امامت پس از پدرش بود. و امام باقر(ع)به ایشان وصیت
آشکار کرده و به امامتش تصریح آشکاری نمود.
در این نوع از وصیت ، بایستی امام قبلی امام بعدی را نام برده و نشان داده و بر امامتش شهادت دهد. به عنوان نمونه:
عن داود الرقی قال: قلت لابی إبراهيم علية السلام جعلت فداك إنی قد کبر سنی فخذ بيدي من النار قال فأشار إلى ابنه أبي الحسن(ع) فقال هذاصاحبكم من بعدى».
(الکافی،ج۱،ص۳۱۲)
داود رقی می گوید: به امام کاظم علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم ، سن من رو به پیری رفته است، دستم را بگیر و از آتش نجاتم بده . امام (ع) به فرزندش علی (ع) اشاره کرده و فرمود: این بعد از من صاحب شما است.
أحمد بن مهران عن محمد بن علي عن محمد بن الفضيل قال المخزومئ و کانت أمه من ولد جعفر بن أبي طالب عليه السلام قال: بعث الینا ابو الحسن موسی(ع) فجمعنا ثم قال لنا اتدرون لم دعوتکم فقلنا لا فقال اشهدوا ان ابنی هذا وصیّی والقیم بامری وخلیفتی من بعدی"
(الکافی ،ج۱،ص۳۱۲)
مخزومی میگوید :امام موسی کاظم (ع) به نزد ما آمده وهمه ما را جمع کرد.سپس فرمود: ایا میدانید که چرا شما را جمع کرده ام ؟ عرض کردیم خیر. فرمود:شاهد باشید که این فرزندم؛وصی وقیام کننده به امر من وخلیفه بعد از من است
احمد بن ادریس عن محمد بن عبد الجبار عن صفوان عن ابن مسکان عن سلیمان بن خالد قال:دعا ابو عبدالله علیه السلام ابا الحسن علیه السلام یوما ونحن عنده فقال لنا علیکم بهذا فهو و الله صاحبکم بعدی".(الکافی،ج۱،ص۳۱۰)
سلیمان بن خالد می گوید :روزی امام صادق علیه السلام فرزندش موسی کاظم علیه السلام را فراخواند در حالیکه ما در محضر ایشان بودیم .پس به ما فرمود : برشما باد پیروی از این .پس به خدا قسم که او صاحب شما بعد از من است.
علی بن محمد عن جعفر بن محمد الکوفی عن جعفر بن محمد المکفوف عن عمرو الاهوازی قال: ارانی ابو محمد ابنه وقال هذا صاحبکم من بعدی".(الکافی ،ج۱،ص۳۲۸)
عمرو اهوازی می گوید: امام حسن عسگری علیه السلام فرزندش (حجت بن الحسن ) را به ما نشان داد و فرمود: این صاحب شما بعد از من است.
نتیجه اینکه وصیت ظاهره صرفا به تعیین مصداق توسط امام قبلی محقق می گردد و چنانچه احمد الحسن بصری بخواهد خودش را وصی رسول گرامی اسلام (ص)معرفی کند، بایستی نص صریح و تعیین کننده ای از جانب امام قبلی ارائه دهد تا حقانیت او را به عنوان بپذیریم. البته این مساله بستگی به پذیرش پیش فرضی باطل با عنوان ۱۳ وصی یا بیشتر
دارد.
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسی_نصوص_تعداد_اوصیاءع
✅تعبیرپنجم:(اوصيائي):
👈🏻2⃣اوصیاء من تا روز قیامت علی سپس حسن سپس حسین هستند، سپس ۹ نفر از فرزندان حسین یکی بعد از دیگری تا کنار حوض من بر من وارد شوند:
✍🏻 فقام ابو بكر وعمر فقالا يا رسول الله هذه الايات خاصه في علي قال بلي فيه وفي اوصيائي الى يوم القيامه قالا يا رسول الله بينهم لنا قال علي ...ثم ابني الحسن ثم ابني الحسين ثم تسعة من ولد ابني الحسين واحد بعد واحد القران معهم وهم مع القران لا يفارقونه ولا يفارقهم حتى يردوا علي حوضي.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص٦٤٥،كمال الدين وتمام النعمة،ج١،ص٢٧٧،الاحتجاج علي أهل اللجاج،ج١،ص١٤٧_١٤٨.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرپنجم:(أوصيائي):
👈🏻3⃣اوصیاء من از اهل بیت من هستند که اولشان علی است...سپس نه نفر از فرزندان حسین یکی بعداز دیگری تاکنار حوض برمن وارد شوند:
✍🏻 فقام عمر بن الخطاب وهو شبه المغضب فقال يا رسول الله اكل اهل بيتك قال لا ولكن اوصيائي منهم اولهم اخي علي ...هو اولهم ثم أبني الحسن ثم ابني الحسين ثم ثم تسعة من ولد الحسين واحد بعد واحد حتى يردوا علي الحوض.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص ٦٤٧_٦٤٨،كمال الدين وتمام النعمة،ج١،ص٢٧٩.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرپنجم:(أوصيائي):
👈🏻4⃣ اوصیاء من تا روز قیامت علی و ۱۱ امام از نسل اویند، حسن، حسین ونه نفر از نسل حسین یکی بعد از دیگری تا کنار حوض بر من وارد شوند:
✍🏻فقال سلمان الفارسی یا رسول الله أنزلت هذه الايات في علي خاصه فقال رسول الله بل فيه وفي اوصيائي الى يوم القيامه ...فقال سلمان الفارسي يا رسول الله بينهم لنا فقال عليٌ ...واحد عشر اماما من ولده( اولهم ابني)الحسن ثم الحسين ثم تسعه من ولد الحسين واحداً بعد واحدٍ القران معهم وهم مع القران لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص٧٥٩،الغيبة للنعماني،ص٧٠.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرپنجم:(أوصيائي):
👈🏻3⃣اوصیاء من از اهل بیت من هستند که اولشان علی است...سپس نه نفر از فرزندان حسین یکی بعداز دیگری تاکنار حوض برمن وارد شوند:
✍🏻 فقام عمر بن الخطاب وهو شبه المغضب فقال يا رسول الله اكل اهل بيتك قال لا ولكن اوصيائي منهم اولهم اخي علي ...هو اولهم ثم أبني الحسن ثم ابني الحسين ثم ثم تسعة من ولد الحسين واحد بعد واحد حتى يردوا علي الحوض.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص ٦٤٧_٦٤٨،كمال الدين وتمام النعمة،ج١،ص٢٧٩.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#بررسي_نصوص_تعداد_اوصياءع
✅تعبيرپنجم:(أوصيائي):
👈🏻4⃣ اوصیاء من تا روز قیامت علی و ۱۱ امام از نسل اویند، حسن، حسین ونه نفر از نسل حسین یکی بعد از دیگری تا کنار حوض بر من وارد شوند:
✍🏻فقال سلمان الفارسی یا رسول الله أنزلت هذه الايات في علي خاصه فقال رسول الله بل فيه وفي اوصيائي الى يوم القيامه ...فقال سلمان الفارسي يا رسول الله بينهم لنا فقال عليٌ ...واحد عشر اماما من ولده( اولهم ابني)الحسن ثم الحسين ثم تسعه من ولد الحسين واحداً بعد واحدٍ القران معهم وهم مع القران لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض.
📚كتاب سليم بن قيس الهلالي،ج٢،ص٧٥٩،الغيبة للنعماني،ص٧٠.
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
سراب اعتقاد
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#دوازده_مهدی_یا_بیست_وچهار_امام⁉️
⭕️ به اعتقاد احمدالحسن، ائمه علیهم السلام بیست وچهار نفرندکه خود، سیزدهمین آنها و جانشین و فرستاده ی امام زمان ارواحنا فداه می باشد.
❌ احمدالحسن برای این ادعا، حدیث موسوم به وصیت را دلیل خود می داند.
🟠 در حدیث وصیت آمده است ؛ که امامان دوازده نفرندو دوازده مهدی بعداز ائمه به خلافت می رسند.
🟣 مضمون حدیث ؛وجود دوازده امام و دوازده مهدی بعداز ائمه علیهم السلام .
👈 پس اولا در حدیث ، صریح به وجود دوازده امام تاکید شده و دوما ؛ امامت مهدیین را اثبات نکرده است.
📃 علاوه بر حدیث وصیت، اتباع احمدالحسن به احادیث دیگر تمسک می کنند.
🔗 برای نمونه به دو حدیث زیر توجه کنید👇
🗯حدیث اول
⬅️ عن ابی عبدالله علیهم السلام : ان منا بعد القائم علیه السلام، اثنا عشر مهدیا من ولدالحسین علیه السلام .
🗯 حدیث دوم
⬅️قاضی نعمان مغربی از علی بن حسین علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: قائم از ما اهل بیت قیام می کند سپس بعداز ایشان دوازده مهدی می باشند.
✅ نتیجه؛
🏮🏮 در احادیث فوق 👆
⏪ نامی از امامت مهدیین نیامده و تنها از امام بودن دوازده وصی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بحث شده است.
🧑🏫 سوال❔
مهدیین چه کسانی هستند⁉️
📖به حدیث زیر توجه کنید👇
🔶 عن ابی بصیر،قال: قلت للصادق جعفر بن محمد علیهم السلام، یا ابن رسول الله انی سمعت من ابیک علیهم السلام انه قال: یکون بعدالقائم اثنا عشر مهدیا، فقال: اثنا عشر مهدیا ولم یقل : اثنا عشر اماما، ولکنهم 👈 قوم من شیعتنا یدعون الناس الی موالاتنا و معرفه حقنا👉
🔮🔮 باتوجه به حدیث فوق👆
✍ مهدیین افرادی هستند که مردم را به تبعیت از ائمه فرا می خوانند و امامت ائمه ی اثنا عشر را به مردم می شناسانند؛ درصورتی که اگر امام بودن، قطعا ابتدا مردم را به تبعیت از خود می خواندند نه به تبعیت از ائمه ی اثنا عشر❗️
💠💠 علاوه بر موارد ذکر شده؛ اگر به حدیث نگاه کنیم ، متوجه می شویم که امام صادق علیهم السلام، دوبار امامت مهدیین را نفی کرده است؛ ابتدای حدیث👈 لم یقول :اثنا عشر اماما👉
و در ادامه ی حدیث با ذکر 👈لکنهم قوم من شیعتنا.
🖇 باتوجه به خاصیت حرف《 لکن》، که قبل خود را نفی می کند و بعد خود را اثبات میکند ؛ نوعی نفی صریح به حساب می آید .
🔍🔎 بنابراین امامت مهدیین از قول ائمه نیز رد شده است.
🔖 حال چنانچه اتباع احمدالحسن ادعای امامت مهدیین را بکنند باید روایتی که صریحا در آن به امامت مهدیین اشاره کرده ، ارائه بدند،و در غیر این صورت ادعایی گزاف کرده اند.
💫💫 ادامه دارد...
🌺 به ما بپیوندید ...👇
@sarabeaeteghad🌹
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#دوازده_مهدی_یا_بیست_وچهار_امام⁉️
⭕️ به اعتقاد احمدالحسن، ائمه علیهم السلام بیست وچهار نفرندکه خود، سیزدهمین آنها و جانشین و فرستاده ی امام زمان ارواحنا فداه می باشد.
❌ احمدالحسن برای این ادعا، حدیث موسوم به وصیت را دلیل خود می داند.
🟠 در حدیث وصیت آمده است ؛ که امامان دوازده نفرندو دوازده مهدی بعداز ائمه به خلافت می رسند.
🟣 مضمون حدیث ؛وجود دوازده امام و دوازده مهدی بعداز ائمه علیهم السلام .
👈 پس اولا در حدیث ، صریح به وجود دوازده امام تاکید شده و دوما ؛ امامت مهدیین را اثبات نکرده است.
📃 علاوه بر حدیث وصیت، اتباع احمدالحسن به احادیث دیگر تمسک می کنند.
🔗 برای نمونه به دو حدیث زیر توجه کنید👇
🗯حدیث اول
⬅️ عن ابی عبدالله علیهم السلام : ان منا بعد القائم علیه السلام، اثنا عشر مهدیا من ولدالحسین علیه السلام .
🗯 حدیث دوم
⬅️قاضی نعمان مغربی از علی بن حسین علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند: قائم از ما اهل بیت قیام می کند سپس بعداز ایشان دوازده مهدی می باشند.
✅ نتیجه؛
🏮🏮 در احادیث فوق 👆
⏪ نامی از امامت مهدیین نیامده و تنها از امام بودن دوازده وصی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم بحث شده است.
🧑🏫 سوال❔
مهدیین چه کسانی هستند⁉️
📖به حدیث زیر توجه کنید👇
🔶 عن ابی بصیر،قال: قلت للصادق جعفر بن محمد علیهم السلام، یا ابن رسول الله انی سمعت من ابیک علیهم السلام انه قال: یکون بعدالقائم اثنا عشر مهدیا، فقال: اثنا عشر مهدیا ولم یقل : اثنا عشر اماما، ولکنهم 👈 قوم من شیعتنا یدعون الناس الی موالاتنا و معرفه حقنا👉
🔮🔮 باتوجه به حدیث فوق👆
✍ مهدیین افرادی هستند که مردم را به تبعیت از ائمه فرا می خوانند و امامت ائمه ی اثنا عشر را به مردم می شناسانند؛ درصورتی که اگر امام بودن، قطعا ابتدا مردم را به تبعیت از خود می خواندند نه به تبعیت از ائمه ی اثنا عشر❗️
💠💠 علاوه بر موارد ذکر شده؛ اگر به حدیث نگاه کنیم ، متوجه می شویم که امام صادق علیهم السلام، دوبار امامت مهدیین را نفی کرده است؛ ابتدای حدیث👈 لم یقول :اثنا عشر اماما👉
و در ادامه ی حدیث با ذکر 👈لکنهم قوم من شیعتنا.
🖇 باتوجه به خاصیت حرف《 لکن》، که قبل خود را نفی می کند و بعد خود را اثبات میکند ؛ نوعی نفی صریح به حساب می آید .
🔍🔎 بنابراین امامت مهدیین از قول ائمه نیز رد شده است.
🔖 حال چنانچه اتباع احمدالحسن ادعای امامت مهدیین را بکنند باید روایتی که صریحا در آن به امامت مهدیین اشاره کرده ، ارائه بدند،و در غیر این صورت ادعایی گزاف کرده اند.
💫💫 ادامه دارد...
🌺 به ما بپیوندید ...👇
@sarabeaeteghad🌹
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#پرسش_و_پاسخ
#جعل_سلاح_و_پرچم_رسول_خدا (ص)
يكي از راه های شناخت امام، برخورداری از سلاح وپرچم رسول اكرم صل الله علیه وآله وهمچنین لوازم انبیاء می باشد. آیا ممکن است این لوازم توسط عده ای جعل شده و به واسطه آن خود را امام معرفی کنند؟
یکی از نشانه های قطعی شناخت امام عليه السلام ، به همراه داشتن لوازم مذکور است، اما جهت پاسخ به این سئوال بایستی به نکاتی اشاره کرد:
اولا؛ برخورداری از این لوازم، شرط لازم بوده و شرط کافی برای شناخت امام علیه السلام نمی باشد، لذا سایر موارد مذکور در روایات نیز، جهت شناخت امام علیه السلام مورد توجه قرار می گیرد.
ثانيا: این لوازم دارای شاخصه هایی هستند که به هیچ وجه امکان جعل و بدل سازی ندارند که به آنها اشاره می گردد:
الف. سلاح و پرچم و سایر لوازم مذکور در روایات، بعد از ظهور امام علیه السلام ارائه خواهد شد، لذا قبل از ظهور حضرت هر نوع نشانه ای به عنوان سلاح و غیره مورد قبول نمی باشد. چنانچه امام صادق ع فرمود:
«خرج صاحب هذا الأمر من المدينة إلى مكة بتراث رسول الله صلی الله علیه واله فقلت ما ثراث رسول الله(ص) قال سیف رسول الله و درعه و عمامته و برده و قضيبه و رایته و لامته و سرجه حتى ينزل مكة فيخرج السيف من غمده؛ و يلبس الدرع وینشر الراية و البردة و العمامة و يتناول القضيب بيده و يستاذن الله في ظهوره» .
(الغیبه النعمانی،ص۲۷۰)
صاحب این امر از مدینه به سوی مکه حرکت میکند در حالی که میراث پیامبر را به همراه دارد. گفتم میراث رسول خدا چیست؟ فرمود: شمشیر رسول خدا است و زره او و عمامه او و عبا او و چوب دستی او و پرچم او و جوشن او و زین سواری او. چون به مکه فرود آید تیغ را از غلافش بیرون آورد و زره را بپوشد و پرچم را برافرازد و عبا و عمامه را بپوشد و چوب دستی را بکف گیرد و از خداوند اجازه ظهور خواهد.
📚پرسش ها وپاسخ ها،هوشیار
@sarabeaeteghad
🌼✨🌼
✨🌼
🌼
#وصیت #تعارض
💢آیا حدیث موسوم به وصیت معارض ندارد؟؟؟؟🧐
⭕️ناظم العقلی ادعا میکند که" عدم وجود روایت معارض با حدیث وصیت، باعث صحت صدور این روایت از پیامبر (ص)خواهد بود. چرا که اگر صحیح نبود برای ان روایت معارضی از روایات اهل بیت(ع)یافت میشد و علماء شیعه متقدم یا متاخر ان را ترک میکردند یاان را از دایره حدیث خارج میکردند‼️‼️
⭕️بررسی این ادعا👇
✅ ادعای نداشتن معارض کاملا دروغ است ❌
چرا که ادعای این مدعیان آن است که با توجه به حدیث وصیت که خبر واحدی نیز میباشد #۱۲_مهدی بعد از امام عصر(عج) وجود دارند که همگی از نسل حضرت مهدی(عج) هستند واینها بعد از ایشان حکومت میکنند.
💯این در حالیست که این ادعا بر خلاف بسیاری از روایات اهل بیت(علیهم السلام) میباشد و با آنها در تعارض است.😐
🚫 اما دسته ای از روایات معارض حدیث موسوم به وصیت👇
۱.روایاتی که به ائمه #رجعت اشاره میکنند :همانا ائمه رجعت با حضرت حسین (ع)اغاز میشوند وامور را در دست خود میگیرند.
۲.روایاتی که اشاره به #فرزند_نداشتن_حضرت_مهدی دارند
۳.روایاتی که ائمه را #اثنی_عشر دانسته و در این عدد محصور میکند،نه کم میشوند و نه زیاد.
۴.روایاتی که اشاره به #خاتمیت_اوصیاء پیامبر(ص) با حضرت مهدی(عج) دارند✔️
قضاوت با شما....😉
به ما بپیوندید 👇👇👇
@sarabeaeteghad 🌹
┄═❁••••✨🌼✨••••❁═┄
#پرسش_و_پاسخ
#جعل_سلاح_و_پرچم_رسول_خدا
#قسمت_دوم
ب. امام عصر (عج) پس از ندای آسمانی ظهور، اعلام ظهور خواهند کرد، بنابراین یکی دیگر از نشانه های پذیرش سلاح و سایر لوازم، شنیدن صدای آسمانی ظهور است. این ندایی است که هیچ جایی برای شک و شبهه باقی نخواهد گذاشت. بطوری که امام باقر (ع) فرمود:
«فلم يشكل علیکم عهد نبي الله ورایته و سلاحه و النفس الزكية من ولد الحسين فإن أشكل عليکم هذا فلایشکل عليكم الصوت من الماء باسمه و أمره».
(بحار،ج۵۲،ص۲۲۳)
ایجاد شبهه نمی کند برای شما عهد رسول خدا (ص)و پرچم و سلاح او و نفس الزكيه ای که از فرزندان امام حسین علیه السلام است. پس اگر همین موارد نیز ایجاد شبهه کرد، صوتی که از آسمان
به اسم و امر امام مهدی علیه السلام برخاسته می شود ایجاد شک و شبهه نمی کند.
ج. حضرت حجت علیه السلام این لوازم را در کنار خانه خدا به مردم ارائه خواهند نمود، لذا ارائه لوازم مذکور در هر جایی غیر از کنار خانه خدا مورد پذیرش نیست. چنانچه امام باقر فرمودند:
« يظهر المهدی بمكة عند العشاء معه رايه رسول الله (ص)و قمیصه وسیفه وعلامات و ونور و بیان».
(روضه البیان،ج۲،ص۱۴۵)
مهدی موعود (عج)هنگام نماز عشا در مکه در حالی که پرچم رسول الله بر دست و پیراهن او را در بدن و شمشیر وی را با خود دارد، ظهور می کند و با او نشانه ها و نورانیت و بیان ویژه ای است.
د. لوازم مذکور دارای ویژگی اعجاز آمیز بوده و هر کدام از آنها توان انجام امرخاصی را دارند. در روایتی دیگر آمده است که فرق بين مدعی دروغین و راستین در برخورداری از لوازم رسول خدا است و فرق بین این لوازم با سایر لوازم ها در اعجاز آمیز بودن آن لوازم است:
موسی بن عطيه نیشابوری می گوید: عده ای از بزرگان خراسان به خانه من آمدند و گفتند: دوست داریم شما به مدینه بروید و از جانشین و خلیفه رسول خدا (ص) پرسوجو کنید تا در امرمان از ایشان پیروی کنیم. پس به تحقیق امام باقر(ع) از دنیا رفته است و ما نمی دانیم که خداوند چه کسی را از آل رسول (ص) و فرزندان علی و فاطمه (س)را نصب فرموده است. پس به ما صد هزار درهم از طلا و نقره دادند و گفتند که برای ما خبر بیاورید و امام را بر ما بشناسانید. پس از او شمشیر ذوالفقار و چوب دستی رسول خدا ، عبا و خاتم و آن لوحی که در آن اسامی ائمه از فرزندان على و فاطمه ثبت شده است را طلب کنید. همانا اینها نزد هر آنکه باشد او امام است و اموال را به او تحویل دهید. ما سکه ها را برداشتیم و به سوی مدینه رفتیم و در مسجد رسول خدا ساکن شده و دو رکعت نماز خواندیم. از قائم در امور و خلیفه مسلمین پرسیدیم. گفتند: زید بن على و برادر زاده اش جعفر بن محمد پس ابتدا قصد خانه زید را کردیم و در مسجدش او را دیدیم و به او سلام کردیم و جواب داد. گفت از کجا آمديد؟ گفتیم از خراسان آمدیم تا امامان را بشناسیم و از او در امرمان پیروی کنیم. گفت بلند شوید. با ما همراه شد تا به خانه اش وارد شدیم. برای ما طعامی آورد و خوردیم. گفت چه می خواهید؟ گفتیم می خواهیم شمشیر ذوالفقار و چوب دستی رسول خدا ، عبا و خاتم و آن لوحی که در آن اسامی ائمه ثبت شده است را ببینیم. همانا اینها نمی باشد مگر در نزد امام علیه السلام . کنیزش را خواند تا جعبه ای آورد و از داخل آن شمشیری با غلاف قرمز خارج کرد که در قبضه آن پارچه سبز رنگ بود. گفت این ذوالفقار است و چوب دستی و نیزه ای با دسته نقره ای و انگشتر و عبائی خارج کرد اما لوحی که در آن اسامی ائمه الا ثبت شده است را نداشت.
ابولبابه با دیدن این صحنه بلند شد و گفت بلند شوید تا به سوی مولایمان برویم. ما را به او نیازی نیست.
پس به نزد امام جعفر بن محمد علیه السلام رفتیم... فرمود: ای موسی بن عطيه نیشابوری ، ای ابی لبابه وای طهمان و ای مسافران سرزمین خراسان پیش بیایید... سپس با دستش به نگین انگشتر خود اشاره کرد و نگین جدا شد. فرمود: پاک و منزه است خدایی که ذخائرش را به ولی و نائبش ودیعه داد تا مخلوق او قدرتش را ببینند... سپس از وسط انگشتر برای ما عبا و چوب دستی و لوحی که در آن اسامی ائمه با ثبت شده است را خارج کرد... ».
( الثاقب في المناقب، ص ۴۱۹، مدينة معاج الأمة الإثني عشرو دلائل الحجج على البشر، ج ۶، ص۹۹)
سراب اعتقاد
borouj.ir
https://t.me/sarabeaeteghad
@sarabeaeteghad