#معرفی_کتاب
درآمدی بر پیشگیری و رهاسازی
این لینک فایل است:
https://sg.docworkspace.com/d/sIPqMmue7AaOZs7QG?sa=ir.eitaa.messenger
دریافت WPS Office برای PC:
https://kso.page.link/wps
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
حلقه عرفان بدلی
درکتاب عرفان کیهانی آمده:
انسان نمی تواندعاشق خداشود، زیرا انسان از هیچ طریقی قادر به فهم او نیست...
پ.ن:جمله نویسنده نیاز به توضیح ندارد؛ زیرا به
روشـنی شـناخت خـدا راخارج از توانایی انسان می شـمارد. این درحالیست که خـداي متعال درسرتاسـر آیات قرآن کریم، با ذکر
اسما،صفات و افعال،خود را به بندگان معرفی می کند.
دانستنیهای شبکه شعور کیهانی/مرکز تحقیقات رایانه قائمیه.ص۱۶
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#نقدکتاب
قدرت فکر به عنوان اولین کتاب مورفی، در سال ۱۳۷۰ در ایران ترجمه و منتشر شد.
#کتب_گمراه_کننده
#کتب_ضاله
#سراب_معنویت
اساس تفکر نویسنده این کتاب، جایگزینی “انرژی” و “قدرت ذهن بشر” به جای “خدا” به عنوان قدرت لایتناهی و نیروی محرکه هستی است. او انرژی را منشاء تحول در زندگی انسانها میدانست.
خلاصه کتاب به این نحو می گوید:
این خدا و دوستان خدا نیستند که شفا میدهند و معجزه میکنند، بلکه این قدرت ذهن بشر و تلقین است که شفا میدهد و معجزه میکند. به عبارت دیگر، خدایی در کار نیست. خود تو خدا هستی!
به نقل از سایت بهداشت معنوی
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
تناقض در عرفان یوگا
در یوگا از یک طرف عنوان گردیده که رسیدن به کمال و رستگاری فقط با بیداری کندالینی امکان پذیر است، اما از طرف دیگر اعتراف کرده اند که پیروان دیگر ادیان هم ممکن است با انجام مناسک عبادی دین خود به بیداری کندالینی دست یابند و این رسـتگاري با انجام دستورات خالصانه ادیان هم محقق گردد.
دانستنیهای یوگا / مرکز تحقیقات رایانه قائمیه ، صفحه 48
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#سحر
#جادو
#جن
سوال از مرجع عالیقدر ، آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
شخصى که زندگى عادى خود را میگذرانده، ناگهان دچار مشکلات عدیده میگردد؛ به یکباره افسردگى، ناراحتیهای عصبى، کمخوابی و بیحوصلگی، نظم زندگیاش را از هم میپاشد. با مراجعه به چند پزشک متخصّص اعصاب و روان، نهتنها هیچ گرهى از کار او گشوده نمیشود، بلکه روزبهروز حالش بدتر میشود تا بالاخره از مراجعه به پزشک ناامید و به یک ساحر معروف مراجعه میکند. وى پس از سعى و تلاش زیاد، میگوید: «کسى تو را سحر کرده، شاید بهزودی عمرت به سر آید!» ساحر معروف، با همدستی یک ساحر دیگر، چند عدد تعویذ و دعا را کشف میکند که اسم آن شخص روى آن نوشتهشده و همراه با اشیاى عجیب همچون فولاد، سوزن، استخوان و مانند آن، در یکجا قاب شده بود. ساحر با اینکه با آن شخص آشنا نیست، اسم کسى که این کارها را کرده به او میگوید، او هم بهیقین رسیده که عامل این سرگردانى و بدبختى همان شخص است. حال با توجّه به اینکه تمام زندگى وى ازهمپاشیده (البتّه بعد از پیدا شدن و پاره شدن کاغذهاى مذکور حالش بهتر شده است) و اگر کمک ساحران نبود تا چند روز دیگر رشته زندگیاش ازهمپاشیده میشد. با توجه به این مطلب، عامل این بدبختیها و رنجهای وى چه تاوانى باید بپردازد؟
جواب معظم له:
قول ساحران اعتبارى ندارد، به آن اعتنا نکنید. دستورى به شما میدهم، اگر عمل کنید حال شما انشاء الله خوب خواهد شد: نمازها، مخصوصاً نماز صبح را اوّل وقت بخوانید و بعد از نماز صبح دست راست را روى سینه بگذارید و هفتاد مرتبه «یا فتّاح» بگویید. سپس 110 مرتبه صلوات بفرستید. در هر شبانهروز پنج مرتبه آیت الکرسى بخوانید و به خود بدمید؛ و هر وقت گرفتار ناراحتى فکرى شدید، ذکر «لا حول و لا قوّة الا باللّه» را بگوئید. این برنامه را تا چهل روز ادامه دهید، انشاء الله مشکل شما برطرف خواهد شد.
https://ahkam.makarem.ir
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😂 آقای انگیزشی❗️
وقتی میخوای محتوای دوره های انگیزشی را در زندگیت پیاده کنی 😂
#قانون_جذب
#قدرت_ذهن
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
هدایت شده از محمد کاظم زاده
هری پاتر وترویج جادوگری در هالیوود
در نگاه مسیحی-یهودی، هری پاتر نمادی از انسان سرگشتهای است که پدر جادوگرش او را تنها گذاشته و او برای کسب هویت و رهایی از کسالت دنیای واقع به جهان جادوگران سفر میکند. پدر در اینجا نمادی از خدای انسانی یهودیت است و هری پاتر نماد انسان.
درزیر بیشتر بخوانید....
https://B2n.ir/f24582
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
در یک تقسـیم بندي کلی می توان اهداف و انگیزه هاي مدعیان نحله هاي شـبه عرفانی را به: «انگیزه هاي شخصی» و «اهداف گروهی
و تشـکیلاتی» (که اغلب مستقیم و یا غیرمستقیم، داراي رگه هاي وابستگی سیاسی هستند)، تقسیم کرد.
می توان موارد ذیل را از اهم
اهداف وانگیزه هاي مدعیان فرق نوظهور معنوي برشمرد:
1.کسب شهرت و آوازه
2.کسب ثروت وسودجویی از افرادساده لوح
3.شهوت رانی وسوء استفاده جنسی به ویژه با اغفال زنان وجوانان
4. احساس خود برتربینی،خود دیگر بینی، الینه [aliene]شدن، قدرت طلبی. ومریدپروري؛
معمولااین نوع مدعیان،بیماران روانی هستندکه دچار تخیل و توهم شده اند
5.جبران شکست های زندگی و پایان دادن به سرخوردگی های گذشته و پاسخ به عقده حقارت
6.جبهه گیري وضدیت با دین، مذهب و نظام اسلامی
7. تشـکیل شـبکه هاي فساد اخلاقی، باندهاي توزیع مواد مخدر، ایجادگروه هاي ضداجتماعی مانندسرقت، قتل و تسویه حسابهای
شخصی وگروهی
8. تشکیل شبکه هاي سیاسی امنیتی براي ایجاد اغتشاش و انجام عملیات هاي خرابکارانه درکشور با هدایت وحمایت دشمنان نظام.
(بازخوانی پرونده متمهدین، ماهنامه معارف،شماره 59)
دانستنیهای عرفان کیهانی/مرکز تحقیقات رایانه قائمیه ،ص۶۲
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
اختلاف افکنی باچاشنی تضعیف نظام اسلامی به سبک عرفان های کاذب
بدیهی است آمار تعداد فرقه های منحرف و عرفان های کاذب روزبهروز بيشتر مىشود تا آنجا كه برخی تعداد آنها را به بيش از چهار هزار عنوان می کنند، لذا وحدت وتمركز ملتها وامتها به شدت مورد هجمه قرار می گیرد ، از اين نظر است که عرفان های التقاطی مورد علاقه ستمگران جهان هستند زيرا هرگونه تمركز واتحاد جوامع اسلامی، بلاى جان آنهاست.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی،عرفان اسلامی،شرحی جامع بر صحیفه سجادیه،ص۲۶۳
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
بازی با جان مردم!
امروزه استفاده از طب سوجوک برای لاغری کاربرد گستردهای پیدا کرده است. زیرا معتقدند که چاقی به علت انباشت انرژی پدید میآید و تحریک کانال انرژی مربوطه در کف دست و پا سبب به گردش درآمدن انرژیها میشود و مسیرهای مسدود را باز میکند. از این راه میتوان چاقیهای موضعی و یا عمومی را درمان کرد.
ادعاهای مطرح شده دربارۀ سوجوک مورد تأیید علمی قرار نگرفته است. جستجو در منابع علمی و سایتهای مرجع علوم پزشکی دستاوردی در جهت تأیید روش درمانی سجوک ندارد.
به نقل از سایت بهداشت معنوی
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
مروجان خرافه قانون جذب میگویند:
انسانها از راه معمولی نمیتوانند به ثروت زیاد برسند، تمامی افراد ثروتمند و مشهور از یک مهارت و تکنیک برای رسیدن به ثروت و موفقیت استفاده کردهاند و این راز خوشبختی «جذب خواستهها» از طریق قدرت ذهن است و مدعی هستند که افراد با فکر کردن به پول، ثروت و تجسم خلاق، بدان دست پیدا میکنند.
در نقد این آموزه باید گفت که این تکنیک ادعایی به هیچ عنوان قابل اثبات نیست و بیشتر شبیه یک داستان علمی تخیلی است و ادله مختلفی در نقد آن آوردهاند، در اینجا میخواهیم بگوییم برفرض که قانون جذب صحیح هم باشد و شما با این تکنیک بتوانید به ثروت زیاد برسید، همچنان به شادکامی و نشاط حقیقی نمیرسید. روزی ثروت به دست میآید و در روز دیگری نابود میشود، چه بسیار افرادی که ورشکست شدند یا تصادف کردند و ثروتشان نابود شده است. این افراد تمامی توان و زمان خود را برای کسب ثروت صرف کرده بودند و با نابودی ثروت همه دلخوشی و شادکامی آنان نابود میشود. این امر نشان میدهد که احساس شادمانی و خوشبختی باید ثابت و پایدار باشد و با تغییر عوامل بیرونی مثل ثروت از بین نرود.
برگرفته از سایت ادیان نت
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#معنویت_بدون_دین #تفکر_نوین
🔴 همایش بزرگ آزادسازی قدرت درون با تونی رابینز
🔻 مجری هماهنگی ثبتنام و شرکت ایرانیان در این همایش، آقای سپهر تاروردیان است که با شرکت همایش فرازان، بهصورت تخصصی برای مدیران، صاحبان شرکتها و مدیران بنگاههای اقتصادی کلان و افراد تأثیرگذار جامعه همایش برگزار میکند.
🔻 این مدیران و افراد تأثیرگذار آموزشهایی که در این همایشها داشتهاند را در سبک مدیریت خود عملی کرده و به زیردستان خود منتقل میکنند.
🔻 شرکت همایش فرازان بهعنوان بزرگترین سازمان برگزاری اجلاسهای بینالمللی کشور در طی ۲۰ سال گذشته بیش از ۱۵۰ اجلاس بزرگ بینالمللی را طراحی و برگزار کرده است. این شرکت بهعنوان بزرگترین دارنده تجهیزات موردنیاز همایشهای کشور از جمله دستگاههای صوت، تصویر و ترجمه همزمان، بسیاری از همایشهای برنامهریزیشده را پوشش داده و حمایت میکند.
🔻 زمان این همایش ۱۵ تا ۱۸ شهریور در کلن آلمان است که ترجمه همزمان توسط سپهر تاروردیان انجام خواهد شد.
🔻 حداقل هزینه شرکت در این همایش ۱۰۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان است.
🔻 تونی رابینز از مروجان تفکر نو و از سخنرانان انگیزشی است.
Pendar(RSD)🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#معنویت_بدون_دین #فرقه_فرزندان
🔴 شماره جدید نشریه هامسا متعلق به فرقه فرزندان منتشر شد
👈 در این ماهنامه میخوانیم:
۱. آشرام سهام در محل زندگی کمال الماسی جاف، بنیانگذار فرقه فرزندان، در کردستان عراق بهعنوان مرکز قدرت اک، در خاورمیانه معرفی شده و بیان کردهاند دریافت انرژی «جی» بالا، ویژگی خاص این آشرام است.
۲. آشرام دارای ۵ بخش است که یکی از بخشها حمایت از آوارگان، بیپناهان و فقرا هست و بخش دیگر به تعلیم و تدریس تعالیم اک اختصاص دارد. «نشریه هامسا، تیر ۱۴۰۳ شماره ۶۰، صفحه ۴ و ۵»
۳. هزینه نگهداری آشرام بین ۴ تا ۵ هزار دلار در ماه است، بهتازگی یک جاده کوهستانی با بولدوزر، کامیون و بیل مکانیکی برای آشرام ساخته شده است «همان ص ۱۱»
🔻 باتوجهبه همجواری این مکان با مرز ایران و بیان ویژگیهای منحصربهفرد برای آشرام ساهام، احتمالاً قرار است اینجا به مکانی مقدس و معنوی برای طرفداران این فرقه تبدیل شود؛ قبلاً نیز یک گروه از ایرانیان برای بازدید به این مکان رفتهاند.
🔻 الماسی در فتنه «ززآ» از فعالین و حامیان این فتنه بود و بهصورت مجازی فعالیتهای زیادی علیه اصل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران داشت. احتمال آمادهکردن این مکان با پوشش آشرام و معنویت برای فعالیت علیه امنیت ملی ایران نیز وجود دارد.
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
تناسخ یکی از آموزههای معارض با مبانی اسلامی بوده که در جریانهای انحرافی همچون جریان احمد اسماعیل بصری و عرفان حلقه مشاهده شده، این آموزههای انحرافی، نشاندهنده باطل بودن و انحراف این جریانات از مسیر حضرات معصومین علیهمالسلام، میباشد.
کلام طاهری:
پس از مرگ انسان در زندگی دنیا، تمام کالبدهای او اعم از کالبد روان، کالبد جسم، کالبد اختری میمی رند و تنها کالبد ذهنی(۱) به حیات خود ادامه میدهد؛ اما بین هر مرگ تا تولّد در زندگی بعدی فاصلهای هست که به آن برزخ میگویند.(۲)
(۱)محمد علی طاهری،موجودات غیر ارگانیک ،ص۴۰
(۲)محمد علی طاهری ،تشعش دفاعی،نسخه۴،ص۷
برگرفته از سایت ادیان نت
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
عدول شیطان ...
معاون پژوهشی موسسه پژوهشی بهداشت معنوی و معنویت های نوظهور اظهار داشت:
در بسیاری از مواقع محمدعلی طاهری كتاب های نوشته ی و منتصب به خود را به صراحت نفی می كند، در حالی كه قبل از دستگیری این كتاب ها را متعلق به خود می دانست...
مصاحبه با چند نفر از ناقدین و پژوهشگران عرفان های کاذب👇
http://radiogoftogoo.ir/ChannelNewsDetails/?m=170001&n=186043
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
فرمانده انتظامی منطقه ثامن گفت: با تلاش ماموران کلانتری بانوان ۲ متهم به کلاهبرداری از شهروندان با ترفند رمالی و گره گشایی به دام افتادند.👇
https://www.google.com/amp/s/shahraranews.ir/fa/amp/news/242841
#عرفان_بدلی
#کهانت
#مسائل_ماورائی
#رمال
#دعانویس
#ارتباط_باغیب
#مدعیان_دروغین
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#پرسش_پاسخ | استفاده از بادزنگ در منزل اشتباه است ؟
📌سرابمعنویت ؛ پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
ایتا | آپارات |
🔴 گزارشی از نشست علمی «جریان شناسی منتقدین معنویت «عصر جدید» در مسیحیت»
◾️ارائه دهنده: دکترباقر طالبی دارابی، خردادماه 1400
«عصر جدید» (New Age) در این بحث، جریان و مکتبی خاص در معنویتگرایی جدید است و نه عصر مدرن یا عصر نوین به معنای عام آن. ریشه دور پدیده «عصر جدید» به عنوان یک جریان خاص معنوی، به باطنگرایی غربی بازمیگردد و ریشه نزدیک آن، در جریان پتانسیل انسانی است. این جریان بخشی از پدیدهای است که کلیسای کاتولیک آن را کالت یا فرقههای ضاله مینامد. مصداق این جریان مثلاً مکتب «اوشو» نیست؛ بلکه مصداق آن، الیس بیلی و تئوسوفی است. اهم آموزههای «جریان عصر جدید» را میتوان موارد ذیل دانست:
❇️پانتئیسم، پاننتیسم، مونیسم، آنیمیسم. همچنین اعتقاد به آگاهی معنوی جدید در جهان مبتنی بر الوهیت درون که متمایز با آگاهی دینی مبتنی بر تعبد است و یا اعتقاد به تناسخ، کارما، معرفت باطنی و نقد دینداری نهادینه از اهم اعتقادات این جریان است.
▫️بحث اول: گونهشناسی جریانهای منتقد معنویت «عصر جدید» در مسیحیت:
اولین واکنشهای رسمی به این پدیده را میتوان در کلیسای کاتولیک یافت. کلیسای ارتدکس نیز هرچند در حجمی کمتر و البته همسو با دولت روسیه به این پدیده واکنشهایی رسمی داشته است. در مسیحیت پروتستان اما به جهت آنکه کلیسای رسمی وجود ندارد، واکنشها در پروتستانتیسم بیشتر بر اساس مکاتب الهیاتی و الهیاتدانان شناخته میشود. در گونهشناسی این واکنشها به جای تقسیم آنها به کاتولیک، ارتدکس و پروتستان، میتوان بر اساس محتوا، قالب آنها را به شش گونه تقسیم کرد:
1. واکنشهای مضمونی (نقد مضامین و آموزهها)؛
2. واکنشهای تبشیری (نشان دادن اختلاف و تفاوت این جریان با متن کتاب مقدس)؛
3. واکنش ادبی (نقد پدیده در قالب رمان و داستان)؛
4. واکنش بر اساس تجربه مستبصرین (تجربه عصرجدیدیهای دوباره مسیحیشده)؛
5. واکنش مسیحیت فمنیستی (نقد جریانهای فمنیستی در مسیحیت علیه «عصر جدید»)؛
6. واکنش تربیتی (جلوگیری از انتقال آموزههای جریان «عصر جدید» از والدین به فرزندان).
در این شش دسته کلی میتوان آثار انتقادی مسیحیان علیه این جریان را که شامل بیش از 200 عنوان و فعالیت است، دستهبندی کرد.
▫️بحث دوم: واکنشهای کلیسای کاتولیک و دشواری های مواجه:
کلیسای کاتولیک در جهان مسیحیت هرچند سعی کرد از شورای دوم واتیکان با تکثرگرایی دینی سازگار شود، اما با تکثرگرایی معنوی آن هم به شیوه طریقتهای باطنی غربی سازگار نشد و واکنشهایی انتقادی در قالب بیانیههای کلیسایی در مواجهه با این پدیده داشته است. اما در ارائه این واکنشها، چالشهایی داشته که اهم آنها از این قرار است:
1. تنوع ساختاری پدیده؛
2. تنوع مخاطبان؛
3. تنوع آموزهها و درهمآمیختگی آن با آموزههای مسیحی و همچنین تنوع باورها؛
4. موضعگیری سخت جریان نیوایج علیه مسیحیت نهادینه.
▫️بحث سوم: واکنش کلیسای ارتدوکس روسیه:
کلیسای ارتدوکس روسیه همگام با دولت روسیه این پدیده، یعنی پدیده «عصر جدید» را پدیده غربی و نفوذی میداند که برخاسته از باطنگرایی غربی در شکل جدید آن است و شکل انحرافی معنویت به حساب میآید. کلیسای ارتدکس شکل راستکیشانه معنویتگرایی را همان مکتب هسیکازم (مکتب مراقبه و سکوت در کلیسای ارتدکس) به حساب آورده و با این جریان مخالفت رسمی دارد. در سال 2001 آکادمی الهیاتی سنتپترزبورگ بیانیهای درباره جهانیسازی صادر کرد که در آن بیانیه ضمن مخالفت با جهانیسازی به عنوان پدیدهای غربی، معنویت «عصر جدید» را یکی از ابزارهای این نوع جهانیسازی دانست. در بند اول و چهارم این بیانیه امده است که جهانیسازی محصول نخبگان غربی برای ساخت اجتماعی بسته و کنترل شده (موندیالیسم) است که ارزشهای سکولار طبقه نخبه غربی را تحقق ببخشد.
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat
#معنویت_بدون_دین #یوگا
🔴 گزارشی از روز جهانی یوگا به میزبانی سفارت هند در ایران
🔻 دفتر فرهنگی سفارت هند (موسوم به مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا) در تهران به مناسبت روز جهانی یوگا، اقدام به برگزاری سخنرانی با عنوان پیدایش یوگا در ایران از آغاز تا کنون توسط آقای سید عبدالحمید موحدی مدیرمسئول مجله دانش یوگا و پیشکسوت این رشته نمود. در این سخنرانی که حدود دو ساعت به طول انجامید آقای دکتر شرست سفیر هند در ایران، پروفسور شوکلا رئیس مرکز فرهنگی سفارت، آقای سورندرا رئیس مرکز آموزش زبان هندی و آموزش یوگا و تعدادی از علاقهمندان و پرتوجویان حضور داشتند. آقای موحدی بهتفصیل به شرح روند توسعه یوگا از ابتدا تا سالهای اخیر با استفاده از ارائه تصاویر در قالب اسلایدهای پاورپوینت پرداخت.
🔻 این پوسترها و تصاویر، مربوط به دانشمندان، استادان، نویسندگان، کنشگران، پیشکسوتان و مربیان یوگا ایرانی از زمان ابوریحان بیرونی و بیش از هزار سال پیش بود که در توسعه یوگا در ایران نقش داشتند. لازم به ذکر است که در ابتدا و انتهای سخنرانی آقای موحدی، دکتر شرست سفیر هند در ایران بهرسم احترام و آداب هندیها با اهدای شال و کتاب زندگانی بزرگان یوگا از آقای سید عبدالحمید موحدی تقدیر و سپاسگزاری نمود.
🔻 مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا بخشی از سفارت هند است که به امورات فرهنگی میان ایران هند مانند ترویج یوگا، برگزاری دورههای آشنایی با شعر و ادبیات ایرانی در هند و... میپردازد.
🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور
◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat