خلاصه بیانات حجت الاسلام
#غفاری
یکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳
۲۹ جمادی الاولی ۱۴۴۶
#هیئت_ثاراللّه_زنجان
شَذَراتُ الْمِنبَر
ـ﷽ـ
به دلیل قواعد زبان عربی وقتی جمعی مورد خطاب قرار می گیرد اگر در آن جمع زنان در کنار مردان باشند فعل و ضمیر تخاطب و گفتگو عموما به صورت جمع مذکر می آید،در حالی که همه جمع را شامل می شود
مثلا در عبارت "یا ایها الذین آمنو" با اینکه فعل به صورت مذکر آمده ولی زنان و مردان باهم مورد خطاب قرار گرفته اند.
اما در آیاتی از قرآن کریم می فرمایند "المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یامرون با المنکر و ینهون عن المعروف"،"و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون با المعروف و ینهون عن المنکر"
زنان و مردان به صورت جداگانه مورد خطاب قرار می گیرند یعنی زنان نیز نقش ویژه ای در این امر دارند،در این آیات باید هم نقش مومنون را ببینیم هم نقش مومنات را،هم نقش منافقون را و هم نقش منافقات را.
اصل اول ما این است که در جامعه ما یک جریان سازی و مبارزه دوگانه را می بینیم؛برای انتخاب هر خوبی و هر بدی ما آزاد نیستیم
جامعه موفق جامعه ای است که مومنان و مومنات بتوانند معروف ها را به نقطه پذیرش مردم برسانند و کاری کنند که مردم معروف را انتخاب کنند و از منکر دوری نمایند.
بحث ما نقش بانوان در نهضت های اجتماعی است تا ببینیم زنان در حرکت های اجتماعی کجای قضیه قرار دارند.
در جبهه ی نهضت انبیا نیز زنانی موافق جریان و زنانی مخالف جریان بودند،خداوند در قرآن همسر نوح و همسر لوط را در جبهه مخالف و همچنین همسر فرعون و حضرت مریم را در جبهه موافق انبیاء مثال می زند، همچنین سلوک حضرت ابراهیم را بدون هاجر نمی توانیم بیان کنیم و کسی که در نهضت حضرت ایوب شیطان را به زمین زد همسر ایوب بود.
زن را از حوزه مسائل اجتماعی نمی توان حذف کرد یا در کنار آن است یا در مقابل آن.
جریان سقیفه نیز دو عامل جدی زنانه برای جریان سازی اجتماعی دارد،در این جریان مصداق اَتمّ معروف ولایت علی بن ابیطالب و مصداق اَتمّ منکر حذف ایشان بود؛
وقتی منافقون در میدان اند منافقات نیز در میدان هستند،مومنون و مومنات نیز همان طور؛
یک عامل جدی زنانه در بیت پیامبر در برابر نهضت و در حال کنشگری است و در مقابل صدیقه طاهره در حال ایجاد حرکتی است تا از مردم عمل صالح خلق کند و بتواند علی بن ابیطالب را برگرداند،آن چیزی که منجر شد سقیفه در جایگاه خودش مستقر شود نقش زنانه،زنانی بود که در بیت پیامبر در مقابل نهضت پیامبر ایستادند.
جبهه مقابل برای خودش؛
۱.تهدید
۲.تطمیع
۳.تحمیق
آورد
و فاطمه زهرا هم برای خودش؛
۱.منطق
۲حماسه
۳.احساس
آورده.
فاطمه(س)سردمدار نهضت زنانه کل تاریخ است.
فاطمه(س)مانند زنان شهر برای کارهایی مثل خرید یا مسائل دنیوی وارد میدان نمی شد،اما ایشان در تمام نهضت حاضر بود،ما باید برای تمام زنان و بانوان جامعه یک نقش آفرینی جدی لحاظ کنیم.
[اکنون نیز برای اینکه امام زمان(عج)بر کرسی ولایت بنشیند باید نقش عاطفی و تصمیم سازی زنان را مشخص کنیم]
زنانِ امروزِ ما در دوگانه روایت زن سنتی و زن مدرن نمی توانند نقش آفرینی کنند،ما با روایت زن سنتی قدرت تقابل با زن غرب را نداریم
غرب به زن دو عامل را وعده می دهد یکی پول و قدرت دومی مسئله تحصیل و آگاهی را،اما نسخه سوم زن،زنِ سنتی نیست
[ما باید مسئله اقتصاد زنان خانه دار را حل کنیم]
امام عصر بدون نقش آفرینی بانوان امکان استقرار و بقا در حاکمیت سیاسی را ندارد،باید یک روایت دیگری از زن را بیاوریم
ما باید زن را به عرصه نهضت در انقلاب اسلامی دربیاوریم و برای عبور از نسخه مدرنیته زن باید در دیدگاه نسبت به زن سنتی بازبینی بکنیم
🍃 اللهم عجل لولیک الفرج 🍃
🏷 #شذرات_المنبر
[ @sarallah_zanjan ]
73.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« ای گل گلزار نبی حسنینون آناسی فاطمه
ام ابيها لقبی گوزل آدی برکت عالمه »
🎙 با مدّاحی: حاج #مهدی_رسولی
🗓 سهشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۳
شب سوم مجلس عزای حضرت فاطمه
زهرا سلام الله علیها به روایت ۹۵ روز
📍هیئت ثارالله زنجان(رهروان امام و شهدا)
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
خلاصه بیانات حجت الاسلام
#خضری
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۳
۳۰ جمادی الاولی ۱۴۴۶
#هیئت_ثاراللّه_زنجان
شَذَراتُ الْمِنبَر
ـ﷽ـ
حضرت زهرا درمدت کوتاه بین شهادت پیامبر و شهادت خودشان از همه فرصت ها برای مبارزه و مقاومت استفاده کردند
این مدت هفتاد و پنج روزه به دو قسمت تقسیم می شود،اول زمانی که حضرت فعّال بودند و حرکت میکردند دوم زمانی که حضرت فعّال ولی در بستر بودند
ده روز بعد از شهادت پیامبر که مصادف بود با هشتم ماه ربیع الاول،فدک از حضرت غضب شد و قیام اجتماعی و مقاومت حضرت زهرا هم از این زمان شروع شد،که حضرت تا این زمان ضربتی نخورده بودند
(در حالی که برخی پنجم ماه ربیع الاول را ایام محسنیه میگیرند)
ما در تاریخ سه دسته هجوم به خانه امیرالمومنین داریم:
۱.هجوم اول برای شکستن پدافند دفاعی خانه حضرت و شکستن هسته سخت دور خانه که افرادی مثل سلمان،مقداد،ابوذر و زبیر بودند
۲.هجوم دوم حملات تهدید آمیز و تهدید به آتش کشیدن خانه بود،با اینکه میدانستند چه کسانی داخل خانه هستند.
۳.هجوم سوم شکستن در خانه و آتش کشیدن آن بود
دشمن در هجوم دوم امتحان میکرد که مردم مدینه وقتی ببینند که اقدام به تهدید کردیم،چه اقدامی میکنند؟
[وقتی ملت ایران دیدند که رهبر و ولی خدا را تهدید میکنند،جمعه نصر را رقم زدند]
حضرت در این ایام هفتاد و پنج روزه دو خطبه مهم یعنی خطبه فدکیه و خطبه عیادت زنان مدینه از ایشان را ایراد کردند
زنان در جریان عیادت بدون مقدمه از ایشان پرسیدند که " شب را چگونه صبح کردی ای دختر رسول خدا ؟"
در حالی که اصولاً می بایست دلیل این بیماری را می پرسیدند اما دلیل این امر برای همه مردم مشخص بود
اولین جمله حضرت حمد خدا بود زیرا ایشان از آتش امتحان الهی سربلند بیرون آمده و درخشش پیدا کرده بودند
سپس ایشان در پاسخ زنان فرمودند که صبح نمودم در حالی که از مردان شما بیزاری کردم
سپس حضرت هیچ حرفی از خود نگفتند و فقط از امیرالمومنین دفاع کردند
[امروز رهبر انقلاب و جبهه مقاومت پیروز میدان است زیرا رهبر انقلاب مسئله فلسطین را تبدیل به مسئله اول دنیا کردند این راهبرد ایشان از سی سال قبل بود،ولی دشمن جنگ را به حلب می کشاند تا مسئله اول دنیا از فلسطین به اختلاف شیعه و سنی مخصوصا در این ایام فاطمیه تغییر کند]
🍃 اللهم عجل لولیک الفرج 🍃
🏷 #شذرات_المنبر
[ @sarallah_zanjan ]
60.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« مادر قراره از غم شادی رو پس بگیره »
🎙 با مدّاحی: حاج #مهدی_رسولی
🗓 سهشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۳
شب سوم مجلس عزای حضرت فاطمه
زهرا سلام الله علیها به روایت ۹۵ روز
📍هیئت ثارالله زنجان(رهروان امام و شهدا)
[ @mahdirasuli_ir ]
[ @sarallah_zanjan ]
هیئت ثارالله زنجان
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🏴 ویژه مراسم عزای #حضرت_زهرا سلام الله علیها 📜 سخنرانان: ح
📸 #گزارش_تصویری
🏴 #شب_چهارم ویژه مراسم عزای
#حضرت_زهرا سلام الله علیها
📜 سخنران: حجتالاسلام #سید_حسین_موسوی
🎙 مدّاح: #حاج_مهدی_رسولی
🗓 چهارشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۳
📍 هیئتثاراللهزنجان (رهروان امام و شهدا)