eitaa logo
🇮🇷سربازان عصر ظهور🇵🇸
347 دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
79 فایل
خوش آمدید عزیزان کپی کلیه مطالب آزاده ولی سعی بشه مطلب کامل منتقل بشه ممنون🌹🤲⁦❤️⁩ https://harfeto.timefriend.net/17227616626064 👆👆👆 لینک ناشناس جهت ارتباط گیری اعضای کانال با ادمین‌های محترم و بیان سوالات و انتقادات و دیدگاهها
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️حبیب بن مسلمه فهری به معاویه گفت: «ابوذر مردم شام را بر تو می‌شوراند. پس اگر به شام نیازی داری، اقدامی کن و مردم شام را حفظ کن.» (۱) ⚠️معاویه نمی‌خواست در مرحله‌ی اول ابوذر را به مدینه بازگرداند؛ چون اگر او با این وضع به مدینه باز می‌گشت و آنچه را که از عملکرد معاویه دیده بود، به صحابه منتقل می‌کرد، در این بحران لبه‌ی تیز شمشیر متوجه او بود و بحران شدیدی برای معاویه ایجاد می‌شد. 🛑 معاویه با سیاست مماشات وارد شد و می‌خواست ابوذر را راضی کند و نزد خود نگاه دارد. سیصد دینار برای او فرستاد، ولی ابوذر نپذیرفت. (۲) 🔰در مرحله‌ی دوم، ارتباط با ابوذر را برای مردم ممنوع اعلام کرد. (٣)‼️ ❌ هیچ‌کدام از تدابیر راهگشا نبود. اگر کسی به حکم حکومت نمی‌توانست با ابوذر هم نشین شود، ابوذر با صدای رسا سخن می‌گفت و همه می‌شنیدند؛ بنابراین معاویه، او را به حضور خود آورد. پس از سخنانی که بین آنان رد و بدل شد، دستور داد او را حبس کنند. (۴) ✅ادامه دارد..... 📚١_شرح نهج‌البلاغه، ج٨، ص٢۵٧ ٢_شرح نهج البلاغه، ج٣، ص۵۴ ٣_الطبقات الکبری، ج۴، ص٢٢٩ ۴_الامالی ،مفيد ،ص١۶٢_١۶٣ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ و ما آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل می‌کنیم 💠 امام صادق «علیه السلام» فرمودند: خداوند تمام گناهان را میامرزد الا بدعت در دین و شخص بدعت گذار توبه اش پذیرفته نیست. ✅امروز ویژه درباره نهم ربیع خواهم گفت، مسئله ای که مبتلابه زیادی داره. ❌نکته بخاطر با سند بودن مطالب، ممکنه یک پیام با چند عکس یا فیلمی گذاشته بشه (بخاطر سازو کار ایتا یک پیام که کپشن دوتا عکس هست، سه پیام حساب میشه) ، ازحجم پیامها عذر خواهم. ❌❌ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
14.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان رهبر حکیم انقلاب نیز چراغ راه ماست نه افراط و نه تفریط ✅ مسئله مهم نهم ربیع ❌❌❌خواهر عزیزم، برادر گرامی، ولله کاری که باعث شادی دشمنان اسلام هست، باعث شادی دل اهل بیت نیست مراقب بدعت گذاری دردین باشیم، که گناهی نابخشودنی است. ❌❌❌❌ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
✅ از تا هر سال در نهم ربیع 👈برخی از محبین اهل بیت علیهم السلام اما 👈گرفتار شده در ، دست به اقدامی اشتباه زده و گمان دارند که می توان برخی از روش های غلط و افراط های در عمل را به نام دین انجام داد. ❌تا جایی که برخی از الفاظ زشت و حرکات ناشایست ، رقصیدن 😳و با اطلاع می گویم حتی خوردن شراب 😔را برای خود مجاز می دانند. جند نکته قابل تامل است: 1️⃣ این کمترین ، بحث علمی درباره غیر معتبر بودن روایت «رفع قلم در نهم ربیع» و زمان قتل خلیفه دوم ندارم. (برای روشن شدن موضوع اشاره کوتاهی خواهم کرد) اگر چه تقریبا اکثر قرائن بر قتل در ماه است نه ماه ربیع الاول، سخن بنده در این است که حتی اگر قتل خلیفه دوم در نهم ربیع باشد، رفتار برخی از شیعیان که به غالیان شیعه (فرقه غلیان) نزدیک است ، نامناسب و اشتباه است . 2️⃣ ما سقیفه را ظلم به حق امیرالمومنین علیه السلام می دانیم و از بحث علمی کوتاه نمی آییم اما باید دانست که روش صحیح دفاع از تشیع، نقد محترمانه است نه با برخی از 📌 (سخنان حضرت امام خمینی را در ادامه گوش کنید) 3️⃣ امروزه برخی از احساسات کنترل نشده نتیجه ای جز اختلاف در جامعه شیعه و سنی ندارد و جالب است که طرفداران و هم باید بدانند که هم و هم تصریح به و و دارند. ✍استاد شهبازیان میگید نه به چند متن دقت کنید 👇👇👇👇👇👇 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
سخنان مرحوم حلبی در بزرگداشت خلفا و لزوم و حدت شیعه و سنی پس چرا برخی از اعضای انجمن حجتیه هنوز برائتی ضد وحدت هستند؟؟؟؟😏 ⚠️کلیپ ها ❌❌❌فقط بخاطر روشن شدن موضوع گذاشته میشه، و به معنی تأیید انجمن حجتیه نیست. ❌❌❌ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دفاع عاقلانه از حق اهل بیت ما مدافع حق امیرالمومنین علیه السلام هستیم و از ظلم به خاندان اهل بیت علیهم السلام ناراضی و در مباحث علمی حقوق غصب شده را بازگو می کنیم اما توهین ، لعن علنی و ... نداریم این هم سخن امام(ره) ✅درادامه اشاره کوتاهی به رد روایت عیدالزهرا خواهیم داشت... 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
1⃣نُهم‌ربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش اول) ✍️مهدی مسائلی ✳️روز نهم‌ربیع‌الاوّل نزد بعضی از شیعیان به روز کشته شدن خلیفهٔ دوم شهرت یافته است. دراین‌باره داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری نیز میان آن‌ها رواج یافته که بیشتر آن‌ها را می‌توان ساخته‌ و پرداختهٔ فرهنگ عوام دانست. ‼️‼️ 🔰اما با رجوع به کتاب‌های تاریخی به این مطلب می‌رسیم که تمامی آن‌ها به اتفاق اواخر را به‌عنوان ایام کشته‌شدن خلیفه دوم معرفی نموده‌اند و حتی یک کتاب را نمی‌توان یافت که ماه دیگری را برای این واقعه ثبت کرده باشد.‼️ 🔰افزون بر این بسیاری از بزرگان و علمای شیعه نیز هنگام بحث از قتل خلیفهٔ دوم، تاریخ آن را در ماه ذی‌الحجه دانسته‌اند و حتی بعضی با صراحت قتل او در روز نادرست دانسته‌اند. شیخ مفید، (درگذشت: ۴۱۳ق)، ابن ادریس حلی (د: ۵۹۸ق)، سید بن طاووس (د: ۶۶۴ق) علامهٔ حلی (د: ۷۲۶ق) شیخ ابراهیم بن علی کفعمی (د: ۹۰۵ق) تعدادی از این علما هستند.‼️ ✅ (برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: مهدی مسائلی، نهم‌ربیع جهالت‌ها خسارت‌ها، نشر آرما، ص۱۲ تا۲۲) ♨️اما مستند اعتقاد به قتل خلیفه دوم در روز نهم‌ربیع چیست؟ این اعتقاد مستندی جز روایتی مشهور به «رُفع القلم» ندارد. این روایت به یکی از اصحاب امام هادی(ع) به نام احمد بن اسحاق نسبت داده شده است و از طریق او و از قول امام فضیلت‌هایی را برای این روز بر می‌شمرد.‼️‼️ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
2⃣ ♨️در ارزیابی این روایت باید گفت منبع آن کتاب‌های متأخر شیعه مربوط به قرن هشتم به بعد هستند که اتقان و اعتبار روایی ندارند.😔 📜 سند این روایت نیز از جهات مختلفی ضعیف و غیرقابل‌اعتماد است و افزون بر وجود راویان ناشناخته‌ای که منحصر به این روایت هستند، افتادگی تعدادی از راویان نیز بر ضعف آن می‌افزاید.(رک: همان، ص۲۲-۳۷)‼️ ✅اما نکته مهم این‌که طبق تحقیقات انجام شده، روایت نهم‌‌ربیع برگرفته از کتاب‌های غالیان نُصیریه است که شواهدی در متنِ آن نیز این مطلب را تأیید می‌کنند. توضیح بیشتر اینکه: با بررسی کتاب‌های غالیان نُصیریه در می‌یابیم، نهم‌ربیع از اعیاد مهم این فرقه از غُلات به حساب می‌آید که امروزه به اسم علویون در سوریه شناخته می‌شوند.‼️ 🌐 آقای عمیدرضا اکبری در کانال تلگرامی غلوپژوهی در یادداشت‌هایی عید نهم‌ربیع را در منابع نُصیریه بررسی کرده است. یادکرد از نهم‌ربیع در منابع نُصیریه مربوط به قرن سوم قمری و اوایل پیدایش این فرقه است. یکی از منابع متقدم نصیریه که به تفصیل به این موضوع پرداخته است، کتاب "سبیل راحة الارواح" معروف به "مجموع الاعیاد" نوشته ابی‌سعید میمون بن قاسم طبرانی نُصیری( 358-426هـ / 970-1035م) است.‼️‼️ ⚠️ وی در ابتدای این کتاب نهم‌ربیع را در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد فارسی برمی‌شمارد و سپس در یک فصل مُجزا دو روایت و دو دعا درباره این روز می‌آورد. 💠 یکی از روایت‌های ذکر شده توسط وی تقریباً همان روایتِ مشهوری است که ما در بالا از آن سخن گفتیم و به کتب شیعه امامیه راه یافته است. روایت دیگر که اعتقاداتی همچون تناسخ در آن وجود دارد، نیز با اين روايت از جهت گزارش‌گری هم‌سنخ است و از یک منشأ داستان‌پردازی برخوردار است.🤔 (طبرانی، مجموع‌الاعیاد، برلین: ۱۹۴۶، ص۱۳۱-۱۴۸) 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1
4⃣نُهم‌ربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش دوم) ♨️در فرازی از روایت معروف نهم‌ربیع نیز به نقل از پیامبر(ص) به خدای متعال چنین نسبت می‌هد: «وَ أَمَرْتُ الْکرَامَ الْکاتِبِینَ أَنْ یرْفَعُوا الْقَلَمَ عَنِ الْخَلْقِ کلِّهِمْ ثَلَاثَةَ أَیامٍ مِنْ ذَلِک الْیوْمِ وَ لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ کرَامَةً لَک وَ لِوَصِیک‏؛ به فرشتگان نویسندهٔ اعمال دستور دادم به مدت سه روز قلم را از همهٔ مردم بردارند و هیچ چیزی از گناهان آنان را ننویسند، به کرامت تو و وصیت.‼️ ❌در این فراز از روایت تأکید می‌شود: 1⃣ قلم تکلیف از تمام خلق، چه مسلمان و چه غیر مسلمان، سه روز برداشته می‌شود. ‏ 2⃣هیچ کدام از گناهان و خطایای آن‌ها ثبت نمی‌شود.(لَا أَکتُبُ عَلَیهِمْ شَیئاً مِنْ خَطَایاهُمْ) ❌این جمله وسیله‌ای برای افراد لااُبالی تبدیل شده است تا حرمت بندگی خداوند را شکسته و هرآن‌چه می‌خواهند در این ایام انجام دهند.😡 ♨️اما چه ظلم و خیانتی بالاتر از آن‌که این جملات را به بزرگانی نسبت دهیم که همواره می‌فرمودند: «لا تُنَالُ وَلَایتُنَا إِلَّا بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَع ؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه».😔 ❌❌متأسفانه بعضی که به مناسبت پایه‌گذاری شده توسط این روایت دل‌بسته‌اند، تلاش زیادی در توجیه این تعبیر غالیانه دارند، و بدون توجه به منبع جعل آن، گاهی آن را با عنوان مهلت در توبه توجیه می‌کنند و گاهی آن را با شفاعت تطبیق می‌دهند.😒 🌀 مواردی که نه با ظاهر این فراز هم‌خوانی دارد و نه با سایر نصوص قرآنی و روایی موافقت دارد. خلاصه آن‌که بعضی به خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند.😏 🔰حاصل سخن این‌که با بررسی کتاب‌های نصیریه به این نتیجه می‌رسیم که از همان ابتدای پیدایش جریان غالیانه‌ی نصیریه، نهم‌ربیع در میان آنها به عنوان یک عید معروف بوده است و سپس به مرور به آثار شیعه وارد شد. ❌ در زمان صفویه، با بالاگرفتن منازعات مذهبی شیعه و سنی، ترویج این مناسبت قوت بیشتری در امامیه پیدا کرد و با حمایت نهاد سلطنت، بعضی از عالمان نیز به دفاع از آن پرداختند.‼️‼️ 💠🇮🇷https://eitaa.com/joinchat/65274128C53ee55d0b1