eitaa logo
♡«سرباز انقلاب»♡
104 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.8هزار ویدیو
182 فایل
برای آگاهی، بصیرت افزایی و دانایی بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی ارتباط با مدیر کانال(نظر، پیشنهاد، انتقاد): 👇👇👇 @sarbaz_enghlab لینک عضویت گروه "سربازان انقلاب" در ایتا :⁦ 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/575471644C93798be525
مشاهده در ایتا
دانلود
یک هشدار پر از عبرت... 📍 بعضی از آقایان محترم ائمه‌ی جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند،‌ وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد. امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره‌ی تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان میکند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق میکنند این ننگ نیست، این افتخار است. ▪️بیانات رهبری معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه @Revvagh
🔰 | دوباره مورد اقبال مردم قرار گرفته است 🔻 گفتگو با آقای حمید پیشکسوت سرود انقلاب درباره پیام اخیر رهبر انقلاب خطاب به فعالان حوزه سرود 🔹 سرود در ابتدای انقلاب یک نوعِ مدرن و جدید و تازه‌ای از گفتمان موسیقایی بود که چون نسبتاً جدید هم بود، استقبال بیشتری از آن در آن زمان می‌شد. مضاف بر اینکه زمانی سرود خودش را نشان داد و بروز کرد و قدری عمومی شد که جامعه ما با یکدلی واقعاً بی‌نظیری در جهت اهداف الهی و آسمانی و قابل دسترس در حرکت بود. 🔹 به نظر من الآن زمانش رسیده است؛ یعنی دوباره آن زمانی رسیده که دوباره همان نوع موسیقی محبوبیت پیداکرده و الآن گروه‌های زیادی از جوانان و نوجوانان‌ دست‌به‌کار شدند و عده‌ای هم دارند تلاش می‌کنند و شعر، ملودی و آهنگ تهیه می‌کنند. 🔹 امروز اگر جنگ هست، جنگ فرهنگی و اقتصادی است و ما باید بتوانیم از محمل سرود برای تربیت فرزندانمان و نسل‌های امروز استفاده کنیم. جنگ ما امروز جنگ روانی و فرهنگی و اقتصادی است؛ بنابراین، ما باید در این جهت خودمان را تنظیم و به‌روز کنیم. 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=50630
🔰 تابلو روایتی از شقاوت رجوی و بنی صدر و مظلومیت شهید بهشتی به دستان مرحوم حبیب الله صادقی ⬛️ حبیب‌الله صادقی، هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی صبح امروز در ۶۵سالگی دار فانی را وداع گفت. @Revvagh
💠جناب حُرّ ! چه کردی که یک عمر مجنون توام؟! ✍️علامه میرزا محمد علی مدرس چهاردهی گیلانی، مجتهدی والامقام و استاد نامدار معقول و منقول و از چهره‌های کم نظیر حوزه علمیه نجف اشرف، یکی از سالکان عاشق و دلباخته اهل بیت (علیهم السلام) بودند که عمری را به عبادت و بندگی در وادی عرفان و سلوک الی الله تجربه عملی داشتند و بیشتر ساعات روز را در حرم مطهر به خواندن نماز، نوافل، ادعیه و زیارات خصوصا زیارات جامعه کبیره ، امین الله و نماز جعفر طیّار مشغول بودند. 🔹فرزند آیت‌الله شیخ محمد زاهد گیلانی (داماد آیت الله چهاردهی) در این باره نقل کرده اند: میرزای چهاردهی مقید بودند هر ساله چندین مرتبه با پای پیاده از نجف به زیارت سیدالشهداء مشرف شوند خصوصا مقید بود حتما جناب حر را هم زیارت کنند. 🔸در یکی از زیارت‌ها بعضی از مقلدین، دیدند که ایشان با آن کهولت سن (90 سالگی) با پای پیاده درحالی که نعلین اش را در زیر بغل داشت به طرف مزار جناب حُرّ ریاحی می روند. مقلدین به جهت رعایت حال معظم له درشکه‌ای برای آقا آوردند ولی ایشان امتناع ورزیدند و فرمودند: من بايد پياده بروم، وقتی اصرار کردند در جواب آنان فرمودند: «من باید به احترام آن حضرت پیاده بروم، شما بروید از آن حضرت بپرسید، که جناب حر! شما در کربلا در آن نیم ساعت چه کار کردی که سزاوار است من با این کهولت سن و بیماری به احترام شما باید پیاده به سر مزارت بیاییم؟!». منبع: 📚منبع: كتاب خاطرات معطر/ تالیف حجت الاسلام والمسلمین مرتضی رئوفی گیلانی. 🔰http://Eitaa.com/mafakheregilan
_روز 💥 الإمامُ الرِّضا (عليه السلام) مَن كانَ يَومُ عاشوراءَ يَومَ مُصيبَتِهِ وحُزنِهِ وبُكائهِ ، يَجعَلِ اللّه ُ عزَّوجلَ يَومَ القِيامَةِ يَومَ فَرَحِهِ وسُرورِهِ. هر كه روز عاشورا روز سوگوارى و اندوه و گريه اش باشد، خداوند عز و جل روز قيامت را روز شادى و سرور او قرار دهد. 📚منبع: علل الشرایع، 2 / 227 🙏اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. 👏اَللّهُمَّ صَلِّ عَلے فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُڪَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Azizi: 💥عاشورا روز تبلور نماز عاشقانه‌ ⬅️بخش اول .... 🌸🍃وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَمَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ. 🌺🍃و نماز را بر پا داريد و زكات را بپردازيد و هر خيرى را، پيشاپيش براى ذخيرہ ( پشتوانه و توشه) آخرت‏ خود بفرستيد، پاداش‏ آن را نزد خداوند خواهيد يافت، خداوند بـه آنچـه انجام میدهید، همواره بيناست‏.(۱) 🥀نماز در اسلام‌ اگر چه‌ یک عبادت‌ فردی‌ و وسیله‌ پیوند معنوی‌ عبد با معبود واقعی‌است‌. ڪه‌ نه‌ تنها هر مسلمان‌ در هر شرایطی‌ باید در اَدای‌ این‌ وظیفه‌ شرعی‌ تلاش‌ نماید. بلڪه‌ باید در اِحیا و اِقامه ی این‌ فریضه‌ دینی‌ در جامعه‌ اسلامی‌ همّت‌ گمارد. چنان ڪـه در قرآن ڪریم بیش از چهل بار از اِقامـه نماز و بـه پاداشتن آن سخن به‌ میان آمدہ ‌: ⚘أَقیمُوا الصَّلَوة ‌ ۱۱ باز ⚘أَقامُوا الصَّلوة ‌ ۹ بار ⚘أقِم‌ِ الصَّلَوة‌ ۵ بار ⚘یُقیمون‌َ الصَّلَوة‌َ ۶ بار و... 💫🌹در زیارت‌ نامه‌ امامان ‌به‌ ویژه‌ حضرت‌ سیّد الشُّهداء نیز می‌خوانیم‌ : ⚘أَشهدُ اَنَّڪ‌َ قد أَقَمت‌َ الصَّلوة(۲)‌َ..." و یڪی‌ از امتیازهای‌ این‌ بزرگان‌ را اقامـه نماز می‌دانیم‌. 💞حضرت‌ ابی‌ عبد اللـه الحسین‌(ع) به‌ فرموده‌ امام‌ چهارم‌ نه‌ تنها در تمام‌ عمر شبانه‌ روز هزار رڪعت‌ نماز خواند بلڪه‌ در شب‌ و روز عاشورا یعنی‌ در سخت‌ ترین ‌شرایط‌، از اقامـه نماز آن‌ هم‌ به‌ جماعت‌ ڪوتاهی‌ نفرمود و حتی‌ حڪمتِ‌ درخواست‌ مهلت ‌یک شبه‌ از دشمن‌ زبون‌ را عشق‌ به‌ نماز معرفی‌ و خطاب‌ به‌ برادرش‌ ابوالفضل‌(ع) فرمود : 🌸🍃تَدْفَعْهُم عنَّا العَشِیَّة‌َ لَعَّلنا نُصَلّی لِربِّنا اَللَّیلة‌َ و ندعُوه‌ُ و نستغفره‌ُ فَهُوَ یعلم‌ُ أنّی قد ڪنت‌ُأُحِب‌ُّ الصَّلوة‌َ له‌ُ و ڪثرة‌ُ الدُّعاءِ و الاِستِغفارِ. 🌼🍃آن ها را امشب‌ از جنگ‌ باز دار، باشد ڪه‌ امشب‌ را در پیشگاه‌ پروردگارمان‌ به‌ نماز و نیایش‌ و طلب‌ آمرزش‌ بایستیم‌، ڪه‌ خدا می‌داند من‌ همواره‌ نماز، دعا، و استغفار را دوست‌داشته‌ام‌.(۳) 💞امام‌ (ع) در این‌ عبارات‌ خود را عاشق‌ِ نماز خوانده‌ و این‌ درسی‌ است‌ ڪه‌ نماز گزار واقعی‌ نه‌ تنها باید نمازخوان‌ باشد، بلڪه‌ همیشه‌ باید دوستدار نماز و مروّج‌ فرهنگِ‌ نماز در جامعه‌ انسانی‌ باشد. 💫☄سنگ‌های‌ دشمنِ‌ دون‌ از هر سو امام‌ را احاطه‌ ڪرده‌ بود و از سوی‌ دیگر تشنگی‌ و داغ‌ عزیزان‌ بر او فشار می‌آورد و گریه‌ و شیون‌ زنان‌ و ڪودڪانِ‌ دل‌ سوختـه ی‌ حرم‌ پیامبر دلش ‌را می‌آزرد. همانندِ پدرش‌ علی‌ در لیلة‌ُ الحریر و میدان‌ نبرد صفّین‌ در گیراگیر خون‌ و آتشِ ‌جنگ‌ و در شرایط‌ بحرانی‌ و بسیار خطرناک با یاران‌ خود به‌ نماز جماعت‌ ایستاد و با این ‌نمازِ عارفانه‌ و عاشقانـه ی‌ خویش‌ از سرزمین‌ِ گرم‌ و سوزان‌ نینوا به‌ همگان‌ پیام‌ اقامـه نماز دراوّلین‌ وقت‌ آن‌، آن‌ هم‌ به‌ جماعت‌ داد.(۴) ⬅️ ادامـه دارد... 📚منابع : (۱)سورہ بقره، آیـه ۱۱۰، ترجمـه ی کامران (۲)مفاتيح الجنان، شیخ عباس قمی، ص ۴۲۹، زیارت وارث. (۳)مقتل خوارزمی، ج ۱، ص ۲۴۹ (۴)امام حسین(ع) و تعالیم اخلاقی و عرفانی آن حضرت ، ج ۱۰ ، ص ۱۵۸ ✅سیروس کامران ماوردیانی گیلانی 🔰http://Eitaa.com/mafakheregilan
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️روضه جانسوز علامه جوادی آملی در روز عاشورا Eitaa.com/mafakheregilan
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻از چین و آمریکا گرفته تا جمهوری‌آذربایجان و بحرین پرچم امام حسین بالاست ‏🆑اینجا پیچ آخره🔻 http://eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
. ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir
. ♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا می‌خواهیم بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید، در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آنها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة مع امام منصور این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند. ۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ۵- مقام شهادت و مماتی ممات محمد و آل محمد مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام) با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد. اما مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸- مقام برائت و بالبرائة من اعدائکم (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ۹- مقام لعن اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ادامه در پست بعد