eitaa logo
🇮🇷سرباز‌ولایت 🇮🇷
81 دنبال‌کننده
302 عکس
246 ویدیو
12 فایل
سعی داریم مطالب را به صورت مدیریت شده و منتخب ارسال کنم تا وقت شما را زیاد نگیریم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دولت ها نخواستند مسئله حجاب را حل کنند اگر می‌خواستند مانند کمربند اتومبیل حل می‌کردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایکاش همه‌ی مشتاقان و منتظران ظهور ببینند نظر به قرآن، نظر به امام زمان (عج) است! بیانات آیت‌الله‌ بهجت قدس‌سره درباره حضرت ولی‌عصر (عج) «النظر الی المُصحَفِ عباده؛ نگاه کردن به [آیات] قرآن عبادت است». مصحف(قرآن کریم) عدیل خود حضرت حجت سلام‌الله علیه است، نظر به آن(قرآن)، نظر به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است. ببینید ما از چه چیزهای به این آسانی تغافل می‌کنیم و غفلت می‌کنیم. [مثلا بعضی افراد سوال می‌کنند:‌] شما به ما یاد بده یک ختم خیلی سنگینی که در آن این چیزها باشد! [درجواب باید گفت:‌] بابا!! این ختم‌ها چندجمله هست و نگاه کردن هست و این جور چیزها. حالا سوال اینجاست ؟ آیا ما با امام زمانمان در زمان ظهور همانند قرآن قبل از ظهور رفتار میکنیم؟ قرآنی محجور روی طاقچه؟ یا ابتدا هیجان داریم و دنبال رسیدن و دیدن ایشانیم و بعد از مدتی برایمان عادی می‌شود؟ مثلا میگوییم سالی یکبار وقتی در حرم امام رضا علیه‌السلام می‌آیند میرویم به دیدارشان و مابقی سال حوصله نداریم سختی مسیر و پارک خودرو و پیاده روی تا محل دیدار را تحمل کنیم؟ 🔺عدیل امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را عزیز بداریم تا امام زمانمان را عزیز بداریم🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | «شما رهبر بشوید» 🔹سخنانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید».
نهج البلاغه حکمت 238 - ضرورت سازش در همسرداری وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْمَرْأَةُ شَرٌّ كُلُّهَا وَ شَرُّ مَا فِيهَا أَنَّهُ لاَ بُدَّ مِنْهَا و درود خدا بر او، فرمود: زن و زندگى، همه‌اش زحمت و دردسر است و زحمت بارتر اينكه چاره‌اى جز بودن با او نيست حکمت 239 - نکوهش سستى و سخن چينى وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ أَطَاعَ اَلتَّوَانِيَ ضَيَّعَ اَلْحُقُوقَ وَ مَنْ أَطَاعَ اَلْوَاشِيَ ضَيَّعَ اَلصَّدِيقَ و درود خدا بر او، فرمود: هر كس تن به سستى دهد، حقوق را پايمال كند، و هر كس سخن چين را پيروى كند دوستى را به نابودى كشاند
🇮🇷سرباز‌ولایت 🇮🇷
نهج البلاغه حکمت 238 - ضرورت سازش در همسرداری وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْمَرْأَةُ شَرٌّ كُلُّهَا و
نهج‌البلاغه شرح و بست حکمت 238 ‮امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به مشكلات موجود در گروهى از زنان اشاره كرده، مى‌فرمايد: «تمامى وجود زن شرّ است و بدترين چيزى كه در اوست اين‌كه از وجودش چاره‌اى نيست»؛ (أَلْمَرْأَةُ‌ شَرٌّ كُلُّهَا، وَ شَرُّ مَا فِيهَا أَنَّهُ‌ لَا بُدَّ مِنْهَا!) . روشن است كه منظور امام عليه السلام در اين كلام تمام زنان نيستند زيرا زنان برجسته در اسلام فراوان بوده‌اند كه پيامبر صلى الله عليه و آله، امام و ساير ائمه عليهم السلام براى آنها احترام فراوان قائل بودند. حديث معروف رسول اكرم كه مى‌فرمود: «حُبِّبَ‌ إلَىَّ‌ مِنَ‌ الدُّنْيا ثَلاثٌ‌: النِّساءُ‌ وَ الطّيبُ‌ وَ جُعِلَتْ‌ قُرَّةُ‌ عَيْني فِي الصَّلاةِ‌ ؛ سه چيز از دنياى شما محبوب من است: بوى خوش و زنان و نور چشمانم نماز است» شاهد گوياى اين مطلب است. افزون بر اين قرآن مجيد بسيارى از زنان را مدح كرده است؛ مثلاً مى‌فرمايد: «مَنْ‌ عَمِلَ‌ صٰالِحاً مِنْ‌ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثىٰ‌ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ‌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ‌ حَيٰاةً‌ طَيِّبَةً‌ وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ‌ أَجْرَهُمْ‌ بِأَحْسَنِ‌ مٰا كٰانُوا يَعْمَلُونَ‌» ؛ هر كس كار شايسته‌اى انجام دهد خواه مرد باشد يا زن در حالى كه مؤمن است به‌طور مسلّم او را حيات پاكيزه‌اى مى‌بخشيم؛ و پاداش آنها را مطابق بهترين اعمالى كه انجام مى‌دادند، خواهيم داد». در حديث معروفى كه در تفسير نور الثقلين آمده مى‌خوانيم: هنگامى كه اسماء بنت عميس با همسرش جعفر بن ابى‌طالب از حبشه آمد بر زنان پيغمبر وارد شد و از آنها سؤال كرد: آيا چيزى از قرآن دربارۀ اهميت زنان آمده است‌؟ آنها گفتند: نه. اسماء بى درنگ نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله آمد، عرض كرد: اى رسول خدا! زنان در نااميدى و خسارتند، فرمود: چرا؟ عرض كرد: زيرا دربارۀ آنها خوبى‌هايى كه دربارۀ مردان گفته مى‌شود ذكر نمى‌گردد! (براى رفع اشتباه او) اين آيه نازل شد: «إِنَّ‌ اَلْمُسْلِمِينَ‌ وَ اَلْمُسْلِمٰاتِ‌ وَ اَلْمُؤْمِنِينَ‌ وَ اَلْمُؤْمِنٰاتِ‌ وَ اَلْقٰانِتِينَ‌ وَ اَلْقٰانِتٰاتِ‌ وَ اَلصّٰادِقِينَ‌ وَ اَلصّٰادِقٰاتِ‌ وَ اَلصّٰابِرِينَ‌ وَ اَلصّٰابِرٰاتِ‌ وَ اَلْخٰاشِعِينَ‌ وَ اَلْخٰاشِعٰاتِ‌ وَ اَلْمُتَصَدِّقِينَ‌ وَ اَلْمُتَصَدِّقٰاتِ‌ وَ اَلصّٰائِمِينَ‌ وَ اَلصّٰائِمٰاتِ‌ وَ اَلْحٰافِظِينَ‌ فُرُوجَهُمْ‌ وَ اَلْحٰافِظٰاتِ‌ وَ اَلذّٰاكِرِينَ‌ اَللّٰهَ‌ كَثِيراً وَ اَلذّٰاكِرٰاتِ‌ أَعَدَّ اَللّٰهُ‌ لَهُمْ‌ مَغْفِرَةً‌ وَ أَجْراً عَظِيماً» ؛ به يقين مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع (فرمان خدا) و زنان مطيع (فرمان خدا)، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه دار و زنان روزه‌دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه (بسيار خدا را) ياد مى‌كنند خداوند براى همۀ آنان آمرزش و پاداش عظيمى فراهم ساخته است»
نشانی: الکافي ج ۱، ص ۳۱ عنوان باب: الجزء الأول > كِتَابُ فَضْلِ اَلْعِلْمِ > بَابُ فَرْضِ اَلْعِلْمِ وَ وُجُوبِ طَلَبِهِ وَ اَلْحَثِّ عَلَيْهِ قائل: امام صادق (علیه السلام) عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: تَفَقَّهُوا فِي اَلدِّينِ فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ مِنْكُمْ فِي اَلدِّينِ فَهُوَ أَعْرَابِيٌّ إِنَّ اَللَّهَ يَقُولُ فِي كِتَابِهِ : «لِيَتَفَقَّهُوا فِي اَلدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذٰا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ » على بن أبى حمزه گويد شنيدم كه حضرت صادق عليه السلام ميفرمود: دين را خوب بفهميد زيرا هر كه دين را خوب نفهمد مانند صحراگرد است. خداوند در كتابش ميفرمايد(۱۲۴ سوره ۹) تا در امر دين دانش اندوزند و چون بازگشتند قوم خود را بيم دهند شايد آنها بترسند.
صحیفه سجادیه دعای 10 ( دعای پناه بردن به خداوند ) ترجمه استاد حسین انصاریان وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي اللَّجَإِ إِلَي اللَّهِ تَعَالَي دعاى آن حضرت است در پناه بردن به خدای تعالی ﴿1﴾ اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ (1) خدایا! اگر بخواهی ما را ببخشی، از فضل و احسانت توست و اگر بخواهی عذابمان کنی، از عدالت توست. ﴿2﴾ فَسَهِّلْ لَنَا عَفْوَكَ بِمَنِّكَ ، وَ أَجِرْنَا مِنْ عَذَابِكَ بِتَجَاوُزِكَ ، فَإِنَّهُ لَا طَاقَةَ لَنَا بِعَدْلِكَ ، وَ لَا نَجَاةَ لِأَحَدٍ مِنَّا دُونَ عَفْوِكَ (2) بخششت را از سر منّتت بر ما آسان کن و ما را به چشم‌پوشی و گذشتت، از عذابت پناه ده. مسلّماً ما را نسبت به عدالتت تاب و توان نیست و برای احدی از ما بدون بخششت، نجاتی میسّر نمی‌باشد. ﴿3﴾ يَا غَنِيَّ الْأَغْنِيَاءِ ، هَا ، نَحْنُ عِبَادُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ ، وَ أَنَا أَفْقَرُ الْفُقَرَاءِ إِلَيْكَ ، فَاجْبُرْ فَاقَتَنَا بِوُسْعِكَ ، وَ لَا تَقْطَعْ رَجَاءَنَا بِمَنْعِكَ ، فَتَكُونَ قَدْ أَشْقَيْتَ مَنِ اسْتَسْعَدَ بِكَ ، وَ حَرَمْتَ مَنِ اسْتَرْفَدَ فَضْلَكَ (3) ای بی‌نیازترین بی‌نیازان! اینک ما بندگانت پیش روی توایم و من تهیدست‌ترین تهیدستان در پیشگاه توام؛ تهیدستی و نداری ما را به توانایی‌ات جبران کن و امید ما را به بازدارندگی‌ات قطع مفرما! که اگر چنین کنی، به تحقیق کسی که خود را به تو خوشبخت خواسته، بدبخت کرده‌ای؛ و آن‌که فضل و احسانت را طلبیده، محروم ساخته‌ای. ﴿4﴾ فَإِلَى مَنْ حِينَئِذٍ مُنْقَلَبُنَا عَنْكَ ، وَ إِلَى أَيْنَ مَذْهَبُنَا عَنْ بَابِكَ ، سُبْحَانَكَ نَحْنُ الْمُضْطَرُّونَ الَّذِينَ أَوْجَبْتَ إِجَابَتَهُمْ ، وَ أَهْلُ السُّوءِ الَّذِينَ وَعَدْتَ الْكَشْفَ عَنْهُمْ (4) پس در این وقت از پیشگاه تو، به سوی چه کسی بازگردیم؟ و با محرومیّت از درِ رحمتت، راه ما به کجا خواهد افتاد؟ پاک و منزّهی؛ ما درماندگانی هستیم که پذیرش دعایشان را واجب کرده‌ای و گرفتارانی هستیم که برطرف کردن گرفتاری آنان را وعده فرموده‌ای. ﴿5﴾ وَ أَشْبَهُ الْأَشْيَاءِ بِمَشِيَّتِكَ ، وَ أَوْلَى الْأُمُورِ بِكَ فِي عَظَمَتِكَ رَحْمَةُ مَنِ اسْتَرْحَمَكَ ، وَ غَوْثُ مَنِ اسْتَغَاثَ بِكَ ، فَارْحَمْ تَضَرُّعَنَا إِلَيْكَ ، وَ أَغْنِنَا إِذْ طَرَحْنَا أَنْفُسَنَا بَيْنَ يَدَيْكَ (5) خدایا! شبیه‌ترین چیزها به خواسته‌ات و سزاوارترین امور به حضرتت، آن هم در عرصۀ عظمت و بزرگی‌ات، رحمت آوردن بر کسی است که از تو رحمت خواسته و فریادرسی نسبت به کسی است که به تو فریادخواهی کرده؛ پس زاری ما را به پیشگاهت رحمت آر و به فریاد ما رس؛ چون وجودمان را در برابرت انداخته‌ایم. ﴿6﴾ اللَّهُمَّ إِنَّ الشَّيْطَانَ قَدْ شَمِتَ بِنَا إِذْ شَايَعْنَاهُ عَلَى مَعْصِيَتِكَ ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ لَا تُشْمِتْهُ بِنَا بَعْدَ تَرْكِنَا إِيَّاهُ لَكَ ، وَ رَغْبَتِنَا عَنْهُ إِلَيْكَ . (6) خدایا! شیطان ما را سرزنش کرد؛ چون او را در نافرمانی‌ات همراهی کردیم؛ پس بر محمّد و آلش درود فرست و پس از این که او را به خاطر تو رها کردیم و از او روی‌گردانده، به سوی تو آمدیم، وی را با دوباره گرفتار شدن به دست او، شیرین کام مکن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام دلخوشی من این است که وقت مرگ بیایی و مرگ شیرین است 🏴پنجشنبه ها برای ما روز یادآوری درگذشتگان و خاطرات آنهاست؛ ولی برای آنها،روز چشم انتظاری ... منتظر هدیه هستند:فاتحه، صلوات یا خیراتی 🏴 🖤 روحشان شاد🖤 💫اللهــم_عجل_لولیــڪ_الفــرج 💫
نهج البلاغه حکمت 240 - زیان مال غصبى وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْحَجَرُ اَلْغَصِيبُ فِي اَلدَّارِ رَهْنٌ عَلَى خَرَابِهَا و درود خدا بر او، فرمود: سنگ غصبى در بناى خانه، مايۀ ويران شدن آن است قال الرضي و يروى هذا الكلام عن النبي صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم و لا عجب أن يشتبه الكلامان لأن مستقاهما من قليب و مفرغهما من ذنوب (اين سخن از رسول خدا نقل شده است، و اينكه سخن پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و على عليه السّلام شبيه يكديگرند جاى شگفتى نيست براى اينكه هر دو از يك جا سر چشمه گرفته و در دو ظرف ريخته شده است) حکمت 241 - سختی انتقام مظلوم از ظالم وَ قَالَ عليه‌السلام يَوْمُ اَلْمَظْلُومِ عَلَى اَلظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ اَلظَّالِمِ عَلَى اَلْمَظْلُومِ و درود خدا بر او، فرمود: روزى كه ستمديده از ستمكار انتقام كشد، سخت‌تر از روزى است كه ستمكار بر او ستم روا مى‌داشت
نسیم رحمت الهی ...🌺 امشب شب دحوالارض و فردا بیست و پنجم ماه ذی القعده روز دحوالارض است ..... *✍️ دحوالارض، زمانی است که خداوند به جهان خاکی، حیات بخشیده و زمین را از زیر کعبه گسترانیده و پس از آنکه تمام سطح کره زمین به مدت طولانی در زیر آب فرو رفته بود، حضرت حق، اراده نمود تا کره زمین را برای زندگی انسان و سایر موجودات مهیا نماید؛ از این رو، بخش‌هایی از زمین، شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل امروزین درآمد و طبق روایات اسلامی، اولین نقطه‌ای که از زیر آب سر برآورد، مکان کعبه شریف و بیت‌اللّه الحرام بود که مفسران، آیه ٣٠ سوره نازعات «وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا» را به همین واقعه تفسیر نموده‌اند و همچنین بر همین اساس شهر مكه را «اُمُّ‌ الْقُرا» يعنی مادر همه آبادی‌ها دانسته‌اند.* ✍️ همچنین در این روز پرفضیلت، اعمال ويژه‌ای در روایات توصیه شده است که عبارتند از: 1️⃣ احیاء و شب زنده‌داری در شب دحوالارض که برابر با عبادت صد سال است؛ 2️⃣ روزه گرفتن در روز دحوالارض که از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایت آمده که هر کس این روز را روزه بدارد، روزه‌اش کفاره هفتاد سال می‌باشد؛ 3⃣ خواندن دو رکعت نماز در وقت چاشت (اول بالا آمدن آفتاب) که در هر رکعت بعد از «حمد»، پنج مرتبه سوره «الشمس» خوانده و بعد از سلام نماز بگوید: «لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»، سپس دعا کند و بخواند «یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب و فضیلت دعای معراج از رسول اکرم صلى الله علیه و آله نقل شده است آن شبى که مرا به معراج بردند از تمامى آسمانها گذشتم تا به آسمان هفتم رسیدم و آنچه دیدم بودم و با خداى تعالى بدون واسطه سخن گفتم و مراجعت نمودم چون به مقام جبرئیل رسیدم گفتم یا جبرئیل این چه دعائى است که تمامی ملائکه مى خوانند؟ این همان دعایى است که از جانب حق به شما آوردم و خداى تعالى مى فرماید که هر که از آدم تا خاتم این دعا( دعای معراج) را بخواند یا با خود دارد عزیز و مکرم گردد و حاجتش روا شود حق تعالى هرگز حجاب در بین او و خود نگذارد و او را از کلیه بلایا ایمن فرماید و اگر از آدم تا خاتم جمع شوند و همه دریاها مرکب گردد و آسمان و زمین کاغذ شود چندان نویسنده که تمامی ملائکه مانده شوند و دریا خشک شود و آسمان و زمین تمام شود نمى تواند ثواب این دعا( دعای معراج) را بنویسند و از هزار یکى نوشته نشود و خواننده و دارنده این دعا را تنگى دست ندهد و تا روز اجل بستگى در کار وى نشود و در روز قیامت حساب را از وى بردارند و بى حساب داخل بهشت شود. خواننده دعای معراج رستگارى یابد. هر کس در عمر خویش این دعا را یک مرتبه بخواند و اگر نتواند گوش بدهد یا با خود دارد چنان باشد که 40 هزار ختم قرآن کرده باشد و 40 هزار حج انجام داده است و 40 هزار گوسفند قربانى کرده و 40 هزار بنده آزاد کرده و 40 هزار فقیر را غذا داده و 40 هزار برهنه را پوشیده باشد و تورات موسى و انجیل عیسى و زبور داوود و فرقان محمد را خوانده باشد و اگر بیمار باشد و پزشکان از معالجه آن درمانده باشند وقتی این دعا( دعای معراج) را به آن بیمار دهند و بر بالین وى گذارند شفا یابد.
شهادت حضرت امام جواد ع (220ق) در این روز سنه 220ه‍، بنابر مشهور، حضرت امام محمد تقى علیه السلام به زهر معتصم شهید شد و این بعد از دو سال و نیم تقریباً از فوت مأمون گذشته بود، چنان چه خود آن جناب مى فرموده : (الفرج بعد المامون بثلثین شهرا"1" و در وقت وفات از سن شریفش بیست و پنج سال و چند ماهى گذشته بود. قبر شریفش در کاظمین در پشت سر جدّ بزرگوارش، حضرت امام موسى کاظم علیه السلام واقع است -صلوات الله علیهم -. "1-کشف الغمه،ج2،ص363" 🏴شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد🏴
نهج البلاغه حکمت 243 - روش صحيح پاسخگويى وَ قَالَ عليه‌السلام إِذَا اِزْدَحَمَ اَلْجَوَابُ خَفِيَ اَلصَّوَابُ و درود خدا بر او، فرمود: هرگاه پاسخ‌ها همانند و زياد شد، پاسخ درست پنهان گردد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل پردردُ دنیای نامردُ من از همه تردُ بی کس و یارم پناهم باشُ نور راهم باشُ تنها نگذارم 🚩 حسیـــنـــ جـــانــ 🚩
🏴 🍂یک لحظه شدیم خیره تا در چشمت دیدیم تمام غصه را در چشمت... 🍂چشمان تو از روضه ی مکشوف پر است پیداست تمام کربلا در چشمت... 🏴شاهد کربلا و عاشورا، شکافنده علم و مولای مهر به شهادت رسید... شهادت جانسوز (علیه السلام) را به محضر مولایمان و منتظران حضرتش تسلیت عرض میکنیم. ع ─┅═༅✾═❥༅✿༅❥═༅✾═┅─ ߊ‌َܠܠّܣُــܩَّ ࡃَܥܼـِّـܠܙ ܠِࡐ‌َܠࡅِّ࡙ــܭَ ߊ‌ܠܦَ̇ــــܝ‌َܥܼܢ🌤 ─┅═༅✾═❥༅✿༅❥═༅✾═┅
دعای گنجینه.mp3
3.36M
گنجینه‌ای که امام باقر به فرزند خود توصیه کرد! ♨️ دعای پیشنهادی به مردم سوریه 🔹 پیام آیت الله به 🏴 انتشار به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) 🔺 صوت فوق بخشی از تفسیر صفحه ۷۵ قرآن کریم ذیل آیه ۱۹۱ سوره آل عمران است که توسط در مسجد امام رضا (علیه السلام) بیان می‌شود. 💢 صوت‌ کامل تفاسیر به مرور در کانال زیر قرار خواهد گرفت. @soada_tafsir 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
نهج البلاغه حکمت 244 - نتیجه شکر و کفران نعمت وَ قَالَ عليه‌السلام إِنَّ لِلَّهِ فِي كُلِّ نِعْمَةٍ حَقّاً فَمَنْ أَدَّاهُ زَادَهُ مِنْهَا وَ مَنْ قَصَّرَ فِيهِ خَاطَرَ بِزَوَالِ نِعْمَتِهِ و درود خدا بر او، فرمود: خدا را در هر نعمتى حقّى است، هر كس آن را بپردازد، فزونى يابد، و آن كس كه نپردازد و كوتاهى كند، در خطر نابودى قرار گيرد حکمت 245 - رابطه قدرت و خواسته های انسان وَ قَالَ عليه‌السلام إِذَا كَثُرَتِ اَلْمَقْدِرَةُ قَلَّتِ اَلشَّهْوَةُ و درود خدا بر او، فرمود: هنگامى كه توانايى فزونى يابد، شهوت كاستى گيرد
در جوار حرم ملکوتی آقا و سرورم حضرت عبدالعظیم  حسنی علیه السلام(سیدالکریم) که ثواب زیارت ایشان مانند زیارت آقام امام حسین علیه السلام در کربلا می باشد و در جوار امامزادگان حضرت طاهر بن زین العابدین علیه السلام و حضرت حمزه بن موسی کاظم علیه السلام در روز پرخیر و برکت عرفه روزمقدرات ودرقطعه ای از بهشت نائب الزیاره و دعاگو شما و همه رفتگان هستم🤲 التماس دعا دارم 🙏
نهج البلاغه حکمت 246 - هشدار از دست ندادن نعمت ها وَ قَالَ عليه‌السلام اِحْذَرُوا نِفَارَ اَلنِّعَمِ فَمَا كُلُّ شَارِدٍ بِمَرْدُودٍ و درود خدا بر او، فرمود: از فرار نعمت‌ها بپرهيزيد، زيرا هر گريخته‌اى باز نمى‌گردد حکمت 247 - ارزش سخاوت وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْكَرَمُ أَعْطَفُ مِنَ اَلرَّحِمِ و درود خدا بر او، فرمود: بخشش بيش از خويشاوندى محبّت آورد
کشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين علیه السلام ج ۱، ص ۲۳۸ 💠مطالبی عجیب در باب غدیر پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) امير المؤمنين (عليه السّلام) را به يمن فرستاد تا آن چه را با مسيحيان نجران در گرفتن پارچۀ ابريشمى و نقدينه و خمس و زكات يمن توافق كرده بودند بستاند. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) رو به سوى حج نهاد و در دورترين شهرهاى مسلمانان ندا در داد كه براى خروج از مكانشان آماده شوند. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) در بيست و پنجم ذى قعده خارج شد و به امير المؤمنين نامه نوشت كه از يمن به حج روى آورد ولى نوع حجّى را كه تصميم گزاردن آن را داشت مشخّص نكرد. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) براى گزاردن حجّ‌ قران با آوردن قربانى‌هايى خارج شد و از ذى الحليفه، احرام بست و مردم نيز با او احرام بستند و امير المؤمنين (عليه السّلام) از يمن خارج شد. هنگامى كه پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) از راه مدينه به نزديكى مكّه رسيد امير المؤمنين (عليه السّلام) نيز از راه يمن به نزديكى مكّه رسيد. امير المؤمنين براى ديدار پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) از لشكر پيش افتاد و پيامبر را دريافت در حالى كه مشرف به مكّه بود. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) با ديدن او شاد شد و فرمود: با چه احلال كردى‌؟ امير المؤمنين (عليه السّلام) گفت: تو براى من از احلال خود ننوشتى و من نيّت خود را به نيّت تو بستم و گفتم: احلالى همچون احلال پيامبر خدا و با خود سى و چهار شتر آوردم. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: اللّٰه اكبر، من شصت و شش شتر آوردم و تو در حج و مناسك و قربانى شريك من هستى. ادامه دارد......
ادامه مطلب گروهى با پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) آمده بودند كه قربانى همراه نداشتند و خداوند اين آيه را نازل فرمود كه: « وَ أَتِمُّوا اَلْحَجَّ‌ وَ اَلْعُمْرَةَ‌ لِلّٰهِ‌ » -. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: اين چنين به حجّ‌ عمره وارد شدم - و انگشتان دو دست خود را در ميان هم جاى داد - تا روز رستخيز. سپس فرمود: اگر مى‌دانستم گذشتۀ من چه آينده‌اى مى‌يافت قربانيى همراه نمى‌آوردم، و در پى آن به منادى امر كرد كه ندا دهد: هر كه از شما قربانى نياورده است از احرام بيرون آيد و حج خود را عمره گرداند، و كسى كه قرانى همراه آورده است با احرام، اقامت كند. برخى فرمان بردند و برخى مخالفت ورزيدند. پاره‌اى از مخالفان گفتند: پيامبر، ژوليده و غبار گرفته است در حالى كه ما جامه به تن مى‌كنيم و به زنانمان نزديك مى‌شويم و به خود روغن مى‌ماليم. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) اين كار را از مخالفان نپذيرفت و فرمود: اگر من قربانى نمى‌آوردم از احرام بيرون مى‌آمدم و حجّ‌ خود را عمره مى‌گرداندم، هر كه قربانى همراه نياورده است از احرام بيرون آيد. گروهى بازگشتند و گروهى از جمله عمر بن خطّاب باز ماندند. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) او را احضار كرد و به او فرمود: عمر تو را محرم مى‌بينم، آيا قربانى آورده‌اى‌؟ گفت: قربانى نياورده‌ام. پيامبر فرمود: چرا از احرام بيرون نمى‌آيى و حال آن كه من دستور داده‌ام هر كه قربانى نياورده است بايد از احرام بيرون آيد؟ عمر گفت: يا رسول اللّٰه! به خدا سوگند، از احرام بيرون مى‌آيم در حالى كه تو محرمى. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) به او فرمود: تو بدان ايمان نمى‌آورى تا بميرى. به همين سبب عمر عزم انكار متعه كرد تا جايى كه در دوران خلافتش بر منبر آشكارا آن را بيان داشت و مرتكب آن را تهديد نمود. هنگامى كه پيامبر حجّ‌ را گزارد با مسلمانان همراه به مدينه رفت تا به غدير خم رسيد. اين مكان به سبب نداشتن آب و چراگاه براى اتراق مناسب نبود ولى او با مسلمانان در همان جا اتراق كرد و در همين جا بود كه اين آيه نازل شد:« يٰا أَيُّهَا اَلرَّسُولُ‌ بَلِّغْ‌ مٰا أُنْزِلَ‌ إِلَيْكَ‌ » « مِنْ‌ رَبِّكَ‌ وَ إِنْ‌ لَمْ‌ تَفْعَلْ‌ فَمٰا بَلَّغْتَ‌ رِسٰالَتَهُ‌ وَ اَللّٰهُ‌ يَعْصِمُكَ‌ مِنَ‌ اَلنّٰاسِ‌ » زيرا خداوند مى‌دانست اگر پيامبر از غدير خم بگذرد بسيارى از مردم كه به سرزمين‌هاى خود خواهند رفت از او جدا مى‌شوند، و از همين رو پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) در آن روز بسيار گرم در همان جا فرود آمد و دستور داد زير درختان بزرگ نظافت شود و امر كرد جهاز شتران را در اين مكان نهند و آن‌ها را به شكل منبرى در آورد و سپس به نماز جماعت فرا خواند. همه گرد آمدند در حالى كه بيش‌ترين آن‌ها از شدّت گرما بر پاهاى خود پارچه‌اى بسته بودند. پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) بر منبر رفت و امير المؤمنين را فرا خواند و خداى را ستود و پند داد و رسالت خويش ابلاغ كرد و خبر مرگ خويش را به امّت داد و فرمود: همانا من فراخوانده شده‌ام و نزديك است كه پاسخ دهم و هنگام آن رسيده است كه در ميان شما پر بزنم. من در ميان شما آن به يادگار مى‌نهم كه هر گاه بدان چنگ در زنيد هرگز گمراه نگرديد: كتاب خدا و خاندانم، اهل بيتم و اين دو از يك ديگر جدا نمى‌شوند تا وقتى كه بر سر حوض كوثر بر من وارد آيند . سپس پيامبر با رساترين صدا ندا در داد كه: آيا من به شما از خود شما اولى نيستم‌؟ گفتند: آرى. پس پيامبر در حالى كه بازوى على را گرفت و به گونه‌اى آن‌ها را بلند كرد كه سفيدى زير بغل حضرت (عليه السّلام) ديده شد فرمود: پس هر كه من مولاى اويم على مولاى اوست . بار خدايا! هر كه او را دوست مى‌دارد دوست بدار و هر كه را دشمنش مى‌دارد دشمن بدار و به هر كه يارى‌اش رساند يارى رسان و يارى‌ات را از هر كه يارى‌اش را از او دريغ كرد دريغ كن . پيامبر (صلّى اللّه عليه و آله) سپس فرود آمد و دو ركعت نماز گزارد و در پى آن آفتاب غروب كرد و پيامبر با مردم نماز به جاى آورد و به خيمه درآمد [و دستور داد على (عليه السّلام) در خيمه، رو به روى حضرت بنشيند.] سپس دستور داد مسلمانان، گروه گروه بر على وارد شوند تا براى اميرى يافتن بر مسلمانان بدو تبريك گويند و درودش فرستند. از جمله كسانى كه مفصّل تبريك گفت عمر بود كه چنين اظهار داشت: به به بر تو اى على! سرور من و سرور هر زن و مرد مؤمن گشتى .
ای آفتاب عالمیان هادیا (ع) سلام ای نور چشم هاشمیان هادیا (ع) سلام ای چارمین علی (ع) خدا یا علی (ع) مدد ای مقتدای فاطمیان هادیا (ع) سلام 🌺ولادت دهمین پیشوای پرهیزکاران مبارک باد🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅گفت: هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و نشد، به من لعنت کنه نود سالمه،آخر عمرمه، الکی لعنت برا خودم نمیخرم السلام علیک یا بقیه الله😭 التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج 💔
رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله» فرمود بهترين عيدهاى امتم روز عيد غدير خم است و آن روزى است كه خداى تعالى مرا فرمان داد برادرم على بن ابى طالب را نصب كنم براى امامت امتم تا پس از من باو رهبرى شوند و آن روزى است كه خدا دين را در آن كامل كرد و تمام كرد در آن نعمت را بر امتم و اسلام را دين پسنديده آنها ساخت سپس فرمود اى گروهان مردم براستى على از من است و من از على از گل من خلق شده و بعد از من امام خلق است آنچه از سنت مورد اختلاف شود براى آنها بيان كند و او امير مؤمنان و پيشواى دست و روسفيدانست و يعسوب مؤمنين و بهتر وصيين و شوهر سيده زنان عالميانست و پدر امامان رهبر است، گروهان مردم هر كه على را دوست دارد دوستش دارم و هر كه على را دشمن دارد دشمنش دارم هر كه بعلى پيوندد باو پيوندم و هر كه از على ببرد از او ببرم هر كه بعلى جفا كند باو جفا كنم و هر كه با على دوست دارى كند با او دوستى كنم و هر كه با على عداوت ورزد با او عداوت ورزم اى گروهان مردم من شهر حكمتم و على بن ابى طالب در آنست و بشهر نيايند مگر از درش دروغگويد هر كه گمان دارد مرا دوست داشته و با على دشمن است، اى گروهان مردم بدان كه مرا مبعوث بنبوت كرده و بر همه خلق برگزيده من على را براى امتم در زمين بخلافت نگماردم تا آنكه خدا نامش را در آسمانها بلند كرد و ولايتش را بر ملائكه واجب نمود « وَ اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ‌ رَبِّ‌ اَلْعٰالَمِينَ‌ » و صلواته على خير خلقه محمد و آله. نشانی: الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۱۲۵ عنوان باب: المجلس السادس و العشرون قائل: پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، امام صادق (علیه السلام) 🌺عید الله اکبر عید غدیر مبارک🌺
نهج البلاغه حکمت 248 - تشویق به خوشبينى وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ و درود خدا بر او، فرمود: چون كسى به تو گمان نيك برد، خوشبينى او را تصديق كن حکمت 249 - مبارزه با نفس وَ قَالَ عليه‌السلام أَفْضَلُ اَلْأَعْمَالِ مَا أَكْرَهْتَ نَفْسَكَ عَلَيْهِ و درود خدا بر او، فرمود: بهترين كارها آن است كه با ناخشنودى در انجام آن بكوشى