eitaa logo
انتی صهیونیست
85 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
203 ویدیو
98 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️⁉️چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی که وجودشان در عصر ما یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است همیشه با خود چفیه دارند؟ @sarbaze110 ✳️◽️چفیه نماد و سمبل ارزشهای بسیج (نظیر شهادت طلبی، ایثار و تلاش برای تعالی دین و جامعه، ساده زیستی و ...) و اعلام آمادگی برای مبارزه و جانفشانی در راه حراست از اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی و کوشش در جهت رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه و بیداری در مقابل توطئه های استکبار جهانی و ایادی داخلی آنان است. ✅◽️و چفیه داشتن حضرت امام خامنه ای به عنوان رهبر واقعی مسلمانان جهان و ولی فقیه عالم تشیع، سمبل عزم نظام اسلامی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و آمادگی و صلابت در دفاع از اصول و ارزشهای آن و برخورد قاطع با دشمنان اسلام در سطلح داخلی و خارجی است. و باعث تقویت روحیه مجاهدین و نیروهای انقلاب، در داخل و خارج، در مقابل مشکلات و کارشکنی های دشمنان می شود. @sarbaze110
@ferghenews معرفی اجمالی فرقه های نوظهور هندی /1 عرفان‌های هندی در یک دسته‌بندی به عرفان‌های باستانی و عرفان‌های جدید تقسیم می‌شود. در میان عرفان‌های باستانی آیین ودا، برهمنیسم، جین، بودا و منتره قابل ذکر هستند. آیین‌های عرفانی نوظهور هندی نیز شامل انواع یوگا، اشو، سای‌بابا، رام الله، کریشنا مورتی، یوگاناندا، و دالایی لاما می‌شود. یوگا یوگا هرچند دارای سابقه هزاران سالانه است، به جهت رویکرد جدید و بازتولید نوین آن، می‌تواند مورد مداقه قرار گیرد. سیستم معنوی یوگا دارای انواع گوناگونی است: منتره یوگا مربوط به راهبه‌هایی است که در معبدهای تبتی به خواندن اوراد مشغول هستند. اساس این شبه‌آیین بر بصیرت و آگاهی درونی است که با بیان اصوات و کلمات به دست می‌آید. کرمه یوگا بر اساس تفکر شکل گرفته است. بر اساس این تفکر آرامش و سکوت و نیز بی‌برنامگی و بی‌نظمی، مهم‌ترین راه‌های کسب معنویّت است. بهکتی یوگا به تمرکز بر مفهوم ماورایی تکیه دارد و برخی به اشتباه آن را یوگای عبادت می‌خوانند درحالی که از عبادت در آن خبری نیست. در یوگای پاتانچلی هشت مرحله شمرده شده است که یوگیست باید یک به یک آن‌ها را طی کند. در سیستم یوگا برای کالبد انسان، بدن‌ها نادی‌ها و چاکراهایی ترسیم می‌شود که می‌تواند انرژی‌زایی کرده، معنویّت را بارور سازد. http://ferghenews.com/index.php?page=viewnews&id=5146 @sarbaze110
@ferghenews معرفی اجمالی فرقه های نوظهور هندی /2 اشو شخصیتی است هندی که گسترش تعالیم خود را مرهون آمریکاست. او که هیچ‌گاه کتابی ننوشت بیش از هفت‌هزار سخنرانی داشت. تمام تعالیم او در این سخنرانی‌ها بیان شده‌اند. او دارای شخصیتی شهوت‌ران، متکبر و مغرور بود و خود را هم‌طراز و یا بالاتر از مسیح می‌دانست. اصول اصلی تعالیم او را عشق، سم بودن نفس، نفی ذهن، درون‌گرایی، مراقبه و چاکراها تشکیل می‌دهند. او از مسیر این تعالیم به رابطۀ مرد و زن پل زد و توانست آزادی جنسی را در اردوگاهش رواج دهد. بسیاری علت اخراج او را از آمریکا مسائل جنسی و فسادهای اخلاقی وی می‌دانند. این مشکلات و مشکلات دیگر باعث شد تا بیست و یک کشور جهان از پذیرش وی سر باز زنند و او به ناچار به هندوستان برگردد. دربارۀ علت مرگ او نیز اختلافاتی وجود دارد. او خود تلاش می‌کند تا علت مرگش را سرطان استخوان معرّفی کند، اما علایم بیماری او بیشتر شبیه به بیماری‌هایی چون ایدز بود تا سرطان. خدا در تعالیم او جای ویژه‌ای ندارد و هراز گاهی به نوعی با موضوع خداشناسی برخورد می‌کند. گاهی خدا در نظر او یک تجربۀ ساده است. گاهی بحث درباره خدا را بی‌مفهوم می‌پندارد و گاهی نیز به خود خدایی دست می‌یازد. @sarbaze110
@ferghenews معرفی اجمالی فرقه های نوظهور هندی /3 سای‌بابا سوامی ساتیا سای‌بابا شخصیتی است که خود را تناسخ یافتۀ سای‌بابای شیردی می‌داند. وی که به تردستی و معجزات مشهور است توانست بسیاری را گرد خود جمع کند. او نیز مانند دیگر ادیان هندی به تناسخ و کارما معتقد است. هر چند تلاش دارد تا تعالیم خود را با خدا همراه سازد اما خدایی که او می‌سازد مانند خدایان دیگری است که پندار بشر ساخته است. او گاهی رفتار صحیح انسان را خدا قلمداد می‌کند [۷] و گاه بر این باور است که انسان‌ها خود خدای خویش‌اند. از دیگر تعالیم او توجه به عالم درون است. وی بر این باور است که اگر بر ذهن خود چیره شویم و درون خویش را به تسخیر درآوریم می‌توانیم کوه‌ها را نیز به حرکت واداریم. @sarbaze110
@ferghenews معرفی اجمالی فرقه های نوظهور هندی /4 رام الله این فرقه نیز کاملاً به مبانی آیین‌های هندی به‌ویژه تفکرات یوگا پایبند است. چاکراها و نیروهای درونی نیز از مهم‌ترین تعالیم آن‌ها به شمار می‌رود. عشق و عشق‌ورزی نیز در این فرقه مورد تأکید قرار می‌گیرد. از احترامات شدید رام‌الله نسبت به مسیح؟ می‌توان تأثیرات مسیحیت را در این فرقه استنباط کرد. کریشنا مورتی اساس باورهای مورتی را تناسخ، کرمه، یوگا و اندیشه‌های روان‌شناختی تشکیل می‌دهد. کریشنا که برهمن زاده است، به خودشناسی و آزادی درون معتقد است. او بر این باور است که درون یکایک عالمیان، رستاخیزی بزرگ همراه با صلح برپاست. او خودشناسی را موجب کم شدن آلام و رنج‌های روحی می‌دانست. @sarbaze110
⭕️قصاب شیعیان نیجریه کیست؟ ارتش تحتِ فرمان این ژنرال ۵۵ ساله، با حمله به تجمع شیعیان در شهر «» صدها تن از آنان را به رساند. «» بیست و ششمین ی ارتش «» است. ارتش تحتِ فرمان این ژنرال ۵۵ ساله، روز گذشته، با حمله به تجمع مذهبی شیعیان در شهر «زاریا» صدها تن از آنان را به رساند و « » نیجریه را بازداشت نمود. تا این لحظه از آمار دقیق این بزرگ و همچنین سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه، اطلاعی در دست نیست. ارتش نیجریه که چندین سال است در رویارویی با و «» از خود ناتوانی و بی کفایتی فراوانی به نمایش گذاشته است، در به «شیعیان» غیر مسلح، از آر.پی جی استفاده نمود و ی محل تجمع آنان را ویران کرد. @sarbaze110
بررسی اختلاف نسخ در روایت (يكون من ظهري الحادي عشر): این روایت با سه متن نقل شده است: متن أول: روایت شده از ابن بابويه القمي، در الامامة والتبصرة، باب الغيبة ص١٢٠ و شيخ كليني، در الكافي در الجزء الاول في باب الغيبة ص٢٣٨ و شيخ كليني در كافي در الجزء الاول في باب الغيبة ص٢٣٨ و شيخ صدوق، در كتاب كمال الدين در ص٢٨٩ باب ما اخبر به أمير المؤمنين عليه السلام من وقوع الغيبة، حديث اول و محمد بن ابراهيم النعماني در كتاب (الغيبة)، باب 4، حديث 4، باب ما روي في أن الأئمة اثنا عشر إماماً. رواه بلفظ: (ولكن فكرت في مولود يكون من ظهري الحادي عشر من ولدي هو المهدي يملأها عدلاً كما ملئت جوراً وظلماً تكون له حيرة وغيبة يضل فيها اقوام ويهتدي فيها آخرون) متن دوم: روایت شده از شیخ مفيد در الاختصاص ص٢٠٩ باب اثبات امامة الاثني عشر و شيخ طوسي در الغيبة ص٦٥ و در ص٣٣٦ و همچنین در الهداية الكبرى. بلفظ: (ولكن فكرت في مولود يكون من ظهر الحادي عشر من ولدي هو المهدي الذي يملؤها قسطاً وعدلاً كما ملئت ظلما وجورا تكون له حيرة وغيبة يضل فيها اقوام ويهتدي فيها آخرون). متن سوم: روایت شده از محمد بن جرير الطبري در دلائل الامامة ص٥٣٠ باب معرفة ما ورد من الاخبار في وجوب الغيبة بلفظ: (فكرت في مولود يكون من ظهر الحادي عشر هو المهدي يملأها عدلاً كما ملئت ظلماً وجوراً تكون له حيرة وغيبة يضل فيها اقوام ويهتدي بها آخرون). این سه متن که به شکل مختلف ذکر شده است در عبارت اول: مولود من ظهري الحادي عشر من ولدي است که در عبارت دوم کلمه ظهری بدون یاء و به شکل مولود من ظهر الحادي عشر من ولدي آمده و در عبارت سوم عبارت ولدی ذکر نشده است. جهت تبیین این اختلاف نسخ به موارد ذیل توجه گردد: اولاً؛ سند این روایات طبق نظر شیخ طوسی(مشيخه الفقيه ج4، ص31) و آیت الله خوئی(معجم رجال الحديث ج15ص118) به خاطر مالك الجهني تضعیف شده است. ثانیاً؛ قرائت دوم و سوم به جهت تعارض با نصوصی که مهدی را یازدهمین از اولاد امام علی (ع) معرفی می کند غیر قابل پذیرش است. ثالثاً؛ در صورت پذیرش این روایت، این اشکال پیش می آید که "من ولدی" صفت برای مولود است و به عنوان متعلق بالحادي عشر نیست. زیرا در آن صورت اینگونه تلقی می شد که: مولود من ولدي من ظهر الحادي عشر من الائمة عليهم السلام. بنابراین لفظ (ظهر الحادي عشر) دلالت بر این ندارد که موصوف فرزند امام باشد بلکه منعوت خود امام است. البته شیخ مفید در الاختصاص و شيخ طوسي در الغيبه به همین نکته اشاره کرده و افزوده اند: قوله: "من ولدى " ليس بيانا للحادى عشر فان المهدى عليه السلام هو ابن التاسع من ولده عليه السلام بل "من" تبعيضيه أى ان الامام الحادى عشر هو من ولدى. رابعاً؛ شیخ صدوق در كمال الدين ص 304 آورده است: عن علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن عليّ بن معبد، عن الحسين ابن خالد، عن الرضا عليه السلام، عن آبائه، عن امير المؤمنين عليهم السلام أنّه قال: «التاسع من ولدك يا حسين هو القائم بالحقّ، والمظهِر للدين، والباسط للعدل, قال الحسين عليه السلام: فقلت له: وإنّ ذلك لكائن؟ فقال: إي والذي بعث محمداً بالنبوّة، واصطفاه على جميع البريّة، ولكن بعد غيبة وحيرة لا يثبت فيهما على دينه إلاّ المخلصون، المباشرون لروح اليقين، الذين أخذ الله ميثاقهم بولايتنا، وكتب في قلوبهم الإيمان، وأيّدهم بروح منه». و این روایت که غیبت و حیرت را برای امام (ع) به صورت صریح قائل شده است مؤید ادله پیشین است که مراد از روایت الحادی عشر، همان امام عصر(عج) است. @sarbaze110
میشه اعلام کنید کی میطاره مطلب؟
ابراهیم یعقوب زکزاکی متولد ۱۹۵۳رهبر جنبش اسلامی نیجریه است. وی دانش آموخته رشتهٔ اقتصاد است، او چندین بار در دههٔ ۸۰ و ۹۰ میلادی به زندان افتاد. سه پسر وی در راهپیمایی روز قدس ۲۰۱۴ در شهر زاریا به دست پلیس نیجریه کشته شدند. فعالیت‌های وی، منجر به گرویدن شماری از بومیان نیجریه به مذهب اهل بیت شده است. وی از حدود ۳۰ سال پیش یعنی زمانی که انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹به پیروزی رسید این مسئولیت را برعهده دارد. زکزاکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شیفتۀ امام خمینی(ره) شد و سال‌ها بعد به ایران آمد. و وقتی با لباس روحانیت به نیجریه بازگشت در منطقه‌ زاریا و کانو به تبلیغ تشیّع پرداخت. بی بی سی در رابطه با شخصیت رهبر مذهبی شیعیان نیجریه این گونه گزارش می دهد: «هنگامی که با این رهبر دینی ملاقات کردیم او لباس های سنتی برتن داشت و به مانند یک دولتمرد باتجربه رفتار می کرد. او همانند ایران مخالف آمریکاست. شیخ می گوید که هم اکنون صدها هزار نفر هوادار دارد. او عکس رهبر انقلاب ایران آیت الله خامنه ای را در اتاقش گذاشته و به همراه هوادارانش همیشه با جدیت حوادث جاری در ایران را پیگیری می کند.» @sarbaze110