✅منشور امامت
زیارت جامعه، بسان سیل از کوهسار وجود هادی امت، حضرت ابوالحسن ثالث، علی بن محمدنقی(ع) سرازیر شده است و در آن در پوشش بیان فضائل انسان کامل، معارف عمیق توحیدی و ولایی، مطرح شده است.
امام هادی(ع) در این زیارت، ائمه اطهار را با جلوه های گوناگون مطرح ساخته تا زائر ، آنان را از زوایای مختلف تماشا کند و آنان را الگوی خود قرار دهد.
در این زیارت، مهمان با انواع غذاهای امام شناسی، بزرگ داشته می شود. در واقع این بیانات عرشی امام علی النقی یک دوره امام شناسی است.
متن این عبارت ها به گونه ای است که صدور آن از غیر معصوم محال است؛ وانگهی مضامین آن با قرآن هماهنگ است و این، نکته ای است که پژوهشگر را از بحث سندی آن بی نیاز می سازد.
شخصی به نام موسی بن عبدالله نخعی به حضرت علی النقی(ع) عرض کرد: یابن رسول الله ! مرا به زیارتی با بلاغت کامل آموزش ده که هر گاه در صدد بودم یکی از شما را زیارت کنم، از آن طریق باشد. آن گاه حجت علی الاطلاق خداوند متعال، امام هادی(ع) این زیارت را بیان فرمودند.
@sarbaze110
.
سبزه ام را می سپارم دستِ آقای نجف
طالِعم دستِ علی باشد برایم بهترستـــ
اِعتقاد هــر کسی باشد برایش محتــرم
سیزده را دوست دارم زادروزِ حیدرست
@sarbaze110
آیت الله وحید خراسانی مد ظله العالی:
قطب الدین راوندی ، عَلَم اَلاعلام ، مُعظّم عِندَ العامة و الخاصّه نقل می کند. مختصر این است.
متوکّل از هندوستان یک شعبده باز را احضار کرد. چون هند مرکز علوم غریبه بود ، آیا چه خبر است که او این جور بیچاره می شود؛ از هندوستان ، آن هم با آن قدرت، با آن ثروت ، مهمترین فنّان علوم غریبه را به سامره می آورد. بعد با او قرار می گذارد: من از تو یک مطلب می خواهم ، خزینه هم باز شده ، آن مطلب این است که علی بن محمد را پیش مردم خجل کنی .
این فحل هندی گفت: مجلسی بیارا، سفره ای بینداز ، بر سر آن سفره گرده های نان بگذار ، او را هم بیاور ، مرا پهلوی او بنشان .
تمام زُعمای قوم، رجال حکومت عباسی ، همه جمع . خاقان، علما، وزرا . مجلس آراسته شد، سفره انداخت، دستور مشعبد را اجرا کرد ؛ امام را پهلوی او نشاند.
بعد که هنگام غذا شد حضرت دست دراز کرد به گرده نان، نان پرید. قدرت، این قدر بود. به گرده نان دوم دست دراز کرد، نان پرید. به گرده نان سوم دست دراز کرد، نان پرید . نص کلام قطب از حاجب متوکل این است: فتضاحک القوم ، مقصد حاصل شد. فتضاحک القوم؛ همه قوم به خنده افتادند که این جور امام دهم منفعل شد.
در این هنگام وأمره إلیکم، صبر کرد تا او تمام هنرش را نشان بدهد، بعد که به همه نشان داده شد ، نوبت رسید به تمسخر قوم.
متوکّل تکیه داده بود به متکأی، بر آن تکیه گاه یک نقش شیر بود. حضرت دست گذاشت روی همان نقش. یک کلمه گفت: خُذهُ ، بگیر او را ، یک مرتبه شیری پرید. دیگر مجلسی نماند و همه چیز به هم ریخت. بلعید مشعبد را، آمد مقابل حضرت، اشاره کرد، برگشت به متکأ .
آن حضرت کاری کرد که موسی بن عمران نکرد. موسی عصا را انداخت، سحر سحره را بلعید اما عصای موسی جسم بود ، حجم داشت ، ابعاد ثلاثه داشته ، قدرت الهی را که نشان داد، موسی و عیسی و همه باید تماشا کنند.
نقش و رنگ و... آن هم نقش پرده ، خورد این بدن را ، برگشت به همان جا ، باز شد نقش ، این یعنی چه؟ یعنی کلید وجود و عدم ، در دست علی بن محمد است . این است: وأمره إلیکم وأمره إلیکم ؛ إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ .
وظیفه فرد فرد شما این است که این مقام را بشناسید، به مردم بشناسانید، مبادا روزگاری بشود که این جمله بر ما منطبق بشود: والمقصر في حقکم زاهق.
@sarbaze110
🔴 سه مانع بزرگ بر سر اجرای اقتصاد مقاومتی
در حالی که مقام معظم رهبری تنها راه برونرفت از مشکلات اقتصادی کشور را تحقق سیاستهای #اقتصاد_مقاومتی میدانند، کارنامه چهارساله دولت اما نشان از عدم تمایل اعتدالیون برای برنامهریزی و عملیاتیکردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد, در چرایی این رویکرد میتوان به 3 عامل مهم اشاره کرد:
1️⃣ مدیریت اشرافی: عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت واردات، اصلاح سیستم مالیاتی و مبارزه با قاچاق که تهدیدی جدی برای منافع مدیران اشرافی دولت به شمار می آید. وجود افراد ذینفع و #کاسب در نهادهای تصمیم گیر، مانند مجلس و بدنه دولت, مانع بزرگ تحقق اقتصاد مقاومتی است.
2️⃣ عدم هماهنگی و تخصص لازم در تیم اقتصادی دولت: یکی از موانع اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی عدم هماهنگی مشاوان رئیسجمهور و تیم اقتصادی دولت و همچنین عدم #تخصص لازم در میان آنهاست که این ناهماهنگی منجر به عدم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی شده است.
3️⃣ اعتقاد به اقتصاد لیبرالی: اعتقاد به اقتصاد لیبرالی و توسعه غربی سبب میشود مجریان به دنبال نوآوری, کارآفرینی و به طور کلی اقتصاد مقاومتی نباشند زیرا در اقتصاد لیبرالیستی جایی برای ایده های اقتصاد اسلامی وجود ندارد و تنها یک طیف خاص کار را در دست دارند و با تجویز نسخه های غربی برای اقتصاد تلاش میکنند تا کشور و مردم جامعه را مقروض نگه دارند. در این راستا میتوان به کتاب 📚« امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» نوشته حسن #روحانی اشاره کرد, همچنین مواضع سخنگو و مشاوران رئیسجمهور به خوبی روشن میکند که سخن گفتن از اقتصاد مقاومتی برای اعتدالیون تنها یک شعار است.
قطعا با ادامه اجرای سیاست های اقتصاد لیبرالی ضربات جبران ناپذیری بر پیکر اقتصاد بیمار ایران وارد خواهد آمد که جبران آن به راحتی ممکن نخواهد بود, در این شرایط کوتاه کردن دست مدیران اشرافی و مسوولین ذینع اجرایی کشور و روی کار آوردن مدیران #جهادی و انقلابی ضرورت امروز جامعه ما است.
@sarbaze110
#قرآن
#یهود
#اخلاق
#جوانان(۷)
یهود: ان الله فقیر و نحن اغنیا
وقتی خدا بینوا شد ، چرا باید از او اطاعت کنند ؟ اگر دل بیخدایان را بشکافید و اگر قلب گنهکاران را از قفسه ی سینه شان بیرون آورید و بپرسید ، چرا گناه میکنید ؟ چرا نماز را خفیف بجا میآورید ؟ چرا به ناموس دیگران جسارت میکنید ؟ چرا حرمت پدر و مادرتان را نگه نمیدارید ؟ چه عاملی باعث حرام خوری شما شده ؟ و چرا های دیگر . میبینید ، همه ی شان همین حرف #یهودی ها را میگویند که : 🔻ان الله فقیر و نحن اغنیاء 🔻.
اگر ویروس بد زبانی ، زبان درازی و #بی_ادبی همراه با #تکبر در جان ما قرار گیرد ، استعداد قتل انبیا را خواهیم داشت . توانایی کشتن ائمه ی هدایت را بدست خواهیم آورد . میتوانیم رهبران حق را براحتی سر ببریم . خودتان آیه را بخوانید پشت سر بد زبانی و فقیر شمردن خدا میفرماید : 🔻و قتلهم الانبیاء بغیر حق🔻 - اینان به نا حق پیامبران را کشتند .
امروز از شما دوست خوب من ، هیچ عذری پذیرفته نیست ، نگویید که معارف را از کجا بدست آورم ؟ نگویید نزد کدام عالم و اندیشمند درس بخوانم ؟ البته مهم است که شما کجا و نزد چه کسی تعلیم ببینید . اما اگر هیچ جایی نبود و هیچ کسی را نیافتید ، کتابخانه که هست ، کتابخانه ها را خانه های خودتان بسازید . کتابهای خوب و روشنگر را معلم خود قرار دهید . مبادا بواسطه ی تنبلی و کسالت و عدم فهم صحیح آیات مهر ذلت بر پیشانی ما نشیند ، چنانکه بر پیشانی یهود نشسته است ، 🔻ضربت علیهم الذلة🔻 .
#یهود علاوه بر اینکه مهر ذلت و بیچارگی بر پیشانی اش خورده ، مهر مسکنت و بینوایی هم بر چهره دارد ، ضربت علیهم المسکنة.
ذلت و مسکنت ، نمادها و سمبلهایی هستند که ما باید در یهود شناسی و در #دشمن_شناسی بر آن تاکید داشته باشیم ، و با شناخت عوامل ذلت و مسکنت ، خودمان ، خانواده هایمان و جامعه یمان را از آن عوامل پرهیز دهیم . سمبلهای اصلی در #یهود اینهاست نه مثلا شمعدان و چیز هایی از این قبیل .
ادامه دارد...
@sarbaze110
✨تنها واجبى كه تعطيلى ندارد...
🌹 پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله وسلم میفرمایند:
🔹 جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای محمد، خداوند به تو سلام می رساند و میفرماید:
👈نماز را واجب کردم ولی این تکلیف را از معذور و مجنون و طفل برداشتم.
👈و روزه را واجب کردم ولی آن را برای مسافر و مریض الزامی نکردم.
👈و حج را واجب کردم ولی آن را ازغیر مستطیع نخواستم
👈و زکات را واجب کردم ولی آن را از گردن نیازمند ساقط کردم.
🔸اما دوست داشتن علی بن ابی طالب (علیه السلام) را واجب کردم و محبتش را بر تمام اهل آسمان و زمین الزام نمودم، بدون آنکه رخصتی در آن باشد.
📚 بحارالانوار ج۴۰ص۴۶
📚 الفضائل ص۱۵۴و۱۵۵
@sarbaze110
#مغضوبین_ارض [ 1]
✅ فرازی کوتاه از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای که در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های کرمان به تاریخ 19 اردیبهشت 1384 بیان گردیده است، بعنوان مقدمه و بعنوان تیمن و تبرک در آغاز نوشته مختصرمان تقدیم شما سروران ارجمند می شود، تا بدینوسیله تبعیت همیشگیمان از مقام ولایت، و تنفر و انزجار دائمیمان از مغضوبان و مطرودان را به گوش جهانیان برسانیم. میفرمایند:
1⃣ جمهورى اسلامى - يعنى نظام مردمى، نظام مستقل، نظام مبتنى بر ارزشهاى اصيل، نظام مبتنى بر آزادى فكر و عدالت اجتماعى - يك هديهى الهى به ملت ايران است.
2⃣ خداى متعال اين هديه را مفت و مجانى به ملت ايران نداده است. نسلهايى تلاش كردند، نسل قبل از شما مجاهدتِ سخت و دشوارى را متحمل شدند؛ خداى متعال هم وعده كرده است كه براى مجاهدت پاداش قائل است. پاداش نه فقط پاداش اخروى است، بلكه در همين نشئهى زندگى هم پاداش داده مىشود؛ «كُلاًّ نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هَؤُلاءِ مِنْ عَطاءِ رَبِّكَ وَ ما كانَ عَطاءُ رَبِّكَ مَحْظُوراً 20-اسراء»؛ هركس تلاش كند، به نتيجهى آن تلاش خواهد رسيد.
3⃣ ملت ايران تلاش كردند؛ خداى متعال هم اين هديه را به آنها داد؛ يعنى يك نظام مردمى كه پايههاى آن بر ضديت با فساد و انحراف و كجروى و وابستگى نهاده شده است. اين هديه را بايد نگه داشت.
4⃣ اينطور نيست كه اگر خدا به قومى نعمت داد، آن قوم خاطرجمع باشند كه اين نعمت براى آنها خواهد ماند. شما در سوره ى حمد میخوانيد:
«صِراطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَ لا الضَّالِّينَ»؛ يعنى «مَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» و «ضَّالِّينَ» هم جزو «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ»اند.
5⃣ نبايد تصور شود كه خدا به عده يى نعمت میدهد و عدهيى را گمراه میكند و مورد غضب قرار میدهد؛ نه، «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» به حسب تركيب نحوى عربى، صفت «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» است.
@sarbaze110
« هولوکاست اصحاب اخدود »
[اخدود منطقه ای در نجران عربستان]
یكى از جماعت هاى الگو در قرآن، كه با افتخار و عزت از آنها یاد شده است، كشتگان اخدود مى باشند. قرآن در سوره بروج از آنها و سرنوشت عبرت آموز، ومقاومت جانانه شان در راه عقیده توحیدى سخن گفته است؛
قُتِلَ أَصْحابُ الأُخْدُودِ * النّارِ ذاتِ الوَقُود * إِذ هُمْ عَلَیْها قُعُودٌ * وَهُمْ عَلى ما یَفْعَلُونَ بِالمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ؛(1)
كشته شدند یاران گودال (خندق)؛ همان آتش مایه دار و انبوه. آن گاه كه آنان بالاى آن خندق به تماشا نشسته بودند. و خود بر آنچه بر سر مؤمنان مى آوردند، گواه بودند.
ماجراى اصحاب اخدود از حیث تاریخى با اختلاف بسیار روایت شده است. طورى كه نمى توان نظر قطعى درباره مصداق واقعى و زمان وقوع آن اظهار نمود.
هرچند در برخى ترجمه ها و تفسیرها اصحاب اخدود لقب كسانى دانسته شده كه گروهى از مؤمنان را به خاطر عقیده و ایمان به توحید در گودال هاى آتش سوزانیده اند، اما مشهور این است كه اصحاب اخدود همان مؤمنان شهیدند.(2)
« اصحاب اخدود، اسوه جان نثارى در راه توحید »
بارزترین صفت اصحاب اخدود كه آنان را به مقام الگویى مى رساند، جانفشانى و فداكارى بى دریغ در راه اعتقاد توحیدى است.
با پذیرفتن هر یك از روایات تاریخى موجود در مورد چگونگى و مصداق قصه اصحاب اخدود، آنچه مسلم و یقینى است، مقاومت و رشادت این گروه دربرابر تهدیدهاى جدى سركردگان كفر است، كه مى خواستند زندگى دنیا را به بهاى ایمان به آنها دهند و اینان بر ایمان خویش تا آخرین لحظه پاى فشردند؛
وَما نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ العَزِیزِ الحَمِیدِ.(3)
و بر آنان عیبى نگرفته بودند جز اینكه به خداى ارجمند ستوده ایمان آورده بودند.
دیدگاه مشهور درباره ماجراى اصحاب اخدود كه مورد اعتراف بیشتر مفسران و سیره نویسان است را به طور خلاصه از سیره ابن هشام مى آوریم :
ذونواس با سربازانش به سوى آنها رهسپار شد و به یهودیت دعوتشان كرد و میان كشته شدن ودین یهود، مختارشان ساخت.
جهنم
پس كشته شدن را برگزیدند و چاله هایى (اخدود) برایشان حفرنمود و بسیارى را سوزاند و بسیارى را با شمشیر كشت و مثله كرد تا به نزدیك بیست هزار شدند و آیات سوره بروج در شأن ذونواس و سپاهش نازل گشت.(4)
« شرح بیشتر ماجرا، بنا به نقل على بن ابراهیم قمى در تفسیر سوره بروج »
اصحاب اخدود كشته شدند و سبب آن این بود كه ذونواس آخرین پادشاه از ملوك حمیر، حبشیان را به حمله به سرزمین یمن واداشت و خود به دین یهود درآمد و حمیریان را به این آیین فرمان داد و خود را یوسف نامید. مدتى بدین سان گذشت تا بدو خبر رسید كه در نجران بازماندگان قومى نصرانى به سرمى برند كه دین عیسى و حكم انجیل را گردن مى نهند و پیشوایشان عبدالله بن بریامن است.
اطرافیان پادشاه، او را به عزیمت به سوى آن قوم و تحمیل آیین یهود برایشان تشویق كردند. پس حركت كرد تا به نجران رسید و هر كس را بر دین نصرانیت بود، گرد آورد. آن گاه دین یهود را بر آنان عرضه كرد اما آنها امتناع كردند. وى با آنان مجادله نمود اما جز ابا و امتناع ندید.
سرانجام آنها كشته شدن را بر ورود به آیین یهود برگزیدند. ذونواس براى آنها گودال هایى حفر كرد و هیزم در آن بنهاد و آتش به پا كرد. گروهى از ایشان به آتش سوختند، گروهى دیگر با شمشیر مثله شدند تا شمار سوختگان و كشتگان به بیست هزار رسید و تنها یكى از ایشان به نام دوس با اسب خود گریخت.(5)
بنابراین، آنچه از مجموع روایات مشهور برمى آید این است كه اصحاب اخدود آزادانه، مرگ را بر دین جبرى و تحمیلى و آیین منسوخ ترجیح دادند و از دین بر حق مسیحیت كه آخرین رسالت معتبر در زمانشان بود، بیرون نشدند و فرجامشان شهادت و سعادت عقبا گشت.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
پانوشته ها
1 - بروج (85) آیات 4 - 7.
2 - بعضى از مفسران، آیه قتل اصحاب الاخدود را در مقام خبر نمى گیرند و نفرین و لعن تلقى مى كنند (خزائلى، اعلام قرآن، ص 135) و علامه طباطبایى نیز جزء این عده است (المیزان، ج 20، ص 371) كه در این صورت، این گروه از موضوع بحث ما خارج و در زمره الگوهاى كفر قرار مى گیرند.
البته صرف نظر از مصداق لفظ اصحاب اخدود، مراد ما قربانیان این واقعه است كه جان خود را در راه عقیده توحیدى فدا كردند.
3 - بروج (85) آیه 8.
4 - ابن هشام، السیرةالنبویه، ج 1، ص 35.
5 - تفسیر قمى، ص 719 (به نقل از: محمدباقر مجلسى، بحارالأنوار، ج 14، ص 438 و 439).
#یهود
#هولوکاست
#اصحاب_اخدود
@sarbaze110
السَّلامُ عَلى عَبدِ اللّهِ بنِ الحُسَینِ الطِّفلِ الرَّضیعِ، المَرمِیِّ الصَّریعِ ، المُتَشَحِّطِ دَما ، المُصَعَّدِ دَمُهُ فِی السَّماءِ ، المَذبوحِ بِالسَّهمِ فی حِجرِ أبیهِ ، لَعَنَ اللّه ُ رامِیَهُ حَرمَلَهَ بنَ کاهِلٍ الأَسَدِیَّ وذَویهِ .
سلام بر عبداللّه بن الحسین، کودک شیرخواره تیر خورده ضربت خورده به خون تیپده که خونش به آسمان، پرتاب شد و در دامان پدرش، با تیر، سر بُریده شد! خدا لعنت کند حَرمَلَه بن کاهِل اسدى و همراهانش را که به او تیر زدند.
در زیارتنامه امام حسین درباره علی اصغر علیه السلام که سید بن طاووس در الاقبال بالأعمال الحسنه جلد سوم صفحه ۷۰ آورده است نیز چنین میخوانیم:
«صَلّی الله عَلَیک وَعَلَیهِمْ وَعَلی وَلَدِک عَلی الاصْغَرِ الّذی فُجِعْتَ بِهِ»؛
درود خدا بر تو و بر ایشان (شهیدان) و بر فرزندت علی اصغر که داغدار او شدی.
التماس دعا
#قرآن
#یهود
#اخلاق
#جوانان(۸)
اولین عاملی که #قرآن برای مسکنت #یهود نام میبرد ، 🔻ذلک بانهم کانوا یکفرون بآیات الله🔻 - است .
کفر به آیات آن است که آیات را نفهمیم و عمل نکنیم . یا بفهمیم و عمل نکنیم و یا نفهمیم و عمل بکنیم .
اگر میخواهیم داخل در کفر به آیات نشویم ، یک راه بیش نداریم ، آیات را بفهمیم و عمل هم بکنیم .
فاصله ی یهود از آیات حق و کفر آنها نسبت به فرامین الهی توجیه گر بسیاری از بد رفتاریها و بد گفتاریهای آنان تا همین امروز شده است . و این دام برای امت مسلمان هم پهن شده است . آنهاییکه با توجیهاتشان حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال نمایش میدهند ، به دام فاصله گرفتن از آیات و کفر ورزیدن به آیات گرفتار شده اند .
طرفداران اباحه گری مگر به همین روش رفتار نمیکنند ؟
مگر با اباحه گری اقتصادی ، دزدیها و اختلاسها را توجیه نمیکنند ؟
مگر با اباحه گری فرهنگی ، به جنسی کردن خانه و خانواده نپرداخته اند ؟
مگر اینها همانهایی نیستند که رقص را به عنوان حرکات موزون به خورد بچه های ما دادند ؟
مگر رقصهای جنسی را به نام تفریحات بر مردان ما تحمیل نکرده اند ؟
مگر اباحه گری در شرب خمر واقع نشد ؟
مگر پروتستانها و کاتولیکها شرب خمر را با توجیه اینکه خون عیسی مسیح علیه السلام است ، بر خود و بر دیگران حلال نساختند ؟
اینهاییکه در دنیا فاحشه گری را خدمات جنسی و مشاغل جنسی نامیدند مگر از همین حقه استفاده نکرده اند ؟
هر اندازه ای که از #قرآن فاصله بگیریم و نسبت به آیات حق جفا کنیم ، نشانه های بسیار خطرناکی از #یهودیگری را به نمایش درخواهیم آورد . و آنگاه باید در انتظار همان مهر ذلت و مسکنتی باشیم که بر پیشانی یهود خورده است .
آنهاییکه ظاهری مسلمانی دارند و عملکردی آنوسی ، چه پاسخی برای پرسش حضرت امیر سلام الله علیه مهیا کرده اند ؟
ام انزل الله سبحانه دینا ناقصا ؟ آیا خدا دین ناقص فرستاده است ؟ ام انزل الله سبحانه دینا تاما ؟ یا خدا دین کامل فرستاده است ؟ اما اینها گمان میکنند که پیامبر خدا در تبیین وحی و ابلاغ آن کوتاهی کرده است ؟
اینان با کلام خدا چه میکنند ؟ ما فرطنا فی الکتاب من شیء - ما از بیان هیچ چیزی در قرآن فرو گذار نکرده ایم . و فیه تبیان لکل شیء - بیان هر چیزی در قرآن است .
هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه را بخوانید ، بعد از این عبارات ، حضرت در باره قرآن میفرماید : و ان القرآن ظاهره انیق - ظاهر قرآن زیباست ، و باطنه عمیق . آنهاییکه در طول و عرض ماندند با ظاهر قرآن بسر برند ، اما عمق قرآن خوشایند کسانی است که علاوه بر بعد اول و دوم ، یعنی طول و عرض ، صاحب بعد سوم اند ، یعنی عمق .
سعدی به لب دریا دردانه کجا یابی ...... در کام نهنگان رو گر میطلبی کامی .
لا تفنی عجائبه و لا تنقضی غرائبه نه اسرار قرآن انتها دارد و نه شگفتیهای آن .
@sarbaze110
از خوانندگان ارجمندی که مطالب را پیگیری میکنند ، تقاضا دارم ، عنایت و توجه بیش از پیش به آخرین عبارت مولا و سرورمان علی بن ابیطالب در هجدهمین خطبه ی نهج البلاغه داشته باشند، که میفرماید : و لا تکشف الظلمات الا به - تاریکیها بدون حضور قرآن برطرف نخواهد شد .
شیطنت یهود تا به کجاست ؟ اصطلاح یهود ستیزی را شنیدید ، جمعی که بخشی از تاریکی را شناسایی کردند ، از آنجاییکه به نور قرآن مسلح نبودند ، در دام یهود قرار گرفته اند ، یهود ستیزیشان جز منفعت برای یهود ، چیزی در بر نداشته است .
در این نقطه از دنیا هم گاهی پخته خورانی پیدا میشوند ، همان هایی که قرآن را کنار میزنند ، خدا را کنار میزنند و میخواهند با تاریکی به جنگ تاریکی بروند ، این شدنی نیست .
این مثل آن است که کوری عصاکش کور دگر شود . بدون حضور جدی ، فعال و همه جانبه ی قرآن شناخت تاریکی و مبارزه ی با تاریکی ثمری نخواهد داد .
دومین عاملی که باعث شد مهر ذلت و مسکنت بر پیشانی یهود نشیند ، 🔻و یقتلون الانبیاء بغیر حق🔻 - است . قتل انبیاء پی آمد کفر به آیات الهی است .
آنهایی که بذر کفر و طغیان را در کام جوانان ما قرار میدهند و طعم عصیانگری را به آنها میچشانند ، چه بدانند و چه ندانند سر در آخور یهود دارند . وقتی کفر به آیات نهادینه شد ، عصیانگری و اعتداء ارزش شد ، عربده کشی و تجاوز به حقوق دیگران زیبا نمایش داده شد ، دیگر حتی برای کشتن انبیاء هم نیازمند محکمه و ارائه ی ادله نخواهیم بود .
قرآن فقط نمیگوید ، اینها انبیا را میکشند . میفرماید : بغیر حق انبیاء را میکشند . امروزه با افرادی مواجه ایم ، با پدر ها و مادر هایی مواجه ایم ، که مهر مسکنت را با دستمایه ی کارشناسی به خورد مردم میدهند ، نوع عصیانی که دختر ها و پسر ها ، پدر ها و مادر ها در خانه و خانواده ی جدید از خود بروز میدهند ، عصیان بهمراه اعتداء است ، 🔻ذلک بما عصوا و کانوا یعتدون🔻 .
عصیانگری و عربده کشی بهمراه اعتداء و تجاوز ، یک درد و یک مرض یهودی است و این سومین عامل برای ذلت و مسکنت یهود است .
ادامه دارد...
@sarbaze110
💠💠 خلاصه سخنرانی مرحوم آیتالله محمدرضا فاکر دربارهی #یهودیان_جدیدالاسلام (2)
1⃣ اولین جاسوسی که در نظام اسلامی ما به عنوان #جاسوس دستگیر شد و رسماً اعلام شد که در سطح بالا جاسوسی میکرده، و همه ما او را میشناسیم اسمش امیرانتظام است. این آقای امیرانتظام سخنگوی نهضت آزادی بود. سخنگوی دولت موقت بود. با قدرتهای خارجی از طرف جمهوری اسلامی صحبت میکرد و در پوشش اینکه سخنگوی دولت و یک مقام رسمی دولت است جاسوسی میکرد. اسناد نظام را به آنها میداد. او لو رفت، دستگیر شد، این آقا الان هم در زندان است، محکوم به حبس ابد، یک مدتی آزادش کردند، دست و پایش را باز کردند، دو مرتبه ارتباطش را با قدرتهای خارجی برقرار کرد، دو مرتبه او را به زندان انداختند.
2⃣ حسب آنچه نوشتهاند ایشان پسر میرزا یعقوب رفوگر بازار تهران است که در اصل #یهودی بوده، از آن یهودیهای جدیدالاسلام! سپس #بهایی شده! بعد از 15 خرداد اعلام مسلمانی کرده، و بعد از آن 22 بهمن رسماً به اداره ثبت مراجعه کرده و نام خودش را به عنوان یک مسلمان ثبت کرده است. این میرزا یعقوب بهایی رفوگر بازار تهران (که نام فامیلیش رفاویان یا رفوئیان بوده و گاهی به اشتباه نوشته بودند رافیان) اسم پسرش را عباس گذاشت. او هم فامیلیش را تغییر داد به امیرانتظام. بعد به طرقی که در این امور طبیعی است!! سخنگوی دولت موقت شد! و طبعاً شد از پرچمداران انقلاب تا وقتی که دستگیر شد.
3⃣ از اول انقلاب تا حالا 30 سال است، امیرانتظام مربوط به سالهای اول انقلاب است. اواخر سالهای وسط هم در داخل کشور ما یک مسئلهای پیش آمد بسیار بسیار مهم، مسئلهای که معروف شد بعنوان قتلهای زنجیرهای، یک عدهای رفتند یک عدهای را کشتند و انداختند به گردن نظام و انقلاب، پرونده سنگینی شد، پرونده قطوری شد، که هنوز هم رسیدگی به آن کامل نشده، یک برگ نیست، هزار برگ نیست، ده هزار برگ نیست، بیش از این حرفهاست. امنیتیترین و محرمانهترین پرونده کشور است.
4⃣ در این پرونده هم وقتی به انساب دو سه نفر مهرههای اصلی آن رسیدگی شد معلوم شد که اجداد آنها #یهودی بوده، پدرانشان #بهایی بوده و خودشان اظهار مسلمانی میکردند. یعنی #یهودیان یا #بهائیان جدیدالاسلام!! مختصراً عرض میکنم که در این پرونده هم بطور تقریبی وقوف دارم، اشراف دارم، ابعادش را میدانم مقدار زیادی از این پرونده را دیدهام، مطالعه کردهام، بعضی از افرادش را میشناسم، باقیماندههاشان را هم گاهی میشناسم، با گذشتههاشان آشنایم، یا بدون آشنایی نیستم.
5⃣ از این پرونده هم بگذریم، برویم به حدود سال سیام انقلاب یعنی پارسال. یک کسی را پیشنهاد کردند برای اشغال یک مقام دولتی در مملکت ما، مقام بسیار عالی، فرض کنید در سطح وزارت، فرض کنید مهمترین وزارت، میخواهم علوّ آن مقام را بگویم، نمیخواهم بگویم وزارت! میخواهم علوّ آن مقام را در این سطح معرفی کنم! این آدم هروقت در مجلس به ما میرسید، خم میشد دستمان را ببوسد! احترام میکرد، حاج آقا من نوکر شمایم! اصلاً هرچه بفرمائید عمل میکنم!
6⃣ وقتی صحبت اشغال آن مقام شد لازم شد برویم ببینیم این شخص چه کاره است؟ به چه درد میخورد؟ رفتیم به سراغ سوابق این مرد! دیدیم این آقا از آن مسلمانهای محترمی هستند که اگر به بقیه اصول و فروع اسلام کمتر توجه دارند لااقل به جواز #تعدد_زوجات توجه کامل دارند!! دائم، موقت، مشروع و غیرمشروع، یکی از زوجات دائم ایشان خانوادهاش #یهودی بوده است، بعد #بهایی شده است، و شاید تازه مسلمان شده است! و البته همه اینها به یک کشور وصل میشوند، انگلستان!! همه این راهها به یک رم ختم میشود، لندن!
🔹 ادامه دارد...