eitaa logo
سربازان خراسانی مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)
120 دنبال‌کننده
224 عکس
601 ویدیو
0 فایل
این کانال به درخواست جوانان مشتاق یاری امام زمان راه‌اندازی شد. @sarbazeyar پل ارتباطی @fatemiioon یاعلی!...
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ✅مژده ای برای مردم آخرالزمان ✍از امام صادق (ع) نقل شده است که پیامبر به حضرت علی (ع) فرمودند : « یا علی بدان که استوارترین ایمان ها از آن مردمی است که در آخرالزمان هستند چون آنها به پیامبر ملحق نشدند و در زمان او نبودند و در واقع خیلی از حقیقت ها را که در زمان پیامبر رخ داد آنها نبودند که ببینند و بر آنها حجت بود ولی آن مردم این حجت ها را ندیدند و تنها به نوشته هایی که در سفیدی کاغذ ها نوشته شده ایمان می پذیرند با این حال ایمان آنها به مراتب قوی تر از ایمان مردم زمان پیامبر است» 📚 بحارالانوار جلد ۱۲۵ در جای دیگر پیامبر برترین مردم امت خود را افرادی که در صدر اسلام ایمان آوردند و مسلمانان واقعی در آخرالزمان معرفی می کنند 👉 @yar313313 🌼🌼
حدیث در مورد تهران در آخر الزمان: ابتدا احادیث و منابع آن را بخوانید و زود اظهار نظر نکنید(به دلیل عدم امکان تایپ عربی از نوشتن متن عربی حدیث منصرف شدم). 1- در کتاب یوم الخلاص نوشته کامل سلیمان در جلد دوم صفحه 762 در حدیثی از امام صادق(علیه السلام) می خوانیم: "تهران به حدی می رسد که کاخهایش چون کاخ های بهشتی شود و زنانش چون حورالعین باشند، جامه کافران را بپوشند، خود را به شکل مستکبران درآورند، بر زینها سوار شوند، به همسران خود تمکین نکنند و درآمد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد، از آنها به قله کوهها فرار کنید و مانند روباهی که بچه های خود را برداشته اند از لانه ای به لانه ای می گریزد، کورکان خود را برداشته، از پناهگاهی به پناهگاهی بگریزید"  منابع:الزام الناصب صفحه 183،منتخب الاثر صفحه430، بحارالانوارجلد52صفحه258و بشاره الاسلام صفحه 76 و 131. به نظرم امام صادق(علیه السلام) در این حدیث یک هشدار جدی به اهل تهران(شیعیان) داده اند زیرا ایشان می دانستند در آخرالزمان یک حکومت شیعی در ایران با مرکزیت تهران تشکیل خواهد شد و البته شما می توانید مصداق های حدیث را در خیابان ها و افراد فامیل خود ببینید همچنین اهل ایمان باید مراقب خود باشند زیرا زندگی کردن در بین اهل فسق اثراتی مخربی دارد. 2-در کتاب غیبت نعمانی نوشته کاتب نعمانی در بخش محنت هایی که حضرت از مردم می بینند در صفحه 415 می خوانیم: "یعقوب سراج گوید:شنیدم امام صادق(علیه السلام) می فرمود: سیزده شهر و طایفه مردمش با قائم می جنگند و او نیز با آنها می جنگد :اهل مکه،اهل مدینه،اهل شام،بنی امیه،اهل بصره،اهل دشت میسان،کردها،اعراب، ضبه،غنی،باهله،ازد و مردم ری" کتاب غیبت نعمانی یک کتاب حدیثی با موضوع مهدویت و احادیث مهدویت می باشد این کتاب از نظر محدثین کتاب ارزشمندی محسوب میشود.
آماده‌اید حرفای ترسناک بشنوید؟
صفحه اول: «ری» شهری است با پیشینه‌ای چندهزار ساله که زمانی از بزرگترین و آبادترین شهرهای جهان به شمار می‌رفت. این شهر که روزگاری در مسیر جادّۀ ابریشم که غرب دنیای آن زمان را به شرق وصل می‌کرده است، قرار داشت و بازرگانانی از گوشه و کنار جهان در آنجا رفت و آمد داشتند، به گفتۀ اصمعی، «عروس دنیا و مرکز تجارت مردم» بود(1) ری باستان که در تقاطع محورهای خراسان، تبرستان، قزوین، گیلان، قم و ساوه واقع شده بود، به سبب مرکزیّت مهمّ سیاسی، بازرگانی، اداری و مذهبی از قدیم مورد توجّه بوده و مدّعیان حکومت و جویندگان قدرت، همواره این مرکز راهبردی را مورد تهاجم قرار می‌داده‌اند.  این شهر در طول تاریخ با حوادث دهشتباری، مانند زلزله، اختلافات داخلی و هجوم بیگانگان که هر کدام خرابی و کشتار را در پی داشت، رو به رو بود. ری از قرن سوم هجری قمری به بعد، با وقوع چند زلزلۀ شدید، کم کم رو به ویرانی نهاد. در نیمۀ اوّل قرن پنجم هجری سلطان محمود غزنوی به این شهر حمله کرد(2) و در نیمۀ اوّل قرن هفتم هجری مغولها بر آن تاختند(3). هنوز آثار زلزله های پیشین و حملۀ ددمنشانۀ مغولان از بین نرفته بود که در نیمۀ دوم قرن هشتم هجری، ری دچار زلزله ای ویرانگر شد و یورش سپاهیان تیمور لنگ آسیبهای زیادی بر این شهر وارد ساخت و آن را به ویرانه ای تبدیل کرد. همۀ اینها اسباب خرابیهای گستردۀ ری را فراهم ساخت، به گونه ای که از آن پس، ری دیگر روی آبادانی به خود ندید و از ری قدیم تنها بخشی از آن که اکنون به «شهر ری» معروف می باشد، بر جای مانده است و ویرانه های ری قدیم هنوز نزدیک شهر کنونی ری باقی است.  بر اساس گزارشهای تاریخی، حمله به ری که با خود خرابیهای زیاد و کشتارهای گسترده را همراه داشت، بیشتر در زمانی انجام می گرفت که مردم این شهر، دچار کشمکشهای مذهبی یا رقابتهای سیاسی بر سر کسب قدرت و ریاست بودند، و در نتیجه، فرصتِ پیشگیری از هجوم دشمن یا مقاومت در برابر آن را نمی یافتند.  مردم شهر ری با ورود سپاهیان مسلمان به ایران به دین اسلام و مذهب تسنّن گرویدند و در نیمۀ نخست سدۀ دوم هجری به مذهب شیعه روی آوردند. بنا بر نوشتۀ یاقوت حَمَوی (626- 574 هـ.ق)، در قرن ششم و هفتم هجری قمری، نیمی از مردم ری و تمام ساکنان روستاهای اطراف، شیعه و از نیم دیگر نیز بیشترشان سنّیِ حنفی و کمتر آنان شافعی بودند و میان پیروان این سه مذهب اختلافات فراوانی وجود داشت(4).  در کتابی فارسی که حدود سالهای 62-556 هـ.ق به نگارش در آمده است، می خوانیم:  و بری با آنکِ نعمت بسیار بود گران باشد و اهل وی مخالفت یکدیگر کنند از بهر دین(5).  پس از بروز ویرانیهای گسترده و پیاپی در ری، این شهر مرکزیّت خود را از دست داد و دیر زمانی نپایید تا آنکه «تِهران» که در گذشته، یکی از روستاهای ری بود(6) و در شمال شهر ری و جنوب کوهپایه‌های البرز قرار داشت، کم کم رونق گرفت و در قرن نهـم هجری قمری به آبادی بزرگی تبدیل گردید. شاه تهماسب اوّل صفوی، در سال 961 هـ.ق، فرمان داد دور تهران بارویی بکشند که 4 دروازه و 114 برج داشت و از آن پس، تهران صورت شهر پـیدا کرد. رشد تهران، به دلیل استقرار پایتخت سلسلۀ صفویّه در قزوین و سپس در اصفهان، مدتّی متوقّف شد تا اینکه آغا محمّدخان قاجار، در نخستین سالهای قرن سیزدهم هجری قـمری، آن را به پایتختی برگزید و در داخل ارگ آن که از آثار دوران زندیّه بود، کاخهای سلطنتی ایجاد کرد و شهر رو به آبادانی و گسترش نهاد و در مدّت زمانی حدود دویست سال، به شکل کنونی در آمد و همچنان جایگاه خود را به عنوان پایتخت حاکمان ایران حفظ کرده است. در زمان ما تهران از شهرهای بزرگ و پُرجمعیت جهان به شمار می رود و چنان گسترشی یافته است که از آن با نام «تهران بزرگ» یاد می‌شود و «شهرری» که در جنوب شرقی تهران کنونی قرار گرفته است، بخشی از آن به شمار می آید(7). بنا براین، می‌توان گفت، واژۀ «تهران» در عصر حاضر، برابر با واژۀ «ری» (شامل شهر و روستاهایش) در قدیم می باشد. شهر تهران اکنون مهمترین منطقۀ ایران است و از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش مهمّی را در میان دیگر مناطق کشور ایفا می کند.(8)  🌴 1. معجم البلدان، ج 3، ص 118، مدخل «ری».  2. طبق برخی گزارشهای تاریخی، سلطان محمود غزنوی که از شاهان سنگدل، هوسران و غارتگر بود، پس از رسیدن به ری و قتل عام شیعیان، دستور داد عدّه ای از دانشمندان و بزرگان شیعه را دستگیر کرده، به دار آویختند و کتابهای شیعیان را از کتابخانه‌ها، به ویژه کتابخانۀ عظیم صاحب بن عبّاد -وزیر دانشمند دیالمه- جمع آوری کردند و آنچه را در فقه، حدیث و کلام بود، سوزاندند و بقیّه را بر 100 شتر بار کرده و به غزنین -مرکز حکومت غزنویان- بردند. همچنین بنا بر نقلی، با دستور محمود غزنوی، مدّت سه روز، تنور نانواییها و تون حمّامهای ری را به جای هیزم با سوزاندن کتابهای شیعیان گرم نگه داشتند!  ادامه... @sarbazeyar