eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
37.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 مرا ببخش ای کودک فلسطینی! - Məni əfv eylə, Fələstinli uşaq + با زیرنویس فارسی 💔 شعری برای یک کودک فلسطینی 😭 ✍️ شعر از: پرویز عارف 🎙 صدا: سرخان کریملی با ارسال به دوستان خود در ثواب این امر خیر سهیم باشیم 💳 پرداخت از طریق پیام‌رسان بله #️⃣ 👇 🆔@sardabir313
🚨 آیا پزشکیان به باکو می‌رود؟ ↩️ روحانی ۴بار رفته بود! ✍️ استاد ، کارشناس پیشکسوت قفقاز 🔻 باکو، میزبان بیست‌ونهمین کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان‌ملل، کاپ ۲۹ (COP29) خواهدبود. به گفتۀ سلطان‌اف، مدیر کنفرانس و معاون وزارت انرژی باکو، برای همۀ کشورها از جمله رژیم‌صهیونیستی دعوت‌نامه ارسال شده و ۸۰هزار مهمان داخلی و خارجی در کنفرانس حضور خواهند داشت! با توجه به روابط راهبردی باکو و رژیم‌صهیونیستی، آن‌ها با هیئتی ده‌ها نفری در کنفرانس خواهند بود. احتمال سفر رئیس‌جمهور ما نیز به باکو مطرح است. همۀ ما محبت قلبی به ج.آذربایجان داریم، قبلاً بخشی از ایران بود، از ۱۹۹۱ مستقل شناخته می‌شود. گذشته از کاپ ۲۹، روابط با همسایه‌ها از اولویت‌های سیاست خارجی ج.ا.ایران است. اما این به‌معنای نادیده گرفتن سیاست‌ها و اقدامات همسایه در حق خودمان نیست. مرحوم هاشمی رفسنجانی در روزنوشته‌هایش آورده است: «۴ آبان ۱۳۷۲: به‌سوی باکو پرواز کردیم...در فرودگاه استقبال گرمی داشتند... جمع زیادی از مردم ج.آذربایجان و ایران هم در فرودگاه شعار می‌دادند. بیرون فرودگاه، جمعیت فراوانی با پلاکارد و عکس اجتماع کرده بودند و شعار ‌الله‌اکبر می‌دادند...از فرودگاه تا محل اقامت، در اغلب مسیر، دو طرف خیابان‌ها جمعیت زیادی صف کشیده و ابراز احساسات می‌کردند. در یکی از میدان‌های شهر هم که اجتماع عظیم بود... چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۷۲ ...با آقای علی‌اف به شعبۀ بانک ملی ایران در باکو رفتیم... حسابی به نام آقای علی‌اف افتتاح شد...در مسیر حرکت‌مان در خیابان، معمولا اجتماعات انبوهی از مردم جمع می‌شوند و ابراز احساسات می‌کنند و باعث تعجب من و همراهان و خود آذری‌هاست و بی‌سابقه است... از آنجا [پالایشگاه] برای افتتاح کار اجرایی... مجتمع فرهنگی و آموزشی ایرانیان رفتیم. این مجتمع... در ۳۰ هزار متر زمین احداث می‌شود...آقای علی‌اف و من صحبت کردیم و کلنگ‌زنی توسط هر دوی ما انجام شد... ۷ آبان ۱۳۷۲ تقریبا همه‌جا در حركت‌ها و بازدیدها، رئیس‌جمهور [حیدر علی‌اف] همراه من بود و فرصت زیادى داشتیم كه در مسیرها، در اتومبیل صحبت كنیم... گاهى تعبیر مى‌كرد که اینجا از آن ایران بوده و حالا هم بیایید دفاع كنید و اداره كنید. در نخجوان هم كه بود، شبیه این حرف‌ها را مى‌زد... گاهى مى‌گفت ایران و آذربایجان، باهم مى‌توانیم روسیه را تا روى سنگ مرز اصلی‌اش عقب برانیم... نمى‌توانیم اطمینان كنیم... در بحث دریای خزر با روس‌ها هماهنگ هستند» آینده نشان داد که «نمی‌توانیم اطمینان کنیمِ» مرحوم‌هاشمی درست بوده است؛ آن مجتمع فرهنگی که هاشمی و علی‌اف افتتاح کردند، به حکم علی‌اف دوم بسته شده و نمایندگی بانک ملی تحت تحریم است. نمایندۀ رهبری از باکو اخراج شده و مرزهای زمینی با ایران را هم باکو بسته است! پهپاد رژیم‌صهیونیستی که از نخجوان (حیاط خلوت حزب حاکم) برخاسته بود، در نطنز ساقط شد. در جنایات تروریستی در ایران از ترور دانشمندان هسته‌ای تا انفجار در گلزار شهدای کرمان و شاه‌چراغ، همواره نام باکو در میان است. به بهانۀ حادثۀ خونین خانوادگی، باکو سفارت خود را در تهران بست و علی‌اف و وزیر دفاعش آن را تروریستی نامیدند و ایران را متهم کردند! تبلیغات تجزیه‌طلبانه ضدایران نیز همواره در باکو برقرار است.. علی‌اف برای احترام به رئیس‌جمهور ملت ایران که اندکی پس از دیدار با او دچار حادثه شده بود نیامد! به تحلیف پزشکیان هم نیامد و حالا... شایعۀ احتمال سفر پزشکیان به باکو مطرح است! در ۱۳۸۳ آقای خاتمی به باکو رفت. مهم‌ترین هدف وی که قبل از سفر مطرح کرد، برقراری هرچه سریع‌تر رژیم حقوقی برای دریای خزر بود، که در ۱۴۰۳ هم تحقق نیافته است! درحالی‌که پیش از سفر خاتمی، مقامات باکو از جمله وزیرخارجه وقت، قول توافق دربارۀ رژیم حقوقی خزر را داده بودند و با همین قول نیز کنسولگری خود را در تبریز گشودند! آقای پزشکیان می‌تواند از آقای مهدی صفری در این باره سؤال کند! و یا از آقای خاتمی بپرسند که در فرودگاه باکو پیش از سفر به گنجه، در پاسخ به سؤال آقای خرازی که چه تعداد از اهالی کشور شما در خارج‌اند، وزیر خارجۀ باکو با چه سخن گستاخانه‌ای هیئت ایرانی را بدرقه کرد؟ آقای روحانی ۴بار به باکو سفر کرد! که واپسین آن در ۱۳۹۸ بود. آیا هدف‌های سفر محقق شد؟ روابط توسعه یافت یا برعکس؟؟ توافقات تهران- باکو در ۲۰ سال گذشته تا چه حد اجرایی شده؟ ۵درصد؟! سفر در سطح رئیس‌جمهور بایستی؛ ۱- بر «عزت، حکمت، مصلحت» استوار باشد. ۲- دستاورد معقول سیاسی و اقتصادی و...داشته باشد! وگرنه، موجب تنزل جایگاه کشور و دولت، و اصرار طرف بر سیاست‌های نادرست است. برخی می‌گویند؛ باکو بچۀ خود ماست، اما بچۀ شروری‌ست! سیاست نوازش دایمی بچه شرور چه نتایجی داشته؟ معکوس؟ باکو از حملۀ رژیم بدنام جهان به ایران اظهار تأسف هم نکرد، چه رسد به محکوم کردن آن! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۵ ↩️ شامل آیات ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اَشرافُ اُمَّتی حَمَلةُ القُرآنِ»؛ شریفان امت من حاملان قرآنند. 📚 (خصال صدوق ۱/۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۳۶ و ۱۳۷] ⬇️ بیان تفلیسی (قرن ۲ ق) بیان تفلیسی فرزند حمران، عالمی امامی مذهب و نیای خاندانی از محدثان برخاسته از آن شهر است.[۱] او در ردیف اصحاب امام صادق علیه‌السلام[۲] و یا با عنوان بیان بن‌نافع تفلیسی در شمار اصحاب امام موسی کاظم[۳] ذکر شده است. به مناسبت ارتباط او با مدائن از او به مدائنی تعبیر شده است. [۴] ⬇️ بیان تفلیسی (قرن ۲ ق) پاشا ایروانی (..... - زنده به ۱۲۷۱ ق) پاشا ایروانی از دانشمندان قرن سیزدهم هجری بوده و کتاب علوم غریبه از آثار ایشان است. این کتاب با همکاری علی‌بن‌محمد ابواب نوشته شده و در سال ۱۲۷۱ق (۱۸۵۴م)، به خط نستعلیق توسط پاشا ایروانی استنساخ گردیده است.[۵] 📚پ.ن. ۱. خطیب بغدادی، ج ۲، ص ۹۶. ۲. رجال الطوسي، ص ۱۷۳. ۳. قاموس الرجال، ج ۲، ص ۴۱۳. ۴. رجال الطوسی، ۱۷۳؛ تنقیح المقال، ج ۱۳، ص ۱۳۳، اعیان الشیعة، ج ۳، ص ۶۲۶؛ معجم الرجال، ج۴، ص۲۸۰. ۵. فهرست‌واره دست‌نوشت‌های ایران (دنا) ، ج ۷، ص ۶۱۴. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۴۰ و ۱۴۱. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 آمریکای ترامپیه 🎨 طراح: یمنی 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 سید عبدالملک الحوثی: نه ترامپ و نه بایدن و نه هیچ جنایت‌کاری در این جهان نمی‌توانند ما را از موضع محکم، اصولی و مذهبی خود در حمایت از مردم فلسطین منصرف سازد. 🎨 طراح: یمنی 👇 🆔 ☫ @sardabir313
23.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 سامری‌ها در راهند 🎙 حجت‌الاسلام مصطفی امینی‌خواه 🔺 اسراییلی‌ها از جنس خودشان در میان ما استفاده می‌کنند. 🔺 در آستانه تشکیل حکومت جهانی، گوساله‌پرستان مسلط شدند! 🔺 غربال‌های شدید قبل از نصرت الهی ✍️ دوستان، قبلاً اگر خاطرتان باشد درباره روایات و بحث یمن یک اشاره کوچکی داشتم، به نظرم نباید از نص صریح قرآن و مسائل روایی غافل شد... حتی اگر قوی‌ترین هم باشیم؛ باز هم یک اصولی را داریم که مبنای حرکتی و فکری ما باید طبق آن اصول و مبانی باشد. در هر صورت و در هر حال خدا با کسی شوخی ندارد، حتی اگر پیغمبرش باشی... فتأملوا #️⃣ 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 به‌مناسبت تولد دوباره ترامپ از رحم فرهنگ سیاسی آمریکا و تغذیه او از جفت خود ایلان ماسک 🙈 نگاه کلی به فرهنگ سیاسی در ادبیات آمریکا🙈 ✏️ نویسنده: ۱۳۸۷ ⬇️ سال‌ها پیش بعد از مطالعات جدی در موضوع مذکور، مقاله‌ای با همین عنوان نوشته بودم که با تلخیص و تغییر نام... در فصل‌نامه ادبیات داستانی منتشر و قابل توجه و تقدیر قرار گرفت!! 🟢 به نظرم شایسته آمد به‌مناسبت باز آمد ترامپ به تاتر قدرت در ادبیات سیاسی آمریکا، چکیده‌ای از آن مقاله طولانی را برای مطالعه دوستان باز تنظیم و هدیه بنماییم! 🟢 در زمستان سال ۱۷۸۹، تقریباً هم‌زمان با انتخاب جورج واشنگتن به‌عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا، یک ناشر مستقر در بوستون به نام آیزایا توماس بی‌سروصدا نهادی را تحت پوشش داستان‌نویسی برای استقلال از فرهنگ انگلیسی در آمریکا تأسیس کرد. البته این فرد هرگز دلیل اصلی تأسیس این نهاد را به‌صورت روشن مطرح نکرده است. برخی گمانه‌زنی‌ها و تأثیر این نهاد در تصمیمات سیاسی و وجود وکلا، فرمانداران ایالتی و برخی افراد مؤثر به‌عنوان اعضای اصلی نهاد آن هم به‌صورت محرمانه دلیل ماندگاری و رازآلودگی این نهاد شده است. توماس هدف و ضرورت تأسیس نهاد مذکور را در قالب یک قصه کوتاه شفاهی در انجمن‌های ادبی، اجتماعات خانوادگی صاحبان قدرت، ثروت و... نقالی می‌کرد. هرگز اجازه نشر هم به کسی نداد. 🟣 بعد از ۲۴۵ سال هنوز برخی دنبال کشف شخصیت این نویسنده متوسط و راز شفاهی طرح کردن داستان و عدم نشر آن قصه هستند! چرا که برخی از حقوق‌دان‌ها، سیاست‌مداران، هنرمندان و روشن‌فکران، آن داستان کوتاه را به‌عنوان پایه‌های اصلی قانون انتخابات ایالتی در آمریکا می‌دانند!! 🟢 به باور ما نه آن قصه و نه شخصیت نویسنده شگفت‌انگیز و آغشته به راز است!! او فقط یک اصل هنری را به‌صورت ناقص رعایت کرده است. (احترام به بُرد و قدرت تکثیر تصورات ذهنی و ادراکات انسان از یافته‌های خود. این یافته‌ها می‌تواند متکی ناشی از یک نگاه عادی به پیرامون، محیط، یا اندیشه، تخیل، توهم و... باشد. تکثیر ذهنی از دریافت‌ها برای هر هنرمند متدین به‌ویژه در جوامع شیعه نه‌تنها پیچیده نیست. بلکه برای آن احکام فقهی هم تدوین شده و یک موضوع سامان‌دهی شده است. ⚫️ برای درک بهتر مناسب است نگاهی به برخی احکام در حوزه هنرهای اسلامی داشته باشیم!. فقهای شیعه از دیرباز در موضوع نقاشی چهره، مجسمه‌سازی و تصویرگری موجودات زنده، به‌ویژه چهره‌نگاری بزرگان دین احکام ویژه‌ای دارند. ارائه تصویر از صورت و قامت کامل آن‌ها را حرام می‌دانستند و می‌دانند. شاید این حرمت برای هنرمندان و نویسندگان کم‌بهره از دانش هنر و ارزش‌های انسانی در شرق و غرب قابل درک نباشد ولی هنرمند متعهد و بهره‌مند از کمالات انسانی در مقابل این احکام الهی بسیار متواضع و شاکر هستند. شاید دلیل فقهی آن را ندانند و منابع و قواعد فقهی را نشناسند. اما هنرمند منصف، به‌ویژه نویسندگان حوزه ادبیات داستانی، فیلم‌سازان و شعرا که با عناصری چون توهم، تخیل، اغراق و... سرکار دارند. علت حرمت برایشان قابل درک است. و با نگاه هنری خود می‌توانند دلایل متعدد و ارزشمندی برای حرمت مطرح شده از سوی فقیه بیان کنند. 🔵 هنرمندان اندیشمند و متعالی، ارزش اندیشیدن، ارزش تخیل فردی، ارزش زاویه دید، ارزشمندی بیان بدیع، قدرت واژه‌ها، و تأثیر آن‌ها را در رشد جوامع انسانی به روشنی درک می‌کنند. 🔴 می‌دانند بهرمندی و برداشت افراد جوامع با آثار هنری با همدیگر متفاوت و گاه مختلف است. هرگز به خود اجازه نمی‌دهند آثار خود را طوری خلق کنند که دیگران همان نتیجه را برداشت کنند که خود او در نظر داشته است. می‌دانند ماندگاری اثر فقط به رازآلود بودن نیست. می‌دانند پشتوانه ماندگاری آثار، بستگی به گستره اندیشه، بهره‌مند کردن مخاطب، استفاده درست از تخیل و چینش روان واژه‌ها در یک متن یا بیان صادقانه است. به انسان و ارزش‌های انسانی احترام ویژه قائل هستند. با قدرت تخیل نمی‌خواهند تخیل، تعقل، تصور و حتی توهم دیگران را با تخیلات خود به بند بِکشند.. بلکه سعی می کنند اندیشه، فرهنگ و ادب جامعه را تحریک کنند تا به سمت کمال حرکت کند. درست در همین نقطه هوش و ذوق هنرمندان متدین و تفقه فقهای پارسا در هم ممذوج می‌شوند و همدیگر را به آغوش می‌کشند. 🟢 تصویرسازی ذهنی یا چهره‌انگاری از موجودات زنده یا ساخت مجسمه کامل آن‌ها نه‌تنها کمکی به درک واقعی از حیات زنده نمی‌کند. بلکه می‌تواند قدرت درک از تصورات ذهنی مخاطب را خاموش کند. 🔽🔽 ادامه .... 1/2
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 به‌مناسبت تولد دوباره ترامپ از رحم فرهنگ سیاسی آمریکا و تغذیه او از جفت خود ایلان ماسک 🙈 نگاه کل
⏫⏫ ادامه - ۲/۳ به هیچ طریقی تصویرسازی نتوانسته واقعیت‌ها را به‌طور حقیقی منتقل کند. اما در ایستایی و گمراهی ذهن مخاطبان خود توانایی و قدرت کشنده‌ای از خود نشان داده است. شما نمی‌توانید با یک عکس ابعاد شخصیتی، روحی و روانی، دردها و رنج‌ها، عاشقی و سوگ‌مندی یک جامعه، یا یک شخصیت تاریخی، حتی یک درخت را منتقل کنید. یک عکس درخت گردو در باغ‌های تویسرکان نمی‌تواند معرف درختان گردو باشد. رنج و مشقت سرما و گرمایی که تحمل کرده یا بر او تحمیل شده را به مخاطب منتقل نمی‌کند. بلکه ذهن مخاطب را زاویه دید عکاس پر می‌کندنه مفاهیم عقلی، علمی، تخیلی و... 🟢 زیبایی امام حسن علیه‌السلام تا در قالب کلمه است و در گفت‌وشنود مطرح می‌شود در ذهن‌ها زنده و هر نسلی با داشته‌های معرفتی خود درکی متفاوت و یک تصویر ذهنی منحصر به فرد خواهد داشت. اما اگر چهره او در قالب مجسمه و تصویرنگاری، یا چهره‌نگاری تخیلی ارائه شد؛ هرچه قدر هم خوب، ماهرانه و هنری باشد، در همان تصویر خواهد ایستاد!. جلو تکثیر تصورات ذهنی دیگران را خواهد گرفت! از همین منظر می‌شود دریافت، چرا توماس برای تأسیس نهاد خود و طرح، اهداف و ضرورت‌های آن شکل نداده است. چرا روش گفتگو را برگزیده است. ⚫اولین معجزه کلمات در قالب گفتگو، ترکیب تصورات ذهنی چند نسل مرده با نسل حاضر است. انتقال تخیل، تعقل، راه‌کارهای حیات فرهنگی و زیست اجتماعی گذشتگان و مقایسه و ترکیب آن‌ها با نسل‌های آینده است. تنها هنر این نویسنده متوسط، درک او از فرهنگ و جامعه آمریکا است که به کمک تخیل توانسته است به روش دیالوگ مطرح کند تا برای نسل‌های بعدی رکود ایجاد ننماید. توماس در حوزه فرهنگ سیاسی یک هدف مشخصی دارد. رهایی از وابستگی ادبی و فرهنگی به انگلستان. توماس متوجه این مطلب بوده که نمی‌شود با ادبیات و زبان دیگران، فرهنگ و جامعه جدیدی ساخت. تلاش کرده در حوزه فرهنگ، آمریکا را از سیطره انگلستان آزاد کند. بلاخره بعد از سال‌ها زندگی در میان مهاجران متجاوز، فاسد و متفرق با زبان و آداب مختلف آمریکا متوجه خلع بزرگی در برهوت خشونت شده بودند. برای رهایی از آتش خشم در برهوت وحشت، آن‌ها را متوجه کرده بود که نیازمند به فرهنگی نو و قابل پذیرش در بین مهاجران هستند. دریافته بودند بدون فرهنگ و ادبیات مستقل نمی‌توانند بر تفرقه، خشونت و وابستگی غلبه کنند. با تمام کندذهنی و خیلی دیر متوجه شده بودند که با فرهنگ وابسته، آمریکای مستقلی وجود نخواهد داشت. ⚫ دشمن اصلی از منظر توماس نویسندگان توانایی بودند که در انگلیس و فرانسه زندگی می‌کردند. در یک داستان کوتاه منتشر شده از توماس خواندم که (یک دختر و مادر باهم در حال محاکمه همدیگر و علت فاصله بین خودشان هستند. دختر می‌گوید هم‌زبانی با تو رنج‌آور است. شاید کلمات ما مشترک باشند ولی فهم ما از کلمات فرق می‌کند. زبان انگلیسی تو برای ما هزینه وابستگی و کهنگی تحمیل می‌کند!! 🟣توماس در یک انجمن ادبی می‌گوید. به نظر شما این خاک بوی خاک انگلستان، فرانسه یا اسپانیا را می‌دهد. اگر با کمی حوصله و دقت نگاه کنید متوجه می‌شوید خورشید اینجا هیچ شباهتی به خورشید اروپا ندارد. ما باید به کمک خورشید، ماه، دریا، رود و دشت‌های این سرزمین فرهنگ تولید کنیم. آن‌قدر، شعر، قصه و داستان‌ برای کودکان بزاییم تا نسل‌های بعدی بتوانند راه خود را از لابلای قصه‌ها، جملات ادبی، شعر و حتی ناسزا، راه خود را پیداکنند. ماندگارترین روش هم نقالی است. شنیدن سروده‌ها و داستان‌های شما. به اعتقادات مادرها رخنه کنید. تا قصه‌های شما را به بچه‌هایشان بخوانند. زنان را به هر طریق می‌توانید با خود همراه کنید. فکر و تخیل آن‌ها را اسیر خود کنید تا از اسارت انگلیس خلاص شویم. 🔴 این سبک هم زاییده توماس نیست. یک سرقت ناجوانمردانه برای یک هدف مجرمانه است که از شاعران ایرانی دزدیده است. شاعران ایرانی این روش را روش قرآنی می‌دانند. هم‌چنان که از هر مسلمانی بپرسند تلاوت قرآن‌کریم به‌صورت شخصی و انفرادی لذت‌بخش است یا دیگری بخواند و شما بشنوید قطعاً جواب این است که وقتی آیات را می‌شنوم لذت بیشتری دارد. دوم وقتی جمعی باشد مفاهیم بیشتری دریافت می‌کنیم از همین‌رو شنیدن شعر حافظ، سعدی و... برای ما خوش‌تر و در زمان شنیدن، قابل فهم‌تر است. 🟢 توماس در یک قصه دیگری نوشتند: «کاک سیاه شنیدم مسلمانی. مسلمانی به تو چه داده غیر فقر؟ کاک سیاه. تواضعی که شما را به اشتباه انداخته که به ستم کنید. دست ما را بسته تا شما را غارت نکنیم. صبر کردن و از خودگذشتگی تا خانواده و جامعه را متحد نگه داریم. اتحاد موهبت الهی در پی دارد». 🔽🔽 ادامه .... ۱/۳
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
⏫⏫ ادامه - ۲/۳ به هیچ طریقی تصویرسازی نتوانسته واقعیت‌ها را به‌طور حقیقی منتقل کند. اما در ایستایی
⏫⏫ ادامه - ۳/۳ توماس می‌گوید یک موهبت الهی به آمریکا این بود که دیدم تنها خواسته‌ای که این جامعه وحشی، فاسد و پراکنده در آن اشتراک دارند فرهنگی نو مطابق با آمریکا است. من هم از همان در ثروتمندان، مستکبران، وراجان، فاسدان. فاسقان، منافقان، متجاوزان، سارقان، آدم‌کشان و فاحشه را وارد جامعه متحد کردم. این اتحاد موهبت‌های الهی را شامل این قاتلان، متجاوزان، فاسدان و زشت‌کاران و فواحش کرد. به ناگاه بر اساس یک قانون نانوشته و چند اصل که متعهد شدیم هرگز شکل و شمایلش را برای دیگران مشخص نکنیم اتحادهای ایالتی به بار نشست. ما همایش فرهنگ آمریکایی را برگزار کردیم. توانستیم به اجماع برسیم. فرهنگ نو جامعه نو می‌سازد. ما اگر از موحدان و پیامبران‌شان خداپرستی و درست زندگی کردن نیاموختیم لااقل این روش را از آن‌ها آموختیم که جامعه مستقل و متحد فرهنگ خود را می‌خواهد. ... راه همان بوده که آن‌ها می‌رفتند. این مسیر ما را به مقصود می‌رساند ثمره اتحاد آن روز چند قانون نانوشته شد و توانست نظر درندگان، چرندگان و خزندگان را جلب کند. این قوانین انتخابات قانون ایالتی بود. اجازه دادیم آن قوانین با کلمات انگلیسی، اما با روح آمریکایی نوشته شود. لازم است برای حیات وحشی فاسدان، درهای امیدواری را باز بگذاریم. 🔴 برای حضور نامزدهای انتخاباتی درهای ریاکاری و رقابت‌های منافقانه 🔴 برای قشر متوسط درهای تکبر و فخرفروشی، برای پول‌پرستان بوی لاشه تازه و برای فقرا روزنه امید به بزه‌کاری و تجاوز، 🔴 برای ثروتمندان جاده فرار مالیاتی، 🔴 برای هنرمندان جاده فسق و فجور، برای سیاست‌مداران کذاب درهای استثمار، 🔴 برای مذهبی‌ها دریچه امید به تبلیغ بیشتر و... 🔴 این‌ها نباید در قالب قانون باشند بلکه باید فرهنگ بشود. تا مشارکت خوبی شکل بگیرد. اگر این‌ها را فرهنگ‌سازی کردیم . مردم درحالی‌که می‌دانند نتیجه مشارکت آن‌ها در انتخابات ایالتی. انتخاب یک فرد فاسدتر از بین افراد فاسد است جای نگرانی ندارند. 🟣 ما با تولید فرهنگ آمریکایی مردم خودمان را به این درک رساندیم که برای ریاست‌جمهوری باید از بین فاسدترین‌ها آن کسی را انتخاب کنند که عطش ریاست و چند پرونده تجاوز به عنف هم داشته باشد. ولی یک اصل را باید در درون نهادینه شده ببینند. کسی را در کاخ ریاست‌جمهوری ببینند که او سر فرهنگ آمریکایی با هیچ چیزی و هیچ کسی معامله نکند... 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 پیشنهاد تسنیم: محمد اسلامی به اجلاس تغییرات اقلیمی در باکو اعزام شود! 🔻 خبرگزاری تسنیم نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی، به‌عنوان بهترین و راهبردی‌ترین گزینه برای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در چنین اجلاسیه‌هایی است که با تسلط بر موضوع انرژی، به‌ویژه انرژی‌های هسته‌ای و تجدیدپذیر، قادر خواهد بود در نظم نوین جهانی که حول این انرژی‌ها شکل‌گرفته است، به‌عنوان مدافع منافع ملی کشور عمل کند. ▪️ ظاهراً پس از لغو سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری به باکو، قرار شده است که رئیس سازمان محیط زیست، ایران را در این اجلاس نمایندگی کند. تسنیم نوشت: ایران باید به‌صراحت اعلام کند که طراحی نظام غرب در جلوگیری از توسعه انرژی‌های نوین، به‌ویژه انرژی هسته‌ای را تشخیص می‌دهد و آن‌را مانعی برای دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار می‌داند. ایران باید تأکید کند که انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک منبع پاک و قابل‌اتکا، نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییر اقلیم دارد، با این استدلال، ایران می‌تواند از جامعه بین‌المللی بخواهد که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را برای همه کشورها به‌رسمیت بشناسد. ▪️ در همین راستا، ایران باید آمادگی خود را برای همکاری با سایر کشورها در زمینه توسعه و انتقال تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای اعلام کند. با ارائه یک برنامه جامع و شفاف در زمینه توسعه انرژی‌های پاک، ایران می‌تواند اعتماد جامعه بین‌المللی را جلب کند و تصویر مثبتی از خود به جهان ارائه دهد. 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 حرکت جاه‌طلبانه و حیله‌گرانه الهام علی‌اف 🔻 الهام علی‌اف این‌بار برای ابراز جاه‌طلبی‌های خود درباره ارمنستان، در بازدید از موزه جدیدالتأسیس پرچم در باکو، با پرچمی که "پرچم خان‌نشین ایروان" معرفی شده‌است، عکس و تصویر یادگاری گرفت و منتشر کرد! ▪️ این روزها الهام علی‌اف فعلاً به‌خاطر اجلاس COP29، کمتر از منظر جاه‌طلبی و توسعه ارضی درباره ارمنستان حرف می‌زند، اما در بازدید از موزه پرچم نتوانست امیال خود را مهار کند! 👇 🆔 ☫ @sardabir313