eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.5هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
103 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 با تأسف بسیار، فقدان‌ نگرش علمی و حقیقت‌جویانه در مدیریت کارگروه تعیین روزهای پیشنهادی به‌عنوان روز تبریز، و عدم اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها و اهل تاریخ و فرهنگ و استفاده از نظرات آنها، موجب شده روز تولد یک عضو تشکیلات فراماسونری که مأموریت تخریب نظام آموزش سنتی را بر عهده داشته و برخی اعضای خانوادۀ وی، پیشتازان فعال بی‌حجابی و فمنیسم غربی بوده‌اند، یا روز تأسیس کتابخانه‌ای توسط یکی از امضاکنندگان اعدام آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، به‌عنوان روز تبریز پیشنهاد شود!؟ یا «ایام» ساختن اولین بارو و حصار و دیوار بر گرد تبریز را در میان عناوین پیشنهادی خود برای روز تبریز جای داده‌اند یا... برخی پیشنهادهای دیگر که به‌رغم داشتن برخی ویژگی‌ها، مانند ۲۹ بهمن؛ تاریخ‌ساز، هویت‌ساز، آیینۀ خصلت‌های مردم تبریز و آذربایجان، نهضت عظیم، و در پیوند با مشارکت عملی مردم تبریز نبوده‌اند. 🔹با عنایت به اهمیت بی‌بدیل ۲۹ بهمن در تاریخ گذشته و‌ معاصر تبریز و آذربایجان و ایران، هماهنگی آن با فرهنگ مردم آذربایجان و مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اثر آن در تاریخ، پیوند آن با انقلاب و نظام اسلامی، و تأیید و توصیف عظمت آن توسط امامین انقلاب، شاعران و‌ نویسندگان تبریز خواستار تعیین ۲۹ بهمن به‌عنوان روز ملی تبریز می‌باشند. شهریور ۱۴۰۳؛ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز 🔹امضا کنندگان بیانیه: ۱. جلال محمدی؛ شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار ۲. حسن زرنقی؛ شاعر ۳. جواد قربان‌پور؛ شاعر ۴. اصغر گل‌محمدی (دلجو)؛ شاعر ۵. علی شهودی؛ شاعر ۶. محمدرضا صادقی (شیدا)؛ شاعر ۷. راضیه پناهی؛ شاعر ۸. خلیل آسانی چله‌خانه(حائر)؛ شاعر ۹. بیت‌الله جعفری، شاعر و‌ مدرس دانشگاه ۱۰. حسین اسرافیلی؛ شاعر ۱۱. حبیب طاهری؛ کارشناس فرهنگی، ادیان و مذاهب ۱۲. مصطفی محمدی؛ پژوهشگر و کارشناس رسانه ۱۳. علیرضا سعدی؛ شاعر ۱۴. علی داننده؛ کارشناس فرهنگی و مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ۱۵. دکتر رضا شیبانی؛ شاعر و فعال فرهنگی ۱۶. الیاس ملک‌پور؛ شاعر ۱۷. سحر اشرفی؛ شاعر ۱۸. علی حاجی محمدی؛ شاعر ۱۹. ستار رزّاقی؛ شاعر و مداح ۲۰. عارف ساسانی؛ شاعر ۲۱. سیده لیلا حسینی؛ شاعر ۲۲. دکتر امین صادقی؛ شاعر ۲۳. رضا غلامپور(دلپاک)؛ شاعر ۲۴. علی جعفری (عاجزتبریزی)؛ شاعر ۲۵. غلامرضا قلی‌پور؛ شاعر و فعال ادبیات دفاع مقدس ۲۶. دکتر مصطفی مشهدی؛ نویسنده و کارشناس سیاسی ۲۷. غیضعلی اشرفی (عارف)؛ شاعر و مداح ۲۸.حجةالاسلام دکتر یاسین پورعلی؛ استاد دانشگاه ۲۹. دکتر رسول ابراهیمی؛ نویسنده و کارشناس رسانه ۳۰. اصغر دایی فرشچی (عدلی تبریزی)؛ شاعر آیینی ۳۱. دکتر سعید طرزمی؛ استاد ادبیات دانشگاه ۳۲. ابوالفضل محمدی؛ فعال رسانه ۳۳. حسن عبداللهی؛ مداح وفعال فرهنگی ۳۴. مصطفی دانش سلیمانی؛ شاعر ۳۵. یاسر رستگار؛ شاعر ۳۶. علیرضا عباسی (احسان)؛ شاعر و مداح ۳۷. حسین فرهادی (فتی مراغه‌ای)؛ شاعر و مداح ۳۸. محمد قربانی (وصال تبریزی)؛ شاعر ۳۹. حجةالاسلام سید ابوالفضل موسوی؛ نویسنده، محقق و کارشناس مذهبی ۴۰. شهناز تارمحمدی؛ فعال فرهنگی ۴۱. سجاد تارمحمدی؛ مداح ۴۲. مریم مهدیزاد؛ فعال فرهنگی ۴۳. مصطفی قلیزاده علیار؛ شاعر و فعال فرهنگی ۴۴. امیررضا عابد؛ فعال فرهنگی ۴۵. صابر ثمودی؛ شاعر ۴۶. سید غفار هاشمی؛ شاعر و فعال فرهنگی ۴۷. حامد شبخیز؛ نویسنده و فعال فرهنگی ۴۸. اکبر آسایش؛ فعال فرهنگی و مداح ۴۹. صابر کبیر؛ نویسنده و فعال فرهنگی ۵۰. حسین وحیدی زمان؛ شاعر ۵۱. محمد رضایی؛ روزنامه‌نگار ۵۲. ابوالفضل طباخ‌پور بنان (صوفی)؛ شاعر و فعال فرهنگی ۵۳. مجید محبوبی؛ نویسندۀ پیشکسوت و فعال رسانه ۵۴. حجةالاسلام علی احمدپور ترکمانی؛ نویسنده و پژوهشگر ۵۵. رحیم پورعلی؛ فعال فرهنگی و کارشناس حقوق ۵۶. دکتر رضا قاسم زاده؛ شاعر ۵۷. سید حسین جوانبار؛ شاعر و رزمنده پیشکسوت ۵۸. مهدی عبادی؛ شاعر ۵۹. محمد هوشمند (مدهوش)؛ شاعر ۶۰. حجت الاسلام سید بشیر حسینی میانجی؛ شاعر و نویسنده ۶۱. کاظم پور؛ شاعر و مداح ۶۲. احد سالک سردرودی؛ شاعر ۶۳. قربان زارعی (ادیب)؛ شاعر ۶۴. عبدالوهاب عباسی؛ شاعر و مداح ۶۵. غلامرضا بهشتی؛ شاعر و مداح ۶۶. دکتر محمد فتح الله زاده؛ کارشناس فرهنگی ۶۷. حسین فتاحی (فاتح)؛ شاعر ۶۸. سید محمد مسعود نقیب؛ شاعر، روزنامه‌نگار و کارشناس اسناد ۶۹. ابراهیم غفاری؛ شاعر ۷۰. حاج علی اشرفی راد؛ شاعر و مداح ۷۱. حاج محمد تقی جابری؛ شاعر و مداح ۷۲. علی نوروزی نوین؛ شاعر (امضای این بیانیه از سوی شاعران و نویسندگان ادامه دارد...) 🔹 بیانیۀ ۷۲ تن از شاعران و نویسندگان تبریز: ۲۹ بهمن، روز نهضت عظیم تبریز و مورد تایید امامین انقلاب روز ملی تبریز باشد 🔻🔻 ادامه ۱/۲🔻🔻
🔺🔺 ادامه ۲/۲🔺🔺 در پی اقدام شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی برای تعیین روز ملی تبریز، شاعران و نویسندگان این شهر با صدور بیانیه‌ای با تبیین ویژگی‌های ۲۹ بهمن، هماهنگی این روز با مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی دربارۀ تعیین روزهای خاص و فرهنگ مردم آذربایجان، اهمیت تاریخی این روز و توصیف عظمت آن در کلام امامین انقلاب، خواستار تعیین این روز به عنوان روز ملی تبریز شدند. متن این بیانیه چنین است: در سال ۱۳۸۷ برخی مسئولین از تعیین روز ۲۹ بهمن (قیام تبریز در ۱۳۵۶) به عنوان «روز ملی تبریز» خبر دادند. اما گویا در تداوم کشمکش‌های سیاسی و تلاش‌هایی برای تعیین روز دیگری (۱۴ مرداد، صدور فرمان مظفرالدین شاه برای تأسیس مجلس!)، موضوع در محاق رفت. در آذر ۱۳۹۸ خبر پیشنهاد ۱۴ مرداد به‌عنوان روز تبریز از طرف شهردار وقت تبریز منتشر شد! اما با تلاش تبیینی برخی پژوهش‌گران مبنی بر عدم ارتباط فرمان شاه در مرداد ۱۲۸۵ با قیام تبریز در مشروطه که در ۱۲۸۷ آغاز شد، عناصری که در صدد تحمیل ۱۴ مرداد بودند، گویا دست از اغفال سیاسی برداشتند! اما باز هم به دنبال تحمیل و تعیین روزی غیر از ۲۹ بهمن هستند! 🔸طبق مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعیین روز خاص، باید ویژگی‌هایی مثل موارد زیر را داشته باشد: «اشاعه‌ دهنده‌ مبانی‌ فکری‌ انقلاب‌ اسلامی‌/ برخورداری‌ از مفهومی‌ روشن‌ و گویا/ موجب‌ گسترش‌ مبانی‌ نظری‌ و ارزش‌های اجتماعی‌ و انسانی‌ و رشد و شکوفایی‌ استعدادهای‌ کشور/ موجب‌ تقویت‌ غرور و حمیت‌ ملی‌ و روح‌ وطن‌ دوستی‌ و عدم‌ ایجاد روحیه‌ خودباختگی‌ در برابر فرهنگ‌ و تمدن‌ بیگانگان‌/ عدم‌ تشتت‌ در افکار عمومی‌ و وحدت‌ ملی‌» در تاریخ تبریز، روزی مثل ۲۹ بهمن نمی‌توان یافت که با مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌خوان باشد. 🔸امام خمینی در پیامی از قیام ۲۹ بهمن، به‌عنوان «نهضت عظیم» یاد کردند و این نهضت را «در راه حق و استقلال و آزادی طلبی و در حمایت از قرآن کریم» دانستند. 🔹 گوشه‌ای از توصیفات رهبر معظم انقلاب دربارۀ ۲۹ بهمن چنین است: «در روز ۲۹ بهمن سال ۵۶، تاريخ ايران ورق خورد؛ يعنی يک مقطع تعيين‌کنندهٔ تاريخی بود.» «من درود می‌فرستم به معنای واقعی کلمه به مردم آذربايجان، مردم تبريز و به آفرينندگان حماسهٔ بزرگ و فراموش‌نشدنی ۲۹ بهمن سال ۵۶» «تبريزی‌ها قيام قم را تبديل کردند به قيام ملّی»(بهمن ۱۴۰۱) «مردم تبريز...قضيّهٔ قيام را ملّی کردند؛ صدای فداکاری آنها به همهٔ کشور رسيد... کمتر از يک سال بعد هم بساطِ حکومت استبدادی سلطنتی واژگون شد؛ تاريخ‌سازی يعنی اين، مقطع تاريخی يعنی اين.»(بهمن ۱۴۰۱) «بيست‌ونهم بهمن برای تبريز و برای همهٔ ما روز شکرگزاری است... چرا شکرگزاری؟ زيرا حادثه‌ای که در اين روز در تبريز به‌وجود آمد موجب ثمردهی انقلاب شد...» (۲۸ بهمن ۱۴۰۰) «چند معنا در اين حادثهٔ بزرگ [قیام ۲۹ بهمن] وجود داشت: اول، نشان دادن و منعکس کردن ويژگی‌های اخلاقی و خصلتىِ مردم تبريز و مردم آذربايجان؛ اين خيلی مهم است... اولاً ايمان عميق دينی؛ ثانياً غيرت دينی؛ ثالثاً شجاعت؛ پس از اينها، مسئلهٔ موقع‌شناسی، و درک درست حوادث؛ اينها خيلی مهم است...»(۲۸ بهمن ۱۳۹۲) ♦️ پژوهش‌گران تاریخ و شاهدان و حاضران در نهضت عظیم ۲۹ بهمن، می‌دانند، اگر چه پرچم‌دار و پیشران قیام، روحانیت بود اما همۀ اقشار مردم و گرایش‌های سیاسی اعم از دانشجویان، کارگران، بازاریان، جوانان، پیران و... در آن شرکت داشتند. 🔸 برخی نیز در مقابل ۲۹ بهمن، روز اعلام رسمی مذهب تشیع در قرن دهم را مطرح ساختند! این در حالی است که اوّلا گرایش به تشیع از نخستین سال‌های ورود اسلام به آذربایجان و حضور برخی شیعیان در فرماندهی سپاه مسلمانان آغاز شده و طی ۹ قرن قبل از صفویه، حکومت‌های شیعی مانند آل مسافر، قراقویونلوها، غازان خان، الجایتو و...بر آذربایجان فرمان رانده‌اند. تعیین روزی در قرن دهم به‌عنوان اعلام مذهب تشیع، حامل این پیام نادرست است که گویی تبریز و آذربایجان از قرن‌دهم با شمشیر صفویه شیعه شده‌اند! نکتۀ مهم‌تر اینکه تعیین روزی در پیوند با شاه با آموزه‌های دینی و فرهنگ مردم آذربایجان سازگار نیست. اقدامات مثبت شاهان صفوی نمی‌تواند بهانه‌ای برای پیوند روز تبریز با نام و حکومت آنان باشد. ♦️در این باره دیدگاه رهبر معظم انقلاب خواندنی است: «اصلاً شاه نمی‌تواند خوب باشد. ملوکیّت بد است. ملوکیّت، به‌معنای مالکیت است. آن کسی که خودش را مَلک می‌نامد - یعنی پادشاه - مالکیتی نسبت به مردم و به‌اصطلاح رعیت خودش برای خود قائل است. در اسلام اصلاً ملوکیّت مردود است... خلافت و ولایت، نقطه مقابل ملوکیّت است. پادشاهان صفویه هم پادشاه بودند و ما اصلاً نمی‌توانیم از آنها دفاع کنیم...»(۱۳۷۷/۰۲/۲۲) 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 افشاگری از پروژه صهیونیستی تحریف عزاداری در آذربایجان 🔻 پرده‌برداری از مطالب ناگفته درباره‌ سید طالح برادیگاهی (باکویی) و برادرش سید پیمان 🔸این شخص قرار است روز پنجشنبه در بزرگ‌ترین محفل قرآنی جهان در برنامه محفل در مشهد و پخش زنده آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مداحی کند. 🔺 قابل توجه دست‌اندرکاران کج‌سلیقه و بی‌بصیرت این جریان! اگر فردا روزی ایران با اسرائیل درگیر شود و این فرد و مهره صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دستور اربابان خود چیزی بخواند؛ آن‌وقت ما اسرائیل را رها کرده و یقه شما را به‌عنوان خائنان این مرز و بوم رها نخواهیم کرد. کما اینکه در قضیه الله‌شکور پاشازاده (شیطان‌شکور) نیز زمانی او را عامل ایران معرفی می‌کردید که در جنگ دوم قره‌باغ علیه ایران یاوه‌گویی کرد. 📌 طالح برادیگاهی به‌خاطر تبریک تولد مهربان پاشایوا که از عبارت «دختر عمو» استفاده کرده بود؛ در بین دین‌داران جمهوری آذربایجان به «دختر عمو» معروف شده است. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
📌 با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه؛ 🚨 افتتاح پایگاه هوایی نیروی زمینی سپاه در ارومیه 🔻پایگاه هوایی سرلشکر شهید محمودآبادی نیروی زمینی سپاه صبح امروز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح افتتاح شد. 🔹 به گزارش مشرق، پایگاه هوایی سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی نیروی زمینی سپاه صبح امروز (چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، استاندار محمدصادق معتمدیان آذربایجان غربی، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی سپاه و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح افتتاح شد. 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 جریان احیای تشیع در جمهوری آذربایجان پس از فروپاشی شوروی با ابتلائات و انحرافات زیادی مواجه بوده است! اما، حضور سید طالح برادیگاهی، مداح منحرف و درباری باکو در برنامه پربیننده محفل قرآنی، بزرگ‌ترین ضربه و الگودهی بسیار بد به جوانان اسلام‌گرا در جمهوری آذربایجان خواهد بود که رهنمود می‌دهد هم می‌توان انحرافات فکری و رفتاری شدید داشت و مبلغ حکومتی نژادپرست و فاسد و دشمن امام حسین(علیه‌السلام) بود و هم در ایران، ام‌القرای مکتب حسینی بر صدر نشست و قدر دید. این الگودهی محفل، دین‌داران حقیقی جمهوری آذربایجان را سرخورده و تشیع انگلیسی-صهیونیستی باکو را جری‌تر خواهد کرد! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 حضور مداح درباری باکو در برنامه محفل لغو شد 🔻 در پی روشنگری‌ها و اعتراضات اقشار انقلابی شیعیان جمهوری آذربایجان درباره دعوت از سید طالح باکویی،  مداح درباری و بدنام باکو به برنامه محفل قرآنی در مشهد مقدس، منابع مطلع از لغو حضور وی در این برنامه خبر دادند. 🔹 لغو حضور این مداح درباری باکو در محفل، به‌رغم تلاش گسترده جریان نفوذ و لابی حکومت باکو در ایران محقق شده، امیدواری و اطمینان دین‌داران جمهوری آذربایجان به اصالت و هشیاری جمهوری اسلامی ایران و رسانه ملی را تقویت می‌کند. با این حال، مداح درباری باکو از هم‌اینک ادعا کرده است که جزء هیأت داوران برنامه محفل در ماه رمضان آینده خواهد بود، حال آنکه او هیچ تخصصی در زمینه‌های قرآنی ندارد! 🔹 مداح درباری باکو در حساب فیسبوک خود برای تبلیغ خود نوشت: "برنامه «محفل» در مدتی کوتاه در سراسر جغرافیای اسلامی طنین‌انداز شد. فردا که در محضر امام رضا (علیه‌السلام) مهمان آن‌ها من هستم!! ان‌شاءالله در ماه رمضان ۴۰ روز در آن برنامه به‌عنوان داور حضور خواهم داشت!!" 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۷ ↩️ شامل آیات ۷۵ تا ۸۹ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذا اَحَبَّ اَحَدَکُم اَن یُحَدِّثَ رَبَّهُ فَلیَقرَءِ القُرآنَ»؛ هرگاه یکی از شما دوست بدارد با پروردگارش سخن بگوید، قرآن بخواند. 📚 (کنزالعمال ۱/۵۱۰) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۶۶] 🔻 احمد قرشی بردعی (.... - .... ق) احمد فرزند محمد فرزند حسن فرزند السکن قرشی بردعی از مشایخ حدیث بوده و از حسن بن سعيد (حسین بن سعید اهوازی) نقل حدیث می‌کند.[۱] ایشان مورد اعتماد ابن نوح بوده و نجاشی در ترجمه (حسین) حسن بن سعيد بن حماد بن مهران می گوید: أخبرنا بهذه الكتب غير واحد من أصحابنا من طرق مختلفة كثيرة فمنها ما كتب إلى به ابوالعباس احمد بن على بن نوح السيرافي رحمه الله في جواب كتابي اليه: والذي سألت تعريفه من الطرق إكتب الحسين بن سعيد الأهوازي رضى الله عنه، فقد روى عنه أبو جعفر احمد بن محمد بن عيسى الأشعرى القمى وأبو جعفر احمد بن محمد بن خالد البرقى و الحسين بن حسن بن الأبان و، احمد بن محمد بن حسن بن السكن القرشي البردعي و أبوالعباس احمد بن محمد الدينوري... إلى أن قال: وأما احمد بن محمد بن الحسن بن السكن القرشي البردعي، فقد حدثني أبوالحسن على بن بلال بن معاوية بن أحمد المهلبي بالبصرة، قال: حدثنا عبيدالله بن الفضل بن هلال الطائي بمصر، قال: حدثنا أحمد بن محمد بن الحسن بن السكن القرشي البردعي، عن الحسين بن سعيد الاهوازی بكتبه....[۲] 📚 پ.ن. ۱. تنقيح‌المقال، ج ۷، ص ۲۵۷؛ معجم رجال‌الحدیث، ج ۳، ص ۴۳؛ قاموس‌الرجال، ج ۱، ص ۵۸۶. ۲. رجال النجاشی، ص ۵۹. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۸۷ و ۸۸. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اماراتی‌ها، بنده حلقه به گوش اسرائیل غاصب هستند 🔻 اسامه حمدان، از رهبران حماس: 🔹 امارات یک تیم اطلاعاتی امنیتی را در پوشش هلال احمر امارات برای جستجوی سایت‌های پرتاب موشک از غزه و ارسال مختصات آن‌ها به ارتش رژیم صهیونیستی، به غزه فرستاده است. 🔹 مقامات اماراتی از اسرائیلی‌ها خواستار ادامه جنگ و کشتار تا نابودی کامل فلسطینی‌ها شده‌اند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 رسانه باکو: تلاش‌های ایران برای جلوگیری از ورود روسیه به "جاده توران" شکست خواهد خورد!! 🔻 ینی‌مساوات، رسانه غیررسمی ریاست‌جمهوری باکو در تحلیل و ارزیابی گفتگوهای رئیس شورای امنیت ملی ايران با مقامات‌ روسیه درخصوص مخالفت ایران با هرگونه تغییر ماهیت مرزها و تغییرات ژئوپلتیک در منطقه قفقاز به ضرر ایران و به بهانه ایجاد راه‌ها یا دالان‌های مواصلاتی جدید یا احیای راه‌های تخریب شده در جنگ قراباغ، این تلاش‌های ایران را عبث و بیهوده نامیده، نوشت: "تلاش ایران برای جلوگیری از ورود روسیه به «جاده توران» ممکن است «به آب بیفتد»!! تهران به هرگونه ارتباطی که "جهان ترک" را متحد کند، حسادت می‌ورزد!! اما، از نظر باکو مناسب‌ترین بستر برای حل اختلاف در منطقه، چارچوب ۳+۳ است!" 🔸 ینی‌مساوات نوشت: "آيا واقعاً ایران نمی‌تواند درک کند که برای روسیه مسیرهای جایگزین لازم است؟!... مقامات تهران که در مورد ایجاد پایگاه نظامی توسط پنتاگون در زنگزور در «زیر گوش» ایران سکوت اختیار کرده‌اند و رفتار مؤدبانه‌ای از خود نشان می‌دهند، اما گشایش "کریدور زنگزور" را تهدیدی برای خود می‌دانند!!" 🔸 تعبیر ینی‌مساوات از اعتراض ایران به طرح‌های ضدایرانی در قفقاز با عنوان "حسادت ایران به هر آنچه موجب پیوند "توران" یا "جهان ترک" می‌شود"، ناشی از نوع نگاه و نگرش نژادپرستی است که مشاوران اسرائیلی و انگلیسی به مقامات و رسانه‌های باکو و ترکیه تزريق کرده‌اند! 🔸 زیرا، مخالفت ایران با هرگونه تغییرات ژئوپلتیک تأمین‌کننده مطامع آمریکا و صهیونیسم در چارچوب دوقطبی "ایران- توران: قابل تعریف نیست!! زیرا، در حالی‌که "توران" موجودیتی خیالی و توهمی است، دو قطبی و تقابل ایران با صهیونیسم جهانی واقعیت عینی دارد و آنچه به‌عنوان "توران" که وجود عینی و واقعی ندارد، مطرح می‌شود، مجموعه‌ای از نوکران و بازیگران وابسته به غرب و صهیونیسم است! 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 نقش خباثت‌آمیز دولت و پادشاهی در قطع مسیر ترانزیتی - تدارکاتی امپراطوری جبهه مقاومت را نباید نادیده گرفت 🔻 طبق نقشه‌های فوق، در نقشهٔ سمت چپ که نقشهٔ غرب آسیا است، خط تدارکاتی تهران - بغداد - القائم - البوکمال - دمشق - بیروت را با خط چین سیاه و سفید نشان داده‌ایم. در نقشهٔ سمت راست، خطوط بنفش، محل تقریبی تعدادی از پایگاه‌های و استقرار نیروهای ائتلاف تحت امر یانکی‌ها در سوریه، اردن و عراق است که پیرامون مسیر تهران - بیروت قرار دارد. فلش‌های قرمز، تأثیرات حضور نظامی مستقیم ترکیه و همچنین حضور منافقانه و مرموزانهٔ اردن در بحران را نشان می‌دهد. و بالاخره، فلش‌های آبی، مسیرهای محتمل حمله زمینی اسرائیل به و 🔹 نقش علنی و در و تشدید بحرانی که در سیزدهمین سال خود قرار دارد و دست‌کم باعث مرگ ۶۰۰ هزار نفر شد را به یاد بیاورید. نقش منافقانهٔ آن‌ها در بحث حمایت از (یکی از ۶ منطقهٔ شامات قدیم) و را نیز مرور کنید. 🔹 اردن و ترکیه، مأموریت مهمی را در پازل نظامی آمریکا - اسرائیل علیه بر عهده دارند. این نقش، هم در بحث فشار بر ، هم در بحران و هم در بحث ، تعریف گردیده. سوریه اما، به دلیل نزدیکی به فلسطین اشغالی، قلب تپندهٔ تدارکاتی خطوط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی (لبنان، کرانه باختری و غزه) است! 🔺 وقایع زیادی در حال رخ دادن است که ما، شاید فقط نوک کوه یخ را می‌بینیم! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تدریس زبان و ادبیات ترکی آذری در دانشگاه شهید مدنی تبریز 🔻 در راستای اجرای مستمر اصل ۱۵ قانون اساسی ایران، دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز می‌توانند طبق برنامه درسی خود در این دوره شرکت کنند. 🔻 لازم به ذکر است که تاکنون دانشجویان علاقه چندانی برای شرکت در این کلاس از خود نشان نداده‌اند و این نشان می‌دهد که برخلاف تبلیغات رسانه‌های پان‌ترکیستی، چنین مسائلی دغدغه آذری‌های امروزی ایران (اردبیل، تبریز، ارومیه و ...) نیست! 🔺 حضرات پان‌ترکیست! پس چی شد؟! شما که مدعی بودید، هرکس در ایران ترکی آذربایجانی صحبت کند، اعدامش می‌کنند!!! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 هم‌زمان با اظهاراتِ هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه (که گفته بود: تجارت با اسرائیل تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود و اسرائیل اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه نامحدود به غزه را ندهد، آغاز نمی‌شود)، کشتی تجاری İÇDAŞ (شرکت فولاد ترکیه‌ای) که از بندر ترکیه حرکت کرده و به اسرائیل فولاد صادر می‌کند، دیروز به بندر اسرائیل رسید! 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 بهانه جدید باکو برای تأکید بر "دالان تورانی ناتو": ↩️ چون هر از گاهی روابط با ایران وخیم می‌شود، باید از مسیر ارمنستان استفاده کنیم!!! 🔻 باکو که در ناسپاسی به یهود طعنه می‌زند، با به فراموشی سپردن سه دهه استفاده رایگان و امن و "بدون مانع" از جاده مرزی شمال‌غرب ايران به سمت نخجوان و ترکیه، ادعا کرد دولت جمهوری آذربایجان علت بی‌اعتمادی به ایران، ناگزیر است از مسیر ارمنستان به نخجوان دسترسی داشته باشد! 🔸 آیدین میرزازاده، نماینده حزب حاکم "یاپ" در مجلس جمهوری آذربایجان، ضمن مقصر دانستن ایران در تيراندازي ارامنه به نخجوان در پاسخ به تیراندازی نظامیان باکو به مواضع ارامنه، به ینی‌مساوات گفت: "ایران معتقد است که باید در توافق جمهوری آذربایجان با ارمنستان مشارکت کند و هر چند این خواسته‌اش را واضح نمی‌گوید اما سعی می‌کند با شیوه‌های مختلف این خواسته‌اش را منتقل کند. در عین حال ایران می‌خواهد این کریدور از خاک خودش عبور کند، زیرا این کریدور یک پروژه اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی است که سودهای کلانی به همراه خواهد داشت. نه‌تنها ارتباط این بخش از آذربایجان را به نخجوان وصل می‌کند، بلکه پروژه بزرگ سودآوری است که شرق و غرب را به هم متصل می‌کند و راه را کوتاه می‌کند. اما، قبل از هر چیز آذربایجان باید با ارمنستان پیمان صلح منعقد کند. ما نمی‌توانیم فقط با این کشور (ایران) ارتباط برقرار کنیم. زیرا، هر از گاهی از طرف ایران تحریکاتی صورت می‌گیرد و روابط برای مدت طولانی وخیم می‌شود. بنابراین، ما در تلاش برای عادی‌سازی روابط با ارمنستان هستیم، دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر، آذربایجان توافق‌نامه‌ای برای ساخت جاده ترانزیتی از خاک ایران امضاء کرده است. آذربایجان می‌تواند هم از کریدور زنگزور و هم از کریدور ایران حداکثر استفاده را ببرد. با این حال، نیروهایی هستند که به طرق مختلف سعی در تصاحب همه منافع دارند یا سعی می‌کنند خود را به‌عنوان یک قدرت سیاسی نشان دهند من فکر می‌کنم پایانی برای این وجود ندارد. جمهوری آذربایجان در قفقاز تعيين کننده است. آذربایجان تعیین می‌کند که کریدور از کجا عبور کند. این مسأله دیر یا زود حل خواهد شد.» 🔗 مرجع 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 دولت‌های به‌اصطلاح ترک بر سر الفبای مشترک به توافق رسیدند 🔻 حروف الفبای آن‌ها از ۳۴ حرف تشکیل شده است. 🔸 در حال حاضر جمهوری آذربایجان، ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان از الفبای لاتین استفاده می‌کنند. و شاید انتقال الفبا در قزاقستان در سال ۲۰۲۵ انجام شود. 🔺 گفتنی است که در تاریخ ۹ تا ۱۱ سپتامبر، سومین نشست کمیسیون مشترک الفبا در باکو برگزار شد. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 دیدار دوجانبه ولادیمیر پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان 🔻 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، در حاشیه چهارمین نشست مقام‌های عالی امنیتی بریکس، جداگانه دیدار و گفت‌وگو کردند. 🔹 در این دیدار که سرگئی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز حضور داشت، ولادیمیر پوتین و دکتر احمدیان درباره طیف متنوعی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 پیش‌بینی ژنرال ایرانی از زنگزور 🔺 اگر هشتاد سال پیش به نامه این نظامی و سیاستمدار ایرانی که از پاریس نوشت توجه می‌شد، امروز ایران در مساله زنگزور و اختلافات مرزی دست بالا را داشت! 🔸گاهی تاریخ تکرار می‌شود؛ امروز هم همانند آن دوران، وطن فروشان سنگ اجنبی به سینه می‌کوبند، اما خوشا که وطن دوستان، بیدار و هوشیارند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 هدف تحریم کنندگان واژه "دالان تورانی ناتو" چیست؟ 🔻 در پستی در اینستاگرام نوشت؛ افرادی که با تاختن بر واژه "دالان تورانی ناتو" و وارونه نمایی آن، عامدانه و مصرانه از واژه جعلی "کریدور یا راهگذر زنگزور" استفاده می‌کنند، خواسته یا ناخواسته دو هدف عمده و مطلوب جبهه ضدایرانی پان‌ترکیسم و باکو را تقویت می‌کنند: 🔹 اول، انحراف افکار عمومی‌ و مسئولان ایران از ماهیت قومی کریدور جعلی زنگزور که مبتنی بر فتنه قومی پان‌تورانیسم انگلیسی می‌باشد و همچنین نقش انگلیس و ناتو در طراحی آن. در واقع هدف‌شان، قومیت‌زدایی از ماهیت این کریدور و صرفاً ترانزیتی القا کردن آن برای شکستن مقاومت ایران اسلامی در مقابل این فتنه ژئوپلیتیکی و قومی است. اینکه واژه توران در شاهنامه و منابع تاریخی و باستانی به‌عنوان واژه ایرانی آمده است نفی کننده فتنه ۲۰۰ ساله "پان‌تورانیسم انگلیسی" نیست. روابط دو واژه توران و پان‌تورانیسم انگلیسی، دو سال پیش در مقاله "تورانیزه شدن پان‌آذریسم" برای علاقه‌مندان با استناد به همان منابع تاریخی تشریح شده است. 🔹 دوم، استفاده عامدانه از واژه جعلی کریدور زنگزور یعنی ترویج رویکرد باکو و مشخصاً شخص الهام علی‌اف در اطلاق زنگزور به سیونیک ارمنستان که در مسیر تقویت ادعای ارضی جمهوری آذربایجان بر جنوب ارمنستان می‌باشد. همان‌طور که برخی از کشورهای عربی با کاربرد و اطلاق واژه جعلی خلیج ع ر ب ی به خلیج فارس، مطامع ارضی و امنیتی و قومی دنبال می‌کنند، باکو نیز چنین هدفی دارد. طبیعی است که واژه زنگزور در طول تاریخ ایرانی قفقاز وجود داشته است، همان‌طور که واژه سیونیک و قبل از اطلاق واژه زنگزور، واژه سیسگان تاریخی و آران نیز وجود داشته است؛ اما در طول تاریخ واژه کریدور زنگزور نداشته‌ایم و این واژه جعلی است. اگر درفرض، قرار است کریدوری از استان سیونیک یا منطقه مگری عبور بکند به لحاظ قواعد حقوقی و بدیهیات روابط و اصول دیپلماتیک، نمی‌توان آن را کریدور زنگزور نامید، همان‌طور که ‌نمی‌توان آذربایجان عزیز ایران را با واژه جعلی آذربایجان ج ن و ب ی اطلاق کرد همان واژه‌ای که توسط ابداع کنندگان باکویی کریدور جعلی زنگزور اطلاق می‌شود. 🔸 اینکه استان سیونیک ارمنستان را سیونیک اطلاق کنیم نه زنگزور، یعنی احترام به حاکمیت ملی کشورها و مرزهای آنان که مورد تأکید منشور سازمان‌ملل است. اهمیت این تعهد حقوقی از آن جهت است که فردا کشوری دیگری استان یا استان‌های ما را با نام دل‌خواه و ادعایی خودش اطلاق نکند. برای مخالفان واژه دالان تورانی ناتو اگر پای‌بندی عملی به منافع ملی ایران یا حداقل اصول حقوق بین‌الملل مبنی بر احترام به مرزها و حاکمیت ملی کشورها دغدغه می‌باشد، آیا سؤال مطرح نیست که اگر واقعاً موضوع صرفاً ترانزیت است، چرا باکو حاضر نیست مثلاً از واژه مسیر سیونیک یا مگری استفاده کند؟ مشخص است که پشت این اطلاق، ادعای تاریخی و ارضی و قومی هست. 🔸 واژه‌ها بارهای حقوقی دارند و رسانه‌ها و دیپلمات‌ها به‌عنوان مروج الگوی ایرانی اسلامی، باید بیشتر از مردم عادی به آن‌ها حساس باشند. 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 تأکید آقای پاک‌آیین، سفیر پیشین ايران در باکو و تأکید الهام علی‌اف بر استفاده از نام زنگزور برای جنوب ارمنستان، واقعاً قابل‌تأمل است. 🔗 مرجع 🔹 تا زمانی که این شخص در مراکز مهم تصمیم‌ساز کشور حضور تعیین‌کننده دارد، نمی‌توان به اصلاح سیاست‌گذاری‌های قفقازی ایران امید چندانی داشت. ✍ رونوشت به مسئولین ذی‌ربط در سطح اول کشور 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۴۸ ↩️ شامل آیات ۹۰ تا ۱۰۴ سوره مبارکه 🔻 پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ»؛ براستی این قلبها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است. 📚 (ارشاد القلوب / ۷۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 - [۶۷ و ۶۸] 🔻 احمد لریکی (..... - ..... ق) آخوند احمد لریکی از واعظان و روحانیون مبلغ در شهرستان لريك از توابع لنکران بود و به خدمات دینی مشغول بوده است. 🔻 احمد لنکرانی (۱۳۱۵ - ۱۳۵۵ ق) آخوند شیخ احمد لنکرانی فرزند علی به سال ۱۳۱۵ ق (۱۸۹۸م) در روستای رُوُو از توابع لنکران دیده به جهان گشود. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات و بخشی از علوم دینی را از علما و روحانیون منطقه فرا گرفت، سپس عازم حوزه مقدس نجف اشرف شد و مدت مدیدی در آن حوزه مقدس اقامت گزید و از استادان عظیم‌الشأن آن دیار بهره برد. از میزان تحصیلات و استادان وی اطلاع دقیقی در دست نیست. تنها مطلبی که از مصاحبه با فرزند ایشان آقای شیر علی دانسته شد اقامت طولانی وی در نجف اشرف است. آخوند ملا احمد پس از بازگشت به زادگاهش به وعظ، ارشاد، تبلیغ و ترویج معارف و احکام دینی و تدریس علوم اسلامی همت گمارد. به دلیل فعالیت گسترده، در سال ۱۳۵۵ق (۱۹۳۷م) توسط مأموران حکومت کمونیستی دستگیر و به نقطه نامعلومی تبعید شد و پس از اندک مدتی توسط دژخیمان مذکور به قتل رسید و تنها خبر شهادتش به خانواده‌اش ابلاغ گردید. ایشان فرزندانی به نام‌های میرزا آقا، قلم میرزا، شیر علی، نجیبه، وجیهه و مستانه داشته است.[۱] 📚 پ.ن. ۱. مصاحبه با آقا شیر علی فرزند معظم له. 📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۸۷ و ۸۸. 👇 🆔 ☫ @sardabir313