eitaa logo
كلمه سواء|د.محمدصادق احمدی
50.4هزار دنبال‌کننده
742 عکس
390 ویدیو
1 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ ✍ د.محمدصادق احمدی ▪️عضو هیات علمی دانشگاه ▫️روابط بین‌الملل ▫️مطالعات منطقه ▫️جامعه‌شناسی دین 📌حمایت مالی از کانال 👇 6219861800001231 @msahmadi1
مشاهده در ایتا
دانلود
🇨🇳 چین: از کاهش وابستگی به نفت تا ضربه زیست‌محیطی به هند!چین در حال ساخت بزرگترین نیروگاه برق آبی جهان: نیروگاه ۶۰ گیگاواتی مدوگ، یک ابرپروژه ۱۶۸ میلیارد دلاری که باید ۳۰۰ تراوات ساعت معادل بیش از نیمی از مصرف برق سالانه آلمان، برق تولید کند. تنها تصاویر ماهواره‌ای توسط روزنامه هندلس‌بلات گردآوری شده است. ‌این پروژه با مقاومت چندین گروه، از جمله سازمان‌های محیط زیستی و گروه‌های حقوق بشری تبتی و به ویژه با مخالفت کشورهای پایین دست رود براهماپوترا ، هند و بنگلادش روبرو شده است. @sava110
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا مردم روز به روز فقیرتر میشوند؟ ۱. سیستم ذخیره کسری: بانکها فقط ۱۰٪ پول شما را نگه میدارند و بقیه را وام میدهند (خلق پول جدید). ۲. اثر کانتیلون: ثروتمندان این پول جدید را زودتر گرفته و دارایی میخرند. وقتی پول به ما میرسد، ‌ قدرت خریدمان را بلعیده است! امام خمینی: ‌آنهایى که دم از اقتصاد مى زنند و زیربناى همه چیز را اقتصاد مى دانند از باب اینکه انسان را نمى دانند یعنى چه، خیال مى کنند که انسان هم یک حیوانى است که همان خورد و خوراک است! منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقى دارد. این چلوکباب مى خورد؛ او کاه مى خورد؛ اما هر دو حیوانند. اینهایى که زیربناى همه چیز را اقتصاد مى دانند اینها انسان را حیوان مى دانند. حیوان هم همه چیزش فداى اقتصادش است. زیربناى همه چیزش [است ] الاغ هم زیربناى همه چیزش اقتصادش است. اینها انسان را نشناختند اصلًا که چه هست ... زیربنا توحید است.» (صحیفه امام خمینی ج۹ ص ۴۵۰) @sava110
🚨 فعلاً! جنگ بزرگ در راه است، خیلی بزرگ‌تر! 🚀 از فرسته‌های(پست) قبل بخوانید. با هشتگ مشخص شده است. ✍️ آخرین زنجیره از اقدامات ائتلاف آمریکایی که ذیل سناریوی جنگ غیراتمی جای می‌گیرد، شیوه تعامل با ایران🇮🇷 است. 🇨🇳 سان تزو می‌گوید: «در جایی به دشمن حمله کن که آماده نیست و ازجایی ظاهر شو که انتظارش راندارد.» 🇺🇸 آمریکا طی یکسال دوبار این کار را کرد! یعنی دقیقا در میانه مذاکره و ارسال پیام خیرخواهانه به ایران حمله کرد. پس چرا باید امروز خام ترامپ شد؟ 💡 یعنی باید حقیقتا این مصاحبه‌ها که در آن‌ها ترامپ از حق ایران برای مالکیت پول خود می‌گوید، یا از حق طبیعی ایران برای داشتن مقداری موشک می‌گوید؛ بپذیریم؟ 👈 به نظرم معقول‌تر این خواهد بود که نظر سان‌تزو را بپذیریم: «در جایی به دشمن حمله کن که آماده نیست و ازجایی ظاهر شو که انتظارش راندارد.» 📌 بازی آمریکا🇺🇸 با ایران🇮🇷 ۱. اخلال جدی در روند حکمرانی ایران بر تنگه هرمز و اجازه ندادن به تثبیت این روند. ۲. تجهیز دوباره و پرحجم تجزیه‌طلبان بلوچ و کرد. ۳. ترانزیت سلاح از شمال غربی و جنوب شرقی به داخل کشور. حجم «کشف» نشان از گستردگی توزیع دارد. فقط در یک فقره بیش از پنج هزار لباس رسمی سپاه و سلاح سازمانی در تهران کشف شد. در یک فقره دیگر از سی ماشین شوتی در بزرگراه قم به تهران از ۳۰ ماشین، دو ماشین طی درگیری مسلحانه متوقف شد! و... ۴. دلجویی از اردوغان صرفا برای رفع مانع است. ترامپ به تصریح اذعان کرد که چون اجلاس ناتو در ترکیه بوده و به احترام اردوغان شرکت کرده و امتیازات جدی به او داده است شامل فروش موتور f15 و f16 ... ۵. عصبانیت از سران رژیم بخاطر صبوری نکردن و همراهی نکردن در پرونده لبنان، که پس از شیرفهم شدن سران رژیم، طی توافقی ظاهری با سران دست‌نشانده لبنانی، رژیم صهیونی وارد بازی آمریکا شده و فعلاً پلن b را برای حزب‌الله فعال کرد تا به بازی بزرگ‌تر با ایران آسیب نرسد. ۶. علی‌رغم برنامه یکسال گذشته ابتدا نرخ بهره را ثابت نگاه داشت و صرفاً در رسانه اعلان کرد نرخ بالا خواهد رفت، تا برغم تورم، ارزش طلا را پایین نگاه دارد و به بازی چین ضربه وارد کند. از این طریق سعی در فاصله دادن منافع چین از ایران دارد. ۷. با زدن زیرساخت‌های انرژی روسیه، نقطه ضعف جنگ چهل روزه که منجر به تنفس نفتی روسیه شد را از بین برده است و این رویه را ادامه می‌دهد. همین امر سبب نزدیکی دوباره ناتو به او شده است. ۸. اعراب(بویژه امارات، کویت، بحرین) هم به جهت غافل‌گیری ایران و هم به جهت مصونیت در برابر حملات اولیه سکوت کرده یا مسیر دیپلماسی را پیش گرفته‌اند. ۹. علاوه بر آنچه مستقلاً راجع به انصارالله گفته شد، چند روزی است نیروهایی تحت حمایت سعودی هجوم به انصارالله را آغاز کرده‌اند. 💡بر اساس شواهد و قرائن موجود، آمریکا در حال پیش‌برد طرح نظامی است که با احتمال بالا غیراتمی است، دست‌کم تا امروز شواهد این شکل حمله را تایید می‌کند. 🚨 ایران مسیر ضربه زدن به آمریکا را آموخته و این عریانی پادشاه را همه در دنیا دیدند. از نظر آمریکا باید این بساط جمع بشود. در رابطه با منطق بازی آمریکا با ایران طی مدت آتش‌بس و همچنین طی دو جنگ اخیر در فایل صوتی توضیحاتی خواهم داد. در ادامه سناریوی اتمی را هم طرح خواهم کرد. ادامه دارد.... به کلمه سواء بپیوندید @sava110
تحولات اخیر تنگه هرمز بار دیگر نشان داد که ایران این گذرگاه را یک اهرم راهبردی می‌داند، نه صرفاً یک مسیر کشتیرانی. پیام تهران روشن است: هرمز فقط در چارچوب ترتیبات مورد نظر ایران قابل استفاده خواهد بود. اقدامات میدانی اخیر نیز نشان داد که ایران همچنان اشراف عملیاتی خود را بر تنگه حفظ کرده و از آن به‌عنوان ابزار فشار در معادلات منطقه‌ای بهره می‌برد. در مقابل، تحرکات محدود آمریکا بیش از آنکه موازنه را تغییر دهد، از تداوم ناتوانی واشنگتن در مهار این برتری حکایت دارد. در مجموع، هرمز همچنان یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار ایران در برابر آمریکا و متحدانش باقی مانده است. @sava110
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ اربکان از نفوذ یهود می‌گوید🇮🇱 «من می‌خواهم به حج بروم؛ برای رسیدن به این هدف چه باید بکنم؟ من از طریق خطوط هوایی ترکیه یا خطوط هوایی عربستان سعودی پرواز می‌کنم. برای اینکه خطوط هوایی ترکیه یا خطوط هوایی عربستان سعودی در فرودگاه‌های بین‌المللی فعالیت کنند، باید عضو یاتا باشند. یاتا سازمانی وابسته به خانواده راکفلر است. برای عضویت، فرد مجبور است 9٪ از قیمت بلیط را به راکفلرها بپردازد. این بدان معناست که من نمی‌توانم از اینجا بدون پرداخت 9٪ از هزینه بلیط به حج بروم. بسیار خب، من با هواپیما نمی‌روم؛ من با کشتی می‌روم! اما برای اینکه یک کشتی در آب‌های آزاد حرکت کند، باید از لویدز مجوز بگیرد. لویدز موسسه‌ای وابسته به خانواده روچیلد است و در آنجا نیز 9٪ هزینه پرداخت می‌شود. به وضعیت این دنیا نگاه کنید: من می‌خواهم به حج بروم، اما حتی نمی‌توانم خانه‌ام را بدون پرداخت 9٪ از هزینه‌های سفرم به یهودیان ترک کنم.» @sava110