eitaa logo
كلمه سواء|د.محمدصادق احمدی
49.2هزار دنبال‌کننده
747 عکس
393 ویدیو
1 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ ✍ د.محمدصادق احمدی ▪️عضو هیات علمی دانشگاه ▫️روابط بین‌الملل ▫️مطالعات منطقه ▫️جامعه‌شناسی دین 📌حمایت مالی از کانال 👇 6219861800001231 @msahmadi1
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 فعلاً! جنگ بزرگ در راه است، خیلی بزرگ‌تر! 🚀 از فرسته‌های(پست) قبل بخوانید. با هشتگ مشخص شده است. ✍️ چرا جنگ احتمالی غیراتمی است؟ اخیرا مطلبی از آقای ایزدی منتظر شد که برخی را نگران حمله اتمی کرد. گمانم لازم باشد در رابطه با حمله اتمی محدود یا تاکتیکی یا غیر آن چند نکته اینجا یادداشت کنم. 🚨 نشانه‌هایی که برای حمله اتمی توسط ترامپ یا پنتاگون علنی شده است: ۱. درز مصاحبه جاسوس خبرنگار با اندرو هاگ، مدیر تضمین هسته‌ای شیمیایی پنتاگون و توضیح نحوه عملکرد پروتکل بمب هسته‌ای در ایالات متحده. ۲. بازنشر مقاله‌ای در همین زمینه توسط ترامپ در تروث سوشال. ۳. مقایسه‌هایی که ترامپ خود را به سلف خود تشبیه کرده است: مونرو و ترومن که این دومی برای ایجاد ثبات جهانی از بمب هسته‌ای بهره برد. ۴. تهدید صریح در مصاحبه تلویزیونی توسط ترامپ. ۵. شرایط جامعه جهانی که در حال بازنگری در روابط و بازتعریف ائتلاف‌های جدید و عبور رسمی از جهان تک‌قطبی است و ترامپ گمان می‌کند که شاید با دکترین ترومن بتواند نظم سابق را بازیابد. ۶. پست ترامپ: بمب هسته‌ای با عبارت نوشته شده روی بمب "از توجه شما به این موضوع سپاسگزارم!" ۷. ترامپ در پستی دیگر، کلیپی از سریال The West Wing را در تروث سوشال به اشتراک گذاشت؛ این سکانس رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهد که برای آغاز جنگ استدلال می‌کند و اعلام می‌کند: اگر یک آمریکایی، هر آمریکایی کشته شود، آمریکا با پاسخ متناسب باز نمی‌گردد، بلکه با فاجعه‌ای کامل بازمی‌گردد! 📍عملیاتی شدن این تهدید ملاحظاتی را در اتاق جنگ آمریکا به همراه دارد از این قرار: ۱. برای وقوع این سناریو نیازی به آشوب داخلی یا زنجیره ترور نیست! تا اینجا مردم مبعوث شده با حفظ خیابان امکان ایجاد آشوب داخلی و حمله متعارف را از دشمن سلب کرده‌اند. ۲. دشمن نیز بدون برنامه عملیاتی حساب شده، تمامی اقدامات تا پیش از تهدید هسته‌ای را انجام داده است. حتی پیاده سازی نیرو و سرپل‌گیری را نیز در اصفهان تست کرد و موفق نشد. او با خطای محاسباتی برای خود برگ برنده‌ای جز هسته‌ای برای بازی باقی نگذاشته است. ۳. انجام عملیات هسته‌ای موفق باید دستکم ده تا بیست برابر بمباران ژاپن باشد تا آمریکا را به هدفش برساند. چرا؟ پراکندگی توان دفاعی، آفندی، زیرساختی و جمعیتی ایران و وسعت جغرافیایی امکان عملیات هسته‌ای موفق با حجم پایین را منتفی می‌کند. ۴. سیاست ابهام هسته‌ای و سرنوشت نامعلوم ۱۱۳ کیلوگرم پلوتونیوم مفقود شده در اوکراین+ امکان وجود چند بمب حاصل تعاملات ایران، پاکستان و کره= ممکن است منجر به محو رژیم و غیرقابل کنترل شدن هرگونه واکنش ایران باشد. ۵. نتیجه جنگ هسته‌ای ممکن است سقوط ایران نباشد، بلکه تولد قدرت جدیدی با هزینه بالا باشد. ۶. ایران محاسبات آمریکا و رژیم را اصلاح می‌کند و اکنون در همین مسیر قرار دارد با تهدید و اراده شلیک.(در فرسته بعدی اقدامات ایران را مفصل می‌نویسم) ۷. مشروعیت تغییر راهبرد هسته‌ای ایران 🇮🇷: ۷.۱ محسن رضایی: ممکن است از ان پی تی خارج شویم، راهی را که آمدید برگردید. اگر محاصره ادامه داشته باشد آن را می‌شکنیم. ۷.۲ هشدار آیت الله اعرافی راجع به تغییر فقه سیاسی دکترین هسته‌ای ۸. فقدان مشروعیت حمله اتمی آمریکا ۸.۱ جو کنت: ۱۸ سازمان اطلاعاتی آمریکا، همگی اتفاق نظر دارند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نبود. ۸.۲ ملونی: تا جایی که می‌دانم، تا کنون نه کشور به سلاح هسته‌ای دست یافته‌اند و فقط یکی از آن‌ها از آن استفاده کرده است. آن هم ایالات متحده آمریکا. ۸.۳ طبق نظرسنجی‌ها امروز بزرگترین تهدید جهانی از نگاه بیشتر کشورها آمریکاست. 💡 مهم‌ترین دلیل عدم روی آوردن آمریکا به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای «تبدیل مهم‌ترین نظم بخش دنیا به بزرگترین تهدید امنیت جهانی» است. ۹. طی چهار ماه گذشته جسد چهارده دانشمند هسته‌ای در آمریکا پیدا شده است. 🚨با توجه به برخی ملاحظاتی که ذکر شد، حرکت به سمت حمله اتمی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد: ۱. بیش از آمریکا، برای ایران دستاورد خواهد داشت. ۲. منجر به تخریب بالا از طرفین خواهد شد. ۳. منجر به تغییرات بنیادین در نظام بین‌الملل خواهد شد. ادامه دارد.... به کلمه سواء بپیوندید @sava110
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 جنگ ترکیبی و پروپاگاندای هسته‌ای واشینگتن 🔻 این پادکست به ابعاد «جنگ ترکیبی» آمریکا علیه ایران، از جمله عملیات‌های مخفی و تسلیح معترضان برای ایجاد آشوب‌های مسلحانه می‌پردازد. جفری ساکس تأکید می‌کند که تصویرسازی از ایران به عنوان یک موجودیت اهریمنی، صرفاً به دلیل خروج این کشور از زیر چتر امپراتوری آمریکا در سال ۱۹۷۹ است و ارتباطی به مسائل ادعایی ندارد. 🔻 وی ادعاهای مربوط به سلاح هسته‌ای ایران را «پروپاگاندای محض» می‌خواند، چرا که آژانس‌های اطلاعاتی خود آمریکا نیز مکرراً تایید کرده‌اند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. واقعیت این است که ایران سال‌ها خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه در ازای نظارت‌های بین‌المللی بوده، اما واشینگتن با مصادره ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، مانع از زندگی عادی اقتصادی این ملت شده است. @sava110
💡 در رابطه با تجهیزات نظامی ایرانی و آمریکایی چند نکته تعیین کننده در هر درگیری و جنگی را در نظر داشته باشید: ۱. اراده استفاده ۲. قابلیت بقا پس از ضربه اول ۳. دقت و حجم آتش ۴. توان فرماندهی و کنترل ۵. قدرت ترمیم و تداوم جنگ ۶. تنوع سلاح شامل ترکیب موشک، پهپاد و... ۷. تنوع شیوه، بعد و سطح جنگ شامل عملیات روانی، جنگ نامتقارن هوایی/خاکی/دریایی، عمق منطقه‌ای و تاب‌آوری. 📍شرایط طرفین را نسبت به هر متغیری توضیح خواهم داد. @sava110
796.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهدید رسانه اماراتی 🎞️ چه کسی را تهدید کرده نمی‌دانم! شاید ابوظبی برای دبی رجز می‌خواند یا برای بحرین. @sava110
🚨 فعلاً! جنگ بزرگ در راه است، خیلی بزرگ‌تر! 🚀 از فرسته‌های(پست) قبل بخوانید. با هشتگ مشخص شده است. ✍️ ایران خود را بر سناریوهای مختلف آماده کرده است، حتی جنگی با بلوک‌بندی‌های جهانی! 🇮🇷 ایران برای مرحله فعلی به انجام این برنامه‌ها پرداخته است: ۱. تلاش در جهت تنوع بخشی به چرخه تامین و تنظیم‌بازار ۲. ترمیم پروتکل‌های حفاظت شخصیت‌ها ۳. توسعه، احیاء و بازیابی شبکه موشکی. ۴. توسعه توان نظامی در سایر عرصه‌های هوایی، ضد زره، زمینی و دریایی. ۵. تبدیل بخشی از ائتلاف فعال دشمن به «بی‌طرف» با تهدید اعراب دخیل در جنگ و شکاف در ائتلاف عربی. ۶. تبدیل بخشی از ائتلاف فعال دشمن به همسو مانند ترکیه در قضیه کردی. ۷. چمن زنی و چیدن سرپنجه‌های عملیاتی ائتلاف آمریکایی اعم از کردی، بلوچی، مزدوران عربی، سرمنشأ عملیاتی درون رژیم و... ۸. فرسوده‌سازی توان رزم رژیم و آمریکا ۹. تهدید شبکه تامین اعم از انرژی، مواد اولیه کشاورزی و... ۱۰. تحمیل تورم از طریق اخلال در شبکه «یوترن دلار». ۱۱. انسدادتنگه‌ها و شبکه‌های کابلی. ۱۲. تقویت ارزهای جایگزین مانند یوان. 💡 هدف ایران آماده نگاه داشتن چند سطح از تهدید و حفظ آمادگی برای امکان رویارویی در همه سطوح است. 🚨 دشمن از امکان فعال شدن 📌 سلاح هسته‌ای،❓ 📌 وحدت ساحات✅ 📌 ائتلاف شرقی ایران چین روس،❓ 📌سلاح جغرافیایی تنگه هرمز و باب‌المندب،✅ 📌شبکه کابلی✅ 📌 سلاح‌های نسل جدید و مخرب✅ و... در هراس است. 🚨گوش به روایات رسانه بیرونی و داخلی خائن/نادان نسپارید. به کلمه سواء بپیوندید @sava110