eitaa logo
صواب
241 دنبال‌کننده
112 عکس
58 ویدیو
3 فایل
هرچه خداوند اندیشیده است همه عین صواب است✨ در مسیر صواب که باشیم؛ در هرجایگاهی سربازِ #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهیم بود و إلّا سرباریم.--🇮🇷💚---- با افتخار پاسخگوی شما هستیم. @amodeh
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالعه ی نکات مهم فصل دهم و یازدهم کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۱. مبارزه‌ی فرهنگی فقط نشستن و از احکام اسلام چیزهایی را بیان کردن بدون یک جهت‌گیری، بدون یک سَمت‌گیریِ انقلابی و مبارزی نیست، این مبارزه نیست. بلکه مبارزه‌ی فرهنگی این است که سعی کنند ذهنیت مردم را و فرهنگ حاکم بر ذهن مردم را عوض کنند، تا راه را برای حکومت الهی هموار کنند و راه را بر حکومت طاغوتی و شیطانی ببندد و امام باقر این کار را شروع کرد. ص۲۷۷ ۲. تشیّع یعنی پیروی از مکتب اهل‌بیت برای ایجاد حاکمیت حقیقی اسلام، برای اعلای حقیقی کلمه‌ی قرآن و برای روشن کردن و پیاده کردن معارف قرآنی در میان مردم. هر کسی که امام باقر با او ارتباط پیدا می‌کرد و مطالب را به او می‌گفت ذهنیت او تغییر پیدا می‌کرد و عوض می‌شد. این کار اول امام باقر بود. ص۲۷۸ ۳. در نوزده سال دوران رهبری امام باقر علیه‌السلام هم آموزندگی ایدئولوژی هست، هم سازندگی فرد، هم تاکتیک مبارزه هست، هم سازماندهی به جمع و ایجاد تشکّل، هم حفظ و تداوم جهت‌گیری سیاسی هست، هم تقیّه و برافروزندگیِ امید هر چه بیشتر و راسخ‌تر. ص۲۹۳ ۴. امام صادق مرد تشکیلات بود. او یک تشکیلات عظیمی از مومنان به خود و از طرفداران حکومت علوی در سراسر عالَم اسلامی به‌وجود آورده بود. تشکیلات یعنی اینکه نمایندگان و وکلای ایشان در همه شهرها باشند و پیروان ایشان به آن‌ها مراجعه کنند و تکلیف دینی و سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند. تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب الاجرا است. آن کسی که برای ما واجب‌الاطاعه و ولی‌امر است، فتوای مذهبی و اسلامی‌اش در باب زکات و نماز با فتوا و فرمان سیاسی‌اش در زمینه جهاد، روابط سیاسی، روابط داخل کشور و همه مسائل یکسان است. ص۲۹۳ ۵. بنی‌عباس آن جریان انحرافی بود که آن انقلابی را که امام صادق داشت به‌وجود می‌آورد، منحرف کردند و این خطر همیشه انقلاب‌هاست. آن خط درست انقلاب که منطبق با ضوابط اصلی انقلاب است جای خود را می‌دهد به یک خط منحرف باطل با شعارهای حق؛ این است که انسان حواسش بایستی جمع باشد. مردم آن زمان حواسشان جمع نبود و تا سال‌ها بعد از حکومت بنی‌عباس خیال می‌کردند حکومت آل‌علی همین است و خبر نداشتند که این‌ها غاصبند. ص۲۹۶ ۶. نمودارهای مهم و برجسته‌ در زندگی امام صادق [عبارتند از] ۱. تبیین و تبلیغ مسئله امامت ۲. تبلیغ و بیان احکام به شیوه فقه شیعی و تفسیر قرآن به روال بینش شیعی ۳. وجود تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک سیاسی. امام صادق در هنگام تبلیغ و اشاعه مسئله امامت خود را در مرحله‌ای از مبارزه می‌دیده‌ است که می‌بایست به طور مستقیم و صریح، حکام زمان را نفی کند و خویشتن را به عنوان صاحب حق واقعیِ ولایت و امامت به مردم معرفی نماید؛ و قاعدتاً این عمل فقط هنگامی صورت می‌گیرد که آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و زمینه‌های ایدئولوژیک در جمع قابل توجهی ایجاد گردیده است. ص۲۹۸ ۷. در تقیه حتی همان وقتِ ائمه مسئله ترس نبود. «التَّقِیَّةُ تُرْسُ الْمُؤْمِنِ» تقیه سپر مومن است. سپر را در میدان جنگ مورد استفاده قرار می‌دهند. معنایش این است که ضربه شمشیر را بر پیکر نحس دشمن طوری وارد کن که او نه شمشیر را و نه دستی که شمشیر را گرفته و نه فرود آمدن آن را ببیند و بفهمد بلکه دردش را احساس کند. ص۳۰۳ ۸. فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق فقط یک اختلاف عقیده دینی ساده نبود؛ بلکه در عین حال دو مضمون متعرضانه را نیز با خود حمل می‌کرد. نخست: اثبات بی‌نصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و در واقع عدم صلاحیت برای تصدی مقام خلافت و دیگر مشخص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که ناشی از ملاحظه‌کاری در برابر خواست قدرت‌های حاکم است. ص۳۰۶ ۹. در مذاکرات و آموزش‌های امام صادق به یاران و نزدیکانش، بهره‌گیری از عامل «بی‌نصیبیِ خلفا از دانش» به عنوان دلیلی بر اینکه از نظر اسلام، آنان حق حکومت کردن ندارند، به وضوح مشاهده می‌شود؛ یعنی اینکه امام همان مضمون متعرضانه‌ای را که درس فقه و قرآن او دارا بوده، صریحاً در میان می‌گذارده است. مفهوم رهبری سیاسی در جامعه انقلابی اسلام، همان رهبری انقلابی است و لزوما با رهبری فکری و ایدئولوژیک همراه است. ص۳۰۷ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
مطالعه ی نکات مهم فصل دوازدهم و سیزدهم کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۱. صدها حادثه توجه‌برانگیز و پر معنی و در عین حال ظاهراً بی‌ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی‌بن جعفر هنگامی معنا می‌شود و ربط می‌یابد که رشته مستمر جهاد و مبارزه ۲۵۰ ساله ائمه را از آغاز امامت تا لحظه شهادت آن بزرگوار مشاهده کنیم. ص۳۱۶ ۲. هدف از خط جهاد و مبارزه ائمه در تمام دوران ۲۵۰ ساله که در شکل‌های گوناگون استمرار داشته است اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن ثانیاً، تبیین مسئله امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه اسلامی و ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق هدف پیامبر اسلام و همه پیامبران است. ص۳۱۶ ۳. هدف پیامبر معظم اسلام و همه پیامبران، اقامه قسط و عدل و زدودن اندادالله «شریکان و همتایان خداوند»از صحنه حکومت و سپردن زمام اداره زندگی به خلفاءالله و بندگان صالح خداوند است. ص۳۱۷ ۴. ما خیال می‌کنیم موسی‌بن‌جعفر یک آقای مظلوم، بی سر‌و‌صدای سربه‌زیری در مدینه بودند و مامورین او را زندانی و بعد هم مسموم کردند، همین و بس. قضیه این نبود، یک آدمی که فقط مسئله و معارف اسلامی بیان می‌کند و هیچ کاری به کار حکومت ندارد و مبارزه سیاسی نمی‌کند، زیر چنین فشارهایی قرار نمی‌گیرد، قضیه یک مبارزه طولانی، تشکیلاتی و با داشتن افراد زیاد بود. ص۳۲۲-۳۲۳ ۵. خطر موسی‌بن جعفر برای دستگاه خلافت خطر یک رهبر بزرگِ دارای شخصیت دارای دانشِ‌ وسیع، مبارز، مجاهد، متصل و متوکل به خدا، دارای دوستانی در سراسر جهان اسلام و دارای نقشه‌ای برای اینکه حکومت و نظام اسلامی را پیاده بکند، هست لذا هارون تصمیم گرفت که این خطر را از پیش پای خودش بردارد. شخصیت موسی‌بن‌جعفر در داخل زندان هم همان شخصیتِ مشعلِ روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن می‌کند. ببینید حق این است، حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ‌ وقت متوقف نمی‌ماند حتی در سخت‌ترین شرایط. ص۳۲۷-۳۲۸ ۶. بزرگترین هنر امام رضا علیه‌السلام بعد از شهادت موسی‌بن جعفر علیه‌السلام که در قلمرو وسیع سلطنت عباسی، اختناقی کامل حکم‌فرما بود، آن بود که با شیوه تقیه‌آمیز شگفت‌آوری در دوران قدرت مقتدرترین خلفای بنی‌عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد و توانست درخت تشیع را از گزند توفانِ حادثه به‌سلامت بدارد و از پراکندگی و دل سردی یارانِ پدر بزرگوارش مانع شود. ص۳۳۵ ۷. هنگامی که مأمون در سال صد‌ونودوهشت از جنگِ قدرت با امین فراغت یافت و خلافت بی‌منازع را به چنگ آورد، یکی از اولین تدابیر او حل مشکل علویان و مبارزات تشیع بود. مأمون می دید که سَطوَت و حشمت هارونی حتی با به بند کشیدن طولانی و بالاخره مسموم کردن امام هفتم در زندان هم نتوانست از شورش‌ها و مبارزات سیاسی، نظامی، تبلیغاتی و فکری شیعیان مانع شود. ص۳۳۶ ۸. در حادثه ولیعهدی، امام هشتم علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن می‌توانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. مأمون با تدبیری قوی و فهم و درایتی بی‌سابقه قدم در میدانی نهاد که اگر پیروز می‌شد و اگر می‌توانست آنچنان که برنامه ریزی کرده بود کار را به انجام برساند، یقیناً به هدفی دست می‌یافت که از سال چهل هجری یعنی از شهادت علی‌بن‌ابی‌طالب هیچ‌یک از خلفای اموی و عباسی با وجود تلاش خود نتوانسته بودند به آن دست یابند، یعنی می‌توانست درخت تشیع را ریشه کن کند. ص۳۳۷ ۹. امام هشتم با تدبیری الهی بر مأمون فائق آمد و او را در میدان نبرد سیاسی‌ای که خود به‌ وجود آورده بود، به طور کامل شکست داد. و نه فقط تشیع، ضعیف و ریشه کن نشد بلکه حتی سال ولایتعهدی آن حضرت، یکی از پربرکت‌ترین سال‌های تاریخ تشیع شد و نَفَس تازه‌ای در مبارزات علویان دمیده شد. ص۳۳۷ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
مطالعه ی نکات مهم فصل چهاردهم کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۱. امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه، مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به جهاد و کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلامی منصوب شد و در سال‌های کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به‌طوری که در سن بیست‌و‌پنج سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیرقابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند. ص۳۵۳ ۲. امام جواد علیه‌السلام گوشه مهمی از جهاد همه جانبه اسلام را در عملِ خود پیاده کرد و درس بزرگی به ما آموخت. آن درس این است که در هنگامی که در مقابل قدرت‌های منافق و ریاکار قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرت‌ها برانگیزیم. ص۳۵۳ ۳. در دوران ما و در همه دوران های تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله رویایی با مردم عاجز شدند، دست به حیله ریاکاری و نفاق بزنند. امام علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا علیه‌ السلام و امام جواد علیه‌ السلام همت بر این گماشتند که ماسک تزویر و ریا را از چهره مامون کنار بزنند و موفق شدند. ص۳۵۴ ۴. بحث آزاد میراث اسلامی ماست، بحث آزاد در زمان ائمه هدی رایج بوده است و در زمان امام جواد به وسیله آن امام بزرگوار با آن شکلِ نظیف انجام گرفته است. در محضر مأمون عباسی، با علما و داعیه داران و مدعیان و موجهان، درباره دقیق ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را ثابت کرد. ص۳۵۴ ۵. یک روز مجاهدت ائمه علیهم‌السلام به قدرِ سال‌ها اثر می‌گذاشت. یک روز از زندگی مبارک این‌ها مثل جماعتی که سال‌ها کار کنند، در جامعه اثر می‌گذاشت. این بزرگواران دین را با مجاهدت حفظ کردند، و الا دینی که راسش متوکل و معتزّ و امثالهم و علمایش اشخاصی مثل یحیی‌بن اکثم باشد، اصلاً نباید باقی بماند. ص۳۵۶ ۶. باید به این نکته در زندگی ائمه توجه داشته باشید که این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند، مبارزه‌ای که روحش سیاسی بود. زیرا کسی هم که در مَسند حکومت نشسته بود، مدعیِ دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه می‌کرد. چیزی که موجب می‌شد این مبارزه و معارضه با اهل‌بیت وجود داشته باشد، این بود که اهل‌بیت خودشان را امام می‌دانستند. ص۳۵۹ ۷. در هیچ زمانی ارتباط شیعه و گسترش تشکیلاتیِ شیعه در سرتاسر دنیای اسلام، مثل زمان حضرت جواد و حضرت هادی و حضرت عسکری نبوده‌ است. وجود وکلا و نوّاب، نشان دهنده این معناست. ص۳۶۴ ۸. ائمه ما در طول این ۲۵۰ سال امامت- از روز رحلت نبی مکرم اسلام تا روز وفات حضرت عسکری، ۲۵۰ سال است- خیلی زجر کشیدند، کشته شدند، مظلوم واقع شدند و جا هم دارد برایشان گریه کنیم؛ مظلومیتشان دل‌ها و عواطف را به خود متوجه کرده است؛ اما این مظلوم‌ها غلبه کردند؛ هم مقطعی غلبه کردند، هم در مجموع و در طول زمان. ص۳۶۴ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
مطالعه ی نکات مهم فصل پانزدهم کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۱.اصل مهدويت مورد اتفاق همه‌ مسلمان‌ هاست. اديان ديگر هم در اعتقادات خودشان، انتظار منجى را در نهايت زمانه دارند؛ آن‌ها هم در يك بخش از قضيه، مطلب را درست فهميده‌اند؛ اما در بخش اصلى قضيه كه معرفت به شخص منجى است، دچار نقص معرفتند. شيعه با خبر مسلّم و قطعى خود، منجى را با نام، با نشان، با خصوصيات، با تاريخ تولد، مى شناسد. ص۳۶۷ ۲.حقيقت اين است كه شيعيان وقتى منتظر مهدى موعودند، منتظر آن دست نجات‌بخش هستند و در عالم ذهنيات غوطه نمى‌خورند؛ يك واقعيتى را جستجو می‌كنند كه اين واقعيت وجود دارد.يك انسان واقعى،مشخص، با نام معين،با پدر و مادر مشخص و در ميان مردم است و با آنها زندگى مى‌كند. اين، خصوصيتِ عقيده‌ى ما شيعيان است. ص۳۶۷ ۳.وجود مقدس حضرت بقية‌اللّه "أرواحنا فداه" استمرار حركت نبوت‌ها و دعوت‌هاى الهى است از اول تاريخ تا امروز؛ اين، بدين معناست كه آن حركت عظيم نبوت‌ها، آن دعوت الهى به‌وسيله‌ پيامبران،در هيچ نقطه‌اى متوقف نشده است. ص۳۶۸ ۴.وجود مقدس بقية الله الاعظم "أرواحنا فداه" ادامه‌ سلسله‌ داعيان الهى است.شما امروز همان دعوت ابراهيم،همان دعوت موسى،همان دعوت عيسى،همان دعوت همه‌ پيغمبران ومصلحان الهى و دعوت پيامبر خاتم را در وجود حضرت بقية الله مجسم مى‌بينيد.اين بزرگوار، وارث همه‌ آنهاست و دعوت و پرچم همه‌ آنها را در دست دارد و دنيا را به همان معارفى كه انبيا در طول زمان آورده‌اند و به بشر عرضه كرده‌اند،فرا مى‌خواند. اين، نكته‌ مهمى است. ص۳۶۹ ۵.انتظار فرج يعنى اينكه بشريت اگر مى‌‌بيند كه طواغيت عالم چپاولگرى مى‌كنند و افسار گسيخته به حق انسان‌ها تعدّى مى‌كنند، نبايد خيال كند كه سرنوشت دنيا همين است؛ و بايستى به همين وضعيت تن داد؛ نه، بداند كه اين وضعيت يك وضعيت گذراست و آن چيزى كه متعلق به اين عالم و طبيعت اين عالم است،عبارت است از استقرار حكومت عدل؛ و او خواهد آمد.مسلمان با درسِ انتظارِ فرج مى‌آموزد و تعليم می‌گيرد كه هيچ بن‌بستى در زندگى بشر وجود ندارد كه نشود آن را باز كرد و لازم باشد كه انسان نااميد دست روى دست بگذارد و بنشيند و بگويد ديگر كارى نمى‌شود كرد؛ نه، وقتى در نهايتِ زندگىِ انسان،در مقابله‌ با اينهمه حركت ظالمانه و ستمگرانه،خورشيدِ فرج ظهور خواهد كرد،پس در بن‌بست‌هاى جارى زندگى هم همين فرج متوقّع و مورد انتظار است. ص۳۷۰ ۶.انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛معلوم می‌شود انتظار،یک عمل است، بی‌ عملی نیست.نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار،یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است،یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه زمینه‌ها؛ یعنی هیچ وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند.اجازه ندهيد يأس بر دل شما حاكم بشود،انتظار فرج داشته باشيد و بدانيد كه اين فرج،محقّق خواهد شد؛ مشروط بر اينكه شما انتظارتان،انتظار واقعى باشد،عمل باشد،تلاش باشد،انگيزه باشد، حركت باشد.ص۳۷۱ ۷.جامعه مهدوی همان جامعه‌ای است که همه پیامبران برای تأمین آن در عالم ظهور کردند.امام زمان جامعه‌اش را بر چند پایه بنا می‌کند؛ اولاً بر نابود کردن و قلع و قمع کردن ریشه‌های ظلم و طغیان.ثانیاً بالا رفتن سطح اندیشه انسان‌ها.ثالثاً در آن روز همه نیروهای طبیعت و همه نیروهای انسان استخراج می‌شود، چیزی در بطن زمین باقی نمی‌ماند که بشر از آن استفاده نکند.رابعاً اینکه محور در دوران امام زمان، فضیلت و اخلاق است. ص۳۷۲ ۸.نزدیک شدن ما به امام زمان نه نزدیک شدن در مکان هست و نه نزدیک شدن به زمان.نزدیک شدن ما به امام زمان یک نزدیک شدن معنوی است.اگر بتوانید در درون خود جامعه‌تان تقوا، فضیلت و اخلاق و دین‌داری و زهد و نزدیکی معنوی به خدا را در خود و دیگران تامین کنید پایه و قاعده ظهور ولی عصر را مستحکم کردید و هرچه بتوانید از لحاظ کمیت و مقدار تعداد مسلمانان مومن و مخلص را افزایش بدهید،به امام زمان و زمان ظهور نزدیکتر [خواهید شد].ص۳۸۰ ۹.ما امروز در انقلاب حرکت‌ها و روش‌هایی داریم، این روش‌ها باید به کدام سمت حرکت کند؟ باید علیه ظلم حرکت قاطع بکنیم،هر گونه ظلمی و از هر کسی.ما باید جهت خودمان را جهت اقامه حدود اسلامی قرار بدهیم.در جامعه خودمان هیچ مجالی به گسترش اندیشه غیر اسلامی و ضد اسلامی ندهیم.نمی‌گویم با زور و قهر و غلبه که می‌دانیم با اندیشه و فکر؛ جز از راه اندیشه و فکر نمی‌شود مبارزه کرد.باید تمام قوانین ما و مقررات مملکتی و ادارات دولتی از لحاظ ظاهر و محتوا روز به روز به اسلامی شدن نزدیکتر بشود.این جهتی است که انتظار ولیعصر به ما و حرکت ما می‌دهد.ص۳۸۱ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
بسم الله الرحمن الرحیم سوال مهم چگونه مطالعه 👈 نکات مهم فصل های کتاب انسان ۲۵۰ساله به ما کمک خواهد کرد سربازِ بشویم؟ به نظر شما در هر دوره‌ای چه چیز باعث شد آن دوره به هدف اصلیش که تشکیل حکومت جهانی اسلامی بود، نرسد؟ لطفاً به این دو سوال با توجه به اطلاعات زرد غیر تخصصی که متاسفانه توی ذهن همه ماست جواب ندهیم. وقت بگذاریم حداقل👈 نکات مهم کتاب انسان ۲۵۰ را مطالعه کنیم و دلایل را از همان نکات بیاوریم. در مسیر صواب بودن یعنی دنبال راحت طلبی نبودن و اینکه هر کاری را از مسیر صحیح و صواب انجام دهیم نه از مسیر راحت. منتظر جوابهای صحیح و صواب شما هستم. @amodeh انگشت مبارک خود را روی 👈 نکات مهم بگذارید تا به مطالب دسترسی پیدا کنید. ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
37.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطالعه ی نکات مهم فصل اول کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۱. زندگی ائمه را که ۲۵۰ سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیاوریم، یک انسان ۲۵۰ساله؛ "کُلُّهم نورُ واحد". تمام کارهای ائمه در طول این ۲۵۰ سال کار یک انسان با یک هدف، با یک نیت و با تاکتیک های مختلف است. ص ۱۹ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
هدایت شده از • اَلْحُبْ •
. [ۈاعلَموا أَنَّ اللّھ یُحۈلُ بَینَ المَࢪءِ ۈ قلبِہِ] . :":ۈ بدانید ګھ خدا میان آدمۍ ۈ قلبش حائل مۍشود(:" .🧡
26.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطالعه ی نکات مهم فصل اول کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۲. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسدِ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند. مسئله، مسئله جهانی بود. ص۳۵🌿 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
موسی‌(علیه‌السلام)‌عرض‌کرد: پروردگارا ! گاهی‌در‌حالی‌هستم‌که‌شأن‌تورا‌ بالاترازآن‌میدانم‌که‌یادت‌کنم... خداوند‌فرمود‌:ای‌موسی مرا‌در‌هر‌حالی‌یاد‌کن🕊🌿 ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
28.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدن این کلیپ جبهه مقابل اهل بیت علیهم السلام را معرفی می‌کند و به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. امام سجاد(ع) می‌فرمودند: دوره‌ای بود که در مکه و مدینه مجموعا ۲۰ نفر را نمی‌یافتیم که ما را دوست بدارند. سال ۱۳ هجری فلسطین فتح می‌شود. معاویه هنگامیکه آن منطقه را فتح می‌کند ۴۰۰۰ کنیز می‌گیرد. خانم‌هایی که نژاد آن منطقه را دارند و اهل فلسطین هستند. این ۴۰۰۰ نفر وارد مدینه می‌شوند و خلق و خوی اجتماعی را عوض می‌کنند. این تغییر خوی حتی با حضور اهل بیت(ع) در آنجا اتفاق می‌افتد. لهو و لعب با مشغولیتی که برای افراد می‌آورد، آنها را از درک واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی باز ‌می‌دارد. این تغییر به مرور باعث می‌شود که صدایی از مدینه در نیاید. صدای آزادی‌خواهی و آرمانخواهی شنیده نمی‌شود. ثروتی که منطق ندارد در افرادی که سبک زندگی اشرافی پیدا کردند، فساد می‌آورد. از این نوع پول بسیار تزریق شد به مدینه. همین فساد، اشرافی‌گری را به دنبال آورد.‌ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
صواب
بسم الله الرحمن الرحیم سوال مهم چگونه مطالعه 👈 نکات مهم فصل های کتاب انسان ۲۵۰ساله به ما کمک خواهد ک
یکی از همراهان وقت گذاشتند، 👈 نکات مهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله را مطالعه کردند و پاسخ دادند که چگونه مطالعه نکات مهم به ما کمک خواهد کرد سربازِ بشویم. 👇👇👇 ائمه همگی مانند یک انسان بزرگوار با یک هدف و یک نیت ولی با راهکارهای مختلف با عزم و تصمیم قوی و قاطع در این ۲۵۰ سال به بهترین وجه وظیفه خود را انجام دادند. حالا نوبت ماست که برای ظهور منجی عالم خودی نشان بدهیم و این را مرحله به مرحله از ( فصل اول : اولا نباید با یکدیگر اختلاف پیدا کنیم ثانیاً نباید سست شویم ثالثا نباید از فرمان پیغمبر و خداوند و ائمه سرپیچی کنیم باید مراقب دشمن های سازمان یافته و منتظر حمله باشیم و از تمایلات نفسانی و خود خواهی و غیره دست بکشیم و جهاد با نفس کنیم. فصل دوم : باید فردی را امام خود قرار بدهیم که در آن واحد هم آموزگار دین و اخلاق است و هم فرمانروای زندگی و تلاش مردم. فصل سوم : باید مثل امیرالمومنین خود را مطرح قرار ندهیم بلکه برایمان مهم هدف و وظیفه و دین باشد. فصل چهارم : ما باید با عمل نه با محبت خالی، نورانی شویم و باید یاد بگیریم از فاطمه زهرا سلام الله علیها که در مقام یک زن چطور باید پای آرمان و امام خویش بایستیم. فصل پنجم : باید آینده نگر باشیم و مانند امام حسن علیه السلام برای دین از آبروی خود بگذریم تا پایه دین بماند و خداوند راضی باشد. از فصل ششم : باید مثل امام حسین علیه السلام هدف را دین و پابرجا ماندنش قرار دهیم و در راه این کار از جان خود هم بگذریم و بدانیم امام برای این قیام کردند که دین اصلاح شود و هدف و نتیجه را شهادت و حکومت یا برعکس قرار ندهیم. فصل هفتم : باید مانند حضرت زینب سلام الله علیها موقعیت را بشناسیم و در هر زمان بهترین تصمیم را بگیریم. فصل هشتم و نهم : ما باید مانند امام سجاد علیه السلام بدانیم که اگر جامعه دچار ضعف دینی و اعتقادی شد دوباره به آن جامعه تفکر اصیل اسلامی را بشناسانیم ؛ بدانیم و یاد بدهیم که فرقی بین مسئله امامت و ولایت نیست و باید حاکم جامعه کسی باشد که ما هم دین را از او یاد بگیریم و هم اداره دنیایمان به دست تو باشد ضمن همه این کارها برای ایجاد جامعه اسلامی باید زمینه فکری مردم را هم نسبت به آن تغییر داد. فصل دهم و یازدهم : مبارزه فرهنگی را درست بشناسیم یعنی سعی کنیم ذهنیت مردم را و فرهنگ حاکم بر ذهن مردم را عوض کنیم تا راه را برای حکومت الهی هموار و راه را برای حکومت طاغوتی و شیطانی ببندیم. فصل دوازدهم و سیزدهم : هدف ائمه در تمام این ۲۵۰ سال اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قران ثانیاً تبیین مسئله امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه اسلامی و ثالثاً تلاش و کوشش برای تحقق آن جامعه و تحقق هدف پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله. فصل چهاردهم : امام جواد به ما آموختند که زمانی که در مقابل قدرت های منافق و یا کارانه قرار می گیریم باید همت کنیم تا مردم را هوشیارانه برای مقابله با این قدرت‌ها برانگیز ایم و دست از این جهاد بر نداریم و دائم به فکر گسترش دین باشیم. ) یاد میگیریم. ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مطالعه ی نکات مهم فصل اول کتاب انسان ۲۵۰ساله، به ما کمک خواهد کرد چگونه سربازِ بشویم. ۵. خدای بزرگوار میفرماید ما وعده خودمان را عمل کردیم، گفته بودیم که شما بر دشمن پیروز خواهید شد و شدید. اما بعد از آنی که این سه صفت در شما پیدا شد: اولاً با همدیگر اختلاف کردید، ثانیاً سست شدید، ثالثاً از فرمان پیغمبر و رهبر و آن کسانی که مسئول اداره ی امور شما بودند اجتناب ورزیدید، دشمن این مجال را پیدا کرد که به شما ضربه بزند. ص۴۸ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 👌 صواب؛ نگاه واقع بینانه به دنیای پیرامون سربازِ در مسیر صواب گام برمی دارد. @savab_313