eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آمریکا از فیلم های هالیوودی تا واقعیت ▪️تاثیر فیلم های آمریکایی بر روی جوانان آلمانی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘یووال نوح هراری: ما در تله ایران افتادیم! ▪️یووال نوح هراری نظریه پرداز معروف رژیم اسرائیل در یادداشتی نوشت: ▪️مراقب باشید! مرد متفکر ۸۵ ساله ایرانی هرگز تن به شکست نمی دهد، ما در یک حلقه آتش و تله ایرانی ها گرفتار شدیم. ▪️[آیت الله]خامنه‌ای دستور اعزام مستشاران نظامی کشور خودش را به لبنان نداد، عراقی ها، افغان ها، تاجیک ها، آذری ها و پاکستانی ها به کمک لبنان نرفتند! اما دارند ده ها هزار نیرو به سوریه با کمک نیروهای ویژه روسیه اعزام می کنند؟ نه! این تله است! ▪️ما در تله ایران افتادیم؛ من دو پیام به بنیامین نوشتم و گفتم آتش بس نکنید، حالا دارم خواهش می کنم جلوی دخالت مستقیم ترک ها به سوریه بگیرید. ▪️اگر ترک ها وارد عمل شوند، ایران با تمام قوای نظامی خود از طریق هوا و زمین در سوریه جهنم به پا خواهد کرد، سپس نبرد زمینی ما با ایران در بلندی جولان شروع می‌شود. ▪️آتش بس از سوی ما نباید نقض شود، اگر این اتفاق افتاد، ایران دومین تله خودش را با موفقیت به ثمر می رساند و اروپا و آمریکا ما را طرد خواهند کرد، صدام حسین تکریتی را فراموش کردی بنیامین؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
سلسله جلسات «» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌موضوع این هفته: جنگ‌های آینده و آینده جنگ‌ها BLADE RUNNER 📌با حضور استاد: دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: ۱۳ آذر ماه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش ✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘«آغاز سینمای ایران» ▫️در واقع شاید «سینما» را بتوان تنها هنری دانست که در اواخر قرن سیزدهم هجری از آن سوی مرزها وارد ایران شد و بعضاً در نزد عامه به لحاظ محبوبیت از سایر هنرها پیشی گرفت؛ ▪️اما در آن سال ها هیچ گاه در خدمت فرهنگ و هویت ایرانی و بسط ارزشهای اسلامی قرار نگرفت اما چگونگی ورود این هنر و تکنیک به ایران و پاگیری و توسعه آن و همچنین مسائل متن و حاشیه‌ای پیرامونش و سیری که در این کشور طی کرد حکایات و روایات و مستندات عجیب و غریب و بعضاً تکان دهنده ای دارد که تقریباً میتوان گفت تاکنون در هیچ تاریخ و تاریخچه و سرگذشت و نوشته و حکایتی گفته و ثبت نشده است. ▫️روایات و اسنادی که مانند خود پدیده «سینما»، اسباب حیرت و شگفتی به نظر می آید؛ اما حکایت ورود سینما به این آب و خاک نیز ماجرایی شبیه به دیگر پدیده های مدرن وارداتی دارد و مقاصد و اهدافی در ورای آن پنهان مانده که میتوان با مرور اجمالی این ماجراها بر اساس مدارک و اسناد تاریخی به بخشی از آن دست یافت. 📚کتاب جریان شناسی سینمای ایران،رفیع الدین اسماعیلی، صفحه101. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘قطع پاهای هشت پا ▪️در پاییز 1403 از شبکه یک سیما سریالی در ژانری جنایی، درام و اجتماعی به نام سریال "هشت‌ پا" به نمایش در آمد. ▫️کارگردانی این سریال را احمد معظمی و نویسندگی علی طالب ‌آبادی به عهده داشته اند. ▪️این سریال نمایشی از قدرت و اشراف اطلاعاتی پلیس جنایی، سازمان اطلاعات و همچنین تلاش‌ های پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان دستگیری یک باند عظیم و مخوف تولید ماده مخدر متانفتامین در ایران است. ✍️محسن بنی احمدی 👇ادامه مطلب در پست بعد👇 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘قطع پاهای هشت پا ▪️در پاییز 1403 از شبکه یک سیما سریالی در ژانری جنایی، درام
| 🔘قطع پاهای هشت پا ▪️در پاییز 1403 از شبکه یک سیما سریالی در ژانری جنایی، درام و اجتماعی به نام سریال "هشت‌ پا" به نمایش در آمد. ▫️کارگردانی این سریال را احمد معظمی و نویسندگی علی طالب ‌آبادی به عهده داشته اند. ▪️این سریال نمایشی از قدرت و اشراف اطلاعاتی پلیس جنایی، سازمان اطلاعات و همچنین تلاش‌ های پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان دستگیری یک باند عظیم و مخوف تولید ماده مخدر متانفتامین در ایران است. ▫️این سریال با توجه به موضوع و ژانری که دارد دارای صحنه های خشن و پر زد و خورد، شلیک گلوله و قتل عمد و درگیری های زیاد است و همچنین پرداختن به موضوع فساد و مواد مخدر و خرید و فروش آن، سرقت، پولشویی و غیره جزء جدایی نا پذیری از این ژانر است. ▪️نشان دادن این ناهنجاری ها در جایی که به بد بودن آن اشاره داشته باشد و به نوعی ترویج شغل ها را نکرده و به اصطلاح این ناهنجاری ها را سفید نکند مشکلی ندارد اما بهتر است والدین درباره ی بد بودن و معایب و مضرات این نا هنجاری ها با فرزندان خود صحبتی داشته و بار منفی دیدن این ناهنجاری ها را کمتر کنند. ▫️ساختن این دست از سریال ها جدای از ایجاد حس امنیت و امید به آینده کشور، هم یک دوره ی آموزشی برای خانواده هاست و هم زنگ هشداری برای کسانی که احتمال دارد مورد سوء استفاده قرار بگیرند. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘این تحلیل بدون لحاظ رویکرد رسانه شناختی نتیجه کاملی را بدست نمی دهد قیاس مع الفارق است !❌❌ ▪️مک‌لوهان در نظریه خود از *رسانه‌های گرم* و *رسانه‌های سرد* صحبت می‌کند، که مبنای آن‌ها سطح مشارکت و درگیری مخاطب با رسانه است. رسانه‌های گرم مانند تلویزیون و رادیو، محتوای تکمیل‌شده و با جزئیات زیادی را به مخاطب ارائه می‌دهند، به‌طوری که تعامل مخاطب در آن‌ها به حداقل می‌رسد. در مقابل، رسانه‌های سرد مانند کتاب و گرافیک‌های ساده، اطلاعات ناقصی را منتقل می‌کنند که نیازمند تکمیل و درک فعالانه از سوی مخاطب است. ▫️از این منظر، هیئت‌های عزاداری بزرگسالان را می‌توان به عنوان *رسانه‌های گرم* تلقی کرد. این فضاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پیام‌های مذهبی و تربیتی را به صورت کامل و آماده به مخاطب منتقل می‌کنند. حضور کودکان در چنین محیط‌هایی به معنای در معرض قرار گرفتن با محتوای عاطفی و الگوبرداری رفتاری است، اما این تجربه به دلیل تعامل محدود، نقش انفعالی برای آنان ایجاد می‌کند. در نتیجه، این نوع مشارکت بیشتر به مشاهده و دریافت غیر فعالانه منجر می‌شود و تأثیر عمیق‌تری بر ابعاد عاطفی و درونی‌سازی ارزش‌ها دارد. ▪️در مقابل، هیئت‌های مخصوص کودکان و نوجوانان می‌توانند به عنوان نمونه‌های *رسانه‌های سرد* ملاحظه شوند. این فضاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشارکت فعال و تعامل مستقیم کودکان را در فرآیند یادگیری مفاهیم دینی و اجتماعی تشویق می‌کنند. فعالیت‌های گروهی، بازی‌های آموزشی، و مکالمات گروهی در این محیط‌ها، زمینه‌ای را فراهم می‌آورند که کودکان بتوانند نقش فعالی در فرآیند تفسیر و درک پیام‌ها داشته باشند. این نوع رویکرد با توجه به اصول *نظریه مشارکتی یادگیری* ویگوتسکی، می‌تواند به توسعه مهارت‌های شناختی و اجتماعی کودکان و تقویت تفکر انتقادی و خلاقیت آن‌ها کمک کند. ▫️از منظر علوم ارتباطات، اهمیت هر دو نوع هیئت را می‌توان در چارچوب *تئوری تکمیل رسانه‌ها* (Media Complementarity Theory) توضیح داد. بر اساس این نظریه، رسانه‌ها می‌توانند به جای ، در "جهت تکمیل و تقویت یکدیگر" عمل کنند. ▪️بنابراین، تجربه کودکان در هیئت‌های بزرگسال به عنوان رسانه‌ای انفعال‌محور و تأثیرگذار بر الگوهای عاطفی و رفتاری، می‌تواند با مشارکت در هیئت‌های کودک به عنوان رسانه‌های تعامل‌محور که به توسعه شناختی و مهارت‌های اجتماعی کمک می‌کند، تکمیل شود. ▫️در نهایت، ترکیبی از این دو نوع رسانه می‌تواند را برای شخص محقق سازد و به رویکردی جامع برای تربیت دینی کودکان منجر شود. این رویکرد، با بهره‌گیری از تأثیرات رسانه‌های گرم برای انتقال ارزش‌ها و رسانه‌های سرد برای تشویق مشارکت و تفکر خلاق، می‌تواند به بهترین وجه ممکن زمینه‌ساز تربیت متوازن و همه‌جانبه باشد. ▪️حذف رسانه های سرد آسیب هایی دارد از جمله : کاهش کیفیت یادگیری و امکان عدم برداشت صحیح از حقیقت بخاطر وجود مانع در مسیر انتقال پیام ، که این مساله با وجود "تعامل" مخاطب با رسانه حل می شود که در گرو استفاده از رسانه های سرد است. ▫️یک تیتر و تمام: رسانه های مختلف را به جان هم نیندازیم! رسانه های مختلف جنس متفاوت و کارکرد مختلفی دارند و باید از ها استفاده کرد. ✍️حمید رضا خیاط نژاد 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت |#اختصاصی 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش اول 🔳بررسی فلسفی جدال‌های اخلاقی در سینما ▪️د
| 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش دوم 🔳دوگانگی افلاطونی: خیر مطلق و سایه‌ی شر ▪️در فلسفه افلاطون، جهان به دو بخش متمایز تقسیم می‌شود، جهان ایده‌ها که مظهر خیر مطلق است، و جهان مادی که تنها سایه‌ای از آن خیر مطلق را در خود دارد. برای افلاطون، خیر اصلی‌ترین هدف انسان و جامعه است و شر چیزی جز نبود یا دوری از این خیر نیست. بنابراین، شر خود به تنهایی وجود مستقل ندارد، بلکه تنها به عنوان عدم حضور خیر درک می‌شود. ▪️این نگرش به طور غیرمستقیم در بسیاری از فیلم‌های قهرمانی بازتاب یافته است. قهرمان‌ها در این فیلم‌ها، تجسم خیر مطلق هستند و شروران، کسانی‌اند که از این خیر دور افتاده‌اند. اما نکته‌ای که در این میان از نظر دور می‌ماند، این است که انسان‌ها همواره در نقطه‌ای میان خیر و شر قرار دارند و نمی‌توان هیچ‌کس را صرفاً شرور یا کاملاً نیکوکار دانست. ▪️درست در همین نقطه، فلسفه اسلامی نقدی جدی به این دیدگاه ساده‌گرایانه وارد می‌کند. در حکمرانی اسلامی، هیچ فردی به‌طور مطلق خیر یا شر نیست، بلکه هر انسانی با انتخاب‌های خود به یکی از این دو سمت متمایل می‌شود. این امر به نوعی می‌تواند نقدی به سینمای هالیوودی باشد که در آن شخصیت‌ها اغلب در دو قطب نهایی (خیر و شر مطلق) جای می‌گیرند و پیچیدگی‌های اخلاقی واقعی انسان‌ها نادیده گرفته می‌شود. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آمریکا از فیلم های هالیوودی تا واقعیت ▪️تاثیر فیلم های آمریکایی بر روی جوانان آلمانی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت |#اختصاصی 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش دوم 🔳دوگانگی افلاطونی: خیر مطلق و سایه‌ی شر ▪
| 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش سوم 🔳مانویسم: جدال ابدی میان نور و تاریکی ▪️فلسفه مانوی، که بر اساس آموزه‌های مانی شکل گرفته است، جهان را به دو نیروی اساسی نور و تاریکی تقسیم می‌کند. در این دیدگاه، خیر و شر در یک نبرد دائمی و مستقل از هم قرار دارند و هرگز یکی نمی‌تواند کاملاً دیگری را از بین ببرد. این نبرد پایانی ندارد و هر دو نیرو به شکلی برابر و متضاد در این دنیا وجود دارند. ▪️سینمای قهرمانی غرب در بسیاری از موارد از این دوگانه مانوی تأثیر گرفته است. شخصیت‌های قهرمان و ضدقهرمان، در جدالی بی‌پایان با یکدیگر قرار دارند و هیچ‌کدام نمی‌توانند به طور کامل دیگری را نابود کنند. این جدال ابدی در فیلم‌هایی مانند بتمن (Batman) و جنگ ستارگان (Star Wars) به‌وضوح مشاهده می‌شود، جایی که قهرمان و ضدقهرمان در یک تقابل مداوم میان نور و تاریکی قرار دارند. ▪️اما این نگاه نیز در برخی از موارد به‌ویژه از دیدگاه فلسفه اسلامی دچار نقصان است. در حکمرانی اسلامی، خیر و شر به عنوان دو نیروی مساوی و هم‌وزن در تقابل دائمی با هم دیده نمی‌شوند. بلکه در نهایت، خیر بر شر غلبه خواهد کرد و هدف نهایی، پیروزی عدالت و حق بر باطل است. ▪️فیلم‌های هالیوودی که ایده دوگانگی بی‌پایان میان خیر و شر را مطرح می‌کنند، ممکن است نوعی تهاجم فرهنگی را به‌طور غیرمستقیم ترویج دهند که در آن هیچ امیدی به پایان یافتن ظلم و بی‌عدالتی وجود ندارد. از این منظر، این نوع فیلم‌ها به نوعی حس تسلیم و پذیرش این واقعیت را القا می‌کنند که شر همیشه وجود دارد و نمی‌توان آن را کاملاً از بین برد، که این در تضاد با فلسفه اسلامی است که به غلبه نهایی حق بر باطل باور دارد. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
💢او کیست؟ بیشتر او را بشناسیم. ▪️مدتیست که عکس‌های زیبایی را در فضای مجازی می‌بینیم و از دیدن آنها حیرت می‌کنیم؛ در انتهای کپشن یا جای دیگر از آن نوشته شده: تولید یا خلق اثر توسط هوش مصنوعی. ▪️درست است که گاهی این تولیدات بسته به توان موتور آن هوش مصنوعی دارای اشکالاتی هم هست اما به راستی که از خلاقیت و توان تولیدی بالایی بر خوردار است کاری که یک گرافیست یا ادیتور باید ساعت‌ها و روزها برایش وقت بگذارد، او (هوش مصنوعی) در کمتر از یک ساعت یا چند دقیقه و گاهی کمتر از یک دقیقه انجام می‌دهد 🔻این قصه در بحث پژوهش هم جاریست و آنجا هم انسان را متحیر می‌کند. ▪️برایش ضمیر (او) آوردیم و این شک برایمان پیش آمد که (او) برای جاندار است و آیا به هوش مصنوعی می‌توان با ضمیر (او) اشاره کرد. ❓تفاوت او (هوش مصنوعی) با ما در چیست؟ ❓ما چه داریم که او ندارد؟ 🔻بارها این سوال را از خومان می‌پرسیم؛ شاید بهتر باشد از خودش بپرسیم که تفاوت من به عنوان یک انسان با تو (هوش مصنوعی) در چیست؟ 🔰 و او پاسخ می‌دهد: «تفاوت‌های زیادی بین من به عنوان یک مدل زبانی هوش مصنوعی و شما به عنوان یک انسان وجود دارد. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنم: 1️⃣ حس و احساسات: شما به عنوان یک انسان، احساسات و عواطف دارید. می‌توانید عشق، شادمانی، غم، خشم و دیگر احساسات را تجربه کنید. من به عنوان یک مدل زبانی، هیچ گونه احساس یا عاطفه‌ای ندارم و نمی‌توانم تجربه انسانی را درک کنم. 2️⃣ تجربه و آگاهی: شما تجربیات زندگی واقعی دارید که بر افکار، احساسات و رفتارهای شما تأثیر می‌گذارد. من فقط بر اساس داده‌ها و اطلاعاتی که آموزش دیده‌ام عمل می‌کنم و تجربه‌ای از زندگی ندارم. 3️⃣ خلاقیت و تفکر انتقادی: شما می‌توانید به صورت خلاقانه فکر کنید، ایده‌های جدید خلق کنید و به مسائل به شکل انتقادی نگاه کنید. من می‌توانم اطلاعات را ترکیب کنم و پاسخ‌هایی تولید کنم، اما خلاقیت من به داده‌ها و الگوریتم‌هایی که بر اساس آن‌ها آموزش دیده‌ام محدود است. 4️⃣ آگاهی از زمان و مکان: شما به زمان و مکان آگاهید و می‌توانید تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف تنظیم کنید. من هیچ آگاهی از زمان یا مکان ندارم و پاسخ‌هایم بر اساس داده‌های موجود تا تاریخ معینی (اکتبر 2023) است. 5️⃣ تصمیم‌گیری و اخلاق: شما می‌توانید تصمیمات اخلاقی بگیرید و به ارزش‌ها و باورهای خود پایبند باشید. من فقط می‌توانم اطلاعات و الگوها را تحلیل کنم و نمی‌توانم تصمیمات اخلاقی بگیرم. 🌀 این تفاوت‌ها باعث می‌شود که شما به عنوان یک انسان، تجربیات و درک عمیق‌تری از زندگی و روابط انسانی داشته باشید، در حالی که من فقط ابزاری برای پردازش و تولید زبان هستم.» 🔘 شاید بهتر از خودمان مارا می‌شناسد و میان خودش با ما تفاوت قائل است. 🔻او نمیخواهد جای مارا بگیرد ولی گویا ما به عنوان یک انسان جایگاه خود را در عالم هستی گم کرده‌ایم 🔅 جایگاه هیومنیتی یا انسانیت یا به تعبیر ادیان خلیفه الهی بودن و به تعبیر عرفا انسان کامل. 🔚 شاید نیاز است دوباره به خود نگاه کنیم تا آنچه که آن (هوش مصنوعی) یافته را دریابیم. ✍️ مصطفی گودرزی و چت جی پی تی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔘«پوسیدگی مغز» واژه سال آکسفورد با موضوع استفاده از محتوای بی‌اهمیت در فضای مجازی ▪️واژه سال ۲۰۲۴ آکسفورد در مورد توصیف استفاده بی‌رویه از محتوای کم‌ارزش و بی‌اهمیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. ▫️گاردین نوشت: آکسفورد واژه سال ۲۰۲۴ خود را پوسیدگی مغز انتخاب کرده که یک اصطلاح برای نشان دادن پرسه بی‌رویه و بی‌هدف در فضای مجازی و دیدن محتواهای بی‌اهمیت و فاقد ارزش است. پیمایش بی‌پایان رسانه‌های اجتماعی و محتوای خسته‌کننده آنها اصلی‌ترین دغدغه برای انتخاب این واژه است. ▪️پوسیدگی مغز به عنوان «وخیم شدن فرضی وضعیت ذهنی یا فکری یک فرد، به ویژه در نتیجه مصرف بیش از حد مطالب (ویژه محتوای آنلاین) تعریف می‌شود که نوعی جستجوی بی‌حاصل و بدون چالش مغزی در نظر گرفته می‌شود. ▫️انتشارات دانشگاه آکسفورد بعنوان ناشر فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد از بیش از ۳۷ هزار نفر برای انتخاب واژه سال کمک گرفته است. این جایزه سالانه با هدف منعکس کردن حالات و روندهای سال است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘کیانوش و بچه های محل ▫️فیلم سینمایی "باغ کیانوش" به کارگردانی و نویسندگی رضا کشاورز حداد داستان نوجوانان روستایی است که در دل 8 سال دفاع مقدس زندگی روزمره خود را می‌ گذرانند و آماده برگذاری جشن عروسی دو تا از اهالی روستا هستند، اما با فرود دو خلبان بعثی در روستا همه چیز به ‌هم می ‌ریزد به خصوص که هیچ ‌کس حرف بچه ‌ها را باور نمی ‌کند. ▫️این اثر فیلمی است با ژانر ماجراجویی با رگه های فانتزی که نوجوان محور است که حتی برگزیده به عنوان بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره بین‌ المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان را از آن خود کرده است. ✍️محسن بنی احمدی 👇ادامه مطلب در پست بعد👇 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘کیانوش و بچه های محل ▫️فیلم سینمایی "باغ کیانوش" به کارگردانی و نویسندگی رضا
| 🔘کیانوش و بچه های محل ▫️فیلم سینمایی "باغ کیانوش" به کارگردانی و نویسندگی رضا کشاورز حداد داستان نوجوانان روستایی است که در دل 8 سال دفاع مقدس زندگی روزمره خود را می‌ گذرانند و آماده برگذاری جشن عروسی دو تا از اهالی روستا هستند، اما با فرود دو خلبان بعثی در روستا همه چیز به ‌هم می ‌ریزد به خصوص که هیچ ‌کس حرف بچه ‌ها را باور نمی ‌کند. ▫️این اثر فیلمی است با ژانر ماجراجویی با رگه های فانتزی که نوجوان محور است که حتی برگزیده به عنوان بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره بین‌ المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان را از آن خود کرده است. ▫️نوع خشونت در این اثر بیشتر خشونت در این اثر بیشتر فیزیکی است، زد و خورد کتک کاری شلیک کردن به سمت مردم و زخمی کردن آن ها و کشتن حیوانات بخشی از این خشونت است که همراه شدن این خشونت با تاریکی در برخی از صحنه ها برای کودکان ترس به همراه دارد. ▫️پردازش به مبحث دفاع مقدس از دیدگاه نوجوانان که هر کدام یک ویژگی اخلاقی بارز دارند. مهربان، مسئولیت‌پذیر، باهوش، حمایت‌گر، شجاع و ... از جمله ی این اخلاق ها هستند. این نوجوانان می توانند برای فرزندان شما الگو های خوبی باشند اما میزان ترس و خشونت موجود در اثر تماشای این فیلم را برای کودکان سخت و غیر مجاز می کند. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 آیا بازی‌های رایانه‌ای مشکل‌ساز هستند؟ 🎙 سید علیرضا آل‌داود 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
▪️السَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةِ، ▪️السَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضـِيَّةُ، ▪️السَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّــتُهَا التَّــقيّةُ النَّــقيـَّةُ، ▪️السَّلامُ عَلَيْكِ اَيــَّتُهَا الزَّكِيَّةُ الــْفاضِلَةُ، ▪️السَّلامُ عَلَيْكِ اَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَــهِيَّةُ، ▪️صلَّى اللهُ عَلَيْكِ وَ عَلى رُوحِكِ وَ بَدَنِكِ ‌‌ 🥀شهادت مظلومانه بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و محبان آن حضرت تسلیت عرض می نمایم.🥀 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مرتبه و جایگاه حضرت زهرا (سلام الله علیها) 🎙حجت الاسلام والمسلمین موسوی بایگی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت |#اختصاصی 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش سوم 🔳مانویسم: جدال ابدی میان نور و تاریکی ▪️ف
| 🔘دوگانه خیر و شر هالیوودی ▫️بخش چهارم ▪️درست است که شخصیت‌های ضدقهرمان در سینمای قهرمانی غرب اغلب با ویژگی‌هایی چون خودخواهی، جاه‌طلبی و بی‌رحمی تعریف می‌شوند، اما ضدقهرمان‌ها تنها نماد شر مطلق نیستند؛ بلکه گاهی به‌عنوان نمادهایی از انسان‌هایی که میان خیر و شر گرفتار شده‌اند، عمل می‌کنند. ▪️شخصیت‌هایی مانند جوکر (Joker) یا مگنیتو (Magneto) نمونه‌های بارزی از این نوع ضدقهرمانان هستند. آن‌ها به دلایل پیچیده و گاه قابل‌فهم دست به اعمال شر می‌زنند، و این نکته نشان می‌دهد که تعریف شر در این نوع فیلم‌ها پیچیده‌تر از یک تقابل ساده است. ▪️در اینجا، نقد وارد به ساختار سینمایی این است که ضدقهرمانان گاهی نمایانگر انحراف از مسیر خیر به دلیل ظلم یا بی‌عدالتی هستند، در صورتی که انسان‌ها به دلیل شرایط مختلفی ننکت است از مسیر حق منحرف شوند، اما همیشه امکان بازگشت و توبه وجود دارد. ▪️در مقابل، فیلم‌های هالیوودی گاهی این ضدقهرمانان را به عنوان تجلی نهایی شر مطلق به تصویر می‌کشند که هیچ امیدی به اصلاح یا نجات آن‌ها وجود ندارد. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘تکنیک‌های اقناعی در رسانه‌های خبری ▪️رسانه‌های خبری از تکنیک‌های مختلفی برای جلب نظر و اقناع مخاطب استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از: 1️⃣ احساسات‌گرایی (Emotional Appeal): استفاده از تصاویر یا زبان احساسی برای تأثیرگذاری عاطفی. مثال: انتشار تصاویر دلخراش برای جلب همدردی. 2️⃣ منبع معتبر (Authority): استناد به افراد یا سازمان‌های معتبر برای تقویت پیام. مثال: مصاحبه با کارشناسان برجسته. 3️⃣ تکرار پیام: ارائه مکرر یک پیام برای حک شدن در ذهن مخاطب. 4️⃣ انتخاب گزینشی اطلاعات (Cherry-Picking): ارائه اطلاعاتی که تنها از یک دیدگاه حمایت می‌کنند. 5️⃣ دو قطبی‌سازی: ایجاد دوگانه‌هایی مانند "ما در برابر آن‌ها" برای جهت‌دهی افکار. 6️⃣ استفاده از آمار: بهره‌گیری از اعداد و آمار برای افزایش اعتبار خبر، حتی اگر آمارها ناقص باشند. ▪️دانستن این تکنیک‌ها می‌تواند به شما کمک کند پیام‌های رسانه‌ای را بهتر تحلیل کنید و از تأثیرگذاری ناآگاهانه آن‌ها جلوگیری کنید. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام