🔘 رسانه ملی مقلد کیست؟
▫️رهبر انقلاب اسلامی: از خصوصیات اسلام،ملاحظات و محدودیتهای معاشرتی بین زن و مرد است. از لحاظ ارتباط، زن و مرد محدویتهایی دارند. این جزو خصوصیاتی است که اسلام روی آن تکیه دارد.(۱۴۰۳/۰۹/۲۷)
▪️مدتی است شبکه یک سیما برنامه ای با موضوع نوجوانان تولید و پخش می کند که مهمترین مشخصه آن اختلاط غیر شرعی و توام با بگو و بخند،ادا و اطوار،عشوه و کل کل بین چند دختر و پسر نوجوان و جوان است!
▫️این که مدیران سیما و شبکه ۱ بدون توجه به تذکرات مکرر رهبر انقلاب درباره عدم اختلاط نامحرمان در رسانه ملی، در برنامه ویژه نوجوانان،برای دوستی و هم کلامی دختران و پسران نوجوان، الگو سازی و عادی سازی می کنند و راهکارهای دلبری دختران برای پسران(و بلعکس) را به صورت عملی آموزش می دهند ناشی از جهالت و ندانستن احکام شرعی و بی اطلاعی از سبک زندگی و اخلاق دینی نیست!( چون دوستان علامه دهراند و کوه حکمت و همه چیز دانند و ...)
بلکه ناشی از این است که مجتهدند و بر مبنای فتوای خویش، رسانه ملی و سیما و شبکه های آن را اداره می کنند !
▪️فقط مانده ایم با ادعای"ولایت پذیری و دیانت"دوستان که در ارتفاع به قله دماوند پهلو می زند چه کنیم!
✍️دکتر کوشکی
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آخر و عاقبت بازی رایانهای؛ سرگرمی یا دیوانگی؟!
✍️سال ۲۰۱۹ میلادی بود که سازمانبهداشت جهانی در دستهبندی بینالمللی بیماریها، اختلال جدیدی به بخش مصرف مواد و رفتارهای اعتیاد آمیز اضافه کرد: #اختلال_گیمینگ !
▪️این سازمان در تعریف اختلال بازیکردن این گونه بیان کرد:
دلمشغولی افراطی و سرکوبناپذیر به بازیهای رایانهای که طی دست کم ۱۲ماه باعث آسیب شخصی اجتماعی، آموزشی یا شغلی شود.
▫️پژوهشهایی زیادی توسط انجمن علوماجتماعی و شناختی در دنیا نشان میدهد انجام مستمر بازیهای ویدیویی و مصرف مواد اعتیادآور مدارهای پاداش مغز را به شکل مشابهی تغییر میدهند!
▪️موج مراجعات به بازیهای رایانهای محدود به آسیبهای اعتیادگونه نیست. بسیاری از بازیهای ژانر خشونت و ترس با پیشرفت تکنولوژی و به بهانه واقعیتر شدن اکت در بازیها بسیار به واقعیت میدانی شبیه شده و در هنگام رفتارهای خشن با تمامی افکتهای صوتی و بصری صحنه را بازنمایی میکند.
▫️تکرار مستمر قتل، قطعه قطعه کردن و امثال این موارد هیچ ذهنی را در یک بازه کوتاه سالم نمیگذارد چه برسد به اینکه فرزندان ما روزها و شبهای خود را با تکرار این جنایات رایانهای به صبح میرسانند.
👤 @savaderesanei |
🔘یکی از عناصر کلیدی عملیات روانی خارجی، استفاده از تاکتیکهای فشار روانی است.
▪️این تاکتیکها با هدف تضعیف روحیه ملت هدف و ایجاد حس ناامیدی یا ناتوانی در میان جمعیت آن انجام میشوند.
▫️نمونهای از این روشها استفاده از پیامهایی مبتنی بر ترس است که تلاش میکند نگرانیهای موجود را تشدید یا اضطرابهای جدیدی ایجاد کند.
▪️این پیامها ممکن است شامل شایعاتی درباره فروپاشی اقتصادی قریبالوقوع، ناآرامیهای مدنی یا تهاجم نظامی باشد.
▫️با نگه داشتن جمعیت در حالت ترس، بازیگران خارجی میتوانند اعتماد عمومی به دولت و سایر نهادهای ملی را تضعیف کنند.
👤 @savaderesanei |
21.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تحلیل فیلم :
▫️این قسمت : کینگزمن
▪️مخاطرات فناوری های نوین ارتباطی و زندگی جاسوسان سرویس امنیتی
👤 @savaderesanei |
🔘تاثیرات منفی فضای مجازی
▫️افراد را به شدت بی خواب میکند
▪️خطر ابتلا به افسردگی را افزایش میدهد
▫️مقایسه پیوسته خود با دیگران
▪️کور کردن خلاقیت
▫️تعاملات فرد به فرد یا رو در رو را کاهش میدهد
👤 @savaderesanei |
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘شَدو بَن: سانسور صدای فلسطینیان در فضای مجازی و رسانهای
▪️چرا صدای فلسطینیها در سکوها و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی خاموش میشود؟
▫️فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و کنشگران فلسطینی با چالشهای زیادی در زمینه انتشار محتوای خود مواجه هستند. آنها گزارش دادهاند که محتوای مرتبط با حقوق بشر و جنایات جنگی علیه فلسطینیها به طور مداوم سانسور میشود. الگوریتمهای شبکههای اجتماعی نقش مهمی در اعمال شدو بن دارند.
▫️این الگوریتمها معمولاً بر اساس معیارهای خاصی عمل کرده و محتوایی را که ممکن است با سیاستهای پلتفرم مغایرت داشته باشد، محدود میکنند. این نوع سانسور معمولاً بدون هیچگونه هشداری انجام میشود و کاربران از آن بیخبر هستند.
👤 @savaderesanei |
🔘نقش فضای مجازی در جامعه مدرن
▫️فضای مجازی در چند دهه گذشته به یکی از مهمترین بخشهای زندگی روزمره ما تبدیل شده است. این فضاها که شامل شبکههای اجتماعی، وبسایتها، اپلیکیشنها و سایر پلتفرمهای دیجیتال میشود.
▪️فضای مجازی به عنوان یک منبع عظیم اطلاعات عمل میکند. کاربران میتوانند به سرعت و با کمترین هزینه به اخبار، آموزشها، و دادههای مختلف دسترسی پیدا کنند. این دسترسی گسترده به اطلاعات نه تنها دانش و آگاهی افراد را افزایش میدهد، بلکه آنها را در تصمیمگیریهای روزمره و تخصصی یاری میکند.
▫️شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین بخشهای فضای مجازی هستند. این پلتفرمها امکان ارتباطات سریع و آسان بین افراد در سراسر جهان را فراهم میکنند. کاربران میتوانند با دوستان، خانواده و همکاران خود در ارتباط باشند، گروههای اجتماعی تشکیل دهند و حتی شبکههای حرفهای خود را گسترش دهند.
▪️فضای مجازی همچنین تاثیر بر اقتصاد دارد. تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال به بخشهای مهمی از فعالیتهای اقتصادی تبدیل شدهاند. شرکتها و کسبوکارهای کوچک و بزرگ میتوانند محصولات و خدمات خود را به مخاطبان در سراسر جهان عرضه کنند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند.
▫️با وجود فواید متعدد فضای مجازی، چالشها و نگرانیهای زیادی نیز وجود دارد. یکی از مهمترین این چالشها، مسئله حریم خصوصی است. کاربران باید مراقب باشند که اطلاعات شخصی خود را چگونه و با چه کسی به اشتراک میگذارند.
▪️همچنین، مسائل مربوط به امنیت سایبری، تقلب و جعل هویت از دیگر نگرانیهای مهم هستند،استفاده از فضای مجازی میتواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد، اما در برخی موارد نیز میتواند منفی باشد. ارتباطات اجتماعی میتواند استرس و تنش را کاهش دهند، اما استفاده بیش از حد از شبکههای اجتماعی و مقایسههای نادرست با دیگران میتواند منجر به افسردگی و اضطراب شود.
✍️میثم شهردمی
👤 @savaderesanei |