🔴اعتقاد و باور عجیب یک حقوقدان مسیحی به ولایت فقیه
⬅️خانم «مرهج» یکی از وکلای مسیحی و لبنانی حامیِ مقاومت گفت: ولایت فقیه در مسیحیت نیز قابل فهم است زیرا ولی فقیه به دنبال محقق کردن حق و عدالت در جامعه است.
🔺خانم «مرهج» از وکلا و حقوقدانان مسیحی مارونی لبنانی است و سخنان وی در دفاع از ولایت فقیه در فضای مجازی منتشر شده است.
🔺خانم مرهج با دفاع از مقاومت و ولایت فقیه تأکید کرد: من مسیحی مارونی هستم اما از ولایت فقیه حمایت میکنم زیرا ولی فقیه به دنبال محقق کردن حق و عدالت در جامعه است.
🔺وی که در جلسهای با حضور شماری از علمای مسیحی و شیعه خطاب به کسانی که از ولایت فقیه نگرانند گفت: شما چرا نگرانی خود را به همه مردم و مسیحیان عمومیت میدهید؟ شما چرا میگویید: ما مسیحیها از اینکه چه کسی بر ما حکومت میکند نگران هستیم؟ چه کسی این را گفته است؟ شما باید ببینید یک فردِ مسیحی که از آن سخن میگویید چه دیدگاهی دارد؟ شاید او حق داشته باشد. هر کسی دیدگاهی دارد ما نباید دیدگاه هر کسی را بر دیگری تحمیل کنیم. چه کسی گفته است که ما مسیحیان ولایت فقیه را بر عکس آن چیزی که آقای سید (یکی از علمای حاضر در جلسه ) مطرح کردند میفهمیم؟
🔺من یک زن مسیحی مارونی هستم و در کنار مقاومت و در کنار ولایت فقیه هستم. آیا من به دلیل اینکه دوست دارم شیعیان مرا انتخاب کنند از ولایت فقیه دفاع میکنم؟! خیر. من فکر و عقیدهام باعث شده است مفهوم ولایت فقیه را به خوبی بفهمم. ولایت فقیه در مفهوم مسیحی نیز قابل فهم است. من به عنوان یک شخص حقوقدان میدانم که عبارت «ولایت» و عبارت «فقیه» به چه معناست و میدانم ارزش یک فقیه چقدر است. ما برای ایجاد دولت حق تلاش میکنیم.
🔺این وکیل لبنانی افزود: ما دوست داریم دولت عدالت برقرار باشد. فقیه یعنی حق و عدالت اجتماعی؛ عدالت اجتماعی که ظلمی در آن نباشد.
🔺عدالتی که حضرت مسیح (علی نبینا و آله و علیه السلام ) و حضرت پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله) و حضرت امام حسین (علیه السلام) به دنبال برقراری آن بودند که همان مخالفت با ظلم ومقاومت برای رسیدن به دولت حق و دولت عدالت و رفع مظلومیت و ستمدیدگی از انسان است.
💥 در مواجهه با #تمدن_غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟ بخش اول
۱. انزوا (کنارهگیری از مدرنیته)
۲. مدرنیزاسیون (پذیرشِ کامل مدرنیته)
۳. #مدرنیته اسلامی (ترکیبِ اسلام و مدرنیته)
۴. #تمدن_اسلامی (انحلال مدرنیته در تمدن نوین)
«سؤال این است که استراتژیِ انقلاب اسلامی درمقابلِ تمدّن غرب چه باید باشد؟ با این مدنیت مدرن که پیش روی ماست چه باید کرد؟
جوابهای متفاوتی به این پرسش داده شده است و رویکردهای مختلفی شکل گرفته است.
.
1⃣ رویکرد اول این است که ما باید بهطورکلی از این تمدن تبرّی بجوییم و سعی کنیم به هیچ وجه آلودهٔ به آن نشویم و انزوای کامل پیدا کنیم. این یک مدل است که طبیعتاً نمیتواند نسخهٔ اجتماعی باشد و نسخهٔ مقابلهٔ با آن دستگاه نیست. یعنی، اینکه آدم منزوی بشود و بهصورت همان زندگی کاملاً سنتیِ قدیم زندگی کند و از مظاهر تمدنی هم مطلقاً استفاده نکند، تقریباً نشدنی است؛ اگر هم بشود، یک الگوی عمومی نیست و برخورد فعال با واقعه نیست. نمونهاش مدلِ مقلدهای مرحوم میرزا صادق تبریزی است.
2⃣ رویکرد دوم این است که تمدّن غرب کلاً پدیدهٔ خیلی خوبی است و ما باید آن را بپذیریم و خودمان را با آن تطبیق دهیم، و حَتّی فرهنگ دینی و سنن مذهبی خودمان را به نفع آن تغییر دهیم.
ادامه دارد ...
💥 در مواجهه با #تمدن_غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟
قسمت دوم:
این پاسخِ روشنفکرهای سکولار است که تمامیتِ اندیشهٔ غربی را قبول کردهاند و معتقد به #تمدّن_غرب با همه لایههای آن هستند؛ یعنی از لایههای ایدئولوژیک تا فلسفی و تا لایههای علمی و صنعتی و ساختارهای اجتماعیِ آن را به رسمیت میشناسند؛ میگویند ما باید تمامیت این تمدّن را بپذیریم؛ نمیشود اقتصادش را پذیرفت ولی ایدئولوژی آن را نپذیرفت.
اقتصادِ لیبرال با فرهنگِ لیبرال و با سیاستِ لیبرال هماهنگ است و اینها با لایههای عمیقترِ اندیشههای فلسفی و با لایههای عمیقتر ایدئولوژیکی یک مجموعه هستند؛ این مجموعه را بهتمامه باید بپذیریم و سعی کنیم که خودمان را با همهٔ لایههای آن وفق دهیم. من گاهی از این نظریه به «#مدرنیزاسیون» و اصلاح تمام ابعاد حیات اجتماعی ازجمله قرائت دینی جامعه تعبیر میکنم؛ چون میگویند در چالش بین دینداری و دنیای مدرن ما باید قرائتِ دینی را در همهٔ عرصهها با دنیای مدرن وفق دهیم؛ که در دورهای سعی کردند این ادعا را در مقیاس منطق هم تئوریزه کنند. مثلاً نظریهٔ قبض و بسط میخواست پذیرش #تمدّن_غرب را در مقیاس منطق تئوریزه کند. این نظریه میگفت منطقاً معرفتی صحیح است که در دادوستدِ با علوم مدرن باشد؛ حَتّی میگفت معرفت دینی هم باید از علوم مدرن تبعیت کند. به عبارت دیگر، در تعاملِ درونیِ منظومهٔ معرفت، باید متغیر اصلی معرفتهای تجربی و علمی و عقلانی باشد و معرفت دینی تابع باشد.
ادامه دارد ...
#پوستر | همیشهمادر
⚪️ فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمهی زهرا(سلام الله علیها) و روز مادر خدمت همه مادران سرزمینم بخصوص همراهان #صدای_ایران مبارک
#بهشت_مادری
🔸 تصویر ویژهای از دیدار رهبر انقلاب و بشار اسد ۹۷/۱۲/۰۶
🔴 استعفا برای فشار
🔻اصرار به استعفا خیانت است
🔹محمدجواد ظریف از وزارت خارجه استعفا کرده، نقشه واضح و روشن است استعفا برای فشار !
🔹درست یک ماه پیش بود که چندین وزیر به رهبری نامه نوشتند که یا FATF تصویب می شود یا استعفا خواهند داد. این استعفا هم برای افزایش فشار بر نظامی است که امروز تحت شدیدترین فشارهای ارزی و اقتصادی غول های اقتصادی جهان است. ارزش پول ملی اش 70 درصد سقوط کرده و قیمت تمام کالاهای اساسی بصورت تصاعد هندسی افزایش پیدا کرده اند.
🔹واقعیت این است که #استعفا یک امر معمولی و عادی و قانونی است. اما استعفای ظریف در این شرایط و با توجه به فشارهای بیرونی و مشکلات درونی و همچنین عدم عذرخواهی از برجام و 6 سال مذاکره بی حاصل و خسارت محض، استعفایی نیست که در راستای رضای خداوند متعال و حل کردن مشکلات مردم باشد. ظریف باید می ماند تا با دست خود از برجام خارج می شد و با دست خود قراردادهای تحمیلی با کارگروه های FAFT و غیره را پاره کند.
🔹بیاد بیاورید استعفای عجیب #میرحسین_موسوی در سال 67 و درست در سخت ترین شرایط و ایام آن مقطع که جنگ و فشارهای بیرونی و تحریم ها به مردم فشار می آورد. روز 15 شهريور سال 1367 در شرايطي كه ايران به تازگي قطعنامه آتش بس يا به تعبير امام خميني(ره) جام زهر را پذيرفته بود، روزنامه جمهوري اسلامي که در اختيار مسيح مهاجري - يكي از نزديك ترين چهره ها به ميرحسين- قرار داشت، در حالي منتشر شد که خبر استعفاي ميرحسين موسوي از نخست وزيري را به عنوان تيتر يك انتخاب كرده بود، استعفايي که بدون هماهنگي رئيس جمهور و رهبر كبير انقلاب اسلامي نگاشته شده بود.
🔹آیت الله خامنه ای بعنوان رئیس جمهور خطاب به میرحسین نوشت: «در شرايط حساس كنوني و در حالي كه مذاكرات ژنو در جريان است و لازم است همه در برابر ترفندهاي دشمنان آماده و از مسائل داخلي فارغ البال باشيم، استعفاي دولت بر خلاف مصلحت كشور و انقلاب است و ضربه اي بر مصالح نظام جمهوري اسلامي است. استعفاي شما را به مصلحت ندانسته و اصرار بر آن را ضربه به نظام و حتي با كمال معذرت خيانت – البته خيانت غير عمدي- مي دانم و معتقدم خوب است جنابعالي امروز نظرات حضرت امام در امور اقتصادي را به طور دربست بپذيريد.
استعفا را نمي پذيرم و خواهش مي كنم اصرار نكنيد. »
🔹 و امام خمینی(ره) در پاسخ به استعفای وی نوشت: «نامه استعفاي شما باعث تعجب شد.
حق اين بود که اگر تصميم بدين کار داشتيد، لااقل من و يا مسئولين رده بالاي نظام را در جريان مي گذاشتيد. در زماني که مردم حزب الله براي ياري اسلام، فرزندان خود را به قربانگاه مي برند چه وقت گله و استعفا است. شما در سنگر نخست وزيري در چارچوب اسلام و قانون اساسي به خدمت خود ادامه دهيد، در صورتي که نسبت به بعضي از وزرا به توافق نمي رسيد چون گذشته عمل شود. اين حق قانوني مجلس است که به هر وزيري که مايل بود، راي دهد. تعزيرات از اين پس در اختيار مجمع تشخيص مصلحت است که اگر صلاح بداند به هر ميزان که مايل باشد، در اختيار دولت قرار خواهد داد.
همه بايد به خدا پناه ببريم و در مواقع عصبانيت دست به کارهايي نزنيم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از اين گونه مسائل در طول انقلاب زياد ديده اند. اين حرکات هيچ تاثيري در خطوط اصيل و اساسي انقلاب اسلامي ايران نخواهد داشت. از آنجا که من به شما علاقه مندم، ان شاءالله عندالملاقات مسائلي است که گوشزد مي نمايم».
روح الله الموسوي الخميني - 15/6/67
🔹در پایان باید عرض کنم، نه تنها دشمنان این نظام که حتی فرزندان این انقلاب هنوز مردم و رهبر این مردم یعنی امام خامنه ای را نشناختند؛ سیدعلی تا حالا به هیچ کس باج نداد و نمی دهد و نخواهد داد!
🔹بی تردید این استعفا چه پذیرفته شود چه پذیرفته نشود و برای کسب محبوبیت کاذبی بعد از ایام منفوریت صورت گرفته باشد هیچ تزلزلی در اراده این ملت نخواهد داشت. چنانچه پذیرفته شود امیدواریم شخصی داعیه دار وزارت امور خارجه این کشور شود که تمام جهان را در آمریکا و دوسه کشور اروپایی خلاصه نکند و ارتباطات ویژه ای با همسایه های مرزی، همسایه های منطقه ای، همسایه های قاره آسیا، کشورهای مسلمان، آمریکای لاتین و آفریقا برقرار نماید.
#داود_مدرسی_یان
🇮🇷
🔹 ۶ اسفند ۹۷| تصویری از دیدار آقای بشار اسد رئیسجمهور سوریه با حضرت آقا
ای جانم ای جانم، به این میگن عزت و اقتدار که بشار اسد و سوریه را از دهان آمریکا و داعش در بیاوری و به آغوش ایران بکشانی