eitaa logo
قرارگاه هوش مصنوعی
4هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
4.3هزار ویدیو
63 فایل
آشنایی با هوش مصنوعی لازمه زندگی آینده. تقی زاده لینگ گروه فلسفه روابط من https://eitaa.com/joinchat/2498822164C5044b2ea30 لینک کانال کودک و نوجوان https://eitaa.com/adabstanfr کانال هوش مصنوعی https://eitaa.com/science_ai ارتباط @alit54
مشاهده در ایتا
دانلود
کیهان بررسی می‌کند 🔰 قیمت نفت در معاملات واقعی 140 دلار در بشکه‌های کاغذی 110 دلار! 🔸در حالی که قیمت هر بشکه نفت در دنیای واقعی به بالای 140 دلار رسیده است، همچنان در بازارهای کاغذی نرخ‌ها حدود 30 دلار کمتر نگه داشته شده است. 🔸به گزارش خبرنگار ما، با ادامه مدیریت هوشمند تردد از تنگه هرمز و کشیده شدن جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به مرحله تخریب زیرساخت‌ها، بازارهای جهانی به‌ویژه بازار نفت، علی‌رغم دستکاری‌های آمریکا که صدای کارشناسان غربی را هم درآورده، همچنان صعودی است. 🔸بلومبرگ طی گزارشی با اشاره به افزایش قیمت نفت در پی سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا نوشت اگر دونالد ترامپ قصد داشت سخنرانی خود در مورد جنگ ایران تأثیر اطمینان‌بخشی بر بازارهای نفت داشته باشد، آمار روز بعد نشان‌دهنده عدم موفقیت آشکار در این زمینه بود. بلومبرگ اعلام کرد قیمت بشکه‌های نفت در بازار فیزیکی واقعی به بالای 140 دلار رسیده است. بر اساس این گزارش قیمت نفت برنت، که در دریای شمال خریداری و فروخته می‌شود، به 141 دلار و 37 سنت معامله شد. 🔸البته در بازار کاغذی، نفت آتی برنت نیز در برابر 111 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. از طرفی قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با پیشی گرفتن از نفت برنت به 112 دلار رسید که بالاترین سطح در چهار سال گذشته است. 🔸بر اساس این گزارش، بازار آتی تا حد زیادی به معاملات مالی در بشکه‌های کاغذی وابسته است و قیمت‌ها در معاملات آتی پایین‌تر است. در حالی که امکان کاغذبازی و انجام معاملات صوری برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها در معاملات آتی وجود دارد در معاملات فیزیکی چنین امکانی نیست. 🔸بر اساس گزارش بلومبرگ، این اتفاق نشان‌دهنده یک تغییر راهبردی عمیق در بازار نفت است. پیش از این، نفت ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا و محدودیت در مشتری‌های بالقوه، با تخفیف‌ به فروش می‌رسید. اما حالا اختلالات گسترده در عرضه نفت غرب‌ آسیا به ویژه با منع تردد از تنگه هرمز، تقاضا برای نفت ایران را افزایش داده است. 🔸به نظر می‌رسد ایران دست روی نقطه ضعف بزرگ غربی‌ها گذاشته است و این فشار بی‌سابقه، باعث شده آمریکایی‌ها، نیت خود از جنگ‌افروزی را برملا کنند. 🔸ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که تحت فشار سنگین آثار تورمی ناشی از بسته بودن تنگه هرمز و افزایش قیمت انواع حامل‌های انرژی و کالا در جهان قرار دارد، دیروز در مطلبی اعتراف کرد: «با کمی زمان بیشتر، می‌توانیم به راحتی تنگه هرمز را باز کنیم، نفت را ببریم و ثروت زیادی به دست‌آوریم. آیا این یک فوران برای جهان خواهد بود؟». https://eitaa.com/science_ai
📷 کم کم سفارت های بیشتری دارند فعال می‌شوند ولی سفارت ایران آفریقای جنوبی فعلا جلوداره: 🔹سفارت ایران در آفریقای جنوبی با انتشار تصویری بازسازی‌شده از دیدار ترامپ و رونالد ریگان در سال ۱۹۸۸ نوشت: هرکدام یک دستاوردی داشته‌اند: 🔹ریگان: من اتحاد جماهیر شوروی را نابود کردم. 🔹ترامپ: من ایالات متحده آمریکا را نابود کردم! https://eitaa.com/science_ai
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پیام بانوی ایرانی برگشته به وطن، از نقطه صفر مرزی: از امروز که برسم تهران، دیگه همش با پرچم تو خیابونم! 🔹«خیلی برای رهبرم گریه کردم. من مطمئنم ما از این جنگ سربلند بیرون میایم.» ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
خدایا خون ِمارو لایق شهادت ببین :) الهی آمین
✅📝 ظریف مهم نیست علیه آمریکا متحد شویم ✏️به چند دلیل ظریف و مقاله‌اش مهم نیست: اولا ظریف دیگر مسولیتی ندارد. ایشان هر نظر داشته باشند و هر چقدر هم بخواهند جلو بروند و حتی بر فرض محال خودشان هم با آمریکایی‌ها مذاکره کنند هیچ تاثیری در روند اصلی کشور ندارد. مخصوصاً جریان اصلی تعیین کننده در این میدان، نیروهای نظامی هستند که اکنون با یک شلیک می‌توانند کل صحنه را تغییر دهند و مشخص است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از چه کسی دستور می‌گیرند. ✏️دوم؛ بعد از آنکه آمریکا برجام را پاره کرد و دو بار هم در میانه مذاکره و در شرایطی که واقعا ایران آماده یک‌ توافق بود به ایران حمله نظامی انجام داد، دیگر پیشنهاداتی که رنگ و بویی از اعتماد به آمریکا داشته باشد مورد پذیرش عمومی نخواهد بود. ✏️سوم جنایت‌های دشمن در این جنگ با توصیه‌هایی از جنس بیایید با هم «مهربان باشیم» حل نخواهد شد. نه دیگر ملت ایران وجهی برای این تعابیر قائل‌اند و نه اساسا در فضای روابط بین‌الملل و منطقه چنین روش‌هایی قابلیت اجرا خواهد داشت. ✏️چهارم؛ تقریباً هیچ چیز نمیتواند به قبل از دوره جنگ بازگردد. نه مسیر اقتصادی و ارزی ایران ممکن است به فضای قبل از جنگ بازگردد و نه ظرفیت‌های سیاسی موجود امکان روابط معناداری ایجاد خواهند کرد. ✏️پنجم؛ تمامی مسولین کشور متوجه هستند که جنگ تا تحقق شروط ایران باید ادامه یابد وگرنه سایه جنگ مستدام خواهد بود.
✏️البته آقایان ظریف، روحانی وآخوندی هم کاش مانند یک ماه گذشته که ظاهراً هنوز از پیروزی ایران مطمئن نشده و سکوت کرده بودند، همچنان برای حفظ انسجام ملی فداکاری کرده و سکوت کنند؛ هم برای شأن و شخصیت خودشان بهتر است تا ترس را مردم در سخنان و مواضعشان نبینند و هم یک فداکاری محسوب میشود تا انسجام ملی کشور حفظ شود. ✏️در چنین فضایی نیز هر مسأله‌ای که بخواهد اتحاد و انسجام ملی را با موضوعات حاشیه‌ای درگیر کند و در سطح بگومگوهایی سیاسی باعث ایجاد اختلاف عمومی شود زمین بازی دشمن را تکمیل می‌کند.  ✏️باید از امثال ظریف، روحانی وآخوندی که مردم از آنها دل چرکین و ناراحت هستند نیز عبور کرد و به حواشی مسائلشان نپرداخت تا انشالله با انسجام ملی کشور به ساحل ثبات و آرامش بازگردد.
‌ ♨️ حنظله: 🔹جزئیات کامل ۵۰ افسر ارشد از واحد ۹۹۰۰ اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) امروز برای نخستین‌بار منتشر شد. این افشاگری تاریخی نتیجه ماه‌ها نظارت و عملیات‌های پیچیده سایبری توسط گروه حنظله است؛ اقدامی که به‌گفته آن‌ها، پایه‌های دستگاه امنیتی اسقاطیل را لرزانده و بار دیگر آسیب‌پذیری‌های این رژیم را آشکار کرده است. 🔹واحد ۹۹۰۰ به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین و قدرتمندترین واحدهای اطلاعات ژئوفضایی در جهان شناخته می‌شود. افسران این واحد با استفاده از تصاویر پهپادی، عکس‌های ماهواره‌ای و دوربین‌های نظارتی شهری، طیف گسترده‌ای از اطلاعات راهبردی و محرمانه را جمع‌آوری می‌کنند. آن‌ها با تولید نقشه‌های سه‌بعدی بسیار دقیق، نقش کلیدی در برنامه‌ریزی و اجرای ترورهای هدفمند داشته‌اند و این نقشه‌ها را مستقیماً در اختیار جنگنده‌ها و پهپادهای رزمی قرار داده‌اند. این افراد به‌گفته متن، نقش قابل‌توجهی در کشته‌شدن فرماندهان محور مقاومت داشته‌اند. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم https://eitaa.com/science_ai
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سیزده بدر خونین کرج 😭💔 🔺لحظه اصابت موشکهای دشمن صهیونی _آمریکایی به پل b1 کرج، درحالی که مردم زیر این پل بودند 13 شهید ، 95 زخمی ✍وقتی می زند ادم را جدا نمی کند اصلا ادم ها ارزشی ندارند. پس بدان که دشمن،دشمن است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‍
دنی سیترینوویچ مدیر سابق امور ایران در آمان و کارشناس فعلی ایران در اندیشکده امنیت ملی رژیم صهیونیستی: از دیدگاه رهبری فعلی ایران، بعید است که چرخه آشنای تشدید - آتش‌بس - تشدید مجدد در این دور از درگیری تکرار شود. به نظر می‌رسد تهران ارزیابی می‌کند که این کارزار، رویارویی گسترده‌تر را به پایان می‌رساند، نه صرفاً آن را متوقف می‌کند. بر این اساس، تصمیم‌گیرندگان ایرانی احتمالاً ترجیح می‌دهند که به جای آتش‌بس، به جنگ ادامه دهند، آتش‌بسی که تنها مقدمه‌ای برای دور بعدی خصومت‌ها باشد. در غیاب تضمین‌هایی که شرایط استراتژیک اصلی آنها را در نظر بگیرد، ایران انگیزه کمی برای پایان دادن به کارزار فعلی دارد. در حالی که ایران ممکن است زمان شروع درگیری را تعیین نکرده باشد، اما مصمم است شرایطی را شکل دهد که تحت آن پایان یابد. تا زمانی که این شرایط برآورده نشود، تهران با فرض اینکه جنگ فرسایشی به ویژه با توجه به فشارهای اقتصادی و سیستماتیک قابل توجه اعمال شده بر منطقه و سیستم جهانی به نفع آن است، آماده است تا این رویارویی را ادامه دهد و هزینه‌ها را متحمل شود. به ویژه از طریق اختلالات مرتبط با تنگه هرمز. علاوه بر این، با فعال شدن مجدد به اصطلاح "محور مقاومت"، ایران صرفاً به نمایندگی از خود عمل نمی‌کند. همچنین تعهداتش به بازیگران متحد در سراسر منطقه، ایران را محدود کرده است. به همین دلیل، از دیدگاه تهران، هرگونه آتش‌بس نمی‌تواند صرفاً به منطقه خلیج فارس محدود شود. تحت این شرایط، ایران احتمالاً آماده است تا در صورت لزوم، کارزار فعلی را برای هفته‌ها و احتمالاً ماه‌ها ادامه دهد. https://eitaa.com/science_ai
قوی تر از سلاح هسته‌ای آلون بن داوید تحلیلگر کانال ۱۳ عبری: با توجه به پول‌هایی که هنوز از درآمدهای نفتی به تهران سرازیر می‌شود، ایران می‌تواند به سرعت صنایع آسیب‌دیده خود را بازسازی کند. بنابراین، جای تعجب نیست که ایران جرات کند ادعای حاکمیت بر تنگه هرمز بین‌المللی را داشته باشد و برای عبور هر کشتی که بخواهد از آن عبور کند، عوارضی وضع کند. در ماه اول جنگ، ایران درآمدهای نفتی و مشتقات آن را نسبت به هر ماه در سال‌های گذشته دو برابر کرد. باید این جمله را دو بار خواند تا ماهیت نبردی که اکنون شاهد آن هستیم را درک کرد. این یک نبرد اقتصادی است که با روش‌های نظامی حل نخواهد شد و به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، شروع به درک این موضوع کرده است که در این نبرد با دشواری زیادی مواجه خواهد شد و شاید پیروزی در آن برایش غیرممکن باشد. ایران سال‌ها برای مقابله با چنین نبردی در برابر قوی‌ترین قدرت جهان آماده شده است. ایران توانایی فلج کردن صادرات نفت از خلیج فارس را ساخته است، منطقه‌ای که حدود ۱۵٪ از مصرف نفت جهان را تامین می‌کند. توانایی ایران بسیار فراتر از کنترل تنگه هرمز است؛ موشک‌ها و پهپادهای آن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر می‌توانند حرکت تجاری در دریای عرب و خلیج عمان را نیز مختل کنند. - فلج کردن حرکت کشتی‌های تجاری در یک گذرگاه آبی بین‌المللی کار سختی نیست. فقط کافی است یک کشتی توسط پهپاد، موشک یا مین ایرانی هدف قرار گیرد تا شرکت‌های بیمه به طور کامل ناوبری را متوقف کنند. حتی حوثی‌های فقیر در یمن(انصارالله با شرف)، با توانایی‌های بسیار محدود خود در مقایسه با ایران، این موضوع را در حدود دو سال اثبات کرده‌اند. بنابراین ایران توانست پس از ضربه اول به سرعت بهبود یابد و تمرکز خود را بر هدف اصلی گذاشت: کنترل صادرات انرژی از خلیج فارس. این برگ برنده ایران است و از سلاح هسته‌ای قوی‌تر است. https://eitaa.com/science_ai
📌 تدوام بسته بودن مسجدالاقصی به بهانه جنگ علیه ایران 🔹 یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که مسجدالاقصی برای نخستین‌بار از زمان جنگ‌های صلیبی، یعنی بیش از ۸۰۰ سال پیش، همچنان به‌طور کامل بسته است. 🔹 «باسم نعیم» افزود، در حالی که حکم اعدام برای اسرای فلسطینی همچنان برقرار است و نسل‌کشی خاموش در غزه ادامه دارد، واکنش‌های امت اسلامی در سطح رسمی و مردمی همچنان در همان سطح باقی مانده است. 🔴من احتمال میدم نتانیابو ساکن همین جاست اگه زنده است بهتر از همه می داند انجا امن است. https://eitaa.com/science_ai