🔸 بازتاب خبری۱
🍃 پنجمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔻 مناسبت عدالت و سعادت در اندیشه اسلامی با تاکید بر اندیشه های تمدنی امام رضا (ع)
🎙 حجت الاسلام دکتر بهروزی لک
🔻 صورت بندی مقاومت های تاریخی و ارزیابی آن ها از منظر منطق عدالت
🎙 حجت الاسلام دکتر رهدار
🔗 لینک متن کامل خبر 👇👇
https://b2n.ir/r77687
🗓 دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت: ۱۲ - ۱۰
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🔸 بازتاب خبری۱
🍃 پنجمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔻 مناسبت عدالت و سعادت در اندیشه اسلامی با تاکید بر اندیشه های تمدنی امام رضا (ع)
🎙 حجت الاسلام دکتر بهروزی لک
🔻 صورت بندی مقاومت های تاریخی و ارزیابی آن ها از منظر منطق عدالت
🎙 حجت الاسلام دکتر رهدار
🔗 لینک متن کامل خبر 👇👇
https://b2n.ir/w56896
🗓 دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت: ۱۲ - ۱۰
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🍃 پنجمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔹حجتالاسلام والمسلمین احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست علمی «صورتبندی مقاومتهای تاریخی و ارزیابی آنها از منظر منطق عدالت» که از سوی دبیرخانه ملی کنگره دفتر قم سازمان علمی ـ فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: اگر رخدادی در یک مقطع تاریخی در یک مکانی رخ داده است، محقق تاریخ نمیتواند آن را در همان بافتار تاریخ فهم کند ولی کسی که در پسینه تاریخ دقت نظر دارد و حوادث مشابه را دیده است، میتواند در مقایسه این رخدادها، ارزشگذاری کند و سهم یک رخداد را درباره یک گفتمان مشخص کند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز ما در میانه یک تاریخی هستیم که وقتی نگاه به پیشینه تاریخ خود میکنیم، میتوانیم نمونههایی را بیابیم و آن را از پس عینک نیازهای امروز به تحلیل بنشینیم. یکی از مهمترین این دغدغهها، مسئله عدالت و گفتمان مقاومت است. عدالت از شعارهای اساسی اسلام و انقلاب و رهبران و عالمان دین بوده و هست به خصوص اینکه ما پیشینه و نمونهای چون عدالت علوی را در تاریخ سراغ داریم.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🔸 ادامه مطلب 👇👇
وی افزود: از سوی دیگر، مقاومت هم از نمونههای اعلای تمدنی ما است و اگر امروز پز آن را میدهیم، این گفتمان را هدیه و امانت خدا میدانیم و معتقدیم که در عین حال از عمق تاریخ اسلامی ما حاصل شده است، یعنی مقاومتی که امروز میبینیم، از این دوره آغاز نشده و از قبل هم وجود داشته گرچه با این عنوان شناخته شده نبوده است.
رهدار با بیان اینکه در ایران، شبه قاره هند، شمال آفریقا و برخی کشورهای عربی شاهد جنبشهای متعدد بودهایم که با نام اسلام هم انجام شده است، اظهار کرد: وقتی در وجه کلی به این جنبشها نگاه کنیم، در همه آن جوهر مشترک اسلام و مقاومت را میبینیم که با محوریت عدالت انجام شده است، یعنی دشمنان مقابل خود را ظالم و غیرعادل میدیدند و علیه آنها مبارزه میکردند. در تاریخ هر کجا ظلمی بوده است افراد عدالتخواهی هم بودهاند که با ظلم مبارزه کردهاند.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹 میل به مقاومت و عدالت فطری است
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه در رأس همه این مقاومتها، جنبش عاشورا توسط امام حسین(ع) بوده است، گفت: حداقل در تاریخ اسلام و مسلمانان تا امروز دورهای از تاریخ را در هیچ عصر و نسلی نمیتوان یافت که نمونههایی از کنشهای فردی و جمعی که بتوان آن را عنوان عدالتخواهی و مقاومت داد نیابیم؛ در ادیان و اقوام دیگر هم این مسئله وجود دارد و این نشان میدهد مقاومت و عدالت جزء فطرت انسانی است و انسان آن را در کنه وجود خودش میطلبد.
وی افزود: البته چون اسلام بیش از ادیان دیگر برای عدالت گام برداشته است، نمونههای مقاومت و عدالت آن در تاریخ بیش از ادیان دیگر وجود دارد. برخی از این مقاومتها، تودهای و برخی نخبگانی بوده است گرچه عمدتاً در همه جنبشها ابتدا نخبگانی صدا به اعتراض میگشایند و بعد تودهها وارد عرصه شدهاند. مثلاً نمونه شاخص قرون اخیر، سیدجمال الدین اسدآبادی است که بر ضد غرب، ایده اتحاد مسلمانان را مطرح و این کار را در سطح نخبگانی دنبال کرد.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹رهدار تصریح کرد: سیدجمال اساساً مردمی نبود و برای مردم حرف نزده است و در اواخر عمر ندای پشیمانی سر داد و گفت اگر این همه وقتی را که برای بیداری سیاسیون درباری صرف کردم، برای بیدارکردن تودهها صرف میکردم، نتایج بیشتری میگرفتم؛ البته از این حرف من نتیجه گرفته نشود که اصل در جنبشهای اسلامی، تودهها هستند بلکه ما جنبشهایی به معنای عام داریم که از بالا به پایین و موفق هم بوده است که نمونه اعلای آن، کنش علمای جبل عاملی در دوره صفویه است.
وی افزود: این علما مانند علامه مجلسی در سطح نخبگانی ساختارهایی ایجاد کردند که علمای بعد از آنها در دوره قاجاریه توانستند آرزو و تمناهای آنها را در سطح توده به منصه ظهور برسانند. البته استعمارگران هم در برخی موارد برای موفقیت در کارهای خود از سطوح نخبگانی شروع کردهاند. مثلاً انگلیس در سودان، برخی افراد نخبه مدارس و دانشگاهها را مورد حمایت خود قرار داده است تا در مواقع لازم از آنها در جهت منافع خود بهره ببرد.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
وی با بیان اینکه دادههای دینی در مورد عدالت و مقاومت انحصار به نخبگان یک قوم ندارد و عمدتاً برای نجات تودهها است، گفت: مثلاً مفهوم امام در اندیشه شیعه، مفهومی مانند اب و پدر است و پدر بدون داشتن فرزند ولو اینکه مرده باشد، قابل تصور نیست و امام هم بدون امت قابل تصور نیست. امام در اندیشه شیعه محور است ولی مفهوم امت در آن تجلی دارد و عدالت هم مفهومی محوری است و صرفاً نمیتواند در امام متجلی باشد.
رهدار با بیان اینکه هدف ما در بحث مقاومت در درجه اول توده است ولی پیششرط آن مقاومت نخبگانی است، اظهار کرد: مقاومت هم بر دو قسم دینی و غیر دینی قابل تقسیم است و مقاومتی که ابزار و فرایند و اهداف آن به دین نسبت داده شود، دینی است؛ ممکن است در یک جامعه اسلامی، مقاومتی شکل بگیرد ولی آن را به دین ارجاع ندهند و دغدغه آن را نداشته باشند که نتایج و ابزار و مبانی را از دین بگیرند و با آن بسنجند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: البته مقاومتهای غیردینی ضمن اینکه برای ما معرفتآور و عبرتآور هستند ولی نمیتوانند الگو باشند. سرمایه تاریخی ما در گذشته مقاومتهای دینی است لذا در منطق مقاومت اسلامی، دین عین عدالت و عدل است؛ دین یکی از اسامی خداوند است و هر جریانی که آگاهانه و غیرآگاهانه در برابر دین باشد، نمیتواند سرمایه عدالت را برای ما بیاورد.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
رهدار بیان کرد: البته مثلاً در آمریکای لاتین علیه استکبار آمریکا مقاومت کردند و این برگرفته از فریاد فطرت آنها بود و اینها هم امروز میتوانند جزء جبهه مقاومت تعریف شوند ولی یکسری مقاومتها، کنشگران آنها آگاهانه ارجاع به دین نمیدهند و دین را افیون تودهها و مخرب میدانند که اینها آوردهای برای ما ندارند.
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: برخی مقاومتها هم داریم که غربیها به آن عنوان مقاومت شکننده دادهاند و به تعبیر دیگر یکسری فریادهای عدالتخواهی داریم که خفه شده و به نتیجه نرسیده است. یکی از اندیشمندان غربی مدعی شده است که مقاومتهای ایرانیان از دوره صفویه تا دوره معاصر شکننده بوده است ولی انقلاب را نمیتوانند شکننده بخوانند زیرا برآیند چندین قرن تحولخواهی ایرانیان است و خود را چند دهه جلو آورده و حتی تحدی کرده است.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹 انقلاب ایران استثنا است
رهدار بیان کرد: ما میتوانیم امروز تحدی کنیم که انقلاب ایران در مقایسه با انقلاب فرانسه و اکتبر روسیه مزایای زیادی دارد و برخی محققان در این خصوص کتاب نوشتهاند؛ این انقلاب از آسمان نیامده و خودش را به سرمایه پیشینیان و تجارب گذشته استناد داده است و اگر قرار است همه مقاومتهای پیشینی ایرانیان صفر و شکننده تلقی شود، قاعدتاً انقلاب نباید پدید میآمد به همین دلیل برخی از اندیشمندان غربی به این مسئله معترف هستند که انقلاب ایران یک استثناء است.
وی تأکید کرد: اینها انقلاب اسلامی را یک استثناء میدانند زیرا مقاومتهای ملت ایران در طول چند قرن قبل را شکننده میدانند و معنای شکست و پیروزی در ادبیات غرب با ادبیات انقلاب اسلامی فرق دارد؛ مثلا قیام امام حسین(ع)، در اندیشه غرب شکست خورده است ولی ما کاملاً آن را موفق میدانیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🍃 پنجمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔹حجتالاسلام والمسلیمن غلامرضا بهروزیلک، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ۱۱ اردیبهشت ماه در نشست علمی «مناسبت عدالت و سعادت در اندیشه اسلامی با تأکید بر اندیشههای تمدنی امام رضا(ع)»، گفت: بین مفاهیم سعادت، عدالت و جود و ایثار نوعی هممفهومی وجود دارد از این رو امام رضا(ع) فرمودند هر کسی وارد ربوبیت الهی شود، به سعادت رسیده است و سعادت هم با عدل ایجاد خواهد شد.
متن سخنان وی به شرح زیر است:
ما به درستی قدردان نعمت وجود امام رضا(ع) در کشور نیستیم ولی ایشان از همان سال ۲۰۰ هجری که وارد ایران شدند همواره لنگرگاه حفظ جامعه بوده و فیوضات آن حضرت شامل حال جامعه ما شده است.
پیام اصلی حدیث سلسلهالذهب امام رضا(ع) که همه آن را شنیدهایم بیانگر ربوبیت تامه خداوند در قالب حصن و دژ امن است و البته بشرطها و شروطها را هم اضافه کردند که همان ولایت ائمه(ع) است. اگر این را بپذیریم سعادت و عدالت واقعی هم در پرتو این موضوع محقق خواهد شد و خود را گرفتار عدالت و سعادت توهمی نخواهیم کرد. امنیتی که در این روایت از آن سخن گفته شده است روایتی است که هیچ اعوجاج و ناامنی در آن نیست.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
ما گاهی از عدالت سخن میگوییم ولی بیشتر ادعاست زیرا عمدتاً مکاتب مختلف با نتوانستهاند عدالت را برقرار کنند و یا فهم اشتباهی از آن داشتهاند؛ مثلاً مکتب مارکسیستی و ماتریالیستی فقط سرابی از عدالت و سعادت را پیش روی مردم دنیا قرار دادند.
حدیث سلسلةالذهب به صورت معنون از امام رضا(ع) به پیامبر(ص) رسیده است و همه معارف در آن وجود دارد. ما دو تعریف صوری از عدالت و سعادت داریم؛ مثلاً عدالت آن است که هر کسی به حق خودش برسد یا حق در جایی که جای آن است مستقر شود ولی اینکه جای حق کدام است و جای ناحق کجا، محل اختلاف است و ممکن است یک ظالم مستبد بگوید آن چه من میفهمم عدالت است. سعادت هم یعنی انسانها بهترین حالت را داشته باشند ولی بهترین حالت چیست؟
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹جود محور زندگی امام علی(ع) بود
بنابراین در تعریف این دو باید از تعاریف صوری به سمت تعاریف محتوایی برویم. از امام علی(ع) پرسیدند که عدل بهتر است یا جود و بخشش و ایشان فرمودند: عدل امور را در جای خود قرار میدهد و جود و بخشش یعنی اینکه انسان مالی را از جهت خود خارج کرده است. پس عدل سیاستی فراگیر و همگانی ولی جود عارضی و مقطعی است لذا در نگاه امام(ع)، عدل، اشرف و افضل بر جود است.
البته امام علی(ع) و اهل بیت(ع) همگی براساس جود زندگی کردند و نه براساس عدل؛ در سوره مبارکه انسان آمده است که آن حضرت و خانوادهاش سه شب غذای خود را به یتیم و اسیر و مسکین اعطا کردند.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹تفسیر سکولار از آیات عدل و قسط
آیاتی که به جامعه موعود اشاره دارند، اشاره مستقیمی به عدل ندارند با اینکه ما این همه در اهمیت عدالت سخن میگوییم. در سوره حدید بیان شده است که ما انبیاء را با کتبشان فرستادیم تا مردم به واسطه اقامه قسط قوام پیدا کنند. البته اخیراً برخی افراد برای اینکه نگاه مردمسالار سکولار و شبه سکولار را از قرآن استخراج کنند، «لام» در «لیقوم الناس بالقسط» را طوری معنا میکنند که یعنی مردم باید قسط را پیاده کنند در حالی که اقامهکننده قسط امام و رهبر جامعه است و مردم به واسطه اقامه قسط قوام خواهند یافت.
در آیه ۵۵ سوره مبارکه نور واژه «ارتضی» با دین بیان شده است، یعنی دینی را که هم خدا قرار است در دنیا بر همه غلبه و ظهور بدهد، دین مرضی خداوند است؛ یعی صفت برجسته جامعه موعود، همان عبودیت خداوند است و شاید عبودیت تعبیر دیگری از سعادت باشد زیرا هدف از خلقت آفرینش، رسیدن به هدف خلقت است و این هدف، عبودیت الهی است که نهایت سعادت است.
حال در جامعه موعود و نهایی آیا عدل، محور است یا جود تا براساس آن مناسبات عدل و سعادت را ترسیم کنیم؟؛ آنچه ما از سخنان امیرالمؤمنین(ع) میفهمیم، این است که حتی اگر یک روز از عالم باقی مانده باشد، موعود، ظهور خواهد کرد و جهان را از عدل و قسط پر خواهد کرد بنابراین یکی از کارکردهای امام، برپایی قسط و عدل است ولی آیا امام زمان(عج) صرفاً براساس عدالت سیاستورزی خواهند کرد؟
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹سوءبرداشت جامعه عثمانی از بخشش
جامعه عثمانی، براساس سوء فهم از آیاتی چون و «ات ذی القربی حقه» اموال بیتالمال را بین اقوام خودش تقسیم کرده است یعنی بخشش وجود دارد ولی این بخشش عادلانه نیست از این رو بخششی مطلوب است که عادلانه باشد. در آرمانشهر موعود هم جود و بخشش عدالتمحور در رأس همه امور خواهد بود.
در دوره انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان سلامت، آیا براساس عدل، ایثارگری صورت گرفت؟ پس ایثار کجا بود؟ کسانی که از ایران رفتند تا از حرم حضرت زینب(س) در سوریه دفاع کنند با محوریت عدالت این کار را کردند.
بنابراین خلقت انسانی که برپایه عدل است، قصد دارد به اینجا برسد که انسانها اهل گذشت و ایثار شوند و بخشش عدالتمحور در جامعه زیاد شود کما اینکه در مثالی که از سوره دهر یا انسان زدیم، اهل بیت(ع) با این که خودشان گرسنه بودند، غذایشان را به مسکین و یتیم و اسیر دادند با اینکه عدل این بود که آن را بین همه یعنی خودشان و دیگران تقسیم کنند.
🔸 ادامه مطلب 👇👇
🔹عدل مایه قوام جامعه است
امام رضا(ع) در تبیین عدل فرمودهاند که عدل، پایه و دوام و قوام جامعه است ولی توصیه کردهاند در عین عدالت باید جود هم وجود داشته باشد. در روایتی از امام رضا(ع) داریم که حاکم باید عدالت بورزد و وقتی قضاوت کرد، عادلانه قضاوت کند و این نشان میدهد که از امام متوقع است که با عدالت رفتار کند ولی سعادت چیزی است که باید براساس عدالت بنا شود.
در تعریف صوری از عدل این نکته وجود دارد که عدل آن است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد ولی در تعریف دقیق و غیرصوری، عدل یعنی اینکه هر چیزی در جایی که خدا قرار داده و اراده کرده است قرار بگیرد. لذا اگر منکر این شویم که شارع و خداوند جای هر چیزی را قرار داده است در این صورت چه کسی این جایگاه را باید تبیین کند و آن قوت است که بین انسانها در مفهوم عدالت اختلاف ایجاد خواهد شد.
بنابراین اصل و معیار حسن و قبح در اصل خلقتی است که خدا قرار داده است و خدا این عالم را براساس حق خلق کرده است. خداوند چون براساس اقتضاء ذات خود عادل است، محور عالم را بر حق و عدل قرار داده است و جایگاه عدل را هم خود خدا قرار داده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🍃 ششمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔻 اعتدال از منظر قرآن و امام رضا (ع)
🎙 حجت الاسلام دکتر رضایی اصفهانی
🔻 نگاه عدالت ورزانه به مقوله ی علم و نقش آن در گسترش و تحکیم عدالت اجتماعی
🎙 حجت الاسلام دکتر نجارزادگان
🔻 دبیر علمی:
🎤 حجتالاسلام دکتر حسن زاده گلشانی
🗓 پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰
🖥 لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🍃 نشست علمی نقد و بررسی
کتاب هیولای اولی از توهم تا واقعیت
🎙ارائه کننده:
حجتالاسلام دکتر کمالی
🔦 ناقد اول:
حجت الاسلام دکتر غفاری
🔦 ناقد دوم:
حجت الاسلام دکتر سوری
◀️ دبیر علمی:
دکتر پارسایی
🗓 یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰
🖥 لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🍃 نشست علمی نقد و بررسی
کتاب هیولای اولی از توهم تا واقعیت
🎙 ارائه کننده:
حجتالاسلام دکتر کمالی
🔦 ناقد اول:
حجت الاسلام دکتر غفاری
🔦 ناقد دوم:
حجت الاسلام دکتر سوری
◀️ دبیر علمی:
دکتر پارسایی
🗓 یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰
🖥 لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🔹 تهیه سند محتوایی بزرگداشت ایام مبارک دهه کرامت
🍃 نشست هماهنگی و همافزایی هر چه بیشتر برگزاری برنامههای دهه کرامت با حضور نهادهای استانی و شهری و به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد.
🔺این جلسه با حضور عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حجتالاسلام والمسلمین حجت گنابادینژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین فقیه اسفندیاری، معاون امور بین الملل آستان قدس رضوی، حسین باغ گلی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در دفتر این سازمان برگزار شد.
📍در این نشست حاضران به معرفی و گزارشی از برنامههای تدارک دیده شده ویژه ایام دهه کرامت در موسسات و بخشهای مربوطه خود پرداختند.
✅جزئیات این نشست در👇🏻
https://b2n.ir/y88857
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🎙اطلاعیه: طرح خادم یار علمی آستان قدس رضوی
به پيوست👇 تصوير نامه شماره ۴۰۲۴۴۰/۲ مورخ ۲۲/۰۱/۱۴۰۲ نايب رئيس و دبير محترم شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص «آيين نامه طرح خادم يار علمي در آستان قدس رضوي» جهت استحضار و هر گونه بهرهبرداري ارسال ميگردد.👇
🍃 هفتمین پیش نشست
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
🔻 عدالت اجتماعی در سیره امام رضا علیه السلام
🎙 حجت الاسلام دکتر رزاقی موسوی
🔻 عدالت جنسیتی و فلسفه حجاب از منظر امام رضا علیه السلام
🎙 حجت الاسلام دکتر مهدی شجریان
🔻 امام رضا (ع) و عدالت فرهنگی
🎙 حجت الاسلام دکتر احمد اولیایی
🔻 گفتگوی عادلانه با تکیه بر مناظرات امام رضا علیه السلام
🎙 دکتر حسن عباسی
🔻 دبیر علمی:
🎤 حجتالاسلام دکتر اولیایی
🗓 چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۲ - ۹:۳۰
🖥 لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom
🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🔸 گزارش تصویری ۱
🍃 نشست علمی نقد و بررسی
کتاب هیولای اولی از توهم تا واقعیت
🎙 ارائه کننده:
حجتالاسلام دکتر کمالی
🔦 ناقد:
حجت الاسلام دکتر سوری
◀️ دبیر علمی:
دکتر پارسایی
🗓 یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰
🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi
🔸 گزارش تصویری ۲
🍃 نشست علمی نقد و بررسی
کتاب هیولای اولی از توهم تا واقعیت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های سازمان علمی وفرهنگی آستان قدس رضوی- نمایندگی قم👇
🆔@scorazavi