📸 قاب هایی کمتر دیده شده از جشن انقلاب در قم؛ اعتراض به سکوت حوزه در قبال شیعه زدایی آمریکایی، صهیونیستی و ترکیه ای در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز
▫️گفتنی است با وجود اینکه ۹۷ درصد از شهروندان آذربایجانی، مسلمان هستند، اما حکومت این کشور، بر اساس قانون اساسی آذربایجان، یک حکومت سکولار است و هیچ دین رسمی نیز برای این کشور، تعریف نشدهاست.
🔹قوم آذربایجانی که اکثریت مردم این کشور را تشکیل میدهند مردمی عمدتاً شیعهمذهب، ترکزبان و با فرهنگ ایرانی هستند.
▫️آذربایجان مدتهاست به عنوان یکی از پایگاه های اصلی اسرائیل در مجاورت ایران محسوب می شود و همزمان ترکیه هم تلاش رسانه ای و میدانی زیادی برای تغییر مذهب شیعیان آذربایجان انجام می دهد....
🔹 شیعیان و طلاب آذربایجانی همسو با گفتمان انقلاب اسلامی همیشه تحت فشار و اذیت دولت این کشور هستند و کودکان شیعه آذربایجانی با خاله "ع" و دایی "ع" درس یاد می گیرند...!
▫️فقط طی یک ماه اخیر بالای ۵۰ روحانی و چهره شیعی در این کشور بازداشت شده اند!
🔹لازم به ذکر است با وجود فعالیت موثر و جهادی طلاب آذربایجانی در قم برای اثرگذاری بر فضای فرهنگی این کشور، حمایت کافی از جانب حوزه از آنان صورت نمی گیرد.
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ #صدای_طلاب بدون سانسور
🌐 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
غیبت فرهنگ سازی در عصر مردمی شدن از طریق رویکردهای صرفا انتقادی؛
🔻 اعتراضی به اعتراض میثم مطیعی به ترافیک تهران
#فرهنگ_سازی
#طلبه_خبرنگار
▫️ما از شما مداح جوان انقلابی عزیز انتظار فرهنگسازی داریم، پوشش مترو و بیآرتی در سراسر تهران گسترده است، تاکسی هم هست!
🔹بخشی از مسیر را هم میشود پیادهروی کرد و اینهمه عمر را در ترافیک تلف نکرد.
🔸مطالعه در مترو و وسائل نقلیه عمومی هم میچسبد و هم استفاده بهینه از زمان است.
🆔 @sedayehowzeh
🔻 به نظر مردم، کدامیک روحانی تر هستند؟!
#صدای_طلاب
1⃣ نگاهی به نقش آفرینی های امدادی و جهادی روحانیت و طلاب در حوادث طبیعی
▫️در سالهای اخیر و در کوران حوادث طبیعی اعم از زلزله ها و سیل های متعدد و دوران کرونا در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران، طلاب و روحانیت با اخلاص مثال زدنی و به صورت خستگی ناپذیر در خط مقدم خدمت به عیال الله بوده اند و این جهاد در انظار تماشاگران مسائل و پدیده های اجتماعی پررنگ و با شکوه جلوه کرده است و به نظر آن ها این نقش آفرینی ها مایه تقویت جایگاه اجتماعی روحانیت شده است.
2⃣ نقش واقعی و شان حقیقی روحانیت
▫️با نگاهی دقیق به شان حقیقی و واقعی روحانیت در اعصار مختلف، هدایت عمومی اجتماع و افراد را میتوان مهم ترین نقش روحانیت دانست.
نقشی که در تمامی این اعصار مورد هجمه مخالفین بوده و همواره از سوی دشمنان سعی شده که این مرجعیت از روحانیت سلب شود.
پروژه های مختلفی در راستای پیشبرد همین هدف ها از سوی مخالفان تعریف شده که یکی از مهم ترین آنها پروژه اسلام منهای روحانیت است.
3⃣ شئون تعیینی برای روحانیت در افکار عمومی تحت تاثیر رسانه ها
▫️برگردیم به نقش آفرینی های روحانیت در امداد رسانی به مردم آسیب دیده؛ این نقش ها به گونه ای در رسانه ها روایت شده است که نقش روحانیت را در همین مسائل خلاصه کرده اند. گویی روحانیت غیر از این شانی ندارد و آن طلبه ای مقبول جامعه است که تا کمر در گل و لای فرو رود و خانه مردم را تمیز کند و آن طلبه ای زی طلبگی دارد که وسایل مردم را از زیر آوار در آورد یا آن امام جمعه ای مردمی و مقبول است که تکنسین های جوشکاری را کنار زده و خودش جوشکاری کند.
در این میان مرجعیت روحانیت در هدایت عمومی جامعه عمدا یا سهوا مغفول مانده است.
تذکر: اقدامات جهادی روحانیت همیشه و از نگاه هر بیننده منصفی قابل تقدیر بوده و بی شک منجر به افزایش پایگاه اجتماعی روحانیت شده است اما کار جایی اشکال پیدا میکند که این شئون با قید انحصار برای روحانیت تعریف شود!
4⃣ فعالیت ها یا انفعال های روحانیت در قبال پمپاژ انتظارات از طرف رسانه ها
▫️مساله تعریف یا بازتعریف های شئون روحانیت از سوی رسانه ها باعث انفعال های عجیب و تأسف باری از سوی عده ای از قشر روحانیت شده و نقش روحانیون منحصرا در همین شئون تعریف شده و عمل به این شئون به صورت انحصاری، باعث تقویت این انگاره ی ساخته شده از سوی رسانه ها می شود.
مثلا دو نفر روحانی را در نظر بگیرید که یکی در کف میدان به مردم امداد رسانی می کند و آن دیگری به تبیین ریشه ها و آثار و آسیب های بلایای طبیعی و نحوه تعامل با آنها می پردازد. به نظر میرسد که معلوم است که در دیدگاه عوام جامعه کدام یک روحانی تر است!
✍ حجت الاسلام علی جعفرپور
🆔 @sedayehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیلی از یک اشتباه راهبردی رسانه ای مهم؛
🔻 قدرت ملی یا کشور قدرتمند، کدامیک مهمتر است؟!
➖چرا شاهد استمرار قدرت مردم در امثال راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، برای ممانعت از برگشت شرایط جهت دفاع از بقای اصل انقلاب اسلامی نیستیم؟!
🎙 ارائه ای بدیع از دکتر رسول نوروزی
▫️نشست «فهم کنشگری اجتماعی سیاسی مردم در وضعیت های دشوار»
🔹پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی (مرکز همکاریهای علمی و بینالملل)
🔸امروز صبح، پنجشنبه ۲۷ بهمن
🆔 @sedayehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی متفاوت به فهم جامعه شناسانه از یک حضور بی بدیل؛
🔻 انقلاب اسلامی و مناسکی زنده به نام راهپیمایی ۲۲ بهمن
🔹 جمهوری اسلامی ایران تنها سیستم سیاسی جهان است که بقای خود را به راهپیمایی مردم گره زده است.
🔸 جامعه شناسی برای فهم حضور مردم کور است و نیاز به ترمینولوژی و دستگاه مفهومی نو دارد مثل واژه امت فارابی یا آیت شناسی در مقابل پدیدارشناسی کانتی، هوسرلی و هایدگری و همچنین تفکر عقدی در برابر تفکر انتقادی که رویکردش انفصالی و جداساز است....
➖ فهم از ارتباطات در ایران به مثابه انتقال اطلاعات بوده نه رویکردهای مناسکی اما لفظ "جشن" برای راهپیمایی ۲۲ بهمن تقویت کننده نگاه مناسکی می تواند باشد.
🎙 ارائه ای شنیدنی از حجت الاسلام دکتر علی اصغر اسلامی تنها
▫️نشست «فهم کنشگری اجتماعی سیاسی مردم در وضعیت های دشوار»
🔹پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی (مرکز همکاریهای علمی و بینالملل)
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره پیامبری که هیچ امتیازی برای خود قائل نبود؛
📽 کمیک موشن | یکی مثل همهی مردم
◻️ داستانی که قبلا شنیده اید، اما روز مبعث باید در آن اندیشه ای دوباره کرد...
🎙 شما هم صدای حوزه باشید!
💯 @sedayehowzeh