eitaa logo
رسانه خبری صدای جویا 🌍
275 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
77 فایل
پایگاه خبری تحلیلی صدای جویا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۸۲۵۲۹ جویا باش تا کامل شوی... www.sedayejoya.ir https://zil.ink/sedayejoya
مشاهده در ایتا
دانلود
📸افزایش آمار چک های برگشتی 🔹️تازه‌ترین آمارها از چک‌های مبادله‌ای نشان می‌دهد که در آذرماه امسال، ۸درصد از چک‌های مبادله‌شده برگشت خورده‌اند. 🔹️ این تعداد چک ۱۲.۵درصد از کل مبلغ مبادله‌شده با چک را به خود اختصاص داده است. 🔹️ این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در آبان‌ماه این اعداد اندکی کمتر به ثبت رسیده بود و آمار تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی در آذرماه روند افزایشی به خود گرفته است. 🔹️ مقایسه تعداد چک‌های برگشتی در ۹ماه ابتدایی سال‌های اخیر نشان می‌دهد اجرای قانون چک گرچه استفاده از چک را کاهش داده، اما از نسبت چک‌های برگشتی کاسته است. 🔹️ مهم‌ترین عاملی که موجب شده است چک‌های برگشتی، از نظر تعداد و مبلغ، روند افزایشی به خود بگیرد، سیاست انقباضی بانک مرکزی تحت عنوان کنترل کل‌های پولی و رشد نقدینگی است.
حکم قصاص محمد قبادلو قاتل شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» اجرا شد 🔹 شهریور ماه سال گذشته جمعی از عوامل نیروی انتظامی در سطح شهر پرند، در حال کنترل اغتشاشگران بودند. 🔹فردی به نام «محمد قبادلو» در حالی‌که سوار یک خودروی پیکان سفیدرنگ بود، به صورت عمدی با سرعت بالا به قصد قتل ماموران انتظامی که در حال انجام وظیفه بودند رانده و ۶ مامور را در حالی که سوار موتور بودند، زیر می‌گیرد. 🔹 هر ۶ نفر دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا می‌شوند و یکی از ماموران به نام «فرید کرم‌پور» در اثر شدت جراحات به شهادت رسیدند
✅ نتایج بررسی داوطلبان مجلس خبرگان فردا اعلام می‌شود 🔸 اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری از سوی وزارت کشور فردا اعلام خواهد شد و کسانی که احیاناً رد صلاحیت‌شده‌اند می‌توانند به‌مدت سه روز اعتراضات خود را ثبت نمایند 🔸طبق قانون انتخابات خبرگان، تبلیغات نامزدهای این انتخابات از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند تعیین شده و تبلیغات در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ممنوع است.
🔴حکم اعدام «ماهان صدرات مرنی» نقض شد 🔹با ارجاع پرونده متهم «ماهان صدرات مرنی» از سوی دیوان عالی کشور به دادگاه هم‌عرض، حکم اعدام متهم به نفی بلد و تبعید تغییر پیدا کرده است. 🔹متهم «ماهان صدرات مرنی» یکی از افرادی است که در تاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ در اغتشاشات تهران شرکت کرد و مرتکب جرایم متعددی شد. 🔹طبق کیفرخواست صادره، متهم به جرایم: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو) به نحوی که موجب ایجاد ناامنی و ترس در محیط شده است، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور شد.
♦️فرمانده شاخه اصفهان منافقین محاکمه شد 🔹حسین دادخواه متهم ردیف ۷۱ در دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است و قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مسئول شاخه اصفهان، اقدام به فعالیت می‌کند. 🔹وی در اکثر تحرکات منافقین در غرب کشور، شرکت فعال داشته و مدتی نیز به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند. 🔹دادخواه تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.
📢 سازمان ثبت احوال: تولد نوزادان در ۹ ماهه امسال یافت‌. در ۹ ماهه سال جاری نسبت متولدین پسر و دختر به ترتیب ۵۱.۸ درصد و ۴۸.۲ درصد بوده است. ♦️ عیسی آل کثیر، مهاجم فصل گذشته که تا نیم فصل در تیم سپاهان حضور داشت، با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق نهایی دست یافت و قرار است فردا (سه شنبه) خود را با حضور در باشگاه پرسپولیس امضا کند. مدت قرارداد آل کثیر با پرسپولیس تا خواهد بود. 📢 سخنگوی صنعت آب کشور: حدود 28 استان کشور دچار هستند، البته 16 استان و نزدیک به 30 شهر از جمله سیستان و بلوچستان، مشهد، تهران و گلستان شرایط دارند که وزارت نیرو واکنش‌های لازم را برای آب همه‌ این شهرها طرح‌ریزی کرده است. ♦️ در جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد حذف یک درصد بر ارزش افزوده به رای گذاشته شد اما نمایندگان با 59 رای و 119 رای با این پیشنهاد کردند.
🔻بهره‌برداری از طرح بازیافت روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی تا پایان سال جاری غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان: 🔹سایت پسماند ساختمانی گردنه زینل تنها سایت مجاز دفع پسماندهای ساختمانی است که روزانه ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن نخاله ساختمانی وارد این سایت می‌شود. 🔹پس از دو سال تلاش بی‌وقفه و انعقاد قراردادی میان شهرداری اصفهان و یکی از سرمایه‌گذاران، تا پایان سال جاری فعالیت عمرانی پروژه آغاز خواهد شد و می‌توانیم روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی را با دو خط تولید، بازیافت کنیم.
🔺موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان 🔹رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه در دولت در حال تکمیل است که در روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود.
🛑 هلاکت جمعی از نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه 🚩 ارتش اسرائیل با انتشار تصویر ۹تن از کشته شدگان خود اعلام کرد: 🔺۲ ساختمان در محله کبری با نیروهای اسراییل داخل آن منفجر شد، احتمال زیاد ۸ نفر کشته شده اند 🔺یک ساختمان بر روی یک گردان ذخیره فروریخت و ۱۰نفر مفقود [ هیچ تماسی شناسایی و دریافت نشد ] 🔺۶ نفر زنده به دام نیروهای حماس افتاده اند و اسیر شدند !
🎥 رییس کمسیون تلفیق بودجه: کسبه تا ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف هستند و کسانی که صاحب مستقلات هستند تا ۸.۵ میلیون تومان معاف از مالیات هستند
✍️ فردین علیخواه 🖊 آدم ها را توقیف نکنید، آدم ها را جذب کنید در رسانه ها آمده است: «فرمانده انتظامی استان قم در جلسه قرارگاه ۱۹ دی با اشاره به ارسال ۷۴ هزار پیامک بی‌حجابی در خودرو از ابتدای امسال تاکنون در استان گفت: این تخلف که بیشتر در جاده‌های مواصلاتی رخ داده به بیش از ۵۳ هزار تذکر، ۱۳ هزار توقیف سیستمی و بیش از ۷ هزار توقیف فیزیکی منجر شده است». دقت کنید: 74 هزار پیامک توقیف 20 هزار خودرو ✅لطفا باز هم چنین آمارهایی را دقیق و شفاف اعلام کنید. این آمار و ارقام بهترین داده برای پژوهشگران علوم اجتماعی است. طبق تجارب قبلی شاید اگر این پژوهشگران مستقیما به ادارات مرتبط و مسئول مراجعه و چنین آماری را تقاضا می کردند به سختی در اختیار آنان قرار می گرفت و شاید هم اصلا قرار نمی گرفت. همین آمار در همین حد نشانۀ شکست آشکار سیاست رسمی در عرصه فرهنگ است. در استان قم 20 هزار خودرو توقیف شده است؟ 74 هزار پیامک ارسال شده است؟ ✅اعلام چنین آماری در خصوص رفتارهای فرهنگی، مانند آمار و ارقام افتخارآمیزی است که گاهی اوقات کمیته امداد به مناسبتی در خصوص وسعت فعالیت های خود اعلام می دارد. در آنجا متوجه می شویم که «وضع مردم چقدر خراب است» و دامنۀ فقر تا چه اندازه گسترش یافته است. ✅بارها و بارها نوشتم: فرهنگ عرصه گفتگو و اقناع جمعی است. سرنوشت چنین شیوه هایی بی‌تردید شکست، ایجاد بحران های پنهان و آشکار داخلی، و مقاومت های ابتکاری و بزنگاهی در میان شهروندان خواهد بود. آدم ها را توقیف نکنید، آدم ها را جذب کنید. این، سازوکار عرصۀ فرهنگ است، جذابیت و نه طرد و در پی آن ایجاد تنفر. ✅دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی. تحقیق درباره افرادی که روند توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب را تجربه می کنند می تواند موضوعی مهم برای پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری باشد. این تحقیق را در دو فاز انجام دهید: فاز اول زمانی که فرد پیامک بی حجابی را دریافت می کند و فاز دوم زمانی که خودروی وی توقیف می شود. در مطالعه تان حتما امید به آینده، احساس نسبت به زندگی در ایران، تمایل به مهاجرت، نگاه به دین، نگاه به تصمیمات نهاد سیاست، نگاه به انقلاب 57، احساس محترم بودن در ایران، را بررسی کنید و فرایند تغییر آنرا در قبل و بعد از توفیف خودرو نشان دهید.