eitaa logo
صدیقی
21.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
11 ویدیو
2.8هزار فایل
هشتگها https://eitaa.com/seddiqii/21 صوتها https://eitaa.com/seddiqii/8297 ✓بازنشر (فوروارد) فایلها فقط با لینک ❌تبلیغ و تبادل نداریم روبیکا https://rubika.ir/seddiqii استاد حجت الاسلام محمدصادق صدیقی (مازندرانی) @m_s_seddiqii فقط خودم هستم ادمین ندارم
مشاهده در ایتا
دانلود
162 ☘ جواب شرط در توالی و تعاقب دو شرط یا بیشتر ، چهار حالت دارد. 1⃣ اینکه بین دو شرط ادات عطف نیامده باشد. مثال: «مَن یَعتدِلْ فی شبابه ، مَن یَحرصْ على سلامة جوارحِه و حواسِه يسلَمْ مِن متاعبِ الكهولة» 🔷 در این مثال جواب شرط «یسلمْ من متاعب...» برای ادات شرط اول «من یعتدل فی شبابه» و جواب ادات شرط دوم «من یحرص علی سلامة...» به قرینه این جواب در تقدیر است. 2⃣ اینکه دو ادات شرط ، بوسیله «واو» به همدیگر عطف شده باشند. مثال: «مَن يُحجِمْ عَن نِداءِ الخير و مَن يَنْأَ عَن داعي المروءة يَعِشْ بغيضاً مَنبوذاً» 🔶 در اینصورت جواب برای هردو ادات شرط میباشد، زیرا «واو» برای مطلق جمع است. 3⃣ اینکه دو ادات شرط ، بوسیله «أو» به هم عطف شده باشند. مثال: «إن تغبْ عن عيني أو تَحضرْ فَلستَ عَن خاطري بغائبٍ» 🔷 در این حالت جواب فقط برای یکی از دو ادات شرط است «تفاوتی ندارد برای اولی یا دومی» و جواب ادات شرط دیگر محذوف است، برای اینکه معنای «او» احد الشیئین یا اشیاء میباشد. 4⃣ دو ادات شرط ، بوسیله «فاء» عطف شده باشند. مثال: «إن تُمارِسْ عملاً فإن تخلصْ فيه يُحالِفكَ الفوزُ و التوفيقُ» 🔶 در این مثال جواب «یحالف الفوز...» برای ادات شرط دوم «ان تخلص...» میباشد و مجموع شرط و جواب «ان تخلص... یحالف الفوز...» ، جواب شرط برای ادات شرط اول «ان تمارس...» میباشد. 📚النحو الوافی_ ج ۴ _ ص ۴۸۹و۴۹۰ 🔅بزرگترین کانال ادبیات عربی @adabarab مربوط به درس ۹ مبادی العربیه جلد ۴
201060426 نحو عالی 3 شهریور 95 .pdf
383.4K
رمز: 201060426 امتحانات متمرکز ، نحو عالی ۳ شهریور ۱۳۹۵ @seddiqii
212987- نحو 3 دی 94.pdf
382.8K
رمز 212987 امتحانات متمرکز ، نحو عالی ۳ دی ۱۳۹۴ @seddiqii
2131301 - نحو 4 دی 93.pdf
337.5K
رمز 2131301 امتحانات متمرکز ، نحو عالی ۴ دی ۱۳۹۳ @seddiqii
نحو عالی ۴ شهریور ۱۴۰۰.pdf
924.2K
امتحانات متمرکز ، نحو عالی ۴ شهریور ۱۴۰۰ @seddiqii
در اینجا 96 تفسیر شیعه معرفی شده اند👇 http://wiki.ahlolbait.com/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1_%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87 در اینجا 52 تفسیر اهل سنت معرفی شده اند👇 http://wiki.ahlolbait.com/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1_%D8%A7%D9%87%D9%84_%D8%B3%D9%86%D8%AA روی هر کدام از تفاسیر هم کلیک کنید آنها را برایتان معرفی می کند @seddiqii صدیقی
صرف 3 دی 1399 ب.pdf
498.9K
امتحانات متمرکز ، درسنامه علم صرف ۳ ، دی ۹۹ ب @seddiqii
صرف 3 دی 1399 الف.pdf
496.7K
امتحانات متمرکز ، درسنامه علم صرف ۳ ، دی ۹۹ الف @seddiqii
صرف 3 شهریور 99.pdf
533.9K
امتحانات متمرکز ، درسنامه علم صرف ۳ ، شهریور ۹۹ @seddiqii
صرف 1 1393.pdf
151.9K
خرداد ۹۳ امتحانات متمرکز ، صرف متوسطه ۱ @seddiqii
مردم و مکروهات برخی از مردم تصور می کنند مکروهات در همه جا به یک معناست و نباید انجام شود، در حالی که آنچه به عنوان مکروه در اسلام مطرح شده چند گونه است: 1. گاه مقصود از کراهت، ثواب کمتر است مانند نماز خواندن در حمام، اقتدا کردن مسافر به غیر مسافر. 2. گاه مقصود از کراهت، تنفر خداوند از آن عمل است مانند: طلاق، تنها سفر کردن، تنها خوابیدن، همراه داشتن قرآن برای کسی که جنب است. 3. گاهی کراهت به جهت ضرری است که چیز مکروه دارد مانند خوردن گوشت اسب و الاغ و ... 🔸کانال برداشت های نادرست از احکام http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797 @seddiqii
صرف 2 1398.pdf
366K
امتحانات متمرکز ، صرف متوسطه ۲ خرداد ۹۸ @seddiqii