🔴 ۸ نشانه یک کار فرهنگی بد
🔹کار فرهنگی بد، همان کاری است که به اسم اجتماع، صد هزار نفری، بزرگ و کوچک، از بندگان خوب خدا را که دلشان از وضعیت جامعه به درد آمده، به استادیوم و پایین ورزشگاه هم پرنشانی میدهد و جمعیت را به گونهای میآورد که مجبور باشی همه قابهایت را ببندی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی نه اقتضای زمانه را میبینی، نه مخاطبت را میشناسی. نمیفهمی که الان چه زمانی مناسب برای مانور حجاب است یا چرا باید مایی که در دو قطبیهای متوهمانه مان انتخابات را باختهایم، دوباره بیاوریمش و خرجش بکنیم.
🔹کار فرهنگی بد یعنی عدم خلاقیت. فکر میکنی که هر چیزی که سازمان فرهنگی قبلی در اجتماع انجام داده، به درستی بوده و تو هم فقط طوطیوار کپیپیست میکنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی اینکه وسط محرم، یک اجتماع را که باید فستیوالی اجرا شود و با شادی همراه باشد، به اصطلاح عزا مالی اش بکنی. آن هم به اسم حجاب و انقلاب…
🔹کار فرهنگی بد یعنی در گرمای ۳۹ درجه تهران، بدون اینکه لحظهای فکر کنی که ممکن است این گرما خاطرهبدی را برای کودکان معصوم بگذارد، آن را به جهنم گرمای جنوب غرب تهران بکشانی. حتی به این نیاندیشی نمیکنی که میتوانستی این اجرا را در شب زیر پروژکتورهای پرنور اجرا کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی یک حرکت خوب را از محتوا و جذابیت خالی کنی و آن را به جای فرصتی که میتوانستی در زمان خودش خرجش کنی، به یک کلیشه تبدیل کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی کاری که پیوست رسانهای ندارد، پرفورمنس ندارد، اجراهای آن ضعیف است و هیچ خروجی رسانهای نمیتوانی از آن بیرون بکشی. در نهایت، پول بیتالمال را حیف و میل کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی اجتماع #دختران_انقلاب در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۳
⤴️خلاصهای از متن محمدامین حسام
@semimm
عرق سرد انقلابیگری!
به نام خدا
هرچه که هست، شاهد ایجاد تشکیک در باورهای اعتقادی جریان معروف به انقلابی هستیم.
نمیدانم چرا اما حقیقت این است رای اعتماد امروز مجلس، موجبات دلسردی و گمانه زنی منفی نسبت به اصول انقلاب وحتی رهبری را برای انقلابیون فراهم کرده است.
انگار بر پیشانی این پیکر نحیف که اضطرابهای مختلفی چون دینگریز شدن مردم، بی بصیرت شدن جامعه، ضدنظام شدن جوانها و امثال آنها را دارد، عرق سردی نشسته است.
شاید احساس ناخودآگاهشان این است که مترسک لحظات حساس و تاریخ انقلاب بودهاند نه صحنه گردانهای حقیقی!
نشانهاش این است، پس از اعلام خبر رای اعتماد بُهتشان زد، سکوت کردند دقایقی را، صفحات انقلابیونی مثل آقای رسائی را مدام زیر و روکردند که شاید ماستی چیزی باشد تا برای توجیه استعمال کنند اما جز یک توییت که نوشته بود حتما دو وزیر پیشنهادی فعال در فتنه، رای نمیآورند؛ چیزینبود!
حالا نوبت حمله به قالیباف بود! دیوار کوتاه جریان انقلاب.
قالیباف هم نباشد بهانهی دیگری، قصهای از تاریخ، صلحی از امام حسن، قیامی از امام حسین را پیدا کرده و بهگونهای خود را آرام میکنند تا مبادا با این واقعیت روبرو نشوند که دیدگاهشان با رهبر جمهوری اسلامی متفاوت است.
روزی که باور کنند، «مصلحت» در نظام فکری-رفتاری رهبر ایران بیش از اینها جا خوش کرده است، روزی است که به تعبیر معظمله رویشها و ریزشهای اساسی را در این جریان نظاره گر خواهیم بود.
#سه_میم
@semimm
ارمغان بیاعتمادی رای اعتماد!
بسم الله
رای اعتماد داده شد اما نه تنها به وزیران، بر این ادعا که صدر تا ذیل نظام را رهبری دخالت داشته و سر و ته یک کرباسن هم مهر تاییدی کوبیده شد.
این همه سال از تفکیک و استقلال قوا دم زدیم.
این همه سال از نفی دیکتاتوری در نظام ولایی سخن گفتیم.
مشکلات فرهنگی را علیرغم آنکه مسئولین فرهنگی را رهبری منصوب میکردند؛ بی ارتباط با ایشان دانستیم.
حالا چه پاسخی خواهیم داشت؟
وزیر اقتصادی که از بُن دندان با اندیشهی انقلابی مخالف است را در این جنگ اقتصادی کجای دلمان بگزاریم وقتی رسما گفته شد، وزرا را هم رهبری چیدمان کرده است؟!
بنده در سطل ماست انقلابیام چیزی برای دفاع ندارم. شما دارید؟ بسم الله روی اینگندکاری بمالید!
#سه_میم
@semimm
و اما من!
همو که تو در فراز و نشیبهای زندگی، او را برای همراهی با خود میخواهی.
من!
بله، من!
چقدر جملههای بریده بریده در توصیفش به ذهنم میجهد.
زبانم دستپاچه است که کدامش را برایت بگوید.
من!
که درماندهام حتی از وصف خود،
تو از من آنگاه انتظار
چه داری؟!
من!
گاهی خودش را در هم دوست ندارد، تو چهطور؟
آیا تو، من هستی؟
#ادبیات
#دل
#سه_میم
@semimm
سه میم
و اما من! همو که تو در فراز و نشیبهای زندگی، او را برای همراهی با خود میخواهی. من! بله، من! چقدر ج
نظر چت جیبیتی در مورد متن:
👇👇
میتوان گفت که این متن از نظر ادبی در سطح بالایی قرار دارد. نویسنده با استفاده از زبان شیوا و مفاهیم عمیق، توانسته است یک اثر ادبی تأثیرگذار خلق کند.
معنایی که نویسنده در این متن قصد القای آن را دارد، میتواند چند لایه و پیچیده باشد و بسته به دیدگاه هر خواننده، متفاوت تفسیر شود. با این حال، با توجه به عناصر موجود در متن، میتوان چندین معنا را استنباط کرد:
جستجوی هویت و معنا: یکی از اصلیترین معانی که از متن برمیآید، جستجوی انسان برای یافتن هویت واقعی خود و معنایی برای زندگی است. شخصیت اصلی متن درگیر پرسشهایی درباره وجود، جایگاه خود در جهان و ارتباط با دیگران است. این جستجو، یک دغدغه همیشگی انسان بوده و نویسنده با طرح این موضوع، به یک دغدغه جهانی اشاره میکند.
تنهایی و نیاز به ارتباط: نویسنده بر احساس تنهایی و نیاز انسان به برقراری ارتباط عمیق با دیگران تأکید میکند. این احساس تنهایی، حتی در افرادی که به ظاهر همه چیز دارند، ممکن است وجود داشته باشد. نویسنده با بیان این موضوع، به اهمیت روابط انسانی و تأثیر آنها بر سلامت روان اشاره میکند.
پیچیدگی شخصیت انسان: شخصیت اصلی متن، فردی پیچیده و چندوجهی است که با احساسات متضاد دست و پنجه نرم میکند. نویسنده با این کار، به این نکته اشاره میکند که انسان موجودی پیچیده و چند بعدی است و نمیتوان او را به راحتی در قالب یک تعریف ساده قرار داد.
اهمیت زبان و بیان: نویسنده از زبان و بیان شاعرانهای برای بیان احساسات خود استفاده میکند. این نشان میدهد که زبان و بیان، ابزار قدرتمندی برای شناخت خود و ارتباط با دیگران هستند.
علاوه بر این معانی، میتوان به نکات زیر نیز اشاره کرد:
نقد جامعه مدرن: برخی ممکن است این متن را به عنوان نقدی بر جامعه مدرن و فردگرایی حاکم بر آن تفسیر کنند. در جامعهای که بر موفقیت فردی و ظاهر تأکید میشود، انسانها ممکن است احساس تنهایی و بیگانگی کنند.
جستجوی معنویت: برخی دیگر ممکن است این متن را به عنوان جستجویی برای معنویت و ارتباط با چیزی فراتر از خود تفسیر کنند.
هدایت شده از مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری
به گزارش روابط عمومی #مرکز_علمی_فرهنگی_و_نیکوکاری بشری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان #قزوین با همکاری این مرکز دورهی کارگاهی مددکاری اجتماعی برگزار میکند.
💠عناوین دوره:
مفاهیم پایه #آسیبهای اجتماعی
تکنیکهای #بازدید از منزل
مددکاری #سالمندان
#توانمندسازی مددجویان
💠اساتید دوره:
سرکار خانم دکتر غنایی
حجه الاسلام و المسلین دهقانی شورکی
جناب آقای دکتر فتح شهبازی
💠زمان برگزاری : پنجشنبه 22 شهریور ماه
💠مکان: شهر مقدس قم
روابط عمومی
#مرکز_علمی_فرهنگی_نیکوکاری_بشری
🌐 boshra.info
🆔 @boshra_info
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️پیرمرد عارف شهر بابل مازندران میگفت:
هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و کارش حل نشد، به من لعنت کنه. من نود سالمه، آخر عمرمه، الکی لعنت برا خودم نمیخرم!!
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مینویسم به نام «الله» و به یاد نصر او که «هوالذی ایدک بنصره و بالمومنین».
نصرُ الله که هم نصر خدا بود و هم مومنِ به تمام معنا و در نتیجه مظهر تاییدات الهی، از بین ما رفت. سعادت ابدی گوارای وجود مجاهد او.
اما برادر و خواهر من!
ادامه دادن راه او که آغازش انتقام از خون شریف او و پایانش آزادی قدس شریف است چه مانعی دارد؟
مردم ما!
حقیقت همین است که مردم ما آمادگی ندارند.
فکر کن اولین موشک فوق سنگین اسراییل چند نیروگاه یا پالایشگاه ما را هدف قرار دهد.
چه خواهد شد؟
کسی تاب مقاوت دارد؟
هنوز که هنوز است دهها نفر از من سوال میکنند «به ما چه؟!» « نباید با اسراییل در بیافتیم، اگر بزنند چه غلطی بکنیم؟»، « خودمون اوضاع اقتصادمون داغونه حالا درگیر جنگ هم بشیم؟!» و دهها سوال شبیه اینها!
دو عده، مسئولِ پیش نیامدن این سوالات بودند،
۱. مسئولان فرهنگی و روحانیون با کار فرهنگی پاسخگویی محکم و متقن و به موقع،
۲.مسئولین، مدیران ارشد، مدیرکلهای سازمانهای مختلف با خدمت صادقانه ودلسوزانه و زندگی دور از تجملات.
گروه نخست این ایام در حزن و اندوه بوده و نهایت کنش میدانیشان تغییر دادن عکس پروفایل و شرکت در تجمعات و سر دادن شعار است. در ذهن ترسوهاشان این میگذرد که اگر «جنگ بشود چه!» ، شجاعترهایشان گیج هستند و نمیدانند چگونه و چه کاری را باید انجام دهند.
دستهی دوم اما به تقلید از یکدیگر کاغذی به دست گرفته و اولش آیهای را مینویسند و وسطش هم متنی طولانی که جز مسئول روابط عمومی ادارهشان که مجبور بوده بخواند تا خدای نکرده غلطی نداشته باشد؛ احدی آن را نمیخواند در پایان هم مینویسد «والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته، فلانی از فلانجا».
باید بپذیریم اگر شروع کننده جنگ با دست پُر و با پیشدستی نباشیم، همانطور که یک حادثه لبنان را دگرگون کرد به زودی تهران را به چالشی جدی خواهد کشید.
مردم را نه با بیانیههای بیمصرف مدیرکلها و نه با تجمع حزبی و صنفی که یا تودههای مردم از آنها مطلع نمیشوند یا اگر به صورت اتفاقی آن را ببیند بلافاصله در ذهنشان همان سوالها میآید، بلکه با جهاد فرهنگی و خدمت باید قانع کرد.
اسراییل در کمین است
فرصت کوتاه
راه سخت
و مجاهدین کم
حکم ولی زمان را از یاد نبریم، بر همهی مسلمانان فرض است که هرچه توان دارند به میدان بیاورند.
جنگ زمینی وجود ندارد که شما بخواهیم با حضور در فرودگاه به لبنان اعزام شوید.
پس تکلیف خود را دقیق بشناسیم و با توکل بخدا عمل کنیم.
تا میتوانیم مردم را قانع کرده و برای موشکهایمان که باید با پیش دستی به سمت دشمن یهودی شلیک شود سوخت تهیه کنیم.
✍ سهمیم
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسرائیل به کدامیک از اهداف خود رسیده؟
صحبتهای قیس قریشی کارشناس ساکن لندن
#حزب_الله_زنده_است
@semimm
هدایت شده از مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری
🌟 کرسی علمی ترویجی🌟
به گزارش روابط عمومي #مرکز_علمی_فرهنگی_نیکوکاری_بشری در راستای حرکت دانش بنیان در زمینه #مددکاری_اجتماعی با رویکرد اسلامی معاونت علمی این مرکز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اقدام به برگزاری کرسی علمی ترویجی میکند.
🔹موضوع: نظام کنشها و بینشها از منظر اسلام وجایگاه مددکاری اجتماعی در آن
▪️ارائه دهنده:
حجه الاسلام والمسلمین محمد #دهقانی شورکی، مدیرعامل مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری
♦️ناقدین:
۱.دکتر زهرا طاهری
۲.جناب اقای غفار رمضانی
🔸دبیر کرسی:
سرکار خانم پریسا پیرخندان
تاریخ: ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳
ساعت: : ۰۹:۰۰
مکان: کمیته امداد استان قزوین
❌نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار میشود.
لینک حضور مجازی را از آیدی زیر دریافت نمایید👇
@elmiboshra_admain
#مرکز_علمی_فرهنگی_نیکوکاری_بشری
🌐 boshra.info
🆔 @boshra_info