من، کسی را بر روی زین این اسب نمیبینم...
این زین، منصب امامت را حمل میکند و اینچنین آماج تیرها ونیزههاست. منصبی که امروز مصداق غائب آن امام زمان و مصداق ظاهر آن آقای خامنهای است.
ای برادر خوب بنگر تو در کدامین سوی ایستادهای؟!
السلام علی الحسین
وعلی علی بن الحسین
و علی اولاد الحسین
و علی اصحاب الحسین
#سه_میم
@semimm
بسم الله
صبر کردم روز عاشورا فرا رسد تا مطلبی که مینوسم اولا دقیق باشد ثانیا ناظری چون سیدالشهدا داشته باشد ثالثا همگان بدانند از سر هوا و هوس نبوده...
اما چند نکته پیرامون دولت جناب دکتر #پزشکیان ، مشروط بر اینکه بر مسند قدرت بمانند:
۱. از نظر روانشناختی برای مدیریت قوی و راهبری درست، مولفههایی نیاز است که آقای پزشکیان فاقد آنهاست. این امر موجب میشود کار کشور به دست دو گروه بیافتد:
الف : مدیران میانی کشور که خودخواسته هیچگاه به سطوح بالاتری مثل وزارت نیامده و اصلا با رفت و آمد دولتها هم خیلی تغییر نمیکنند. ترجیح منافع شخصی، رکود و مشغولیت به کارهای کم منفعت وروزمره از ویژگیهای این عزیزان است.
ب: پدرسالارهای جریان اصلاحات که حضور پزشکیان در قدرت را نتیجهی حمایت و تلاشهای خود میدانند.
و ایندوعامل محصولی جز توقف کشور نخواهد داشت.
۲.مسالهی مسکن و تورم وخودرو به عنوان اصلیترین مسائل اقتصادی مردم در این زمان است، وضعیت خوبی پیدا نخواهد کرد وجوانان عزیز سرخورده خواهند شد. بله! به صورت مقطعی رکود اقتصادی می تواند مساله را کنترل کند اما فقط کوتاه مدت.
۳.کسانی که آقای پزشکیان را بر سر کار آوردند، اگر خودشان را به ریاست جمهوری میرسیدند حتی شاید برای معمولی ترین وزارتخانه، ایشان را پیشنهاد نمیدادند. اما مسالهشان انتقال قدرت در زمان جابجایی رهبری است، کهواقعا زهی خیال باطل. آن مساله جور دیگر تدبیر خواهد شد و ننگ یک مدیریت ضعیف بر روی اقایان خواهد ماند و در یک کنش رادیکال مردی از جبههی مخالف قد علمخواهد کرد.
۴.حضور آقای پزشکیان در این زمان در مجموع به ضرر کشور نیست، خصوصا به واسطهی صفا و صداقت و یکرویی و اخلاق نسبتا خوب ایشان. از این بابت نگرانی نداریم. کشور برای اینکه به دست اندیشهی انقلاب بیافتد نیازمند گذر زمان و رشد بیشتر مردم است.
۵. مواظب باشیم، بین ناکارآمدیها گرهی به رهبری و دین زده نشود. هر دولتی استقلال دارد و رهبری سیاستهای کلی را بر اساس قانون و دین ابلاغ میکنند.
و الحمدلله.
عاشورای ۱۴۴۶
قم
#سه_میم
@semimm
بسم الله
شهید دریس را نمیشناختم.
اما امشب فهمیدم هم محلهای وهم مسجدی بودیم.
وقتی امثال این عزیز را میبینم، امید برای #شهادت در دلم کمی زنده میشود.
کار جهادی و خدمت به محرومین اگر عاقبتش شهادت باشد دلنشین است.
نه خودم را جهادی میدانم ونه خادم، ولی با این عزیزان مثل یکوصلهی ناجور چرخیدیم ، امید که ما را هم ندیده بخرند.
#سه_میم
@semimm
✅ ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک».
یعنی گزارههای دینی را دائما از شبکههای تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم.
شما الان تلویزیون را ببین ...
سمت خدا، محفل، معلی، عموروحانی، سخنرانیهای صبحگاهی، شبکه قرآن
در کنار اعزام مبلغ
رادیو معارف
تریبون های نماز جمعه
و...(همه بیان دین به صورت مستقیم)
اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، اثر دیگری دارد.
سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ ما را به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود.
دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ...
نهایتا او را به حرف آوردیم، گفت ایران اینطوری به سمت سکولار می رود. گفتیم چرا؟ گفت: «شما گزارههای دینی را دائما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبهای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی میکرد.»
✍️ احمد اولیایی
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 یکی از تولیدات خوبی که دیدم این فیلم کوتاهه! با یک دنیا حرف...
@semimm
🔴 ۸ نشانه یک کار فرهنگی بد
🔹کار فرهنگی بد، همان کاری است که به اسم اجتماع، صد هزار نفری، بزرگ و کوچک، از بندگان خوب خدا را که دلشان از وضعیت جامعه به درد آمده، به استادیوم و پایین ورزشگاه هم پرنشانی میدهد و جمعیت را به گونهای میآورد که مجبور باشی همه قابهایت را ببندی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی نه اقتضای زمانه را میبینی، نه مخاطبت را میشناسی. نمیفهمی که الان چه زمانی مناسب برای مانور حجاب است یا چرا باید مایی که در دو قطبیهای متوهمانه مان انتخابات را باختهایم، دوباره بیاوریمش و خرجش بکنیم.
🔹کار فرهنگی بد یعنی عدم خلاقیت. فکر میکنی که هر چیزی که سازمان فرهنگی قبلی در اجتماع انجام داده، به درستی بوده و تو هم فقط طوطیوار کپیپیست میکنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی اینکه وسط محرم، یک اجتماع را که باید فستیوالی اجرا شود و با شادی همراه باشد، به اصطلاح عزا مالی اش بکنی. آن هم به اسم حجاب و انقلاب…
🔹کار فرهنگی بد یعنی در گرمای ۳۹ درجه تهران، بدون اینکه لحظهای فکر کنی که ممکن است این گرما خاطرهبدی را برای کودکان معصوم بگذارد، آن را به جهنم گرمای جنوب غرب تهران بکشانی. حتی به این نیاندیشی نمیکنی که میتوانستی این اجرا را در شب زیر پروژکتورهای پرنور اجرا کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی یک حرکت خوب را از محتوا و جذابیت خالی کنی و آن را به جای فرصتی که میتوانستی در زمان خودش خرجش کنی، به یک کلیشه تبدیل کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی کاری که پیوست رسانهای ندارد، پرفورمنس ندارد، اجراهای آن ضعیف است و هیچ خروجی رسانهای نمیتوانی از آن بیرون بکشی. در نهایت، پول بیتالمال را حیف و میل کنی.
🔹کار فرهنگی بد یعنی اجتماع #دختران_انقلاب در تاریخ ۴ مرداد ۱۴۰۳
⤴️خلاصهای از متن محمدامین حسام
@semimm
عرق سرد انقلابیگری!
به نام خدا
هرچه که هست، شاهد ایجاد تشکیک در باورهای اعتقادی جریان معروف به انقلابی هستیم.
نمیدانم چرا اما حقیقت این است رای اعتماد امروز مجلس، موجبات دلسردی و گمانه زنی منفی نسبت به اصول انقلاب وحتی رهبری را برای انقلابیون فراهم کرده است.
انگار بر پیشانی این پیکر نحیف که اضطرابهای مختلفی چون دینگریز شدن مردم، بی بصیرت شدن جامعه، ضدنظام شدن جوانها و امثال آنها را دارد، عرق سردی نشسته است.
شاید احساس ناخودآگاهشان این است که مترسک لحظات حساس و تاریخ انقلاب بودهاند نه صحنه گردانهای حقیقی!
نشانهاش این است، پس از اعلام خبر رای اعتماد بُهتشان زد، سکوت کردند دقایقی را، صفحات انقلابیونی مثل آقای رسائی را مدام زیر و روکردند که شاید ماستی چیزی باشد تا برای توجیه استعمال کنند اما جز یک توییت که نوشته بود حتما دو وزیر پیشنهادی فعال در فتنه، رای نمیآورند؛ چیزینبود!
حالا نوبت حمله به قالیباف بود! دیوار کوتاه جریان انقلاب.
قالیباف هم نباشد بهانهی دیگری، قصهای از تاریخ، صلحی از امام حسن، قیامی از امام حسین را پیدا کرده و بهگونهای خود را آرام میکنند تا مبادا با این واقعیت روبرو نشوند که دیدگاهشان با رهبر جمهوری اسلامی متفاوت است.
روزی که باور کنند، «مصلحت» در نظام فکری-رفتاری رهبر ایران بیش از اینها جا خوش کرده است، روزی است که به تعبیر معظمله رویشها و ریزشهای اساسی را در این جریان نظاره گر خواهیم بود.
#سه_میم
@semimm
ارمغان بیاعتمادی رای اعتماد!
بسم الله
رای اعتماد داده شد اما نه تنها به وزیران، بر این ادعا که صدر تا ذیل نظام را رهبری دخالت داشته و سر و ته یک کرباسن هم مهر تاییدی کوبیده شد.
این همه سال از تفکیک و استقلال قوا دم زدیم.
این همه سال از نفی دیکتاتوری در نظام ولایی سخن گفتیم.
مشکلات فرهنگی را علیرغم آنکه مسئولین فرهنگی را رهبری منصوب میکردند؛ بی ارتباط با ایشان دانستیم.
حالا چه پاسخی خواهیم داشت؟
وزیر اقتصادی که از بُن دندان با اندیشهی انقلابی مخالف است را در این جنگ اقتصادی کجای دلمان بگزاریم وقتی رسما گفته شد، وزرا را هم رهبری چیدمان کرده است؟!
بنده در سطل ماست انقلابیام چیزی برای دفاع ندارم. شما دارید؟ بسم الله روی اینگندکاری بمالید!
#سه_میم
@semimm
و اما من!
همو که تو در فراز و نشیبهای زندگی، او را برای همراهی با خود میخواهی.
من!
بله، من!
چقدر جملههای بریده بریده در توصیفش به ذهنم میجهد.
زبانم دستپاچه است که کدامش را برایت بگوید.
من!
که درماندهام حتی از وصف خود،
تو از من آنگاه انتظار
چه داری؟!
من!
گاهی خودش را در هم دوست ندارد، تو چهطور؟
آیا تو، من هستی؟
#ادبیات
#دل
#سه_میم
@semimm
سه میم
و اما من! همو که تو در فراز و نشیبهای زندگی، او را برای همراهی با خود میخواهی. من! بله، من! چقدر ج
نظر چت جیبیتی در مورد متن:
👇👇
میتوان گفت که این متن از نظر ادبی در سطح بالایی قرار دارد. نویسنده با استفاده از زبان شیوا و مفاهیم عمیق، توانسته است یک اثر ادبی تأثیرگذار خلق کند.
معنایی که نویسنده در این متن قصد القای آن را دارد، میتواند چند لایه و پیچیده باشد و بسته به دیدگاه هر خواننده، متفاوت تفسیر شود. با این حال، با توجه به عناصر موجود در متن، میتوان چندین معنا را استنباط کرد:
جستجوی هویت و معنا: یکی از اصلیترین معانی که از متن برمیآید، جستجوی انسان برای یافتن هویت واقعی خود و معنایی برای زندگی است. شخصیت اصلی متن درگیر پرسشهایی درباره وجود، جایگاه خود در جهان و ارتباط با دیگران است. این جستجو، یک دغدغه همیشگی انسان بوده و نویسنده با طرح این موضوع، به یک دغدغه جهانی اشاره میکند.
تنهایی و نیاز به ارتباط: نویسنده بر احساس تنهایی و نیاز انسان به برقراری ارتباط عمیق با دیگران تأکید میکند. این احساس تنهایی، حتی در افرادی که به ظاهر همه چیز دارند، ممکن است وجود داشته باشد. نویسنده با بیان این موضوع، به اهمیت روابط انسانی و تأثیر آنها بر سلامت روان اشاره میکند.
پیچیدگی شخصیت انسان: شخصیت اصلی متن، فردی پیچیده و چندوجهی است که با احساسات متضاد دست و پنجه نرم میکند. نویسنده با این کار، به این نکته اشاره میکند که انسان موجودی پیچیده و چند بعدی است و نمیتوان او را به راحتی در قالب یک تعریف ساده قرار داد.
اهمیت زبان و بیان: نویسنده از زبان و بیان شاعرانهای برای بیان احساسات خود استفاده میکند. این نشان میدهد که زبان و بیان، ابزار قدرتمندی برای شناخت خود و ارتباط با دیگران هستند.
علاوه بر این معانی، میتوان به نکات زیر نیز اشاره کرد:
نقد جامعه مدرن: برخی ممکن است این متن را به عنوان نقدی بر جامعه مدرن و فردگرایی حاکم بر آن تفسیر کنند. در جامعهای که بر موفقیت فردی و ظاهر تأکید میشود، انسانها ممکن است احساس تنهایی و بیگانگی کنند.
جستجوی معنویت: برخی دیگر ممکن است این متن را به عنوان جستجویی برای معنویت و ارتباط با چیزی فراتر از خود تفسیر کنند.
هدایت شده از مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری
به گزارش روابط عمومی #مرکز_علمی_فرهنگی_و_نیکوکاری بشری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) استان #قزوین با همکاری این مرکز دورهی کارگاهی مددکاری اجتماعی برگزار میکند.
💠عناوین دوره:
مفاهیم پایه #آسیبهای اجتماعی
تکنیکهای #بازدید از منزل
مددکاری #سالمندان
#توانمندسازی مددجویان
💠اساتید دوره:
سرکار خانم دکتر غنایی
حجه الاسلام و المسلین دهقانی شورکی
جناب آقای دکتر فتح شهبازی
💠زمان برگزاری : پنجشنبه 22 شهریور ماه
💠مکان: شهر مقدس قم
روابط عمومی
#مرکز_علمی_فرهنگی_نیکوکاری_بشری
🌐 boshra.info
🆔 @boshra_info