فردوسی، تنها راویِ قصههای کهن نبود؛ او معمارِ قصری بود که نامش زبان پارسیست. او که با قلمش، بذرِ غیرت و مهر را در جانِ ما کاشت. امروز روزِ پاسداشتِ همان زبانی است که با آن عشق میورزیم، شعر میگوییم و میاندیشیم.
بزرگداشت حکیم فردوسی و روز زبان پارسی فرخنده باد✨🌱
پارسال استاد عربیمون بهمون گفت
"تو نمیتونی تمام عمرت دنبال پروانهها باشی، ولی میتونی یک باغ پر از گلهای قشنگ درست کنی تا پروانهها بیان سمتت"
هیچوقت تاحالا زیست نخوندم
اما میدونستین یک اختلال خونی به اسم متهموگلوبینمی وجود داره که در اون هموگلوبین خون اکسید میشه و خون بهرنگ آبی درمیاد؟
یکی از روشهای درمانش استفاده از متیلن بلو عه(البته روشهای دیگهای هم هست++)
Even a damaged tree can produce the most beautiful blossoms🌸✨
_Big Panda & Tiny Dragon
ꜱᴇᴘᴛᴇᴍʙᴇʀ'ꜱ ᴄʜɪʟᴅ
⋆。𖦹°‧★
مکانهای جدید رو کشف کنید ، با یک دید دیگه به اطراف و دنیا نگاه کنید و هر مکان جدیدی که کشف کردین این ترند رو امتحان کنین:)
ایده خیلی قشنگیه (شاید خودمم انجامش دادم++)
پ.ن: از پینوشت یا داخل پرانتز نوشتن خوشم میاد شبیه زمانیه که انگار دونفر دارن گفتگو میکنن++ (*دوسش دارم)
زندگی چیست؟
نه تو میمانی، نه اندوه
و نه هیچ یک از مردم این آبادی
به حباب نگران لب یک رود قسم
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت
غصه هم میگذرد
آنچنانی که فقط خاطرهای خواهد ماند
لحظهها عریانند
به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز
زندگی ذره کاهیست
که کوهش کردیم
زندگی نام نکوییست
که خارش کردیم
زندگی نیست بهجز نم نم باران بهار
زندگی نیست بهجز دیدن یار
زندگی نیست بهجز عشق
بهجز حرف محبت به کسی
ورنه هر خار و خسی
زندگی کرده بسی
زندگی تجربه فراوان دارد
دو سه تا کوچه و پس کوچه و اندازه یک عمر بیابان دارد
ما چه کردیم و چه خواهیم کرد در این فرصت کم...
_سهراب سپهری