eitaa logo
" سراج "
2.6هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
3.8هزار ویدیو
549 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 ۱۱ محرم سال ۶۱ قمری، سالروز اسارت آل‌الله(ع) و روز تجلیل از اسراء 💠رهبرانقلاب: ‼️یقیناً یکى از مناسبت‌هاى مهمّ جمهورى اسلامى ‌-که بسیار هم داراى تناسب است مناسبت امروز با خاطره‌ی تاریخى آن- همین روز اسرا و مفقودین است. همه میدانید که روز یازدهم محرّم، یکى از عظیم‌ترین فاجعه‌هاى تاریخ اسلام به وقوع پیوست: اسارتى اتّفاق افتاد که نظیر آن را دیگر ملّت اسلام و تاریخ اسلام ندید و به آن عظمت نخواهد هم دید. کسانى اسیر شدند که خاندان وحى و نبوّت بودند؛ کسانى اسیر شدند که عزیزترین و شریف‌ترین انسانهاى تاریخ اسلام بودند؛ زنانى در هیئت اسارت در کوچه و بازارها گردانده شدند که شأن و شرف آنها در جامعه‌ی اسلامىِ آن روز نظیر نداشت، و کسانى این عزیزان را به اسارت گرفتند که از اسلام بویى نبرده بودند، با اسلام رابطه‌اى نداشتند، خبیث‌ترین و پلیدترین انسانهاى زمان خودشان بودند. ۶۸/۵/۲۳ @seraj1397 .
📆 ۱۲ محرم‌الحرام سال ۶۱ قمری، آغــاز قیــام زینبـی و سجـادی 💠رهبرانقلاب: ‼️امروز روز دوازدهم محرّم است، روز شهادت امام سجّاد و در واقع روز شروع قیام زینبی و سجّادی؛ یعنی عاشورا قیام حسینی بود، حوادث گوناگون بعد از عاشورا در واقع قیام زینبی است. حرکت عظیم زینب کبریٰ در درجه‌ی اوّل، و امام سجّاد و بقیّه‌ی زنان باعظمت آل‌الله در این دورانِ یکی دو ماهه‌ی بعداز آن، یک قیام به معنای حقیقی کلمه است. کارهای بزرگی را انجام دادند، کربلا و شهادت اباعبدالله را ماندگار و تثبیت کردند! ۹۹/۶/۱۱ ‼️ اگر زینب کبرىٰ (سلام ا‌لله‌ علیها) و امام سجّاد (صلوات ا‌لله‌ علیه) در طول روزهاى اسارت ‌-چه در همان عصر عاشورا در کربلا؛ و چه در روزهاى بعد، در کوفه، در راه شام و کوفه، در خودِ شام- بعد در آمدن به کربلا و زیارت، بعد در رفتن به مدینه، و بعد در طول سالهاى متمادى که این بزرگواران زنده ماندند مجاهدت نکرده بودند، نگفته بودند، تبیین نکرده بودند، حقایق را افشا نکرده بودند، حقیقت فلسفه‌ی عاشورا را و هدف حسین‌بن‌على را و ظلم دشمن را بیان نکرده بودند، واقعه‌ی عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند. ۶۸/۶/۲۹ @seraj1397 .
🗓 روز بزرگداشت علامه مجلسی 💠 استادامام، آیةالله شاه‌آبادی: ‼️علامه مجلسی آنقدر عظمت دارد و خدمات بزرگی به اسلام کرده که جا دارد از اقصی نقاط عالم به زیارت مزارشان بیایند! کتاب آسمانی، ص۲۳۲ 💠 رهبرانقلاب: ‼️مرحوم مجلسی از علمای بزرگِ مظلومِ تاریخ ماست. عالم بزرگی است، برای خاطر این‌که از لحاظ علمی، مرد بسیار بلند پایه‌ای است. خبره‌ی فنِ‌ّ حدیث است. خبره‌ی فنِ‌ّ رجال است. فقیه است. حدیث فهم است. شما ملاحظه بفرمایید بیانهایی که ایشان در «بحار» دارد، جزو علمی‌ترین حرفهای دینی است که اگر کسی بخواهد روی «بحار» کار کند، ده کتاب زبده‌ی بزرگ، از آن بیرون می‌آید. مجلسی یک محدّث است؛ اما در چه ابعادی؟ ما خیلی محدّث داریم. اما او با چه کسی قابل مقایسه است؟ با صاحب «وسائل» یا «فیض» اینها را آدم باید حساب کند! یک وقت دیدید اگر اینها را در میزان گذاشتیم، پی بردیم که چند نفر صاحب «وسائل» هم یک مجلسی نمیشوند. ۷۲/۳/۲۴ 📸مزارعلامه، جوارمسجدجامع اصفهان @seraj1397 .
📆 ۲۱ اوت ۱۹۶۹میلادی/ روزجهانی مسجد 🏴 آتش‌کشیدن مسجدالاقصی، توسط دنیس مایکل روهان صهیونیستی 💠رهبرانقلاب: ‼️فراموش نکنیم که «روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است؛ یعنی تعیین این روز که به خواست جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی به‌عنوان «روز مسجد» تصویب شد، بمناسبت آتش زدن مسجدالاقصی است؛ بمناسبت مقابله با دشمن صهیونیست است؛ اساس این روز یک چنین اساسی است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید. لذا مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است، نه فقط پایگاه برای مسئال اجتماعی، بلکه‌ برای همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت افزاییِ افراد؛ مسجد یک چنین جایگاهی است. بنابراین مسجد هسته‌ی مقاومت است، مقاومت فرهنگی، مقاومت سیاسی، مقاومت امنیّتی و نظامی؛ کمااینکه در مساجد اینگونه بوده و باید باشد! ۹۵/۵/۳۱ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اصولگرا کیست؟! اصلاح‌طلبی چیست؟! 👈🏻 بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم؛ من این تقسیم‌بندی را غلط می‌دانم. 👈🏻 نقطه‌ی مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح‌طلب، اصولگرا نیست. 👈🏻 نقطه‌ی مقابل اصولگرا، آدم بی‌اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می‌کند که بشدت ضد سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری حرکت کند، یک روز هم منافع‌اش یا فضا ایجاب می‌کند که طرفدار سرسخت سرمایه‌داری شود؛ حتی به شکل وابسته و نابابش! 👈🏻 نقطه‌ی مقابل اصلاح‌طلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش‌ها به صورت روزبه‌روز و نوبه‌نو. 🔸ما باید را اصلاح کنیم. در روش‌ها اشتباه و نقص وجود دارد. گاهی به مرحله‌ای می‌رسیم که امروز دیگر جواب نمی‌دهد؛ باید مرحله‌ی دیگری را شروع کنیم. حفظ اصول و اصلاح روش‌ها، معنای اصلاح‌طلبی است. 🔸البته از نظر امریکایی‌ها اصلاح یعنی ضدیّت با نظام جمهوری اسلامی! رضاخان آمد اصلاحات راه انداخت؛ محمدرضا هم آمد اصلاحات راه انداخت؛ این همان چیزی است که بنده گفتم اصلاحات امریکایی. این اصلاحات به درد خودشان می‌خورد. ملت ایران اصلاح را براساس اصول خود انجام می‌دهد. امام خامنه‌ای - ۱۳۸۴/٠۲/۱۹ @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ آدرس غلــط ندهیـــم؛ کابینـه سلیـقه‌ای یا کارآمد، نقد مجازی با رعایت اصول 🔸لازم هست جدای از اظهارنظر شخصی در مورد شخصیتهای معرفی شده کابینه به مجلس، به نکاتی توجه گردد: 🔸با توجه به اینکه دکتر رئیسی با درخواست بخش عظیمی از جامعه به جایگاه ریاست جمهوری دعوت شدند و تنها گزینـه ائتلافیِ جبهه انقلابی بوده و در حقیقت اکثریت مردم، تنها گزینه برای نجات کشور از وضعیت فعلی را در گرو حضور ایشان دیده و می‌بینند، لازم است در نوع نقـد و محل انتشار آن، توجه ویژه داشت. 🔸با توجه به تاکیدات رهبری مبتنی بر استفاده از ظرفیت جوانان برای تحول آفرینی، در عین حال فرصت محدود کشور و داشتن محدودیت در آزمون و خطا بنظر میرسد، ترکیب سنی جوان و میانسالان در تیم ایشان میتواند نکته مثبتی قلمداد شده و ظرفیت تحول و تخصص و تجربه را در کنار هم داشته باشیم؛ هر چند به ادعای برخی صاحبنظران در این شرایط خاص، می‌شد از مهره‌های قویتری هم استفاده کرد. البته ما دکتر رئیسی را مصون از خطا ندانسته و قطعاً بر عملکرد ایشان نیز نظارت داشته و در صورت لزوم مطالبه‌گری و پرسشگری را نیز حق خود میدانیم؛ 🔸آنچه لازم است اینست که انتقاد برخی از افراد انقلابی و دلسوز، با توجه به حساسیت‌های اجتماعی در این برهه و با توجه به پرهیز از یأس آفرینی و البته در راستای مطالبه‌گری اجتماعی، تنظیم گردد و البته از روشهای مختلف چون ارائه استنادات و نظرات بصورت جمعی به کمیسیون‌ها و مراکز مربوطه و اثرگذار نیز دریغ نگـردد. 🔸اما در این میان هستند افراد مغرضی که ظرفیت‌های کشور را سالها معطل نگاه داشته و الان که احتمال دولتی پرکار و با دید مردمی را در مقابل خود می‌بینند، شروع به تخریب و سیاهنمایی کرده و قصد نا امیدکردن مردم از دولت پیش رو را قبل از عملکرد مدنظر دارند! 🔸در این میان برخی طرفداران کاندیداهای انتخاباتی نیز به صرف عدم حضور فرد مورد نظرشان در کابینه، شروع به نقـد بعضاً غیر منصفانه می‌نمایند، که آنها نیز لازم است به تأسی از همان افراد، که در لحظات حساس انتخاباتی، انقلاب را اولویت دانستند، امروز هم دیـد انقلابی داشته باشند و بخاطر اشخـاص از انقـلاب عبور نکننـد. 🔸و البته در کنار توصیه به نقـادان دولت و کابینه، لازم است هسته سخت طرفداران رئیسی نیز فرهنگ نقد پذیری را زیر سوال نبرده و نقـد صحیح به دولت را سازنده تلقی نموده و نقـد مخرب را نیز با سعه‌صدر پاسخ داده و جو کشور را به سمت مسایل حاشیه ای نکشانند. 🔸توصیه آخر اینکه؛ رهبری بالاترین منکر را، ناامید کردن مردم از نظام اسلامی عنوان نمودند. پس مراقب باشیم اظهار نظرات ما، خوراک رسانه‌های معاند را تامین نکرده و از راه صحیح آن ــ در کنار دولت ــ و نه در مقابل آن، به یاری آن، برای ایران سربلند اقدام کنیم. سادات عسگـری @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پرهیـز از خطـای محاسباتی‼️ ✳️ در جریان کربلا حدود ۱۲٠٠ نفر با امام حسین 'علیه‌السلام' عازم کربلا شدند، اما روز عاشورا حداکثری که با امام حسین علیه‌السلام ماندند حدود ۱۲٠ نفر بوده است! نه آنهایی که رفتند بی‌دین بودند و نه آنهایی که ماندند، عقلانیت نمی‌دانستند. اشکالِ کار در بحث محاسبات بود (اشتباه محاسباتی)؛ بعبـارتی ۱,٠۸٠ نفر محاسبه کردند لشکرِ ۱۲٠٠ نفری در برابر لشکری دهها هزار نفری حتما نتیجه آن شکست است. در مقابل، ۱۲٠ نفـر محاسبهٔ معنوی کردند که این شکست نیست بلکه یک پرواز میان‌بُری است به سوی لقاءالله. 🔻گـزاره‌های تحلیلی: 🔸محاسبه‌ی غلط، یکی از بزرگترین خطرها است؛ چون اراده‌ی انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتی او است: اگر دستگاه محاسباتی بد کار کرد، اراده‌ی انسان تصمیمی میگیرد و در جهتی میرود که خطا است. 🔸خطای محاسباتی از اینجا ناشی میشود که ما جبهه‌ی خودمان را هم درست نشناسیم، جبهه‌ی مقابل را هم درست نشناسیم؛ وقتی نشناختیم، در محاسبه اشتباه میکنیم. 🔸«دستگاه محاسباتى وقتى دچار اختلال شد، از داده‌‌هاى درست، خروجى‌‌هاى غلط به‌‌دست خواهد آورد. 🔸دشمن نیز بدنبال اختلال در نظام محاسباتی در داخل کشور است و دلیل آن نیز عدم توانایی پیشبرد برنامه های پیش‌بینی شده خود در میدان واقعی و در مقابل سعی مضاعف و شبانه روزی با عملیات روانی جهت زیر سوال بردن مقاومت و ایستادگی ملت ایران است. 👈 در این باب هوشیاری، هوشمندی و بصیرت بالای مسئولین و مردم، لازمـهٔ مقابله با این ترفنـد دشمن است. ✍ حسیـن عباسیـان @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تـب اعتماد به آمریکا و أشرف غنی‌های ایرانی‼️ 💢اشرف غنی برای جلب آمریکایی‌‌ها چه کاری بود که نکرد؟ 🔸ترامـپ بی‌خبـر و بدون اجازه به کشورش آمد. أشرف غنی سراسیمه خودش را رساند که بگوید هوای من را داشته باش! 🔸۲۰ سال اشغال، ۲۰ سال اعتماد، ۲۰ سال خوش‌بینی به سوپرمنِ آمریکایی و ندیدن قدرتِ جـوان افغانستانی، به لحظه‌ای از بین رفت! اشرف غنی ظهر فرار کرد و اشرف غنی‌های افغانستانی شب به فرودگاه هجوم آوردند شاید مانند اشرف غنی پروازی پیدا کنند برای فرار! شاید در دلشان بگویند پس چه شد آن هم وعده‌ی آمریکایی!!! ‼️ ما ایرانی‌ها هم کـم أشرف غنی نداریم! 👈 هنوز هستند کسانیکه توییت می‌زنند که برویم مستقیم مذاکره کنیم با آمریکا؟از اشرف غنی هم م‌ شد نزدیک‌تر و مستقیم‌تر رفت؟؟!!! 👈 هنوز أشرف غنی‌های اقتصاد، دلشان خوش است که اگر مذاکره کنیم، دیوار تحریم‌ها تـرک بر می‌دارد! 👈 هنوز اشرف غنی‌های سلبریتی به رئیس‌جمهور آمریکا نامه می‌نویسند که به مـا واکسـن بده! 👈هنوز اشرف غنی‌های فرهنگی به سوپرمن و مرد عنکبوتی بیشتر از رستـم و سیاووش اعتماد دارند! ✅ اما چرخ روزگار، سرنوشت رضاخان‌ها و اشرف غنی‌ها را فرار نوشته است؛ فراری با ذلـت و خـواری! ✍ محمد حسین‌زاده @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ یـک نکتــه.... 🔻اگه این حرف رو یکی از مقامات دولت منتخب جدید در ایران می‌گفت چه قیامتی از سـوی بعضی جـریان‌های افسادطلـب بـرپا می‌شـد! [«جوزپ بـورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد وضعیت افغانستان، اذعان کرد که جنبش طالبان در جنگ پیروز شده و باید هر چه زودتر با آنها گفتگـو داشته باشند تا از بروز بحران مهاجرت و فاجعه انسانی جلوگیری شود.] 🔸نمی‌دانم چرا برای بعضی‌ها اگه دولت ایـران با طالبان مذاکره کنه، میشه حامی تروریست و داعشی.... اما اروپایی‌ها و قطری‌ها و عربستانی‌ها مذاکره کنند میشه دفـاع از حقوق بشر و نامـوس افغانستان!!! ✍ سعیـد میـرزایی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲.docx
9.9K
🔴 تحلیلی بر شرايط افغانستان و لـزوم تعامل ایـران با طالبـان @seraj1397 .
255.mp3
4.3M
🔴 تصرف افغانستان توسط طالبـان چه تاثیری بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایـران دارد؟ 🎙 دکتر یدالله جوانی @seraj1397 .
۱۱.mp3
4.82M
🔴 پاسـخ کـوتاه ‌به چنـد شبهـه در مـورد طـالبــان 1⃣ علت سکـوت ایران در برابر جنایات طالبان چیست؟ 2⃣ آیا طالبان در حال غـارت نوامیس شیعــه اسـت؟ 🎙 دکتر سيدجلال حسینی @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازی اصلاح‌طلبان، از "چرا در عراق هستیم" تــا "چرا در افغانستان نیستیم"‼️ @seraj1397 .
اخلاق اموی. بخش اول.mp3
31.06M
🔴 شاخصه‌های اخـلاق اُمـوی در نهج‌البلاغـه 🎙 حجت‌الاسلام نظافـت 🔻موضوعات مطرح در این نشست: 🔸چالش ۴۳ ساله انقلاب اسلامی 🔸محوریت تربیت و کار تربیتی در انقلاب اسلامی 🔸آقـازادگـی 🔸مدیریت انقلابی 🔸حقوق نجومی 🔸دنیاگرایی مسئولان جمهوری اسلامی 🔸مدیـران فـداکار و..... @seraj1397 .
ویژگی_های_کابینه_از_نگاه_رهبر_انقلاب.pdf
3M
🔻به بهانه جلسات رأی اعتمادِ مجلس به کابینـه دولـت جدید ✅ ویژگی‌های کابینـه کارآمد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب 💯 شاخص‌یابیِ بیانات در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سال ۶۸ تا ۹۲ @seraj1397 .
۵.docx
9.6K
🔴 تخـریب دولـت جدید با پـروژهٔ یأس آفـرینی ✍️ محمد میری @seraj1397 .
یکی از سـران فتنـه در اظهاراتی که توسط کانال‌های اصلاح‌طلبان پوشش داده شده است، مدعی شده: "فسادی که سبب شد اباعبدالله قیام کند انحراف حکومت بود"‼️ 🔻امــا چنــد نکتـــــه: 1⃣ این جمله، به فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام "سخن حقی است که از آن اراده‌ی باطل شده است". انحراف در حکومت اموی یکی از عوامل قیـام عاشورا بود، اما انتساب این جمله به نظام اسلامی ایران و القـاء سفسطه آمیز این نکته که در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز انحراف رخ داده، پس این نظام در مقابل امام حسین(ع) است، یکی دیگر از عرصه‌های خباثت‌آلود این فتنـه‌گر می‌باشد! 2⃣ در حالی خاتمی مدعی است نظام دچار انحراف شده که خود وی فراموش کرده با وجود اینکه عمامه به سر دارد، اما با زنـان ایتالیایی به راحتی دست می‌دهد و یا با شعار آزادی بیان پای بسیاری از عناصر ضد اسلامی را در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و... باز کرد! تا جایی که در دوران اصلاحات بیشترین توهین‌ها به اسلام و ارکان معنوی آن از پیامبران الهی گرفته تا زیر سئوال بردن قیام امام حسین(ع) و خشونت معرفی کردن عاشورا رخ داد! @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا