eitaa logo
سراج الهدے
176 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
124 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️اعمال شب اول محرم 1⃣دو ركعت نماز كه شامل حمد و يازده بار«قل هو اللّه احد»است 2⃣دعايى را كه پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بعد از اين نماز خوانده است بخواند و فرداى آن روز (روز اول محرم) را روزه بگيرد. 🌿ثواب اعمال شب اول محرم ◾️ كسى كه چنين عملى را انجام دهد، مانند كسى است كه بمدت يك سال كارهاى خوب انجام داده و تا سال آينده محفوظ خواهد بود. و اگر در مدت اين يک سال از دنيا برود،وارد بهشت خواهد شد. @SerajalHoda
دعای پیامبر (ص) بعد از نماز اول محرم ↙️ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْإِلَهُ الْقَدِيمُ وَ هَذِهِ سَنَةٌ جَدِيدَةٌ فَأَسْأَلُكَ فِيهَا الْعِصْمَةَ مِنَ الشَّيْطَانِ وَ الْقُوَّةَ عَلَى هَذِهِ النَّفْسِ الْأَمَّارَةِ بِالسُّوءِ وَ الاِشْتِغَالَ بِمَا يُقَرِّبُنِي إِلَيْكَ يَا كَرِيمُ يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ يَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَهُ يَا ذَخِيرَةَ مَنْ لاَ ذَخِيرَةَ لَهُ يَا حِرْزَ مَنْ لاَ حِرْزَ لَهُ يَا غِيَاثَ مَنْ لاَ غِيَاثَ لَهُ يَا سَنَدَ مَنْ لاَ سَنَدَ لَهُ يَا كَنْزَ مَنْ لاَ كَنْزَ لَهُ يَا حَسَنَ الْبَلاَءِ يَا عَظِيمَ الرَّجَاءِ يَا عِزَّ الضُّعَفَاءِ يَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى يَا مُنْجِيَ الْهَلْكَى يَا مُنْعِمُ يَا مُجْمِلُ يَا مُفْضِلُ يَا مُحْسِنُ أَنْتَ الَّذِي سَجَدَ لَكَ سَوَادُ اللَّيْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ دَوِيُّ الْمَاءِ وَ حَفِيفُ الشَّجَرِ يَا اللَّهُ لاَ شَرِيكَ لَكَ اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا خَيْراً مِمَّا يَظُنُّونَ وَ اغْفِرْ لَنَا مَا لاَ يَعْلَمُونَ وَ لاَ تُؤَاخِذْنَا بِمَا يَقُولُونَحَسْبِيَ اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا وَ مَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبَابِ رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ @SerajalHoda
◾️ فرامین حضرت علیّ بن موسی الرّضا علیه السلام در روز اوّل محرّم ريّان بن شبيب گفت: روز اوّل محرّم نزد حضرت رضا عليه السّلام رفتم. حضرت به من فرمود: 1) اى ابن شبيب! اگر مي خواهى برای چیزی گريه كنى، بر حسين بن علىّ ابن ابي طالب عليهما السّلام گريه كن، زيرا او را ذبح كردند و هجده نفر از بستگانش را که روى زمين نظير نداشتند، شهید کردند. اگر بر حسين بن علی علیه السلام گريه كنى به گونه‏ اى كه اشك هايت بر گونه ‏هايت جارى شود، خداوند هر گناهى را كه مرتكب شده باشى، چه گناه صغیره و چه گناه کبیره، چه گناه كم و چه گناه زياد، خواهد بخشيد. 2) اى ابن شبيب! اگر دوست دارى پاك و بدون گناه به ملاقات خدا بروى، حسين بن علی علیه السلام را زیارت کن. 3) اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با پيامبر اكرم و آل او صلوات الله علیهم در غرفه‏ هاى بهشت همراه باشى، قاتلان حسين بن علی علیه السلام را لعنت كن. 4) اى ابن شبيب! اگر دوست دارى ثوابى مانند ثواب كسانى كه همراه حسين بن علىّ عليهما السّلام شهيد شدند داشته باشى، هر گاه به ياد او افتادى بگو: «يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً» (اى كاش با آنان ‏بودم و به فوز عظيم مي رسيدم). 5) اى ابن شبيب! اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى، در اندوه ما اندوهگين و در خوشحالى ما، خوشحال باش، و بر تو باد به ولايت ما، زيرا اگر كسى سنگى را دوست داشته باشد، خداوند در روز قيامت او را با آن سنگ محشور خواهد كرد. 📚 امالی صدوق، ص129-130 @SerajalHoda
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه _ 🖍 بخش سی‌ و نهم به فرموده امام‌جعفرصادق به نقل از مولي‌الموحدين، امير مومنان، صلوات‌الله‌عليهما:  «نحن الأعراف الذي لايعرف الله عزّ و جلّ إلا بسبيل معرفتنا... فلايدخل الجنة إلا من عَرَفَنا و عَرَفناه و لايدخل النار إلا من أنکرنا و أنکرناه إنّ الله تبارک و تعالي لو شاء لَعرّفَ العبادَ نفسَه و لکن جعلنا ابوابه و صراطه و سبيله و الوجه الذي يؤتي منه فمن عدل عن ولايتنا أو فضّل علينا غيرنا، فإنّهم عن الصراط لناکبون...»(همان، 141).  خاندان پيامبرصلوات‌الله‌عليهم، هم اعراف هستند که جز از راه شناخت آن‌ها، شناخت خدا ممکن نيست و چون شناخت خدا ريشه و اصل همه شناخت‌هاست و بدون شناخت او، شناخت ديگري ممکن نيست، در واقع، بدون شناخت خاندان پيامبر صلوات‌الله‌عليهم، هيچ شناخت حقيقي ممکن نيست و آن‌چه که بدون شناخت آن‌ها به دست آيد، اوهام و تخيلاتي است که خلق به خاطر تهي بودن از معرفت حقيقي آن را علم و معرفت مي‌نامند اگرچه در واقع حجاب اکبر باشد و مايه غفلت از حقيقت.  پيش از ارائه دنباله شرح حديث شريف، اين نکته را توضيحي ديگر لازم است که در ضمن يادآوري دو نکته ارائه خواهم کرد. منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
⚜ ۱۰۰۱ نکته از امیرالمومنین علیه‌السلام ____ ❇️ نقش در بهشت ❇️ رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: وقتی به آسمان عروج کردم دیدم بر در بهشت نوشته شده است: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّه، مُحَمَّد حَبِيبُ اللَّه، عَلِيّ وَليُّ اللَّه، فَاطِمَة أمَةُ اللَّه، الْحَسَن وَ الْحُسَيْن صَفْوَةُ اللَّه، عَلَى مُبغِضيهم لَعنةُ اللَّه». منبع: کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین (ع) __ @SerajalHoda
⚜ ۱۰۰۱ نکته از امیرالمومنین علیه‌السلام ____ ❇️ بهترین وصی ❇️ رسول خدا صلی الله علیه و آله به دختر خود فرمود:《یا فاطمه! از ماست بهترین انبیاء و او پدر تو می‌باشد و از ماست بهترین اوصیاء او شوهر تو است... . منبع: کتاب ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین (ع) __ @SerajalHoda
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه _ 🖍 بخش چهلم يکم: در جاي خود گفته شده که شناسايي حقيقي معلول جز از طريق شناسايي علت ممکن نيست،  زيرا معلول عين تعلق به علت است و چيزي که عين تعلق باشد در همه مراتب اين‌گونه است و هيچ حکم مستقلي ندارد؛ نه وجود آن ممکن است مستقل باشد، نه معلوم بودن آن ممکن است مستقل باشد، نه تاثير استقلالي دارد و نه حتي ممکن است لحاظ استقلالي داشته باشد.  اگر ممکن باشد معلول به طور مستقل متعلق شناسايي قرار گيرد نتيجه‌اش اين خواهد بود که عين تعلق نباشد و حال آن‌که عين تعلق است.  اين خلاف فرض است و محال، چون چيزي در عين حال که عين تعلق است، عين تعلق نيست. پس به حکم اين که معلول هيچ جهت استقلالي ندارد، ممکن نيست به طور مستقل، معلوم واقع شود منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
#حدیث @SerajalHoda
✨ ❤️ ✨ وسيله و واسطه _ 🖍 بخش چهل و یکم همان‌گونه که علت از هر جهت مستقل است، واجب‌الوجود از هر جهت واجب‌الوجود است، ممکن‌الوجود از هر جهت ممکن‌الوجود است، معلول نيز از هر جهت عين فقر و تعلق و ارتباط با علت است و بنابراين، بدون علت هيچ حکمي ندارد و موضوع هيچ وصف حقيقي قرار نمي‌گيرد پس شناسايي خلق به تنهايي ممکن نيست. تنها راه شناسايي آن‌ها، شناختن آن‌ها با توجه به استناد و ارتباطشان با علت است. در غير اين صورت، به تناقض خواهد انجاميد. تنها راه شناسايي موجودي که عين تعلق است همين است خواه عالم بدان آگاه باشد و خواه آگاه نباشد. با توج به آن‌چه گفته شد، اين ادعا که ما اشياء را مي‌شناسيم در حالي که توجهي به اصل آن‌ها نداريم و بسا علت آن‌ها را نمي‌شناسيم، ادعاي بدون دليل است، زيرا با توجه به اين‌که فقر و تعلق و ربط ذاتي معلول، امري برهاني است، آن‌چه که خلاف اين برهان باشد، برفرض که توجيه‌پذير هم باشد، مغالطه‌اي بيش نخواهد بود.  در جاي خود گفته‌ايم که آن‌چه در برابر برهان قرار داشته باشد، بر فرض درستي ظاهر آن، مغالطه است، اگر چه وجه غلط آن برايمان مجهول و ناشناخته باشد منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
#حدیث @SerajalHoda