eitaa logo
سراج الهدے
176 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
124 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گلشن راز
عرض ارادت به محضر قمر منیر بنی هاشم . السلام علیک یا ابالفضل العباس... ای حرمت قبله حاجات ما یاد تو تسبیح و مناجات ما تاج شهیدان همه عالمی دست علی ماه بنی هاشمی ماه کجا ، روی دل آرای تو سرو کجا ، قامت رعنای تو ماه و درخشنده تر از آفتاب مطلعِ تو جان وتن بوتراب همقدم قافله سالار عشق ساقی عشّاق و علمدار عشق سرور و سالار سپاه حسین (ع) داده سر و دست به راه حسین (ع) عمِّ امام و اخ و إبن امام حضرت عبّاس علیه السّلام ای علم کفر نگون ساخته پرچم اسلام بر افراخته مکتب تو مکتب عشق و وفاست درس الفبای تو صدق و صفاست مکتب جانبازی و سربازی است بی سری، آنگاه سرافرازی است شمع شده آب شده سوخته روح ادب را ، ادب آموخته آب فرات از ادب توست مات موج زند اشک به چشم فرات یاد حسین و لب عطشان او وآن لب خشکیده طفلان او تشنه برون آمده از موج آب ای جگر آب برایت کباب ساقی کوثر پدرت ، مرتضی است کار تو سقّاییِ کرب و بلاست مشک پر از آب حیاتت به دوش طفل خرد از کف تو آب نوش درگه والای تو در نشأتین هست درِ رحمت و باب حسین (ع) هرکه به دردی به غمی شد دچار گوید اگر یکصد و سیّ و سه بار: ای علم افراخته در عالمین إکشِف یا کاشِفَ کربِ الحسین (ع) از کرم و لطف جوابش دهی تشنه اگر آمده آبش دهی سید محمد علی ریاضی یزدی ره https://eitaa.com/golshaneraaz
🖊 بخش ششم عشق اگر با تمنای لقاء معشوق نباشد به تعبیر قرآن عشق صادق نیست در روایت است که وقتی عزرائیل نزد خلیل الرحمن برای قبض روح آمد آنجناب فرمودند «هل رأیت خلیلا یمیت خلیله»  خطاب رسید که «هل رأیت حبیبا یکره لقاء حبیبه ان الحبیب یحب لقاء حبیبه» بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چون مردید همه روح پذیرید بمیرید بمیرید از این مرگ مترسید کزین خاک برآئید سموات بگیرید بمیرید بمیرید از این نفس ببرید که این نفس چو بند است و شما همچو اسیرید منبع: سایت آیه های انتظار ________ @SerajalHoda
زیارت نامه عباس متن زیارتنامه حضرت ابوالفضل : شيخ اجل جعفر بن قولويه قمي به سند معتبر از ابو حمزه ثمالي روايت کرده که حضرت امام صادق عليه السلام فرمود : که چون اراده کني که زيارت نمايي قبر حضرت عباس بن علي ابوالفضل العباس عليه السلام را و آن بر کنار فرات محاذي حاير است مي ايستي بر در روضه و ميگوييي :  « سلامُ اللهِ و سلامُ ملائکِتهِ المُقرّبين و أَنبيائِهِ المُرسَلين وَ عِبادِه الصّالحين وَ جَميع الشُهداءِ وَ الصِّديقينَ وَ الزّاکياتُ الطّيباتُ فيمَا تَغتَدي و تَروحُ عَليکَ يابنَ اميرِالمؤمنين ، أُشهِدُ لَکَ بِالتَّسليمِ و التّصديقِ وَالوَفاءِ والنَّصيحَةِ لِخَلَفِ النَّبيِّ صَلَّي اللهُ عليهِ و الِهِ المُرسَل وَ السِّبطِ المُنتَجَب وَ الدَّليلِ العالِمِ و الوَصِيِّ المُبلِّغِ وَ المَظلومِ المُهتَضَمِ ، فَجَزَاکَ اللهُ عَن رَسولِهِ و عَن أميرِ المؤمنينَ و عَنِ الحَسَنِ و الحُسينِ صَلواتُ اللهِ عَليهِم أفضَلَ الجَزاءِ بِما صَبَرتَ وَاحتَسبتَ و أعَنتَ فَنِعمَ عُقبَي الدّار ، لَعَنَ اللهُ مَن قَتَلکَ و لَعَنَ اللهُ مَن جَهِلَ حَقَّکَ وَاستَخَفَّ بِحُرمَتِکَ وَ لَعَنَ اللهُ مَن حَالَ بَينَکَ وَ بَينَ ماءِ الفُراتِ أَشهدُ أنَّکَ قُتِلتَ مَظلومًا و أنَّ اللهَ مُنجِزٌ لَکُم مَا وَعَدَکم جِئتُکَ يَا بنَ اميرِالمُؤمنين وَافِدًا اِليکُم وَ قَلبي مُسَلِّمٌ لَکُم وَ تَابِعٌ و اَنَا لَکُم تَابِعٌ وَ نُصرَتي لَکُُم مُعَدةٌ حتّي يَحکُمَ اللهُ وَ هُوَ خَيرُ الحاکمين فَمَعَکُم مَعَکُم لَا مَعَ عَدوِّکُم اِنّي بِکُم وَ بِإيابِکُم مِنَ المُؤمنينَ وَ بِمَن خَالَفَکُم وَ قَتَلَکُم مِنَ الکافرينَ قَتَلَ اللهُ أمّةً قَتَلَتکُم بِالايدي وَ اَلسُن » داخل روضه شده و خود را به ضريح بچسبان وبگو : « اَلسّلامُ عليکَ ايُّها العبدُ الصّالحُ المطيعُ للهِ وَ لِرسولهِ و لِأميرِلمؤمنينَ وَ الحسنِ و الحسينِ صلّي اللهُ عليهم و سَلَّم ، السلامُ عليکَ و رحمةُ اللهِ و برکاتُهُ و مغفرتُهُ و رِضوانُهُ و عَلي روحِکَ و بَدَنِکَ أَشهدُ و أُشهدُ اللهَ أنَّکَ مَضَيتَ عَلي مَا مَضي بِهِ البَدريّونَ وَ المجاهدونَ في سبيلِ اللهِ المناصحونَ في جِهادِ أعدائِهِ المُبالغونَ في نُصرةِ اَوليائِهِ الذّابونَ عَن أحبائِهِ فَجَزاکَ اللهُ أفضَلَ الجَزاءِ و أوفَرَ الجَزاءِ و أوفي جزاءِ اَحَدٍ مِمَن وَفَي بِبَيعَتِهِ وَاستَجابَ لهُ دَعوتَهُ وَ أطَاعَ وُلاة أمرِهِ أشهدُ أنکَ قَد بَالغتَ فِي النصيحة و أعطَيتَ غايةَ المَجهود فَبَعَثَکَ اللهُ في الشُّهداءِ و جَعَلَ روحَکَ مَعَ ارواحَ السُّعداءِ و أعطاکَ مِن جِنانِهِ اَفسَحَها مَنزلًا وَ افضَلها غُرَفًا وَ رَفَعَ ذکرکَ في عليّينَ وَ حَشَرَکَ مَعَ النّبيينَ و الصّديقينَ و الشّهداءِ والصّالحينَ و حَسُنَ أولئکَ رَفيقًا أشهدُ أنّکَ لَم تَهِن و لَم تَنکُل و أنکَ مَضَيتَ علي بصيرةٍ مِن أمرِکَ مُقتديًا بِالصالحينَ و مُتبعًا للنّبيّينَ فَجَمَعَ اللهُ بَينَنا و بينکَ و بينَ رسولِهِ و اوليائِهِ في منازلِ المخبتينَ فإنه أرحمُ الراحمينَ » منبع : مفاتیح الجنان @SerajalHoda
بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد... آجرك الله یا صاحب الزمان فی مصیبة جدك الحسین... @golshaneraaz
و اینک #عاشورا مردی کنار #قتلگاه، سالهاست صبح و شب خون گریه میکند و در انتظار ٣١٣ علمدار که عباس وار: یاریَش کنند تا ندا دهد الا یا اهل العالم، انَّ جدّی الحسین قَتلوه عطشانا ◾️دهم #محرم @serajalHoda
هدایت شده از گلشن راز
مادری در طواف قربانگاه هِی "بُنَیَّ بُنَیَّ" میگوید تشنه ای زیر ِ نیزه، گه مادر گه "اُخَیَّ الیَّ" میگوید....😭 عاشورای حسینی ، شهادت حضرت اباعبدالحسین علیه السلام تسلیت باد. @golshaneraaz
🔻 نتیجه درک مصیبت سیدالشهدا (علیهالسلام) 🔻 《۶》 در خواصّ اولیای خدا، بلاها فقط ترفیع درجه است، مثل بلایی كه برای سیّدالشّهدا (علیهالسلام) پیش آمد. البته این بلاها برای مؤمن رحمت و ابزار سیر و سلوك است، ولی برای كافر تماماً عقوبت است. ظرفیت بلاها نیز متفاوت است، بعضی فقط صاحب بلا را نجات می‌دهد  و بعضی، برای صاحب بلا ضیافت است و عامل نجات برای دیگران،  بعضی نیز ظرفیت تهذیب تاریخی دارند.  منبع: سایت آیه های انتظار _________ @SerajalHoda
#خدا #عاشورا @SerajalHoda
غروب غمبار عاشورا، نگاه بی رمق زینب، نگران آیه های مُقَطَّع زیر سُم اسبان است... صبور باش دخترِ حیدر، پایان این شام سیاه غریبانه ات، روشنی طلوع آخرین خورشید آل محمد است... ◾️ شب یازدهم #محرم @serajalHoda
#حدیث @serajalHoda
🔻 نتیجه درک مصیبت سیدالشهدا (علیهالسلام) 🔻 《۷》 در كتاب شریف كافی نقل شده: «گاهی صبر مؤمن عامل نجات یك قوم می‌شود، مثل تحمّل یوسف (علیهالسلام) در مقابل آن بلای بزرگ كه، نتیجه آن، نجات یك قوم از گرسنگی و مرگ و بت‌پرستی شد.»(3) زمانی كه حضرت در چاه بود جبرئیل آمد و گفت:  اینجا چه می‌كنی؟!  فرمود: برادرانم مرا انداخته‌اند.  جبرئیل گفت: می‌خواهی نجاتت دهم؟ یوسف فرمود: تا خدا چه بخواهد. بعد هم می‌توانست به مردم بگوید: من برده نیستم، پیغمبر زاده‌ام، مضاف بر این كه، جای یعقوب را می‌دانست و می‌توانست برود، ولی تحمل كرد. منبع: سایت آیه های انتظار _________ @SerajalHoda
🖊 بخش هفتم عرفاء شامخ الهی گفته اند که عشق و مستی در سلوک فقط در سفر اول اسفار اربعه است و در بقیه سفرها دیگر آن جوش و خروش نیست بلکه در بعضی از مراحل آن طمأنینه و سکینه و قرار است چنانکه خواجه حافظ می گوید: نگویمت که همه ساله می پرستی کن سه ماه می خور و نه ماه پارسا می باش حتی غالب ناله ها و زاریها و انقلاب های سالکین راه خدا در سفر اول است که جذبات الهیه آنان را دریافته و به حریم قدس خود می کشاند اما در سفر دوم متمحض در تماشای جمال احدیت در مظاهر عالم امکان است. منبع: سایت آیه های انتظار ________ @SerajalHoda