eitaa logo
سراج الهدے
176 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
124 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 💟 امام حسین علیه السلام: 《 نَحْنُ حِزْبُ اللّه ِ الْغالِبُونَ، وَعِتْرَةُ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آلهالاَْقْرَبُونَ، وَاَهْلُ بَيْتِهِ الطَّيِّبُونَ، وَأَحَدُالثَّقَلَيْنِ الَّذينَ جَعَلَنا رَسُولُ اللّه ِ ثانِىَ كِتابِ اللّه ِ  ما حزب اللّه پيروزيم، و عترت نزديكتر رسول خدا و خاندان پاك اوييم، و ما يكى از دو وزنه سنگينيم كه رسول خدا ما را همتاى كتاب خدا قرار داده است.》 @SerajalHoda
📖 بررسی علت حکم فقهی دشنام دهنده به پیامبر 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔻 آیا اذن امام، لازم است؟ اما روایتی که اذن امام را شرط می‌داند، حدیثی از عمار سجستانی است که می‌گوید: ابوبحیر عبدالله نجاشی از امام صادق(ع) پرسید: من سیزده نفر از خوارج را که به گوش خود شنیدم که آنها از علی(ع) تبرّی جسته بودند، کشتم؟! حضرت فرمود: «اگر آنها را به دستور امام کشته بودی، چیزی بر تو نبود، امّا چون بر امام سبقت گرفتی، باید سیزده گوسفند در منا، ذبح کنی و گوشتش را صدقه بدهی».[31] بنابر این فقیهان در این زمینه بر دو گونه‌اند. برخی همانند شیخ مفید در کتاب مقنعهو علامه در کتاب مختلف اقدام بر چنین کاری را بدون اجازه امام، جایز نمی‌دانند و دلیل عدم جواز خود را، حدیث عمار سجستانی دانسته‌اند که امام به عبدالله نجاشی فرمود: به سبب اجازه نگرفتن، باید سیزده گوسفند ذبح کنی.[32] ادامه دارد... منبع: سایت آیه های انتظار "۲۰" @SerajalHoda
💎 💟 امام حسین علیه السلام: 《مَنْ أحَبَّنا لايُحِبُّنا إلاّ لِلّهِ، جِئْنا نَحْنُ وَهُوَ كَهاتَيْنِ ـ وَقَدَّرَ بَيْنَ سَبّابَتَيْهِ ـ وَمَنْ أَحَبَّنا لايُحِبُّنا إلاّ لِلدُّنْيا، فَإنَّهُ إذا قامَ قائِمُ الْعَدْلِ وَسِعَ عَدْلُهُ الْبِرَّ وَالْفاجِرَ. امام حسين عليه السلام فرمود: كسى كه ما را تنها، بخاطر خدا دوست بدارد، ما و او مثل اين دو (اشاره به دو انگشت) مى آييم، و كسى كه ما را بخاطر دنيا هم دوست داشته باشد (باز مفيد است زيرا) هنگامى كه امام زمان عليه السلام ظهور كند، عدالت او شامل خوب و بد می‌شود. 》 @SerajalHoda
📖 بررسی علت حکم فقهی دشنام دهنده به پیامبر 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔻 آیا اذن امام، لازم است؟ دسته دوم کسانی‌اند که قائل به جواز کشتن سب کننده پیامبر بدون اجازه امام هستند؛ همانند صاحب جواهر که می‌فرماید: «بل هو المشهور بل عن الغنیة الاجماع علیه لاطلاق النصوص»[33] و یا اینکه آیت الله خویی می‌فرماید: «در کشتن دشنام دهنده، نیازی به اجازۀ حاکم شرع نیست؛ همان گونه که در صحیحه هشام بن سالم، به این مسئله تصریح شده و امام فرموده : یقتله الأدنی فالأدنی قبل أن یرفع إلی الامام؛ شنونده‌ای که به دشنام دهنده نزدیک‌تر است، او را بکشد، پیش از آنکه خبر به امام برسد»[34] ادامه دارد... منبع: سایت آیه های انتظار "۲۱" @SerajalHoda
💎 💟 امام حسین علیه السلام: 《 اى مردم! همانا خداى بزرگ بندگان را نيافريده مگر براى آنكه او را بشناسند، وقتى او را شناختند او را پرستش خواهند كرد، هنگامى كه او را پرستش كردند از بندگى غير او بى نياز مى شوند. مردى گفت: اى فرزند رسول خدا، پدر و مادرم فدايت باد، شناخت خدا چيست؟ فرمود: عبارتست از شناخت مردم هر زمان امامشان را، آن امامى كه اطاعت او بر آنها واجب است.》 @SerajalHoda
📖 بررسی علت حکم فقهی دشنام دهنده به پیامبر 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⬅️ به نظر می‌رسد که با حضور امام معصوم(ع) باید از محضرش کسب اجازه کرد و در صورت نبود امام ظاهر، شنونده می‌تواند بدون آنکه با حاکم شرع هماهنگ کند، خودش اقدام کند. حکم قتل، چه زمانی ساقط می‌شود؟ آخرین نکته‌ای که باید یادآوری کنیم، آن است که اگر شنونده دشنام به پیامبر اعظم(ص) بداند که با اقدام به قتل سب کننده، بیم خطر مالی و جانی برای خود یا فرزندانش می‌رود، تکلیف از او ساقط خواهد شد. فقهای بزرگوار در خصوص سقوط تکلیف در صورتی که ترسی از جان داشته باشد، به اطلاق ادله نفی ضرر و نیز به برخی از روایات تمسک کرده‌اند. آیت الله خویی چنین استدلال می‌کند: و امّا عدم وجوب اقدام بر کشتن دشنام دهنده به پیامبر(ص)، در صورتی که شنونده ترس داشته باشد، به جهت اطلاق ادله نفی ضرر است؛ یعنی چون این اقدام بر شنونده ضرر جانی یا مالی دارد، به وسیله قاعدۀ «لاضرر» وجوب این حکم از او برداشته می‌شود و نیز روایت صحیح محمد بن مسلم از امام محمد باقر(ع) بر این حکم دلالت دارد. وی گوید: به ابوجعفر(ع) عرض کردم: نظر شما دربارۀ شخصی که در حال حاضر به پیامبر(ص) دشنام دهد، چیست؟ آیا باید کشته شود؟ حضرت فرمود: اگر بر جان خویش ترس نداری، او را به قتل برسان.[35] ادامه دارد... منبع: سایت آیه های انتظار "۲۲" @SerajalHoda
⭐️ ⭐️ ✅ اولین قدم برای کسبِ کمال، کم حرف زدن و مراقبت از زبان است. " حرفِ کسی را نزنید" ⛔️ محال است انسان بدون رعایتِ کم حرفی به جایی برسد . -------------------- @SerajalHoda
💎 💟 امام حسین علیه السلام: 《 اگر از دنيا بجز يك روز باقى نمانده باشد، خـداوند آن روز را طـولانى خواهـد كـرد تا اينكه مردى از خاندان من ظهور كند، و دنـيا را پـر از عـدل و داد كند همانگونه كه از ظلم و ستم پر شده است، از رسول خدا صلی الله عليه و آله چنين شنيدم 》 @SerajalHoda
⭕️ خسته‌ شدن از ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها برای ظهور کافی نیست ⭕️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 1⃣ حجت الاسلام پناهیان : خسته‌شدن از ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها برای ظهور کافی نیست ، مردم باید علاوه بر خسته شدن از ظلم، آمادۀ پذیرش عدالت هم باشند. «انتظار عامیانه» عنوان اولین فصل کتاب «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» است. حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در فصل اول این کتاب به معرفی و بررسی انواع انتظار عامیانه و آثار سوء آن پرداخته است و سپس فواید و برکاتی که با کنار گذاشتن نگاه عامیانه پدیدار می‌شود را برشمرده است. @SerajalHoda
💎 💟 امام حسین علیه السلام: 《 مـا زمان رسـول خدا صلي الله عليه و آله، منافقين را فقط با دشمنى با على عليه السلام و فرزندان او مى شناختيم.》 @SerajalHoda
⭕️ خسته‌ شدن از ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها برای ظهور کافی نیست ⭕️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖2⃣ نوع سوم نگاه عامیانه: «نجات از ظلم و دیگر هیچ»/ مردم باید علاوه بر خسته شدن از ظلم، آمادۀ پذیرش عدالت هم باشند •°○°••°○°••°○°••°○°••°○°• یکی از این ویژگی‌ها و شرایط ظهور، مطلب مشهور «ظهور عدل پس از فراگیری ظلم و جور» است. در روایات هم داریم که «حضرت زمانی ظهور می‌کنند که زمین پر از ظلم و جور شده باشد.»(1) ولی می‌توان از همین حقیقت روشن و مسلّم هم تصوری عامیانه داشت. تصور عامیانه از این حقیقت، آن است که فکر کنیم صِرف به ستوه آمدن مردم از ظلم و یا به اوج رسیدن جور، برای تحقق فرج کافی است؛ و دیگر نیازی به آمادگی مردم برای «پذیرش عدالت» نیست. در حالی که در میان مردمی که صرفاً از ظلم خسته شده‌اند، ولی تحمل عدالت را هم ندارند، تشکیل یک حکومت عادلانه اصلاً حکومت ماندگاری نخواهد بود. برای درک بهتر این مطلب می‌توان نگاهی به تاریخ صدر اسلام و حکومت حضرت علی‌(ع) انداخت: ادامه دارد ... منبع : سایت آیه های انتظار @SerajalHoda