eitaa logo
سراج اندیشه
8.5هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
5هزار ویدیو
1.1هزار فایل
سایت سراج اندیشه: serajnet.org ----------- ارتباط با ما: @seraj_admin ----------- کانال سراج اندیشه در سروش: https://splus.ir/serajnet ----------- کانال سراج اندیشه در روبیکا: https://rubika.ir/serajnet_org
مشاهده در ایتا
دانلود
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 ویژه | در خط مقدم 📢 انتشار برای نخستین‌بار 🎥 لحظاتی از دیدار شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی ✏️ رهبر انقلاب: من اعتقاد دارم که شما، آقای شیخ احمد یاسین و این برادران و برادرانی که در فلسطین دارند جهاد می‌کنند در خطّ مقدم جنگ اسلام با کفر و جنگ حق با باطل هستند. ✏️ ما در آینده هیچ شکی نداریم... 👈 وعده‌ی خداوند راست است که فرمود: ولینصرن‌ الله‌ من‌ ینصره‌ ان‌الله‌ لقوی‌ عزیز. ➕ سخنان شیخ احمدیاسین خطاب به رهبر انقلاب ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ ویژه دعای فرج ‎«الهی عظم البلا» با صدای دل نشین علی فانی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 صفحه 330 - سوره انبیاء علیهم السلام 📖 ترجمه و تدبر و تفسیر تصویری قرآن کریم 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/Bpacr ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
📄خط حزب‌الله 418 | «حزب‌اللهی»‌ فدایی ملت و مملکت 🗓 هفته چهارم آبان ماه 1402 🔻 سخن هفته این شماره خط‌ حزب‌الله، به این سؤال، پاسخ داده است که هدف و مطلوب نیروهای مؤمن و انقلابی حقیقی، منفعت است یا مسئولیت و خدمت؟ ♻️ خط حزب‌الله در یادداشت هفته خود با عنوان «افزایش قدرت تحلیل سیاسی با مطالعه و عبرت از تاریخ»‌ به مناسبت ۲۴ آبان، روز کتاب و کتابخوانی، توصیه مکرر رهبر‌ انقلاب اسلامی به جوانان را مرور کرده است. 🌷شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر شهید اقتدار ایران، سردار حسن تهرانی‌ مقدم، تقدیم می‌شود. 🌐 farsi.khamenei.ir/news-content?id=54293 👇دریافت فایل PDF 👇
شماره ۴۱۸ نشریه خط حزب‌الله.pdf
1.29M
📥 دریافت فایل PDF نشریه خط حزب‌الله 418 | «حزب‌اللهی»‌ فدایی ملت و مملکت 🗓 هفته چهارم آبان ماه 1402 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
17.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گناهکار رو ولش کنی(تذکر ندی) ، اونه که تو رو ول نمیـــکنه. دست پیش نگیری پس میفتی ! بیماری قرن ما ،بی تفاوتیه ❗️ 🎙دکتر علی تقوی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
🔰 مهمترین راههای مبارزاتی دشمن در 1️⃣ ایجاد تردید الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩم ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ(ناس٥) 2️⃣ ایجاد اختلاف إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﺷﺮﺍﺏ ﻭ ﻗﻤﺎﺭ ، ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻭ ﻛﻴﻨﻪ [ ﺳﺨﺖ ] ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ، ﻭ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺎﺯﺗﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ(مائده ٩١) 3️⃣ جنگ روانی إِذَا جَاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَكَاذِبُونَ ﭼﻮﻥ ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻳﻨﺪ ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﻢ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﻳﻲ . ﻭ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﻭﻳﻲ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﻨﺪ.(منافقون ١) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
امام صادق علیه السلام: در آخرالزمان شنیدن آیات کریمه قرآن، برای مردم سنگین، اما شنیدن سخنان بیهوده و باطل، آسان و شیرین است.» ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 22 🎙آیت الله مجتبی تهرانی(ره) 📖 اعمال منافقانه برای چند روز رسیدن به مال یا مقام در دنیا ✍️ در اینجای بحث یک سؤال مطرح می‎کنم: آیا کسانی که اعتقاد دارند-چون بحث ما بحث نفاق بود- یعنی کسانی که به مبدأ و معاد معتقدند، به خدا، قیامت و اصول اعتقادی اعتقاد دارند... «کفرِ نفاق» را استثنا کردم. این نفاق بحث دیگری است و کسی است که اصلاً و باطناً اسلام را قبول ندارد، ولی ظاهراً می‌گوید: مسلمانم و شهادتین را می‌گوید. او کافر است و این سؤال مربوط‌به او نمی‌شود. سؤال این است: کسی که می‌گوید: معتقدم، آیا ارزش دارد در این دنیا بیاید با یک سنخ اعمال منافقانه -برای چند روز رسیدن به مال یا مقام- همۀ آنچه را که در آینده دارد از دست بدهد؛ یعنی از نظر نفسانی، درونش متعفّن شود! یک رذیله بیست و چهار رذیله همراهش می برد. صُوَر باطنی ما را همین ملکات ما تشکیل می‌دهد. وقتی از این عالم رفتیم، آن موقع معلوم می‌شود که ما چه شکلی داریم و دیگر به این شکلی که همه مثل هم هستیم نیست. وقتی از اینجا خواستیم به برزخ برویم، معلوم می‌شود؛ یعنی تمام آن ملکات درونی ما که از آن به صُوَر برزخی تعبیر می‌شود، آن‌ها با ماست. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
💬 «حزب‌اللهی» فدایی ملت و مملکت 👈هدف و مطلوب نیروهای مؤمن و انقلابی حقیقی، منفعت است یا مسوولیت و خدمت؟ 🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر می‌کند... یکی از اقدامات موفق انقلاب‌اسلامی «مفهوم‌سازی»، «واژه‌پردازی» و تولید‌ ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژه‌های متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲ موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار می‌گیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵ یکی از مفاهیم و کلیدواژه‌هایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصه‌ی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزب‌اللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزب‌اللهی کیست؟ در منظومه‌ی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزب‌اللهی به‌عنوان تعبیری برآمده از آموزه‌های قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزب‌اللهی، یعنی آن‌که در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که اراده‌ی الهی است - ندارد.»۱۳۶۹/۸/۱ در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزب‌اللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴ براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزب‌اللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزب‌الّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»۱۳۷۱/۵/۷ براساس این تفکر و جهت‌گیری است که فرد حزب‌اللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه می‌دهد بدون آنکه چشم‌داشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثه‌اى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکده‌اش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت. 🔹این را مى‌گوییم «حزب‌اللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمى‌آید و نمى‌تواند آرام بگیرد. این، «حزب‌اللهى» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزب‌الّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸ درست در نقطه‌ی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعه‌ی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸ براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمی‌کند: «عدّه‌ای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یک‌وقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجه‌ی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزب‌اللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
سراج اندیشه
🔰 شعبه های (صبر) 💠 امیر المومنین (سلام الله علیه) "صبر" را تشریح می کند که صبر چهار شعبه دارد؛ (علی الشّوق و الشّفق و الزّهد و التّرقّب). صابران جزء کسانی هستند که (یوفون اجورهم بغیر حساب)*، به حساب در نمی آید. و از طرفی هم اینها را معطّل نمی کنند. مرحوم کلینی یک روایت نورانی نقل کرد که " فقیر صابر " بیش از دویست سال یا دویست سال قبل از " غنی مومن " و متوحد و با تقوا وارد بهشت می شود*، برای اینکه او بحث سئوال و جواب ندارد. سئوالی از او نیست که شما آن نعمت را چکار کردی، آن مسئولیت را چکار کردی، فلان پُست را چکار کردی؛ این کاری نداشت که انجام بدهد یا ندهد! (و الصّبر منه علی اربع شُعب علی الشّوق). انسان وقتی مشتاق یک چیزی باشد، صبر می کند تا به مورد شوقش برسد. حضرت این را تفصیل می دهد. (و الشّفق)، یعنی هراس؛ اگر کسی از چیزی بترسد، صبر می کند که خطر بر طرف شود‌. (و الزّهد)، یعنی بی رغبتی. اگر کسی نسبت به چیزی بی رغبت باشد، اگر به او نرسید صبر می کند. (و التّرقّب)، و آمادگی. حالا شرح این چهار شعبه این است: (فمن‌ اشتاق الی الجنه سلا عن الشهوات)؛ اگر کسی مشتاق بهشت باشد، اگر به شهوت ها نرسید صبر می کند؛ منشاء این صبر شوق الی الجنّه است. (و من اشفق من النّار اجتنب المحرّمات)؛ کسی که از آتش می هراسد، از حرام پرهیز می کند‌. وقتی پیشنهاد حرامی به او دادند، صبر می کند، نمی پذیرد. (و من زهد فی الدّنیا استهان بالمصیبات)؛ زهد در دنیا یعنی بی رغبتی، اگر نسبت به زرق و برق دنیا بی رغبت بود، حوادث تلخی که رخ داد، او تحمّل می کند؛ این (صبر عند المصیبه) می شود. (و من‌ ارتقب الموت سارع الی الخیرات)*؛ اگر کسی منتظر مرگ باشد، یعنی بداند مرگ در کمین است؛ می گوید قبل از اینکه من فرصت را از دست بدهم، کار خیر را سریعتر انجام بدهم. اینطور نگویم که بعداً انجام می دهم؛ من که مرگ کمینم است، چرا کار خیر را به عقب بیاندازم؟! 📌 اوائل المقالات / صفحه ۷۹ 📌 ر.ک الکافی / جلد ۲ / صفحه ۲۶۰ 📌 نهج البلاغه / حکمت ۳۱ 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۷/۰۱/۲۳ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet