eitaa logo
«صراط حق»
1هزار دنبال‌کننده
912 عکس
912 ویدیو
655 فایل
🌿𑁍› ‹#لبیــک_یامهــﷻــدے...!𑁍› بالاے سـࢪم نـام تو ࢪا نقش نمودم یعنے ڪہ سࢪ من بہ فداے قدم تو ‹ مجـمو؏ـه صــࢪاط ح‌ــق › @serat12k ‹ #شناسـنام‌ـہ‌ 📎⇣⇣› @seratehagh111 ارتباط: @Vahid_kashani ▫️▫️▫️▫️
مشاهده در ایتا
دانلود
بیوگرافی‌سهروردی.ogg
1.86M
·◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · ─‌─ 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۱۶۲ ⊒⸼
بیوگرافی و معرفی آثار سهروردی (شیخ اشراق).
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
بیوگرافی‌و‌معرفی‌آثار‌سهروردی‌شیخ‌اشراق_.pdf
1.37M
𖥸· ─── 🔖· ᴘᴅꜰ⸼⊑ ۱۶۲ ⊒⸼ㅤㅤ
بیوگرافی و معرفی آثار سهروردی (شیخ اشراق).
𖧌🔖"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ بِسْمِ رَبِّ نـٰآمَتـ ڪِھ اِعجٰاز مےڪُنَد ؛ یـٰابقیَة‌اللّٰه..؛🌿ˇˇ! ــــــ ــ اَللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلۍمُحَمَّدِوَآل‌ِمُحَمَّد وَ‌عَجِّل‌فَرَجَهُم
. ꞋꞌꞋ➖⃟📖•نقد پلورالیسم دینی 𝑪𝒓𝒊𝒕𝒊𝒄𝒊𝒔𝒎 𝒐𝒇 𝒓𝒆𝒍𝒊𝒈𝒊𝒐𝒖𝒔 𝒑𝒍𝒖𝒓𝒂𝒍𝒊𝒔𝒎 ꞋꞌꞋ➖⃟🎙•𝑫𝒓. 𝒃𝒂𝒈𝒉𝒆𝒓𝒑𝒐𝒖𝒓 𝑲𝒂𝒔𝒉𝒂𝒏𝒊 http://news.bagherpoor-kashani.com/?p=13637 ――――――――――― ⌯تدریس و نقد کتاب صراط‌های مستقیم. ⌯اثر دکتر عبدالکریم سروش. ⌯مدرس: دکتر باقرپور کاشانی. ⌯جلسه‌ی سوم. "🖇"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ eitaa.com/serat12k
نقـدپلورالیسـم‌دینـی - ۳ .ogg
17.85M
. ꞋꞌꞋ➖⃟📖•نقد پلورالیسم دینی 𝑪𝒓𝒊𝒕𝒊𝒄𝒊𝒔𝒎 𝒐𝒇 𝒓𝒆𝒍𝒊𝒈𝒊𝒐𝒖𝒔 𝒑𝒍𝒖𝒓𝒂𝒍𝒊𝒔𝒎 ꞋꞌꞋ➖⃟🎙•𝑫𝒓. 𝒃𝒂𝒈𝒉𝒆𝒓𝒑𝒐𝒖𝒓 𝑲𝒂𝒔𝒉𝒂𝒏𝒊 ⌯تدریس و نقد کتاب صراط‌های مستقیم. ⌯اثر دکتر عبدالکریم سروش. ⌯مدرس: دکتر باقرپور کاشانی. ⌯جلسه‌ی سوم. ▷ ◉────────62:50 "🖇"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ eitaa.com/serat12k
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❀﷽❀ 📚 سـتارگـان هـدایـت «مناظره‌ای پیرامون ضرورت حجت‌ الهی» ┓ 🖌┏نگارنده: ┛┗؛ دڪتر باقرپور ڪاشانی ─────────── | ⇩▭⇩▬⇩▭⇩ عبادت صحیح و کامل تنها به واسطهٔ نمایندگان الهی 🔹باقرپورکاشانی: عبادت صحیح و کامل هنگامی صورت می‌گیرد که نمایندگان الهی تمام معارف و تکالیف را برای ما بیان کرده باشند و ما نیز به آن ها عمل کنیم. عبادت درجاتی دارد که هر کس در سطحی مـی‌تـواند آن را انـجـام دهـد. منظور از گام نهادن در مسیر هدف خلقت، تنها به وسیلهٔ عقل، عمل به تکالیفی است که عقل به تنهایی می‌تواند آن ها را بیابد و پیداست که این، اطاعت و عبادتی ناقص است. [1] 🔸دکتر سيدهادی موسوی: پس انسان با کمک حسن و قبح عقلی، تنها می تواند بخشی از انتظارات خدا را از خود بیابد. انکار حسن و قبح عقلی توسط اشاعره و گروهی از فلاسفه 🔹باقرپورکاشانی: البته این برای کسانی است که مانند «اَشاعِره»[2] امر ضروری حـسن و قبـح عقلی را منکر نشوند[3]و یا مانند برخی فلاسفه آن را اعتباری ندانند[4]چه اینکه اشاعره قاعده لطف را چون مبتنی بر حسن و قبح عقلی است از اساس نپذیرفتند.[5] ═══════┅┄‌ | ⇩▭⇩▬⇩▭⇩ [1]. «عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ: قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ: ‏إِنَّ دِينَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ لَا يُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ وَ الْآرَاءِ الْبَاطِلَةِ وَ الْمَقَايِيسِ الْفَاسِدَةِ وَ لَا يُصَابُ إِلَّا بِالتَّسْلِيمِ، فَمَنْ سَلَّمَ لَنَا سَلِمَ وَ مَنِ اقْتَدَی بِنَا هُدِيَ...؛ به راستى که دين خداوند عزّوجلّ، با عقل هاى نارسا و اندیشه های نادرست و قياس هاى ناشایست به دست نمی‌آيد و دستیابی [صحیح و کامل] به آن (دین) تنها از راه تسليم است‏. پس هر كه تسليم ما شد سالم می ماند و هر كه به ما پیوست هدايت می‏يابد» (محمدبن علی بن بابویه (شيخ صدوق)، كمال الدين و تمام النعمه، ص۳۲۴؛ محمدباقر مجلسی، بحار الأنوار، ج‏۲، ص۳۰۳). [2].اشاعره پیروان مکتب کلامی ابوالحسن علی بن اسماعیل اشعری [۳۲۴ق] هستند. اشعری در حدود چهل سالگى در مسجد جامع بصره بر فراز منبر رفت و با صداى رسا گفت: من علی بن اسماعیل، قائل بودم كه قرآن مخلوق است و خدا با چشم سر ديده نمی‌شود و كارهاى بد را من خود به جاى مى‌آورم؛ اما اکنون از همهٔ اين عقائد باز مى‌گردم و بر معتزله مى‌تازم. او از معتزله بريد و حنابله نيز دست رد بر سينهٔ او زدند. وی با مذهب شيعه نيز رابطه و پيوندى نداشت و شاگردان مهمى پرورش نداد. مسلك اشعرى تا اواخر قرن ششم مسلك تودهٔ مسلمانان نبود؛ اما از قرن هفتم به بعد رو به گسترش نهاد و اكثريت اهل سنت را متوجه خود كرد. برخی از عقائد اشاعره: ظاهرگرايى [که اساس مذهب آنان را تشكيل مى‌دهد]؛ انكار حُسن و قبح عقلى [که از زيربناهاى كلامی اشاعره است]؛ جبرگرایی [یعنی: آفرينندهٔ افعال انسان خودِ خداست و قدرت بشر در آن كوچك ترين تأثيرى ندارد]؛ تكليفِ خارج از قدرت و توان جايز است؛ رؤيت خداوند با چشم سر در روز قیامت (نکـ : جعفر سبحانى، فرهنگ عقائد و مذاهب اسلامى، ج۲، صص۲۵۰-۱۱). [3].«قُلْنَا: الْأَمْرُ وَ النَّهْيُ عِنْدَنَا مِنْ مُوجِبَاتِ الْحُسْنِ وَ الْقُبْحِ، بِمَعْنَی أَنَّ الْفِعْلَ أُمِرَ بِهِ فَحُسِّنَ وَ نُهِیَ عَنْهُ فَقُبِّحَ؛ گفتیم که امر و نهی (الهی) از دیدگاه ما موجب حُسن و قبح است؛ یعنی اگر [در شرع] به کاری امر شده باشد، آن کار نیکوست و اگر از کاری نهی شده باشد، آن کار زشت است» (مسعودبن عمر تفتازانى، شرح المقاصد، ج‏۴، ص۲۸۳). «آنان (اشاعره) به پيروى از اهل حديث و حنابله، خِرد را كوچكتر از آن می‌دانند كه حسن و قبح اشياء را درك كند و يا اصلح را از غير اصلح جدا سازد؛ بلكه می‌گويند:خوب و بد آن است كه خدا آن را خوب و بد بشمارد، و هرگاه خدا كافرى را به بهشت و مؤمنى را به دوزخ روانه كرد، خوب خواهد بود و اگر كودك معصومى را وارد آتش ساخت، كار خوبى به حساب خواهد آمد» (جعفر سبحانى، فرهنگ عقائد و مذاهب اسلامى، ج۲، ص۲۲۹). ┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄ 📚@serat12k ┄┄┅━❅❀❀❀❅━┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⌜ ๛🌿‌⃟🌸⌟ آقای‌کریمِ‌بی‌حرم‌، دردل‌هـاحرم‌دارد. ــــــ ــ السلام‌علیک‌یا‌اِمـام‌حَسن‌الْمُجتَبىٰ‌علیه‌السلام
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
..﷽.. ❏.کلیپ‌‌شماره☜⸼⊑ ۱۶۳ ⊒⸼ ❏.آیا تمام آیات قرآن قابل فهم است؟! ╭────────────────── ꧷ 🎥 دکتر وحید باقرپور کاشانی ╰๛--- ‑ ‑ - - اینستاگرامآپاراتتلگرامسایتیوتیوب ┏━━━━━━ @serat12k ┗━᭄✿.@𝒔𝒆𝒓𝒂𝒕𝟣𝟤𝒌࿐━┛
آیات‌قرآن‌قابل‌فهم‌است؟ _1.ogg
594.1K
·◁ㅤ❚❚ㅤ▷ · ─‌─ 🎙ⱽᵒⁱᶜᵉ⸼⊑ ۱۶۳ ⊒⸼
آیا تمام آیات قرآن قابل فهم است؟!
𖧌🎙"𝐉𝐎𝐈𝐍↴ ➤@serat12k