eitaa logo
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
397 دنبال‌کننده
765 عکس
308 ویدیو
46 فایل
▫️ته تغاری اهل کتاب ▫️قائل به خمینیسم و خامنه ایسم سیاسی 🔸️سردبیر صراط ۱۳۵۷ | چند رسانه ای دین و مطالعات فرهنگی 🔸️عضو کانون نویسندگان حوزوی | مداد الفضلا 🔺گرد آوری محتوای تبلیغی صراط 👇👇👇 @mohtavatablighSerat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻میگه چون قاتل شهدا رو گرفتن پس من واکنش ندارم ! پس برای شهادت امیرالمومنین هم روضه نخون چون هم قاتلش رو گرفتن هم قصاص شد..... https://virasty.com/Serat1357talabe/1682855725362288364@Serat1357talabe | صراط
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم بود 🔹یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی می‌دارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. همه‌ی آن خصوصیاتی که ما در معلمان مدارسمان یا مدرسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت. 🔹بحمداللّه شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت. خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه می‌کنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانی‌های ایشان را حتماً به خصوص معلمان، بخوانند. @Farsna
6.38M
⚠️فایل اصلاحی (جدید) 🎙گفتاری پیرامون ناسیونالیسم، هویت تاریخی_ فرهنگی ایران اسلامی، باستان گرایی مبتذل و بی پشتوانه علمی پروپاگاندای اپوزیسیون و جریان غربگرای داخل. 💠به مناسبت عید سعید فطر و تحولات اخیر ایران و منطقه 👤سردبیر @enegasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بیانات و توضیحات شیخ توحید ابراهیمی رهبر جنبش حسینیون پیرامون حواشی اخیر در موضوع نهضت مقاومت اسلامی حسینیون آذربایجان@Serat1357talabe | صراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه‌ای از سخنان شهید خضر عدنان از اعضای حماس که دیروز در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید: 🔻 اگر حسینی نیستی در راه شهادت زینبی باش؛ در راه تبلیغ و اطلاع رسانی؛ و این کمترین کار است در راه دفاع از سرزمین و مقدسات 🖊پی‌نوشت : اینها همان کسانی هستند که برخی رسانه های کم فهم داخلی به آنان اتهام ناصبی بودن می‌زنند! ✅@Serat1357talabe | صراط
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
گوشه‌ای از سخنان شهید خضر عدنان از اعضای حماس که دیروز در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید: 🔻
دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند. نقطه‌ی مقابلش هم هست: یک عده بلند شوند بروند قم، لابلای کتابهای شیعه را نگاه کنند، ببینند کجا اهانت به مقدسات اهل سنت است، از او عکس بگیرند، بیایند تو محافل سنی پخش کنند، ببینید آقا! این کتابهای شیعه است. یا یک گوینده‌ی نادان، غافل یا مغرضی روی منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدی بزند؛ این را نوار کنند، سی دی کنند، بروند اینجا آنجا پخش کنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است. این را به او بدبین کنند، او را به این بدبین کنند. این معنایش چیست؟ «و تذهب ریحکم» یعنی چه؟ یعنی همین دیگر. وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با هم همکاری نخواهیم کرد. همکاری هم اگر بکنیم، با هم صمیمی نخواهیم بود. این همان چیزی است که آن دشمن دنبال اوست. هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند. بدیهی است دو تا مذهب در برخی از اصول، در برخی از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیاری هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معنای دشمنی نیست. فتاوای فقهای شیعه در مواردی صد و هشتاد درجه با هم اختلاف دارد. فتاوای ائمه‌ی اهل سنت در مواردی بسیار با همدیگر اختلاف دارد؛ اما لزومی ندارد وقتی اختلاف دارد، انسان به همدیگر بدگوئی کنند و فحش بدهند. خیلی خوب، او مذهبش این است، آن هم مذهبش این است... بله، اهل سنت همین است. یعنی هیچکس نباید خیال کند که اهل‌بیت پیغمبر مخصوص و متعلق به شیعه‌اند؛ نه، مال همه‌ی دنیای اسلامند. چه کسی است که فاطمه‌ی زهرا (سلام اللَّه علیها) را قبول نداشته باشد؟ چه کسی است که حسنین (علیهماالسّلام) سیّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟ چه کسی است که ائمه‌ی بزرگوار شیعه را قبول نداشته باشد؟ حالا یکی او را امام و واجب‌الاطاعه و مفروض‌الطاعه میداند، یکی نمیداند؛ اما قبولشان دارند. اینها حقایقی است، باید اینها را فهمید، باید اینها را نهادینه کرد. بعضی البته این را نمیفهمند، متحرک به تحریک دشمن میشوند. در حالی که خیال میکنند که کار درست را انجام میدهند. «قل هل ننبّئکم بالاخسرین اعمالا. الّذین ضلّ سعیهم فی الحیاة الدّنیا و هم یحسبون انّهم یحسنون صنعا»؛ خیال میکنند کار خوب میکنند، غافل از اینکه دارند برای دشمن کار میکنند. این خصوصیتِ زمان ماست. بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ @Serat1357talabe | صراط
به این تصویر نگاه کنید ... 🔻اعتکاف دهه هشتادی های یزدی در هفته آخر ماه مبارک رمضان است در فروردین ۱۴۰۲ 🖊وقتی الگوریتم رسانه ای به گونه ای پیش میرود که این قاب ها برایمان در جامعه تبدیل به آرزو می‌شود ... https://virasty.com/Serat1357talabe/1682855725362288364@Serat1357talabe | صراط
🔻موج‌سواری رسانه معاند از مصاحبه با فرزند در باب و برخی مواضع صریح مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت در باب و امر به معروف را در اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/12732 🗒@rozaneebefarda@Serat1357talabe | صراط
🔻اندیشه ؛ عامل ایجاد تحول اندیشه قادر به ایجاد تحول در انسان .است ساحران با لحظه ای اندیشه به سجده افتادند و سجده مرحله پروانه ای آنان بود. در حدیث 《تفکر سَاعَة خَيْرٌ مِن عِبَادَة سَبعينَ سَنَه》[۱] یک ساعت تفکر از عبادت هفتاد سال برتر است ساعت به معنی شصت دقیقه نیست و لحظه مدنظر است؛ یعنی گاهی یک لحظه برابر عمر متوسط یک انسان کارساز خواهد بود. [۱]. ریاض السالکین ، ج۳،ص۳۷۰ 📕تفکر ، ص۱۴ @Serat1357talabe | صراط
۱۳۵۷صراط | علی بختیاری
#کتاب #حدیث 🔻اندیشه ؛ عامل ایجاد تحول اندیشه قادر به ایجاد تحول در انسان .است ساحران با لحظه ا
🔻تفکر افضل عبادت 🔻من عرض میکنم ( خير من عبادة ستة آلافِ سنة. ) در روایات نیامده است ... اما من عرض میکنم یک لحظه تفکر بهتر از شش هزار سال عبادت است. چرا؟ چون ابلیس قبل از اینکه مأمور به سجده بر آدم بشود، به فرموده علی (علیه السلام ) در خطبه قاصعه شش هزار سال عبادت کرده بود (وقد كان عَبَدَ الله سِتَّةَ آلافٍ سَنة لا يُدرى أمِن سِنِى الدُّنيا أم مِن سِنِي الآخِرة ) .(۱) (۱) :نهج البلاغه، ص۲۸۷ 📕 تفکر ، ص۹ @Serat1357talabe | صراط
🔺✍یادداشتی مشترک پیرامون مقتضیات زمان در روزگار امروز : ❗️یک مسئله : ما در مباحثه ای با یکی از دوستانمان شرط فهم مقتضیات زمان را گفتیم که خودآگاهی به زمانه بود. اینکه شخصی تأمل بازنگرانه در خودش داشته باشد. او از دل اینتفکر ژرف خود را آگاه و دارای اراده می یابد. او می تواند بفهمد و می خواهد که بفهمد. این حالت در انسان خودآگاهی نام دارد. حال او خود را در ادامه این تفکر در وضعیتی از زمان_ مکان می یابد یعنی عصر یا زمانه ای که در آن زیست می کند. تسلط او بر تمام جوانب زمانه اش در امتداد آن تأمل بازنگرانه- و خودآگاهی حاصل از آن- خودآگاهی به زمانه را منجر می شود. حالا اگر میبینیم در تفکر در یک زمانه به هم نمی خوردند چه؟ یعنی دو تفکر درباره یک زمانه حال و حاضر خودشان تفسیر و حکم متفاوت ارائه می دهند. اینجا تعلق به زمانه مطرح می شود. یعنی دو نفر یا دو تفکر با این که هم عصر اند اما علاقه و وضعیت توجه شاه محدود به این زمانه مشترک نیست. مثلاً یک نفر هنوز در زمان پیامبر به سر می برد و اوج نوآوری فقهی اش از طی مسافت شتر تجاوز نمی کند یا هنوز در قرن ۲۱ عده هستند که دل در گرو پوزیتیویسم اواخر قرن نوزده و اول قرن بیستم دارند. این ها هیچکدام نمی فهمند که دورانشان سر آمده می خواهند با همان مفاهیم و مقولات اکنون را تحت انقیاد آن گذشته طلایی مدنظر خود در بیاورند. این است که آن ها اگر چه در این زمانه اند اما علقه شان به دوره ای از گذشته موجب عدم خودآگاهی اینان به زمانه و مقتضیات آن شده! 🗓یادداشت های دیگر 🖊@enegasht_ir@Serat1357talabe | صراط
🔻✍ مثل خمینی۲و حال و هوای آن .... 🖊 الحمد لله روزی شد بار دیگه تو جمع مثل خمینی ها بیایم و در مورد لزوم کار تشکیلاتی و اهم و مهم این مسئله با اساتید و طلاب عزیز بحث و گفتگو کنیم ... در واقع می‌شود گفت این رسانه است که نگاه خود در حیطه خدشه دار کردن هویت طلبه انقلابی است و گویا القا می‌کند که این روحیه مرده و راکد شده ... ولی باز میبینی برای یک فراخوان ۲۰۰ نفر از نیشابور، یزد و... جمع شده اند تا در مورد تشکل خمینی (ره)صحبت کنند ... می‌خواهند دوباره آن علم برداشته شود و حلقه های میانی مثل همان دوران که به ثمر رسید به دستان پربرکت امام عزیز و شده است درخت پرثمر انقلاب اسلامی احیا شود .... 🗓یادداشت های دیگر https://virasty.com/Serat1357talabe/1683853327048111338@Serat1357talabe | صراط