eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.5هزار دنبال‌کننده
492 عکس
155 ویدیو
9 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : نماز اول هر ماه قمری 🌹در روز اوّل دو ركعت نماز بجا آورد، در ركعت اول پس از سوره حمد سی مرتبه سوره توحيد، و در ركعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهد، 🌷 اگر چنين كند، سلامتی اش را در آن ماه‏ از خدا به دست آورده است. 🌻پس از نماز بخواند:بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ. اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : کُد گذاری حروف رجب ✍ راء یعنی : 1⃣ رحمت إلهی 2⃣ رنگ إلهی گرفتن 3⃣ رُشد یافتن 4⃣ رودخانه بهشتی 5⃣ رستگار شدن 6⃣ رجاء و امید به عفو 7⃣ رابطه جدّی با خدا ✍ جیم یعنی : 1⃣ جنگ با شیطان 2⃣ جُند الهی شدن 3⃣ جلال و جمال الهی 4⃣ جایزه ویژه خدا 5⃣ جدا شدن از گناه 6⃣ جلا دادن جان و روح 7⃣ جدّی شدن در دعا ✍ باء یعنی: 1⃣ بندگی و بت شکنی 2⃣ بیداری 3⃣ بخشش الهی 4⃣ بهشتی شدن 5⃣ باغ و بهار دعا و ذکر 6⃣ باد و نسیم رحمانی 7⃣ بانگ دعوت الهی اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1402/10/23
بسم الله الرحمن الرحیم با تأمّلی در أذکار و أدعیه ماه رجب می توان گفت ماه رجب ماه چهار عنوان با حرف تاء است 1⃣ توحید 2⃣ توبه 3⃣ توجّه و تمنّا 4⃣ توسل به اهل‌بیت کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : تأمُّلی در کلام امام باقر علیه السلام ما عَرَفَ اَللهَ مَن عَصاهُ. خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند. 1⃣ برای ترک گناه، باید معرفت به خدا پیدا کرد 2⃣ علم و شناختی که انسان را با تقوا نکند و باعث ترک گناه نشود، شناخت خدا نیست حتی اگر علم عقاید و کلام را هم تدریس کند 3⃣ کسی که اهل تقوا و ترک گناه باشد اهل شناخت واقعی خداست حتی اگر به ظاهر تحصیلات حوزوی و دانشگاهی نداشته باشد 4⃣ فلسفه قرآن و عترت اینکه، معرفتی پیدا کنیم تا خدا را نافرمانی نکنیم 5⃣ شناخت یعنی به این عقیده برسیم که او قدیر است، نباید با صاحب قدرت در أفتاد،او ساتر است که آبرویت را نمی برد، اگر رحمان است، قهار و اهل عقوبت و عذاب نیز هست 6⃣ میزان و معیار شناخت، تقوای الهی است هر چقدر معرفت بیشتر، تقوا و ترک گناه بیشتر و بالعکس هر چقدر تقوا کمتر، شناخت انسان کمتر خواهد بود 7⃣ معیار شناخت مطلوب،علم و فهم اصطلاحات علمی نیست بلکه معرفتی که سبب اطاعت انسان از خدا بشود حتی اگر یک آگاهی معمولی از یک پیرزن بی سواد باشد 8⃣ محور، معصیت و نافرمانی نکردن خدای متعال است، زیرکی و زرنگی در جلب رضایت مردم و یا هم حزبی ها نیست بايد فهمید رضایت خدا در چیست 9⃣ اوامر و نواهی الهی را باید شناخت چرا که ندانستن آنها سبب می شود انسان مبتلا به ترک معروف و انجام منکر و حرام بشود 🔟 معرفت به هر کسی و هر چیزی ،سبب محبت و علاقه به آن می گردد و محبت، باعث تبعیت از او می گردد ✍ نتیجه( 3 تا عین) عرفان⬅️عشق⬅️عمل قال امیرالمؤمنین علیه السلام: «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» – «مردم دشمنند نسبت به چیزی که به آن جاهل و یا بی عقل هستند» (نهج البلاغه، حکمت ۱۷۲) اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجّل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/4/5روستای کمرود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه أوّل از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله، همراه با پاسخ های متعدد، إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥شبهه أوّل: از قبل نتایج آراء مشخص است و انتخابات صوری و تشریفاتی است و در آن تقلب صورت می گیرد، پس چرا رأی بدهم؟ ✍ جواب : 1⃣ آیا اگر نامزد یا حزب مورد نظر شما رأی بیاورد همین حرف(تقلّب) را می زنید؟! 2⃣ بارها شده حزبی که قدرت را در دست داشت نامزدی مخالف آن حزب رأی آورد و پیروز شد، اگر تقلّب می شد چنین نمی شد مانند پیروزی دور أوّل احمدی نژاد(اصول گرا) که برگزاری انتخابات به دست دولت خاتمی(إصلاح طلب) بود 3⃣ دلائل إدّعای تقلّب چیست؟ مصادیق آن را بگوئید؟ کما اینکه رهبری به میر حسین موسوی فرمود ده درصد هر جائی که شما بگوئید را بازشماری کنید، او قبول نکرد این یعنی لجبازی و حرف غیر منطقی بدون توانایی إثبات آن 4⃣ هر صندوقی علاوه بر ناظر شورای نگهبان، نماینندگان نامزدها و حراست از سوی وزارت کشور بر سر صندوق ها حضور دارند، چگونه إدّعای تقلب را إثبات می کنید؟ 5⃣ قطعا ممکن است تقلّب به صورت معدود و جزئی صورت بگیرد امّا در شمارش آراء تأثیری در اصل سلامت انتخابات وارد نمی کند و آنکه پیروز می شود منتخب أکثریت مردم است 6⃣حتی اگر کسی اعتقادی به اسلام و انقلاب نداشته باشد، أصل رأی دادن، کار عقلی است یعنی حمایت از آب و خاک کشور ایران، پس بر فرض تقلب(به إدعای شما) شرکت در انتخابات یعنی قوی شدن کشور به دلیل حمایت أکثریت از کشور، و همین باعث می شود دشمن طمع نکند و کمتر زورگوئی کند اما اگر ببیند حاکمیت پشتوانه مردمی ندارد بیشتر فشار می آورد و خود مردم ضرر خواهند کرد 7⃣ حاکمیت را ما مردم انتخاب کرده ایم پس اگر می خواهیم تقلّب نشود به عدالت رفتار شود، اوّل آنکه با حضور حدّأکثری، أصلح را انتخاب کنیم و سپس قانونی و مستمر و حدّأکثری، مطالبه گر باشیم و فقط پیش خود و تو دورهمی نقد نکنیم بلکه جدّی همه إعتراض کنیم نه إغتشاش اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/23 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه دوم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه دوّم: تجربه نشان داده، همه یا أکثر کسانی که به آنان رأی داده ایم کاری نکرده اند، وعده دروغ داده اند و بعد معلوم شد که آدم خوبی نبوده اند مثل هاشمی، خاتمی، روحانی، و،،، پس چرا رأی بدهیم وقتی همه بد در آمده اند؟ ✍ جواب 1⃣ ملاک حال فعلی أفراد هست،آیا نباید زبیر زمان پیامبر اکرم با زبیر زمان جنگ جمل را که در مقابل اميرالمؤمنين علیه السلام إیستاد فرق گذاشت؟! فلان نامزد در زمان انتخاب نصاب و صلاحیت لازم را داشت بعد از مُدّتی تغییر جهت داده اند 2⃣ مردم باید فرد أصلح را در هر زمان انتخاب کنند پس اگر رأی مردم إشتباه بوده، ربطی ندارد که بگوئیم همه نامزدها در هر زمانی بد در می آیند پس رأی ندهیم 3⃣ ما نامزد معصوم إنتخاب نمی کنیم بلکه باید با تحقیق، تلاش کنیم بهترین از افراد نامزدها و أصلح را انتخاب کنیم که هیچ کدام عصمت ندارند و احتمال خطا در هر یک وجود دارد 4⃣ آیا اگر رأی ندهیم وضع از این بهتر می شود؟ یقینا خیر، چرا که تسلط إسنکبار از یک سو، و روی کار آمدن عدّه ای بدتر بر سرنوشت کشور، پس عقل حکم می کند بر فرض بد بودن همه نامزدها، به بد رأی دهیم که نامزد بدتر قدرت نیابد و مسئولیتی نگیرد 5⃣ تا زمانی که نیروی انسانی کافی و إیده آل نداریم چاره ای نداریم که به همین نامزدها اعتماد کنیم چرا که یا ما افراد معصوم نداریم یا کسانی که عالی بوده اند به صحنه رقابت نیامده و قبول مسئولیت نمی کنند 6⃣ اگر بنا باشد حدّ نصاب إحراز صلاحيت نامزدها بالا گرفته شود بسیاری ردّ صلاحیت می شوند و همین جاست که عدِه ای از مردم شرکت در انتخابات نمی کنند چون می گویند رقابت و نامزد مورد نظر ما نیست(همه جامعه که در سطح فکری، فرهنگی و مذهبی بالا نیستند باید برای همه أقشار جامعه نامزد و نماینده باشد) پس نباید از همه مسئولان منتخب، إنتظار عدالت و تقوا ی إیده آل داشت مسئولان از جنس خود همین مردم اند مردم اگر رشد و تغییر داشته باشند می توان انتظار تشکیل حکمرانی قویّ داشت 7⃣ در زمان حکومت امام معصوم اميرالمؤمنين علیه السلام هم برخی از مسئولان بد و فاسد بودند، آیا باید گفت حالا که افراد بد هستند پس اصل حکومت تشکیل نشود یا از حکومت اسلامی حمایت نشود؟! اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم شُبهه_رأی_إنتخابات2⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه سوّم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه سوّم : رأی ندادن یک یا چند نفر، چه ضرری به حال مردم و نظام اسلامی دارد؟ پس چه إصراری است که همه رأی بدهیم؟ ✍جواب: 1⃣ اگر هر کسی اینگونه فکر و ترک رأی کند، درصد مشارکت بسیار پائین می آید چون هیچ کس دیگری خبر ندارد 2⃣ هر کسی نسبت به إصلاح جامعه وظیفه دارد، کسی که رأی نمی دهد حق اعتراض و مطالبه هم ندارد 3⃣ این حرف که رأی ندادن من چه ضرری دارد به این معناست که برای خود شخصیت و هویّت قائل نیست 4⃣ همه افراد جامعه هر یک نقش یک قطعه از پازل را دارند و یا یک قطعه از مجموعه سیستم موتور ماشین که اگر آن قطعه نباشد ممکن است مشکل جدّی و اساسی برای کُل پیش بیاید 5⃣ بله یک یا چند نفر به تنهایی عدد قابل توجهی نیست اما قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود 6⃣ حفظ نظام جمهوری اسلامی واجب است کوتاهی هر کس در حفظ آن و ترک رأی موجب تضعیف نظام و حرام است بنابراین هر کس وظیفه دارد واجب را انجام دهد، پس نگوید یک نفر فایده ندارد 7⃣ اگر در طول تاریخ مردم اینگونه فکر نمی کردند امامان معصوم علیه السلام موفق به تشکیل حکومت می شدند پس نباید هر کس بگوید رأی یک نفر چه فایده دارد، مردم اگر طبق روایت امام صادق علیه السلام از بنی امیه و بنی عباس حمایت نمی کردند اهل بیت علیهم السلام در حاشیه قرار نمی گرفتند پس تک تک مردم در بالا بردن إقتدار پرچم شیعه و انقلاب اسلامی و حفظ خون شهدا مسئول هستند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم شُبهه_رأی_إنتخابات3⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه چهارم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه چهارم : با رأی ندادن می خواهیم مسئولان را أدب کنیم، یعنی در واقع رأی ندادن به نوعی رأی است به اینکه من به وضع موجود اعتراض دارم؟ پس رأی نمی دهم ✍ جواب : 1⃣ قطعا باید مطالبه گر بود و نسبت به مسئولان انتقاد و اعتراض داشت اما رأی ندادن، یک شیوه اشتباه و خودزنی است چرا که تضعیف نظام و تسلط إستکبار وضع را برای همه بدتر خواهد کرد 2⃣ رأی ندادن بله نوعی رأی و إعتراض به وضع موجود هست اما قانونی و حقوقی نیست چرا که هر کسی که رأی بیاورد نماینده قانونی همه است حتی اگر اصلح نباشد چون رأی اکثریت را آورده ولو به انداره (1+50)پس رأی به أصلح بدهیم و از این راه قانونی، به مطالبه خود برسیم 3⃣ عاقل برای درمان وجراحی عضوی از بدن، نسبت به همه بدن بی تفاوت نمی شود، اگر شاخه خشک را می خواهیم از درخت جدا کنیم درخت را از ریشه نمی کنیم، نباید به خاطر چند مسئول فاسد،به اصل نظام با رأی ندادن آسیب بزنیم 4⃣ این نوع نطق(رأی ندادن نوعی رأی دادن است) از أمثال حسن روحانی إلقاء و صادر شده، چرا که در ذهن مردم جایگاه خود را از دست داده اند و چون خود مُنزوی شده اند می خواهند به نظام لگد و ضربه بزنند، مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم و فریب نخوریم 5⃣ اگر بخواهیم أبرو را إصلاح کنیم چشم را کور نکنیم، آیا رأی ندادن به عنوان إعلان إعتراض وضع را بهتر می کند یا بدتر؟! قطعا بدتر خواهد شد چرا که ضربه به همه است نه فقط به مسئولان بد 6⃣ لوازم رأی ندادن سه إتفاق ناگوار است که هر سه وضع موجود را بدتر می کند و مردم باید به آن توجه و فکر کنند 1_کشور بدون حکومت هیچ عاقلی قبول نمی کند چون هرج و مرج می شود 2_حاکمیت أفراد اجنبی یعنی افراد خارجی بیایند مسئولان مردم ایران بشوند، خب خیلی احمقانه است وقتی برخی هم وطنان به کشور خیانت می کند چه توقعی است که غریبه و غربی برای ما دلسوز باشد 3_افراد داخلی غیر أصلح در رقابت به خاطر رائ ندادن ما، مسئولیت را به عهده بگیرند 7⃣ رأی ندادن به عنوان اعلان اعتراض، کار غیر منطقی است چرا که هیچ اعتنائی به آن نمی شود، بلکه به ضرر دنیوی و أخروی است، باید اعتراض با شیوه صحیح و قانونی باشد تا نتیجه بخش باشد اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه پنجم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥شُبهه پنجم : رای حقّ من است و من دارای اختیار هستم دوست ندارم از حق خود استفاده کنم؟ پس مجبور نیستم که حتما رای بدهم ✍ جواب: 1⃣ رأی حقّ هر کسی است امّا اوّلا حقّ تکلیف آور است و نمی توان تکلیف واجب و وظیفه را ترک کرد ثانیا حقّ رأی یک حقّ اجتماعی و سیاسی است نمی توان با لجاجت و خودخواهی به حقوق جامعه ضربه بزند 2⃣ آیا کسی که داخل قایق نشسته می تواند بگوید من حقّ دارم محل نشستن خود در قائق را سوراخ کنم؟! إحقاق حقّی که باعث ایجاد ضرر و خطر برای اجتماع باشد منطقی و مصلحت نیست 3⃣ عقل می گوید حقّ و مصلحت جمعی، مُقدّم است بر حقّ و مصلحت فردی، پس گذشتن از حقّ رأی دادن، خلاف عقل و منطق است 4⃣ کسی که این چنین حرف می زند که من حق دارم که از حق خود استفاده نکنم پس لوازم این حرف را بپذیرد به اینکه نه حق خدمات از سوی حاکمیت دارد و نه حق انتقاد و إعتراض به عملکرد مسئولان منتخب، چرا که مشارکتی در رأی و انتخابات نداشته است اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه ششم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه ششم: همه نامزدهای انتخابات یک جور هستند و فرقی نمی کند چه کسی رأی بیاورد پس یا رأی نمی دهیم، یا رأی سفید می دهیم، و یا بدون تحقیق به یک نامزدی یا لیستی رأی می دهیم؟! ✍ جواب: 1⃣ مُنصفانه نیست که گفته شود همه مسئولان منتخب، یک جور بوده اند، واقعاً دولت مثلا روحانی و،،، با دولت رجائی، دولت اوّل احمدی نژاد،دولت رئیسی( که رهبری راجع به ایشان فرمود علاوه بر حمایت، تمجید هم می کنم) قابل مقایسه نیست 2⃣ هر انسان عاقلی اگر مقایسه کند برخی دولت ها و برخی مسئولین را می بیند که واقعا جهادی و انقلابی عمل کرده اند و برخی بسیار تنبل و بدون دغدغه خدمت و روحیه غرب گرائی و بی توجه به _منابع داخلی _نیروهای إنسانی نخبه _و تعطیل کارخانه ها پس مهم است به چه کسی رأی بدهیم همه یک جور نیستند 3⃣ رأی سفید دادن بهتر از رأی ندادن و یا رأی بدون تحقیق هست چرا که سطح مشارکت را بالا می رود اما به طور کلی رأی سفید، رأی باطل، رأی بدون تحقیق، همه باعث بالا آمدن رقیب غیر أصلح می شود فقط فقط باید با تحقیق بدون تعصّب نسبت به حزب یا فردی،به شخص أصلح، رأی داد 4⃣ اگر طبق إدّعا همه مسئولین یک جور هستند! پرسش این است که مگر مسئولان از درون همین مردم نیستند؟ اگر بهتر از این نامزدها بودند خُب می بایست نامزد می شدند و دغدغه خدمت می داشتند، مسئول منتخب محصول فکر و رویکرد همین مردم است 5⃣ بر فرض که همه مسئولین یک جور هستند آیا باید در انتخابات شرکت نکرد و رأی نداد؟ یا آنکه از خارج مسئول بیاوریم و أجنبی را بر خود مسلط کنیم؟ اجتماع بدون حاکم و رئیس نمی شود، عقل حکم می کند اگر فرد معصوم نداریم که حاکم باشد باید قدرت و مسئولیت را به فرد أصلح بدهیم بنابراین : 1_اجتماع بدون رئیس نمی شود 2_دادن مسئولیت به أجنبی و خارجی غیر منطقی است پس باید رأی بدهیم آن هم به أصلح اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه هفتم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥شُبهه هفتم: نظام دیکتاتوری است و در واقع(مجلس و دولت) و مسئولانی که ما انتخاب میکنیم هیچ کاره اند، پس رأی دادن ما بی خود و لغو هست؟ ✍ جواب: 1⃣ منشأ این پرسش، جهل نسبت به ساختار نظام اسلامی است، به جرأت می توان گفت دموکراسی ترین کشور دنیا، ایران هست تا جائی که همه مسئولین آن، مستقیم و غیر مستقیم از سوی مردم انتخاب می شوند حتی رهبر که توسط خبرگان و خبرگان توسط مردم انتخاب می شوند 2⃣ اگر این إدّعا صحیح باشد که مسئولان منتخب هیچ کاره اند پس چرا این همه برای کسب قدرت و یا خدمت تلاش و تبلیغ دارند؟! 3⃣ اگر حمایت مردم از رهبری نبود، مردم قیام می کردند چنانچه بر علیه شاه متحد شدند، رهبری در نزد اکثریت مردم محبوب و مقتدر هست و دیکتاتوری نه در شخصیت ایشان هست و نه ساختار و نظارت قانونی اجازه می دهد و نه مردم، حمایت می کنند 4⃣ حتی دشمنان خارجی هم به مدیریت و جامعیت رهبری اعتراف می کنند بله از اینکه مانع سقوط و انحراف انقلاب و سدّ راه دشمنان داخلی و خارجی هست این جمله را إلقاء می کنند که ایشان دیکتاتور هست 5⃣البته اگر مسئولی خارج از وظیفه قانونی و بدون در نظر گرفتن عزّت، منفعت و مصلحت ملّی کاری انجام دهد که منافاتی با حفظ انقلاب دارد رهبری مانع آن مسئول خواهد شد که وظیفه رهبری همین است 6⃣ هر مسئولی در همه نظام های دموکراسی نه پادشاهی، طبق قوانین، دارای وظایفی هستند که مورد نظارت و حراست هستند از جمله رهبری که از وظایف خود تخطّی نکند بنابراین نظارت و حراست، وظیفه قانونی رهبری و دیگر قُوا هست، تا جلوی دیکتاتوری فلان مسئول منتخب گرفته شود اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/24 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه هشتم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥شُبهه هشتم: مردم اُمید و دل خوشی از این وضعیت اقتصادی و فرهنگی ندارند، چرا که می بینند که مسئولان إراده و إقدامی برای تغییر و تحوّل ندارند؟ پس انگیزه ای برای رأی دادن ندارند ✍ جواب : 1⃣ آیا با نا امیدی و عدم مشارکت در انتخابات وضع را بهتر می کند؟ 2⃣ مردم وقتی تجربه کرده اند افراد و أحزابی که إنقلابی و جهادی نیستند و دغدغه خدمت، عدالت، و حمایت از تولید را ندارند و گرایش غربی دارند، به آنها رأی ندهند و أفراد أصلح را انتخاب کنند 3⃣ طبق إدّعا، برخی مسئولان اگر بی إراده هستند، ما مردم انتخاب کرده ایم، بعد باید صحیح و قانونی مطالبه گر باشیم تا او إستیضاح یا مجبور به إستعفا شود و در انتخابات بعدی به چنین افراد و افکاری رأی ندهیم و فریب تبلیغات آنان را نخوریم 4⃣ تا جامعه تغییر نکند و به رُشد و کمال نرسند توقع تغییر در حکمرانی غیر طبیعی است مسئولان آیینه تمام نمای همین مردم هستند مردم باید سبم زندگی خود، نوع مطالبات خود را تغییر دهند و با تدبیر و تلاش به أصلح رأی دهند، برخی مردم که عامل نجات را آمریکا می دانند و فقط دنیا را می بینند حتی با ذلّت، طبیعی است که به نامزد غرب گرا، رأی می دهند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/25 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه نهم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه نهم: مردم نظام و انقلاب را نمی‌خواهند و اصلا چرا باید حکومت اسلامی باشد؟ مردم می خواهند آزادی باشد؟ چرا باید دین را وارد سیاست کرد؟ لذا رأی نمی دهم ✍ جواب : 1⃣ مردم یعنی چه کسانی؟! آیا فقط کسانی که سگ باز، بی نماز، بی حجاب، بی عفّت هستند مردم هستند؟ 2⃣ برخی چون خودشان یا اطرافیانشان آلوده اند و دنبال بی بند و باری، توهّم دارند که همه افراد جامعه مانند آنان بی فکر هستند 3⃣ حتی حکومت های غیر اسلامی هم برای خود قوانین و محدودیت هایی دارند، مثلا آیا الآن در آمریکا و اروپا مردم می توانند خلاف قوانین خود عمل کنند؟ 4⃣ کسی که اعتراض می کند که چرا دین وارد سیاست شده و قوانین بر اساس شرع تصویب می شود، اصلا دین را نفهمیده!، دین فقط وضو، غسل، تیمم نیست دین برای همه أبعاد وجودی ما (فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و،،،) برنامه دارد 5⃣ آزادی هم اگر قانون نداشته باشد موجب هرج و مرج می شود آزادی نباید مزاحم حقوق دیگران باشد ما انسانیم نه حیوان که دلمان بخواهد هر کاری انجام دهیم 6⃣ حتی کسی که موافق دین و انقلاب نیست در نظر بگیرد همین مقدار آزادی که الآن در بیان در انتخاب، در ده ها مورد دیگر در ایران دارد، در دیگر کشورها ندارد پس رأی ندادن به ضرر اوست 7⃣ انسان باید فکر کند که حتی اگر آزادی دلخواه خود را با ساقط کردن نظام اسلامی ، و به حکومت رسیدن نظام غیر ارزشی به دست آورد، خب نتیجه را ببیند چه چیزهای را داد؟مانند: (عزّت، أمنیت، آرامش، سلامت، و،،،) و در مقابل به چه چیزی دست یافت؟ (اینکه من آزاد باشم هر غلطی بکنم مانند حیوان) آیا معامله احمقانه نیست؟! آزادی مطلق حیوانی داشته باشد اما خانواده، و همه ارزشها را نداشته باشد!!! اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ⃣ کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/26 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : شُبهه دهم از ده شبهه راجع به انتخابات 👈مقدمه : رهبر حکیم انقلاب درتاریخ 1402/10/2در جمع مردم کرمان و خوزستان فرمودند:همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، لذا ده پرسش مهم و رائج، راجع به انتخابات در ده مقاله إرائه می شود تا ان‌شاءالله سبب مشارکت حدأکثری مردم شود تا همه سهمی در پیمودن راه شهدا و تقویت پرچم شیعه داشته باشیم به فضل الهی 🔥 شُبهه دهم : وقتی این همه فساد، إختلاس، بی عدالتی، و پارتی بازی هست و با مُفسدان و دانه درشت ها برخورد نمی شود و به قشر متوسط به پائین ظلم می شود، چرا باید رأی بدهم؟ که به ریش ما بخندند! ✍ جواب : 1⃣ بسیاری از مردم دو موضوع را نمی دانند الف_بسیاری از برخوردهائی که با مفسدان شده و از مسئولیت عزل و برخی إعدام و أموال به ناحق گرفته به بیت المال برگردانده شده(البته باید رسانه قویّ گزارش می داد) ب_برخی از عدم برخوردها نه به جهت آنکه نظام اراده ای ندارد یا می ترسد بلکه برخی مفسدان مانند ترکش کنار نخاع یا جای حساس بدن هست نمی شود فعلا به آن دست زد چون حسّاس و خطرناک است برخورد با برخی برای نظام خطر، ضرر، و، باعث فتنه مانند پیراهن عثمان می شود 2⃣ قطعا بی عدالتی و ظلم وجود دارد اما به طور فساد سیستمی به تعبیر رهبری نیست، پس نباید ظالم بودن چند مسئول را به پای نظام گذاشت، باید گزارش صحیح و مستند داد تا با چنین افرادی برخورد شود 3⃣ آیا با رأی ندادن باعث می شود با مفسدان برخورد شود یا عدالت إجرا شود؟! باید فکر کنیم که قطعا وضع بدتر می شود 4⃣ اگر واقعا دغدغه عدالت داریم نباید بگذاریم افرادی که أصلح نیستند مسئولیت را به عهده بگیرند 5⃣ رأی دادن در نظام جمهوری اسلامی که این همه شهید داده و به نام پرچم شیعه برافراشته شده، تکلیف، و واجب شرعی و عینی است پس از تمسخر یا ملامت دیگران نهراسیم و در انتخابات با نیّت خالصانه و کسب رضایت الهی إقدام نمائیم که کمتر از جهاد نیست اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🔟 کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/1/27 قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :تأمُّلی در کلام امام هادی علیه السلام اَلدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَروُنَ؛ (بحارالانوار، ج۷۵،ص۳۶۶) دنیا بازاری است که گروهی در آن سود می برند و دسته‌ای زیان بینند. 1⃣ تاجر و بازاری موفق، کسی است که آداب کسب و تجارت را بداند ✍برای یک زندگی سالم و موفق در دنیا باید فهم درستی از سبک زندگی کردن را داشته باشیم 2⃣ در بازار، هر کسی مشغول کسب و کاری است، کاسب زرنگ، کسی است که جنسش را با کیفیت و با زینت إرائه می کند تا بیشتر بفروشد ✍ نباید در بازار دنیا خود را به هر کار سبُک، لغو، لهو، و بیهوده مشغول شد 3⃣ بازار جای ماندن، یا گشت زدن نیست جای کسب هست ✍ مؤمن ملاحظه می کند چه چیزی را در دنیا به دست آورده و ثمره تلاش و عمرش چه شده و به قول قدیمی ها به خودت بگو: دنبه ات کو 4⃣ بی إنصافی، کم فروشی و یا رباخواری کاسب و بازاری را پیش مشتریان بی إعتبار می کند و دیگر کسی با او وارد معامله نمی شود ✍ اگر کسی اهل گناه باشد هیچ کس با او تعامل مثبت ندارد و دچار إنزوا می گردد 5⃣ اگر بازاری ببیند سود چندانی ندارد و از سرمایه می خورد، کسب خود را یا حتی مکان إشتغال خود را تغییر می دهد ✍ همه همّ و غمّ انسان مؤمن این است که در دنیا برای آخرت سود و سرمایه زیاد کند اگر دید دارد ضرر می کند سبک زندگی خود را عوض می کند تا به رُشد و کمال برسد 6⃣ عادت بازاری این است که با هم در تجارت تعامل کنند به هم کالا یا پول قرض می دهند ✍ اگر بخواهیم در دنیا کسب، و سود معنوی،داشته باشیم باید با دیگران تعامل داشت 7⃣ اگر کاسب و بازاری بدقول بود یا کالای نامرغوب تحویل مشتری داد، بی إعتبار می شود و ضرر می کند ✍ در دنیا باید رعایت احکام، أخلاق و آداب اسلامی را داشت تا پیش همه محبوب و معتبر بشویم اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1402/10/24 قم مقدسه
. ✍در زمان امام هادی علیه‌السلام شخصی، نامه‌ای نوشت از یکی از شهرهای دور... «آقا! من دور از شما هستم؛ گاهی حاجاتی دارم، مشكلاتی دارم، به هرحال چه كنم؟» حضـــرت در جواب ايشان نوشتند: «إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَــةٌ فَحَـــرِّكْ شَفَـــتَيْكَ فَإِنَّ الْجَــــوَابَ يَأْتِيـــكَ.» اگر حاجــتی داری لبت را حرکت بده. حرف بزن. بگو. جواب ما به تو خواهد رسید. [بحارالانوار، ج۵۳،ص۳۰۶] 🍃 هادی اگر تویی که کسی گم نمیشود...
موضوع :میراث امام علی النقی الهادی علیه السلام 1⃣زیارت جامعة الأئمّة المؤمنین 2⃣زیارت پنجم امیرالمومنین در مفاتیح 3⃣زیارت جامعه کبیره 4⃣زیارت غدیریه امیرالمؤمنین ✅نکته ها : 1_شرایط امام هادی علیه السلام به گونه ای بود که در قالب زیارت نامه، معارف دین و جایگاه اهل بیت علیهم السلام را نشان دادند همان گونه که امام سجاد علیه السلام در قالب دعا این رسالت را انجام دادند 2_در متن و محتوای ادعیه و زیارات، تدبر و تفکر کنیم بیان مستقیم امام معصوم را بفهمیم 3_شناخت خدا،یعنی شناخت امام، امام حسين عليه السلام درباره معرفت امام مي‏فرمايد: أَيُّهَا الناسُ! إِنَّ اللّه‏َ، جَلَّ ذِكرُهُ، ما خَلقَ العِبادَ إِلّا لِيَعرِفوهُ فإِذا عَرَفوهُ عَبَدوهُ فَإِذا عَبَدوهُ استَغنَوا بِعِبادَتِهِ عَن عِبادَةِ ماسَواهُ. فَقالَ لَهُ رَجُلٌ: يابنَ رَسولِ‏اللّه‏ِ بِأَبي وَ أَنتَ وَ أُمّي فَما مَعرِفَهُ‏اللّه‏ِ؟ قالَ: مَعرِفَةُ أَهلِ كُلِّ زَمانٍ إِمامَهُمُ الَّذي يَجِبُ عَلَيهِم طاعَتُهُ. هان اي مردم! همانا خداوند ـ بزرگ باد ياد او ـ بندگان را نيافريد مگر براي اينكه او را بشناسند، پس هرگاه او را بشناسند او را بپرستند و هرگاه او را بپرستند، با پرستش او از بندگي هر آنچه جز خداست بي‏نياز گردند. مردي سؤال كرد: اي فرزند رسول خدا! پدر و مادرم فدايت، معرفت خدا چيست؟ حضرت فرمود: اين است كه اهل هر زماني، امامي را كه بايد از او فرمان برند، بشناسند. 4_زیارت یعنی کسب معرفت و تجدید عهد با امام 5_جهاد تبیین یعنی همین که از امام یاد بگیریم در هر شرایطی چه چیزی بگوییم؟ چگونه و در چه قالب و شیوه ای بیان کنیم تا رفع و دفع جهل و سبب هدایت مخاطبان شود ان شاء الله اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : بازتاب نوع تعامل با خالق ✍مقدمه : امام هادی علیه السلام إنعکاس رفتار ما با خدای سبحان را تبیین کرده اند هر فردی اگر می خواهد بفهمد که نتایج رفتارش با خدا چیست بداند که: 1⃣مَنْ اتَّقی الله یُتَّقی، هرکس از خدا حساب ببرد وحرمت خدا راحفظ کند،خدا کاری می کند که مردم از او حساب ببرند و به دلیل تقوائی که دارد در نزد مردم دارای هیبت می شود خشیّت از خدا و خوف از عذاب و عقوبت گناه، سبب می شود، دیگران جرأت گناه در نزد او را نداشته باشند 2⃣مَنْ اطاعَ لله(أللّه)یُطاع هر کسی که خالصانه مطیع خدا باشد خدا همه چیز را در تحت فرمان او قرار می دهد همه سرباز و گوش به فرمان او خواهند شد حتی حیوانات و جمادات 3⃣و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، هر كه آفريدگار را فرمان برد ، از خشم و ناخشنودى مخلوق پروايى به دل راه ندهد از ملامت و تمسخُر دیگران نمی ترسد و نگران منزوی شدن نیست چون ملاک کسب رضایت خداست که با اطاعت او به دست می آید حتی اگر عدّه ای از مردم از سبک زندگی مؤمنانه انسان ناراضی باشند با اطاعت و توکل الهی انسان از هر کسی و هر چیزی بی نیاز می گردد 4⃣و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین؛ (بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲) و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می‌شود اگر در زندگی گرفتار خشم خانواده و جامعه می شویم چه بسا نتيجه این باشد که خدا را با فکر و عمل خود به خشم آورده ایم همه چیز و هرکسی مأمور غضب الهی می گردند حتی ممکن است انسان بی تقوا با خشم حیوانی مواجه شود اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : راه گرفتن همه حوائج ✍مقدمه : در اهمیت و آثار زیارت ابا الحسن علیّ بن موسی الرضا عليه السلام همین بس که مانند زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام دعا و درخواست تحت قبه ایشان مستجاب است 🌹امام هادی علیه السلام فرمودند مَن کانَت لَهُ اِلَی اللهِ حاجَةٌ فَلیَزُر قَبرَ جَدِّیَ الرِّضا† بِطوُسٍ وَ هُوَ عَلی غُسلٍ وَلیُصَلِّ عِندَ رَأسِهِ رَکعَتَینِ وَلیَسئَلِ اللهَ حاجَتَهُ فی قُنوُتِهِ فَاِنَّهُ یَستَجیبُ لَهُ ما لَم یَسئَل مَأثَماً أو قَطیعَةَ رَحِمٍ کسی که از خدا حاجتی را می‌خواهد؛ قبر جدم حضرت رضا علیه السلام را در طوس با غسل، زیارت کند و دو رکعت نماز بالای سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خویش را طلب نماید در این صورت حوائج وی مستجاب می‌شود، مگر آن که انجام گناه و یا قطع رحم را طلب کند. (وسائل الشیعه، ج14،ص569 اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم حمید اکبری 1402/3/8قم https://eitaa.com/serathamed
موضوع : گزیده ای از احادیث امام هادی علیه السلام ✍مقدمه ابوالحسن امام علی النقی الهادی علیه‌‌السلام پیشوای دهم شیعیان، در نیمه ذی حجه سال ۲۱۲ هجری قمری در اطراف مدینه در محلی به نام «صُریا» به دنیا آمد. پدرش پیشوای نهم، امام جواد علیه‌‌السّلام و مادرش بانوی گرامی سمانه است که کنیزی با فضیلت و با تقوا بود. مشهورترین القاب امام دهم، نقی و هادی است و به آن حضرت ابوالحسن الثالث نیز می‌‌گویند. امام هادی علیه‌السّلام در سال ۲۲۰هجری پس از شهادت پدر گرامیشان که هنوز بیش از هشت سال نداشت، به امامت رسید 1⃣. فروتنی التواضع اَن تعطی الناس ما تُحِبُّ ان تُعطاهُ؛ (الکافی، ج۲، ص۱۲۴) فروتنی آن است که با مردم چنان رفتار کنی که دوست داری با تو چنان باشند. 2⃣ نقد پذیری عاتِبْ فلاناً و قل له ان الله اذا اراد بِعَبْدٍ خیراً اذا عُوتِبَ قَبِلَ (وسائل الشیعه، ج۲، ص۱۸) امام هادی(علیه السلام ) به یکی از دوستانش فرمود: فلانی را توبیخ کن و به او بگو: خداوند چون خیر بنده‌ای خواهد، هر گاه توبیخ شود، بپذیرد (و در صد جبران نقص براید). 3⃣جایگاه اجابت دعا اِنَّ للهِ بقاعاً یحِبُّ اَن یدْعی فیها فَیستَجیبَ لِمَن دَعاهُ و الحَیرُ منها؛ (بحارالانوار، ج۹۸، ص۱۱۳.) همانا برای خداوند بقعه‌های است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعای دعا کننده را به اجابت برساند، و حائر حسین(علیه السلام ) یکی از آنهاست 4⃣ دنیا جایگاه آزمایش ان الله جَعَلَ الدنیا دار بلوی و الآخره دار عقبی، و جَعَلَ بَلْوَی الدنیا لِثوابِ الاخرهِ سَبَباً و ثوابَ الاخرهِ مِنْ بَلْوی الدنیا عِوَضاً (بحارالانوار، ج۷۵،ص۳۵۶.) همانا که خداوند دنیا را سرای امتحان و آزمایش، و آخرت را سرای رسیدگی، و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت، و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. 5⃣. ارزش بردباری اِنَّ الظالِمَ الحالِمَ یکادُ اَنْ یعضی علیه بِحِلْمِهِ، و انَّ المُحِقَّ السَّفیه یکادُ ان یطْفِیءَ نُورَ حَقِّهِ بِسَفهِهِ (تحف العقول، ص۲۹۸.) 6⃣انسان بی‌شخصیت مَنْ هانَتْ علیه نَفْسَهُ فلاتَأمَنْ شَرَّهُ (بحارالانوار، ج۷۲، ص۳۰۰.) کسی که خود را پست شمارد، از شر او در امان مباش. 7⃣نتایج رذایل اخلاقی اَلْحَسَدُ ماحِقُ الحَسَناتِ، وَ الزَّهْوُ جالِبُ المَقتِ، وَالعُجْبُ صارِفُ عَنْ طَلَبَ الِعِلْمِ داعٍ اِلی الغَمْطِ وَ الجَهْلِ، وَ البُخْلُ اَذَمُّ اْلاَخْلاقِ وَ الَّطَمَعُ سَجیهٌ سَیئَهٌ؛ (بحارالانوار، ج۶۹، ص۱۹۹.) حسد نیکویی‌ها را نابود سازد، و فخر فروشی دشمنی آورد، و خودپسندی مانع از طلب دانش است و به سوی خواری و جهل فرامی‌خواند، و بخل ناپسندیده‌ترین خلق و خوی است، و طمع خصلتی ناروا و ناشایست است 8⃣. حکمت ناپذیری دل فاسد اَلْحِکْمَهُ لا تَنْجَعُ فی الطّباع الفاسِدَهِ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۷۰.) حکمت، اثری در دل‌های فاسد نمی‌گذارد. 9⃣.نتایج خدا ترسی مَنْ اتَّقی الله یتَّقی، وَ مَنْ اطاعَ لله یطاع، و من اطاعَ الخالق لم یبال سَخَطَ المَخْلُوقین، و مَنْ اَسْخَطَ الخالق فَلییقَنَ ان یحِلَّ به سَخَطَ المَخلوقین؛ (بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۸۲) هر کسی از خدا بترسد، مردم از او بترسند، هر که خدا را اطاعت کند، از او اطاعت کنند، و هرکه مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگار ندارد، و هر که خالق را به خشم آورد، باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می‌شود. 🔟 تبعیت از خیرخواه مَنْ جَمَعَ لَکَ وَدَّهُ وَ رایهُ فَاجْمَعْ له طاعَتَکَ؛ (تحف العقول، ص۴۸۳.) هر که دوستی و نظر نهایی‌اش را برای تو همه جانبه گرداند، طاعتت را برای او همه جانبه گردان. اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 1402/4/13قم مقدسه کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed صفحه اول⬅️ ادامه دارد
1⃣1⃣نتیجه بی اعتنایی به مکر خدا من اَمِنَ مَکرَ الله و الْیمَ اَخْذِهِ، تَکَبَّرَ حَتی یحِلَّ به قضاؤه و نافَذَ اَمْرُهُ، وَ مَنْ کان علی بینَهِ مِنْ رَبَّهِ هانَتْ علیه مَصائِبُ الدنیا و لو قُرِضَ و نُشِرَ؛ (تحف العقول، ص۴۸۳.) هر که از مکر خدا و مؤاخذه دردناکش آسوده باشد، تکبر پیشه کند تا قضای خدا و امر نافذش او را فراگیرد، و هر که بر طریق خدا پرستی محکم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبک اآد؛ اگر چه (بدنش) قیچی شود و ریز ریز گردد. 2⃣1⃣شکرگزار و شکر اَلشَّاکِرُ اَسْعَدُ بِالشُّکْرِ مِنْهُ بِالنِّعْمَهِ الَّتِی اَوْجَبَتِ الشُّکْرَ لِاَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ وَ الشُّکْرَ نِعَمٌ وَ عُقْبی؛ (بحارالانوار، ج۷۱، ص۴۱۷.) شخص شکرگزار به سبب شکر، سعادتمند‌تر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است؛ زیرا نعمت کالای دنیاست و شکرگزاری، نعمت دنیا و آخرت است. 3⃣1⃣. دنیا جایگاه سود و زیان اَلدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَروُنَ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۶) دنیا بازاری است که گروهی در آن سود برند و دسته‌ای زیان بینند. 4⃣1⃣. پرهیز از تملق قال ابوالحسن الثالثُ(علیه السلام ) لِرَجُلٍ و قَدْ اَکْثَرَ مِنْ اِفْراطِ الثَّناءِ علیه اَقْبِلْ علی شَأنِکَ، فَاِنَّ کَثْرَهَ المَلَقِ یهْجُمُ علی الظِّنَّهِ و اذا حَلَلْتَ مِنْ اَخِیکَ فی مَحَلِّ الثَّقَهِ، فَاعْدِلْ عَنِ المَلَقِ الی حُسْنِ النِّیهِ؛ (بحارالانوار، ج۷۰، ص۲۹۵.) امام هادی(ع) به کسی که در ستایش از ایشان افراط کرده بود، فرمودند: از این کار خودداری کن؛ زیرا تملّق بسیار، بدگمانی به بار می‌آورد هنگامی که در نزد برادر مؤمنت مورد اعتماد و وثوق هستی، از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان بده. 5⃣1⃣جایگاه حسن ظن و سوءظن اذا کان زَمانٌ العَدْلُ فیه اَغْلَبُ مِنَ الجَوْرِ فَحَرامٌ اَنْ تَظُنَّ بِاَحَدٍ سُوءاً حتی یعْلَمَ ذلک منه، و اذا کان زمانٌ الجَوْرُ اَغْلَبُ فیه من العدل فلیس لِاَحَدٍ اَنْ یظُنَّ بِاَحَدٍ خیراً مالم یعْلَمْ ذلِکَ مِنْهُ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۷۰) هر گاه در زمانه‌ای عدل بیش از ظلم رایج باشد، بدگمانی به دیگری حرام است، مگر آنکه (آدمی) بدی از کسی ببیند. و هر گاه در زمانی ظلم بیش از عدل باشد، نباید به کسی خوش‌بین باشد، مگر اینکه به نیکی او یقین کند. 6⃣1⃣. زیباتر از زیبایی خَیرٌ مِنْ الخیر فاعِلُهُ، و اَجْمَلُ من الجمیل قائِلُهُ، و اَرْجَحُ من العلم حامِلُهُ، وَ شَرٌّ مِنَ الشَرِّ جالِبُه، وَ اَهُوَلَ مِنَ الهَوْلِ راکِبُهُ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۷۰) بهتر از نیکی، نیکوکاری است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدی، عامل آن است، و وحشتناک‌تر از وحشت، آورنده آن است. 7⃣1⃣. توقع بی‌جا لاتَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنُ کَدَرْتَ علیه، وَلاَ الْوَفَاء لِمَنْ غَدَرْتَ به، و لا النُّصحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ الیه، فَاِنَّها قَلْبُ غَیرِکَ کَقَلْبِکَ له؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۷۰) از کسی که بر او خشم گرفته‌ای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کرده‌ای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شده‌ای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست ادامه دارد 8⃣1⃣نتیجه عاق والدین اَلعُقُوقُ یعَقِّبُ القِلَّهَ اِلَی الذِّلَّه؛ (بحارالانوار،، ج۷۵، ص۳۱۸) نارضایتی پدر و مادر، کمی روزی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می‌کشاند. 9⃣1⃣شوخی بیهوده اَلْهَزْلُ فُکاهَهُ السُّفَهاءِ وَصَناعَهُ الْجُهّالِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۶۹) مسخرگی، تفریح سفیهان و هنر جاهلان است. 0⃣2⃣. زمان جان دادن اَذُکُرُ مَصْرَعَکَ بَینَ یدَی اَهْلِکَ و لا طَبِیبٌ یمْنَعُکَ و لا حَبیبٌ ینْفَعُکَ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۷۰) وقت جان دادنت را نزد خانواده‌ات یاد کن که در آن هنگام طبیبی نیست که جلوی مرگت را بگیرد و نه دوستی که به تو نفع رساند. اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 1402/4/13قم مقدسه کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed صفحه دوم⬅️ ادامه دارد
1⃣2⃣. نتیجه جدال اَلمِراءُ یفْسِدُ الصَّداقَهَ القَدِیمَهَ وَ یحِلِّلُ العُقْدَهَ الوَثیقَهَ وَ اَقَلُّ ما فیه اَنْ تَکُونَ فیها الْمُغالَبَهُ وَ الْمُغالَبَهُ اُسُّ اَسْبابِ القَطِیعَهِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۶۹) جدال، دوستی قدیمی را تباه می‌کند و پیوند اعتماد را می‌گشاید و کمترین چیزی که در آن است، غلبه بر دیگری است که آن هم سبب جدایی است. 2⃣2⃣. درک لذت در کاستی اَلسَّهَرُ اَلَذُّ لِلْمَنامِ وَ الجُوعُ یزِیدُ فی طِیبِ الطَّعامِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۷۹) شب بیداری، خواب را لذت بخش‌تر، و گرسنگی گوارایی غذا را زیاد می‌کند. 3⃣2⃣. اسیر زبان راکِبُ الحَروُنِ اَسیرُ نَفْسِهِ، وَ الجاهِلُ اَسِیرُ لِسانِهِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۶۹) کسی که بر اسب سرکش سوار است، اسیر هوای نفس خویش و نادان اسیر زبان خوش است. 4⃣2⃣. تصمیم قاطع اَذْکُرْ حَسَراتِ التَّفْرِیطِ بِاَخْذِ تَقْدیمِ الْحَزْمِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۷۰) افسوس خوردن کوتاهی در انجام دادن کار را، با تصمیم‌گیری قاطع جبران کن. 5⃣2⃣. خشم و کینه‌توزی اَلْعِتابُ مِفْتاحُ الثِّقالِ وَ العِتابُ خَیرٌ مِنَ الحِقدِ؛ (بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۶۹) سرزنش و تندی کلید کم مهری است، و سرزنش بهتر از کینه توزی است. 6⃣2⃣. ظهور مقدّرات المقادیرُ تُرِیکَ ما لم یخْطُرْ بِبالِکَ؛ (اعلام الدین، ص۳۱۱) مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان می‌سازد که به فکرت خطور نکرده است. 7⃣2⃣. خودخواهان مغضوب مَنْ رَضِی عَنْ نَفْسِهِ کَثُرَ السَّاخِطُونَ علیه؛ (بحارالانوار،ج۷۵،ص ۳۶۸) هر که از خود راضی باشد، خشم‌گیران بر او زیاد خواهند بود. 8⃣2⃣. تباهی فقر اَلْفَقْرُ شِرَّهُ النَّفْسِ وَ شِدَّهُ الْقُنُوطِ؛ (بحارالانوار،ج۷۵،ص۳۶۸.) فقر مایه آزمندی نفس و سبب ناامیدی زیاد است. 9⃣2⃣ اهمیت اخلاص لو سَلَکَ النّاسُ وادِیاً وسیعاً لَسَلَکْتُ وادِی رَجُلٍ عَبَدَ اللهَ وَحْدَهُ خالصاً؛ (بحارالانوار،ج۶۷، ص۱۱۲) اگر مردم به راه‌های گوناگون روند، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه می‌پرستد، خواهم رفت. 0⃣3⃣. آشکار نکردن برنامه‌ها اِظْهارُ الشی قبل اَنْ یسْتَحْکِمَ مُفْسِدَهٌ له؛ (تحف العقول، ص۴۵۷) آشکار کردن هر کاری پیش از آنکه به سامان برسد، آفت آن کار است. اللّٰهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 1402/4/13قم مقدسه کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed صفحه سوّم⬅️پایان مقاله
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع:معیار راستی محبت ✍مقدمه : راه راستی آزمایی افرادی که إدّعای محبّت و إظهار دوستی می نمایند چیست؟ از کجا معلوم که دروغ نمی گوید؟ با تأمّلی در کلام حکیمانه امام محمد باقر (علیه السلام) نکاتی به دست می آید اعرِفِ المَودّةَ لكَ في قلبِ أخيكَ بما لَهُ في قلبِكَ . دوستی قلبی برادرت را از اندازه دوستی قلبی خودت نسبت به او بفهم. 📚تحف العقول،ص304 1⃣ اگر کسی می خواهد بفهمد خدا، نبیّ مکرم و اهل بیت علیهم السلام و إمام عصر علیه السلام چقدر او را دوست دارند ببیند واقعا چقدر در قلب خود به أولیاء دین عشق و إرادت دارد 2⃣ اگر فردی را دوست دارید(البته طبق مبنای عقل و شرع) بدانید او هم شما را دوست دارد حتی اگر إظهار دوستی نکند 3⃣ میزان سنجش دوستی، قلب است نه اختلافات پیش آمده، گاهی بین دو نفر اختلاف هست اما در قلب، یکدیگر را دوست دارند پس به ظاهر اختلاف همسران نباید قضاوت کرد 4⃣ حتی اگر کسی بگوید از تو نفرت دارم اما اگر تو او را دوست داری بدان که او هم تو را دوست دارد اما چون اکنون کاری کردی که از تو عصبانی شده است 5⃣ راه شناخت منحصر به علم، عقل، وحی نیست بلکه قلب هم راه معرفت هست که به انسان دروغ نمی گوید(اما قاضی نمی تواند از راه قلب کسی را قضاوت کند) 6⃣ قلب ها ممکن است در أثر حوادث، اشتباه کنند، امّا قلب اگر خالی از رذائل اخلاقی باشد چیزی جز حق نمی گوید 7⃣ بسیار اتفاق افتاده که افرادی، إظهار عشق و دوستی می کنند اما قلب انسان، قبول نمی کند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
موضوع : جیغ بنفش أحمق ها ✍ مقدمه : بعد از انتقام سپاه، عده ای از احمق ها، سلبریتی های نادان، برخی اصلاح طلبان غرب گدا و برخی آدم های نمک نشناسی که استخدام در همين نظام هستند، و حقوق و مزایا می گیرند و همیشه معترض اند، لگد و جفتک می زنند، این روزها اینگونه چرت و پرت می گویند 1⃣ چرا باید خرج موشکها کنیم و در داخل فقیر داریم؟ 2⃣ حمله ما باعث می شود آمریکا به ما حمله کند و وضع ما بدتر می شود 3⃣ اگر انتقام گرفته نشود، می گویند چرا در ایران ترور و بمب گذاری می شود؟ 4⃣ هیچ تلاشی برای قوّت کشور و خدمت به مردم در حوادث نمی کند اما إدّعای دوست داشتن ایران و افتخار ایرانی بودن می کند ✍ نکته و نتیجه : قال الصادق عليه السلام عيسى بن مريم فرمود :  إنّ عيسى بنَ مَريمَ عليه السلام قالَ: داوَيْتُ المَرْضى فشَفَيتُهُم بإذنِ اللّه ِ ، و أبْرَأتُ الأكْمَهَ و الأبْرَصَ بإذنِ اللّه ِ ، و عالَجْتُ المَوْتى فأحْيَيتُهُم بإذنِ اللّه ِ ، و عالَجْتُ الأحمَقَ فلَم أقْدِرْ على إصْلاحِهِ .  بيماران را طبابت كردم و به اذن خدا آنان را درمان كردم ، كورانِ مادر زاد و مبتلايان به پيسى را به اذن خدا بهبود بخشيدم ، و مردگان را به اذن خدا زنده كردم، اما احمق را نتوانستم اصلاح كنم(الإختصاص۲۲۱ اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم # کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed