بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : روضه امام موسی بن جعفر علیه السلام در متن زیارت و صلوات مختص حضرت
✍ مقدمه :
سید جلیل علی بن طاووس در کتاب «مصباح الزائر» در یکی از زیارات حضرت موسی بن جعفر(علیهالسلام) این صلوات بر حضرت را که مشتمل بر مقداری از فضایل و مناقب و عبادات و مصائب آن جناب است نقل کرده؛ که در اینجا به مناسبت شهادت امام، فقط فراز مصائب حضرت آورده شده است
1⃣وَمَأْلَفِ الْبَلْوىٰ وَالصَّبْرِ😭
و خوگرفته به بلا و صبر
2⃣ وَالْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ،😭
و پایمال شده به ستم
3⃣ وَالْمَقْبُورِ بِالْجَوْرِ،😭
و دفن شده به بیعدالتی
4⃣ وَالْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ
وَظُلَمِ الْمَطَامِيرِ،😭
و شکنجه شده در عمق زندانها و تاریکیهای زیرزمینها
5⃣ ذِي السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُيُودِ،😭
با ساق کوبیده به سبب حلقههای زنجیرها
6⃣وَالْجَِنازَةِ الْمُنَادىٰ عَلَيْها بِذُلِّ الاسْتِخْفافِ،😭
و جنازهای که با خواری و سبک انگاشتن بر آن جار زده شده
7⃣ وَالْوارِدِ عَلَىٰ جَدِّهِ الْمُصْطَفىٰ، وَأَبِيهِ الْمُرْتَضىٰ، وَأُمِّهِ سَيِّدَةِ النِّساءِ بِإِرْثٍ مَغْصُوبٍ،😭
وارد شونده بر جدّش مصطفی و پدرش مرتضی و مادرش سرور بانوان، با ارثی غصب شده
8⃣ وَوَِلاءٍ مَسْلُوبٍ،😭
حق حاکمیت او ربوده شده
9⃣ وَأَمْرٍ مَغْلُوبٍ،😭
در امر امامت و در زندگی، مغلوب وتحت تسلط دشمنان بوده
🔟 وَدَمٍ مَطْلُوبٍ،😭
و خون حضرت، طلب شده
1⃣1⃣ وَسَمٍّ مَشْرُوبٍ؛😭
و عاقبت زهری به حضرت نوشانده شد
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#روضه
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1401/11/27قم مقدسه
بفرمایید روضه باب الحوائج امام موسی به جعفر امام کاظم علیه السلام 😭
کُنج زندان چه بلائی به سرت آوردند؟
چه بلائی به سر چشم ترت آوردند ؟
شدی آزاد دگر از قفس تاریکت
ولی افسوس که بی بال وپرت آوردند
دخترانت همگی چشم به راهت بودند
آخر از گوشه ی زندان خبرت آوردند
عجبی نیست که چیزی زتنت باقی نیست
حمله بر زانو و ساق و کمرت اوردند
تاکه برتخته ی در، جسم تو را میبردند
آن در سوخته را در نظرت آوردند
شاعر:محمد حسن بیاتلو
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : درس ها و عبرت ها از فتح خیبر
✍مقدمه :
خیبر در زبان عبری به معنای قلعهاست و چون این منطقه بواسطه این قلعههای هفتگانه دربر گرفته شده بود به آن خیبر میگفتند. منطقه خیبر در ۸ منزلی شمال مدینه واقع شده و سرزمینی بود که هفت قلعه و مزارع و درختهای نخل بسیاری داشت
خیبر مرکز آشوبهای نظامی و تحریکات و جنگافروزیها علیه مسلمانان بود پس از صلح حدیبیه پیامبر تمام ماه «ذی الحجة»، و مقداری از «محرّم» سال هفتم هجری را در «مدینه» توقف کرد، سپس با حدود یک هزار و چهارصد نفر از یارانش که در «حدیبیه» شرکت کرده بودند، به سوی «خیبر» حرکت کرد
✍شجاعت أمیر المؤمنین:
خیبر فتح نمیشد، فرماندهان یکی پس از دیگری شکست میخوردند و فرار میکردند، این خبر به پیامبر اعظم رسید، او بسیار ناراحت شد و گفت: لَأُعطِیَنَّ الرایَةَ غَداً رَجُلاً یُحب الله و رَسوله یُحِبُّهُ اللهُ و رَسولُهُ کَرارٌ غیر فرارٍ لا یرجِعُ حتی یَفتَحُ اللهُ عَلی یَدَیهِ؛ فردا این پرچم را به مردی خواهم داد که خدا و رسول او را دوست دارند و او خدا و رسولش را دوست دارد، هجوم کننده است و فرار کننده نیست، از حمله برنمیگردد تا خدا به دست او قلعه را فتح کند.
فردای آن روز که همه انتظار به دست گرفتن پرچم و این مقام را داشتند،پیامبر صلی الله علیه و آله ، علی علیه السلام را خواست، پرچم را به دست او داد و علی توانست خیبر را فتح کند
1⃣ یهودیان خائن قابل اعتماد نیستند
در سال چهارم، پس از آنکه پیامبر اسلام یهودیان بنینضیر را به سبب خیانت از مدینه بیرون راند، برخی از آنان از جمله حیی بن اخطب، سلام بن ابی الحقیق و کنانة بن ربیع بن ابی الحقیق روانه خیبر شدند. آنان سال بعد به مکه رفتند و قریش را به جنگ با پیامبر برانگیختند
2⃣ جنگ خوب نیست اما اگر گروهی یا کشوری علیه امنیت کشور و مسلمانان فتنه و نقشه دارند بايد به آنها حمله کرد
3⃣ بسیاری از افراد، مُدّعی شجاعت و مدیریت بودند اما کسی جز اميرالمؤمنين علیه السلام فاتح خیبر نبود
4⃣ إدّعای اینکه کسی بگوید من خدا و نبیّ را دوست دارم کافی نیست، باید خدا و نبیّ هم او را دوست داشته باشد و از او راضی باشد
5⃣ اگر در بیرون مرزها، جلوی دشمن را نگیرید،مجبور می شوید داخل مرز با دشمن به جنگی و احتمال خسارت و شکست بسیار زیاد هست
6⃣ اصلا نباید به کسانی که سابقه فساد و خیانت دارند نه مسئولیت داد نه فرصت
7⃣ همان پیامبری که تن به صلح حدیبه می دهد، إقدام به جنگ خیبر هم می کند، پس شعار اسلام رحمانی، یک شعار شیک اما إنحرافی است اسلام ناب اهل صلح است اما اگر لازم باشد باید إقدام به جنگ با کفار و منافقین داشت
8⃣ آنها که ترسو هستند نباید به آنها مسئولیت داد و اسلام و کشور را به خطر،و ضرر می اندازند(مسئولین باید کرّار غیر فرّار باشند)
9⃣ اگر از اوّل پرچم به دست اميرالمؤمنين علیه السلام داده می شد، اوّلا خیلی مُدعی بودند که ما هم می توانستیم، ثانیا شجاعت و کرامت امام، مخفی می ماند
مردم در نظام اسلامی باید أنواع أحزاب و أفراد را تجربه کند تا به این بلوغ برسند که اگر خط غیر از مکتب اهل بیت علیهم السلام را طی کنند نمی توانند کاری از پیش ببرند، مکتب اهل بیت علیهم السلام تدبیر صحیح ،تلاش لازم، تقوا، توسل و توکل الهی است
🔟 مردم اگر می خواهند موفقیت و سعادت را ببینند باید زیر پرچم ولایت باشند ولایت خدا، نبیّ، امام، و فقیه هست و إلّا شکست و شقاوت هست
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#خیبر
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1402/11/16
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع : معیار معاشرت
✍مقدمه:
قال الكاظم عليه السلام إيّاك و مُخَالِطَهُ الناس و الاُنس بهم إلّا أن تَجِدَ مِنهُم عَاقِلاً و مَأْمُوناً فأنس به و أهرب من سايرهم كهربكَ مِن السباع الضاريه
بپرهیز از معاشرت با مردم و انس با آنان مگر این که خردمند و امانت داری در میان آنها بیایی که در این صورت با او انس گیر و از دیگران بگریز به مانند گریز تو از درنده های شکاری
تحف العقول، ص ۴۲۰
با تأمّلی در حدیث مذکور نکات زیر به دست می آید
1⃣ معیار معاشرت با هر کسی، دو عنوان(عاقل، و أمین بودن) هست
2⃣ اگر کسی عاقل یا أمین نبود مانند حیوان وحشی تلقّی می گردد، یعنی از دایره انسانیت خارج می شود
(السباع الضاریه)
3⃣ با توجه به حرف واو، نشان می دهد که هر دو (عقل و أمانت داری) باید با هم باشد، و إلّا با حرف عاطفه ( أو) می فرمود نه واو
4⃣ قالب (إیّاک و فلان) در ادبیات عرب، باب تحذیر است یعنی اگر نهی در این قالب بیان شود دو نکته دارد1_سرعت نهی
2_شدت نهی
نتیجه اینکه اصلا نباید با غیر عاقل و أمین، هیچ وقت، حتی مدت کوتاه، مجالست داشت
5⃣ اگر أعضای خانواده و أفراد جامعه، با یکدیگر هم دل، مُتّحد، و مأنوس باشند باید عقل و امانت داری آنها إرتقاء یابد
6⃣ ظاهرا عقل باعث أمانت داری می گردد
7⃣ کسی که عاقل و أمین نیست حتی حیوان أهلی هم نیست بلکه حیوان وحشی است که نمی شود و نباید با او اُنس گرفت
8⃣ النِاس شامل همه أفراد حتی اهل إیمان و نماز، و،،، می شود یعنی نماز لازم است اما اگر عاقل و امین نیست باید از او فاصله گرفت
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#معیار_معاشرت
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
تهران1402/11/17
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
راه مطالبه گری مطلوب
✍مقدمه:
چگونه باید به حاکمیت، تذکر داد و ضعف ها و نقص ها را بیان کرد
مردم به جای غرغر کردن و نق زدن در دورهمی ها،تاکسی، نانوایی و،،،باید راه دادخواهی و مطالبه گری را یاد بگیرند که راه کارهائی پیشنهاد می شود
البته مطالبه باید، از راه قانونی، منطقی و مطابق با طاقت و ظرفیت کشور باشد وبه تعبیر رهبری انتقاد انقلابی باشد نه ارتجاعی (که سبب تضعیف نظام اسلامی و برگشت به عقب نباشد)
1⃣ استفاده ازظرفیت مساجد
مساجد،یکی از مراکز مهمی است که کارکرد آن فقط إقامه نماز نیست بلکه میتواند و باید بستری برای مطالبه گری از طریق أئمه جماعت، پایگاه بسیج و کانون مساجد باشد
2⃣ ظرفیت نماز جمعه
اگر أئمه جمعه مانند إمامَ جمعه کرج، اهواز،تبریز و،،،، مردمی و انقلابی ظاهر بشوند و مردم نیز بخواهند
الف_ هر هفته، چند اداره، میز خدمت داشته باشند
ب_سخنران قویّ، قبل از خطبه ها که مشکلات و مطالبات مردم را از تریبون نماز جمعه هر هفته باز گو کند
ج_جمع آوری امضاء و طومار و تحویل آن به امام جمعه و یا نماینده مجلس شهر مربوطه
3⃣ظرفیت مادحین و هیئات
اگر جامعه مداحان مانند محمودکریمی مهدی رسولی،طاهری، نریمانی،میثم مطیعی و،،، عمل کنند و حتی بهتر ظاهر شوند چه بسا با انتخاب شعر مناسب و انقلابی، صدای مردم را به گوش مسئولین جدّی تر برسانند
4⃣ استفاده از ظرفیت فضای مجازی
افراد در گروه ها و کانال ها می توانند با هم فکری و هم دلی هشتک سازی کنند با فراوانی هشتک و به اصطلاح ترند شدن آن موج عظیمی از مطالبه شکل می گیرد و إتمام حجت برای مسؤلین خواهد شد
5⃣ دعوت از مسئولان، برای پاسخگویی در بین مردم(در مساجد و دانشگاه ها و،،،،)
6⃣ همه موظفند که گزارش فساد دهند از هر کاسب، کارمند، مدیر، پزشک و،،، در سطح جامعه می بینند حتی از دوستان و آشنایان و همکاران آن را به وزارت اطلاعات، پلیس فتا، قوه قضائیه گزارش دهند و اهمال کاری و تنبلی جایز نیست
🌹⬅️ تذکر
نباید گفت گزارش ما تأثیری ندارد پس اقدامی نکنیم
یا آنکه بگوید برای من درد سر می شود و بی خیال شود
کسی که ببیند و سکوت کند علاوه بر آنکه شریک در فساد هست، حق اعتراض برای وضعیت کشور ندارد چرا که هیچ اقدام و کمکی برای دفع و رفع فساد نمی کند
7⃣ دفتر رسيدگي به شکایات مردمی مقام معظم رهبری و هم چنین مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از جمله راه هائی هست برای مطالبات مردم
8⃣ تحصّن و اجتماع قانونی
که اساتید و نخبگان هم در آن حضور داشته باشند چرا که کار باید وجیه و منطقی و مورد تأیید عقلانی باشد نه صرفا یک اجتماع که بیشتر به إغتشاش شبیه است نه اعتراض و مطالبه گری
9⃣ شرکت در راهپیمایی ها و انتخابات و مراسم های انقلابی
وقتی کسی که هیچ نقشی و هیچ کمکی در فرهنگ و اقتصاد و اقتدار نظام ندارد نباید اعتراض و مطالبه داشته باشد متأسفانه فقط 3درصد کل مردم ایران در جنگ حضور داشته اند!!!!!!
اگر مردم در صحنه باشند و از نظام حمایت لازم را داشته باشند حاکمیت قویّ و مقتدر می تواند إقدامات و خدمات خود را بهتر إرائه کند اما وقتی مردم نباشند مافیای قدرت،مدیران فاسد جولان می دهند
🔟 انتخاب صحیح و منطقی
یکی از بهترین راه های مطالبه گری علاوه بر شرکت همگانی در انتخابات، انتخاب فرد یا افراد اصلح هست
اگر مردم در انتخابات مجلس، شورای شهر، ریاست جمهوری، انتخاب صحیح داشته باشند وضع کشور به پیشرفت و عدالت نزدیک تر می شود به عنوان نمونه، امام خمینی زمانی توانست بنی صدر را عزل کند که قبل از آن مجلس قویّ و انقلابی او را استیضاح کرده بود
مثلا انتخاب شهید رجائی یا احمدینژاد در دور اول یک انتخاب خوب بود
راه محکم رسیدن به عدالت و مطالبات منطقی مردمی،انتخابات صحیح است
✅ نتیجه
مطالبه گری، به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که با هدف تحریک و تشویق کسانی صورت می گیرد که مسئولیتی در زمینه ای بر عهده دارند تا مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند، از این روی مطالبه گری، یک کنش اجتماعی – سیاسی است که با ابزارهای مختلفی می تواند صورت گیرد، به طوری که هر ابزار مشروعی که بتواند در راستای این هدف قرار گیرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#مطالبه
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1401/11/30
جهادتبیین یعنی تولیدمحتوا
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:
موانع مطالبه گری(10ت)
1⃣ تفکر غلط سکولاری
جدائی دین از سیاست!!!
2⃣ تنبلی و کسالت
3⃣توهّم ناکار آمدی نظام
4⃣ترس از محرومیت از موقعیت و ملامت دیگران
5⃣ تبانی با مُفسدان
6⃣ تقوا نداشتن
7⃣ توانائی نداشتن
علم و قدرت لازم را ندارد
8⃣ تشخیص نادرست
بی بصیرتی درإقدام و انتخاب
9⃣ تنگ نظری و رذائل اخلاقی
برخی به خاطر حسادت، لجاجت و کبر، کینه وغرور، لجاجت، دشمنی می کنند و نمی خواهند مطالبه ای برای اصلاح داشته باشند و فقط به قصد تخریب و تضعیف نظام انتقاد می کنند
🔟 تکلیف محور نبودن
اگر هر کسی بنابر ظرفیت و نقش خود، تلاش لازم را انجام دهد نتیجه مطلوب به دست می آید
باید هر کس به تکلیف خود به دور از تکلف البته با تدبیر، وتلاش، حرکت کند
إن تنصر الله ینصرکم
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#مطالبه
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
قم مقدسه 1401/12/1
بسم الله الرحمن الرحیم
بفرمایید #روضه موسی بن جعفر علیهما السلام😭
دواى درد بى تابى در اين زندان به جز تب نيست
كسى بين غل و زنجير مثل من معذب نيست
.
كسى غير از دو زندانبان سراغ از من نميگيرد
ميان آسمان من ستاره نيست كوكب نيست
.
غروبى گريه ميكردم ، به ياد دخترم بودم
اگر نامه ندادم غير خون اينجا مرّكب نيست
.
پر زخمى ، دل مضطر ، غل و زنجير ، جاى تنگ
همه اينها به جاى خود ، نگهبان هم مودب نيست
.
به كه گويم سر سجاده ام خيلي كتك خوردم
كه اينسان ناحوانمردى ميان هيچ مذهب نيست
.
خلاصه اينكه اين شبها نگهبان بدي دارم
كه حتي دست بردار از سر من نيمه شب نيست
.
لگد خوردم ، زمين خوردم ، دمادم خون دل خوردم
ولي اين چارده سالم ، چنان يك روز زينب نيست
.
نگهبان زد مرا اما ، نگهبان داشت ناموسم
زنى از خاندانم پا برهنه پشت مركب نيست
.
كسى معصومه من را به بزم مى نخواهد برد
شرابى نيست دستي نيست، چوبى بر روى لب نيست
.
تنى دور از وطن دارم ، ولى چندين كفن دارم
شبيه جد عطشانم ، تن من نا مرتب نيست
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
بفرمایید #روضه موسی بن جعفر علیهما السلام
آسمان را به روی تخته ی در می بردند
تاج سر بود که باید روی سر می بردند
سرو سامان همه بی سر و بی سامان بود
پا به یک سوی، سر از یک طرف آویزان بود
او درست است که یک همدم و غمخوار نداشت
بدنش روی دری بود که مسمار نداشت
جگرش پاره شده اما به دل تشت نریخت
عضو عضو بدنش هر طرف دشت نریخت
بود زندانی و در مجلس اغیار نرفت
همره اهل و عیالش سر بازار نرفت
کسی از دور به پیشانی او سنگ نزد
گرگ درنده به پیرهن او چنگ نزد
کنج زندان خبر از بزم می و جام نبود
دخترش ثانیه ای در ملاء عام نبود
سر سجاده و در حال سجودش نزدند
هر دو دستش به تنش بود و عمودش نزدند
تن او ماند روی خاک ولی چاک نشد
تیغ خونین شده با پیرهنش پاک نشد
بود مظلوم ولی هفت کفن داشت به تن
گریه میکرد به جسمی که نشد و غسل و کفن
شاعر:سعید خرازی
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :ویژگی های حضرت ابوطالب(علیه السلام )پدر بزرگوار امیرالمؤمنین علیه السلام
1⃣ اخلاق بسیار نیک
از آغاز تا پايان زندگي اش، شايسته و بسيار زيبا زندگي كرد. ايشان داراي سجاياي اخلاقي و صفات والاي انساني بسياري بود و اين امر سبب شد تا ايشان در زمان خود، در ميان عرب و قريش، زبانزد همگان شود و از او در تاريخ با عنوان چهره اي درخشان ياد شود. اين امر دليلي است بر عظمت اخلاق ابوطالب كه با وجود فقراو را آماده ساخت
2⃣ رئیس و بزرگ قوم
پس از مرگ پدرش، عبدالمطلب، سالار و رئيس مكه و بزرگ قوم شود و رأي و نظر او، بر آراي ثروتمندان وخودخواهان برتري يابد.
وي، سيد بطحا، پير قريش، رئيس مكه و قبله قبيله بود. همه به او احترام مي گذاشتند و شخصيت و مكارم اخلا قش را مي ستودند.
3⃣ افتخار سرپرستي پيامبر
وي، سيد بطحا، پير قريش، رئيس مكه و قبله قبيله بود. همه به او احترام مي گذاشتند و شخصيت و مكارم اخلا قش را مي ستودند.
4⃣ تربیت فرزندان صالح
در خطبه قاصعه نهج البلاغه درباره ايشان چنين آمده است:
در ميان قريش بسيار بزرگ و محترم بود. او در تربيت فرزندان خود دقت وافي مي كرد و آنها را متقي و بافضيلت بار مي آورد و از كودكي فنون سواري و كشتي و تيراندازي را ـ به رسم عرب ـ به آنها مي آموخت.
5⃣حكمت و علم
«كان ابوطالب(ع) شيخاً جسيماً وسيماً عليه بهاء الملوك و وقار الحكماء؛ ابوطالب، پيرمردي تنومند و زيبا بود كه در رخساره او ظرافت پادشاهان و وقار حكيمان ديده مي شد»
از اكتم بن صيفي حكيم معروف عرب، پرسيدند: «حكمت و رياست و حكم و سيادت را از كه آموختي؟» گفت: «از حليف علم و ادب، سيد عجم و عرب، ابوطالب بن عبدالمطلب».2
آن حضرت، مردي سخنور و شاعري توانا بود. اشعار پرمحتوا و گران قدر وي كه نشان از طبع بلند او داشت، در مجموعه اي با عنوان ديوان ابوطالب گردآوري شده است. وي در مواقع و مواضع مختلف، با گفتارهايي گاه به نظم و گاه به نثر، حمايت خود را از رسول خدا صلی الله علیه و آله اعلام مي كرد. از اشعار مشهور وي قصيده «لاميه» است.
6⃣شجاعت و فداكاري
او در همه عمر خود مهم ترين نقطه اتكا و پشتيبان رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و تا زماني كه در قيد حيات بود، كسي جرئت تعرض و جسارت به پيامبر را به خود راه نمي داد. او با همه وجود، در راه اسلام از جان و مال و مقام خويش گذشت و در برابر مخالفان و كفار به حمايت از پيامبر مي پرداخت و لحظه اي ايشان را تنها نگذاشت.
ابن ابي الحديد در فداكاري و ايمان ابوطالب، چنين اشعاري را به ثبت رسانده است:
اگر ابوطالب و فرزندش علي نبود، ستون دين برپا نمي شد. ابوطالب در مكه از دين خدا حمايت كرد و به آن پناه داد، و علي در مدينه كبوتر دين را به پرواز درآورد. ابوطالب كاري را در دست گرفت و چون درگذشت، علي آن را به پايان رسانيد
7⃣خردمندي و هوشياري
ابوطالب با هوش سرشار خود، اوضاع ناآرام مكه را سامان مي بخشيد و اختلاف مردم را كاهش مي داد و از اين تدبير و هوشياري در زمينه هاي مختلف، به ويژه دفاع از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله استفاده مي كرد.
8⃣ أهمیت به صله رحم
او اهل صله رحم بود و به ديدار مردم و خويشان مي رفت و هميشه سعي مي كرد مشكلات آنها را برطرف كند و هركاري كه از دستش برمي آمد، براي آنها انجام مي داد
9⃣ بخشنده و کریم:
حضرت ابوطالب، سرچشمه سخاوت و بزرگ منشي و در سختي ها پناه براي محرومان و ستم ديدگان بود. او در رسيدگي به محرومان و پذيرايي از حاجيان كم درآمد بسيار تلاش مي كرد و اين امر سبب شده بود در ميان مردم به ويژه محرومان جايگاه ويژه اي پيدا كند.
ابوطالب بسيار سخاوتمند و رحيم بود. هرچه داشت، بي آنكه منّتي بر كسي بگذارد، مي بخشيد و هركاري مي توانست، بدون طلب مزد و اجرت، براي مردم انجام مي داد
🔟 إیمان،إعتقاد به توحید
در زمانی که محیط و جوّ جامعه در جهل و بت پرستی به سر می بردند او به پیامبر ایمان آورد و همه جانبه از پیامبر حمایت کرد
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#أبوطالب
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
1401/11/27قم مقدسه
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع :
زبان بدن أفراد بد حجاب
✍مقدمه :
لازم نیست کسی حتما قصد خود را علنی با الفاظ بیان کند بلکه گاهی رفتار یا به تعبیر امروزی زبان بدن، چه بسا، پیام را گویاتر بیان می کند، در این مقاله، پیام های زبان بدن بدحجاب را که حتی ناخواسته به بینندگان منتقل می کند، بیان شده است
1⃣ من هویت، و جنسیت خود را قبول ندارم
گوهر و رسالت زنانه( نقش مادری مهربان، و همسری با وفا و با حیاء بودن) را نمی خواهم
می خواهم مانند مردان باشم، نحوه پوشش، و راه رفتن، حرف زدن و،،،
2⃣ إصالت با مردان است و من أبزاری برای لذّت و جلب رضایت آنان برای هوس رانی
3⃣ من کمبود مُحبّت و ضعف شخصیت دارم به من نگاه کنید من خیلی ذلیل هستم و عزّتی ندارم
4⃣ پدر یا برادر یا همسر بی غیرتی دارم که مشکلی با بدحجابی من ندارند
5⃣ خیلی مُضطرب و دل نگرانم اصلا آرامش و احساس أمنیت ندارم
6⃣ من لجباز هستم می خواهم به دین و انقلاب اسلامی و مذهبی ها، دهن کجی کنم
7⃣ من آدم جاهل و بی تربیتی هستم که نسبت به هنجارها و دستور شرع و قانون بی توجه هستم
8⃣ هر مردی که به من نزدیک می شود خیلی أحمق و بی تقوا باید باشد او چرا باید مرا انتخاب کند حتی برای إزدواج، من که فرد آلوده هستم
9⃣ من مثل یک حیوان اهلی در بین مردم هستم که هیچ ارزش و احترامی ندارم مانند یک گربه و مرغ
🔟 هر کسی می خواهد به من توهین کند یا از من سوء استفاده کند مانعی ندارد چون برای خودم و دیگران کرامت و ارزشی قائل نیستم
1⃣1⃣ من یک عبد شیطان و بلکه خود شیطان هستم، در مقابل خالق خود، یاغی و گستاخ هستم
2⃣1⃣ من صاحب ندارم! یله و رها، منتظر گرگ ها و کفتارها و شغالها
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#زبان_بدن_بدحجاب
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
متروی تهران1402/11/18
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع: گناهان وسواس
1⃣ أذیت همه أطرافیان
2⃣ إسراف آب،غذا،برق و
3⃣ إتلاف عُمر،تضییع وقت
4⃣ آسیب به جسم، روح
5⃣ اُلگوی إنحراف دیگران
6⃣ ترک واجبات بسیار
7⃣ضایع کردن حقّ النّاسِ
8⃣ قطع رحم و میهمانی
9⃣ إفشاء و إصرار برگناه
🔟سبب تحقیر،توهین،و
سوءظن به خود از دیگران
🚑 آدم وسواس اگر خود را درمان نکند در دنیا و آخرت مورد عذاب و عقوبت قرار می گیرد
🩺 درمان وسواس این است که طبق فتوای مراجع، اصلا به آن توجه نکند حتی اگر یقین به نجاست چیزی داشته باشد، چرا که یقین انسان وسواس حجت نیست، چه برسد که شک دارد،بنابراین اصلا اعتنا نکند
اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#وسواس
کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی
https://eitaa.com/serathamed
تهران 1402/11/18