eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.7هزار دنبال‌کننده
564 عکس
216 ویدیو
12 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : نقش مردم در مهار تورُّم ✍مقدمه : شعار سال صرفا، یک عنوان تشریفاتی نیست یا فقط مسؤلین مورد خطاب نيستند بلکه هر کسی باید فکر کند که نقش و وظیفه او در تحقق این شعار چیست؟؟؟ 1⃣ تقوای الهی وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ(اعراف 96) و اگر اهل شهرها و آبادی ها ایمان می آوردند و پرهیزکاری پیشه می کردند، یقیناً [درهایِ] برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می گشودیم، ولی [آیات الهی و پیامبران را] تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می شدند [به عذابی سخت] گرفتیم. 2⃣ تغییر در سبک زندگی تدبیر وتلاش لازم و پرهیز از إسراف و مصرف گرایی، تجمُل گرائی 3⃣ گزارش به موقع أفراد و مراکزی که باعث توّرم، فساد اقتصادی، إحتکار گران فروشی به نهادهای قضایی و اطلاعاتی 4⃣ مطالبه گری منطقی مردم باید از راه متناسب وقانونی اعتراض خود را به گوش حاکمیت برسانند البته مواظبت کنند که دشمن از حرکت مردم موج سواری کندوآن را تبدیل به اغتشاش نکند و موجب تضعیف نظام اسلامی نشود 5⃣ دعاو اهتمام به معنویت وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ(طه124) و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ و روز قیامت، او را نابینا محشور می‌کنیم!» 6⃣ إکتفا به حدّ کفاف اسلام علاوه بر کسب حرام، مال بیش از حد لازم را نیز نهی کرده است مرکب و مسکن خوب توصیه اسلام است اما نباید حرص بیشتر داشت چرا که علاوه بر قساوت قلب، باعث دلبستگی می شود وقتی تقاضاهای کاذب و غیر ضروری در مردم باشد و عرضه لازم از سوی حاکمیت صورت نگیرد سبب تورم می شود مثلا ماشین خود را فروخته، دلار خریده بدون آنکه به دلار احتیاج داشته باشد!!! 7⃣ رعایت انصاف در کسب مردم باید(در معامله یا اجاره) به یکدیگر رحم کنند در انجام صحیح کار و گرفتن سود و دستمزد، خود را به جای دیگران بگذارند منصفانه عمل کنند 8⃣ اهتمام به تولید هر کسی تمام توان،ظرفیت و استعداد خود را به کار گیرد و برای تولید محصول با کیفیت در راستای تجربه و تخصص خود، إقدام نماید حتی اگر دولت، حمایت های لازم را نداشته باشد 9⃣مواسات، همدلی وإیثار در زمان جنگ، رزمندگان برای تهیه مهمات و کمبود سلاح، حاضر بودند حتی از وعده غذائی آنها کم شود تا از پول آن فشنگ تهیه شود با همدلی مردم، تورُّم کنترل و حذف می شود 🔟تعصُّب خریدجنس ایرانی عدم خرید کالای ایرانی، باعت تعطیلی تولید و بیکار شدن کارگران و تورُّم خواهد شد نباید خود تحقیر باشیم چه بسا برخی کالای ایرانی با خارجی رقابت می کند البته در این تعصب به هدف تقویت اقتصاد کشور و رفع تورم، دارای اجر و ثواب الهی است اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم لینک کانال مطالب تولید شده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1402/1/12
موضوع :سخن اندیشمندان دربارۀ موسیقی 🔹لوتِر می‌گوید: «موسیقی در تخریب اعصاب انسان، از موادمخدر هم قوی‌تر است. بعضی از غلط‌اندازان معتقدند که موسیقی غذای روح است. ولی هیچ دانایی این سخن را قبول ندارد. بلکه دانای کامل عقیده دارد موسیقی عذاب روح است.» منظورش از دانای کامل، خداست. موسیقی غیراصولی پدر یک نفر را می‌تواند دربیاورد. 🔸دکتر "اوریزِن سوئت ماردن" می‌گوید: «هیجان، بزرگ‌ترین عامل سکته‌های قلبی ا‌ست و هنرمندان اغلب با سکتۀ قلبی‌ درگذشته‌اند.» سپس نقش موسیقی را در ایجاد سکته‌های قلبی و هیجانات کاذب بیان می‌کند. 🔹ویکتور هوگو می‌گوید: «علت اینکه ما از موسیقی خوشمان می‌آید این است که در عالم خیال و رؤیا‌ می‌رویم.» بعضی موقع‌ها آدم نیاز دارد که به عالم خیال و رؤیا برود، و موسیقی سریعاً این را تسهیل و فراهم می‌کند. 🔸لئو تولستوی می‌گوید: «موسیقی محصول تحریک احساسات و هدف احوال نفسانی و عواطف انسانی‌ است.» می‌گوید تحریک احساسات و عواطف انسانی است، اسم عقل این وسط نیامده است. 🔹آرون کوپلاند می‌گوید: «موسیقی، انسان را از عالم اصوات بیرون می‌برد و به یک دنیای خیالی و رؤیایی می‌راند.» 🔸هِگِل، فیلسوف مشهور آلمانی می‌گوید: «ذکر و عبادت مسلمانان در مساجد بی‌آلایش، خود فکر می‌آورد.» می‌گوید یک جایی می‌روید که خودش فکر می‌آورد و نوع عبادتشان هم طوری است که فکر می‌آورد. «و دعای مسیحیان در کلیساها با عربدۀ ناقوس و نقش‌ونگارهای درودیوار، تشویش خاطر و انصراف ناظر.» 🔹کانت، فیلسوف و موسیقی‌دان می‌گوید: «موسیقی اگر از همۀ هنرها مطبوع‌تر باشد، ولی چون به بشر چیزی نمی‌آموزد، از تمام هنرها پست‌تر است.» یعنی اگر ویژگی‌اش این باشد که از همۀ هنرها بهتر و باب‌طبع‌تر هم باشد، چیزی به شما یاد نمی‌دهد. 🔸ویلیام جیمز می‌گوید: «ممکن است خداوند از گناهان و گناه موسیقی ما بگذرد، ولی ضعف اعصاب دست از سر ما برنمی‌دارد.» جالب است که این فرد غربی، موسیقی را گناه می‌داند. 🔹فرانکو باتیاتو، یکی از خواننده‌های مشهور ایتالیایی، می‌گوید: «انسان کافیست پیام‌های برخی گروه‌های راک را گوش دهد تا شیطان‌پرست شود. بسیاری از گروه‌های راک دچار نوعی تشنج رفتاری شده و پیغام‌های شیطانی را در موسیقی خود وارد می‌کنند.» 🔸آرتور شوپنهاور آلمانی می‌گوید: «عیبی که موسیقی دارد این است که ما را به طور کامل از واقعیات برکنار می‌کند.» 🔹دکتر الکسیس کارد، زیست‌شناس و فیزیولوژیست فرانسوی می‌گوید: «کاهش عمومی هوش و نیروی عقل از تأثیر الکل و سرانجام از بی‌نظمی در عادات ناشی می‌گردد. و بدون تردید رادیو و موسیقی در این بحران فکری سهیمند. سینما و رادیو و موسیقی و ورزش‌های نامناسب، روحیۀ فرزندان را فلج می‌کند.» اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1402/1/2
موضوع: تأملی در دعای اللهّمَ أدخل علی اهل القبور السرور، اللهّمَ،،،، 🤲 1⃣ دراین دعا13مرتبه(اللهّمَ) تکرارمیشود ذکر مستمر الله، عشق ورزی است گفت مشق نام ليلي ميکنم خاطر خود را تسلي ميکنم چون ميسر نيست من را کام او عشق بازي ميكنم با نام او. 2⃣ شروع با اللهّمَ به دو معناست: الف_تذکر مبدأ(الله) و بعد تذکر معاد(القبور) ب_توجه به توحیددرطلب ودعا 3⃣ مضمون دعا اشاره به آسیب هایی است که به آن مبتلا هستیم وباید اصلاح کنیم الف _غفلت از مبدأ(خالق سبحان) ب_غفلت از معاد(مرگ، قبر، حساب) ج_غفلت از فقرا و کمک نکردن د_سبک زندگی غلط ه_اخلاق نامطلوب و حال بد 4⃣ اولین درخواست ادخال سرور برای اهل قبور است چرا که: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) فرمود: «اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه؛ قبر هر روز با پنج جمله، ندا می دهد: من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید؛ اما همراز، تلاوت قرآن می باشد، امّا چراغ [قبر] پس نماز شب است، و اما فرش، پس عمل نیک، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است.مجموعه ورام ص۲۰۰ 5⃣ با دعا برای اهل قبور، خود را نیز با ذکر مرگ و معاد اصلاح کنیم پیامبر صلى الله عليه و آله : أكثِروا ذِكرَ المَوتِ ؛ فإنّهُ يُمَحِّصُ الذُّنوبَ و يُزَهِّدُ في الدُّنيا ، فإن ذَكَرتُموهُ عِندَ الغِنى هَدَمَهُ ، و إن ذَكَرتُموهُ عِندَ الفَقرِ أرضاكُم بعَيشِكُم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مرگ را فراوان ياد كنيد؛ زيرا كه ياد مرگ گناهان را مى زدايد و به دنيا بى رغبت مى كند. اگر در هنگام توانگرى به ياد مرگ باشيد آن را بر هم مى زند و اگر به هنگام نادارى به يادش باشيد، شما را به زندگيتان خشنود مى سازد. صفحه (1) ادامه دارد صلواتhttps://eitaa.com/serathamed
6⃣ در دعا سه مرتبه کلمه ففر بیان شده و مستقیم برای رفع فقر درخواست شده 1_أللهم أغن کل فقیر 2_سدّ فقرنا بغناک 3_و أغننا من الفقر وپنج مرتبه غیر مستقیم به مسأله فقر اشاره شده (1_جائع2_عریان3_مدین4_مکروب 5_غریب)همه از مصادیق فقراء هستند بنابراین 8مرتبه اشاره به مسأله فقر، هشداری با تأکید است چرا که: امام علی(ع) خطاب به فرزندش امام حسن‌ مجتبی(ع) می‌فرماید: «فرزندم کسی‌که به فقر دچار شود به چهار خصلت مبتلی می‌شود، ضعف در یقین، نقصان در عقل، سستی در دین، کم‌حیایی در چهره، پس از فقر به خدا پناه می‌بریم» لذا دعا تنها کافی نیست بلکه اقدام عملی برای دفع و رفع فقر لازم است 7⃣ فقر فقط نیاز مادی نیست بلکه : فقر معرفتی، فقر محبتی، فقر معنوی را نیز شامل می شود 8⃣ عریان فقط کسی نیست که لباس ندارد بلکه کسی که همسر ندارد نیز عریان است قرآن کریم می فرماید : هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ؛ زنان لباس و پوشش برای شما مردان هستند و شما مردان پوشش و لباس برای زنانتان هستید.(بقره، آیه187) یا کسی که لباس حیاء ندارد نیز عریان است حتی اگر به ظاهر لباس و حجاب داشته باشد 9⃣ دو مرتبه به مشکل دین(قرض و بدهی) اشاره شده الف _اللّٰهُمَّ اقْضِ دَيْنَ كُلِّ مَدِينٍ، ب_اللّٰهُمَّ اقْضِ عَنَّا الدَّيْنَ پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: لا همّ إلّا همّ الدّین و لا وجع إلّا وجع العین؛غمى چون غم قرض نیست و دردى چون درد چشم نیست. صفحه (2) ادامه دارد صلواتhttps://eitaa.com/serathamed
🔟 مکروب(اندوه گین) مصاديق زیادی دارد(مانند فقیر، مریض، اسیر، مدین و،،،) اما در رأس همه افراد غمگین امام عصر علیه السلام هستند به دو دلیل: الف_کوتاهی و گناهان محبان و شیعیان ب_ظلم و استکبار وبی عدالتی در جهان بنابراین : فرج و رفع غم حضرت،با ترک گناهان ما و ظهور آقا برای اجرای عدالت در جهان است هم‌چنین در اللهّمَ ردّ کلّ غریب، یکی از غرباء امام عصر علیه السلام هست بنابراین: در این دعا درکنار مبدأ(اللهّمَ)ومعاد(القبور) به مسأله امامت(مکروب، غریب) و عدالت(اصلاح کل فاسد) نیز اشاره دارد (یعنی درس عقاید در قالب دعای کوتاه) 1⃣1⃣ غریب فقط دور از وطن نیست وَ عَلَى غُرَبَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُؤْمِنَاتِ بِالرَّدِّ إِلَى أَوْطَانِهِمْ سَالِمِينَ غَانِمِينَ بِحَقِّ مُحمد و آله أجمعین مصادیق دیگر غرباء: عنه صلى الله عليه و آله : الغُرَباءُ في الدنيا أربَعةٌ : قرآنٌ في جَوفِ ظالِمٍ ، و مَسجِدٌ في نادي قَومٍ لا يُصَلّى فيهِ ، و مُصحَفٌ في بَيتٍ لا يُقرَأُ فيهِ ، و رَجُلٌ صالِحٌ مَع قَومِ سوءٍ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : غريبان دنيا چهارند:1: قرآنى كه در حافظه ستمگر است،2_ مسجدى كه در محلّه اى باشد و مردم در آن نماز نخوانند، 3_مصحفى كه در خانه اى باشد و خوانده نشود و4_ مرد پرهيزگارى كه در ميان مردمانى بد به سر مى برد. 5_ علمای ربانی: قال أمير المؤمنين علي عليه السلام: "الْعُلَمَاءُ غُرَبَاءُ لِكَثْرَةِ الْجُهَّالِ" به خاطر تعداد زیاد جاهل، علماء در أقلیت و غربت هستند عيون الحكم و المواعظ: 52،  6_مؤمن: قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: اَلْمُؤْمِنُ فِي اَلدُّنْيَا غَرِيبٌ لاَ يَجْزَعُ مِنْ ذُلِّهَا وَ لاَ يَتَنَافَسُ أَهْلَهَا فِي عِزِّهَا أبو جعفر عليه السّلام : قَدْ أَفْلَحَ اَلْمُؤْمِنُونَ أ تدري من هم قلت أنت أعلم قال قد أفلح المؤمنون المسلمون إن المسلمين هم النجباء فالمؤمن غريب فطوبى للغرباء 7_فقیر قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : اَلْفَقْرُ يُخْرِسُ اَلْفَطِنَ عَنْ حُجَّتِهِ وَ اَلْمُقِلُّ غَرِيبٌ فِي بَلَدِهِ 8_ امام حسین علیه السلام مخضب شيبك بدمائك، و أنت وحيد غريب بارض كربلاء اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا قَتِيلَ اَلظَّمَاءِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا غَرِيبَ اَلْغُرَبَاءِ صفحه (3)ادامه دارد صلوات https://eitaa.com/serathamed
2⃣1⃣ اللهّمَ فک کل اسیر اسیر فقط کسی نیست که در بند دشمن داخل زندان است الف_عقل اسیر نفس امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود كَمْ مِنْ عَقْلٍ أَسِيرٍ تَحْتَ هَوَى أَمِيرٍ چه بسا عقل كه اسير فرمانروايى هوس(نفس) است ب_مرد یا زن با تقوا اسیر همسر بد ج_مردم اسیر دست مدیر ومسئول جاهل یا ظالم د_هر کسی که اسیر شهرت یا شهوت یا ثروت یا منصب یا هر نوع علاقه مندی ها 3⃣1⃣ در هیچ کاری از امور مسلمین شایسته نیست فسادی باشد جامعه مسلمانان باید در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نسبت به دیگر جوامع قوی تر و سالم تر باشند تا مستکبران طمع نکنند اللهّمَ أصلح کل فاسد من امور المسلمین 4⃣1⃣ اللهّمَ إشف کل مریض مرض فقط جسمی نیست برخی روان آنان و برخی قلب آنان مریض است (فی قلوبهم مرض) کسی که داری کبر، عجب، حرص، حسد است مریض است 5⃣1⃣اللّٰهُمَّ غَيِّرْ سُوءَ حالِنا بِحُسْنِ حالِكَ زمانی حال انسان خوب می شود که به حال الهی تبدیل بشود(حسن حالک) حال الهی یعنی مانند خدا اهل عفو، اهل جود و کرم، اهل رحمت و محبت بشویم آن وقت واقعا حال ما خوب خواهد شد 6⃣1⃣إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ. همه درخواست ها از خداست چرا که فقط او قدیر مطلق است پس باید از او استعانت و توفیق خواست حمید اکبری 9رمضان1443 صفحه (4) پایان صلواتhttps://eitaa.com/serathamed
موضوع : الحمدلله در دعای افتتاح🌙🤲 نکته الف) 18 مرتبه الحمدلله در دعا آمده که فقط در 4مورد، متعلق حمد ذکر شده و 14مورد آن مطلق آمده است نکته ب) در 14 مورد هم که متعلق حمد ذکر نشده، از صفت بعد الحمدلله معلوم می‌شود که حمد برای خدا به چه علت آمده مثلا وقتی گفته می شود الحمدلله الذی هدانا یعنی حمد برای هدايت است که خدا توفیق آن را به ما داده است نکته ج) می توان دعای افتتاح را تعلیم توحید و تحمید دانست چرا که فضای غالب دعا از یگانگی خدا و صفات خدا و حمد خدا حکایت می کند نکته د) امام در قالب دعا و بیان حمد های متعدد می آموزد که علاوه بر معتقد شدن به معنای دعا، عمل و سبک زندگي ما نیز، با محتوای دعا تطابق کند مواردی که متعلق حمدآمده:🤲 1⃣حمد برای همه نعمت ها الْحَمْدُ لِلّٰهِ بِجَمِيعِ مَحامِدِهِ كُلِّها، عَلَىٰ جَمِيعِ نِعَمِهِ كُلِّها 2⃣ حمد برای حلم خدا الْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلىٰ حِلْمِهِ بَعْدَ عِلْمِهِ، 3⃣حمد برای عفو خدا وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ عَفْوِهِ بَعْدَ قُدْرَتِهِ، 4⃣حمد برای طول بردباری خدا وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ عَلَىٰ طُولِ أَناتِهِ فِى غَضَبِهِ وَهُوَ قادِرٌ عَلَىٰ مَا يُرِيدُ مواردی که حمد،مطلق آمده:🤲 1⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلَا وَلَداً (حمد برای یگانگی خدا) 2⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَامُضادَّ لَهُ فِى مُلْكِهِ، وَلَا مُنازِعَ لَهُ فِى أَمْرِهِ. (حمد برای قدرت مطلق خدا) 3⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَاشَرِيكَ لَهُ فِى خَلْقِهِ، وَلَا شَبِيهَ لَهُ فِى عَظَمَتِهِ(حمد برای شریک و شبیه نداشتن خدا) 4⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الْفاشِى فِى الْخَلْقِ أَمْرُهُ وَحَمْدُهُ، الظَّاهِرِ بِالْكَرَمِ مَجْدُهُ، الْباسِطِ بِالْجُودِ يَدَهُ، الَّذِى لَاتَنْقُصُ خَزائِنُهُ، وَلَا تَزِيدُهُ كَثْرَةُ الْعَطاءِ إِلّا جُوداً وَكَرَماً(حمد برای فرمان الهی و هچنین حمد برای حمد،وحمدبرای جود وکرم الهی) 5⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ مالِكِ الْمُلْكِ، مُجْرِى الْفُلْكِ، مُسَخِّرِ الرِّياحِ، فالِقِ الْإِصْباحِ، دَيَّانِ الدِّينِ، رَبِّ الْعالَمِينَ(حمد برای مالکیت، ربوبیت و مدیریت الهی) 6⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ خالِقِ الْخَلْقِ، باسِطِ الرِّزْقِ، فالِقِ الْإِصْباحِ، ذِى الْجَلالِ وَالْإِكْرامِ وَالْفَضْلِ وَالْإِنْعامِ ، الَّذِى بَعُدَ فَلا يُرىٰ، وَقَرُبَ فَشَهِدَ النَّجْوىٰ، تَبارَكَ وَتَعالىٰ(حمد برای خالقیت و رازقیت خدا) 7⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَيْسَ لَهُ مُنازِعٌ يُعادِلُهُ، وَلَا شَبِيهٌ يُشاكِلُهُ، وَلَا ظَهِيرٌ يُعاضِدُهُ، قَهَرَ بِعِزَّتِهِ الْأَعِزَّاءَ، وَتَواضَعَ لِعَظَمَتِهِ الْعُظَماءُ، فَبَلَغَ بِقُدْرَتِهِ مَا يَشاءُ؛(حمدبرای قاهریت وغالب بودن خدا برهرکسی وهرچیزی) 8⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى يُجِيبُنِى حِينَ أُنادِيهِ، وَيَسْتُرُ عَلَىَّ كُلَّ عَوْرَةٍ وَأَنَا أَعْصِيهِ، وَيُعَظِّمُ النِّعْمَةَ عَلَىَّ فَلَا أُجازِيهِ (حمد برای استجابت دعا وپوشش گناه وقطع نکردن نعمت) 9⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَايُهْتَكُ حِجابُهُ، وَلَا يُغْلَقُ بابُهُ، وَلَا يُرَدُّ سائِلُهُ، وَلَا يُخَيَّبُ آمِلُهُ (حمد برای محجوب بودن خدا و باز بودن درب رحمت الهی وامید) 🔟الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى يُؤْمِنُ الْخائِفِينَ، وَيُنَجِّى الصَّالِحِينَ ، وَيَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفِينَ، وَيَضَعُ الْمُسْتَكْبِرِينَ، وَيُهْلِكُ مُلُوكاً وَيَسْتَخْلِفُ آخَرِينَ، (حمد برای إیمنی از خدا و نجات صالحین و هلاکت مستکبران) 1⃣1⃣ وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ قاصِمِ الْجَبَّارِينَ، مُبِيرِ الظَّالِمِينَ، مُدْرِكِ الْهارِبِينَ، نَكالِ الظَّالِمِينَ، صَرِيخِ الْمُسْتَصْرِخِينَ، مَوْضِعِ حاجاتِ الطَّالِبِينَ، مُعْتَمَدِ الْمُؤْمِنِينَ(حمد برای جزاء دادن و خوار کردن ظالمان وفریاد رسی خدا) 2⃣1⃣ الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى مِنْ خَشْيَتِهِ تَرْعَدُ السَّماءُ وَسُكَّانُها، وَتَرْجُفُ الْأَرْضُ وَعُمَّارُها، وَتَمُوجُ الْبِحارُ وَمَنْ يَسْبَحُ فِى غَمَراتِها؛(حمد برای خشیت وخوف الهی) 3⃣1⃣الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى هَدانا لِهٰذا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِىَ لَوْلَا أَنْ هَدَانا اللّٰهُ(حمد برای هدایت شدن) 4⃣1⃣ الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى يَخْلُقُ وَلَمْ يُخْلَقْ، وَيَرْزُقُ وَلَا يُرْزَقُ، وَيُطْعِمُ وَلَا يُطْعَمُ، وَيُمِيتُ الْأَحْياءَ، وَيُحْيِى الْمَوْتىٰ، وَهُوَ حَيٌّ لَايَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ(حمد برای قدرت نمائی خدا در خلقت، در رزق، در حیات دادن) حمید اکبری 10رمضان1443صلواتhttps://eitaa.com/serathamed
موضوع :فضائل علی علیه السلام در دعای افتتاح 1⃣ امیرالمؤمنین اللّٰهُمَّ وَصَلِّ عَلَىٰ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، 2⃣ وصی پیامبر (وَصِيِّ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمِينَ) 3⃣ عبدالله (عَبْدِكَ) 4⃣ ولیّ اللّه (وَوَ لِيِّكَ) 5⃣ برادر رسول‌الله (وَأَخِي رَسُولِكَ) 6⃣ حجة اللّه (وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ خَلْقِكَ) 7⃣ آیة الله الکبری(وَآيَتِكَ الْكُبْرىٰ) 8⃣ خبر بزرگ( وَالنَّبَاَ الْعَظِيمِ) حمید اکبری 1402/1/3 علیه السلام صلواتhttps://eitaa.com/serathamed
معیار(صراط الحمید)
سخنرانی عوامل محبوبیت پیش امام زمان علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :آرزوهای پس از مرگ آرزویی که انسان بعد از مرگ می‌کند و در قرآن ذکر شده است: 1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم. (ﺳﻮﺭه نبأ‏، آیه ۴۰) 2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می‌فرستادم.(سوره فجر، آیه ۲۴) 3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد. (ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه ۲۵) 4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گرفتم. ‏(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۸) 5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛ ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏ (ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه ۶۶) 6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه ۲۷) 7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً؛ ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می‌بودم، حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏ (ﺳﻮﺭه نساء، آیه ۷۳) 8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا؛ ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم. ‏(ﺳﻮﺭه کهف، آیه ۴۲) 9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛ ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. (ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه ۲۷) اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.
سلام علیکم موضوع :عوامل عدم پذیرش هدايت چرا عده ای از حاکمیت جریان و جبهه حق حمایت نمی کنند و ناراحت اند؟!! 1_محدودیت محدود نشدن برای انجام خلاف و گناه (لیفجر امامه) 2_لجاجت الللجاجة تسل الرای 3_جهالت الناس اعداء ما جهلوا 4_ خباثت آلوده گناه است ومذاقش عوض شده‌ 5_رفاقت( با أشرار) مجالسةالأشرارتورث سوء الظن بالأخیار 6 _خجالت( و شماتت و حماقت) حیای احمقانه دارد نگران تمسخر ديگران هست زیر بار حق نمی رود 7_حسادت چشم دیدن نعمت را دردست دیگران ندارد 8_رذالت کسی که شخصیت پستی دارد و برای خود حرمت و کرامت قائل نیست از شر او ایمنی نیست و حق را نمی پذیرد 9_مداومت (و عادت بر. گناه و آلودگی) ثم کان عاقبة الذین أسائوا السوئا أن کذبوا بآیات الله و کانوا بها یستهزئون (روم/10) 10_ریاست (خلافت وحاکمیت) تکبر و حب مقام و دنیا مانع پذیرش حق است خمید اکبری 29/ 3/ 1400 صلوات
1_2257465257.mp3
20M
1⃣ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت اُمّ المؤمنین خديجه کبری سلام الله علیها، کارگاه مهارت ازدواج توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی تقدیم می گردد کانال مطالب تولیدشده https://eitaa.com/serathamed
1_2257480893.mp3
12.03M
2⃣ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت اُمّ المؤمنین خديجه کبری سلام الله علیها، کارگاه مهارت ازدواج توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی تقدیم می گردد کانال مطالب تولیدشده https://eitaa.com/serathamed
موضوع:أنواع مست كننده ها مقدمه : معارف اهل بیت علیهم السلام به انسان این نگاه و جهان بینی صحیح را می دهد که فقط شراب، مستی نمی آورد و مواردی که باعث مستی و بی عقلی انسان می گردد در روایات بیان شده که باید از برخی موارد پرهیز وبعضی را مدیریت و کنترل کرد 1⃣ گناه پيامبرصلى الله عليه و آله فرمود:يابنَ مسعودٍ، اِحذَر سُكرَ الخَطيئةِ؛ فإنَّ لِلخَطيئةِ سُكرا كَسُكرِ الشَّرابِ ، بل هِي أشَدُّ سُكرا مِنهُ يقولُ اللّه ُتعالى«صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فهُم لايَرْجِعُونَ»(بقره،18) اى پسر مسعود! از مستى گناه حذر كن زيرا گناه نيز همچون شراب، مستى مى آورد وبلكه مستى آن شديدتر است . خداوند متعال مى فرمايد «كرانند، گنگانند،كورانند، پس آنان باز نمى گردند». 2⃣شراب3⃣ثروت4⃣خواب 5⃣حاکمیت(موقعیت مدیریتی) امام على عليه السلام :السُّكرُ أربَعُ سَكراتٍ:سُكرُ الشَّرابِ،و سُكرُ المالِ،و سُكرُ النَّومِ،و سُكرُ المُلكِ .  مستى چهار گونه است: مستى شراب ، مستى ثروت، مستى خواب و مستى حكومت امیرالمؤمنین (علیه السلام)سكرة الحكومة أسكر من سكر الخمر. 6⃣قدرت ممکن است کسی قدرتی دارد حتی بدون ثروت، و از حاکمیت هم نباشد مثلا طرفداران و مریدانی دارد یا آنکه به کثرت قوم و قبیله یا قدرت بدنی خود و،،،، تکیه دارد! که باعث مستی است 7⃣ علم(غیر مفید)یاعلم مفیدکه بدون خودسازی وعمل باشد! 8⃣مدح وتعریف دیگران از إنسان(بایدخیلی مواظب بود) 9⃣ جوانی امام على عليه السلام :  يَنبَغِي للعاقِلِ أن يَحتَرِسَ مِن سُكرِ المالِ ، و سُكرِ القُدرَةِ ، و سُكرِ العِلمِ ، و سُكرِ المَدحِ ، و سُكرِ الشَّبابِ ، فإنَّ لِكُلِّ ذلكَ رِياحا خَبيثةً تَسلُبُ العَقلَ و تَستَخِفُّ الوَقارَ .  سزاوار است كه خردمند از مستى ثروت و مستى قدرت و مستى دانش و مستى ستايش و مستى جوانى پرهيز كند ؛ زيرا هر يك از اين مستيها بادهاى پليدى دارد كه عقل رامى ربايدو وقار را ازبين مى برد . 🔟 خود را غنیّ دیدن نکته: ممکن است کسی مال زیاد دارد اما خود را غنیّ نمی بیند كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى حقا كه انسان سركشى مى ‏كند (۶/علق) أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى  همين كه خود را بى ‏نياز پندارد (۷/علق) امام على عليه السلام : اِستَعِيذُوا بِاللّه ِ مِن سَكرَةِ الغِنى ، فإنَّ لَهُ سَكرةً بَعيدَةَ الإفاقَةِ .  از مستىِ ثروت به خدا پناه بريد ، كه مستى آن دير از سر مى پرد 1⃣1⃣غفلت2⃣1⃣غرور امام على عليه السلام : سُكرُ الغَفلَةِ و الغُرورِ أبعَدُ إفاقَةً مِن سُكرِ الخُمُورِ .  مستى غفلت و غرور ، ديرتر از مستى خمر از سر مى پرد 3⃣1⃣ گمراهی و ضلالت امام على عليه السلام : مَن كَثُرَ نِزاعُهُ بالجَهلِ دامَ عَماهُ عَنِ الحَقِّ ، و مَن زاغَ ساءَت عِندَهُ الحَسَنَةُ ، و حَسُنَت عِندَهُ السَّيِّئَةُ ، و سَكِرَ سُكرَ الضَّلالَةِ . هر كه از روى نادانى بسيار بستيزد ، نديدن حق در او دوام يابد و هر كس [از حق ]منحرف شود، خوبى در نظرش بد و بدى در نظرش خوب آيد و از گمراهى ، مست شود . 4⃣1⃣ نعمت های فراوان و مستمر(که به آن دل خوش است) امام على عليه السلام در مورد پیشامدهای ناگوار آینده ذاكَ حَيثُ تَسكَرُونَ مِن غَيرِ شَرابٍ ، بل مِن النِّعمَةِ و النَّعيمِ . آن ، زمانى خواهد بود كه نه از شراب، بلكه ازنعمت وخوشى مست مى شويد. 5⃣1⃣ بی خبری(بی خیالی وبی تفاوتی) امام على عليه السلام ـ در تشويق كردن مردم به جهاد فرمود اُفٍّ لكم إذا دعوتكم إلى جهادِ عدوِّكُم دارت أعيُنُكم كأنَّكُم من الموت في غَمرةٍ ، و من الذُّهولِ في سَكرة :واى بر شماهنگامى كه شما را به جنگ به دشمنان مى خوانم چشمانتان به دَوَران مى افتد گويى در مرگ فرو رفته و از سكرات آن دست و پا مى زنيد و در نسيان و بيخبرى و سرمستى هستيد 6⃣1⃣ مرگ(وفات) امیرالمؤمنین علیه السلام در توصيف فريب خوردگان [دنيا] ـ فرمود في صِفَةِ المَأخوذِينَ علَى الغِرَّةِ ـ : اجتَمَعَت علَيهِم سَكرَةُ المَوتِ و حَسرَةُ الفَوتِ ، ففَتَرَت لها أطرافُهُم ، و تَغيَّرَت لها ألوانُهُم  .[نهج البلاغة : الخطبة 109] سكرات مرگ و حسرت از دست دادن همه چيز در وجود آنها جمع مى شود و دست و پاهايشان به سستى مى گرايد و رنگ هايشان بر مى گردد :✅قال الصّادِقُ علیه السلام مَنْ سَرَّهُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى اَللَّهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ تَهُونَ عَلَيْهِ سَكْرَةُ اَلْمَوْتِ وَ هَوْلُ اَلْمُطَّلَعِ فَلْيُكْثِرْ زِيَارَةَ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَإِنَّ زِيَارَةَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ زِيَارَةُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ هر كس خوش دارد كه روز قيامت ، به خدا بنگرد و سختى هاى مرگ ، و بيم و هراس پس از آن بر او آسان شود ، به زيارت قبر حسين عليه السلام فراوان برود. همانا زیارت امام حسین،زیارت رسول خدا صلی الله علیه وآله هست