eitaa logo
معیار(صراط الحمید)
1.8هزار دنبال‌کننده
585 عکس
227 ویدیو
14 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم هدف بیان شاخص هایی برمبنای عقل وشرع است تا افرادبا اطمینان خودرا ارزیابی کنندو یا وظیفه خود را به درستی تشخیص دهند ان‌شاءالله در صورت انتقاد یا پیشنهاد یا سوال با ادمین ارتباط بگیرید:09127473862 @hamldakbarl لینک @serathamed منشن
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع :اشعار روضه امام سجاد علیه السلام ✍روضه اول درد بسیار، مداوا گریه ارث جامانده زهرا گریه روزها ناله و شب ها گریه آب می خورد، ولی با گریه گریه بر آب وضویش می ریخت خون دل بر سر و رویش می ریخت گریه بر شاه شهیدان خوب است گریه بر کشته ی عریان خوب است گریه بر دامن طفلان خوب است گریه بر آن لب و دندان خوب است خواسته هر سحرش گریه کند در فراق پدرش گریه کند گریه بر ناله آن مادرها گریه بر گریه آن دخترها گریه بر غارت انگشترها گریه بر وا شدن معجرها رنگ مهتاب، زمینش می  زد دیدن آب، زمینش می زد گریه بر ناقه نشسته سخت است گریه با پیکر خسته سخت است گریه با بال شکسته سخت است گریه با گردن بسته سخت است گریه خوب است که هر شب باشد گریه بر چادر زینب باشد آن که را هست پیاده نکشید تشنه را بر لب باده نکشید طفل را این همه ساده نکشید ذبح را آب نداده........ هیچ کس آب به گودال نبرد پدرم ذبح شد و آب نخورد آمد و دید تنی افتاده کشته بی کفنی افتاده شه بی پیرهنی افتاده پاره پاره بدنی افتاده همه پروانه و شمعش کردند بوریا آمد و جمعش کردند آمد و دید کنارش پر نیست بدن افتاده ولیکن، سر نیست چند انگشت، و انگشتر نیست این حسین است ولی دیگر نیست بس که با نیزه قلیلش کردند ذبح کردند قتیلش کردند ✍روضه دوم وقت باران داغِ چشم تر عذابم می‌دهد آب می‌نوشم غمِ حنجر عذابم می‌دهد شیرخواره سیر باشد زود خوابش میبرد از عطش بی‌خوابی اصغر عذابم می‌دهد مجلس ختم جوان رفتم دلم آتش گرفت یاد تشییع تن اکبر عذابم می‌دهد روی دست من اثر از حلقه‌های آهن است این کبودی‌های بر پیکر عذابم می‌دهد کاش غارت می‌شد از روی سرم عمامه‌ام بر سرم جامانده خاکستر عذابم می‌دهد از در دروازه تا بازار ساعت‌ها گذشت این شلوغی‌های هر مَعبر عذابم می‌دهد شامیان در پیش من حرف از کنیزی میزدند التماس چشم آن دختر عذابم می‌دهد داغ چوب خیزران و مجلس شوم شراب از تمام داغ‌ها بدتر عذابم می‌دهد خطبه را بالعن بر جدم علی آغاز کرد چون به مسجد می‌روم منبر عذابم می‌دهد هرچه آمد بر سر ما از بلای شام بود قتلگاه اصلی ما کوچه‌های شام بود ✍روضه سوم ناله‌ی واعطاشا بر جگرش می‌افتاد آب می دید به یاد قمرش می افتاد بی سبب نیست که از جمله‌ی بکائون است اشک از گوشه‌ی چشمان ترش می‌افتاد شیرخواره بغل تازه عروسی می‌دید یاد لالای رباب و پسرش می‌افتاد با دلی خون شده می‌گفت که الشام الشام تا به بازار مدینه گذرش می‌افتاد جلوی پای سکینه دم دروازه‌ی شهر از روی نیزه علمدار سرش می افتاد می‌شکست آینه‌ی صبر و غرورش را زجر تا به جان اسراء با کمرش می‌افتاد روضه‌ی گم شدن و دفن رقیه می‌خواند تا به صحراء و خرابه نظرش می‌افتاد گوسفندی جلویش ذبح که می‌شد یاد حنجر کند و گلوی پدرش می‌افتاد وای از آن لحظه که از لای حصیری کهنه قطعه‌های پدرش دور و برش می‌افتاد ✍روضه چهارم خیال کن که پر از زخم، پیکرت باشد شکسته در غل و زنجیرها پرت باشد خیال کن هدف سنگ‌های کوفه و شام به روی نیزه سر دو برادرت باشد فقط تو باشی و هشتاد و چار ناموست و جمله‌های "حواست به معجرت باشد" خیال کن حَرمت بی‌پناه مانده و بعد به روی نی سر سردار لشگرت باشد کنار عمه‌ی سادات، یک‌طرف شمر و سنان و حرمله هم، سمت دیگرت باشد خیال کن که علی باشی و به مثل علی دو دست بسته کماکان مقدرت باشد یزید باشد و بزم شراب باشد و وای به تشت زر سر بابا برابرت باشد و بدتر از همه اینکه میان بزم شراب نگاه باشد و باشیّ و خواهرت باشد و باز از همه بدتر که مدت سی‌سال تمام آن جلوی دیده‌ی ترت باشد به اشک حضرت سجاد می‌خورم سوگند که دیده هر چه که گفتیم، باورت باشد شاعر:مهدی_مقیمی ✍روضه پنجم شامیان خنده به زخم جگر ما نزنید ساز با ناله ی ذرّیه ی زهرا نزنید سر مردان خدا را به سر نیزه زدید مرد باشید دگر سنگ به زنها نزنید به زنان بر سر بازار اگر سنگ زدید دختران را به کنار سر بابا نزنید علی و فاطمه در جمع شما اِستادند پیش چشم علی و فاطمه ما را نزنید به اسیری که بود در غل و زنجیر زدید به یتیمی که دویده است به صحرا نزنید رقص شادی جلو محمل زینب نکنید پای سر بریده به زمین پا نزنید بگذارید برای شهدا گریه کنیم خنده بر داغ دل سوخته ی ما نزنید کشتن فاطمه بین در ودیوار بس است تازیانه به تن زینب کبری نزنید به تماشای سر پاک حسین آمده اید اینقدر دست به هنگام تماشا نزنید سخن «میثم» دل سوخته را گوش کنید دوستان غیر در خانه ی مولا نزنید غلام رضا سازگار ✍شعر روضه ششم https://eitaa.com/serathamed/2562 اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
بسم الله الرحمن الرحیم إنّا لله و إنّا إلیه راجعون اسماعیل هنیه شهادتت هنیئا لکم ✍إسرائیل، إسماعیل(هنیه)فرمانده حماس را شهید کرد، ان شاء الله إسماعیل (قائانی)فرمانده نیروی قدس، اسرائیل را نابود خواهد کرد اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed
✍شعر روضه ششم بیمار، غیرِ شربتِ اشک روان نداشت در دل هزار درد و توانِ بیان نداشت... یک گل نداشت باغ و به آتش کشیده شد جز آه در بساط، دگر باغبان نداشت یکسر به خاک ریخت گل و غنچه، شاخ و برگ دیگر ز باغِ عشق، نصیبی خزان نداشت ماهی که آفتاب از او نور می‌گرفت جز ابرِ خشکِ دیده، به سر، سایبان نداشت دانی به کربلا ز چه او را عدو نکشت؟ تا کوفه، زنده ماندنِ او را گمان نداشت از تب ز بس که ضعف به پا چیره گشته بود می‌خواست بگذرد ز سرِ جان، توان نداشت علی انسانی
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : بایسته های ورود به مسجد ✍مقدمه : قال اميرالمؤمنين علیه السلام : الفَقيهُ كُلُّ الفَقيهِ مَن لم يُقنِّطِ الناسَ مِن رَحمَةِ اللّه ِ ، و لم يُؤيِسْهُم مِن رَوحِ اللّه ِ ، و لم يُؤَمِّنْهُم مِن مَكرِ اللّه ِ .[نهج البلاغة : الحكمة 90 .] امام على عليه السلام : فقيه كامل و واقعى، كسى است كه مردم را از رحمت خدا نوميد نكند، آنان را از فيض درگاهش مأيوس نگرداند و از مكر و عذاب خدا آسوده خاطرشان نسازد با توجه به روایت مذکور برداشت غلط از حدیث زیر نشود که باعث یأس و ترک مؤمنین از آمدن به مسجد شود بلکه روایت ذیل می خواهد تراز مؤمن مسجدی را نشان بدهد پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند عزّ و جلّ به من وحى فرمود كه : يا أخا المُرسَلِينَ ، يا أخا المُنذِرِينَ ، أنذِرْ قَومَكَ أن لا يَدخُلُوا بَيتا مِن بُيُوتِي إلاّ 1_ بقُلوبٍ سَلِيمَةٍ 2_ و ألسُنٍ صادِقَةٍ، 3_ و أيدٍ نَقِيَّةٍ ، 4_ و فُروجٍ طاهِرَةٍ، 5_ و لا يَدخُلُوا بَيتا مِن بُيوتِي و لأَِحَدٍ مِن عِبادِي عِندَ أحَدٍ مِنهُم ظُلامَةٌ فإنّي ألعَنُهُ ما دامَ قائما بينَ يَدَيَّ يُصَلِّي حتَّى يَرُدَّ تلكَ الظُّلامَةَ إلى أهلِها . اى از تبار پيامبران! اى از تبار هشدار دهندگان! به مردم خود هشدار ده كه به خانه اى (مسجد) از خانه هاى من قدم نگذارند ، مگر با دلهايى پاك و سالم و زبانهايى راستگو و دستهايى پاكيزه و عورتهايى پاك. و نيز هيچ يك از بندگان من كه مظلمه اى به گردن دارد قدم در هيچ يك از خانه هاى من نگذارد ؛ زيرا تا زمانى كه در پيشگاه من به نماز و نيايش ايستاده است ، پيوسته نفرينش كنم ، مگر آن گاه كه آن مظلمه را به صاحبش برگرداند . ( تفسير نور الثقلين : ۵/۵۰۰/۲۴) ✍ نکات و نتایج: 1⃣ مسجد، بیت الله هست و حُرمت دارد پس از مؤمن مسجدی انتظار می رود مواظب باشد قلب سالم از رذائل اخلاقی و یا زبان دروغگو، و یا دست دزدی، و دامن آلوده نداشته باشد 2⃣ نباید گفت چون فعلا قلب، زبان، دست و دامن من آلوده است پس مسجد نروم بلکه روایت را اینگونه ببینیم که من مسجدی الگو و زیر ذرّه بین جامعه هستم، از من مسجدی روا نیست که آلوده باشم 3⃣ ممکن است انسان اهل مسجد و یا اهل تلاوت قرآن باشد اما مورد لعنت خدا و قرار دارد چرا که قلب، زبان، دست و دامن او پاک نیست و باعث تمسخر مسجد و قرآن شده است 4⃣ آنچه باعث جلب رضایت و رحمت الهی می گردد اینکه مدیون کسی نباشم و از حیث مالی و آبروئی حقّ کسی را ضایع نکرده باشم 5⃣ ظلم فقط اختلاس ميلياردی یا قتل یا زنا نیست گاهی بازی با احساسات کسی کرده ام و یا مانع خیری شده ام و در نتیجه با اینکه اهل مسجد و نماز هستم اما از رحمت خدا دورم و مورد لعنت الهی هستم 6⃣ ممکن است تفسیر ترتیب در حدیث اینگونه باشد که قلب سالم از رذائل أخلاقی سبب زبان صادق و صداقت باعث تجارت سالم و دست پاک و لقمه حلال انسان را از آلودگی دامن حفظ می کند 7⃣ خدای سبحان برای حقّ النّاسِ هیچ ملاحظه ای ندارد و با قدرت در دفاع از حقّ النّاسِ بر می آید حتی اگر کسی حقّ الله را انجام دهد مثلا اهل مسجد و إقامه نماز باشد اما هیچ تقرّبی برای انجام تکالیف حقّ الهی ندارد اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1403/5/11مشهد رضوی
رُوي أن أعرابيا سأل الإمام الحسين بن علي ( عليه السَّلام ) حاجة . قال : سمعت جدك يقول : اذا سألتم حاجة فاسألوها من أوجه اربعة : إما عربيا شريفا ، أو مولى كريما ، أو حامل القران ، أو صاحب الوجه الصبيح . أما العرب فشرفت بجدك و أما الكرم فدأبكم و سيرتكم ، و أما القرآن ففي بيوتكم نزل ، و أما الوجه الصبيح فاني سمعت رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) يقول : اذا أردتم أن تنظروا إليَّ فانظروا الى الحسن و الحسين ( عليهما السَّلام ) . فقال الحسين ( عليه السَّلام ) : ما حاجتك ؟ فكتبها على الارض . فقال الحسين ( عليه السَّلام ) : سمعت أبي عليا ( عليه السَّلام ) : يقول : قيمة كل امرء ما يحسنه ، و سمعت جدي يقول : المعروف بقدر المعرفة ، فأسألك عن ثلاث مسائل ، إن أحسنت في جواب واحدة فلك ثلث ما معي ، و إن أجبت عن ثنتين فلك ثلثا ما عندي ، و إن أجبت عن الثلاثة فلك كل ما عندي . و قد حُمل الى الحسين صرة مختومة من العراق . فقال : سَل و لا قوة الا بالله . فقال ( عليه السَّلام ) : أي الاعمال أفضل ؟ قال الاعرابي : الإيمان بالله . قال : فما نجاة العبد من الهلكة ؟ قال : الثقة بالله . قال : فما يزين المرء ؟ قال : علم معه حلم . قال : فان أخطأ ذلك ؟ قال : فمالٌ معه كَرم . قال : فان أخطأ ذلك ؟ قال : فَقْرٌ معه صبر . قال : فان أخطأ ذلك ؟ قال : فصاعقة من السماء فتحرقه . فضحك الحسين ( عليه السَّلام ) و رمى بالصرة اليه ✍اعرابي بر حسين (ع) وارد شد و گفت: از جدت شنيدم كه مي گفت هر وقت سئوال كرديد از يكي از چهار كس طلب حاجت كنيد 1- عربي شريف 2- مولايي كريم 3- حامل قرآن 4- صاحب جمال زيبا. اما عرب بوسيله شما شرافت پيدا كرده و اما كرم سيره شما است (سجيتكم الكرم) و اما قرآن در خانه ي شما نازل شده و اما جمال زيبا از پيامبر شنيده ام مي فرمود هر وقت خواستيد مرا نگاه كنيد به روي حسن و حسين عليهماالسلام نگاه كنيد. امام فرمود حاجت تو چيست؟ عرب نياز خود را بر زمين نوشت امام فرمود: از جدم شنيده ام (المعروف بقدر المعرفة) عطايا به مقدار درك و شناخت انسان بايد باشد و پدرم علي (ع) فرموده (قيمة كل امرء ما يحسنه) ارزش هر مرد بقدر كردار درك او است. من از تو سه مسأله مي پرسم اگر يكي را جواب دادي يك سوم خواسته ي تو را مي دهم و اگر دو تا را جواب دادي دو ثلث را مي دهم و اگر همه را جواب دادي همه ي مال را مي دهم. عرب گفت: بپرس اگر دانستم جواب مي گويم مال را مي گيرم و اگر ندانستم ياد مي گيرم امام فرمود كدام يكي از اعمال افضل است گفت: (الايمان بالله) امام فرمود: نجات بنده از هلاكت با چيست؟ عرب گفت: (الثقة بالله): اعتماد به خدا است) امام: زينت بنده چيست؟ عرب: (علم معه حلم: دانش كه همراه با بردباري باشد) امام: اگر آن نشد؟ عرب: (مال معه كرم: ثروت همراه با جود سخا. امام: اگر آن هم نشد؟ عرب: «فصاعقة تحرقه: صاعقه آسماني بيايد او را بسوزاند) امام از خوشحالي خنديد يك كيسه طلا كه همراه داشت همه را به او داد [1] و اين روايت در صفحات قبل از بحار با اضافه انگشتر نقل شده ولكن صدر روايت متفاوت است و از سخنان حسين (ع) است لا تطلب من الجزاء الا بقدر ما صنعت و لا تفرح الا بما قلت من طاعة الله و لا تتناول الا بما رئيت لنفسك له اهلا از يارانت اميدوار مباش مگر به مقداري كه عمل كردي و خورسند مباش به طاعت مگر بمقدار آنچه موفق شده اي به كاري دست نزن مگر اينكه به آن اهليت داشته باشي.
✍فهرست مقالات و محتواهای تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی راجع به در کانال https://eitaa.com/serathamed 1⃣سواد رسانه‌ای یا مهارت در نشر و پذیرش اخبار https://eitaa.com/serathamed/1474 2⃣عوامل ضعیف بودن سواد رسانه‌ای مردم وداشتن رفتار و گفتارعوامانه أکثریت https://eitaa.com/serathamed/2569
موضوع :عوامل ضعیف بودن سواد رسانه‌ای مردم وداشتن رفتار و گفتارعوامانه أکثریت ✅ مقدمه: بدون تعارف،چرا عدّه‌ زیادی از مردم اهل تحلیل و تفکر درست نیستند و در گفتگوهای خود، به جای دفاع از حقّ و مطالبه منطقی،از باطل حمایت می کنند و همان حرف و شعار دشمن را تکرار می کنند؟؟!! 1⃣إعتمادبه أخباربدون تحقیق: قرآن(حجرات/6)می فرماید يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ای اهل ایمان! اگر فاسقی خبری برایتان آورد، خبرش را بررسی و تحقیق کنید تا مبادا از روی ناآگاهی، گروهی را آسیب و گزند رسانید و بر کرده خود پشیمان شوید. بنابراین،باید اصل بر این است که اخبار(فضای مجازی، ماهواره و شبکه‌های خارجی و حتی برخی از روزنامه های داخلی وحرف های مردم) را حمل بر دروغ و شایعه فرض کنیم تا پس از تحقیق، خلاف آن ثابت بشود 2⃣ بی خبری از أخبار مفید: الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوَابِسُ. امام صادق (علیه السلام) فرمود: شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد. بنابراین کسی که زمان خود و موقعیت دشمن را نشناسد گرفتار فتنه و فساد می شود یا بی تفاوت و یا در زمین دشمن بازی خواهد کرد 3⃣ شخص و شخصیت را ملاک قرار دادن نه شاخص: قال امیرالمومنین عليه السلام: إنّ الحقَّ لا يُعرَفُ بالرِّجالِ، اعْرِفِ الحقَّ تَعرِفْ أهلَهُ امام على عليه السلام : حقّ به شخصيتها شناخته نمى شود ؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى 4⃣ پرسش نکردن و نداشتن ارتباط با علمای ربّانی: فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(نحل43) اگر نمی‌دانید، از آگاهان بپرسید هَلَكَ مَن لَيسَ لَهُ حكيمٌ يُرشِدُهُ ، امام زين العابدين عليه السلام : هلاک می گرددهر كس که، با مربی حکیم وعالم ربّانی ارتباط نداشته باشد تا او رامورد راهنمائی وتربیت دینی قراردهد 5⃣مجالست بادوستان ناصالح: لايَنبَغى لِلمَرءِ المُسلِمِ أَن يُواخىَ الفاجِرَ ولاَ الاحمَقَ ولاَ الكَذَّابَ سزاوار نيست كه مسلمان با بدكار و احمق و دروغگو رفاقت كند. چرا که ذهن و قلب و عمل و عاقبت انسان را دوستان بد با فسق و کذب و نادانی،به انحراف و نابودی می کشاند 6⃣ حبّ دنیا و دنیا طلبی: وقتی دنیا هدف بشود نه وسیله و مزرعه برای آخرت، نتیجه کور و کر شدن، و نگاه مادی داشتن است، هر نوع فکر، حرف و عمل سطحی وغیر منطقی از چنین افرادی دور از انتظار نیست 7⃣ بیکاری، بطالت: امیرالمؤمنین علیه السلام :  النَّفْسُ انْ لَمْ تَشْغَلْهُ شَغَلَک؛ اگر تو نفس را به کاری(مفید) مشغول نکنی، او تو را به خودش مشغول می کند. انسان مؤمن و عاقل وقت و عمر خود را مدیریت می کند، اما عده ای چون بیکارند خود را به لهو و حرفهای لغو وبیهوده و بی منطق، مشغول می شوند 8⃣ تعصّب بیجا و مذموم: امیرالمؤمنین علیه السلام: «فان کان لابد من العصبیة فلیکن تعصبکم لمکارم الخصال، و محامد الافعال اگر قرار است تعصبی در کار باشد، تعصب خود را در اخلاق پسندیده، افعال نیکو،وکارهای خوب باشد تعصّب جاهلی، مانع فکر و عمل منطقی می گردد 9⃣ وجود رذائل اخلاقی: کسانی که دارای حسادت، لجاجت، کینه، حرص،کبر و غرور هستند نمی خواهند حق را بپذیرند و حرف های باطل می زنند 🔟 آزادی خواهی مطلق : قرآن (سوره انسان/12): بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ بلکه انسان می‌خواهد (آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت) در تمام عمر گناه کند! عده‌ای نیز چون پذیرش حرف حق یا گفتن حق را در تضاد با منافع نفسانی خود و محدود شدن برای انجام آلودگی ها می بینند لذا بسیارغیر منطقی و سریع هر حرف سطحی را می زنند یا هر حرف مطابق نفس،را قبول می‌کنند 1⃣1⃣ تفکر وتعقل نداشتن: برخی نیز، به حرف زدن و عمل بدون تدبير و بدون در نظر گرفتن اولویت ها،عادت کرده‌اند لذا غالبا إنتخاب وإقدام عوامانه دارند اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed قم مقدسه 1401/8/28 جهادتبیین یعنی تولیدمحتوا
✍فهرست مقالات و محتواهای تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی راجع به امام علیه السلام در کانال https://eitaa.com/serathamed 1⃣ تحقق معنای غفلت در کلام امام حسن (ع) https://eitaa.com/serathamed/2042 2⃣پیامدهای عادت زشت در کلام امام حسن (ع) https://eitaa.com/serathame/1302 3⃣پاسخ به 30 پرسش توسط امام حسن (ع) https://eitaa.com/serathamed/1299 4⃣هشت پیامد قهر کردن بمناسبت امام حسن (ع) https://eitaa.com/serathamed/1297 5⃣عوامل محبوبیت در کلام امام حسن مجتبی(ع) https://eitaa.com/serathamed/1266 6⃣ درس هایی از صلح امام حسن علیه السلام https://eitaa.com/serathamed/2764 ✍ تذکر مهم: 💧الف_در نشر معارف دین و ثواب هدایت دغدغه داشته باشید 💧ب_نقل مطالب و مقالات، همراه با ذکر مُؤلّف+ لینک کانال، بلامانع هست 💧ج_اگر إمکان إنتقال لینک به کانال، یا گروهی ممکن نبود، 1_ به جای لینک.عنوان کانال را به فارسی در ایتا بنویسید: ⬅️ معیار(صراط الحمید) 2_منشن کانال را بفرستید @serathamed ⬅️
✍فهرست مقالات و محتواهای تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی راجع به در کانال https://eitaa.com/serathamed 1⃣20پیامد رفتن به مسجد https://eitaa.com/serathamed/1203 2⃣ 3توصیف از مسجد (جایگاه مسجد در دین) https://eitaa.com/serathamed/1205 3⃣ علل کاهش در مساجد https://eitaa.com/serathamed/2078 4⃣ اهمیت مهم مسجد در غفلت زدایی إنسان https://eitaa.com/serathamed/2042 5⃣بایسته های ورود به مسجد(تراز مؤمن مسجدی) https://eitaa.com/serathamed/2563 6⃣ أهمیت مسجد و فضیلت امير المؤمنين (ع) https://eitaa.com/serathamed/286 ✍ تذکر مهم: 💧الف_در نشر معارف دین و ثواب هدایت دغدغه داشته باشید 💧ب_نقل مطالب و مقالات، همراه با ذکر مُؤلّف+ لینک کانال، بلامانع هست 💧ج_اگر إمکان إنتقال لینک به کانال، یا گروهی ممکن نبود، 1_ به جای لینک.عنوان کانال را به فارسی در ایتا بنویسید: ⬅️ معیار(صراط الحمید) 2_منشن کانال را بفرستید @serathamed ⬅️
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : فوائد دین داری ✍مقدمه : پرسش مهم اینکه عمل به تکالیف الهی چه ثمراتی دارد در حالی که دیده می شود که افرادی هستند خیلی اهل دین و تقوا نیستند و چه بسا زندگی خوبی را تجربه می کنند پاسخ اینکه اگر إثبات شد که خدای سبحان إرسال رُسل و إنزال کُتُب داشته است خدای حکیم کار لغو نمی کند پس انسان اهمال کار نسبت به دین، توهم تجربه زندگی خوب را دارد خلاصه فوائد دین در این مقاله إرائه می‌شود تا حجّت برای افراد مُردد در دین دار شدن و رسیدن به مقام عبد الله شدن، تمام شود 1⃣ آرامش و أمنیّت روان 2⃣شجاعت و قویّ شدن 3⃣ پرهيز از ظلم و گناه 4⃣ نظافت و بهداشت 5⃣ مدیریت اقتصادی 6⃣ کنترل غریزه جنسی 7⃣ اهمیت به خانواده 8⃣ سبک زندگی عقلانی 9⃣ ایجاد وحدت و إتّحاد 🔟 باعث سود و رُشد و احساس پوچی نکردن 1⃣1⃣درک حیات طیّبه 2⃣1⃣ سعادت أبدی اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال مطالب تولیدشده توسط حمید اکبری پاسخگوی حرم رضوی https://eitaa.com/serathamed 1403/5/19 قم مقدسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، عنایت ایشان را از زبان شاعر بزرگوار، غلامرضا سازگار بشنوید اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم