یک بیت روضه حفظتان باشد ..
روی دیگر عدالت و ذوالفقار علی، باب واسعهی رحمت الهی سیدالشهدا علیهالسلام است.
تجلی صفت رحمانیت و ارحم الراحمین در سیدالشهدا علیهالسلام است؛
باب واسعه رحمت الهی ..
آقای نخودکی میگفت:
«یک بیت روضه حفظتان باشد یک جا به دردتان میخورد اینجا نشد آنجا به درد میخورد.»
این یک بحث احساسی نیست؛
چون ما در مسیر بازگشت، از سکراتِ لحظه موت تا عبور از شب اول قبر، برزخ و ...
یا باید با عدل الهی با ما معامله شود یا باید یکی از صفات الله در ما تجلی کند و مظهر آن باشیم.
از این جهت است که میگویند یک بیت روضه حفظتان باشد. یعنی شما یک علقهی حقیقی و تکوینی با سیدالشهدا علیهالسلام داشته باشید.
چراکه آنجا از داناییها سوال نمیکنند بلکه از داراییها سوال میکنند.
احمد فرحانی | نظامات فکری ، ج ۱۲
☝️@serrethari
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | وداعهای سیدالشهدا
✥ اینارو بگیم متهم میشیم به غلو ولی این وداعهای عام و خاص رو باید با حرکت جوهری و اصالت الوجودی دید!
🔺استاد احمد فرحانی
#عرفان
#امام_حسین
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
وقتی رهبر معظم میگویند:
«من صادقانه مردم سالاری دینی را قبول دارم»؛
منظورش چیست؟ یک لحظه دقت کنید.
یک سوال؛
به نظرتان اگر رهبری رئیس جمهور را انتخاب میکرد بهتر نبود؟
چی باید به کمال برسد؟ جامعه
جامعه چیست؟ تکوینی است!
جمهوری اسلامی مال کسی است که جامعه را تکوینی میداند؛ گرفتید این نکته را؟
رهبری میگوید یک حقیقتی است انتخاب میکند، نه افراد! آن حقیقت انتخاب میکند،
آن حقیقت زنده است و رشد میکند ..
احمد فرحانی | نظامات فکری ، ج ۲
☝️@serrethari
ما در عالَم، ممکن الوجود نداریم.
اولین کسی که این را گفت بوعلی سینا بود: «الشی ما لم یجب لم یوجد».
عالَم دو مرحله است: واجب بالذات و واجب بالغیر یا به تعبیر دیگر الله و وجه الله.
علت اینکه حضرت زینب سلاماللهعلیها فرمود: «ما رأیت إلا جمیلا»؛ این بود که ایشان کثرت بین نبود و عالَم را مظهر انسان کامل و وجه الله میدید، و وجه الله هم جمیل است.
به وجهی دیگر؛
موجود یا هست یا در حال شدن است؛
«هست» یعنی ثابت، و «شدن» یعنی متحرک!
ذات هستی مادیات، تحرّک است. اما این حرکت در وجود ماده اتفاق میافتد نه در ماهیت، زیرا ماهیت اصلاً وجود ندارد.
لذا کسی که در ماده است اما به ملکوت نگاه میکند، ماهیتی نمیبیند. به همین دلیل حضرت زینب سلاماللهعلیها بعد از واقعه عاشورا، علی رغم تمام اتفاقات ناگوار فرمود: «ما رأیت إلا جمیلا».
چرا که ایشان واقعاً دارد زیبایی میبیند، در همین عالم ماده وجود را میبیند نه ماهیت محدود را، به بیان دقیقتر ایشان یک «شدن» میبیند، نه مجموعهای از «بودنها».
احمد فرحانی | نظامات فکری ، ج ۸ و ۱۷
☝️@serrethari
- صلوات ..
تمام معقولات ثانی از مبدا تا معاد در صلوات هست. و کسی که بر پیامبر اکرم صلوات بفرستد بخشیده میشود.
لذا علما میگویند خودتان را عادت دهید که وقتی میترسید صلوات بفرستید، بعد شب اول قبر به محض آمدن نکیر و منکر اگر بترسید و صلوات بفرستید سوال نمیپرسند.
هرکس با امامش محشور میشود و امام هر کس داراییاش است لذا آن چیزی که عادتان است، دارایی شماست.
پس اگر کسی عادت کند که صلوات بفرستد، تکویناً در عالم ماده داراییاش میشود.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
📖 احمد فرحانی | نظامات فکری
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
بعضی از جاها مثل بحث سیدالشهدا علیهالسلام دین، سکولار است!
مثلاً هر چیزی نیاز به نیت دارد اما عزاداری سیدالشهدا علیهالسلام اخلاص نمیخواهد! ریا در آن بیمعناست و غیر مخلصانهاش امکان تحقق ندارد ..
سیدالشهدا همه چیزش را داده است، تو وقتی در آن ریا میکنی هم باز مخلصانه کار انجام میشود!
وقتی میگویند اسلام نسبت به علم سکولار است و علم را بگیرید حتی اگر دست دشمنان باشد یعنی در علم سکولار بیمعنا است و ما علم غیر توحیدی نداریم، پس شما به هر طریقی عالم شوید رشد کردهاید ..
احمد فرحانی | نظامات فکری
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
هرگاه مطلبی را نمیفهمید ..
میدانید اگر وسط این جلسات، اسم اهل بیت علیهمالسلام را نیاوریم، مطلب فهم نمیشود؟
شهید مطهری میگوید:
مصادیق قرب متفاوت است؛
یکی با درس خواندن، یکی با گریه کردن ...
ملاصدرا میگفت:
عاقل و معقول را نمیفهمیدم، هر چی میخواستم بگویم، بوعلی یک اشارهای به آن کرده بود اما بوعلی مسخره کرده بود کسی را که قائل به اتحاد عقل و عاقل و معقول باشد!
میگوید پیاده رفتم تا حرم حضرت معصومه
سلام الله علیها؛ توسل کردم تا مطلب را فهمیدم.
بنده خدایی بود مقاله مینوشت، گاهی سوال میفرستاد برای من که بحث جلو نمیرود، طول کشید تا بفهمد: «خدمت کردن به یک نفر باعث میشود فرد جلو برود»
واقعا اینطوری است؛
یک وقتهایی یک حرکت مثبتی برای کسی انجام میدهیم که باعث میشود یک پله ما را جلو ببرند.
احمد فرحانی | نظامات فکری
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | تنها حکومت ولایی
فقیهترین، شجاعترین، مدیرترین، مدبّرترین و باتقواترین فرد امت در رأس قرار گرفته، دیگه بعدش منتظر کی هستید؟
✥ مسعود عالی:
شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته حتی زمان امیرالمومنین، تنها حکومت ولایی مال زمان ماست!
✥ احمد فرحانی:
انقلاب اسلامی، بینظیرترین پدیدهی انسانی از صدر اسلام تا الان بوده!
✥ مقام معظم رهبری:
امام بطور قاطع فرموند مردم ما از مردم صدر اسلام ایمانشان بیشتره/بعضیها تعجب میکنند، خب شما مقایسه کنید!
🔺لطفا نشر بدید ..
#حکومت
#ولی_فقیه
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
25.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | تنها حکومت ولایی
✥ ولایت دو جنبه دارد: جنبه ثبوتی و نفسالامری که از جانب خداس و جنبه اثباتی که منوط به پذیرش دیگران است.
🔺مسعود عالی
#ولایت
#حکومت
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
سِرِّثاری
#کلیپ | تنها حکومت ولایی ✥ ولایت دو جنبه دارد: جنبه ثبوتی و نفسالامری که از جانب خداس و جنبه اثبات
ولایت دو جنبه دارد:
۱) جنبه ثبوتی و نفسالامری که اهلبیت علیهم السلام آن را از جانب خدا داشته و دارند و ربطی به پذیرش مردم ندارد.
۲) جنبه اثباتی و برای دیگران که تحقق آن منوط به پذیرش دیگران است و با زور و تحمیل نیست؛ مثل الامام مثل الکعبه اذ توتی ولا تاتی.
در زمان حضرت امیرعلیهالسلام این اتفاق نیفتاد که به عنوان ولی خدا و امام معصوم او را بپذیرند، تاچه رسد به سایر امامان معصوم، بلکه حضرت را به عنوان خلیفه چهارم پذیرفتند؛ لم یمتثل امر رسول الله فی الهادین بعد الهادین.
حکومت ولایی به همین معناست که مردم امیرالمومنین علی علیهالسلام را به عنوان ولی خدا بر خود حاکم کنند، نه صرفا به عنوان خلیفه و این امری جدا از ولایت ثبوتی خود حضرت امیرعلیهالسلام است که از طرف خدا به او داده شده و ربطی به پذیرش مردم ندارد.
اما ولایت اثباتی(پذیرش ولی خدا به عنوان ولی و حاکم توامان) در زمان ائمه علیهمالسلام و حضرت امیرعلیه السلام تحقق نیافت، ولی در زمان حاضر ولایتی که برای فقیه به اجماع فقها(با اختلاف در محدوده آن) بنا به نصب معصومین به عنوان نیابت عامه قرار داده شده، توسط مردم پذیرفته شد. لذا ثبوتا و اثباتا نظام به عنوان نظامی ولایی است.
نپذیرفتن ولایت معصومین بیلیاقتی و عدم رشد مردم آن زمان بوده و هیچ کسر شانی برای اهلبیت علیهمالسلام نیست. و البته پذیرش در زمان ما نشانه رشد و بلوغ شیعه است که از زمینههای حکومت ولایی مهدوی است ان شاالله.
بنابراین غرض، تذکر نعمت نظام اسلامی و مردم ولایی و کمک به آن است که با انتقاد درست و بجا ممکن خواهد بود و نه تخریب و تهمت و لجن پراکنی.
مسعود عالی | سخنرانی
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | تکامل نهاد ناآرام
✥ اون بود که حضرت زهرا بخاطرش سیلی خورد! اون بود که امام حسین براش شهید شد! اون بود که جنگ جهانی ...
هر کی هر قدمی و هر تفکری داشته باشه، در تکامل اون تاثیر دارد مثبت یا منفی ..
🔺استاد احمد فرحانی
#جامعه
#امام_حسین
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
معرفت خدا، حُبّ خدا آورد
و این حُبّ چون کامل شد،
انسان را از خود منقطع کند
و چون از خود منقطع شد،
از همه عالم منقطع شود ..!
امام خمینی | جنود عقل و جهل، ص ۳۵۲
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی