eitaa logo
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟
132.4هزار دنبال‌کننده
44.6هزار عکس
32.8هزار ویدیو
162 فایل
انجــام تبلــیغات پــربــازده و ارزان 😍👇 https://eitaa.com/joinchat/942801248Cc540d0517b کپی مطالب کاملا حرام است ❌❌❌❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در آستانه ۴میلیاردی شدن ، سکانسی جدید از «دوزیست» رونمایی شد پس از ۸ روز اکران، «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی توانست با ۱۱۰هزار تماشاگر به فروش ۴ میلیارد تومانی در گیشه تابستان برسد. با توجه به استقبال تماشاگران، «دوزیست» را میتوان از فیلم‌های پرفروش سینمای اجتماعی ایران در سال ۱۴۰۱ دانست. بازیگران : جواد عزتی ، هادی حجازی فر ، ستاره پسیانی ، الهام اخوان ، مجید نوروزی و پژمان جمشیدی با حضور مانی حقیقی و سعید پور صمیمی . پخش از خانه فیلم 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🔹مراسم تشییع پیکر عکاس فقید سینما و مطبوعات صبح دیروز 28 مرداد ماه در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 🔹️علیرضا تابش مدیرعامل سابق فارابی : بابک همواره یادگیرنده و آموزش‌دهنده بود. لحظه ای از یادگیری و آموزش دادن غفلت نمی کرد. بابک‌ خستگی ناپذیر بود و بیماری او را از پا نیانداخت. 🔹امیر عابدی عکاس: ترجیح می‌دهم اکنون بیشتر از خواسته‌های او بگویم. مدتی مسئول انجمن عکاسان سینما بود و این نشان دهنده احساس مسئولیت اوست. اکنون بیشتر ما به یک جزیره آرامش و امنیت شغلی نیاز داریم و اگر چنین اتفاقی برای هرکدام از ما بیافتد تکلیف خانواده های ما چه می شود؟ امیدوارم تجربه بابک باعث شود دوستان تصمیم‌گیر ما کمی بیشتر به هنرمندان فکر کنند زیرا هنرمندان بسیار انسان های شریفی هستند. بیش از 40 سال می‌گذرد و عکاسان ما هنوز بیمه بیکاری ندارند. راه حل رسیدن به این‌ نکات بسیار ساده است برای اینکه انگیزه بگیریم کافی‌ست به بابک‌ نگاه کنیم. 🔹مهدی آشنا رییس انجمن‌ صنفی عکاسان تئاتر: انقدر غمگینم از نبودنت و نداشتند که نمی‌توانم سخنی بگویم. سفرت به خیر رفیق. حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه بخوانمت و بدانمت و فراموش نکنم پسر چشم‌آبی عکس و عکاسی ایران را که از امروز نبودنش مصیبتی دردناک برای همه ماست. سفرت به‌خیر رفیق. 🔹احترام برومند کارگردان سینما: درمورد بابک باید بگویم که مانند یک شاخه نورسته بهاری شکننده و حساس بود.‌ مانند یک سنگ صبور بود. رفیق، یار و همراه بود. در این چندسال اخیر همیشه همراه من بود و همه عکس های دور و اطراف من عکس های یادگاری بابک هستند. درست می‌گویند که هنرمند پس از فقدان جسمانی خود تکثیر می شود و با آثارش زنده می ماند. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی از ما اولین بار اسم خاص و زیبایش را در تیتراژ سریال‌های تلویزیونی دیدیم: «بابک برزویه». داستان او، داستان مردی بود که سینما را در کادرهای زیبایش می‌گنجاند و به قصه فیلم، حرارتی دوچندان می‌بخشید. چند نفر از ما با دیدن تصاویر فیلم‌های سینمایی عاشق پرده نقره‌ای شدیم؟ چند نفر از ما در راهروهای سینما محو تماشای تصاویری شدیم که از فیلم‌های مختلف روی در و دیوار زده بودند؟ این هنر دست امثال بابک برزویه بود؛ مردی که سوپراستار نبود، اما سوپراستارها در قاب‌های دلنشین او روی سر در سینماها رفتند و به اهالی شهر فخر فروختند. در خیلی از سکانس‌های خاطره‌انگیز و دوست‌داشتنی که با لذت تماشای‌شان کردیم، یک نفر آن پشت بود که در سرما و گرما، در شرایط خوب و بد، در آثار آرام و رمانتیک یا خشن و جنگی، داشت تصویری متفاوت از سینما به یادگار می‌گذشت. او بابک برزویه بود؛ مردی که با یک دو جین کارگران صاحبنام سینمای ایران از کیمیایی و ملاقلی‌پور تا مهران مدیری کار کرد، دیپلم افتخار و سیمرغ بلورین گرفت و عاقبت در پنجاه و دو سالگی، خیلی زود و ناگهانی به سمت ابدیت پر کشید. بدرود بابک. لازم به ذکر است پیکر زنده‌یاد بابک برزویه روز جمعه، 28 مرداد ماه از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع خواهد شد و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) نیز به خاک سپرده خواهد شد. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«خون سرد» رسید سریال «خون سرد» از دیروز ۲۸ مردادماه ساعت ۱۲ ظهر هرجمعه در فیلم‌نت کارگردان:امیرحسین ترابی تهیه کننده:بهمن کامیار نویسنده:علیرضا عطااله تبریزی، محمد مهدی عزیزمحمدی، احسان ابراهیمی و امین فرشادمهر 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظرتون؟؟ 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن گرفتن قدیم و جدید نظر شما چیه؟؟ 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
❓کدام فیلم‌ها را دوست دارید در سینما تماشا کنید؟ ♦️ (نرگس آبیار) ابلق جدیدترین ساخته نرگس آبیار است که مضمونی متفاوت با سایر آثار او دارد. ابلق از پرطرفدارترین فیلم‌های جشنواره سی و نهم بود که بعد از دو سال فرصت اکران پیدا کرده است. فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که به همراه همسر و فرزندش در حاشیه شهر زندگی می‌کند و وقوع ماجرایی زندگی آن‌ها را دچار تغییر و تحول می‌کند. بازی‌های متفاوت بازیگران از نکات قابل توجه فیلم است؛ زوج موفق شاکردوست و شکیبا که پیش‌تر در شبی که ماه کامل شد خوش درخشیدند، در ابلق نیز متفاوت ظاهر شده‌اند و یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه می‌دهند. بهرام رادان، گلاره عباسی، گیتی معینی و مهران احمدی از دیگر بازیگران فیلم هستند که با حضوری به‌اندازه، نقش مهمی در باورپذیر شدن فیلم ایفا کردند. آبیار در آخرین فیلم خود به خشونت و آزاری که نسبت به زنان روا شده می‌پردازد. ابلق درام پر فراز و نشیبی است که با بهره‌گیری از داستانی ملتهب و بازی‌های روان و یکدست بازیگران، می‌تواند بسیار مورد توجه تماشاگران قرار گیرد. ♦️ (یوسف حاتمی کیا) شب طلایی نخستین ساخته یوسف حاتمی کیا است که تلاش کرده دنیای خودش را خلق کند و از این جهت می‌توان گفت که فیلم او هیچ شباهتی به آثار پدرش ندارد. شب طلایی داستان خانواده‌ای است که برای تولد مادربزرگ در خانه او جمع می‌شوند اما حضور سرزده داماد خانواده که به دنبال شمش طلایش است، باعث ایجاد تنش در میان اعضای خانواده می‌شود. حاتمی کیا در نخستین ساخته خود موفق می‌شود داستانی خانوادگی را در یک موقعیت متفاوت تعریف و مخاطب را تا انتهای فیلم همراه کند. شب طلایی فیلمی قصه‌گو است که ریتم مناسبی دارد و از نقاط قوت آن می‌توان به شخصیت‌‌پردازی خوب و بازی‌های به‌اندازه بازیگران اشاره کرد. حسن معجونی، یکتا ناصر، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق و سینا رازانی از بازیگران شب طلایی هستند. ♦️ (حمید زرگرنژاد) فیلم برای مرجان درامی اجتماعی است که توسط حمید زرگرنژاد نویسندگی و کارگردانی شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: مرجان طی یک درگیری برای دفاع از خود متهم شده است و امیر برای ملاقات در زندان، مطابق با قوانین باید با او ازدواج کند. پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، رامین راستاد، امید روحانی و جمشید هاشم پور از بازیگران فیلم هستند. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دقیقه با موسیقی و سینما ❓کدوم آهنگ رضا صادقی رو بیشتر دوست دارید؟ ♦️به ترتیب: یاغی زخم کاری مادری شب یلدا لانتوری پرسه در مه روز سوم 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰ 🎼 موزیک: همه اون روزا، رضا صادقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه محبوبیت شخصیت «پشه» در میان مخاطبان به گزارش پارسینما، کمتر کسی است که این روزها با عروسک «پشه» در برنامه «مهمونی» آشنا نشده باشد و مدل «بده بزنیم» گفتنش را در گفتگوهای خود تکرار نکند، البته بماند که این شخصیت دیگر در ذهن کسی عروسک نیست و واقعا او را جان‌دار و زنده در نظر می‌گیرند. این محبوبیت و جا باز کردن در دل مخاطبان، پیش از هدایت و کارگردانی حرفه‌ای ایرج طهماسب، به هنر کاظم سیاحی (گوینده) و محمد لقمانیان (عروسک‌گردان) شخصیت باز‌میگردد که توانسته‌اند از یک حشره که در زندگی عادی مزاحم و منفور است، یک شخصیت دوست‌داشتنی خلق کنند. این عروسک خونخوار «مهمونی» که از قضا مودب و با شخصیت هم هست، با احترام و متانتش برای درخواست نیش زدن، ترکیب متناقض و جدیدی را در شخصیت‌های فانتزی تلویزیونی ایجاد کرده که قرار است سال‌ها در ذهن مخاطبان باقی بماند. . نظر شما درباره این شخصیت «مهمونی» که از نماوا منتشر می‌شود چیست؟ ویدئو: آرمان مهدی‌زاده 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
مژگان ربانی در گذر زمان بمناسبت زادروز ۴۸ سالگی‌اش 🎈🎉 این بازیگر در مرداد سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد تهران است از سال ۱۳۷۶ با گذراندن کلاس‌های تئاتر و بازیگری به دنیای هنر راه یافت. او در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون قصه‌های شهرک، آبی، زیر پوست شهر، روز حسرت، کیف انگلیسی، کلاه پهلوی، معمای شاه، خاکستری، شیرین، شکلات، تب، باغ فردوس پنج بعد از ظهر، قاتل اهلی، تنها در تاریکی و …بازی کرده است. این بازیگر نیز همچون بسیاری از بازیگران فعال دهه‌ی هفتاد ‌و هشتاد این روزها بسیار کم‌کار شده است. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار سال که هیچ، چهل سال هم اگر بگذرد، نمی‌شود آن جادوی حیرت‌انگیز عالم سینما را از یاد برد. آرتیست باشکوهی که چقدر دقیق و درست «آقای بازیگر» نامیده شد؛ عزت‌الله انتظامی. نقش‌های درخشان این اسطوره فراموش‌نشدنی یکی، دو تا نیست؛ از گاو و آقای هالو و ستارخان تا حاجی واشنگتن ، از کمال‌الملک تا هامون و از روسری آبی تا سریال فراموش‌نشدنی هزاردستان. انتظامی بزرگ را خیلی جاها در نقش یک مرد مقتدر و خودرای دیده‌ایم. او اما نمایش‌های استاندارد و متفاوت دیگری هم داشت. مگر می‌شود آن دلدادگی غیرمنتظره را در روسری آبی از یاد برد یا تنهایی و استیصال او را در خانه‌ای روی آب فراموش کرد؟ حرص و طمع روز فرشته یا نقش حرص در آور «قربان‌سالار» در بانو را چطور؟ در شاهکار اجاره‌نشین‌ها، او هر لحظه در نوسان است؛ گاهی طمع بالا کشیدن ملک را دارد و حتی با برادر کوچکترش تندی می‌کند، گاهی از نصایح مادر عذاب وجدان می‌گیرد و گاهی معصومانه مشغول فریب خوردن می‌شود! عزت سینمای ایران «همه چیز تمام» بود؛ یک هنرمند مادرزادی که مخاطب از تماشایش سیر نمی‌شد. نه؛ مرگ انتظامی شوخی است. زور «نیستی» هیچ‌وقت به امثال او نمی‌رسد. هنر آنها پیش چشم ما، در ذهن‌مان و پاک‌ترین بخش روح‌مان همیشه زنده است. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سكانسى از فيلم «خشم و هياهو» به كارگردانى هومن سيدى ❓نظرتون رو درباره اين فيلم براى ما بنويسيد خشم و هیاهو چهارمین ساخته هومن سیدی است و داستان خواننده‌ای مشهور را روایت می‌کند که پس از آشنایی با زنی جوان، زندگی‌اش دستخوش تغییراتی می‌شود. موضوعی جسورانه که با پرداخت درست و متفاوت به یکی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر تبدیل شده است. خشم و هیاهو داستان خود را از چند زاویه روایت می‌کند و در هر روایت، جنبه‌ تازه‌ای از قصه و رفتار کاراکترها برای مخاطب آشکار می‌شود. هومن سیدی کارگردان صاحب سبکی است که در فیلم‌هایش توجه ویژه‌ای به فرم بصری دارد. در خشم و هیاهو نیز مانند سایر فیلم‌های او فرم از اهمیت بالایی برخوردار است و به ویژه از نظر قاب‌بندی و نورپردازی بسیار درخشان است. استفاده از رنگ‌های تند در آغاز فیلم و تبدیل آن به فضای سیاه و سفید به خوبی بیانگر حال و هوای شخصیت‌های داستان و در خدمت روایت است. خشم و هیاهو ملودرامی عاشقانه است که با پرداختی متفاوت و ایجاد خلاقیت‌هایی در فرم و قصه‌گویی، از کلیشه‌ها دوری می‌کند. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
نگاهی به فیلم «ابلق» فریادهای خاموش زنان در بی‌سوادی مالی مردان به قلم کمیل رودی I مدرس و پژوهشگر: هر یک از مؤلفه‌های خانواده زمانی دست در دست هم می‌دهند که پای یک زنِ زندگی در میان باشد. سیاره‌ها با جاذبۀ خورشید گرد هم می‌آیند و منظومۀ خانواده شکل می‌گیرد؛ منظومۀ میترا. . میترا، الهه شرقی است که در دل خود معنای عشق و پیمان دارد و نماد آن خورشید است. آیا خانواده چیزی جز عشق و پیمان است که میترا آن را در خود می‌پروراند و تقدیم می‌کند؟ زنْ جایگاه بنیادینی در جغرافیای زندگی مرد ایرانی دارد. او همان واژه‌ای را برای زنانش به کار می‌برد که برای وطن (خاکی که از آن برآمده): ناموس. نگاهبانی از یکی را به ارزش نگاهبانی از دیگری باور دارد و این هر دو، برایش پرستشی بی‌مزد و منت به پیشگاه میتراست. با هر دست‌درازی به سرزمین زندگی‌اش، چه شخصی (همسر) و چه جمعی (وطن)، خونی در رگ‌هایش می‌دود که تا آن را به پای عشق و پیمان نریزد، آرام نمی‌گیرد. با این همه، هیچ‌چیز دردناک‌تر از آن نخواهد بود که بفهمد خود، مسیر این دست‌درازی را فراهم کرده است. آگاهی از اینکه مسیر آن تجاوز با پاکوبی خودش هموار شده است، تا مغز استخوان را می‌سوزاند. آنگاه که با تصمیم‌های نادرست اقتصادی‌مالی، آجرهای دیوارهای قلعۀ خانه و وطن را یک‌به‌یک برمی‌دارد، مسیر دست‌اندازی را هموار می‌کند؛ در حالی که اگر کسی یک‌باره بخواهد دیوار را فروبریزد، خون در رگش آرام نمی‌گیرد. اما امان از تدریج که ناآگاهی می‌زاید و پشیمانی به بار می‌آورد. ابلق سیلی‌ای است که بر صورت مردان نواخته می‌شود تا از خواب تدریج بیدار شوند./ایرنا 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟
🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
این روزها که علی شادمان در نقش‌های مختلف می‌درخشد، خیلی‌ها یاد هنرنمایی او در نقش یک کودک معلول در فیلم سینمایی «میم مثل مادر» می‌افتند. آن اثر، اولین حضور شادمان در سینما بود و او بعدها به خوبی توانست گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. با این همه، کودکان خاطره‌ساز دیگری هم در سینما و تلویزیون سراغ داریم که نتوانستند یا به هر دلیلی نشد که خودشان را بالا بکشند؛ بچه‌هایی که بعضا تنها و افسرده رها شدند و البته بعضی‌های‌شان هم دنبال یک زندگی دیگر رفتند. عدنان عفراویان شاید معروف‌ترین کودک گمشده تاریخ سینمای ایران باشد. او در اثر فوق‌العاده مهمی مثل «باشو غریبه کوچک» خوش درخشید و بعد از آن رها شد. تلخی داستان باشو را همه می‌دانند؛ آنجا که آخرین خبر از او، سیگارفروشی‌اش در لشکرآباد اهواز بود. میر فرخ هاشمیان یا علی «بچه‌های آسمان» هم کم‌وبیش سرنوشت مشابهی داشت. او بعد از درخشش در فیلم مجید مجیدی سال‌ها رها شد، اما با حضور در سریال کیمیا بار دیگر بختش را برای بازگشت به دنیای بازیگری آزمود. مهدی باقربیگی اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد با حضور در «قصه‌های مجید» حسابی برای ایرانیان خاطره‌سازی کرد. او زاده کرمان بود که باید نقش یک پسربچه شیرین و ماجراجوی اصفهانی را بازی می‌کرد. خودش می‌گفت کیومرث پوراحمد بر سر تلفظ اصفهانی برخی کلمات مدام با او سر و کله می‌زد. باقربیگی در بازیگری به نقطه‌ای که آن سال‌ها انتظار می‌رفت نرسید، اما بعدها به اتکای آن شهرت عضو شورای شهر کرمان شد. مجید نیرومند در فیلم مشهور امیر نادری به نام «دونده» درخشید و در نقش «امیرو» چشم‌ها را به خودش خیره کرد. با این حال او هم بعدتر در سینمای ایران به جایگاه مورد انتظار دست پیدا نکرد. الهام علی‌یاری و خواهرش الهه علی‌یاری کاراکتر دو کودک یکی از مشهورترین فیلم‌های سینمای ایران یعنی «خواهران غریب» را بازی کردند، اما دیگر در عالم سینما خبری از آنها نشد. عباس عالی‌زاده را مخاطبان سینمای ایران با نام «بشیرو» می‌شناسند؛ کاراکتری به یادماندنی در فیلم سینمایی «به خاطر هانیه». این فیلم سال هفتادوسه توسط کیومرث پوراحمد ساخته شد. پوراحمد یک بار دیگر در یکی از اپیزودهای «سر نخ» از عالی‌زاده استفاده کرد و باز هم این پسر بوشهری خوش درخشید، اما دیگر خبری از او نشد. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شاید یکی از دقیق‌ترین القاب تاریخ باشد؛ جایی که علی حاتمی را «سعدی سینما» می‌خوانند. انگار همان فصاحت شیخ اجل در حکمرانی بر سخن، با حاتمی روی پرده سینما جان گرفت. استاد بی‌نظیر دیالوگ‌نویسی، بارها با آثار ماندگارش نسل‌های مختلف ایرانیان را به وجد آورده است. جمله به جمله آنچه شادروان رقیه چهره‌آزاد در «مادر» به زبان می‌آورد، فراموش‌نشدنی است؛ واژگانی شیرین که با حزن فراقی قریب‌الوقوع در هم آمیخته‌اند و حسی بی‌نظیر ساخته‌اند: «چشم دروغگو رسواست، اما بچه می‌گه و مادر باور می‌کنه. برید پسرا پی برادرتون. خدا پشت و پناهتون. کجاست بره گمشده این گوسفند پیر صحرا؟ وقت ذبح نزدیکه و قربانی مشتاق و منتظر...» از طوقی و سوته‌دلان و سلطان صاحبقران تا حاجی واشنگتن و کمال‌الملک و هزاردستان، همه جا این جادوی حاتمی بود که رنگ به رنگ، مخاطب را مسحور می‌کرد. سخن از مردی است که حتی خشونت آثارش هم خالی از ملاحت و ظرافت نبود، مردی که برای تصویر کردن طهران قدیم، به قول خودش «عملگی» کرد و شهرک سینمایی غزالی را به عنوان میراثی گرانبها به جا گذاشت. افسوس ابدی سینمای ایران، کوچ زودهنگام علی حاتمی در اثر آن بیماری نفرینی است. چه قاب‌های درخشانی که خلق نشدند و چه دیالوگ‌های ماندگاری که فرصت تولد نیافتند. امروز زادروز شاعر سینمای ایران است؛ روحت شاد و نامت بلند باد ای روشنایی شب بی‌چراغ.... 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید اولین باری که عموم مردم شهرام حقیقت‌دوست را در نقش یک بازیگر توانا دیدند، روزگار پخش سریال «خط قرمز» بود؛ جایی که او با چند جوان فراری از تهران بُر خورد و به نوعی هدایت آنها را به دست گرفت. حقیقت‌دوست در این اثر در کاراکتر پسری مقتدر فرو رفت که ابایی از انجام کارهای خطرناک ندارد و البته پشت چهره خونسردش، یک گذشته سخت و پر از زجر وجود دارد. بعد از نمایش موفق در سریال قاسم جعفری، خیلی‌ها منتظر درخشش دنباله‌دار حقیقت‌دوست در سینما و تلویزیون بودند، اما حالا، بیست‌ودو سال بعد از خط قرمز، هنوز به نظر می‌رسد توانایی‌های بالقوه او کاملا به فعل تبدیل نشده است. البته که از او نقش‌آفرینی‌های موفقی در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون مختارنامه، عطش، کلاشینکف، چند می‌گیری گریه کنی و... دیده‌ایم، اما همچنان جای شاه نقش‌های زیادی در کارنامه این بازیگر خالی است که شاید یکی از آنها در «خون‌سرد» ایفا شده باشد. حقیقت‌دوست در این سریال که از بیست‌وهشتم مرداد در فیلم‌نت عرضه خواهد شد، یکی از نقش‌های اصلی را برعهده دارد؛ در اثری نفس‌گیر که با محوریت به دام انداختن قاتل زنجیره ای تولید شده است. این شاید یک نقطه‌عطف دیگر در کارنامه بازیگری باشد که دوستش داریم. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی هنر داشته باشی، همه چیز ابزار هنرنمایی می‌شوند 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک سال پیش در این روزها، دست تطاول کرونا یکی از دلسوزترین اهالی سینمای ایران را با خودش برد؛ زنی با دغدغه‌های عمیقا انسانی که عمده دوران حرفه‌ای‌اش را صرف کار در حوزه کودکان کرد. فرشته طائرپور اولین بار در قامت تهیه‌کننده «گلنار» ظاهر شد؛ از مشهورترین آثار سینمای کودک که غزل شاکری، دختر طائرپور را به سینمای ایران معرفی کرد. او بعدها تهیه‌کننده آثار شیرین و به یادماندنی دیگری از جمله پاتال و آرزوهای کوچک، نان و شعر، نیلوفر، نخودی و... شد. مدرسه پیرمردها، از دیگر کارهای تهیه‌شده از سوی مرحوم طائرپور است که به حضور یک کودک ماجراجو بین جمعی از پیرمردهای دوست‌داشتنی سینما می‌پرداخت؛ از مهدی فتحی و جمال اجلالی تا سروش خلیلی و رضا بنفشه‌خواه. تصویر گوهر خیراندیش در قامت یک مدیر بداخلاق و البته اکبر عبدی به عنوان یک آشپز ترسو، فراموش‌نشدنی است. اثر دیگری که جنس متفاوت دغدغه‌های فرشته طائرپور را نمایان کرد، آینه‌های روبرو بود؛ از معدود آثار سینمایی در مورد قشر نادیده گرفته‌شده تراجنسیتی‌ها. طائرپور که او را خواهر دلسوز و مهربان سینمای ایران می‌خواندند، در روزهای نفرینی مرگ‌های پرشمار، بارها تزریق واکسن کرونا را مطالبه کرد و سرانجام روز بیست‌وششم مرداد سال گذشته در اثر همین بیماری چهره در نقاب خاک کشید. روحش شاد. 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
در کنار خانواده‌اش 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
استوری دختر ایرج طهماسب😂 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰
نرگس محمدی و همسرش علی اوجی 🌟💫 هنرمنـــــــــدان 💫🌟 💫🌠 @setarehaye_donya 🌠💫 ••••❥⊰◍⃟📺•●JOiN👆•●◍⃟📻••••❥⊰