eitaa logo
سید مسعود خسروی
212 دنبال‌کننده
30 عکس
47 ویدیو
6 فایل
✨إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي اَلدِّينِ برخی مطالعات روزانه را به اشتراک میگذاریم ✨ امیدوارم مباحث مفید باشد ارتباط https://eitaa.com/seyed1366
مشاهده در ایتا
دانلود
بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت حافظ
ز ملک تا ملکوتش حجاب بردارند هر آن که خدمت جام جهان نما بکند حافظ
🔸️عباراتی از مناجات ابوحمزه در نماز رهبری بر پیکر آیت الله رئیسی و دیگر شهدا اَللَّهُمَّ إِنَّهُ لاَ يُجِيرُنِي مِنْكَ أَحَدٌ وَ لاَ أَجِدُ مِنْ دُونِكَ مُلْتَحَداً خدايا به يقين جز تو احدي مرا پناه نمي دهد، و به جز تو پناهگاهي نمي يابم 🔸️این عبارت را کمتر در نمازهای دیگر خواندند خدا کند اراده ی ایشان از این عبارت آنچه فکر میکنم نباشد @seyed_masoud_khosravi
🔸️جالبه رئسای جمهوری که بعد از دولت های لیبرال آمده اند یا شهید شده یا منحرف شده واز اصول و مبانی خود برگشته ، یا به آنها سوءقصدجدی شده و... این عاقبت هر آن فردی است که با لیبرال ها مبارزه کند @seyed_masoud_khosravi
توسل به حضرت علی اکبر علیه السلام و گرامیداشت پنج شنبه ۳ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ حسینیه مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام @maktab_ghoran
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده آیت الله شهید رئیسی، فرمودند: ما یکی از بهترین عناصرمان در زیر این آسمان را از دست دادیم؛ یکی از بهترین‌ها را از دست دادیم. چاره‌ای نیست؛ اینها را باید تحمل کرد در راه خدای متعال 🔸️تا چند روز قبل نظرت در مورد رییسی چی بود؟! مقدار زاویه ی فکری خودت رو با رهبری بسنج،چقدر فاصله داشتی؟! @seyed_masoud_khosravi
🔸️حقیقت عشق: سه نظریه در مورد حقیقت عشق وجود دارد: ۱-عشق هیجان غریزه ی جنسی است، یعنی مبدء و منتهای آن غریزه ی جنسی است ۲-مبدء و آغاز عشق جسمانی است اما منتهای آن به عشق روحانی و معنوی میرسد ۳-اساساً دو نوع عشق داریم عشق جسمانی که مبدء و منتهای آن جنسی است و عشق روحانی که مبدء و منتهای آن روحانی و معنوی است ظاهرا نظریه سوم معقول تر است @seyed_masoud_khosravi
🔸️مطلق بودن ارزشهای اخلاقی اگر موضوع اخلاق را ملکات نفسانی بدانیم ارزشهای اخلاقی مطلق وثابت است اما اگر موضوع را فعل و رفتار انسان بدانیم نسبی و متغیر است مثلا ظلم همیشه قبیح است اما رفتار انسان در برخی موارد مصداق ظلم هست و در زمان و مکانی دیگر مصداق ظلم نیست @seyed_masoud_khosravi
🔸️چون فطرت وفطریات در همه ی انسانها ثابت است لذا ارزشهای اخلاقی هم ثابت اند @seyed_masoud_khosravi
🔸️استدلال علامه طباطبایی برای نسبی نبودن ارزشهای اخلاقی: تاثیر فعل اختیاری انسان بر نفس یک امر واقعی ،حقیقی و عینی است یعنی بین فعل اختیاری و تکامل نفس رابطه ی علّی-معلولی برقرار است پس باید ارزشهای اخلاقی ثابت باشد @seyed_masoud_khosravi
🔸️آفات نسبیت در اخلاق: ۱-بی مسئولیتی ۲-برابر دانستن فرد باخلاق و بی اخلاق ۳-نفی دستورات دین و جاودانگی آن ۴-شک در برتری مراعات اخلاق @seyed_masoud_khosravi
شجاعت امام 🔸️در قم شبها جلسه ی آیت الله شبیری شرکت میکردم جلسه ی خوبی بود ایشان در مورد امام میفرمودند در شجاعت نادر بود میفرمودند انسانهای شجاع طرز فکرشان با انسانهای معمولی فرق میکند،به همین خاطر فکر انقلاب در دیگران وجود نداشت @seyed_masoud_khosravi
🔸️تاثیر حب و بغض ها در فهم حقیقت: در هرمنوتیک فلسفی امثال گادامر فیلسوف آلمانی پیش زمینه ها را در فهم متن موثر میدانند این حرف به نحو کلی درست نیست اما به نحو جزئی و فی الجمله درست است یکی از این پیش زمینه ها حب و بغض افراد است بله حب و بغض ها در فهم و درک حقائق در برخی مواقع موثر است و انسانهایی هستند که حقیقت را به خاطر حب و بغض هایی که دارند انکار میکنند @seyed_masoud_khosravi
🔸️حُبُّكَ لِلشَّيْءِ يُعْمِي وَ يُصِمُّ دوست داشتن تو چيزی را،كر و كورت ميكند @seyed_masoud_khosravi
🔸️حب دنیا فَارْفُضِ اَلدُّنْيَا فَإِنَّ حُبَّ اَلدُّنْيَا يُعْمِي وَ يُصِمُّ وَ يُبْكِمُ وَ يُذِلُّ اَلرِّقَابَ دنيا را رها كن،زيرا محبت به دنيا كور و كر و گنگ و زبون مى‌كند @seyed_masoud_khosravi
🔸️همه ی گزاره ها بی ارزش نیستند برخی گزاره ها ،معرفت ها ،ادراکات به علم حضوری یا به بدیهیات برمی گردند که اینها کاملاً یقینی و معتبرند برخی از گزارها نزدیک به یقین اند اینها نیز معتبرند اما اگر گزارشی یقینی یا نزدیک به یقین نبود لزوماً نباید آنها را بی ارزش شمرد بنا بر حساب احتمالات محاسبه میکنیم ، به حسب رشته های مختلف ممکن است آن گزارش مفید باشد و هر در زمینه و رشته ای قواعد خاص خود را دارد -معرفت موجه حجت است در غیر این موارد است که آن گزارش مشکوک و غیر قابل اعتماد میشود @seyed_masoud_khosravi
🔸️نمادین بودن ادبیات دین نتیجه ی دستورات دین مهم است نه ظاهر آن مانند زبان داستان و قصه های کودکانه از نمادها میتوان برداشتهای متفاوت داشت لذا همه ی برداشتها از ظواهر آیات و روایات درست خواهد بود این حرف هم مانند نسبی گرایی و هرمنوتیک است و با رئالیسم منافات دارد به صورت کلی قابل قبول نیست @seyed_masoud_khosravi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️دکتر تیجانی: عالم اهل سنت که سالهاست شیعه شده اثرات حمایت ایران از فلسطین و آثار طوفان الاقصی @seyed_masoud_khosravi
☝️حتملا کامل و بادقت مشاهده شود
🔸️دشمن ترین مردم با اهل ایمان یهود است: المائده لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺳﺮﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﻳﻬﻮﺩﻳﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﻳﺎﻓﺖ . ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺗﺮﻳﻨﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺳﺘﻲ ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻣﻰ ﻳﺎﺑﻲ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺎ ﻧﺼﺮﺍﻧﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ . ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺸﻴﺸﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻭ ﻋﺎﺑﺪﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺱ ﺍﻧﺪ ، ﻭ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺣﻖ ] ﺗﻜﺒّﺮ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻨﺪ .(٨٢) @seyed_masoud_khosravi
🔸️دلیل تجرد نفس: ۱-من ،و حقیت وجود انسان انقسام پذیر نیست، بدن قابل قطعه قطعه شدن است اما من و حقیقت وجود فرد حتی بعد از تکه تکه شدن او ثابت است ۲-علم مجرد است لذا نفس که معلومات را درک میکند هم باید مجرد باشد ۳-درک معلوماتی غیر مادی مثل محبت دلیل بر مجرد بودن نفس است @seyed_masoud_khosravi