eitaa logo
آسِیدْاِبرآهیم؛
1.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1 فایل
از قلب به رسانه*بدون دخالت عقل. اینجا؟ازدَردهای حق*میگیم؛ . -من؟همه با یار خوش و من به غمِ یار خوشم سخت کاری‌ست ولی من به همین کار خوشم- . -سندخورده ب نام آسید-³⁰`⁰⁴تا وصال آسید. +دکه تلفنی مون | @dakedel📞 •کپی؟ سنجاق .. +رسانه اختصاصی شهید +
مشاهده در ایتا
دانلود
هم‌اکنون‌بهشــــت .. | @seyedebram |
خب بریم سراغ محفل مون .. امروزبنا‌به‌درخواست‌خودتون «محفلِ‌کنترلِ‌خشم » داریم .
خب نگاه عزیزمن
آدما بالاخره انواع مختلفی دارن
خیلی هاهم درگیر کنترل خشم هستند ..
یعنی خشمگین نیستن هاا!
اما گاهی عصبانی میشن و کاری میکنند که نباید
نه که مثل فیلما بزنن وسیله بشکونن نه🪞!
حرفایی میزنن ..
حالا چه درگیرش هستی چه نیستی پنج‌دقیقه وقت بزار
میخوایم باهم یادبگیریم چجوری آتیش رو خاموش کنیم !⛑🔥
یادت باشه .. خشم مثلِ آتیشه ! 🔥 اگه درست مدیریتش نکنی، همه چیز رو می‌سوزونه و خاکستر می‌کنه .. ولی اگه یاد بگیری کنترلش کنی ! می‌شه ابزارِ سازنده :) ❤️‍🩹 ▫️مرحلهٔ اول: پیشگیری و مراقبت از "جنگلِ خونه و روابط" ! 🏠 این یعنی قبل از اینکه آتیشِ دعوا با خانواده یا رفیق گل کنه، حواسمون باشه جرقه‌ش نزنه .. ! علتِ اشتعال چیه؟ مثلا دعوا با همسر سرِ وظایفِ خونه ! ما ی محرک بیرونی داریم ی درونی ! محرکِ بیرونی : زن/شوهرم فکر می‌کنه من وظایفم رو درست انجام نمی‌دم ! یا من از اینکه اون کمک نمی‌کنه کلافه‌ام .. « مثلِ وزشِ بادِ تند که برگ‌هایِ خشک رو پخش می‌کنه » محرکِ درونی: خودم خسته‌ام .. یا از قبل ناراحتیِ دیگه‌ای دارم ! یا انتظاراتم از طرفِ مقابل غیرواقعیه ! .. « مثلِ خشکیِ بیش از حدِ چوب‌ها که راحت‌تر آتیش می‌گیرن » ▫️ چه چیزی آتش رو شعله‌ورتر می‌کنه؟ فکرِ "تقصیرِ توئه!" وقتی فوراً طرفِ مقابل رو مقصر می‌دونیم و از موضعِ حق به جانب دفاع می‌کنیم ! « مثلِ هیزم ریختن رویِ آتیش 🪵 ! » _ کنایه زدن و سرزنش ! به جایِ حرف زدنِ مستقیم، با کنایه حرف می‌زنیم که باعثِ دلخوریِ بیشتر می‌شه. « مثلِ باد زدنِ شعله‌ها .. 🌪 » یا یادآوریِ اشتباهاتِ قدیمی ! "تو همیشه همین‌طوری بودی ... « مثلِ نبشِ قبرِ اشتباهاتِ گذشته و شعله‌ور کردنِ دوبارهٔ آتـــــــــــیش » حالا !