eitaa logo
آسِیدْاِبرآهیم؛
1.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1 فایل
از قلب به رسانه*بدون دخالت عقل. اینجا؟ازدَردهای حق*میگیم؛ . -من؟همه با یار خوش و من به غمِ یار خوشم سخت کاری‌ست ولی من به همین کار خوشم- . -سندخورده ب نام آسید-³⁰`⁰⁴تا وصال آسید. +دکه تلفنی مون | @dakedel📞 •کپی؟ سنجاق .. +رسانه اختصاصی شهید +
مشاهده در ایتا
دانلود
خب نگاه عزیزمن
آدما بالاخره انواع مختلفی دارن
خیلی هاهم درگیر کنترل خشم هستند ..
یعنی خشمگین نیستن هاا!
اما گاهی عصبانی میشن و کاری میکنند که نباید
نه که مثل فیلما بزنن وسیله بشکونن نه🪞!
حرفایی میزنن ..
حالا چه درگیرش هستی چه نیستی پنج‌دقیقه وقت بزار
میخوایم باهم یادبگیریم چجوری آتیش رو خاموش کنیم !⛑🔥
یادت باشه .. خشم مثلِ آتیشه ! 🔥 اگه درست مدیریتش نکنی، همه چیز رو می‌سوزونه و خاکستر می‌کنه .. ولی اگه یاد بگیری کنترلش کنی ! می‌شه ابزارِ سازنده :) ❤️‍🩹 ▫️مرحلهٔ اول: پیشگیری و مراقبت از "جنگلِ خونه و روابط" ! 🏠 این یعنی قبل از اینکه آتیشِ دعوا با خانواده یا رفیق گل کنه، حواسمون باشه جرقه‌ش نزنه .. ! علتِ اشتعال چیه؟ مثلا دعوا با همسر سرِ وظایفِ خونه ! ما ی محرک بیرونی داریم ی درونی ! محرکِ بیرونی : زن/شوهرم فکر می‌کنه من وظایفم رو درست انجام نمی‌دم ! یا من از اینکه اون کمک نمی‌کنه کلافه‌ام .. « مثلِ وزشِ بادِ تند که برگ‌هایِ خشک رو پخش می‌کنه » محرکِ درونی: خودم خسته‌ام .. یا از قبل ناراحتیِ دیگه‌ای دارم ! یا انتظاراتم از طرفِ مقابل غیرواقعیه ! .. « مثلِ خشکیِ بیش از حدِ چوب‌ها که راحت‌تر آتیش می‌گیرن » ▫️ چه چیزی آتش رو شعله‌ورتر می‌کنه؟ فکرِ "تقصیرِ توئه!" وقتی فوراً طرفِ مقابل رو مقصر می‌دونیم و از موضعِ حق به جانب دفاع می‌کنیم ! « مثلِ هیزم ریختن رویِ آتیش 🪵 ! » _ کنایه زدن و سرزنش ! به جایِ حرف زدنِ مستقیم، با کنایه حرف می‌زنیم که باعثِ دلخوریِ بیشتر می‌شه. « مثلِ باد زدنِ شعله‌ها .. 🌪 » یا یادآوریِ اشتباهاتِ قدیمی ! "تو همیشه همین‌طوری بودی ... « مثلِ نبشِ قبرِ اشتباهاتِ گذشته و شعله‌ور کردنِ دوبارهٔ آتـــــــــــیش » حالا !
▫️چطور "جنگلِ خونه" رو ایمن کنیم ؟ 🏕 _ حسنِ ظن (خوش‌بینی به طرفِ مقابل) ! پیامبر (ص) فرمودند: "اِجتَنِبُوا الظَّنَّ فَإِنَّ الظَّنَّ أَکذَبُ الحَدیثِ" از گمانه‌زنی دوری کنید، زیرا گمان دروغ‌ترینِ سخن است . ؛ یعنی اول فکر نکنیم طرفِ مقابل عمداً داره اذیت می‌کنه، شاید دلیلِ دیگه‌ای داره ! _ صبر و گذشت! امام علی (ع) می‌فرمایند: "خَصلَتانِ تُحبِّبُهُما اَلاِنسانُ اِلی اِخوانِهِ: حُسنُ الخَلائِقِ وَ حُسنُ الرِّفقِ" دو خصلت است که انسان را نزد برادرانش محبوب می‌کند: خوش‌خُلقی و خوش‌رفتاری . ؛ وقتی با دوستت ، با گذشت و خوش‌رفتاری برخورد کنیم، کینه و عصبانیت کمتر می‌شه ! _ بیانِ شفاف و آرامِ نیازها ! به جایِ انباشتِ ناراحتی، وقتی آروم هستیم، مهربون صحبت کنیم ! ؛ بابا رفیق حواستو جمع کن ! مردم مسئول ذهن و فکر بهم ریختت نیستند.. « مثلِ مرتب کردنِ محیط و دور کردنِ موادِ اشتعال‌زا ⚠️ »
حالا بریم سراغ مرحله دوم ..