eitaa logo
نشرآثارسیدمختارموسوی
832 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
170 فایل
کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ تحلیل گر سیاسی. #کهنه_سربازولایت .‌ رکورددار بیشترین یادداشت ونحلیل کتبی در جبهه انقلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1091867872.mp3
5.72M
🔴 به کانال نشر آثار پژوهشگر ونویسنده در حوزه دین وعلوم انسانی اسلامی وتحلیل گر سیاسی بپیوندید. 👇👇 https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav/6701
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رهبرانقلاب: برای من این تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب مطرح نیست؛ امّا روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. ۹۵/۴/۱۲
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ صحنه گردان معاون حقوقی رئیس جمهور شد! 🔻مجید انصاری یکی از حاضران در تجمعات غیر قانونی ۲۵ خرداد ۸۸ معاون حقوقی رئیس جمهور شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای حفظه الله : اصلی جامعه را بشناسید و در به آنها نگاه کنید. ستون‌های اصلی جامعه چه کسانی هستند؟ از زبان امام امت بشنوید. 👈👈ستونهای اصلی جامعه فلان رییس اداره یا لزوما فلان پیش نماز مسجد نیستنند .ستونهای اصلی جامعه ایمان های آدم هایی است که صادقانه و از روی بصیرت؛ قضیه را فهمیدند وپای آن ایستادند . 👈 کانال سید مختار موسوی https://eitaa.com/seyedmokhtarmousav
: ! علیرغم تفاوت دیدگاه واختلاف بنیادی که درحوزه نظروعمل باشمادارم؛ واز نحوه رای اعتماد گرفتن شما و هزینه کردن رهبری معزز برای اخذرای اعتماد شاکی ومعترض هستم؛ ولی باتمام وجودم از بن دندان آرزومندم وازخداوند سبحان مسئلت دارم که شمارا در راه خدمت به مردم وتحقق بخشیدن به وعده هایتان موفق فرماید. 👈کانال @seyedmokhtarmousav
: ! چرا همواره در وزمانی که حق میشود ودر فضای سکوت می کنید ؟ چرا در فتنه ۸۸ و ۱۴۰۱ سکوت کردید؟چرادرهنگام رای اعتماد؛ کوچکترین اشاره ای به شاخص های۱۲گانه مقام معظم رهبری ؛ و معرفی فتنه۸۸ بعنوان حضرت آقا نکردید ومانع رای آوری وزرای حامی فتنه نشدید؟! ✅ کانال @seyedmokhtarmousav
*بخشی از کتاب ایجاد تمدن نوین اسلامی ذیل وحدت علم ودین ( نگاه اللهیاتی به بیانیه گام دوم به قلم :* بسم الله الرحمن الرحیم درچهارسالی که ازصدوروانتشار متن بیانیه گام دوم انقلاب می گذرد ، هروقت به مناسبتی در دریای ژرف مفاهیم حکیمانه آن غور وتأمل می کردم ، با صدف های ثمینه علمی وحِکمی فراوانی مواجه می شدم . صدفهایی که تا شکافته نشوند، مروارید های گران قیمت درون آنها نمایان نشود. ومحتوای ارزشمند آنها همچنان مکتوم ومکنون خواهند ماند . لذاغواصی دراعماق معانی ومفاهیم عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب، برای صید صدفهای گرانسنگی که هرکدام حاوی دُرهای گران قیمتی هستند ، برای فرد بی بضاعتی چون این فقیر مسکین، زهی سخت و طاقت فرسا بود وباید از راهش ومهیا نمودن ملزومات ومقدماتش وارد شد. درهمین اثنا که در حال نزاع وکنکاش با نفس خویش بودم ، درخشش مرواریدی از درون قفسه های کتابخانه چشمانم را خیره کرد. آن مروارید درخشان، کتاب "اسفاراربعه" استاد اعظم صدرالمتألهین ملاصداری شیرازی (ره) بود. که هرشب با گوش دل، شنونده فایل صوتی درس استاد ایت الله دکترعبدالحسین خسرو پناه بودم که اخیراً شرح اسفار را آغاز کرده است . لذا به یاد مقدمه ملاصدرا در اسفار افتادم وشرح بسیار زیبای استاد خسروپناه که فرمودند : ملاصدار در اسفار، برخلاف رویه معمول دیگر فلاسفه ودانشمندان الهیاتی، با نگاه وتبیینی الهیاتی ، مبحث "علم النفس" که معمولا جای بحث آن در طبیعیات بوده را شرح وتفسیر نموده است . از آنجایی که انقلاب اسلامی متأثر از آموزه های الهیاتی وتأسی از بزرگترین تفکر وگفتمان الهیاتی که همانا مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است ، به رهبری ابر مجاهدی الهیاتی ، در راستای هدایت نسل جامعه انسانی واسلامی ایران به کمال اختصاصی، که همانا اتصال به معقولات وارتباط با خدا واجتناب از طواغیت وانقطاع از زخارف دنیوی وپرهیز از وساوس وامیال شیطانی ودوری از هواهای نفسانی محقق شده است ، نمی توان با عقل مادی و راه وروش مادیون پیر امون آینده آن گفتگو کرد . بدینسان با التفات به اینکه انقلاب اسلامی ، یک واکنش الهیاتی از جانب جامعه خداجو وخدا ترس ایران اسلامی بوده که نسبت به کنش های مادی ومنش های طاغوتی رژیم ستم شاهی ، به پیروزی رسیده است ، وبالطبع بیانیه گام دوم نیز یک نسخه ای الهیاتی است که برای رشد ومتعالی سازی گفتمان وتفکرانقلاب اسلامی صادر وابلاغ شده است ، لذا اشارات حِکمی والهیاتی ملاصدرا(ره) وشرح دل نشین استاد خسروپناه حفظه الله ، عزم حقیر را جزم نمود ، که در راستای تحقق اهداف کتاب، وحرکت در مسیر کمال اختصاصی انقلاب اسلامی وجامعه انقلابی، به سبک وشیوه حضرت استادملاصدارا رحمه الله علیه؛ با نگاه وتبیینی الهیاتی ؛ نسخه الهیاتی بیانه گام دوم را مورد کنکاش وپژوهش قرار دهم . چرا نگاه الهیاتی ؟ نگاه الهیاتی به بیانیه گام دوم انقلاب ، یعنی با عینک دین ومعارف دینی وآموزه های وحیانی وبه سبک وروش دانشمندان الهی ، متناظر با جهان بینی توحیدی مفاد ومندرجات بیانیه مورد تحلیل وتفسیرقرار بگیرد. نگاه الهیاتی به بیانه گام دوم انقلاب ، برای تقویت بنیانهای فکری ومعرفتی مخاطبین ، با محوریت توحید وبنیانهای خدا شناسی وارتقاء واستحکام پیوند با خدا ومعنویات، یک ضرورت عقلایی غیر قابل انکار است . از آنجایی که در یک نگاه کلی غایت فلسفه بیانیه گام دوم، کمال خاص انقلاب وجامعه انقلابی ، ومتعالی شدن گفتمان وتفکر انقلاب اسلامی و صدور گفتمان انقلاب به جامعه هدف ، براساس بنیان های فکری ومعرفتی؛ اعم از جهان بینی ، هستی شناسی ، جهان شناسی ، انسان شناسی ، معرفت شناسی و سیاست ورزی با محوریت توحید وشناخت واجب الوجود ، با هدف تربیت دینی جامعه ومهندسی فرهنگی جامعه براساس فرهنگ متعالی اسلامی ومعرفت وحیانی است ، لذانظریه ضرورت نگاه الهیاتی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز، برای نیل به این اهداف مهم بیش از بیش در ذهن حقیرتقویت گردید. وقتی با نگاه الهیاتی بیانیه گام دوم مورد مطالعه وبررسی قرارمی گیرد، از منطوق ومفهوم موافق آن یک پیام الهیاتی خاصی دریافت می شود دایر براینکه ، کمال اختصاصی انقلاب اسلامی ودست یابی به اهداف عالیه گام دوم ، متفرع بر انقطاع قطعی از صاحبان زر و زور وتزویر ، و نفی هرگونه تفکرات مادی والتقاطی واتصال به اصول ومبانی وارزشهای انقلابی واسلامی، که همانا برقراری پیوند قلبی وعمیق با معقولات ومعنویات ووحدت حول محور ولی فقیه زمان وآرمانهای ولایی است .
این مهم نیزمحقق نخواهد شد، مگر اینکه با عقل وحیانی ونگاه الهیاتی اوضاع واحوال کشور ومنطقه وجهان درحوزه های مختلف مورد بحث وبررسی قراربگیرد . وتحقق این واقعه نیز متوقف بر تقویت قوه نظری وقوه عملی درآحاد جامعه انقلابی، وایضاً بسط وگسترش علوم ومعارف الهیاتی درسطح منطقه وجغرافیای ایالات متحده مقاومت، وتلاش مضاعف در برقراری وحدت بین علم ودین به منظور خلق یک زبان مشترک، که همانا زبان فطرت است واز ملزومات تمدن نوین اسلامی می باشد. خلاصه دریکی از مراجعات به متن بیانیه گام دوم ، که درشب 22 بهمن 1401 اتفاق افتاد ، وبا نگاه الهیاتی متن بیانیه را مرور میکردم، تصمیم گرفتم که در حین غواصی وتعمق درمتن بیانیه ، بزرگترین صدف راصید وکالبد شکافی کنم ودُرر گرانبهای درون آنرا به نمایش عمومی بگذارم . ومحتوای ارزشمندش را به اهلش معرفی نمایم . بزرگترین صدفی که از قبل نشانه شده بود ومرواریدی بسیار گران قیمت درون خود داشت ، درمتن بیانیه ، توسط رهبرحکیم وفرزانه انقلاب اسلامی تحت عنوان "آرمان بزرگ انقلاب اسلامی " معرفی شده بود . پس از صید وشکافتن صدف ارزشمند " آرمان بزرگ انقلاب اسلامی " ، مروارید درخشان درون آن بنام " تمدن نوین اسلامی " همچون خورشیدی فروزان درخشید وبه هر تماشاگرصاحب خردی، متبسمانه نوید آینده ای بهتررا می داد. لذا اگر توفیق الهی رفیق راه وشفیع حالمان شود ، ان شاء الله دراین پژوهش یکی از صدفهای ثمینه وذی قیمت بیانیه گام دوم، بنام "آرمان بزرگ انقلاب اسلامی" که مروارید درخشان وگرانبهای " تمدن نوین اسلامی " درون آن منزل گزیده است ، مورد کالبد شکافی قرارمی گیرد .چرا که نگاه الهیاتی به کل بیانیه مشمول جزئیات بیانیه نیز خواهد بود . هچنانکه براساس قاعده اذن در شیء اذن در لوازم آن نیز است . علت انتخاب این نوع نگاه (نگاه الهیاتی ) به بیانیه گام دوم انقلاب ، از این جهت است که صاحب سخن ویا به تعبیری متکلم وحده دربیانیه ، یعنی حضرت امام خامنه ای حفظه الله ، با همین نگاه الهیاتی به انقلاب اسلامی ومخاطبین خود ، مفاد بیانیه را کتابت فرموده اند . واز طرفی رمز موفقیت وکلید پیروزی درمیدان بندگی، دراین زمان وهر زمان دیگری برای یک انسان آزاده مسلمان ویا رادمردان غیر مسلمان، که در مسیر فطرت وتوحید طی الطریق می کنند ، این است که با همان نگاه وفلسفه ای که خداوند متعال به مخلوقات خود می نگرد نگریسته شود. ضمن اینکه امروز، در قرن بیست ویکم ، محافل علمی ودانشگاهی غربی به این نتیجه رسیده اند که علوم مدرنیته برای پاسخگویی به خیلی از سوالات وشبهات انسانی ، دچار استیصال ودر ماندگی وضعف شده است . وخیلی از دانشمندان آنها اذعان دارند که برای رفع نقائص علوم مدرنیته باید با متافیزیک والهیات آشتی کرد . لذا در دانشگاههای مطرح غربی انجمن های علم ودین تشکیل داده اند، تا نسبت به احیای فلسفه والهیات و برقراری آشتی ورابطه بین علم ودین اقدام جدی بعمل آورند . پس چرا ما برای بیانیه ای که بزرک مرد الهیاتی قرن ، با نگاه الهیاتی نگاشته و برای نیل به اهداف الهیاتی انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب اسلامی ارائه طریق فرموده ، برای فهم بهتر وبرقراری ارتباط عمیق تر ونزدیک شدن به مراد ومنظور متکلم وصاحب سخن ازاین نگاه الهیاتی استفاده نکنیم؟ البته باید توجه وافرداشت ، چون تمدن نوین اسلامی از جمله مباحث مستحدثه ونوظهور در قاموس علمی ، فرهنگی ، سیاسی، ومذهبی انقلاب اسلامی وایالات متحده مقاومت در حوزه تمدن سازی است ، لذااین نگاه الهیاتی باید بیشتر درحوزه عمل محقق شود . چرا که متأسفانه امروز در جامعه ما، اکثریت قریب اتفاق نرم افزارها دینی والهیانی هستند ، ولی سخت افزارها سکولارند . واین وضعیت نه تنها زیبنده انقلاب اسلامی نمی باشد، بلکه بزرگترین مانع در مسیر شکل گیری تمدن نوین اسلامی محسوب می شود. بنابراین در تمدن نوین اسلامی که مرحله کمال اختصاصی انقلاب اسلامی است ؛ باید این تناقضات وتعارضات ازبین بروند . وهمه چیز ؛ همه چیز یعنی همه چیز اسلامی باشد وصبغه الهی به خود بگیرد .ان شاء الله پاورقی ها : .در متن بیانه آمده است : ( ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.) https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673 برای کسب اطلاعات بیشتر درین زمینه به آثاردانشمندمعاصر حضرت استاد مهدی گلشنی از جمله کتابهای فیزیکدانان غربی ومسئله خدا باوری و از علم سکولار تا علم دینی وعلم ، دین وفلسفه مراجعه کنید . ✅کانال @seyedmokhtarmousav
*کتاب ایجاد تمدن نوین اسلامی ذیل وحدت علم و دین که با نگاهی اللهیاتی به بیانیه گام دوم توسط این کمترین تألیف شده و استاد حجت الاسلام دکتر خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی مقدمه مبسوطی برآن نگارش فرموده در اردی بهشت امسال توسط انتشارات دارالکتب الاسلامیه بزگترین ناشر علوم اسلامی و قرآنی درجهان اسلام منتشر و روانه بازار کتاب شد .*
چرا قالیباف ستاره اش مردم را نمی گیرد ؟! در تمام دوره های ریاست جمهوری پس از هاشمی وخاتمی که جوانها کاندید ریاست جمهوری شدند ، قالیباف ثبت نام کرد ولی هیچ دوره ای اقبال به او از مرز ۳ میلیون رای نگذشت وحتی در یکی دو دوره رایش از آرای خراب وباطله هم کمتر بود. او در بین کاندیداهای مجلس با هزار ترفند و کدخدا منشی ومهندسی لیست جبهه انقلابی وسرلیستی در دوره قبل یک میلیون ودویست وشصت هزار رای آورد که نزدیک نهصد هزارتای همین رای دهندگان قالیباف به میرسلیم مخالف او هم رای داده بودند . در این دوره فعلی با وجود رئیس مجلس بودن و چندین ترفند فقط ۴۵۰ هزارتا رای آورد. ودر انتخابات ریاست جمهوری با وجود حمایت سردار قاآنی و حاج آقای پناهیان و مداحان معروف و مایه گذاشتن از سران نطام وذکر تمجیدات آنها در همان دور اول حذف شد. قالیباف در مجلس با زد وبند کردن با اصلاحطلبان شاخصی چون تاج گردون و پزشکیان ونمایندگان باصطلاح مستقل که باز همگی اصلاحطلبند و شایعه انداختن اینکه بزرگان نظام در باره اش توصیه کرده اند ولابی و قول ووعده و حتی دادن کارت هدیه ، توانست دوباره رئیس مجلس شود . علت اینکه مردم خصوصاً طیف متدینین وانقلابی ها تمایلی به او ندارند چیست؟ شاید علتش این باشد که می بینند او در زندگی سیاسی اش اصولی ندارد با هر وسیله درست یا نادرستی می خواهد ترقی کند وبر کرسی ریاست بنشیند. او در این دوره ریاست جمهوری نیزضمن یک بیانیه فرمالیته در حمایت از نامزد جبهه ی انقلاب ، از روی دیگر، ستادها وافراد ستادهایش را در اختیار پزشکیان گذاشت وحتی یک سخنرانی، در حمایت از آنکه ادعا کرد از او حمایت می نماید نکرد. قالیباف نتوانسته است صداقت خودرا به مردم اثبات کند. البته او در مجلس قبل هم طرح شفافیت آراء را ابتدا بایگانی کرد بعد برای بررسی به کمیسیون ها فرستاد ودر آخر هم بطور ابتر آن را در روزهای آخر مجلس به رای گذاشت که هیچ فایده ای در جهت شفافیت آراء نداشت وندارد. ودر آخرین اقدام او در یک زدو بند با پزشکیان برای اینکه وزرای پیشنهادی اودر صحن علنی مجلس بوسیله ی نمایندگان مخالف کارنامه شان در مقابل مردم شفاف نشود چون عمده ی آنها دارای کارنامه بد وناکارامد و چهارنفرشان شفاف جزو فتنه گران وحامی اوباش جنبش فواحش بودند ، تمام وقت بررسی مجلس را به کمیسیونها داد که همان کمیسیونها نیز با یک مهندسی وبده بستان از قبل روسایشان تعیین شده بودند . وزرا بدون دلیل در کمیسیون های مربوط ونامربوط رفتند و وقت بررسی مجلس را پر نمودند و بالاخره در یک جلسه وزرای ناکارامد وبرخی ناکارامد چون عراقچی و برخی طرفدار فتنه ها را با تنگی وقت بصورت فله ای در حالی که پزشکیان برداشت غلط از نظر رهبری در مورد افراد کابینه مطرح کرد به تایید مجلس رساند. قالیباف هر چند دیگر برای همیشه امکان نامزد ریاست جمهوری شدن را از دست داد ولی طیف انقلابی یعنی ۱۴ میلیون متدین انقلابی وفدایی نظام مقدس، ظلم اورا هرگز از یاد نمی برند @abuhossein
💢لحظه تاریخی ورود قوای اشغالگر بریتانیایی (پیاده نظام هندی) به بزرگترین پالایشگاه جهان (در آن زمان) آبادان سال 1320 خورشیدی سال 1941 میلادی در جریان اشغال ایران در جنگ جهانی دوم @BACHE_HEZBOLLAHi