🔴 یک تلنگر شاید اثر کند
دیدا بیلتت چه که ؟
شاه وبیدم وِرَم دا .
مخاطب این ضرب المثل بهبهانی برخی از انقلابیون شش آتیشه دیروزشهر ودیارمان بهبهان عزیز است که بعلت پرخوری از سفره انقلاب؛ و تامین دنیای خود و فرزندانشان ؛ آلوده به دنیا و مادیات شده اند ؛ وناجوانمردانه انقلابی که به آنها اعتبار وآبرو ونان ونام وشخصیت داده وآنان را آدم کرده را فراموش نموده اند .
بغضی هم پارا فراتر نهاده وامروز در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کردند .
اُف برشما .
✅ ما با ولایت زنده ایم .
✅ تا زنده ایم رزمنده ایم .
🔻کانال نشر آثار سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
🔰به بهانه آرام گرفتن مردی ناآرام
📚از میرزا تقیخان امیرکبیر، خطشکن پساترکمانچای، تا سیدابراهیم رئیسی، خطشکن پسابرجام
❓نمیدانم چرا یک مرتبه چندین شباهت بین شهید سیدابراهیم رئیسی با میرزاتقیخان امیرکبیر ذهنم را مشغول کرد و از این میان به مطلب مهمتری رسیدم:
🔹شباهتی که این دو بزرگوار به لحاظ جایگاه اجتماعی داشتند این است که هر دو نفر از قشر پایین جامعه بودند و توانستند در اثر لیاقت ذاتی خود رشد کنند و در مدت تقریبی سه سال ریاست، کارهای زیربنایی عظیمی انجام دهند که از آن جمله میتوان به عملیاتی نمودن اقتصاد ملی و بومی اشاره کرد که هر دو به آن اعتقاد راسخ داشتند؛
هر دو از جنس مردم و مردمدوست بودند؛
هر دو تا پای جان بر سر عقیده و مرام خویش ایستادند؛
و در نهایت هر دو در جوار مولایشان، یکی در جوار امام حسین علیهالسلام و دیگری در جوار امام رضا علیهالسلام مأوا گرفتند.
✅اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود؛ بصیرت در تاریخ دیروز راز سیاست پنهان امروز را هم مکشوف خواهد کرد.
به نظر من آن چه بیشتر از هر چیز دیگری این دو قهرمان و شهید ملی را به هم نزدیک میکند، "استقلال در برابر سیاست پلید خارجی" است، و مهمتر از آن، پالایش سیاست و حاکمیت ایران از امواج فتنه و مکر اجنبی و جلوگیری از نفوذ آشکار و پنهان بیگانگان.
🔺شهید میرزا تقیخان امیرکبیر درحالی سکان سیاست ایران عصر ناصری را به دست گرفت که ترکشهای زهرآگین ترکمانچای تن ایران و ایرانی را رنجور و نحیف ساخته و او بود که این میراث شوم نفوذ و رخنه اجنبی را با تدبیر سیاستش چاره و درمان کرد.
🔺اما در این طرف تاریخ، ابراهیم عزیز ما هم وارث عصر انحطاط برجام و برجامیان بود.
تن و روح و جان و هویت ایرانیان نیز در این تحقیر، رنجور و سرگشته شده بود؛
این بار فرزند دیگری از ایران، در کسوت یک عالم دینی و منتسب به آل رسولالله، زخمهای ناشی از سوء تدبیر دولتمردان نالایق سالهای قبل از خودش را حکیمانه مرهم نهاد.
🔰در دویست سال اخیر از تاریخ ایران، همواره ثابت شده که استقلال واقعی ایران با مردانی از جنس امیرکبیر و رئیسی هم چنان در افق مشرق زمین درخشش و تلألو داشته و لذا تا زمانیکه خاک این سرزمین، مستعد باروری چنین مردانی است، سیاست مکر اجنبی و اجنبی پرستی در این مُلک به جایی نخواهد رسید.
🌴ظهور چنین ستارگانی در سپهر سیاست یک کشور، به خاک مطهری نیاز دارد که با خون شهیدانش چون امیرکبیر و رئیسی آبیاری شده باشد.
باور دارم که سیدابراهیم رئیسی با حضور ۴۵ ساله خود در سطوح مختلف و میادین گوناگون مدیریتی، در حالیکه از مفاخر انقلاب و نظام جمهوریاسلامی بهشمار میآید، اما هنوز شخصیتی غریب و الگویی ناشناخته برای عوام و خواص جامعه ماست.
📍ولایت شناسی دقیق و عمیق و نیز ولایت مداری خردمندانه شهید رئیسی، یکی از بزرگترین نیازهای سیاسی امروز ایران و جهان اسلام است🇮🇷
📍او حتی در میان مجموعه کارگزارانش و بهترین طرفدارانش هم ناشناس باقی مانده و ناگفتههایی فراوان دارد؛
تاکنون بیشترین تحلیلها درباره حادثه سقوط هلیکوپتر این مرد بزرگ و خودساخته بوده و کمترین تحلیلها درباره عظمت روحی و اهداف متعالی و گستره خدماتش و ویژگیهای مردمی و شخصیت انقلابی او بیان شده است‼️
🔴 آقای ظریف!خجالت بکشید !
✍ #سیدمختارموسوی :
⚫️ آقای ظریف !
دوقطبی کاذب #موشک و #مردم ساخته ذهن مریض شماست ودرعالم خارج وجود ندارد ومسبوق به سابقه نیست .
آقای ظریف ! کدام مردم پیش شما مهم هستند؟!
منظورتان از مردم تروریستهای چند ملیتی در سرزمین های اشغالی فلسطین است ؟
یا منظورتان از مردم؛ هموطنان دوم شما در آمریکا و یا چشم آبی های اروپایی است ؟
بخدا قسم به ابالفضل علیه السلام قسم و به قرآن قسم؛ وقتی دیروز در نشست دانشجویی با موضوع نظم جدید در دنیا ؛ بعد از طرح دو قطبی کاذب ودروغین موشک ومردم برای فریب مخاطبین گفتی : مردم مهمتر هستند؛ من مردم مورد نظر شما را مردم ایران ندانستم . وبرداشتم از سخنان شما این است که ؛ مردم مورد نظر شما تروریستهای چند ملیتی ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین است و مردم کشورهایی است که مردم ایران را به نابودی وکشتارجمعی تهدید کرده اند .
آخه مرد نا حسابی چطور ممکن است که تو اینقدر نادان باشی که ندانی ونفهمی که موشکهای جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مردم ایران در مقابل حملات نظامی اربابان آمریکایی و اروپایی شما ودوستانتان در رژیم صهیونیستی است . که با آنها عکس یادگاری گرفته اید ؟ که تاکنون هزاران بار مردم ایران را به بمباران وحمله نظامی واخیرا به حمله هسته ای وقتل عام عمومی تهدید کرده اند ؟!
چرا شما یک بار در دفاع از مردم ایران دربرابر حملات وتهدیدات رژیم صهیونیستی وامریکای خونخوار سخن نمی گویی ؟!
یعنی شما که به اصطلاح یک دیپلمات کهنه کار هستید و ۸ سال وزیر خارجه کشور بودید و اخیرا هم به سمت معاونت راهبردی رئیس جمهور منصوب شده اید ؛ از دکترین دفاعی و فلسفه تولیدات موشکی وتقویت بنیه نظامی کشور آنقدر بیگانه اید که این سخنان سخیف وناصواب از زبانتان جاری شود ؟ 👇
«موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهمتر هستند»!
🟢 آقای ظریف !
شما که از جنگ و امور دفاعی و نظامی چیزی نمیدانی ؛ وهرگز بین مردم ایران زندگی نکرده آید که خانواده ات سختی های. دوران جنگ و رعب ووحشت ایام تهدید وغصه وحسرت روزگار بی دفاعی ودست خالی بودن مردم ایران را در مقابل اربابان آمریکایی و اروپایی تان را ببینی ؛ بهترنیست دراین باب سخن نگویید و بیش از پیش عرض خود نبرید وبرای ما هم جهت پاسخگویی زحمت درست نکنید ؟
آقای ظریف !
اگر جان ؛ مال و ناموس مردم ایران برای شما ذره ای اهمیت داشت وشما به اندازه یک دانه خردل غیرت ملی وحس نوعدوستی و ایران دوستی در وجودتان بود ؛ نباید چنین اراجیفی را بیان می کردید.
باید می فهمیدی که تقویت بنیه دفاعی و ارتقاء قدرت موشکی برای دفاع از جان ؛ ناموس ومال مردم ایران است و نشانه اهمیت فوق العاده مردم نزد حکومت جمهوری اسلامی ایران است نه کم اهمیتی مردم .
آقای ظریف !
کدام یک از مقامات جمهوری اسلامی ایران گفته است موشک مهمتر از مردم است؟ که جنابعالی در مقام پاسخ برآمده آید ؟
آقای ظریف !
خجالت بکشید؛ در مقابل خون شهید تهرانی مقدم و یارانش خجالت بکشید در مقابل خون شهدای امنیت وشهدای مدافع حرم حیا کنید ؛ واینقدر با امنیت کشور و امنیت جان ومال و ناموس مردم بازی نکنید و امنیت مردم را به سخره نگیرید واز آن بهعنوان وجه المصالح برای رسیدن به مطامع سیاسی تان استفاده نکنید .
✅کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به گل روی شما همسنگران گرامی
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 ظهر در مسجد پخش شد خیلی ها منقلب شدند گفتم شما هم استفاده کنید.
گوش کنید😭😭😭😭
انتشار حداکثری با شما ✅
کجایند مدعیان انقلابی ؟۱
✍ #سیدمختارموسوی :
1⃣ کجایند صف اولی ها بر روی سفره انقلاب ؟!
2⃣ کجایند مدعیان انقلابی که هرجا بویی ازنان ونام است ، سر و دست می شکنند و خود را به آب و آتش می زنند تا در صف اول باشند . و اجازه حضور به انقلابیون اصیل وراستین را نمی دهند ؟!
3⃣ کجایند ریش داران بی ریشه و بی بصیرتی که خودرا عمار ولایت می پندارند ، اما به هنگامی که ولایت به آنها احتیاج دارد خفه خون گرفته اند و سرگرم امور دنیایی خود هستند ؟!
4⃣ کجایند لیدرهای های خود خوانده درجبهه انقلاب که در موسم انتخابات ، ازهرسو برایشان حکم رئیس ستادی صادر می شود ، اما در موقع هزینه کردن آبرو در پستوهای خانه شان مخفی وبا زن و فرزند نشسته میشوند ؟
5⃣ کجایند افرادی که درایام انتخابات پدرخوانده وقیم جماعت انقلابی شده وبرای جامعه انقلابی تعیین تکلیف میکنند که به کی رای بدهند وبه کی رای ندهند ؟!
6⃣ کجایند جماعت قلم بدستان مناسبتی وفعال رسانه ای اجاره ای مدعی در جبهه انقلاب، که در طول سال ، در شرایط عادی با فاز مردمی برداشتن، نیش به جان انقلاب می زنند ، ولی در زمان خطر که انقلاب تهدید می شود ساکتند؟!
7⃣ کجایند آخوندهای سلبریتی تریبون دار و مداحان پرسروصدا که در شرایط عادی ازمنبر پایین نمی آیند ، اما درایام فتنه و بزنگاهها وشرایط سخت یا ساکتند ویا به سمت دیگری غش میکنند؟!
8⃣ کجایند آن دسته ازنمایندگان مدعی انقلابی مجلس که در تمام مناسبت های تقویمی و وفات متنفذین حوزه انتخابیه ، پیام و بیانیه صادر می کنند و حتی یک مجلس ترحیم را فراموش نمی کنند , اما در شرایط سخت و موقعیت های اضطراری و ایام فتنه و درمقابل اعمال خلاف قانون وخلاف شرع و سخنان ناصواب برخی مسئولین ساکتند؟!
🔵 براستی کجایند این جماعت مدعی انقلابی ، در روزی که انقلاب اسلامی وجامعه انقلابی به حضور تمام قد انها برای دفاع از اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی و مقابله با کجرویها وکج اندیشی ها و محکوم کردن فتنه ها ودفع تهدیدات و شرکت درجهاد تبیین وروشنگری نیاز دارد ، هیچ خبری ازانها در فضای مجازی وحقیقی نیست ؟!
(بصیرت رمز عاشورائیان است .)
⏪کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی
@seyedmokhtarmousav
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝میخوام برم امام رضا ...
🎙 فیلم زیر خاکی شعرخوانی دلنشین مرحوم #محمدرضا_آغاسی
▪️ #شهادت_امام_رضا
20.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روضه شهادت امام رضا علیهالسلام
🔹️بخشی از مراسم بیاد ماندنی عزاداری سالروز شهادت حضرت امام رضا(علیهالسلام) با مداحی حاج مهدی رسولی در حسینیه امام خمینی حضور مقام معظم رهبری. ۱۴۰۰/۷/۱۵
🌸دعای خروج از ماه صفر🌹
بسم الله الرحمن الرحیم
یا سَیّدُ یا سَیّدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاکْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِکَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وَکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ.
آمین یا رب العالمين
🔷دعای آخر ماه صفر:
((سُبحانَ اللّه یا فارِجَ الهَمِّ وَ یا کاشِفَ الغَمِّ فَرِّجْ هَمِّی وَ یَسِّرْ أمرِی وَ أرحَمْ ضَعفِی وَ قِلَّةَ حِیلَتِی وَ أُرزُقنِی مِنْ حَیْثُ لا أَحْتَسِب یا رَبَّ العَالَمِینَ))
🔻پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم می فرمایند: هر کس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا می کند🌸🌸🌸🌸🌸🌸
https://eitaa.com/joinchat/608043219C36c0d6f983 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
گروه منتظران ظهور را در ایتا دنبال کنید
✅ #بی_حجابی تجاوزی آشکار به حریم حقوق شهروندی است))
✍#سیدمختارموسوی:
قبل از ورود به ماهیت بحث ، لازم است در پاسخ به اظهار نظر غیرکارشناسانه ونقد غیر منطقی وبیانات غیر حقوقی وایرادات غیر اصولی وبی اساس ، برخی از مدعیان روشنفکری ، از جمله که در رد افاضات ناصواب برخی آخوندهای غرب زده وسکولار که مخالف برخورد انتظامی با پدیده بی حجابی و قانون پذیر و قانونمند کردن مقوله عفاف وحجاب در جامعه اسلامی هستند ، وبدون هرگونه پشتوانه علمی وعقلی ، وبرخلاف نصوحات صریح قرآنی وروایی ، پوشش بیرونی زنان ومردان را ، در زیرمجمموعه حریم خصوصی و حوزه خصوصی افراد قلمداد می کنند و با همین استدلال ، ورود قانون به حوزه خصوصی وحریم شخصی افراد را ؛ ممنوع وناپسند می دانند ، بدواً ، این دسته از آقایان وخانمها را ، به مطالعة اجمالی تاریخچه حجاب در جهان قبل از اسلام و در بین پیروان ادیان مختلف توصیه می کنم .
اگر هم این بزرگواران به علت ضیق وقت به مطالعة چند صفحه اول کتاب حجاب علامه شهید مرتضی مطهری بسنده کنند ، و یا به مطالعه قوانینی که در سالهای اخیر در اروپا ، خصوصاٌ در دانشگاههای غربی پیرامون اجباری نمودن نوعی پوشش در بعضی از اماکن ؛ از جمله اماکن آموزشی تصویب شده مبادرت نمایند ، کفایت می کند و آنچه مقصود ماست حاصل می گردد .
سپس مطالعة تدقینی تاریخ طلوع خورشید عالمتاب اسلام ناب محمدی (ص ) و مداقه در تاریخ نزول قرآن کریم و دقت نظر در تاریخ ابلاغ آیة حجاب و شأن نزول آن ، و مطالعة تطبیقی تاریخچه حجاب پس از اسلام را نیز را به این حضرات متذکر می شوم .
توجه به فلسفة بعثت انبیاء ، خصوصاً تأمل و تعمق در فلسفة بعثت خاتم الانبیاء و المرسلین حضرت محمد بن عبدالله (ص) و فلسفة نبوت و امامت در اسلام و ایضاً فلسفة سیاست و قانونگذاری در شریعت اسلام ناب ، از جمله اموری است که آقایان را به آن دعوت می نمایم .
همچنین مطالعه تاریخ بیست و سه سالة دوران رسالت پیامبر اسلام (ص) و مطالعة تاریخ زندگی و دوران امامت جانشینان بر حق رسول خدا ، ائمة اطهار سلام الله علیهما اجمعین ، و دقت نظر در تاریخ غیبت آخرین ستارة درخشان امامت و ولایت ، حضرت بقیه الله العظم ارواحنافدا ، و چگونگی ادارة جامعة اسلامی توسط فقهاء و نواب خاص در زمان غیبت صغری و فقهاء و نواب عام آن حضرت در زمان غیبت کبری ؛ و روش مدیریت و نحوة برخورد آنها با مقولة حجاب و عفاف ؛ از جمله مسائلی است که به منتقدین برخورد انتظامی با بی حجابی و کسانی پوشش بیرون از خانه را امری شخصی وخصوصی می دانند وهمچنین افرادی که ، اجرای قانون حجاب را صرفاً ، منوط به انجام کارهای فرهنگی می دانند توصیه می شود .
با امعان نظر به جمیع جهات مذکوره ، آنچه مسلم است و به عنوان نتیجة مطالب ذکر شده می توان به جرأت بیان نمود ، این است که در زمان ما ، قانون حجاب یک امر تأسیسی و مسئلة نو پیدا و داخل در امور مستحدثه فقهی نیست ؛ که قبل از اجراء نیاز به کار فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد . بلکه قانون حجاب از جمله امور امضایی و قدیمی است که ، مدیران و مسئولین و دولتمردان و مردم جامعة اسلامی امروز ما ، کاری جز تبعیت و اجرای بلاقید و شرط آن را ندارند .
قانون حجاب که در چهارده قرن پیش توسط خداوند تبارک و تعالی ، از طریق ابلاغ وحی و نزول آیات شریفه 54 و 60 از سورة مبارکه احزاب و آیات شریفه 31 و 59 و 60 و 61 از سوره مبارکه نور ، به پیامبر اسلام (ص) ابلاغ شده و در طول تاریخ رسالت آن پیامبر آسمانی و ائمه اطهار (ع) بر چگونگی رعایت آن و تبیین حدود و ثغور و کمیت و کیفیت پوشش و حجاب تأکید فراوانی شده است ، و مضافاً از تاریخ ابلاغ آیات مربوط به حجاب و پوشش ، تا به امروز چه تفسیرها و تحلیل ها و تأویل ها و شرح ها که بر آن نوشته نشده است . و چه کتاب ها و دستورالعمل هایی که توسط اسلام شناس ها و دانشمندان علوم اسلامی و قرآنی در این زمینه تهیه و تنظیم نگردیده است.
اینک جای سؤال است که، با توجه به این قدمت یک هزار چهارصد ساله و این همه کارهای فرهنگی که در طول 14 قرن گذشته در باب حجاب و عفاف صورت گرفته است ؛ چه ضرورتی وجود دارد و چرا باید چشمان خود را به روی آن همه سابقة درخشان فرهنگی و مذهبی ببندیم و عقب گرد کنیم و بخواهیم همچون مسلمانان در صدر اسلام و انسان های بیگانه باحجاب و عفاف و پوشش ، مسلمانان جامعه خود را به بهانة کار فرهنگی و آشنایی با حجاب تا اینقدر تحقیر نماییم ؟؟؟!!!
متأسفانه افرادی که تازه با موضوع حجاب آشنا شده اند و از تاریخچه حجاب و عفاف قبل و بعد از اسلام هیچ اطلاعی ندارند و حتی از مبتدی ترین فرد در دروس فقهی و حقوقی عقب تر می باشند و آنطوری که باید ، با ضروریات و بایدها و نبایدهای دین مبین اسلام آشنایی ندارند ؛ فکر می کنند حجاب یک پدیدة نو ظهور و جدیدی است که ، قبل از اجرای قانون مربوط به آن، انجام کارهای فرهنگی را ضروری می دانند و برخورد
انتظامی در موقعیت کنونی را از مصادیق قبح عقاب بلا بیان می دانند ، بدون اینکه با معنی و مفهوم فقهی و لغوی این قاعده آشنایی داشته باشند .
اگر غیر از این بود کسی به خودش اجازه نمی داد ، دربارة موضوع روشنی که قانونِ آن ، بیش از هزار چهارصد سال پیش ، توسط یگانه و یکتا قانونگذار صالح در جهان هستی یعنی خداوند عزّوجّل ، وضع و ابلاغ شده است و در طول هزار چهارصد سال گذشته تا به امروز ، این همه مورد توجه بوده و دارای چنین سابقة اجرایی است ، چنین اظهارنظری را بیان کند .
اولاً ، موضوعی مشمول قاعدة « قبح عقاب بلابیان » قرار می گیرد ، که قبل از وضع قانونی دربارة آن موضوع ، و همچنین قبل از هرگونه اطلاع رسانی به مردم دربارة وضع چنین قانونی ، دولت یا مجریان قانون بخواهند ، احدی از شهروندان را به علت نقض قانون مورد بحث ، یا به تعبیری به علت نقض قانون نانوشته و یا قانون ابلاغ نشده و یا قانونی که دربارة آن اطلاع رسانی نشده است ، بازخواست یا عقوبت کنند .
تعریف یا معنی لغوی قاعده « قبح عقاب بلابیان » این است که : ( مجازات نمودن افراد ، قبل از وضع قانون و ابلاغ قانون و اطلاع رسانی نسبت به آن قانون ، به استناد چنین قانونی ، قباحت دارد یا زشت است .
چطور ممکن است ، اجرای قانون حجابی که چهارده قرن پیش وضع شده و تک تک مسلمانان مخصوصاً جامعة نسوان ، از دورة طفولیت به صورت غریزی و ناخود آگاه به سمت و سوی حجاب و پوشش سوق پیدا می کنند و در طی این چهارده قرن ، هزاران کتاب و مقاله و میلیون ها جلسة سخنرانی و موعظه و میلیاردها ساعت کار فرهنگی و در رأس همه دهها هزار حدیث نورانی از اهل بیت عصمت و طهارت دربارة آن جمع آوری وانجام و ابلاغ شده است مشمول قاعدة قبح عقاب بلا بیان باشد ؟؟؟!!!
در فرض محال ، اگر قانون حجاب برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران پس از 22 بهمن 1357 وضع شده باشد ، باز هم با سی سال سابقة اجرایی و آشنایی و آگاهی از آن ، خیلی ساده اندیشی و خنده دار است که ، بخواهیم چنین قانونی را مشمول چنین قاعده ای بدانیم .
نگارنده معتقد است صاحبان چنین ایده و تفکری ، خواسته یا ناخواسته بزرگترین توهین ممکن را ، به شور و شعور دینی و فرهنگی و فهم اجتماعی و درک سیاسی ملت اندیشمند و مسلمان ایران اسلامی نموده و متأسفانه ملت بزرگ و شریف ایران را ، آنقدر نسبت به موضوع و حکم حجاب و عفاف و مقولة بی حجابی ، جاهل و ناآگاه فرض نموده اند که چنین اظهارنظرهایی نموده اند.
از اظهارنظرهای افراد موردنظر چنین بر می آید که ، آنها بر این باورند که : ( هنوز جامعة رشید وعاقل بالغ ایرانی نمی داند که ، رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای زن و مرد واجب است و یا اینکه بر این باورند که ، ایرانیان بعد از گذشت هزار چهارصد و سی یک سال ، از هجرت پیامبر و طلوع خورشید بی غروب اسلام و گذشت هزار چهارصد سال از ابلاغ قانون حجاب ، هنوز خوب و بد حجاب را نمی دانند و حسن و قبح برهنگی را تشخیص نمی دهند . ) و به همین خاطر آقایان معتقدند که اول باید حسن قبح حجاب به مردم تفهیم شود و مردم را به خوب و بد حجاب آشنا کنند و پس از گذشت زمانی ، آن موقع به نصیحت متخلفین بپردازند .
به این حضرات توصیه می شود ، به منظور پی بردن به میزان آگاهی و آشنایی ملت شریف ایران اسلامی ، به مقولة حجاب و ضروری دانستن رعایت آن ، مدتی دختر خانم های زیر پنج سال موجود در خانواده های خود را ، تحت نظر قرار دهند ، ودقت کنند تا متوجه شوند ، آنها با بازیهای کودکانه و سرگرمی های روزانة خود ، چگونه وانمود می کنند که ، به اندازة یک انسان بالغ و صاحب تحصیلات عالیه و تکمیلی ، با مقوله حجاب و عفاف آشنا است وحسن وقبح آن را میدانند .
حجاب و پوشش یک امر فطری و غریزی است ، و بی تردید بیان چنین مطالب غیر اصولی و غیرمنطقی و غیر عقلانی دربارة حجاب و موضع گرفتن دربرابر برخورد انتظامی با بی حجابی و بی عفتی در جامعه ، جز مغلطه کاری و سفسطه بازی و عناد و لجاجت با دلسوزان فرهنگی نظام و سنگ لای چرخ مقولة امر به معروف و نهی از منکر گذاشتن نبوده و سرانجامی جز خوشحال نمودن دشمنان قسم خوردة اسلام و نظام اسلامی و ناراضی و ناراحت کردن صاحبان اصلی انقلاب اسلامی یعنی همان پابرهنگانی که امام راحل به آنها افتخار می کرد و نگارنده این سطور ، با کمال افتخار خود را خاک پای آن پابرهنگان می داند ، نتیجه ای نخواهد داشت .
واما از منظر دیگر ، عدم رعایت پوشش مناسب در حریم عمومی وحوزه عمومی جامعه اسلامی ویا به تعبیر ساده تر ، کسانیکه بیرون از خانه ، حجاب وپوشش اسلامی خودرا متناسب با عرف وسنت جامعه ای که درآن زندگی میکنند ، ومطابق با دستوالعمل های اسلامی وشئونات اخلاقی وانسانی رعایت نمی کنند ، بزرگترین ظلم وتعدی را نسبت به دیگر شهروندان خود که ، مقید به رعایت اصول اخلاقی هستند وهمواره مترصد ومستعد هستند که ، نگاههای خودرا از نامحرمان حفظ کنند ودوست ندارند در اماکن