eitaa logo
نشرآثارسیدمختارموسوی
843 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
170 فایل
کانال نشر آثار #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی ــــــ تحلیل گر سیاسی. #کهنه_سربازولایت .‌ رکورددار بیشترین یادداشت ونحلیل کتبی در جبهه انقلاب
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️اگر امیرحسین ثابتی پاسدار انقلاب بود چه می شد ؟! : وقتی امیرحسین ثابتی پاسدار انقلاب نیست و یک روز در عمرش حقوق پاسداری از انقلاب را دریافت نکرده و سرهنگ وسردارهم نیست ؛ اینگونه محکم و منطقی در راستای پاسداری از آرمانهای انقلاب و صیانت از اصل نظام و مقابله با تفکرات التقاطی عمل میکند ؛ واقعا اگر پاسدار بود چه می شد ؟ ای کاش و صد ای کاش ؛ ما هم یک نماینده ای داشتیم که اینگونه درمجلس مدافع آرمانهای انقلاب اسلامی و پاسدار منظومه فکری امامین انقلاب و حامی پابرهنگان و مستضعفین جامعه بود . حداقل ماهی یکبار با نیروهای اصیل انقلابی و فعالان جبهه انقلاب می نشست و درباره سایر موضوعات ازجمله مطالبات مقام عظمای ولایت ومشکلات ؛ کمبودها و نارسایی های حوزه انتخابیه و اولویت بندی آنها مشورت و تبادل نظر می کرد . ✅ به کانال نشر آثار پژوهشگر ومولف در حوزه دین ؛ علوم قرآنی وحقوق اسلامی بپیوندید 👇 🆔 @seyedmokhtarmousav
«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچه‌ها نگرانتن». لبخندی زد و گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».  معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری‌زاده». ... (خاطرات همسر شهید) 🌹۷ آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۹۲ رفقا تو گروه ها رسوا کنید این حرومزاده ها رو نگید تاثیر نداره، از شما حرکت از خدا برکت.# پیشاپیش از تصاویر ناهنجار پوزش می‌طلبم...🙏
PTT-20241128-WA0026.opus
2.65M
📢 فایل صوتی تحلیل درباره آتش بس در جنگ بین رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت در لبنان . « إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا؛ وَيَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا » ✳️ تبیین راز مگوی شکست وتسلیم مفتضحانه استکبار و صهیونیسم جهانی در برابر مکتب عاشورا و فرهنگ شهادت و مجاهدان جبهه مقاومت در لبنان و پذیرش این شکست وتسلیم در قالب آتش بس . « إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا؛ وَيَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْرًا عَزِيزًا » می گویند: آتش بس ولی باور خودشان تسلیم است . 🆔 @seyedmokhtarmousav
نقش اسلامی شدن علوم انسانی در رشد وتعالی دستگاه قضایی.docx
100.7K
▪️نقش اسلامی شدن علوم انسانی در رشد وتعالی دستگاه قضایی : ✍ : وقتی دستگاه قضایی وقاضی درکلام امام خمینی (ره) به معنی حافظین مکتب ، پاسدار وجهه اسلام ، نشانه جمهوری اسلامی وحافظ حقوق مردم است ، به اهمیت فوق العاده جایگاه قضاء وقاضی در محاکم اسلامی اسلامی پی می بریم . حضرت امام (ره) فرموده : « اگر دادگاههای ما برخلاف موازین اسلامی، بر خلاف عدالت، رفتار کنند،‏‎ ‎‏مکتب ما خدشه دار می شود. » در جای دیگری فرموده : ‏‏ « می دانید که الآن اشخاص مختلف با اغراض شیطانی در صدد این‏‎ ‎‏هستند که این چهرۀ اسلامی جمهوری را مُشوَّه کنند. یکی از راههای‏‎ ‎‏مشوَّه شدن، همین دادگاههاست که اگر خدای نخواسته در دادگاهها یک‏‎ ‎‏امر خلافی واقع بشود، این فقط به دادگاه صدمه نمی زند، به جمهوری‏‎ ‎‏فقط صدمه نمی زند، به اسلام ضربه می زند؛ صدمه، صدمه به اسلام است . » ‏همچنین فرموده اند : « می دانید که جمهوری ما اسلامی است . و اگر قضاوتش که در رأس آن‏‎ ‎‏تقریباً واقع است اسلامی نباشد، ما نمی توانیم به جمهوری مان،‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی بگوییم، و این باز جمهوری غیر اسلامی می شود .‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی باید همۀ نهادهایی که دارد اسلامی باشد . و از همه‏‎ ‎‏مهمتر قضا و قضاوت است، که باید روی موازین اسلام باشد. امیدوارم‏‎ ‎‏آقایان با کمک همۀ اقشاری که در این امر اطلاع دارند، مشغول کار شوند‏‎ ‎‏و این کاررا بکنند.» 👈برای مطالعه متن کامل یادداشت فایل بالا را بازکنید . ✅ به کانال نشر آثار سید مختار موسوی بپیوندید @seyedmokhtarmousav
نقش اسلامی شدن علوم انسانی در رشد وتعالی دستگاه قضایی.docx
100.7K
▪️نقش اسلامی شدن علوم انسانی در رشد وتعالی دستگاه قضایی : ✍ : وقتی دستگاه قضایی وقاضی درکلام امام خمینی (ره) به معنی حافظین مکتب ، پاسدار وجهه اسلام ، نشانه جمهوری اسلامی وحافظ حقوق مردم است ، به اهمیت فوق العاده جایگاه قضاء وقاضی در محاکم اسلامی اسلامی پی می بریم . حضرت امام (ره) فرموده : « اگر دادگاههای ما برخلاف موازین اسلامی، بر خلاف عدالت، رفتار کنند،‏‎ ‎‏مکتب ما خدشه دار می شود. » در جای دیگری فرموده : ‏‏ « می دانید که الآن اشخاص مختلف با اغراض شیطانی در صدد این‏‎ ‎‏هستند که این چهرۀ اسلامی جمهوری را مُشوَّه کنند. یکی از راههای‏‎ ‎‏مشوَّه شدن، همین دادگاههاست که اگر خدای نخواسته در دادگاهها یک‏‎ ‎‏امر خلافی واقع بشود، این فقط به دادگاه صدمه نمی زند، به جمهوری‏‎ ‎‏فقط صدمه نمی زند، به اسلام ضربه می زند؛ صدمه، صدمه به اسلام است . » ‏همچنین فرموده اند : « می دانید که جمهوری ما اسلامی است . و اگر قضاوتش که در رأس آن‏‎ ‎‏تقریباً واقع است اسلامی نباشد، ما نمی توانیم به جمهوری مان،‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی بگوییم، و این باز جمهوری غیر اسلامی می شود .‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی باید همۀ نهادهایی که دارد اسلامی باشد . و از همه‏‎ ‎‏مهمتر قضا و قضاوت است، که باید روی موازین اسلام باشد. امیدوارم‏‎ ‎‏آقایان با کمک همۀ اقشاری که در این امر اطلاع دارند، مشغول کار شوند‏‎ ‎‏و این کاررا بکنند.» 👈برای مطالعه متن کامل یادداشت فایل بالا را بازکنید . ✅ به کانال نشر آثار سید مختار موسوی بپیوندید @seyedmokhtarmousav
▪️نقش اسلامی شدن علوم انسانی در رشد و تعالی دستگاه قضایی : : وقتی دستگاه قضایی وقاضی درکلام امام خمینی (ره) به معنی حافظین مکتب ، پاسدار وجهه اسلام ، نشانه جمهوری اسلامی وحافظ حقوق مردم است ، به اهمیت فوق العاده جایگاه قضاء وقاضی در محاکم اسلامی اسلامی پی می بریم . حضرت امام (ره) فرموده : « اگر دادگاههای ما برخلاف موازین اسلامی، بر خلاف عدالت، رفتار کنند،‏‎ ‎‏مکتب ما خدشه دار می شود. » در جای دیگری فرموده : ‏‏ « می دانید که الآن اشخاص مختلف با اغراض شیطانی در صدد این‏‎ ‎‏هستند که این چهرۀ اسلامی جمهوری را مُشوَّه کنند. یکی از راههای‏‎ ‎‏مشوَّه شدن، همین دادگاههاست که اگر خدای نخواسته در دادگاهها یک‏‎ ‎‏امر خلافی واقع بشود، این فقط به دادگاه صدمه نمی زند، به جمهوری‏‎ ‎‏فقط صدمه نمی زند، به اسلام ضربه می زند؛ صدمه، صدمه به اسلام است . » ‏همچنین فرموده اند : « می دانید که جمهوری ما اسلامی است . و اگر قضاوتش که در رأس آن‏‎ ‎‏تقریباً واقع است اسلامی نباشد، ما نمی توانیم به جمهوری مان،‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی بگوییم، و این باز جمهوری غیر اسلامی می شود .‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی باید همۀ نهادهایی که دارد اسلامی باشد . و از همه‏‎ ‎‏مهمتر قضا و قضاوت است، که باید روی موازین اسلام باشد. امیدوارم‏‎ ‎‏آقایان با کمک همۀ اقشاری که در این امر اطلاع دارند، مشغول کار شوند‏ ‎‏و این کاررا بکنند.» ‏‏مضافا در اهمیت دستگاه قضایی فرموده اند : « شاید در اسلام کمتر چیزی مورد توجه بوده است مثل قوّۀ قضاییه.‏‎ ‎‏نکته اش هم معلوم است؛ برای اینکه در دست قوّۀ قضاییه، همه چیز ملت‏‎ ‎‏است؛ جان مردم است، مال مردم است، نوامیس مردم است، همه در‏‎ ‎‏تحت سیطرۀ قوّۀ قضاییه است... قوّۀ قضاییه هم معلوم است که یک نفر از‏‎ ‎‏آن اشخاصی که طاغوتی باشند در اینها نیست و همه اهل علمی هستند‏‎ ‎‏که با زندگی طلبگی امرار معاش کرده اند و در متن جامعه بوده اند و از‏‎ ‎‏گرفتاریهای جامعه اطلاع دارند و گرفتار بوده اند خودشان هم. اینها‏‎ ‎‏می توانند که به درد مستضعفین برسند. » در وادی اسلام ، مبحث قضا که ازمباحث کلیدی وحیاتی وتعیین کننده وسرنوشت سازاست ، ومنصب قضاوت که از مناصب جلیله ودرعین حال بسیارخطیر است ، در قُلّه ای بسیار مرتفع وجایگاهی بس رفیع وارزشمند قرار دارند . و جاده ومسیرمنتهی به آن ، از جمله راههای صعب العبوروپرپیج وخم وسنگلاخی، با سخره ها، پرتگاهها وموانع دهشتناکی است . اگر مسافرین این راه مجهزومسلط به تجهیزات ولوازم مورد نیاز ومتناسب نباشند ، نمی توانند سالم به مقصد برسند . لذا برای سیر وسفر دراین جاده ، وفتح قُلّه ی علمی وعملی قضاوقضاوت ، باید ملتزم به ملزومات وضروریات خاص آن بود . که عبارتند از علم فقه و حقوق ، علم اخلاق وملکه تقوا . علم فقه وحقوق ، علم اخلاق وملکه تقوا که جزو باید ها وضروریات قضاء وقضاوت است ، دارای مقدمات وپیش نیازهایی است که برای رفع موانع وفائق آمدن برمشکلات وبه سلامت طی نمودن پیج وخم ها وعبور از پرتگاههای موجود در مسیر قضا وقضاوت در اسلام ، باید به انها نیزمسلط بود . رهپویان راه قضاء وقضاوت در محاکم اسلامی باید عارف به معرفت الله ، مؤدب به آداب الله، ومتخلق به اخلاق الله ، عالم و عامل به کتاب الله وسنت رسول الله(ص) و سیره اولیاء الله علیهم السلام ومتشرع به شریعت اسلام ناب محمدی(ص)، مسلح به سلاح ایمان وتقوا ، استیلاء بر تمایلات نفسانی وغلبه بر وساوس وامیال شیطانی بود.که ازملزومات وضروریات ورود به وادی قضاوت در نظام قضایی اسلام است . این مهم که نیاز به تمرکز وتجمیع علوم کلام ، فقه ، حقوق ، اخلاق، علم نفس وتقوای الهی درمنابع معرفتی ومراجع علمی رشته حقوق وعلوم قضایی است، زمانی میسرومحقق میگردد که علوم انسانی در کشور ما اسلامی شوند . تلازم دین وسیاست که حاصل درآمیتختگی وامتزاج حکومت با دین است درشریعت اسلام ناب محمدی (ص)، مؤجّدِ وحدت مبنایی واشتراک اصولی میان فلسفه سیاسی وفلسفه حقوق قضایی دراسلام است. براساس همین اصل استلزام است که اسلامی شدن علوم انسانی ضرورت پیدا کرده وسالها است که رهبرحکیم وفرزانه انقلاب اسلامی ومراجع هوشمند وانقلابی، ودیگر اندیشمندان مسلمان در حوزه ودانشگاه بر تحقق این مهم اصرار وابرام فراوانی داشته اند. بنابراین قاعده ، موازین ومبادی مشترک درنظام سیاسی ونظام حقوقی اسلام نقش محوری ایفاء می کنند ، طوریکه سیاست وحقوق در اسلام برمبنای این مبانی واصول مشترک که مبتنی برمرجعیت کتاب وسنت تعریف وتبیین شده وعبارتند از "حق وعدالت"پایه گذاری شده است . (ادامه در صفحه دو )
صفحه ۲: لذا اگر درمانحن فیه ، سیاست را عجالتاً به معنی حکومت ودولت معنی کنیم واز حقوق، مفهوم قضاوت را اقتباس نمائیم، وبراساس قاعده تلازم دین وسیاست ، حکومت وقضاوت با هم ادغام وممزوج شوند ، حاصل جمع این پیوند واتفاق ضرورت اسلامی بودن قضاء وقضاوت خواهد بود . که پیش نیاز تحقق این مهم اسلام سازی علوم انسانی است . تااز این رهگذر با تربیت قضات اسلامی وتقویت قضاوت اسلامی با محوریت حق وعدالت ، از وجهه اسلام وحکومت اسلامی پاسداری وصیانت شود. ومتعاقبا دستگاه قضایی به رشد وتعالی آرمانی که مطلوب ومطمح نظر امامین انقلاب است برسد . اسلامی بودن قضا وقضاوت یک مطالبه دینی ومردمی است. از جمله حقوق واجبه ای است که حق الله وحق الناس توأمان درآن مستتراست . وتکلیفی است که برذمه حاکمان حکومت اسلامی بوده تا امت مسلمان را براساس دستورات الهی از داشتن یک سیستم قضایی اسلامی که متبایناً براساس قرآن وسنت رسول الله وسیره عملی ائمه طاهرین علیهم اسلام عمل نماید محروم نکنند . وقتی بنابر فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) قضاء وقضاوت در اسلام پاسدارووجهه اسلام ، نشانه جمهوری اسلامی وحافظ حقوق مردم است ، تکلیف ومسئولیت مضاعفی متوجه دست اندرکاران قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران می کند ؛ تاامرقضا را خیلی بیشتر از آنچه قابل تصور است وبیش از پیش جدی ومحترم بشمارند ودغدغه اسلامی کردن آنرا داشته باشند. نظربه اینکه قضاوت ازملزومات حکومت اسلامی است ، وحیات وممات حکومت اسلامی بستگی به عملکرد دستگاه قضایی در حکومت اسلامی دارد، لذا قضا در حکومت اسلامی در صدر امورات بوده واین وضعیت ؛ اهمیت فوق العاده قضا وقضاوت در مکتب اسلام را می رساند . خود کفا، مستقل ومُوّلِِّدبودن اسلام در امر تولید علم در رشته های علوم انسانی از جمله حقوق وعلوم قضایی ؛ واینکه به تبع دین اسلام که آخرین وکاملترین دین خدا است، نظام حقوقی وقضایی اسلام نیز به نحو اکمل واحسن ازسایر مکاتب حقوقی دنیا ونظام های قضایی سراسر جهان کاملتر، برتر ، برحق تر، عادلانه تر است ؛ واحیاء کتننده ودربردارنده همه نیازهای حقوقی انسان، درعرصه های مختلف قبل از تولد تا بعد از مرگ است، دیگرامروز پذیرفتنی نیست بعد از گذشت 46سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی وتشکیل قوه ای مستقل بنام قوه قضائیه؛ که همواره یک مجتهد مسلم وعادل وآگاه در رأس آن بوده ، به بهانه ناکامی در تربیّت مجتهد یا قاضی واجد شرایط محکمه اسلامی برای رؤسای محاکم ، هنوزدستگاه قضایی ما که در حقیقت وجهه اسلام ونشانه اسلامیت نظام ما وهویت مکتب ماست ، صددرصد اسلامی نشده است . که عات تامه آن نیز اسلامی نشدن علوم انسانی واز جمله اسلامی نشدن تمامی منابع معرفتی ومراجع علمی رشته حقوق قضایی است . رهبرحکیم وفرزانه انقلاب اسلامی سالهاست که برضرورت اسلامی سازی علوم اسلامی ومعرفی وتثبیت مرجعیت قرآن کریم برای علوم انسانی اسلامی تأکید واصرار فراوانی داشته اند. ودرهر فرصتی این خواسته ومطالبه برحق را ازمسئولین واندیشمندان درخواست نموده است . اما متأسفانه همه دولتها بدون استثناء نسبت به این مهم اهتمام نداشته و تنها فریادهای مقام عظمای ولایت است که در فضای علوم انسانی ، درضرورت اسلامی شدن آنها طنین انداز است ، وگاهاً برخی از مراجع نیز با معظم له همراه شده وبراجابت این خواسته ابرام نموده اند ، اما گویا آنچه به جایی نرسیده فریاد حق است . چراکه در عمل آنطوریکه انتظار هست اقدامی بعمل نیامده است . مع الاسف ، با چنین رویکردی چگونه می توان دررشته حقوق وعلوم قضایی که از زیرشاخه های مهم علوم انسانی است، قضات موردنیازقوه قضائیه را با مبحث قضاء دراسلام که مبناء ومنشاء آن کتاب وسنت وسیره معصومین وآثارفقهی فقهای شیعی است آشنا نمود؟و به تربیّت قضات برای اجرای دستورالعمل ها ومنشورات وقوانین اسلامی وعمل به قواعد فقهی که از کتاب وسنت اقتباس شده اند اهتمام داشت ؟ ویا در رشته علوم سیاسی به تربیّت سیاستمدار اسلامی ومدیر سیاسی همت گمارد؟ ویا به آموزش دیپلمات هایی که باید براساس نظریه سیاسی اسلام و وتوصیه های قرآن کریم در برقراری روابط بین المللی سفیر مناسبی برای حکومت اسلامی باشد امید وار بود ؟ درخاتمه ذکر این نکته حائز اهمیت است که درنظام سیاسی وحقوقی اسلام ناب محمدی (ص) ودرآئین حکومت داری در مکتب پرفروغ تشیّع، مبحث قضاومنصب قضاوت وجایگاه وشأن قاضی، ازدرجه اهمیت بسیاربالا وفوق العاده حساسی برخورداراست. طوریکه به هیچ یک از مباحث سیاسی وحکومتی به اندازه مبحث قضا وقضاوت توجه نشده است . (ادامه در صفحه سوم )
صفحه ۳: « يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَيُضِلَّكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ » ( ای داوود! ما تو را خلیفه و (نماینده خود) در زمین قرار دادیم ؛ پس در میان مردم بحق داوری کن، و از هوای نفس پیروی مکن که تو را از راه خدا منحرف سازد؛ کسانی که از راه خدا گمراه شوند، عذاب شدیدی بخاطر فراموش کردن روز حساب.» منابع و پاورقی ها : .( کتاب قضا و قضاوت در اندیشه امام خمینی (س) صص3 و4 صحیفه نور ج8 ص 479 کتاب قضا و قضاوت در اندیشه امام خمینی (س) ص4 همان ـ (کتاب قضا و قضاوت در اندیشه امام خمینی (س) ص4 ص /26 ✅ به کانال نشر آثار سید مختار موسوی بپیوندید @seyedmokhtarmousav