eitaa logo
امام حاضر(مهدی موعود در ثقلین)
199 دنبال‌کننده
50 عکس
35 ویدیو
20 فایل
محتوای کانال: ۱. یادداشتها و مقالات علمی ۲. بیان انحرافات احمد الحسن مدعی امامت راه ارتباطی: https://eitaa.com/Sh_Seyedpourazar
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 🔷رسوایی علمی احمد الحسن و تلاش بی ثمر پیروان احمد 🔹احمد الحسن در تفسیر آیه «رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَ رَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ» می گوید: «مشرقین و مغربین دو سرخی مشرق و دو سرخی مغرب است، یکی در میان ائمه (ع) و یکی در میان مهدیین. در میان ائمه (ع) سرخی مشرق به خون علی (ع) و سرخی مغرب به خون حسین (ع) اشاره دارد و در میان مهدیین نیز، سرخی مشرق به خون یکی از مهدیین که مانند علی (ع) است و سرخی مغرب به خون یکی از مهدیین که نظیر حسین (ع) است اشاره دارد». (تفسیر المتشابهات، ج4، س 141، ص38) 🔹 در روایات دو تفسیر برای مشرقین و مغربین بیان شده است: 1️⃣مقصود از مشرقین رسول الله (ص) و امیر المومنین (ع) است و مقصود از مغربین امام حسن (ع) و امام حسین (ع) است. (تفسير القمي ؛ ج‏2 ؛ 344) 2️⃣مقصود از مشرقین و مغربین فصل زمستان و تابستان است، زیرا طلوع و غروب خورشید در این دو فصل در یک مکان نیست. (بحار الانوار، ج10، ص122) 🔹احمد الحسن بر خلاف روایات این آیه را تفسیر می کند و جایگاهی که برای اهل بیت (ع) بیان شده است را بر خود تطبیق می کند. مقصود از دو مشرق و دو مغرب به روشنی در روایت بیان شده است و اگر مشرق و مغربی در میان مهدیین نیز وجود داشته باشد تعبیر جمع باید آورده شود و در آیه گفته می شد «رب المشارق و رب المغارب». 🔹مکتب برای توجیه این افتضاح علمی و فریب مخاطبان، روایت مذکور از تفسیر قمی را تقطیع می کند تا معنای مراد خود را به ذهن مخاطب القاء کند و در پاورقی تفسیر متشابهات تفسیر احمد را به این روایت مستند می کنند: «وَ فِي رِوَايَةِ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللَّهِ: رَبُّ الْمَشْرِقَيْنِ وَ رَبُّ الْمَغْرِبَيْنِ‏، قَالَ الْمَشْرِقَيْنِ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ الْمَغْرِبَيْنِ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ فِي أَمْثَالِهِمَا تَجْرِي» ❎آنها از واژه « فی امثالهما تجری» چنین برداشت می کنند که تطبیق مشرقین و مغربین در نظائر رسول الله و علی و حسن و حسین (علیهم الصلوة و السلام) جاری می شود؛ همچنانکه در ترجمه کتاب متشابهات نیز بیان کرده‌اند. ✅لکن در ادامه روایت آمده است: « ... فِي أَمْثَالِهِمَا تَجْرِي فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ قَالَ مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ ع» و تجری ناظر به آیه است که در ادامه روایت آمده است، بعلاوه که ضمیر امثالهما تثنیه است به دو تعبیر مشرقین و مغربین اشاره دارد و اگر مرجع ضمیر محمد و علی و حسن و حسین (علیهم السلام) باشد، باید گفته می شد «و فی امثالهم». 🌸لذا علامه مجلسی در بیان این بخش از روایت سه احتمال را بیان می کند: 1️⃣مقصود از « فی امثالهما تجری» این است که در امثال تعبیر مشرقین و مغربین آیات دیگر در سوره الرحمن جاری است مانند تعبیر شمس و قمر و نجم، که بر اهل بیت (ع) تطبیق می شود. این معنی اظهر است. 2️⃣مقصود این است که در امثال این دو تعبیر مشرقین و مغربی این آیه است« فبای آلاء ربکما تکذبان» که در ادامه روایت آمده است و بر محمد(ص) و علی (ع) تفسیر می شود. 3️⃣مقصود این است که در امثال محمد و علی (علیهما الصلوة و السلام) از سائر ائمه (ع) این آیه جاری می شود. (بحار الانوار، ج24، ص69) 😳جالب تر اینکه پیروان احمد الحسن در موسسه وارثین ملکوت، تفسیر برخی از مفسرین را ذکر می کنند که مشرقین و مغربین را به طلوع و غروب خورشید در تابستان و زمستان تفسیر می کنند و آنها را متهم به تفسیر به رای می کنند، در حالی که آنها این تفسیر را از روایات گرفته اند و تفسیر به رای نکرده اند و کلام سائر علما را در باب این آیه و روایات ذیل آن ذکر نمی کنند تا تفسیر به رای احمد الحسن که بر خلاف روایات است، دلیل بر علم او به تفسیر متشابهات قراردهند که علماء قادر بر حل ان نبودند. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!😅 السلام علیک یا ابا عبدالله ❤️ @seyedpourazar1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 یکی از سرقتهای علمی احمد الحسن در تفسیر آیه ۶۰ سوره زخرف هست. «لو نشاء لجعلنا منکم ملائکة فی الارض یخلفون» احمد الحسن در تفسیر متشابهات می‌گوید مفسرین گفته‌اند «منکم» به معنای بدلکم هست یعنی اگر خدا بخواهد بجای شما ملائکه‌ای در زمین جانشین شما قرار می دهد. بعد مفسیرین رو مذمت می کند که چرا قرآن رو وارونه تفسیر می کنند. بعد می‌گوید: معنای «منکم» بعضکم است یعنی اگر بخواهیم بعضی از شما انسانها را مانند ملائکه قرار می دهیم که خلیفه خدا در زمین باشند. جالبه که دقیقا سخن علامه طباطبایی را در تفسیر این آیه کپی کرده است و با نام خود منتشر می‌کند و بعد مفسرین را هم به دلیل تفسیر غلط مذمت می‌کند. علامه طباطبایی می‌گوید: مرحوم طبرسی گفته « منکم» به معنی بدکم است ولی این تفسیر درست نیست و با ظاهر آیه سازگار نیست بلکه « منکم» به معنی بعضکم است و به این معنی است که اگر خدا بخواهد بعضی از شما انسانها رو مانند ملائکه قرار می دهد و می شود که انسان به درجه ای از طهارت برسد که مثل ملائکه شود مانند عیسی ع. بسیاری از مطالب احمد سرقت علمی از کتب علما هست و از علوم مختص به ائمه نیست که دلیل امامت مدعی باشد. @seyedpourazar1401
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🔹 سلسله مباحث نقد احمد الحسن مدعی امامت و وصایت 🔷 جلسه یکم: مقدمه یکم 🔹 معرفی اجمالی از سابقه بنده در ارتباط با این فرقه 🔹 دلالت ادله مدعی بر صدق مدعی باید بین و آشکار باشد، تا حجت را تمام کند و استناد به ادله مبهم و متشابه دلیل بر کذب مدعی است ( فاما الذین فی قلوبهم زیغ یتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه و ابتغاء تاویله) 🔹 اهمیت امامت مقتضی دقت در بررسی ادله است و سهل‌انگاری در بررسی ادله جایز نیست و باید مراقب فریب آگاهانه یا ناآگاهانه مبلغین این جریان بود. @seyedpourazar1401
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🔹 سلسله مباحث نقد احمد الحسن مدعی امامت و وصایت 🔷 جلسه دوم: مقدمه دوم 🔹 ادعاهای پیروان احمد الحسن برای سرپوش گذاشتن بر وجود شبهات در ادله احمد الحسن. 🔹 ۱. ادعای وجود شبهه در امر امام مهدی و ارزشمند بودن ایمان با وجود شبهات و رفع شبهات بعد از ایمان. 🔹 ۲. ادعای اینکه انکار احمدالحسن به خاطر وجود شبهات مستلزم انکار پیامبر است زیرا ادله احمدالحسن مانند ادله پیامبر است. @seyedpourazar1401
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 💪 کشور عزیزمان ایران در مسیر اصلاح و برداشتن گام بزرگتری برای قوی تر شدن است، 👿ولی دشمن تمام توان خود را بکار گرفت تا خواسته مردم را برای اصلاح امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، به تقابل با اسلام و نظام اسلامی سوق دهد و ایران اسلامی را به سمت تجزیه بکشاند، 🤲 ولی با عنایت امام زمان (عج) ایران اسلامی پایدار می‌ماند و ضعف‌های خود را جبران می‌کند. 😏 پیروان احمد الحسن (مدعی امامت) نیز، سعی کرده اند از این آب گل آلود ماهی بگیرند. 🤨پیروان این فرقه از هر شرایطی برای تبلیغ عقاید باطل خویش بهره می برند. 🔹 اگر سیل و زلزله شود یا ویروس کرونا شایع گردد، بجای کمک به مردم آسیب دیده نمک بر زخم مردم می پاشند و این بلایا را عذاب الهی می دانند که در اثر انکار احمد الحسن نازل شده است. 🔹شعار مبارزه با صهیونیست و آمریکا و داعشی ها سر می دهند تا مومنین را جذب کنند ولی از رسانه های صهیونیستی و آمریکایی تغذیه می کنند و شمشیر بر روی مومنان می کشند و از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا شاد می‌شوند و پایگوبی می کنند. 🔹شعار آزادی می‌دهند و شعار زیبای احترام به همه را سر می‌دهند و مال و جان و ناموس همه را محترم می‌دانند تا جذابیت بیشتری داشته باشند ولی مخالفین خود را تکفیر می کنند و در بیان احکام، دزدی از اموال مخالفین خود را جایز می دانند. 🔹این فرقه تا دیروز معتقد بودند امام خمینی (ره) عالم با عمل و فرستاده و وکیل امام زمان (عج) است که بخشی از حق را بیان کرد و زمینه ظهور حق مطلق توسط احمد الحسن را فراهم کرده است. (خطبه حج) 🔹این فرقه تا دیروز معتقد بودند در عصر غیبت و عدم نصب نائب خاصی که کلام امام زمان (عج) را برای مومنین نقل می کند، زعامت امور دینی و دنیوی مردم بر عهده فقیه است و ولایت فقیه در عصر غیبت کاملترین نظریه سیاسی است که اسلام آن را مطرح کرده است و ولایت فقیه قرارداد الهی است و افراط و تفریط از آن جایز نیست و بر همه واجب است در عصر غیبت نسبت به فقیه تمکین کنند و تمام قدرت را در اختیار فقیه قرار دهند. (کتاب سرگردانی) 🔹ولی اکنون که گمان می کنند ایران اسلامی در ضعف است، ذوق زده شده‌اند و مانند سالهای گذشته که بر اساس تحلیل های نادرست از تشکیل داعش و گسترش کرونا و شروع جنگ روسیه و اوکراین وعده ظهور و قیام دادند و تمام تحلیلهایشان اشتباه بود، دوباره تحلیل نادرستی از مردم و ایران اسلامی دارند و وعده ظهور و قیام می دهند و همصدا با دشمنان خارجی به تضعیف ایران و اعتقادات مردم می پردازند تا شاید بتوانند از این آب گل آلود ماهی صید کنند. 😊 ولی بهتر است بجای موج سواری روی حوادث ناگوار و عوام فریبی و شعار نجات عراق و ایران و جهان، به فکر خود باشند که توانایی اداره یک مکتب و حوزه و دانشکده مجازی را ندارند و دچار تناقضات در مواضع سیاسی و اجتماعی و نظریات علمی هستند. @seyedpourazar1401
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 ☘ آخرین سخن پیامبر (ص) با دخترش حضرت فاطمه (س) ☘ و حصر امامت در دوازده امام تا قیامت 🔹سليم می‌گويد: از سلمان فارسى شنيدم كه مى‏گفت: در مرضى كه پيامبر صلى اللَّه عليه و آله از دنيا رفت نزد آن حضرت نشسته بودم. 🌷حضرت زهرا عليها السّلام وارد شد و چون حال ضعف پيامبر صلى اللَّه عليه و آله را ديد بغض گلويش را گرفت بطورى كه اشك بر گونه‏‌هايش جارى شد. 🌷پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود: دخترم، چرا گريه مى‏كنى؟ عرض كرد: يا رسول اللَّه، بعد از تو بر خودم و بر فرزندانم از بى‏اعتنائى مردم و تضييع حقّمان مى‏ترسم. پيامبر صلى اللَّه عليه و آله در حالى كه چشمانش اشك آلود شده بود فرمود: اى فاطمه، مگر نمى‏دانى ما اهل بيتى هستيم كه خداوند براى ما آخرت را بر دنيا ترجيح داده و فنا را بر همه خلقش حتمى نموده است. خداوند تبارك و تعالى توجّهى به زمين نمود و مرا از ميان آنان انتخاب كرد و به پيامبرى برگزيد. سپس براى بار دوم توجّهى به زمين نمود و همسر تو را انتخاب كرد، و به من دستور داد تا تو را به ازدواج وى در آورم، و او را بعنوان برادر و وزير و وصىّ و جانشين خود در امّتم قرار دهم. پس پدر تو بهترين انبياء و رسولان خداوند است، و شوهر تو بهترين اوصياء و وزيران است، و تو اوّل كسى از خاندان من هستى كه به من ملحق میشوى.😭 سپس خداوند توجّه سومى به زمين كرد و تو را و يازده نفر از فرزندانت و فرزندان برادرم و شوهرت را كه از نسل تو هستند انتخاب نمود. 🔷پس تو سيّده زنهاى اهل بهشت هستى، و دو پسرت حسن و حسين دو آقاى جوانان اهل بهشتند، و من و برادرم و يازده امام كه جانشينان من تا روز قيامت هستند همگى هدايت‏‌كننده و هدايت‏‌شده‏‌ايم.🔷 متن عربی: قَالَ سُلَيْمٌ سَمِعْتُ سَلْمَانَ الْفَارِسِيَّ يَقُولُ كُنْتُ جَالِساً بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص فِي مَرَضِهِ الَّذِي قُبِضَ فِيهِ فَدَخَلَتْ فَاطِمَةُ ع فَلَمَّا رَأَتْ مَا بِرَسُولِ اللَّهِ ص مِنَ الضَّعْفِ خَنَقَتْهَا الْعَبْرَةُ حَتَّى جَرَتْ دُمُوعُهَا عَلَى خَدَّيْهَا فَقَالَ لَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص يَا بُنَيَّةِ مَا يُبْكِيكِ قَالَتْ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَخْشَى عَلَى نَفْسِي وَ وُلْدِيَ الضَّيْعَةَ مِنْ بَعْدِكَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ اغْرَوْرَقَتْ عَيْنَاهُ بِالدُّمُوعِ يَا فَاطِمَةُ أَ وَ مَا عَلِمْتَ أَنَّا أَهْلُ بَيْتٍ اخْتَارَ اللَّهُ لَنَا الْآخِرَةَ عَلَى الدُّنْيَا وَ أَنَّهُ حَتَمَ الْفَنَاءَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ وَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ اطِّلَاعَةً فَاخْتَارَنِي مِنْهُمْ فَجَعَلَنِي نَبِيّاً «1» ثُمَّ اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ ثَانِيَةً فَاخْتَارَ بَعْلَكِ وَ أَمَرَنِي أَنْ أُزَوِّجَكِ إِيَّاهُ وَ أَنْ أَتَّخِذَهُ أَخاً «2» وَ وَزِيراً وَ وَصِيّاً وَ أَنْ أَجْعَلَهُ خَلِيفَتِي فِي أُمَّتِي فَأَبُوكِ خَيْرُ أَنْبِيَاءِ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ بَعْلُكِ خَيْرُ الْأَوْصِيَاءِ وَ الْوُزَرَاءِ وَ أَنْتِ أَوَّلُ مَنْ يَلْحَقُنِي مِنْ أَهْلِي ثُمَّ اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ اطِّلَاعَةً ثَالِثَةً فَاخْتَارَكِ وَ أَحَدَ عَشَرَ رَجُلًا مِنْ وُلْدِكِ وَ وُلْدِ أَخِي بَعْلِكِ مِنْكِ فَأَنْتِ سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ ابْنَاكِ [الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ «3»] سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ أَنَا وَ أَخِي وَ الْأَحَدَ عَشَرَ إِمَاماً أَوْصِيَائِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ «4» كُلُّهُمْ هَادُونَ‏ مَهْدِيُّون‏ ... (کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج2، ص 565) @seyedpourazar1401
🔷 پیروان احمد الحسن! امامتان را بهتر بشناسید🙏 احمد الحسن در کتاب المتشابهات می‌گوید: برای احکام منسوخ شده در زمان قائم رجعت و بازگشتی هست و او به شرایع پیشین حکم می‌کند تا در نهایت به احکام اسلام برسد. (ص۱۵۵) این سخن به معنی نسخ شریعت اسلام و در تناقض با کلام اهل بیت (ع) و ضروریات دین اسلام است. @seyedpourazar1401
لینک برنامه مهدیار در شبکه ولیعصر (عج) www.valiasr-aj.tv/film/6279
بیّن بودن ادله معیار تشخیص حجتهای الهی.pdf
261.2K
🔹🔹مقاله یکم: جایگاه بیّن و آشکار بودن ادله در شناخت حجتهای الهی 🔹🔹 ✅در این مقاله با استناد به آیات و روایات ثابت می شود که ادله حجتهای الهی هرگز مشتبه نمی شود ✅این یک سنت الهی برای تشخیص حجتهای اوست ✅مدعیان دروغین قادر نیستند ادله بیّن ارائه کنند و دائما با استناد به ادله متشابه، مرتکب تاویلات باطل می شوند تا در میان مردم فتنه کنند. 📝 این مقاله در حال تکمیل است و خوشحال میشم با نظرات خودتان حقیر را در اتقان این مقاله یاری کنید. 📝این مقاله مستندات مطالبی است که در کلیپ یکم و دوم در سلسه مباحث در نقد احمد الحسن مدعی امامت و وصایت بیان کردم. @seyedpourazar1401