eitaa logo
seyyed_hosayn_roohbakhsh
23.3هزار دنبال‌کننده
145 عکس
103 ویدیو
5 فایل
سید حسین روح بخش پاسخگوی شبهات دینی(اجتماعی، سیاسی، تربیتی، تاریخی، اعتقادی، تفسیری)
مشاهده در ایتا
دانلود
1.4M
چرا مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم و راه رفتن روی پرچم؟ این، توهین به مردم آمریکا نیست؟! دفع مواد زائد در ذات همه موجودات زنده است که در مبحث عزت و شرافت و مسائل سیاسی از آن تعبیر می شود به «مرزبندی با دشمن» این مرزبندی، ریشه عقلی انسانی قرآنی دارد که باعث عزت و شرافت می شود این مرزبندی علاوه بر لعن و مرگ و آتش زدن پرچم شامل تلاش علمی اقتصادی امنیتی، جهت قوی شدن برابر دشمن نیز می شود ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.8M
آیا طلسم و جن و چشم زخم، واقعیت دارد؟ از کجا بفهمیم مشکلات ما بخاطر طلسم و چشم زخم است و راه درمان چیست؟ پاسخ: 1. میدونستی مقصر غالب مشکلات ما، خودمان هستیم و نه جنیان و طلسم؟ 2. تشخیص طلسم، کار تخصصی است و غالب دعانویسان و غیره، دروغگو و کاسب هستند. 3. دعا و استغفار و عبادت و انجام وظیفه، روشهای مفید مورد توصیه اهل بیت علیهم السلام است. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
گزيده سخنان امام رضا(علیه السلام) 1ـ سه ويژگى برجسته مومن لايكـون المـومـن مـومنـا حتـى تكـون فيه ثلاث خصـال : 1ـ سنه من ربه . 2ـ وسنه من نبيه. 3ـ و سنه من وليه. فـاما السنه مـن ربه فكتمان سـره. و امـا السنه من نبيه فمـداراه الناس . و امـا السنه مـن وليه فـاصبـر فـى البـاسـاء و الضـراء.(1) مـومـن , مـومـن واقعى نيست, مگـر آن كه سه خصلت در او بـاشــد: سنتـى از پـروردگـارش و سنتـى از پيـامبـرش و سنتـى از امـامـش. اما سنت پروردگارش , پـوشاندن راز خود است, اما سنت پيغمبرش , مدارا و نرم رفتارى با مردم است, اما سنت امامـش صبر كردن در زمان تنگدستـى و پريشان حالى است. 2ـ پـاداش نيكـى پنهانـى و سزاى افشـا كننـده بــدى الـمستتر بـالـحسنه يـعـدل سبعين حسنه, و المذيع بالسيئه مخذول, و المستتر بالسيئه مغفور له.(2) پنهان كننده,كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است, و آشكار كننده كار بد سـر افكنـده است, و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است. 3ـ نظافت من اخلاق الانبياء التنظف.(3) از اخلاق پيـامبـران, نظافت و پـاكيزگــى است. 4ـ امين و اميـن نمـا لـم يخنك الاميـن و لكـن ائتمنت الخــائن.(4) امين به تو خيانت نكرده(و نمى كند) و ليكن (تو) خائن را امين تصور نموده اى. 5 ـ مقام برادر بزرگتر الاخ الاكبر بمزله الاب.(5) برادر بزرگتر به منزله پدر است. 6ـ دوست ودشمن هر كس صديق كل امرء عقله و عدوه جهله.(6) دوست هركس عقل او, و دشمنش جهل اوست. 7ـ دوستى با مردم التودد الى الناس نصف العقل.(7) دوستى با مردم, نيمى از عقل است. 8ـ بدى قيل و قال ان الله يبغض القيل والقـال واضـاعه المـال و كثـره السـوال.(8) به درستى كه خداوند,داد وفرياد وتلف كردن مال و پرخواهشى را دوشمن مى دارد. 9ـ ويژگيهاى دهگانه عاقل لا يتـم عقل امـرء مسلـم حتـى تكون فيه عشر خصـال : الخيــر منـه مـامــول. و الشر منه مامـون. يستكثر قليل الخير من غيره, و يستقل كثير الخير مـن نفسه. لا يسام من طلب الخـوائج اليه, و لا يمل مـن طلب العلـم طول دهره. الفقرفى الله احب اليه من الغنى و الذل فى الله احب اليه مـن العز فى عدوه. و الخمـول اشهى اليه من الشهره. ثـم قال (ع) العاشره و ما العاشره؟ قيل له: ما هى؟ قال(ع): لايرى احدا الا قال: هو خير منى و اتقى.(9) عقل شخص مسلمـان تمـام نيست, مگر ايـن كه ده خصلت را دارا بـاشـد: 1ـ از او اميد خير باشد. 2ـ از بدى او در امان باشند. 3ـ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد. 4ـ خير بسيار خود را اندك شمارد. 5ـ هـر چه حـاجت از او خـواهنـد دلتنگ نشـود. 6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود. 7ـ فقـر در راه خـدايـش از تـوانگـرى محبـوبتـر بـاشــد. 8ـ خـوارى در راه خـدايـش از عزت بـا دشمنـش محبـوبتـر بـاشــد. 9ـ گمنـامـى را از پـر نـامـى خـواهـانتـر بـاشـد. 10ـ سپس فـرمـود: دهمى چيست و چيست دهمى ؟ به او گفته شـد: چيست؟ فـرمـود: احـدى را ننگـرد جز ايـن كه بگـويـد او از مـن بهتـر و پـرهيز كـارتـــر است. 10ـ نشانه سفله سئل الـرضـا (ع) عن السفله فقـال (ع): من كان له شىء يلهيه عن الله.(10) از امام رضا(ع) سوال شد: سفله كيست؟ فـرمـود: آن كه چيزى دارد كه از (يـاد) خـدا بـازش دارد. 11ـ ايمان, تقوا و يقين ان الايمان افضل من الاسلام بدرجه, والتقـوى افضـل مـن الايمان بدرجه و لم يعط بنوا آدم افضل من اليقين.(11) ايمان يك درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا يك درجه بالاتر از ايمان است و به فـرزنـد آدم چيزى بـالاتـر از يقيـن داده نشده است. 12ـ ميهمانى ازدواج مـن السنه اطعام الطعام عند التزويج.(12) اطعام و ميهمـانـى كـردن بـراى ازدواج از سنت است. 13ـ صله رحم با كمترين چيز صل رحمك و لـو بشربه من ماء و افضل مـا توصل به الـرحـم كف الاذى عنها.(13) پيوند خـويشـاوندى را بر قرار كنيد گر چه با جرعه آبى باشد, وبهترين پيوند خـويشـاونـدى ,خـود دارى از آزار خـويشـاونـدان است. 14ـ سلاح پيامبران عن الـرضـا(ع) انه كـان يقـول لاصحـابه: عليكم بسلاح الانبياء فقيل: و ما سلاح الانبياء؟ قال: الدعاء.(14) حضـرت رضا (ع) هميشه به اصحاب خـود مـى فـرمود: بر شما باد اسلحه پيامبران, گفته شـد : اسلحه پيـامبـران چيست؟ فـرمـود: دعا. 15ـ نشانه هاى فهم ان من علامات الفقه: الحلم و العلم , و الصمت باب من ابواب الحكمه ان الصمت يكسب المحبه, انه دليل على كل خير.(15) از نشانه هاى ديـن فهمـى, حلـم و علم است, و خاموشى درى از درهاى حكمت است. خـامـوشـى و سكـوت, دوستـىآور و راهنمـاى هـر كـار خيرى است. 16ـ گوشه گيرى وسكوت ياتـى علـى الناس زمـان تكون العافيه فيه عشره اجزاء: تشعه منها فى اعتزال الناس و واحد فى الصمت.(16) زمانى بر مردم خواهدآمد كه درآن عافيت ده جزءاست كه نه جزء آن دركناره گيرى از مردم و يك جزء آن در خاموشى است.
17ـ حقيقت توكل سئل الـرضـا(ع) : عن حـد التـوكل؟ فقـال(ع): ان لاتخـاف احـدا الاالله. (17) از امام رضا (ع) از حقيقت تـوكل سـوال شـد. فرمـود: اين كه جز خدا از كسـى نترسى. 18ـ بدترين مردم ان شـر النـاس مـن منع رفـده و اكل وحـده و جلـد عبـده.(18) به راستـى كه بـدترين مردم كسى است ك يارىاش را (از مردم) باز دارد و تنها بخورد و زير دستش را بزند. 19ـ زمامداران را وفايى نيست ليـس لبخيل راحه, و لا لحسـود لذه و لا لملـوك وفـاء ولا لكذوب مــروه.(19) بخيل را آسايشى نيست و حسود راخوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست . 20ـ دست بوسى نه لا يقبل الـرجل يـد الـرجل , فـان قبله يـده كـالصلاه له.(20) كسى دست كسى را نمى بوسد, زيرا بوسيدن دست او مانند نماز خواندن براى اوست 21ـ حسن ظن به خدا احسـن الظن بالله, فان من حسـن ظنه بالله كان عنـد ظنه و من رضى بالقليل من الرزق قبل منه اليسير من العمل. و من رضى باليسير من الحلال خفت موونته و نعم اهله و بصره الله دار الدنـيا و دواءهـا واخـرجه منها سـالما الى دارالسلام.(21) به خداوند خوشبين باش, زيرا هر كه به خدا خوشبين باشد, خدابا گمان خـوش او همراه است, و هر كه به رزق و روزى اندك خشنود باشد, خـداوند به كردار اندك او خشنود باشد , و هر كه به اندك از روزى حلال خشنود باشـد, بارش سبك و خانـواده اش در نعمت باشد و خـداوند او را به دنيا و دوايـش بينا سازد و او را از دنيا به سلامت به دارالسلام بهشت رساند. 22ـ اركان ايمان الايمان اربعه اركان: التـوكل على الله, و الرضا بقضاء الله و التسليم لامـر الله, والتفويض الى الله.(22) ايمان چهار ركن دارد: 1ـ توكل برخدا 2ـ رضا به قضاى خدا 3ـ تسليم به امر خدا 4ـ واگذاشتن كار به خدا. 23ـ بهترين بندگان خدا سئل عليه السلام عن خيـار العبـاد؟ فقــال(ع): الذيـن اذا احسنوا استبشروا, و اذا اساووا استغفروا و اذا اعطوا شكـروا, و اذا ابتلو صبروا, و اذا غضبوا عفوا.(23) از امام رضـا(ع) دربـاره بهتـريـن بنـدگـان سـوال شـد. فـرمـود: آنان كه هر گاه نيكـى كنند خـوشحال شوند, و هرگاه بدى كنند آمرزش خـواهند, و هر گاه عطا شـوند شكر گزارند و هر گاه بلا بينند صبر كنند, وهر گاه خشم كنند در گذرند. 24ـ تحقير فقير مـن لقى فقيـرا مسلما فسلم عليه خلاف سلامه على الاغنياء لقى الله عزوجل يـوم القيامه وهو عليه غضبان.(24) كسى كه فقير مسلمان را ملاقات نمايد و بر خلاف سلام كردنش بر اغنيا بر او سلام كنـد, در روز قيامت در حالـى خـدا را ملاقات نمايـد كه بـر او خشمگيـن بـاشـد. 25ـ عيش دنيا سئل الامام الرضا(ع): عن عيش الدنيا؟ فقال: سعه المنزل و كثره المحبين.(25) از حضـرت امـام رضا (ع): دربـاره خـوشـى در دنيـا سـوال شـد. فـرمـــــود: وسعت منزل وزيادى دوستان. 26ـ آثار زيانبار حاكمان ظالم اذا كذب الولاه حبس المطر, و اذا جار السلطان هانت الدوله,واذا حسبت الزكوه ماتت المواشى.(26) زمانـى كه حاكمان دروغ بگويند باران نبارد, و چون زمامدار ستم ورزد, دولت, خـوار گردد. و اگر زكات امـوال داده نشود چهار پايان از بين روند. 27ـ رفع اندوه از مومن مـن فـرج عن مـومـن فـرج الله عن قلبه يـوم القيمه.(27) هر كس اندوه و مشكلى را از مومنى بر طرف نمايد خداوند در روز قيامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد. 28ـ بهترين اعمال بعد از واجبات ليـس شـىء مـن الاعمـال عنـد الله عزوجل بعدالفـرائض افضل من ادخـال السرور على المومن.(28) بعد از انجام و اجبات, كارى بهتر از ايجاد خـوشحالى براى مومن, نزد خداوند بزرگ نيست. 29ـ سه چيز وابسته به سه چيز ثلاثه موكل بها ثلاثه: تحامل الايام على دوى الادوات الكامله واستيلاء الحـرمان علـى المتقـدم فى صنعته, و معاداه العوام على اهل المعرفه. (29) سه چيز وابسته به سه چيز است: 1ـ سختـى روزگـار بـر كسـى كه ابزار كـافـى دارد, 2ـ محـروميت زيـاد بـراى كسـى كه در صنعت عقب مـانـده بـاشـد, 3ـ و دشمنى مردم عوام با اهل معرفت. 30ـ ميانه روى و احسان عليكم بالقصد فى الغنى و الفقر, و البر من القليل و الكثير فان الله تبارك و تعالـى يعظم شقه التـمره حتـى يـاتـى يـوم القيمه كجبل احـد. (30) بر شما باد به ميانه روى در فقـر و ثروت, ونيكى كردن چه كم و چه زياد, زيرا خـداوند متعال در روز قيامت يك نصفه خرما را چنان بزرگ نمايـد كه ماننـد كـوه احد باشد. 31ـ ديدار و اظهار دوستى با هم تزاوروا تحـابـوا و تصـافحـوا و لا تحـاشمـوا.(31) به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيدو دست يكديگر رابفشاريد و به هم خشم نگيريد.
32ـ راز پوشى در كارها عليكـم فى اموركـم بالكتمان فـى امور الدين و الدنيا فانه روى (( ان الاذاعه كفر)) و روى (المذيع و القاتل شريكان) و روى (ما تكتمه مـن عدوك فلا يقف عليه وليك).(32) بـر شمـا بـاد به راز پـوشـى در كـارهـاتـان در امـور ديـن و دنيـا. روايت شده كه (افشاگرى كفر است) و روايت شده (( كسى كه افشاى اسرار مـى كند با قاتل شـريك است)) و روايت شـده كه (( هـر چه از دشمـن پنهان مـى دارى, دوست توهم بر آن آگاهى نيابد)). 33ـ پيمان شكنى و حيله گرى لا يعدم المـرء دائره السـوء مع نكث الصفقه , و لا يعدم تعجيل العقــوبه مع ادراء البغى.(33) آدمى نمى تـواند از گردابهاى گرفتارى با پيمان شكنى رهايى يابد, و از چنگال عقـوبت رهـايـى نـدارد كسـى كه بـا حيله به ستمگـرى مـى پــردازد. 34ـ برخورد مناسب با چهار گروه اصحب السلطان بـالحذر, و الصـديق بـالتـواضع,والعدو بـالتحـــرز و العامه بالبشـر.(34) با سلطان و زمامـدار با تـرس و احتياط همراهى كن , وبا دوست با تواضع و با دشمـن بـا احتيـاط, و بـا مـردم بـا روى خـوش . 35ـ رضايت به رزق اندك من رضى عن الله تعالى بالقليل من الرزق رضى الله منه بالقليل من العمل(35) هر كـس به رزق و روزى كم از خدا راضى باشد, خداونداز عمل كم او راضى باشد. 36ـ عقل و ادب العقل حباء مـن الله,والادب كلفه فمن تكلف الادب قدر عليه, و مـن تكلف العقل لـم يزدد بذلك الا جهلا.(36) عقل , عطيه و بخششى است از جانب خدا, و ادب داشتن, تحمل يك مشقت است, و هر كـس با زحمت ادب را نگهدارد, قادر بر آن مى شود, اما هر كه به زحمت بخواهد عقل را به دست آورد جز بـرجهل او افزوده نمـى شود. 37ـ پاداش تلاشگر ان الذى يطلب من فضل يكف به عياله اعظم اجرا من المجاهد فى سبيل الله.(37) به راستى كسى كه در پى افزايش رزق و روزى است تا با آن خانواده خود رااداره كنـد, پـاداشـش از مجـاهـد در راه خـدا بيشتر است. 38ـ به پنج كس اميد نداشته باش خمـس مـن لـم تكـن فيه فلاتـرجـوه لشـىء مـن الـدنيـا و الاخـره: من لم تعرف الوثاقه فى ارومته,و الكرم فى طباعه, والرصانه فى خلقه, والنبل فى نفسه و لمخافه لربه .(38) پنج چيز است كه در هر كس نباشد اميد چيزى از دنيا و آخرت به او نداشته باش: 1ـ كسى كه درنهادش اعتماد نبينى. 2ـ و كسى كه در سرشتـش كرم نيابـى, 3ـ و كسـى كه در آفرينشـش استـوارى نبينى, 4ـ و كسى كه در نفسش نجابت نيابى, 5ـ و كسى كه از خدايش ترسناك نباشد. 39ـ پيروزى عفو و گذشت مـا التقت فئتـان قط الا نصـر اعظمهمـا عفـوا.(39) گروه با هم رو به رو نمى شوند , مگر اين كه نصرت و پيروزى با گروهى است كه عفو و بخشش بيشترى داشته باشد. 40ـ عمل صالح و دوستى آل محمد لاتدعوا العمـل الصالـح و الاجتهاد : فى العباده اتكالا على حب آل محمد (ص) و لا تدعوا حب آل محمـد(ص) لامرهـم اتكـالا علـى العبـاده فـانـه لايقـبل احـدهـمـا دون الاخر.(40) مبادا اعمال نيك را به اتكاى دوستى آل محمد(ص) رها كنيد , مبادا دوستى آل محمد(ص) را به اتكاى اعمال صالح از دست بدهيد, زيرا هيچ كدام از ايـن دو , به تنهايى پذيرفته نمى شود. پى نوشت ها: 1 ـ اصـول كـافـى, ج 3,ص 339 و تحف العقـــول, ص 442. 2 ـ اصول كافى,ج 4,ص 160. 3 ـ تحف العقول, ص 442. 4 ـ همان, ص 442. 5 ـ همان, ص 442. 6 ـ همان, ص 443. 7 ـ همان, ص 443. 8 ـ همان,ص 443. 9 ـ تحف العقول , 443. 10 ـ تحف العقول, ص 442. 11ـ همان,ص 445. 12ـ همان,ص 445. 13ـ تحف العقول,ص 445. 14ـ اصـول كـافـى , ج 4,ص 214. 15ـ همـان,ص 445. 16ـ تحف العقول,ص 446. 17ـ همان,ص 445. 18ـ همان,ص 448. 19ـ همان,ص 450. 20ـ تحف العقول, ص 450. 21ـ همان, ص 449. 22ـ تحف العقول,ص 445. 23ـ همان,ص 445. 24ـ عيون اخبار الرضا,ج 2,ص 52. 25ـ بحارالانوار, ج 76,ص 152. 26ـ همان,ج 73,ص 373. 27ـ اصلو كافى, ج 3, ص 268. 28ـ بحارالانوار, ج 78,ص 347. 29ـ همان, ج 78,ص 345. 30ـ همان,ج 78,ص 346. 31ـ بحارالانوار,ج78,ص 347. 32ـ همان,ج 78,ص 347. 33ـ همان,ج 78, ص 349. 34ـ بحارالانوار,ج78,ص 356. 35ـ بحـارالانـوار,ج 78,ص 357 36ـ بحـارالانـوار,ج 78,ص 342. 37ـ بحارالانوار,ج 78,ص 339. 38ـ همـان,ج 78, ص339, و تحف العقـول, ص 446. 39ـ همان, ج 78, 339. 40ـ بحار الانوار,ج 78,ص 348.
همراهان اهل بیت.mp3
4.23M
چه کسانی امام رضایی نیستند؟ چه کسانی می‌توانند خود را از اهل بیت علیهم السلام بدانند؟ محبت اهل بیت بدون اطاعت خدا و بالعکس، نجات بخش نیست. ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
seyyed_hosayn_roohbakhsh
اصلاحیه امروز ۲۵ ذیقعده است
آزادی بیان و عقیده در اسلام.mp3
12.27M
اگر آزادی عقیده داریم پس چرا مخالفان عقیدتی خود را می‌کشید و یا به کنیزی و بردگی میبرید؟ توضیح تفاوت رفتار و اندیشه، پاسخ اصلی است میدونستی کشتن در اسلام در خصوص رفتار آنهم با شرایط خیلی سختگیرانه است و نه صرف عقیده ؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.19M
کسی با ترک نماز یا اظهار بی دینی، مرتد می شود؟ به بهانه اغتشاشات بعضی از همکلاسی های ما میگن که دیگه به دین اسلام باور ندارن و نه نماز میخونن و نه روزه میگیرن میگن که دیگه هیچ کدوم و قبول ندارن میخواستم ببینم الان این افراد حکم مرتد رو دارند؟؟ هیچ مسلمانی با ترک نماز و روزه و حجاب، مرتد نمی شود اثبات ارتداد شرائط خاصی مثل انکار قطعی توحید و نبوت و معاد دارد آثار ارتداد مثل قتل و تقسیم اموال، نیاز به اثبات نزد قاضی یا مجتهد جامع الشرائط دارد ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.22M
پیامبر رحمة للعالمین چرا کافران را انذار نمی کند؟ با توجه به آیه ۱۸ سوره فاطر مقصود از خطاب خداوند به پیامبر که فرموده تو فقط کسانی را که خوف دارند و نماز می‌خوانند انذار میکنی چیست؟ مگر نباید این انذار همگانی باشد ؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.74M
شما ثابت کن قرآن را همین چند سال قبل ننوشته باشند ؟! مخالفان قرآن وقتی جوابی برای اعجاز علمی قرآن ندارند به چنین اشکالاتی رو می آورند ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.31M
زن بدون اجازه شوهر میتواند در اموال خودش تصرف کند؟ اسلام بر حق مالکیت زن تاکید میکند در حالیکه ادیان تحریف شده مثل مسیحیت و یهودیت یا اروپا تا همین چند سال قبل، زن را نه تنها مالک ندانسته بلکه با او مانند کالا و گاو و گوسفند برخورد کرده و میان وراث تقسیم می‌کردند ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
1.7M
با همسر لجباز و بداخلاق چه کنیم؟ دو نکته و چند راهکار 1. هدف زندگی مشترک، آرامش است که فقط زیر سایه تعامل و سازش و گذشت از خطاهاست چرا بعضی توانائی دیدن عیب خودشان را ندارند؟ 3. مقابله به مثل، ناراحتی از پرخاشگر بودن همسر را دوچندان می کند اما راهکار: 1. از خودمان شروع کنیم مقایسه خوبی ها و بدی های همسر و خود (جمعا چهارتا شد!) 2. بهش فرصت بدیم درک شرائط روحی، کاری، فرهنگی، تربیتی و محیط رشد همسر (فرصت دادن بعضی اوقات دائمی است یعنی اجازه اشتباه تاحدودی) 3. تغافل و گیر ندادن روی چیزهایی کم اهمیت 4. تمرکز بر مشترکات و دور شدن از اختلافات ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2.91M
آسیبهای ازدواج چیست؟ مهریه و توهمی به نام پشتوانه زندگی! توهم احترام به اموات و تأخیر ازدواج بدلیل فوت بستگان توهم احترام برادر خواهر بزرگتر با تأخیر ازدواج ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
آداب جنگ در نهج‌البلاغه.mp3
7.96M
آداب جنگ در نهج‌البلاغه لا اکراه فی الدین یعنی نباید با جنگ، اسلام را وارد دل ها کرد!! ۱۷ نکته و مرحله جنگی در سیره امیرالمومنین علیه السلام ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
2.28M
دین مهم نیست، انسان باش! اصلا دین من انسانیت و وجدانم خدایم است!! 1. میدونستی بی دین نداریم!!؟ 2. دینداری همان اخلاق انسانی است 3. انسانیت بی عقل همان حیوانیت است 4. انسان دو بعدی است، حمایت از مظلوم، بُعد معنوی انسانی است 5. ریشه تفکر دین انسانی، فراماسونی است 6. و.... برای توضیح بیشتر این کلیپ را نیز ملاحظه کنید👇🏼 انسانیت میگه از هر دینی، خوبی هایش را بگیری و عمل کنی کافیه! ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
🔸نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»🔸 مرحوم آیت الله حائری شیرازی: "هرچه می توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون شناسنامۀ ما شیعیان است. پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل چشم‌انتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید جوش بخورند." ┅✿ 🌴 ❀ 🌴 ❀ 🌴 ✿┅ 🔶 کانال مولا امیر المومنین (ع)   https://eitaa.com/haydar_110
1.16M
نجاست سگ با مهربانی خدا چگونه جور درمیاد؟ میدونستی اگه آب کم باشه و سگ تشنه، نباید وضو بگیری؟ میدونستی سگ شکاری و سگ گله قیمت و دیه داره؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
729.2K
اختلاف ترجمه ها و تفاسیر به پیام قرآن آسیب وارد نمی کند؟ اختلاف ترجمه ها آنقدر نیست که به پیام قرآن صدمه وارد کند تفاسیر هم بشرط انطباق با نظر اهل بیت علیهم السلام، خیلی مختلف نخواهند بود ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
صفای میان شیعیان این گونه باید باشد قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(ع ) أَیَجِیءُ أَحَدُکُمْ إِلَی أَخِیهِ فَیُدْخِلُ یَدَهُ فِی کِیسِهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَدْفَعُهُ؟ فَقُلْتُ: مَا أَعْرِفُ ذَلِکَ فِینَا، فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ :فَلَا شَیْءَ إِذاً؛ قُلْتُ فَالْهَلَاکُ إِذاً؟ فَقَالَ : إِنَّ الْقَوْمَ لَمْ یُعْطَوْا أَحْلَامَهُمْ بَعْد.(1)؛ ]آیا کسی از شما نزد برادر دینی خود می‌آید که دستش را در کیسه پول او کند و به مقدار حاجتش از پول او بردارد و او از این عمل وی جلوگیریش ننماید؟ راوی گفت عرض کردم چنین کسی را در میان خودمان (با این صفت) نمی‌شناسم، حضرت فرمود: پس در این صورت فضیلت و کمالی برای ایشان نیست، راوی گوید عرض کردم: پس در این حال، بدبخت شده‌اند؟ حضرت فرمود: همانا این جماعت هنوز به عقل و رشد و ظرفیت کامل نرسیده‌اند (زیرا اگر خوبی این صفات را درک کرده بودند آن را در بین خودشان اجراء می‌کردند)[ حضرت، از یکی از اصحابشان سؤال می‌کنند - که این مقدمه دیگر ذکر نشده که آن صحابی که بود و چه سؤال کرده بود و از کجا آمده بود؛ اینها دیگر در این روایت نیست - که آیا در آنجائی که شما هستید، وضعیت اینجوری است که یکی از شماها بیاید دستش را در جیب برادر دینی‌اش بکند و هر چه که لازم دارد، ازجیب او بردارد، او هم ناراحت نشود؟ به این حد رسیده‌اید که جیبتان برای همدیگر رایگان باشد؟ مرحوم حرزالدین نقل می‌کند که شیخ خضر در زمان مرحوم کاشف‌الغطاء از علمای بزرگ بود و خیلی مورد توجه مردم قرار داشت. می‌گوید در روز عید، مردم نجف و عشایر و اینها که به شیخ خضر علاقه داشتند، منزل او آمدند و هدایا آوردند - پول آوردند، طلا آوردند - و همین طور جلوی ایشان می‌گذاشتند و ایشان هم آن پولها و طلاها را جلوی دستش گذاشته بود و همان طور روی هم کوت شده بود. بعد شیخ جعفر کاشف‌الغطاء آمد. معلوم می‌شود آن وقتها هنوز شیخ جعفر به مقام ریاست نرسیده بود. ایشان آمد و نشست و چشمش به این پولها و طلاها افتاد. بعد یواش‌یواش نزدیک ظهر شد و مردم رفتند. شیخ جعفر بلند شد گوشه‌ عبایش را پهن کرد و این طلاها و پولها را گوشه‌ عبایش ریخت و گفت خداحافظ شما، و رفت! شیخ خضر هم نگاهی کرد و چیزی نگفت؛ کأن لم یکن شیئاً مذکورا! حضرت سؤال می‌کنند که در اموال شخصی، شما اینجور هستید که مثلاً قبایتان را آنجا آویزان کرده‌اید، رفیقتان می‌آید دست می‌کند در جیب قبای شما و یک مقدار پولی که لازم دارد، برمی‌دارد و بقیه‌اش را آنجا می‌گذارد و بعد راه می‌افتد می‌رود، به شما هم اصلاً برنخورد و ناراحت نشوید؟ چنین وضعی بین شما هست؟ «فقیل ما اعرف ذلک فینا». آن راوی گفت که در بین خودمان اینجور وضعی نیست. «فقال فلا شی‌ء اذاً»؛ فرمود: پس هنوز خبری نیست، هنوز چیزی نیست. من اینجا این حاشیه را اضافه کنم که این مالِ زمان امام باقر(ع) است. در آن زمان، شیعه تدریجاً داشت شکل می‌گرفت. بعد از حادثه‌ عاشورا، در ظرف این 33 سال، 34 سالی که دوران امام سجاد (ع) بود، تدریجاً و یواش‌یواش مردم جمع می‌شدند؛ چون بعد از حادثه‌ عاشورا، آن شدت عملی که به خرج داده شده بود، شیعه را متفرق کرد؛ بعضی‌ها برگشتند، بعضی‌ها منصرف شدند، بعضی‌ها از ولایت اهل بیت پشیمان شدند؛ هر کسی به یک طرفی رفت. در این 34 سال، یواش‌یواش مردم جمع شدند. در زمان امام باقر(ع) مردم بیشتر جمع شدند. مردم تدریجاً در شهرها، در نقاط مختلف، نزدیک و دور، جمع می‌شدند. این مال آن وقت است که حضرت می‌خواهند بگویند این کانونهای تشیع را باید در سرتاسر دنیای اسلام اینجوری تشکیل دهید، اینجور با هم باصفا باشید. حضرت وقتی فرمودند «فلا شی‌ء» - هنوز هیچ خبری نیست؛ آنی که باید بشود، نشده است - آن طرف ترسید؛ «قیل فالهلاک اذاً؟». «هلاک» در اینجا و در خیلی جاهای دیگر به معنای مردن نیست؛ به معنای بدبخت شدن است: یعنی پس دیگر بدبخت شدیم آقا؟ دیگر هیچی نیست؟ «فقال انّ القوم لم‌یعطوا احلامهم بعد». «احلام» در اینجا جمع «حلم» است. ماده‌ «حَلُمَ یَحلُمُ» به معنای حلم ورزیدن است؛ با «حَلَمَ یَحلُمُ» که به معنای رؤیا و اضغاث احلامی که در قرآن هست، تفاوت دارد؛ آن از باب نَصَرَ یَنصُرُ است، حَلَمَ یَحلُمُ است؛ این از باب شَرُفَ یَشرُفُ است؛ حَلُمَ یَحلُمُ. اینجا احلام جمع حلم است. پس هنوز به آن بردباری و آن ظرفیت لازم نرسیده‌اید. بنابراین به معنای هلاک نیست که بگوئیم نابود شدید، عذاب خدا‌گریبان شما را گرفت؛ نه، به معنای این است که هنوز آن ظرفیت لازم را پیدا نکرده‌اید. شرح حدیث در ابتدای درس خارج؛ 1389/10/6 پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff انتخاب محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
13.26M
حلقه معرفت ۴تیر ۱۴۰۲ بخش اول رشد عقلی به چه معناست؟ جزییات شکنجه و زندان امام کاظم علیه السلام چیست؟ از خدا حاجت بخواهیم یا امام رضا ؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
10.71M
حلقه معرفت ۴تیر ۱۴۰۲ بخش دوم پیامبر و قرآن قدیمی، کهنه شده و نمی‌تواند درس برای امروز باشد! علت انحراف مومنان یا اصحاب خاص پیامبر و امامان چیست؟ سیادت از کی و کجا شروع شد ؟ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ سید حسین روح بخش پاسخگوی سوالات شما 👇 همین الان عضو کانال شوید https://eitaa.com/joinchat/4081844437C00580397ff تولید محتوا از ما ثواب انتشارش برای شما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا