🌸ترجمه ی دعای فرج🌸
خدایا گرفتارى بزرگ شد، و پوشیده بر ملا گشت، و پرده کنار رفت، و امید بریده گشت، و زمین تنگ شد، و خیرات آسمان دریغ شد، و پشتیبان تویى، و شکایت تنها به جانب تو است، در سختى و آسانی تنها بر تو اعتماد است، خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن صاحبان فرمانى که اطاعتشان را بر ما فرض نمودى، و به این سبب مقامشان را به ما شناساندى، پس به حق ایشان به ما گشایش ده، گشایشى زود و نزدیک همچون چشم بر هم نهادن یا زودتر، اى محمّد و اى على، اى على و اى محمّد، مرا کفایت کنید، که تنها شما کفایت کنندگان من هستید، و یارى ام دهید که تنها شما یارى کنندگان من هستید، اى مولاى ما اى صاحب زمان، فریادرس، فریادرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، اى مهربان ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او
هرانگاه شهیدگمنامی
نام عملیات والفجرمقدماتی
محل شهادت فکه
رامیبینم ناخوداگاه به یادت میفتم ای علمدارکمیل
شهیدابراهیم هادی 😢
@seyyedammar
بسم الله الرحمن الرحیم:
عارف واصل، حضرت آیت الله شیخ عبد القائم شوشتری، اهل باطن بودند و باطن اشخاص را میدیدند و گاهی خدمت رجال الغیب می رسیدند. ایشان قضیه ای را که برای خودشان در یکی از سفرها رخ داده بود، چنین نقل نمودند:
یک روز در سفری که به سوریه رفته بودم خیلی هوا گرم بود. به قصد زیارت حضرت مقداد حرکت کردم و پس از جستجوی زیاد قبر ایشان را پیدا کردم.
صدایی از قبر جناب مقداد به من گفت: تا کی میخواهی به زیارت مقدادها رفته و بیایی؛ برو سراغ مقدادهای زنده.
و این اواخر در مکه با شخصی از رجال الغیب برخورد کردم. سوالات متفاوتی از ایشان پرسیدم و جواب هایی را مرحمت فرمودند. یکی از سوالات این بود که آیا ظهور نزدیک است؟
در جوابم فرمودند: «ظهور نزدیک است؛ از آنچه در ذهن شما هم هست، نزدیک تر است.»
📚کتاب پرهای صداقت ص 179:محمد لک علی آبادی
@seyyedammar
بسم الله الرحمن الرحیم:
✅آیت الله بهجت "ره"
لازم_نیست انسان در پی این باشد که به خدمت #ولی_عصر "عج" #تشرف پیدا کند
بلکه شاید خواندن دو رکعت #نماز پس از #توسل به ائمه "علیهم السلام"بهتر از تشرف باشد.
@seyyedammar
#چاره_بچه_نا_اهل
💠اگر فرزند بسیار نااهلی کند و پدر و مادر را اذیت نماید باید چه کار کرد راهنمای بفرمایید؟
حضرت #آیت_الله_بهجت
⚜🔻پدر برای اهلیت فرزند خود چهار رکعت نماز کند به این صورت که در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه این آیه را بخواند. ربنا و اجعلنا مسلمین لک و من ذریتنا امه مسلمه لک و ارنا مناسکنا و تب علینا انک انت التواب الرحیم. و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه این آیه را بخواند: رب اجعلنی مقیم اصلاه و من ذریتی ربنا و تقبل دعاء ربنا اغفر لی ولوالدی و للمومنین یوم یقوم الحساب.
⚜🔻و در رکعت سوم بعد از حمد ده مرتبه این آیه را بخواند،ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما. و در رکعت چهارم به بعد از حمد ده مرتبه این آیه را بخواند: رب اوزعنی ان اشکر نعمتک علی و علی والدی و ان عمل صالحا ترضاه و اصلح لی فی ذریتی تبت الیک و انی من المسلمین.
✅و بعد از نماز ده مرتبه بگوید ربنا هب لنا من ازواجنا و دریاتنا قره اعین و اجعلنا للمتقین اماما.
📙پرسشها و پاسخهای آیت الله بهجت؛ حامد اسلام جو
@seyyedammar
خداوند اصرار دارد
از نظر اسلام، تشکیل خانواده یک فریضه است. عملی است که مرد و زن باید آن را به عنوان یک کار الهی و یک وظیفه انجام بدهند. اگر چه شرعاً در در زمرهی واجبات ذکر نشده، اما به قدری تحریص و ترغیب شده است که انسان میفهمد خدای متعال بر این امر اصرار دارد، آن هم نه به عنوان یک کارگزاری، بلکه به عنوان یک حادثهی ماندگار و دارای تأثیر در زندگی و جامعه. لذا این همه بر پیوند میان زن و شوهر تحریص کرده و جدایی را مذمت نموده است.
@seyyedammar
🌀 سقوط یک جامعۀ ایمانی در امتحان الهی از کجا شروع میشود؟
🌀 وقتی جامعه به ایمان خودش پشت کند و بخواهد بر خلاف توصیۀ دین چیزی را تجربه کند، در این صورت یا نابود میشود یا هزینه میدهد.
🌀 الان که هزینۀ مذاکره با دشمن را دادیم، معلوم شد اگر مذاکره نکرده بودیم هم دشمن کوتاه میآمد!
______
👈🏻 بخشهایی از متن گفتگوی تلویزیونی علیرضا پناهیان در شب شهادت امام جواد(ع) در کاظمین:
🔹 وقتی یک جامعۀ ایمانی، امتحان میشود، معمولاً سقوطش از کجا شروع میشود؟ سقوط جامعۀ ایمانی در امتحان الهی از آنجایی است که به ایمان خودش پشت میکند و میخواهد یک چیزی را برخلاف توصیۀ دین، خودش تجربه کند تا آن را بپذیرد!
🔹 اگر مؤمنین حقیقت را با «اشاره» دریافت کردند و پذیرفتند، ایمان خودشان را نشان دادهاند و این موجب سربلندی در امتحان الهی است. اما وقتی بخواهند یک چیزی را برخلاف توصیۀ دین تجربه کنند؛ یا در جریان آن تجربه، نابود میشوند، یا اینکه هزینه میدهند.
🔹 مثلاً امیرالمؤمنین(ع) مردم را دعوت کرد که پای رکاب حضرت بایستند، اما مردم خواستند که مذاکره و صلح را هم با ابوموسی اشعری، تجربه کنند؛ لذا هزینۀ سنگینی به جامعه تحمیل کردند. مردم زمان امامحسن(ع) هم دوباره خواستند صلح و مذاکره با معاویه را تجربه کنند، لذا نابود شدند.
🔹 در زمان ما هم یک جریان اجتماعی آمد و گفت: «بیایید مذاکره با دشمن را تجربه کنیم» درحالیکه از اول معلوم بود این تجربه اشتباه است؛ این را امام و رهبری و همۀ هوشمندان فرموده بودند. اما بالاخره این مذاکره را تجربه کردیم و هزینه دادیم و عقب ماندیم. الان معلوم شده است که اگر مذاکره نکرده بودیم هم، دشمن جرأتِ جنگیدن نداشت و حتی در تهدیدهای خودش هم کوتاه میآمد.
🔹 جامعۀ ایمانی وقتی امتحان بشود، یکدفعه کفر نمیورزد و نمیگوید «اصلاً من ایمان ندارم!» بلکه سراغ یک مستمسک میرود که یک وجاهتی داشته باشد؛ مثلاً میگوید «حالا بگذار تجربه کنیم!» اما تجربهکردن همان و پشتکردن به ایمان همان! نتیجهاش هم نابودشدن یا هزینهدادن است!
🔹 البته تجربه، چیز خوبی است و اگر به تجربه اعتنا نکنیم، میشود «شقاوت»! کمااینکه علی(ع) به ابوموسی اشعری-که سرپرست تیم مذاکرهکنندۀ حضرت بود- فرمود: اگر تجربه و عقل را زیر پا بگذاری، شقی هستی! (نهجالبلاغه/نامه۷۸) به تجربه باید اعتنا کرد، اما وقتی تجربه را بهانه قرار بدهیم که از ایمان فاصله بگیریم، در امتحان الهی زمین میخوریم.
🔹 در جنگ بدر، وقتی مسلمین ۷۲نفر اسیر گرفتند، رسولخدا(ص) فرمود «اینها را باید به قتل برسانیم، ما مأمور نیستیم که اسیر نگه داریم و این کار به صلاح ما نیست...» ولی مردم گفتند: «بگذارید این اسیرها را آزاد کنیم یا مبادله کنیم و بهجایش پول بگیریم، در این صورت بین ما و دشمن خون جاری نمیشود»
🔹 رسولخدا(ص) فرمود: اگر میخواهید، این راه را تجربه کنید، اما بدانید که به همین تعداد، در جنگ بعدی شهید خواهید داد. همینطور هم شد؛ در جنگ اُحد، ۷۲نفر شهید دادند، درحالیکه اگر سخن پیامبر(ص) را ترجیح میدادند، ضرر نمیکردند و هزینه نمیدادند.
👤علیرضا پناهیان
🚩 کاظمین- گفتگوی تلویزیونی–۹۸.۵.۱۰
👈🏻متن کامل:
panahian.ir/post/5584
@seyyedammar