eitaa logo
سید محسن طیب نیا
221 دنبال‌کننده
62 عکس
5 ویدیو
10 فایل
کانال استاد طیب نیا مؤلف و پژوهشگر گرانقدر در عرصه ی توحید و معارف اهل البیت(علیهم السلام) ادمین کانال: @Kjhhfgbghb
مشاهده در ایتا
دانلود
چه_کسانی_نمیفهمند.pdf
2.13M
📗چه کسانی نمی فهمند؟ (گویا و رسا در نقد عرفان التقاطی و تفکرات یونانی) 📝مولف:سیدمحسن طیب نیا تعداد صفحات:۳۱۱ زبان:فارسی 🔹شامل مباحث: 👈🏻شاخصه عرفان اسلامی 👈🏻انحرافات برخی عرفای صوفی 👈🏻خداشناسی و معارف توحیدی در مکتب اهل بیت علیهم السلام 👈🏻رد تصوف در کلام ائمه علیهم السلام و بزرگان تشیع لینک دانلود مستقیم 🌷هزینه دانلود:صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
من زارها عارفا بحقّها فله الجنّه ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها را خدمت شما تبریک عرض میکنیم إن شاء الله از برکات معنوی زیارت این بانوی عالمه عظیم الشأن در دنیا و آخرت بهرمند شویم. 💐 @madraseh_kalam
🔶 وضع جهان قبل از بعثت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) چنین بود👆 700 سال جنگ ویران کننده بین ایران و روم! دقت کرده اید؟ در پیجهای باستانگرا مخاطب فقط فکر میکند از اول تاریخ فقط اعراب به ایران حمله کردند و ما را به زور مسلمان کردند! و هیچ! آنها ابدا به شما نمیگویند، روم (اروپای کنونی) هفتصد سال با ایران جنگید... بارها ایران و بارها روم شکست خورد و در آخرین جنگ (خسروپرویز) ایران شکست خورد. آنها ابدا به شما نمیگویند چرا وقتی از روم یا یونان شکست میخوردیم، بت پرست یا مسیحی نمیشدیم! آنها ابدا به شما نمیگویند ایرانی وقتی دین منطق مند و اخلاقی اسلام را دید، کم کم و در عرض 400 سال مسلمان شد، نه با زور و شمشیر. آنها ابدا از جنگهای 700 ساله ایران و روم و یونان به شما نخواهند گفت... چون خودشان از نماینده روم کنونی ( اروپا و آمریکا) مواجب میگیرند... آنها مخاطب عوام خود را فقط نسبت به اعراب و مسلمانان متنفر میکنند👆 ☑️ @naghdeelhad
🔺نوشته روی در بهشت🔺 ــــــــــــــــــــ 📜 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: أُدْخِلْتُ اَلْجَنَّةَ فَرَأَيْتُ عَلَى بَابِهَا چ مَكْتُوباً بِالذَّهَبِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مُحَمَّدٌ حَبِيبُ اَللَّهِ عَلِيٌّ وَلِيُّ اَللَّهِ فَاطِمَةُ أَمَةُ اَللَّهِ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ صَفْوَةُ اَللَّهِ عَلَى مُبْغِضِيهِمْ لَعْنَةُ اَللَّهِ . 📄 رسول الله صلّى الله عليه و آله می فرمایند: به بهشت برده شدم و بر در آن ديدم كه با طلا نوشته شده:خدايى جز اللّٰه نيست، محمد حبيب خدا و على ولىّ‌ خدا و فاطمه كنيز خدا و حسن و حسين برگزيدگان خدا هستند و لعنت خدا بر دشمنان آنها باد. ــــــــــــــــــــ 📚 خصال ج ۱، ص ۳۲۳
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙خوانش کتاب شریف توحید صدوق ✅ جلسه دهم 📍بیان عبارت «لعجز کل مبتدأ عن ابتداء غیره» 📍استحاله خالقیت برای غیر خداوند 📍معنای صحیح تفویض در خلق و رزق @tohidsadoogh
⭕️ واکنش آیت‌الله العظمی بروجردی به اعدام یک مسلمان در برابر قتل شخص بهایی 👈 به شاه بگویید نباید اعدام شود❗️ ✍آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ره🔻 1⃣ شخصی به نام "محمدحسین"، اهل یزد سال‌ها پیش یك نفر بهایی را كشته بود و تحت تعقیب قرار گرفته بود، و به كشور عراق گریخته بود. پس از مدتی [که معلوم نیست] چگونه و چرا؛ با دسیسه بهایی‌ها یا غیر آن به ایران برگشته بود، و ظاهراً بهایی‌ها كه در جریان وارد بودند و با مأمورین در ارتباط بودند اطلاع می‌دهند و او را دستگیر و به تهران اعزام می‌کنند. خلاصه، محاكمه او با اعمال نفوذ بهایی‌ها و فعالیت آنها، مراحل به‌اصطلاح قانونی را طی می‌كند، و مثل اینكه به‌گونه‌ای این مراحل سپری می‌شود كه مسلمانان متعهد مطلع نمی‌شوند. به هر نحو بوده، محاكمه در محكمه ابتدایی و استیناف، منتهی به محكومیت محمدحسین به اعدام می‌شود، و فرمان اعدام او هم از دربار و طرف شاه علی‌المعمول صادر می‌گردد. 2⃣ با اعمال نفوذ بهایی‌ها برنامه چنان تنظیم می‌شود كه صبح روز چهاردهم شعبان كه در یزد آیین چراغانی و جشن ولادت حضرت بقیة‌الله مولانا المهدی - ارواح العالمین له الفداء - برقرار است محمدحسین را در برابر چشم بهاییانی كه از سراسر ایران در یزد گرد می‌آیند در میدان میرچخماق اعدام و به دار بیاویزند، و چنان‌كه می‌بینید مسأله، مسأله یك اعدام و به دار آویختن یك شخص نبود بلكه مسأله توهین به اسلام، مذهب و اهانت به جشن بزرگ نیمه شعبان بود. مسلمانان یزد از این جریان و برنامه اهانت‌آمیز مطلع شدند. 3⃣ علمای بزرگ آنها مخصوصاً مرحوم آقای حاج شیخ غلامرضا موضوع را در شرف وقوع و راه هرگونه اقدام قانونی را بسته می‌بینند، و درگیری با دولت و ممانعت فیزیكی را هم به اعتبار اینكه عوامل این حركت پیش‌بینی‌های لازم را نموده و مسئولان امنیت را به قول خودشان برای حفظ نظم و جلوگیری از اغتشاش در موقع اجرا حكم اعدام آماده كرده بودند بی‌نتیجه یا منجر به قتل جمع بسیاری می‌دیدند، فقط یگانه راه را توسل به مقام مرجعیت و گزارش این جریان به محضر آیت‌الله بروجردی ره می‌دانند. لذا دو نفر از اهل علم و روحانیون یزد را با نامه استنصار به قم اعزام می‌نمایند تا بلكه به‌وسیله اقدامات ایشان این برنامه متوقف شود. فرستادگان به‌واسطه آنكه بین راه ماشینشان خراب می‌شود، نتوانستند به‌موقع، خود را به قم برسانند و روز سیزدهم شعبان وارد می‌شوند، و یكسر به منزل مرحوم آیت‌الله زاده حائری می‌روند تا به معیت و همراهی ایشان خدمت آقا برسند. 3⃣ حقیر خود حضور داشتم كه عصر روز سیزدهم ایشان با هیئت اعزامی خدمت آقا رسیدند، و آقا را از وضعی كه پیش آمده مطلع ساختند. معلوم بود كه همه از این جریان نگران و ناراحت شدند، و خود آقا هم شاید از همه بیشتر خصوصاً چون وقت تنگ و فرصت برای اقدام كافی نبود. با‌ این‌حال، آقا، مرحوم حاج احمد خادمی را خواستند و امر كردند به هر شكل و هر طور است باید بروی و شبانه با شاه ملاقات كنی و پیغام بسیار مؤكد مرا به او برسانی كه حتماً باید شاه به‌عنوان خود در مجازات او تخفیف دهد، و از اعدام او جلوگیری نماید. 4⃣ حاج احمد با پیغام شدیدالّلحن آقا فوراً به تهران حركت كرد، اما پیش‌بینی می‌شد كه مخصوصاً با نفوذی كه بهایی‌ها در دربار دارند اقدام مؤثری صورت‌پذیر نیست، زیرا اولاً دیدار با شاه در شب و ابلاغ پیام، كار آسانی نیست، و به عذرهای متعدد قابل ردّ بود، و ثانیاً ممكن بود به ظاهر قبول كند كه اقدام نماید ولی یا اقدام نكند و یا اگر اقدام كند به عذر اینكه دستور عفو بعد از اجرای حكم رسیده كار خود را بنماید، ولی مسأله ازنظر آقا بسیار مهم شده بود. حاج احمد رفت و همان شبانه پیغام را رساند و اهمیتی را كه آقا به این موضوع می‌دهند ابلاغ كرد. شاه ناچار شد دستور دهد فوراً حكم تخفیف را به دادگستری یزد اعلام نمایند، و همین كار هم شد. صبح روز چهاردهم كه مقدمات اجرای اعدام در میدان میرچخماق فراهم شده بود، و بهایی‌ها همه به‌عنوان تماشاچی از اطراف اجتماع كرده بودند، و در انتظار اجرای حكم ثانیه‌شماری می‌كردند سرانجام مطلع شدند كه مجازات، مورد تخفیف واقع شده و اعدام اجرا نمی‌گردد، و پس از چندی هم این شخص از مجازات زندان، عفو شد. از این نمونه‌ها متعدد است، مثل واقعه ابرقوی یزد و واقعه شاهرود. 📚 منبع: کتاب فخر دوران؛ به قلم آيت الله العظمی صافی گلپایگانی ره، ص ۷۹ به بعد ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
۱ 📚معرفی اجمالی: ✍گروه علمی فراسو قم در راستای آگاهی بخشی جوانان نسبت به انحرافات اقدام به تالیف مجموعه کتب "عرفان از حقیقت تا پندار" نموده است. ⚠️با توجه به اینکه بیشتر آنچه آقای صمدی به عنوان و و مباحث معرفت بیان می کند برگرفته از است، و تعدادی از خواهران وبرادران پاک و جویای معرفت، تحت تاثیر کتب و جزوات و جلسات وی قرار گرفته اند، 🔻این نوشتار کوتاه به عنوان نخستین اثر از این مجموعه به نقد برخی از عقاید آقای می پردازد. 🌀با این هدف که جوانان عزیزی که تحت تاثیر القائات وی قرار گرفته‌اند، بدون پیش داوری و تعصّب آن را مطالعه نمایند و با دلیل و حجت شرعی در مسیر رضایت الهی گام بردارند. ✅بخش اول: قاتلان سیدالشهدا از نگاه آقای 👈نقد سخنان آقای صمدی 👈ریشه های انحراف 👈موضع‌گیری مراجع تقلید 👈تحریم مجالس صمدی آملی توسط مراجع 👈پاسخ رهبر معظم انقلاب 👈بیانیه آقای ✅بخش دوم: وحدت وجود از نگاه آقای صمدی آملی 👈عینیت وجود زمین و آسمان با وجود حق تعالی 👈انسان و وحدت با ذات خداوند 👈فیلسوف خواندن انبیا و ائمه 👈انکار علت و معلول 👈انکار قیامت 👈قداست کافر و سگ😱 ✅بخش سوم: نگاهی به دیگر سخنان صمدی آملی 👈اهانت به مراجع و فقها 👈خداوند این موجودات جهان 👈دفاع جانانه از صوفیان 👈ذکر های ساختگی و دستورالعمل های ذوقی 👈انکار خلود فرعونیان و طاغوت ها 🆔 @safiresheytan🕸
samadi-amoli__ebnearabi.com-2.pdf
487K
📗عرفان از حقیقت تا پندار ✍سید محسن طیب نیا با نام مستعار سید عبدالحمید حیدری 🔹تعداد صفحات: ۸۳ 🔸زبان:فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
📍ممنوعیت انتقاد به خلفای جور محی الدین ابن عربی اندلسی برای اینکه راه ستمگران را هموار کند و زبان اعتراض را بر حکام جور ببندد می‌گوید: إن تکلّمنا فی ولاتنا و ملوکنا بما هم علیه من الجور سقط ما هو لنا فی جورهم و أسأنا الأدب مع الله حیث رجحنا نظرنا علی فعله فی ذلک لأنّ لنا الذی هو فی جورهم هو نصیب أخروی بلا شکّ فقد حرّمناه نفوسنا و من حرم نفسه أجر الآخرة فهو من الخاسرین... ؛ [الفتوحات المکیّة، ج ۱، ص ۷۵۱.] پس اگر در مورد ظلم و ستم سلاطین و حکام جور خود سخن بگوییم ثوابی که از ستم آنها به ما می‌رسد از دست داده ایم و نسبت به خدا بی ادبی کرده ایم زیرا نظر خود را بر خدا که ستمگر را بر ما مسلط کرده است، مقدم داشته ایم چون بهره ما از ستم آنان بدون شک اجر اخروی است که خود را از آن محروم کرده ایم و هر کس خود را از پاداش اخروی محروم کند از زیان کاران است. 📚ابن عربی از نگاهی دیگر؛ ۱۴۹ https://eitaa.com/seyyedmohsentayyebnia
✅فوری 📌 تعدادی از محبین اهل البیت علیهم السلام برای اطعام غذا در ایام عید سعید غدیر نیازمند یاری هر چه سریعتر شما محبین اهل البیت علیهم السلام هستند . 💰مبلغ مورد نیاز: ۳۰ میلیون تومان ✅ لطفا همیاری خود را به شماره کارت زیر ارسال نمایید🔰 6104337629308105 محمد حسین یوسفی ✅ از محبان اهل البیت علیهم السلام خواستاریم که همیاری خود را در این اطعام علوی دریغ نفرمایند .
📍دلیلی متقن در عدم حجیت خواب و شهود 📚قصص العلماء تنکابنی . ص۹۹ https://eitaa.com/seyyedmohsentayyebnia
                           بسم الله الرحمن الرحیم 📄 نامه ی استاد سید محسن طيب نيا به آقای مهدی نصیری به خاطر سخنان اخیرشان: جناب آقای مهدی  نصیری، اخیراً صحبتی کرده اید که سبب تعجب دوستان و همفکرانتان گردیده است؛ با استناد به قرآن کریم فرموده اید که باید به انسان ها گفت  «حضرت انسان!» واقعاً جای تعجب است؛ زیرا طبق قرآن و آموزه های دینی انسان زمانی ارزشمند است که در مسیر عبودیت و بندگی خدا باشد؛‌ لذا انسانی که بندگی خدا را نمی کند و حرام های الهی را انجام می دهد خداوند مقام اورا « اسفل السافلین» معرفی می کند؛ بنابر این انسان زمانی به حضرت انسان تبدیل می شود که وجودش ظرف ارزش ها گردد و در مسیر بندگی خدا باشد. همچنین حضرتعالی این روز ها به گونه ای صحبت می کنید که برخی اشخاص گمان  می کنند که شما مدافع بی حجابی هستید!! در صورتی که حجاب حکم خداست که برای حفظ امنیت جامعه و شخصیت زن بر هر زن مسلمان واجب شده است‌؛ درست است که ما رفتار های خشونت بار و ضد اخلاقی و تحقیر کننده را نسبت به بانوان بی حجاب تأیید نمی کنیم؛ اما ماهم نباید به گونه ای موضع بگیریم که برخی بپندارند که ما مدافع بی حجابی هستیم! بازهم می گوییم :حجاب حکم خداست برای حفظ امنیت جامعه و حفظ کرامت زن.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️سخنرانی شب ۱۶ محرم 🎙استاد آیت الله سید قاسم علی احمدی (حفظه الله)
✅ سیره محیرالعقول امام‌سجاد (علیه السلام) در برابر دشمنشان هشام بن اسماعيل بن هشام كه از طرف عبدالملك بن مروان حاكم مدينه بود با اهل بيت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بد بود و امام سجاد (علیه السلام) را بسيار اذيت مي‌كرد، چون پس از عبدالملك بن مروان او از حكومت مدينه عزل شد، وليد بن عبدالملك دستور داد او را در يك محل عمومي نگاه داشته و ندا كردند هر كه از وي شكايتي و يا در گردن وي حقي دارد بيايد و دادخواهي كند. او گفت: از هيچ كس ترسي ندارم جز علي بن الحسين كه به او اذيت كرده‌ام امام صلوات الله عليه بر او گذشت كه او را كنار خانه مروان نگاه داشته بودند، او به امام سلام كرد، حضرت به خواص خويش فرموده بود به وي متعرض نشوند آنگاه امام نه تنها متعرض او نشد، بلكه به وي پيغام فرستاد، اگر به مال احتياج داري بگو ما قدرت دادن آن را داريم و از من و كسان من خاطر جمع باش. هشام بعد از دانستن اين مطلب فرياد كشيد: «الله اعلم حيث يجعل رسالته» ابن سعد در طبقات از عبدالله پسر امام (علیه السلام) نقل كرده چون هشام بن اسماعيل معزول شد،... پدرم ما را جمع كرد و فرمود: اين مرد عزل شده و دستور داده اند كه او را بر سر راه نگاه دارند تا هر كه شكايت دارد از وي دادخواهي بكند كسي از شما متعرض او نشود. گفتم: پدرجان! چرا نكنيم به خدا خاطره‌هاي تلخي از او داريم، چنين روزي را آرزو مي‌كرديم؟! فرمود: پسر عزيزم! او را به خدا واگذاريم. عبدالله گويد: به خدا قسم كسي از آل حسين (علیه السلام) متعرض او نشد تا كارش به پايان رسيد. 📚سيرالائمه: ج ۳، ص ۱۹۹.
✅ السلام علیک یااباعبدالله 📌هشام بن سالم: از امام صادق علیه السلام پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیه السلام برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه هایش را بدهد)، چه اجری دارد؟ ۱. به ازای هر درهمی که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می نویسد. ۲. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی گرداند! ۳. بلاهایی را که فرود آمده تا به او برسد، از او می گردانَد و از وی دور می کند و مالش حفظ می شود. ابن قولویه، کامل الزیارت، ص ۱۲۹ 📍متأسفانه تعدادی از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام برای رفتن به زیارت آقا امام حسین علیه السلام نیاز به کمک هر چه سریعتر شما شیعیان و محبین آقا امام حسین علیه السلام دارند ‌. 💰مبلغ مورد نیاز : ۲۰ میلیون تومان ✅ لطفا همیاری خود را به شماره کارت زیر ارسال نمایید🔰 6104337629308105 محمد حسین یوسفی ✅ از محبان اهل البیت علیهم السلام خواستاریم که از همیاری خود در تجهیز زائرین آقا سیدالشهداء علیه السلام دریغ نفرمایند .
سید مرتضی رضوان الله علیه در بیان عظمت فضیلت امیر المؤمنین در لیلة المبیت چنین می‌گوید: ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه السلام هنگام ذبح می‌داند. شیعیان می‌گویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند. ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینه‌توز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشه‌ی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند. "وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه. وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء. وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر." 📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴ @mir_hamedhoseyn_110